Forum >> Forma-1
Szilárd19-06-2005 20:03:14 // 1608
Ez kész cirkusz...
SKrisz19-06-2005 19:19:28 // 1607
Kapta kötelező használatra. Ez olyan mint a rolex. Kapod, hordanod kell. Alfa GTA, kapod, használnod kell és még sz@rrá is keresi magát vele...
SKrisz19-06-2005 19:18:09 // 1606
Most akko' mi a fax van??? Lehet, hogy nem lesz futam? Vagy félreértettem valamit? Az F1 lassan már nem száguldó, csak simán jelzők nélküli cirkusz...
Nekem úgy rémlik, kapta. Sz@r lehet neki. :)
Tom1219-06-2005 17:39:30 // 1603
Valami Fiat Multipla-val is láttam a feleségét /TV/ a gyerekeket "cipelni". Az biztos csak a "bevásárló autó".:)
Tom1219-06-2005 17:36:34 // 1602
A képek a "vásárláskor" készültek. Kár, hogy engem nem köt szerződés, hogy "csak" ilyenekkel járhatok...:)))
SKrisz19-06-2005 17:29:13 // 1601
Ez messze nem izlés. Suhamért szerződés köti. Egyébként ez a kék GTA a "családi" autó és sajátja!:)
BF15619-06-2005 17:25:25 // 1600
Húúú de gáz nem fusssa ferkára!!!
:D
Tom1219-06-2005 17:19:10 // 1599
lac14619-06-2005 13:53:37 // 1598
Köszi! De lejebbnézhettem volna!:)
Mindenesetre lényeg, hogy mindketten ott vannak.
Tom1219-06-2005 13:47:28 // 1597
"1591" Egyébként kb. 15 éve nem volt ilyen, de én is lemaradtam:(
Tom1219-06-2005 13:46:07 // 1596
lac14619-06-2005 13:37:41 // 1595
Sziasztok!
tegnap sajnos lemaradtam az időmérőről. Honnan indulnak a Ferrarik?
Tom1219-06-2005 13:36:28 // 1594
A Toyotának úgy általában /nem csak F1/ "jót tesz" az amerikai levegő...:)))))
SKrisz18-06-2005 23:36:40 // 1593
Serintem ez alapján az 1 kör alapján messzemenő következtetéseket levonni még nem nagyon kellene... Persze nem lenne baj, ha lenne még egy ütőképes csapat a cirkuszban!:)))
Buves18-06-2005 23:28:10 // 1592
Hát ez a TOYOTA odaért. Már egy pár éve várjuk, hogy mutasson valamit!?
Inner Circle18-06-2005 23:04:45 // 1591
Nem az időmérőn gond a kicsi tank, hanem a versenyen. A mostani rendszerben senki sem tankol annyit, amennyit akkor tankolna ha a pole-ba kerülne és utána még vehetne fel benzint. Néhány csapatnak elég nagy ehhez a tankja, másoknak nem, és ezek nyilván nem akarnak kicseszni magukkal. (Régebben volt olyan, hogy a McLaren csak azért jött ki tankolni, mert a szabályok szerint muszáj volt, amúgy végigment volna egy szuszra.) Ráadásul a nagyobb benzinterhelés nagyobb igénybevételt jelentene a gumikon (ld. mennyit szenvedtek a Renault-k Monacóban), amikkel már így is baj van...
