Forum >> Forma-1

zolee14526-05-2005 14:24:23 // 1106
először is: meg kéne tanulnom helyesen írni, szoval lassítani, két "s". (most vettem észre hogy visszaolvastam) na szóval: továbbra is tartom, hogy az elől lévő diktálja a tempót! Ezért mondom, hogy van egyszer a szabály (Alonso sem kapott büntit), és van az erkölcsi része a dolognak (Alonso bizony tetű volt, mert tényleg bízni kell a másikban, különben soha nem látnánk előzést)
count M26-05-2005 13:16:19 // 1105
Szerintem mutatták, legalábbis én láttam. :)
26-05-2005 13:15:30 // 1104
WTCC és máshol is simán elmegy egy ilyen ráhúzás.
26-05-2005 13:14:52 // 1103
Inkább, mutasson már vmit a tehetségéből RS a szavak helyett.
SzJ26-05-2005 12:47:47 // 1102
Az átlag embernek kb 1 sec a reakcióideje.
Inner Circle26-05-2005 12:46:47 // 1101
Pillanat, RS nem az előzési kísérlet miatt szidja a bátyját, hanem azért mert állítólag A LEINTÉS UTÁN a célegyenesben 250-nél ráhúzta a kormányt. Ezt a közvetítés már nem mutatta, de ha igaz, akkor árnyalt képet fest a "tökös gyerek" Májkölről...
Inner Circle26-05-2005 12:45:38 // 1100
"de az a véleményem mint Montoya-val kapcsolatban: aki elöl megy az diktálja a tempót! Tessék mögé lasítani, vagy kikerülni!" Nana! Ez nem a Nagykörút, ahol ha a dugóban lekoccolod a másikat akkor automatikusan te vagy a hibás, mert nem tartottál követési távolságot :D Az F1-ben NINCS követési távolság, centikre mennek egymástól, ezt pedig csak úgy lehet, ha maximálisan bíznak egymásban. Ha láttál '70-es, '80-as évekbeli felvételeket, döbbenetes hogy kilométereken keresztül autóznak centikre egymás mellett - ebbe nem fér bele, hogy valaki g.cizni kezd és a másik meg vigyázzon magára... Egy-egy előzéshez 20 cm-re mennek a másik mögé. Most a sebességi rekord az F1-ben 360-valamennyi, ez 100 méter/sec! Számold ki hogy mennyi időd van reagálni, ha valaki a fékbe tapos, még akkor is ha csak feleennyivel mennek... (DC Spa-i esete több szempontból más.)
26-05-2005 11:15:39 // 1099
Majd meglátjuk. Ott van Jean Todt esete, az F1 mellett más tisztséget is vállalt a Ferrarinál. Egy időben hírbehozták MS-t mint JT utódja.
SzJ26-05-2005 11:12:16 // 1098
Azt elhiszem, hogy van miből adakoznia. Gondolom a Ferrari sem felejti el, hogy nélküle nem lett volna világbajnok.
26-05-2005 11:05:45 // 1097
Van annak zsíros kenyérre való bőven. Ferrari élni fog tovább és amíg Ferrari van MS is ott lesz. Lehet a vgn ő lesz a portás de szerintem nem fog rongyot csinálni a szájából.
SzJ26-05-2005 10:59:31 // 1096
A FIAT most pácban van, és a pénz nagyúr, még szerintem SCH-nál is.
26-05-2005 10:43:53 // 1095
1 millióx nyilatkozta már MS, hogy a Ferraritól fog nyugdíjba menni. Ez egy ujabb kácsa.
SzJ26-05-2005 10:42:10 // 1094
A legfrissebb hír. http://index.hu/sport/forma1/rbschu0525/
Tom1224-05-2005 12:55:51 // 1093
Kicsit késve, de nem volt időm. Persze, hogy itt is van RTL klub, de én a jobb képminőség miatt a német RTL-ről szoktam rögzíteni az edzéseket, meg versenyeket. kb. ´83-tól kazettára, pár éve meg DVD-re. Közben meg nézem Palik "mesedélutánját" /Donald kacsa, Hókusz Pók...:))/ is, hogy a reklámok alatt is képben maradjak. Az RTL-ről /D/ elég gyorsak a friss infókkal kapcsolatban is, meg azért "kicsit jobban" értenek is hozzá...
