Forum >> Forma-1

Kazes☻13-05-2020 22:52:26 // 108817
Minardi szerint Vettel körül valami megváltozott a 2018-as Német Nagydíj óta
Egyet tudok érteni... és Enzo is jól megmondta már mikor... tudott valamit az öreg. :)
VKG231!!! (156+75)13-05-2020 21:59:54 // 108815
Pedig mennyire praktikus Medical Car lenne az Alfa Giulia QV SW-ből...
Jaaa... :))))

Eddie Jordannek lesz igaza. El fog menni a Merci, mert mindent megnyertek. A csúcson akarják abbahagyni, már csak veszíthetnek. Hamilton behúzza a 7-et idén (kétség ne legyen...), aztán sika-kasza-léc.
Maradnak a Racing Point Aston Martin mögött, de bőven nem gyári csapat lesz.

Nem nekik kedveztek a szabályok, hanem ők kezdtek elég korán elég komolyan fejleszteni a hibrid érára.

A Ferrari elbohóckodta, 6 éve próbálják behozni a lemaradást motorteljesítményben, és csak kétes szabályosságú PU egységgel sikerült. Idénre el is bukták az előnyt, ott vannak ahol voltak.
Aerodinamikai hatékonyságban meg sehol nincsenek a Red Bullhoz képest.
Ezen felül több, mint 10 évig hurcolták a Toyota kölni szélcsatornájába a modelleket, amik rendre nem hozták az eredményeket, és a kalibrációval utána is szenvedtek.

A tavalyi elsőszárny-koncepciót február 14-én tudni lehetett, hogy szar ahogy van amint az Alfa kiment shakedownra Fioranoban.

De az ő szimulációik szerint az a hatékonyabb. Hát nagyon nem, esély nem volt. Áttervezni az autó koncepcióját nem lehetett.

A világ pénze megy el a Ferrarinál is, mégis eleve szar döntések után akarják visszalapátolni a tehénbe a szart. Ez így nem megy.
Giuntini13-05-2020 21:28:51 // 108814
Azert ez 1974-ben volt. Aztán nyert két VB címet. Lehet hogy akkor a Ferrari nem a leggyorsabb autó volt, főleg 77-ben, mikor megjelent a wing car Lotus, vagy a Brabham - Alfa, de a legmegbízhatóbb volt. Aztán Jody Sheckter nyert egyet, majd ötöt Schumi, és egyet Kimi! Most fut a szekér a Mercinek, de ebben az időszakban is a Ferrari sokszor gyorsabb volt! Tavaly is! Azért kíváncsi lettem volna, ha a szabályokat sokszor nem a Mercinek kedvezően írták volna hol lennének?
Azért Safety Car, orvosi autó meg minden a Mercitől jön! Azért nagyon sok mindenen el kell gondolkozni!
tirex13-05-2020 20:56:08 // 108813
Niki Lauda mondta találóan a filmjében amikor kipróbálta a kocsit: "Ez nem ló hanem disznó! Minden körülmény adott mégis ilyen szart csinálnak!" :))) A Ferrari leigazolhatja az atyaúristent is, sajnos a Mercié a jobb kocsi. Egyszer majd fordul a kocka.
Zsolt15513-05-2020 19:49:27 // 108812
Jó lenne, ha önálló csapata lenne most is az Alfának.
Zsolt15513-05-2020 19:48:32 // 108811
👍🤘👏😁
GT Ɨ|ѯ13-05-2020 19:26:55 // 108810
1950 május 13. Silverstone. F1.

Az első Forma 1-es futam.

Giuseppe „Nino” Farina , Alfa Romeo.