someq-14718-06-2005 20:48:54 // 1590
Itt az időmérő erdménye:
1 Trulli | Toyota
1:10.625
+00:00.000 +00:00.000
2 Raikkonen | McLaren
1:10.694
+00:00.069 +00:00.069
3 Button | B.A.R
1:11.277
+00:00.652 +00:00.583
4 Fisichella | Renault
1:11.290
+00:00.665 +00:00.013
5 M Schumacher | Ferrari
1:11.369
+00:00.744 +00:00.079
6 Alonso | Renault
1:11.380
+00:00.755 +00:00.011
7 Barrichello | Ferrari
1:11.431
+00:00.806 +00:00.051
8 Sato | B.A.R
1:11.497
+00:00.872 +00:00.066
9 Webber | Williams
1:11.527
+00:00.902 +00:00.030
10 Massa | Sauber
1:11.555
+00:00.930 +00:00.028
11 Montoya | McLaren
1:11.681
+00:01.056 +00:00.126
12 Villeneuve | Sauber
1:11.691
+00:01.066 +00:00.010
13 Zonta | Toyota
1:11.754
+00:01.129 +00:00.063
14 Klien | Red Bull
1:12.132
+00:01.507 +00:00.378
15 Heidfeld | Williams
1:12.430
+00:01.805 +00:00.298
16 Coulthard | Red Bull
1:12.682
+00:02.057 +00:00.252
17 Monteiro | Jordan
1:13.462
+00:02.837 +00:00.780
18 Albers | Minardi
1:13.632
+00:03.007 +00:00.170
19 Karthikeyan | Jordan
1:13.776
+00:03.151 +00:00.144
20 Friesacher | Minardi
1:14.494
+00:03.869 +00:00.718
21 Doornbos | Jordan
no time
+ +
Apacs18-06-2005 08:23:03 // 1589
Ez igaz, de csk úgy hozhatnak új szabályokat, hogy mind a 10 csapat rábólint. Remélem nem saját maguk ellenségei....
Apacs18-06-2005 08:19:47 // 1588
Vissza lehetne térni a 12 köröshöz hiszen szerintem az a korrekt, ha mindenki üres tankal megy! Majd utána tankolnák fel a kocsikat mint régebben.
someq-14718-06-2005 06:22:08 // 1587
zolee14517-06-2005 11:37:45 // 1586
Balage! Te valami hekker vagy hogy mindig tudod ha emilem jön??? :))))))))))
zolee14517-06-2005 11:36:33 // 1585
én ugyanilyen mappákat küldözgettem Neked, akkor máshol lehet a hiba... mondjuk ha a sorrendet betartod, de az én mappáim számát átírod ezekre a számokra??? lehet hogy a progi mappanevek (vagyis számok) alapján keresi a mentéseket...
Slowfeet17-06-2005 11:04:44 // 1584
Persze, hogy van korlátozás, de amit ez a tervezet jelenti, hogy az autógyárak (merhogy csak azok vannak) közötti versengést meg kell szüntetni, mert x autógyár többet költ, akkor jobb (ferrkánál ez idén, toyotánál meg még idén se igazán látszik) az autója, de nem hiszem, hogy a zóber meg a jordán-oroszmaffia autói ezektől a szabályoktól a dobogó tetejére kerülnének, de még csak azt sem, hogy a jelenleginél sokkal szorosabb legyen a mezőny, az viszont elérhető vele, hogy ne a csapat felelőssége legyen, ha bedöglik az autója...
Balage17-06-2005 10:55:50 // 1583
Drótpostád érkezett Zoli!
zolee14517-06-2005 10:21:28 // 1582
pont arra a szitura nem emlékszem, mármint maga a futam az úgy megvan, csak a veszekedés tárgya nem tiszta. Öregszem:)))
Inner Circle17-06-2005 09:53:08 // 1581
Akkor nem, de pont 2003-ban Magny-Cours-ban piszkosul összeveszett a csapattal, mert nem hagyták nyerni. Mondjuk abszolút nem volt igaza, de ez az ilyen déli népeket egyáltalán nem szokta érdekelni :-)
Inner Circle17-06-2005 09:50:44 // 1580
Na, na, sok mindenről elmondható hogy "csak a bevétel", de ezt most egy kissé fura érvelésnek érzem...
"közvetítéseket birtoklók, slec meg ilyen fikakupacok meg azt akarják, hogy dőjjön a gempa, így aztán nem a technológia, meg a motorsport érdekeit nézik, hanem, hogy mi kell a nézőnek."