24-05-2005 12:45:20 // 1092
Én RS nyilatkozatain vagyok kiakadva. Az, hogy szidja a másik versenyzőt mert előzni mert elég szánalmas. Ezzel úgy gondolom saját magáról is sok mindent elárul. pl, hogy nem egy bevállalós fajta pláne ha az a tesó. Továbbra sem tudja belopni magát a szivembe, mintha az ilyen típusú nyilatkozataival próbálná magára felhívni a figyelmet ahelyett, hogy megtanulna végre autót vezetni.
bubble24-05-2005 12:23:02 // 1091
Sajnos még nem láttam a vasárnapi futamot, de ma este igyekszem bepótolni. De az bizonyos, hogy máskor már azért is megbünteték a versenyzőt, méghozzá 10 mp-s stop and go-ra, vagy boxutcában keresztülhajtásra, ha csak a vonal végé étintette a boxból kifelé.
pb_24-05-2005 12:09:36 // 1090
Vonalas bünti nem rémlik, de keresztezés igen, pont a Schumacher fivérek ugranak be, de asszem már más is elkövette (RS talán Spanyolo.-ban, vagy Franciao.-ban, vagy mind2ben, MS Franciao.ban, + is kapták érte a büntit mind2en).
zolee14524-05-2005 11:54:54 // 1089
úgy tudom nem szabad érinteni sem. ezt támasztja alá, hogy láttunk már vonalas büntit, de még olyat nem hogy valaki keresztbe ment volna rajta, szóval sztem nem kell rajta átmenni, elég érinteni is.
pb_24-05-2005 11:29:35 // 1088
Végül is, legalább 2-féle nézőpontból lehet elemezni az esetet. Sztem sportszerűtlen manőver volt. A sárga vonalas szabályt, nem tudod véletlenül? Nem csak akkor jár érte büntetés, ha az egész autó átlépi? Ha jól emléxem MS bal első kereke ment csak rá a vonalra, vagy csak érintette, nem is tudom.
pb_24-05-2005 11:22:15 // 1087
báttya=bátyja
zolee14524-05-2005 10:58:33 // 1086
max erkölcsi problémákat vet fel a dolog, szabályt nem sért Alonso manővere. az egyenesben egyértelműen el kell foglalni a pálya valamelyik oldalát, nem lehet jobbra-balra rángatni a kormányt, és kiszámíthatatlan manőverekbe kezdeni. Schumák szerint egyszer lehet teljes szélességében keresztezni a pályát, de akkor vissza már nem mehetsz, mert az már nem fér bele. Valami ilyesmi a szabály. Az más kérdés, hogy ott abban a körben Alonso mekkora fékezést ítélt biztonságosnak, hisz ő kanyarodni akart. Persze tudjuk hogy DC szivatása volt a cél, ezért montam, hogy csak erkölcsi problémáink lehetnek az esettel, mert ugye veszélyeztette saját magát, és DC-t.
pb_24-05-2005 08:47:59 // 1085
Igen ez az eset volt az. "de az a véleményem mint Montoya-val kapcsolatban: aki elöl megy az diktálja a tempót! Tessék mögé lasítani, vagy kikerülni! " Ezzel a véleménnyel annyira nem tudok 1etérteni, sztem szivatás volt, mert DC már körök óta ott loholt a csakán, és ha jól emléxem, több kísérlete is volt az előzésre, ezt a loholást +unta Alonso és +szivatta a fékezéssel. Sztem ez 1 autóverseny igenis közel kell menni, és ha van rá lehetőség be kell szúrni az orrát, vagy oda kell tenni az versenyautót keményen. Itt kapcsolódnék MS nyilatkozatához, én semmi kivetni valót nem találok benne, sztem RB azért esett neki, mert az utolsó körben, mikor már azt hitte +verte MS-t, akkor +előzték(bár az előzést nem láttam, mert nem mutatták). RS-t sem értem igazán, mert már próbálta őt +előzni a báttya, az alagút végén, majdnem sikerült is, mért hitte, hogy még 1x nem fogja +próbálni.