70 éve:-)
VKG231!!! (156+75)13-05-2020 09:39:00 // 108809
+1, a Merci vezetésében semmi sem változott, csak Lauda...
Giuntini13-05-2020 08:39:54 // 108808
Igazad van! De Trullival is volt hasonló eset! Emlékszem, a szezonnyitó Ausztrál gp-n Fisichella ronggyá alázta a mezőnyt, majd erre megfordult a kocka. Briatore akkor azt nyilatkozta, Fisichellával meg lehet a VB. Aztan hirtelen sokkal lassabb lett az autója mint Alonsoé! A lassulással egyenes arányban tűnt el Fisichella versenyszelleme. Azok a fránya spanyol támogatók!

Nagy felelősségük van a csapatvezetőknek!!
Vagy ilyet produkálnak, vagy eleve olyat vesznek akire kiosztják a hátvéd titulust (Irvine, Barichello), vagy összeeresztik őket (Hamilton, Rosberg) amivel veszélyeztetik pilótáik és mások életét! Egyautós csapatok lennének talán az igaziak, vagy a három autósok. De ez a páros versenyzés nem megy!!
Zsolt15513-05-2020 07:41:02 // 108807
Schumacher és Vettel a két német VB versenyző összehasonlítása a Ferrarinál.

Amikor Schumacher 1996-ban odakerült majdnem 20! éve nem nyert címet a csapat. A német is csak az ötödik évben tudott világbajnok lenni.
Lényegében a teljes időszak alatt ugyanazzal a három vezetővel dolgozott.
(Jean Todt, Ross Brown és Luca di Montezemolo)

Amikor Vettel 2015-ben odakerült 8 éve nem nyert a csapat címet. Neki a tavalyi volt az ötödik éve a csapatnál, de ezen időszak alatt 2 lényeges vezető csere is volt.
Marchionne - 2018-ig
Arrivabene - 2019-ig, majd Binotto. Új vezető új elképzelések.



Amit Raikkonen-nel is csináltak, az sem volt semmi. Elküldték nem kevés pénzért, mert majd Alnoso lesz a megváltó. Majd nem kevés pénzért - meg egy bocsánatkérésért - 2014-ben visszahozták, mert ő már nyert VB-t a Ferrarival és majd most újra lesz cím.

Tehát hiába hoznak VB versenyzőket megváltónak, ha a csapat vezetése nem egységes és az autó nem versenyképes. Addig csak reménykedni lehet, hogy majd egy versenyző a semmiből csodát tesz.

Az erős és egységes Todt- Brown - Schumacher triónak is 5 év kellett hozzá, hogy ismét felérjenek a csúcsra.
Zsolt15513-05-2020 06:52:40 // 108805
Schumacher is kétszeres VB-ként került a Ferrarihoz.
Zsolt15513-05-2020 06:51:35 // 108804
A Ferrarinál úgy gondolhatták, hogy ha egy VB bajnokot - Alonso, Vettel - szerződtetnek, az hozza majd eredményeket. Most lehet abba az irányba mennek, hogy egy nyeretlen fiatalnak adnak esélyt. Akár saját nevelésűnek.
Szerintem igazából az autóra kellene jobban koncentrálniuk. Egy jó autóval többet tudnak elérni, mint egy VB-kal, de egy rossz vagy kisebb teljesítményűvel.
Kazes☻12-05-2020 21:46:51 // 108803
Én (mint ahogy korábban is írtam többször) át sem vettem volna a RB után... az, hogy most mi lesz ennyi változással, változtatással + a vírus bonyodalom, ki tudja. Bízzunk benne, hogy sikerül nekik erőre kapni.
Hajrá Alfa! :)
Giuntini12-05-2020 20:41:41 // 108802
Sajnos mostanában piszok mázli kell, és kevesebb tehetség! Nagysuerű pilóták max egy-két versenyt nyertek, közben világbajnokok lehettek volna!
John Watson, Jean Alesi, Fisichella, Trulli, sorolhatnám még....
Trulli a Renault-nál verte Alonsót, nyerte Montét, aztán jöttek a rejtélyes műszaki hibák. Bizonyára emlékeztek a sztorira, mikor Alonso őrjöngött a kanadai GP-n a második helyen, hogy engedje el Trulli. Csak az volt a bibi, hogy Trulli növelte előnyét.
Aztán műszaki hiba miatt Trulli kiállt vezető helyről. Trullit elküldte Briatore mert a Telefoniva Alonsót akarta világbajnoknak.
Hány ilyen eset volt!
Zsolt15512-05-2020 19:30:51 // 108801
Alonsoban nagyobb potenciált láttak a csapat vezetésében. Vagy látott Domenicali. Ki tudja ki döntött.

