Forum >> Giulia

SD28-07-2025 12:05:52 // 39719
indítsuk el a szavazást:

Alfissimo közös rendelés javított rezgés csillapított turbo aktuátor kar by alfissimo
https://shop.alfissimo.com/inicio/3056-1856-turbo-wastegate-rod-alfa-romeo-giuliastelvio-20l-by-alfissimo.html#/884-option-wastegate_rod

Légtelenítő csavar készlet:
https://shop.alfissimo.com/inicio/2635-1184-coolant-bleeding-plug-kit-giuliastelvio-20l.html#/621-option-2x_bleed_screws_with_o_rings_giulia_kit_4_cyl_20l_22jtdm

Előre utalás után ha megvan kb. 10 emberke megrendeljük a motyót.
Warbi vagy én vállalom a rendelést.

Watgate kar:
Warbi
SD
szana8
Dénes Kis Fónai (Fb: Giulia tulaj fórum)

Légtelenítő csavar készlet:
Ákos Orosz
SD28-07-2025 11:58:59 // 39718
nevelés kérdése, nálunk nincs apelláta aki jön az elfér:D
Azért végül azt jó ötletnek tartom hogy nem vellany fityót vettünk asszonynak:D
Shadin28-07-2025 11:32:45 // 39717
5 felnőtt ember (sokkal) kényelmesebben fér el egy Golfban széltében. Gyerekek már nem kicsik, a párom ült kényszerűségből hátul küzépen, de a két másik felnőtt meg rácsúszott az oldalsó dombok miatt :-(
WarbiRunner (Gyuri)28-07-2025 11:31:28 // 39716
Vedd figyelembe, hogy Budapesten vagy. Ebben az országban minden csakis Budapesten, vagy onnan elérhetően van. Szívesen hordanám az autómat pl Várpalotára, de az már tényleg durván messze van.
Az én autóm nem megvigyázott próbál lenni, én ennyit megyek. Amúgyis újkora óta zörög. Régebben 35e-t mentem egy évben, ezt tudatosan leépítettem, és a világ is változik, nincs szükség már rá. Évente 10e km, ennyire vettem autót. Nem napi szükségletem autózni.. bocs közlekedni, hála a jó égnek. Ha nem Giuliám lenne, valószínűleg tényleg csak a mobilitásom fenntartására lenne egy akármim. Ezt még ad egy olyan pluszt amit komolyabb kategóriákban találni csak. Ára van, és mérlegre kell tennem, hogy meddig éri meg.
SD28-07-2025 11:21:19 // 39715
indítsuk el a szavazást:

Alfissimo közös rendelés javított rezgés csillapított turbo aktuátor kar by alfissimo

https://shop.alfissimo.com/inicio/3056-1856-turbo-wastegate-rod-alfa-romeo-giuliastelvio-20l-by-alfissimo.html#/884-option-wastegate_rod

Előre utalás után ha megvan kb. 10 emberke megrendeljük a motyót.
Warbi vagy én vállalom a rendelést.

Akit érdekel:
Warbi
SD
szana8
Dénes Kis Fónai (Fb: Giulia tulaj fórum)
SD28-07-2025 11:19:41 // 39714
Nálunk a nagy ragaszkodik a középső helyéhez:D 10 éves és ott les:D
WarbiRunner (Gyuri)28-07-2025 11:11:24 // 39713
Ezt nem tudom hogy csináljátok, a Giulia lábtere sokkal nagyobb hátul mint a Giuliettáé. 10 centikben mérhető. Szélességre dettó szűk a Giulietta, bár kétségtelen, hogy síkabb a hátsó pad, szóval jobban szélre lehet helyezkedni. A Giulia addig nagyobb, amg van aki középen a púpon elüldögéljen. Nálunk a kicsi még simán elvan ott.
Shadin28-07-2025 11:08:22 // 39712
Furcsa h azt mondjátok, h a Giulietta-ban hajtogatva lehet beférni.
3 autóval mentünk 5-en Maranellóban, meg korábban a Stelvio- ill. Milánóban, és mindig az volt a szitu, hogy a Golf 5 GTI-vel ill. Toyota valami 3 betűs Yaris fölötti típussal mentünk lokálisan, mert mindegyikben jobban elfért 3 ember a hátsó soron, mint a Deguban.
A KIS Stonic IS kényelmesebb hátul 3 főre mint a Degu...
SD28-07-2025 10:29:51 // 39711
indítsuk el a szavazást:

Alfissimo közös rendelés javított rezgés csillapított turbo aktuátor kar by alfissimo

https://shop.alfissimo.com/inicio/3056-1856-turbo-wastegate-rod-alfa-romeo-giuliastelvio-20l-by-alfissimo.html#/884-option-wastegate_rod

Előre utalás után ha megvan kb. 10 emberke megrendeljük a motyót.
Warbi vagy én vállalom a rendelést.