zolee14524-05-2005 07:12:57 // 1084
Nürnburgring volt tavaly vagy tavalyelőtt: mentek az utolsó előtti kanyar felé, ami nem is kanyar inkább egy sikán, ami előtt komoly fékezés van, mert két hosszú egyenes után jön amik közt csak egy padlógázas törés/ív van. A max seb 300 körüli. Itt Alonso elébb és durvábban fékezett mint azt megszokták, és DC csak a füvön/kavicson tudta elkerülni az ütközést, és kiesett. Ezt hívhatjuk szivatásnak, de az a véleményem mint Montoya-val kapcsolatban: aki elöl megy az diktálja a tempót! Tessék mögé lasítani, vagy kikerülni!
BF15623-05-2005 22:10:29 // 1083
Michael Schumacher nem érti, miért vannak felháborodva pilótatársai. "Nem hinném, hogy bármelyik manőver kockázatosabb volt a szokásosnál. Vérbeli versenyző vagyok, itt is azért vagyok, hogy versenyezzek. Azt képzelik, teadélutánra jöttem?" - kérdezi. Tökös gyerek ez a Májköl!!!
pb_23-05-2005 15:42:31 // 1082
1x DC szivatta + valamelyik verseny, vagyis DC miatta esett ki. Nem tudom már pontosan mikor volt, pár éve. Asszem valami helyezésért ment a csata.
Willy23-05-2005 15:12:25 // 1081
Szerintem inkább Schumacherre (volt) jellemző az aljasság, Alonso nem emlékszem hogy bárkit is szándékosan kiütött volna a versenyből.
zolee14523-05-2005 14:36:41 // 1080
Montoya-val kapcsolatban továbbra is az a véleményem, hogy aki elől megy az dönt a tempóról. Mindegy mit hogyan értelmezünk az edzéseredmények törlése durva volt. Spa megvan? Eső Schumák megy mint a meszes, mindenki lemarad, DC-t körözné és nekirongyol. MS szerint DC fékezett. A telemetri szerint gyorsított, csak nem olyan ütemben mint szokásos, hisz Ron Dennis szólt neki rádión, hogy kb hol éri utól, és engedje el... Erre MS verekedni akar. Teszem azt DC tényleg fékez, sőt nagyon fékez akkor mi van? Tessék kikerülni! Alonso nagyon érdekesen húzta meg az erőszakosság, és a sportszerűtlenség közti határt. Azért gondolom még mindenki emlékszik '94-es Ausztráliai, és '97-es Japán futamra. Mindkettőn VB cím múlott. Az f1-ben tényleg nem egyszerű a fent említett határt meghúzni. Alonsóval inkább az a gáz, hogy nagyon durván lassabb volt, és mégis ezt csinálta. Monacoban ha valakinek jó autója van nem lehet megelőzni, szóval az a Renault nagyon szar lehetett!!!
Inner Circle23-05-2005 14:26:48 // 1079
Tudom miről beszélsz, de a behajtó ágon mindenki keresztül szokott menni a csíkon. (Most asszem Trulli egyértelműen átment, de amúgyis szokás a legeslegutolsó pillanatban bezingetni a boxba.) A pontos szabályt nem tudom, kerestem de nem találtam meg. Alonsónak szerintem is jár a bünti. Őt amúgy se szeretem, nyomás alatt nem idegen tőle egy-két aljas megmozdulás! Montoyát azért sorolták hátra, mert elkerülhető balesetet okozott azzal, hogy tök fölöslegesen arcoskodott Ralffal. (A Minardik nem fölöslegesen lassúak.) Monacóban nem lehet azzal hülyéskedni, hogy befékez az ember az edzésen. De én is túlzottnak tartom a büntetését.