Hát ez elég természetes, inkább az lenne a furcsa ha egy nézők által fenntartott, gyakorlatilag cirkuszi játéknál nem azt néznék, hogy mi kell a nézőnek! :DDD Nem tudom pontosan, mit értesz a "technológia és a motorsport érdekei" alatt. De a technológiai fejlesztést már vagy 30 éve folyamatosan korlátozzák az F1-ben, sőt már a háború előtt betiltottak ezt-azt. Ha nem tennék, akkor 3000 lóerős gépek mennének irtózat szárnyakkal és aktív futóművel... A sport érdeke meg hosszú távon az, ami a nézők érdeke, különben nincs érdeklődés a sport iránt, nincs pénz és elhal a sport. Az F1 azért népszerű, egyáltalán te is azért tudsz róla, mert a nézők érdekeit tartották szem előtt. Ha nem tették volna, akkor most nem lenne F1 és te nem háborodhatnál fel hogy miért a nézők érdekeit nézik :DDD
"Ha a nézők mondjuk azt imádnák, hogy mekkora farka van a pilótáknak, tutti lenne underwear cam,"
Á, ahhoz nem kell underwear cam, Kimi állítólag egy finn éjszakai bárban full benyomva elővette az ezredest és lobogtatta a bárhölgyeknek, volt egy kis balhé belőle :DDD
zolee14517-06-2005 09:50:35 // 1579
azért 2003-ban nem volt olyan nagyon sikertelen Montoya...
Persze Kimi helyzete tényleg más, én a helyében felszálló ágban nyugodt csapatháttérrel nem igazán váltanék. Egy biztos, mi csak azt látjuk amit megmutatnak nekünk...
zolee14517-06-2005 09:48:13 // 1578
nem hiszem hogy van olyan F1 fanatikus aki végig tud "izgulni" másfél-két órányi monoton körözést, ahol mindenki egy kicsit elhúz az előttelévőtől, és semmi nem történik!
Inner Circle17-06-2005 09:44:31 // 1577
De Montoya szinte semmit nem ért el a Williams-nél, összeveszett a csapattal és a BMW-nek is a töke tele volt velük. Rajkóra és a McLarenre ezek egyike sem áll!
zolee14517-06-2005 09:42:04 // 1576
azt mondtam, hogy hallottam, nem azt hogy elhiszem. Bár Montoyával hasonló eset volt, már minden jólértesült tudta, és mindenki csak nevetett, aztán most mégis a Mclarennél van...
:)
Slowfeet17-06-2005 09:39:59 // 1575
Szerintem itt csak lóvéról van szó.
A hard core tifoso-k, Shclachtenbummlerek, fanok le se vannak sz..va, a nézők 75 százaléka viszont azt akarja látni, hogy pankráció megy a pályán, kemény előzésekkel és test-test elleni harccal. A közvetítéseket birtoklók, slec meg ilyen fikakupacok meg azt akarják, hogy dőjjön a gempa, így aztán nem a technológia, meg a motorsport érdekeit nézik, hanem, hogy mi kell a nézőnek.
Ha a nézők mondjuk azt imádnák, hogy mekkora farka van a pilótáknak, tutti lenne underwear cam, az biztos, ha meg azt szeretnék látni, hogy ki milyen ügyesen manőverezik a boxban, bevezetnék a kötelező utánfutót az F1-es kocsikra. Ha meg a dízel fölényes győzeleme lenne a fontos a benzines felett, akkor minden rajt előtt egy perces néma izzítást jáccanának, Rudolf Diesel emlékére.
Csak a bevétel....szerintem...:)
Inner Circle17-06-2005 09:38:54 // 1574
Én is hallottam reggel, rögtön azután mondta a rádió hogy "Nem lesz gázáremelés" (tényleg!) :D
Inner Circle17-06-2005 09:37:23 // 1573
Az edzésekkel régen az volt a baj, hogy volt hogy háromnegyed óráig nem ment ki senki és a TV-sek őrjöngtek, hogy senki sem nézi őket. A Forma-1 pénze nagyrészt a TV-ből jön, úgyhogy ezt méltányolni kellett (eredetileg a Safety Car is a TV-sek miatt lett beiktatkva). Szerintem mondjuk úgy lehetett volna, hogy a 12 kört leosztják az 1 órán belül, hogy mondjuk ha nem mégy az első 30 perc alatt 4-et, akkor azok a köreid elvesznek!
Ehelyett jött az egykörös rendszer, amit az oválpályákról vették át, de ott enyhén szólva más okokból használták... nem csoda, hogy itt nem jött be. Viszont a kis csapatok örültek neki, mert a régi rendszerben a kutya sem mutatta őket, így meg végig adták az egész körüket. És mivel változtatni csak egyhangúlag lehet, a kis csapatok foggal-körömmel védik az így megszerzett reklám-idejüket.