Akit érdekel:
Warbi
SD
szana8
SD28-07-2025 10:08:00 // 39710
Teljesen őszintén én úgy vettem ezt a gépet hogy mire lejár a gari addigra legyen kifizetve, és onnan pedig használom amennyit bírja és engedi.

Az ott amikor ki lesz fizetve és 5 évesen látom mi merre hány méter, találok-e olyat akire rábízhatom ha nyűgje van, már vannak tippjeim.

Akkor az ott egy elhatárolódási pont, el kell dönteni, ok ennyi volt és ami ezután jön az már a saját vagyontárgyam, nem a biztosító és nem az Alfa Rakja helyre ha valami megkotlik.

De valójában azzal hogy vettünk egy nem csettegő méretű hanem 5 személyes napi járkálós villanyautót mellé ezt a döntés én már meg is hoztam, azt majd cseréljük.

Az alfa marad, ha bírom:D:D:D
SD28-07-2025 10:04:15 // 39709
Igen ebben igazad van, de ilyen ember is 1000/1 aki megveszi és nem fél használni:D

Én a megvigyázós vagyok, de akár hogy mézem idén megközelíti a 40k-t azért ez sem kevés már 3 éves a gép.
SD28-07-2025 10:02:22 // 39708
indítsuk el a szavazást:

Alfissimo közös rendelés javított rezgés csillapított turbo aktuátor kar

Előre utalás után ha megvan kb. 10 emberke megrendeljük a motyót.
Warbi vagy én vállalom a rendelést.

Akit érdekel:
Warbi
SD
Zselé28-07-2025 10:02:00 // 39707
Nekem tök oké céges rohangálósnak.. most van benne 100k.

Azt látom, hogy pont azokkal a példányokkal szokott gond lenni, amit a gazdi próbál nagyon megvigyázni, keveset fut - emiatt még garis. A kevés futásból/sok állásból jöhetnek az akksi gondok, meg egyéb finomságok. Mivel keveset futott, ezért jó sokáig garis: lehet vinni márkaszervízbe... az meg valóban nem a legerősebb problémamegoldó láb.

Egy példa: elviszem 6-án a Protruck-hoz automata váltó és osztómű olajcserére. Ezt a műveletet a márkaszervíz NEM vállalja, megkérdeztem... :)

Az Alfázás nekem mindig arról szólt, hogy gombhoz a kabátot, azaz legyen jó szerelőd, ellátási láncod, mert amennyire örülsz neki, hogy kuriózum, annyira bánkódsz, hogy egy mezei Quick Fit szervíz azt se tudja, hol kell kinyitni.

Kellenek a kapcsolatok, ismeretségek. Idén 15 éve Alfázok, remélem minden gondját meg tudják oldani azok az urak, akikre most gondolok - és mindezt a minél távolabbi jövőben..
SD28-07-2025 09:58:12 // 39706
össze kéne szövetkezni többeknek, én vennék egyet:)
Kazes☻28-07-2025 09:56:18 // 39705
Van rá piac... asszem! :)
WarbiRunner (Gyuri)28-07-2025 09:54:14 // 39704
Igen, kéne vagy 10-et rendelni.
SD28-07-2025 09:51:51 // 39703
Igen látom én is ezt az ellentmondást hogy az alfa egy kiváló autó annak akinek van hozzá jó szakija, szereti figyelni bütykölgetni, és nem riad vissza tőle ha akár félre kell tenni, ami nem jellemző de előfordulhat ha valami nagyobb gebasz beüt. De napi céges rohangálósnak nem ok.

Na most erre jön még rá hogy ok, itt a közösség, imádjuk az alfákat, a Giuliák is be fognak kerülni arra az árszintre ahol megveszika. bütykölgetősek, és akkor jön a kigyulladás meg a hiba halomok.. még inkább zuhan a presztizs..