Sajnálom Vettelt, nem titkolom. De új vezető, új elképzelések. Lehet bejön a számítása és ismét lesz VB címe a Ferrarinak.
VKG231!!! (156+75)12-05-2020 19:27:20 // 108800
Á, nem kapott... :)))
Kazes☻12-05-2020 19:13:10 // 108799
Ó igen... látom elfogult vagy... akkor hadd legyek én is, (mint ismeretes) Kimi irányába... a mai napig Ő a Ferrari legutóbbi világbajnoka és mégsem kapott anno elég türelmet... miért is?





Ne válaszolj, csak egy költői kérdés. :)
Zsolt15512-05-2020 19:12:31 // 108798
Reméljük mással szerencsésebb lesz a csapat. De szerintem a legnagyobb gond a csapat vezetésében van.
tirex12-05-2020 19:07:37 // 108796
Piszok mázlija volt Vettelnek? Azért a négy vb címet nem a verebek hordták össze. Ennyi eróvel Haminek is piszok mázlija van hogy évek óta a mezőny legjöbb autójában ül. Igazából ehhez kell a szerencse hogy jókor legyél jó autóban. Cseszheted a tehetséged ha nincs alattad technika.
Zsolt15512-05-2020 18:53:24 // 108795
Vagy amikor beleállt a falba... Hibázott az tény. De ki nem? Hamilton is, Schumacher is, Leclerc is, meg más hibázott már ...
Vagy amikor Verstappen neki ment, mert Vettelnek van úgyis nagyobb veszteni valója. Jövőre kiderül mit sikerül összehoznia a csapatnak.
Kazes☻12-05-2020 18:45:54 // 108794
Nem, ezt nem mondtam... de SC mögül ő esett ki, vagy Hami szívózásánál is ő ment neki plusz büntiért stb. tehát semmiképp nem menthető fel, benne volt... vastagon, ugyanis nem hozott pluszt, hanem még rontott is!
Zsolt15512-05-2020 18:41:58 // 108793
Akkor ezek szerint csak és kizárólag Vettel hibája, hogy az elmúlt 4 évben nem lett zsinórban VB cím ?
Kazes☻12-05-2020 18:34:10 // 108792
Egyetértünk! És Kimi ezt jól demonstrálta kétszer is, miután már nem volt kötelező mögötte maradnia, mert a verda jó volt... ugye! :)
Zsolt15512-05-2020 17:37:08 // 108791
Piszok mázlija Buttonnak volt a Brown GP-nél, amikor egy hibátlan első félidő után, már zsebében volt VB cím.
Kellett hozzá, hogy a Honda egy nagyon jó fejlesztést hagyott ott nekik.
Zsolt15512-05-2020 17:33:58 // 108790
A csapat sem hibázott kevesebbet. Sőt .... Kerékcserék, nagyon rossz taktikák, határozatlan vezetés. Messze nem ment olyan gördülékenyen semmi, mint a Mercinél.
Valamint az autó sem volt jobb a Mercedesnél. Csak az első tesztnapokon voltak igéretek és remények.
Vettel is hibázott. És akkor mi van? Melyik versenyző hibátlan?