Inner Circle23-05-2005 14:21:09 // 1078
"Schumachert én se büntettem volna meg, mert semmi jelentősége nem volt annak, hogy ráment a vonalra." Azért ment rá a vonalra, mert Liuzzi jött a pályán a Red Bull-lal, Mihály nyomta a gázt mint süket a csengőt hogy elébe kerüljön, és így szélesebbre vette az ívet. Ha sikerül neki bejönni Liuzzi elé, akkor nem tudom, mi lett volna... valószínűleg semmi, mert ha jól emlékszem, Liuzzi másfél körrel később amúgyis kiesett.
zolee14523-05-2005 14:18:35 // 1077
nem tudom mennyire van meg Neked fejben a Nürnburgring. Ott befelé a boxutcába eleinte van egy vonal, majd egy olyan széles sáv ami a közúton forgalom elől elzárt területet jelent (háromszögszerű valami, kb 45 fokos ferde csíkokkal) na ő ezen ment keresztül. szerintem annak a felfestése sem véletlen, és a kommentátorok is megemlítették, sőt a közvetítésben is visszajátszották. (oké, tudom hogy palikék mondanak sok baromságot) a mostani biztos hogy szabálytalan volt, de szerintem az akkori is. Azt pedig továbbra is tartom, hogy a szabály megszegése büntetést kell hogy vonjon maga után, függetlenül attól hogy előny származott-e belőle. Ha egy focista páros lábbal csúszik és nem labdára megy minimum sárgát kap, és nem kell hogy eltörje a másik lábát. Az a lényeg, hogy előnyt akart szerezni, nem az hogy sikerült-e. Ugyanez Alonso: végül megelőzték, de ő ezt pályalevágással akarta megakadályozni...büntit neki! Montoya miért indult hátulról??? Elvileg a pályán mindenki maga választja meg a sebességét, és a hátul jövő vagy alkalmazkodik, vagy megelőzi, csakúgy mint a civil közlekedésben. A minardikat ki bünteti meg hogy lassúak??? Következetlenek a döntnökök...
Inner Circle23-05-2005 14:18:13 // 1076
"Valószínüleg azért nem rúgják ki a Bridgestone-t, mert horribilis pénzzel lehet benne a Ferrari versenyzésében." Valamint azért, mert nem tudnának helyette mást tenni az autókra. A Michelin nem kötelezhető arra, hogy gumit adjon nekik. Legfeljebb a mezőny egy bizonyos %-ának kötelesek gumit biztosítani, azon pedig már a Sauber is felül van.
Inner Circle23-05-2005 14:16:44 // 1075
"Mert azt mindenki láthatta, hogy 40 kör után MS futott egy leggyorsabb kört." Többet is, akkor gyorsabb volt mint Rajkó. Ajánlom a formula1.com "live timing" funkcióját, ott egyből lehet látni a köridőket. "Azt viszont ne mondja senki, hogy ennyi kellett a gumik üzemi hőfokra való felmelegedéséhez." Nem a felmelegedéséhez, hanem amíg elérte azt a réteget, amin gyors az autó. A Bridge-nek nagyon betett, hogy csak egy gumit lehet használni. Ha lenne egy cseréjük, nem lenne semmi gond. Így viszont valószínűleg egy csomó plusz réteget kell a gumira vinni, hogy ne kopjon el a futam végéig az egész, mint Barrié Sepangban. Kis leegyszerűsítéssel: van a guminak egy "éles" meg egy "túlélő" zónája - láthatjuk, hogy melyikben mire képes. "De aki 1 gyors kört tud menni, az miért nem tud többet??? És szerintem a gumik sem 1 gyors kört bírnak (azt is a futam közepén)." Nem egyet, de mire jók lettek a gumik, addigra dugóba kerültek és meszelhették az egészet. Egyébként a pálya a futam alatt folyamatosan hűlt, ami a Bridge-nek kedvezett. A Ferrarinak most az a problémája, hogy a gumi és az autó iszonyatosan jó együtt, de csak egy nagyon szűk "ablakon" belül, amikor a körülmények (hőmérséklet, kopás, sebesség stb.) éppen ideálisak. Egyébként meg a szemétre lehet dobni az egészet. Látszik is a futamokon, hogy amint beérnek az "ablakba", megtáltosodnak, és amint kiérnek belőle, megállnak mint egy szög.
Inner Circle23-05-2005 14:10:08 // 1074
"Ezen a versenyen a fent említett srácnak a tesója is átment a vonalon, ő nem kapott büntit, hiszen befelé menet tette, és az állítólag nem olyan veszélyes. (kit érdekel a szabály!?)" Befelé menet? Mármint a boxba befelé menet? Ott mindenki mindig átmegy, de az nem érdekes. Vagy a boxból kifelé jövő vonalon ment át úgy, hogy nem volt a boxban?