De ki fog venni új autót... én 1/1000 emberből vagyok aki egy régi 155 után azt mondtam hogy tudom, ismerem és igen most, talán életemben egyszer meglépem hogy megveszem ezt az új alfát, és lesz ami lesz megpróbáljuk együtt leélni a következő jópár évet.

De én nem veszek 3 évente újat, én nem fogok, évig 70 ezret beletenni, én nem fogom eltartani a márkát.. és ráadásul az összes bevonzott vásárló száma sem hozza be azt a beletett energiát és pénzt amiből lefejlesztették ezeket a csodákat, és pont ezért folyamatosan tettenérhető a néha nem értelmes mértékű spórolás... Ami pedig szintén az új és prémiumhoz szokott vásárlókat elriasztja..

Kevés olyan ember van aki autót akar és nem közlekedő edényt, még kevesebb aki ezt új korában hajlandó kifizetni.. és még ebből is leszalámizza a márkatapasztalat azokat akik nem eleve fejlövéses alfások:D

Hétvégén is megállok egy BMW-s garázsa előtt kérdezem itt állhatok-e pár percet?
Erre kérdezi, jó a gép? Mondom igen szeretem de új még miért ne lenne az.
Hát neki is volt, egy de aztán eladta nagyon drága volt. Mondom igen nekem is volt egy régebbi, aztán most meglett ez majd vigyázok rá:)

És rögtön bejött a kép: ahogy bevitte egy hozzá nem értő szervízbe ahol találomra cserélgették neki az alkatrészeket, és az már saját zsebre kigazdálkodhatatlan kategória.. még garanciálisan is fájdalmas..

Na ház igen..
SD28-07-2025 09:42:13 // 39702
Nekem a két csavar ami 30 dollár volt meg is jött 30 dollár szállításért, úgy hogy nem az oldaálon választottam ki a futárt, hanem utólag egyeztettem velük kedvezményesen, levélcsomagként. Ha többen rendelnek akkor lehet jobb.
SD28-07-2025 09:38:24 // 39701
„Giuliáról egy 300 CE-re? Érdemes újragondolni.” by chat gpt:)

Teljesen érthető, ha a mostani meghibásodás (a turbószelep tengelyének holtjátéka miatt fellépő hibakód) bosszúságot okoz. Pláne, ha emiatt a nyaralás is más autóval kell történjen. Ilyenkor könnyű másik típusra vetni a szemet — például egy klasszikus kupéra.

A kérdés azonban az, hogy megoldást hoz-e egy 30 éves, technikailag elavult konstrukció, még ha elsőre nosztalgikus is a vonzereje?

A konkrét példány egy MERCEDES-BENZ 300 CE-24, amely kézi váltós, ami valóban egyes hibalehetőségeket kizár. Ugyanakkor ez az autó:
 mechanikus befecskendezésű sorhatos motorral szerelt, amelyhez csak specialista szerelők férnek hozzá megfelelő tudással;
 elektronikusan és anyaghasználatban sem hozza azt a szintet, amit a Giulia;
 és mivel évtizedeket állt a szabad ég alatt, (a kereskedő ott rohasztja ezeket télen nyáron az M1-M7 mellett ott járok tudom) karosszériája, tömítései, kapcsolómechanikái fokozottan ki vannak téve a rejtett hibáknak.

A Giulia ezzel szemben egy korszerű, vezetéscentrikus sportlimuzin, amely:
 precíz irányíthatóságot nyújt (elektromos szervóval és tökéletes súlyelosztással),
 az egyik legjobb ZF8 automata váltóval szerelt a piacon,
 és olyan élményt kínál, amely csak az olasz autókban érhető tetten: karakter, dinamika, arányok.

Ha egy régi kupét vásárolsz most 5 millió Ft körül, az a pénz egy szezonális használatú relikviába kerül, aminek a karbantartása időigényes és költséges lehet. Ráadásul szükséged lesz egy másik autóra is mellette, ha bármilyen rendszeres használatról szó van.

A kérdés tehát nem az, hogy tetszik-e a 300 CE formája. Hanem az: tényleg ezt szeretnéd vezetni, amikor utazol, vagy amikor élményt keresel?