Egyébként a 12 köröshöz nem is lehetne most rögtön visszatérni, mert az autókat ehhez a rendszerhez építették. Mivel most kevesebb benzinnel indulnak a versenyen mint régen (amikor üres tankkal kvalifikáltak aztán lyól megtankolták őket), egy részüknek túl kicsi a tankjuk.
zolee14517-06-2005 09:34:04 // 1572
a rádióban (ami csak kicsit hitelesebb mint a Blikk) azt mondták, hogy szóban már meg is állapodtak Kimi meg a Ferka.
Inner Circle17-06-2005 09:31:54 // 1571
Nyugalom, kollegák. Először is ha a GPWC bejön (és a többi csapatnak elég rosszul esett, hogy a Ferrari ismét primadonna-szerződést írt alá a FIA-val) 2008-ban talán nem is lesz F1, legalábbis nem úgy ahogy eddig megismertük. Másodszor is IDÉNRE hasonlóan radikális ötletekkel jött a FIA, amit a csapatok aztán szépen kiheréltek. Harmadszor is ebben a javaslatcsomagban igen sok nagyon, nagyon jó ötlet van, sőt: létfontosságú változtatások. Slick, kézi váltó, manuális kuplung, szélesebb autók, egyszerűbb aerodinamika (bár a diffúzort is betiltanák!), egy gumi - ezek mind nagyon jót tennének az F1-nek. Az egyenváltót teljesen biztosan megfúrják a csapatok, szerintem az egységes ECU-t is. Mással mi bajotok van?
Inner Circle17-06-2005 09:27:30 // 1570
Nem is fogsz találni mert ez 99% kamu :DDD
Semmilyen hiteles forrás nem tud róla, egyedül egy finn lap, vagy rádió vagy mifene hozta. Ott is van Blikk... Persze lehet igaz is, de elenyésző az esélye. Most kezdődik az F1-es "silly season", amikor minden pilótát híbe hoznak minden csapattal... Az összes közül Raikönnen és Alonso csapatváltása a legvalószínűtlenebb, és Schumacher is ide számítana, ha nem rebesgetnék hogy visszavonul, mert ők hárman azok akikbe tiszta szívvel szerelmes a csapatfőnökük :D
Rajkót egyrészt nem tartom akkora gennyládának hogy így hátba döfje Ron Dennist és a McLarent, másrészt nem tartom annyira hülyének hogy ezt a VB ilyen kiélezett helyzetében tegye. Mi lenne utána a csapat moráljával?...
Ami a dolog mellett szól az az, hogy Adrian Newey, a McLaren főkonstruktőre rövidesen nyugdíjba megy, és ki tudja, milyen lesz a csapat utána. Csakhogy a Ferrari csapat 2006 végén valószínűleg úgy, ahogy van, nyugdíjba megy, legalábbis aki számít... Brawn, Todt, Byrne és Schumacher nélkül a Ferrari esélytelen az eddigi domináns szerepre. Már az idei autón is meglehetősen látszik, hogy nem Byrne, hanem az ifjú titán tervezte... Byrne-t vissza is hívták hogy csináljon valamit a tragaccsal, de ehhez már egy kicsit késő van. Szóval a Ferrari elég jó esélyekkel összeragaszthat egy jó autót jövőre, de utána már nem nagyon lesz mire támaszkodniuk. Rajkó elég hülye lenne, ha beleugrana ebbe a bizonytalanságba.
Apacs17-06-2005 09:27:08 // 1569
Hát nagyon remélem, hogy a Ferrari nem bólint rá ezekre az idióta szabályokra. 1 csapat vétója is elég. ényegében GP2 szintjére süllyesztené az F1-et....rémálom ami az utóbbi időben történik. Miért nem lehet 2*1 órás edzéseket vezényelni mint annakidején? Mindenki annyit ment amennyit akart vagy még a 12 körös is jó volt. Ezt a gumicsere mentes dolgot is csak akkor lehetet volna bevezetni, ha 1 gyártó van. Standard gumikkal nem lennének rákényszerítve a gyártók a határokon való "játékra". Nem lesz ennek jó vége túl sokat változtattak és nem jó irányba szerintem.....
zolee14517-06-2005 08:05:37 // 1568
rendeztek már az F1-ben futóversenyt! Meg fogsz lepődni: Frank Williams nyerte! (persze még a balesete előtt)
BF15617-06-2005 08:03:12 // 1567
AZ ÁM!!!