Willy23-05-2005 12:43:45 // 1073
Azért nem a sisakokra gondoltam, mert azt elég sokat mutogatták a hétvége során. Sőt még Palikék is emlegették.
Olasz23-05-2005 12:40:41 // 1072
Attie-nál a pont, de az a tábla sem semmi...
Attie23-05-2005 12:08:23 // 1071
Inkább a SW birodalmi hadsereg sisakokra :)
pb_23-05-2005 11:48:39 // 1070
Sztem nem 19 sec-re sorolta, vagy, ha igen akkor rosszul, tette azt.
Willy23-05-2005 11:34:57 // 1069
A nyílt láng használata nem ajánlott táblácskára gondolsz?
Olasz23-05-2005 11:33:06 // 1068
No ezt kiszúrtátok? :

Olasz23-05-2005 11:25:16 // 1067
De Sumit sem hozta ki körhátrányra, csak 19 secre!!!
Attie23-05-2005 11:10:42 // 1066
De gondolom mindenkit elengedett addig amíg nem jött Raikönen. Utána már stimmelnie kell a sorrendnek nem?
pb_23-05-2005 11:06:34 // 1065
A mögötte haladó Ferrari körhátrányban van, + 1 még 1-2 sallang, aztán a 2. 3., stb., ha 1más után vonatoznak, akkor simán lehet az 1. 8 10-12 mp-en belül.
Olasz23-05-2005 11:02:22 // 1064
De akkor meg a sorrend nem stimmel!!!! Ha tudjátok nézzétek vissza! Tiszta káosz volt!!!!
Attie23-05-2005 10:54:58 // 1063
Nem, mert miután elengedte őket, ők megtehették a körüket és így feljöttek Kimire.
Olasz23-05-2005 10:43:58 // 1062
De akkor meg az ideje nem jön nekem össze, hogy legalább 1:40 körül kellett volna lennie a mögötte haladó ferrarinak, ha körhátrányban volt, és nem 19sec-nek, ahogy kiírták... NEM ÉRTEM
pb_23-05-2005 10:18:11 // 1061
Ez is igaz.
pb_23-05-2005 10:16:13 // 1060
Várjál ott volt 1 furcsaság, az SC Montoya elé jött be és fél körön keresztül volt előtte, majd elengedte őket(Montoyat és RB-t), és bevárta Räikkönen-t. Aki mögött tényleg volt 1 Ferrari, vszínúleg MS, sztem körhátrányban.
Punisher23-05-2005 10:11:19 // 1059
Igen. Nem akarom védeni Schumachert, de azért van a versenybíróság, hogy mérlegeljen. Ilyenkor mindig összeülnek, és döntenek. Schumachert én se büntettem volna meg, mert semmi jelentősége nem volt annak, hogy ráment a vonalra. Vissza is ment mögé, és nem autózot tovább a be a pályára. A pályát kétszer is lerövidítő Alonso viszont megérdemelte volna a büntetést, mert sportszerütlen magatartást tanusított kétszer is. Az ilyen viselkedést akkor nem szokták büntetni, ha utána elengedi azt, aki valójában igazságos harcban megelőzte.
Willy23-05-2005 10:07:55 // 1058
A köridőket nem néztem. Lehet hogy jól ment, csak nem látszott a végeredményen.
zolee14523-05-2005 10:07:00 // 1057
abban azért lehet valami, hogy mindig őket éri balszerencse. Az elmúlt években ez volt a többiekkel. Szerintem most gyengébbek, de már írtam, hogy ez csak átmeneti gyengélkedés. Ha rossz az autó akkor a taktika sem úgy működik, a pilóták sem olyan magabiztosak, a boxban is kapkodósabbak, és a pályán is jobban belekerülnek a forgalomba. Itt minde összefügg mindennel. Emlékszel Te olyanra hogy Ferrari lefullad a boxban??? Emlékszel Te MS-nél műszaki problémára??? Asszem 2001 Hockenheim volt az utolsó műszaki hiba. Évek alatt nem volt annyi gond mint itt az első néhány futamon!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.