Az első címénél valóban szerencséje volt, amikor Alonso kb.30-35 körön keresztül vonatozott Petrov mögött.
Giuntini12-05-2020 17:08:51 // 108789
Az a baj, hogy Vettel rengeteget hibázott, de nemcsak a Ferrarinál. A Red Bull-nál piszok mázlija volt....
Nem hozta meg azt a pénzt, amit kifizetett érte a Ferrari! Tavaly a szezon nagy részében a Ferrari jobb volt a Mercedesnél, mégsem rudott nyerni! Pedig Kimi maximálisan beállt mögé!
Mégis rengeteg hibát csinált! Én nem csodálkozom hogy szélnek eresztik!
Zsolt15512-05-2020 16:38:49 // 108788
"... Emellett komoly fizetéscsökkentést is szeretne kiharcolni a Ferrari, ami ugyancsak nincs ínyére a németnek. ..."

A "Koronavírus" miatt még mindig nem lehet negyedáron a Ferrarit vásárolni.

Vagy így akarták "önkéntes" elmenetelre bírni, vagy nagyon hülyék vannak a vezetőségben.
Kazes☻12-05-2020 09:47:38 // 108787
Minek olyan sokáig várni?!
Zsolt15504-05-2020 18:50:48 // 108785
Persze a Ferrari a rivaldafényben van és mindenki őket figyeli, de ahogy Schumacher idejében meg tudták tenni, úgy gondolom most sem lenne túl nagy gond.
Zsolt15504-05-2020 18:47:39 // 108784
Már írtam, hogy egy csapatnál - szerintem - csak egy bajnok jelölt lehet. Ha előadják ezt a "nálunk mindenki egyenlő" szöveget, azzal a sajtónak lehet, de a csapat esélyeinek nem tesznek jót az biztos.
Egy versenyzőnek kell(-ene) lenni, akiben van erő és tudás és annak megadni mindent. A második meg segít bebiztosítani a csapat győzelmét egy esetleges második hellyel. Ez a tesze-faszaság ami néha a csapatvezetésben megy, az már katasztrófa.

De ez természetesen nem azt jelenti, hogy ne legyen egy minimum elvárási szint kikötve és ennek megfelelően a díjazás is megállapítva.
GT Ɨ|ѯ01-05-2020 13:35:45 // 108783
Kazes☻27-04-2020 20:46:06 // 108782
Inkább a jó versenyzés legyen számára az.
GT Ɨ|ѯ27-04-2020 20:25:32 // 108781
számára az..
Kazes☻27-04-2020 20:10:59 // 108780
Már azt hittem valami érdekes...de csak ez a... Hami vízhordójaként kicsit sokat akar a szarka...!
:)
GT Ɨ|ѯ27-04-2020 19:02:58 // 108779
40 milla, aha....:-P
tirex25-04-2020 11:45:04 // 108778
Hát az E-bajnokságban könnyen előfordulhat hogy nem lesz pilóta. Megölik az autóversenyzés szépségeit. Rallyban elektromos autó? Pfff! Minden versenyen kint vagyok itthon meg osztrákban is egy-kettőn de ha elektromos lesz lemondok róla.
VV625-04-2020 10:58:34 // 108777
JAJAJAJJ!!!
Kazes☻25-04-2020 09:29:15 // 108776
Mindent elrontanak... utána meg jön, hogy a „versenyző” nem is ül majd az autóban, hanem egy compúderről irányítja... gáz, nagyon gáz... :(
GT Ɨ|ѯ25-04-2020 07:48:36 // 108775
nem kap bogarat a sisak, jövőre már F1-ben is:-)
VV624-04-2020 20:47:37 // 108774
akkor mégse...
Kazes☻24-04-2020 19:19:23 // 108773
Ejjj... hát ez így már elég xarul néz ki! :(
GT Ɨ|ѯ24-04-2020 18:01:40 // 108771
van, sőt idén már olexi is van közte
VV624-04-2020 17:57:23 // 108770
Az Indycarban nincs az a buzi ketrec a pilóták feje fölött?! Máris megszerettem...
Kazes☻24-04-2020 11:08:32 // 108769
Nem teljesen... de szerintem nem rossz! Bár az kár, hogy Vettel rajtszámos... de mindegy is, még nem mennek. :)
tirex24-04-2020 09:50:28 // 108768
olyan mint az f1-es
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.