2010-re pedig futóversenyt rendez a FIA, mert akkor tuti egyenlő esélyel indulnak a piloták:)
zolee14517-06-2005 06:39:26 // 1566
azért találtam benne értelmes dolgot:
"Növelnék a biztonsági követelményeket a törésteszteken"
(első a biztonság!)
"Slick gumik újbóli bevezetése"
(manapság úgyis mindenki slick gumival fejezi be a versenyt)
"csak 30000 tesztkilométer állna egy csapatnak rendelkezésére egy évben"
Én Baumgertnerről hallottam, Kimi helyére megy. :)
Ekkora baromságot, nem hiszem el. A Clio kupa is változatossabb ennél. :)
Remélem ez lesz az utolsó húzása a FIA-nak és utána jöhet a GPWC (?).
Tommi16-06-2005 23:42:09 // 1563
Pontosan, igaza van Teddynek. Elvileg a Forma-1 ugye arról szól, hogy ki tud ügyesebben autót építeni az adott szabályokon belül. De ez az egységesítés pontosan a technikai fejlődés-fejlesztés-előrehaladás dógot vágná el. Nem értem miért jó ez... Vannak szériák, ahol egyforma autóval mennek a versenyzők, de nehogy már a "királykategóriának" nevezett cirkuszt ennyire lehúzzák ilyen hülye technikai megkötésekkel.
Tom1216-06-2005 23:39:10 // 1562
2009-ben pedig átnevezik az egészet Forma 0-ra.:DD
...mert már csak ez jöhet...:(
Tedi16-06-2005 23:34:03 // 1561
Ezzel pont az F1 lényegét "szüntetnék" meg.
Baromság az egész. Remélem azért a gyártóknak lesz ehhez néhány keresetlen szavuk
Slowfeet16-06-2005 23:30:14 // 1560
Ezt az idióta ökörséget!!!!
"A FIA 2008-ra tervezett főbb szabálymódosításai:
Motorok
-A motort vezérlő belső Elektronikai Vezérlő Egységet(ECU) egy a FIA által kijelölt gyártó készítené minden csapat számára, előre megegyezett specifikációk alapján, amelyet csak a FIA által engedélyezett szoftver üzemeltetné
-Opcióként meghagynák a 3 literes V10-es motorok használatát, természetesen teljesítmény-korlátozással, de elsősorban a V8-as 2,4-es motorok bevezetése a cél
Váltó
-Minden autóba a FIA által kijelölt gyártó készítené a váltóműveket, és a differenciálzárt.
-A váltást manuálisan kellene végzeni
-A kuplungot csak pedállal lehetne kezelni
Karosszéria
-cél: 10%-al csökkenteni a jelenlegi leszorítóerőt
-megnövelnék az autók szélességét
-a különböző kisegítő elemeket(oldallégterelők, kis szárnyak) végleg eltűntetnék
-szabályoznák az autók tömegközéppontjának az elhelyezkedését, a ballasztok elhelyezését a minimálisra csökkentenék
-Növelnék a biztonsági követelményeket a törésteszteken
Gumik
-Egyetlen gumigyártó, amelyet a FIA pályázat útján hirdetne ki
-Ügyelnének arra, hogy a csapatok egyenlő elbánásban részesüljenek, senki se szenvedjen hátrányt az egy gumiszállító miatt.
-Slick gumik újbóli bevezetése
Tesztelés
csak 30000 tesztkilométer állna egy csapatnak rendelkezésére egy évben
A szabályok elfogadását, még hosszú procedúra előzi majd meg. A csapatok a szabálytervezetről júliusban ülnek le tárgyalni, amelyet még hosszú viták és csaták követnek majd feltehetőleg, de a szabályokat végleges formában ez év végén kell kihirdetnie a Nemzetközi Automobil Szövetségnek."
f1hirek.hu
Tom1216-06-2005 23:23:16 // 1559
Biztos hallotta Todt is azt az interjút, abba "kapaszkodott bele":)))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
468
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?