A Giulia nem hibátlan. De még mindig egy modern, kifinomult autó.
A klasszikus Mercedes pedig már nem több, mint egy technikai időgép — aminek az órája gyakran megáll.
Kazes☻28-07-2025 09:36:40 // 39700
„Gondolom, nem gyalog” ;)
RomeoOne28-07-2025 09:21:37 // 39699
Nem tudom kinek lehet ezeket a dolgokat jelezni, vagy egyáltalán lehet e.

Felesleges. Nem arról van szó, hogy nem látják, hol a hiba. Tisztában vannak vele, egyszerűen csak ennyit hajlandóak belerakni. Ennyire van pénz, gondolom. A kereskedők/szervizek nem kapják meg az importőrtől a támogatást, az importőr meg valószínűleg nem kapja meg az anyacégtől a kellő motivációt, aztán ez csorog végig az egész láncolaton.

Az Alfa sosem nőtt fel a feladathoz, hogy az autón túl is olyan ügyfélélményt nyújtson, hogy az hasonlítson, mondjuk a német prémiumokéhoz. Amíg minden rendben a kocsival, addig ez nem is akkora gond, de ha valami beüt, akkor hamar rájössz, hogy komoly kompromisszumokat kell kötnöd. Ez sajnos ilyen. Vagy elfogadod és ezzel együtt szereted vagy más után nézel, ha megteheted. Nem hiszem, hogy ez változni fog. Örülnek, ha egyáltalán a víz felett tudják tartani a fejüket. Az Alfa stratégiája, hogy "Kívánatos autókat csinálunk, amit érzelmi alapon majd megvesznek, a többi meg majd lesz valahogy."

Én is BMW-t néznék, ha nagyon mást kéne választani. Bár abból eléggé hiányozna nekem az az olasz karakter és egyediség, amit nekem az Alfa nyújt. Amiben benne van, hogy "ez nem olyan, mint a többi". De ott még mindig van modellpaletta és készül olyan autó, amire az autót vezetni szeretők is rákívánnának.
WarbiRunner (Gyuri)28-07-2025 09:13:17 // 39698
Állítólag csak 100-zal megy, ami elég konkrét szívás lesz. Viszont felszerelkezve megyek, első dolgom lesz laptopra tenni és addig basztatom amíg életre nem kel. :-)
WarbiRunner (Gyuri)28-07-2025 09:12:15 // 39697
SD! Alfissimotól mennyi a szállítási költség?
Itt a normális megoldás a wg. összekötő rúdra.
WarbiRunner (Gyuri)28-07-2025 09:11:14 // 39696
Még nem tudom, hogy elengedtem e, meglátjuk. Nagyon nagy kompromisszum számunkra nincs, még elférünk benne, kényelmes, és legtöbbször igazából egyedül megyek vele cégügyben. A legnagyobb kompromisszuma pont ez, hogy ha bármi van vele, nincs Debrecenben szervíz. Nyíregyen van, beszéltem egyszer velük fék ügyben, köszönöm pont elég is volt a "szakértelemből". Az érdi szervíz az, ahol azt érzem, hogy értenek hozzá, és érdekli is őket az ügyfél. Csak nincs közel.
Ritkán utazunk nyaralni autóval, mert a nagylányom nem bírja. Igazából egy hazabuszozás a belvárosból is megviseli. Mivel az én autómban valamivel jobban bírja és Selénia Rallys tapasztalat van, hogy jópár órát kibír benne, egy kis Daedalonnal hátha nem lesz gond. Tényleg hónapokig húztuk, hogy bevállaljuk e az autós nyaralást. Most egy lutri lett, hogy 9 órát hogy fog bírni összehajtogatva a Giuliettában. Ez az ami elkeserít az egészben. Egy eleve kényes szituban nagyon kellett volna az autóm csendes sima suhanása, és hogy normálisan elférjünk.
Eddig az egyetlen élhető alternatívát a BMW-s Tomi szomszédom ajánlott fel. Ha bármi van, mehetek a kombi e39 540-nel. Egy autó, amit épp felújított, rendberakott, ponyva alatt áll frissen fényezve... simán ideadná, hogy elmenjünk vele nyaralni. Az Alfa Romeo-nak mint márkának nincs erre válasza. A szervíz kénytelen valamit adni alám, ami épp van nekik.
szana828-07-2025 08:35:06 // 39695
Nekem az az érzésem, hogy lélekben már elengedted ezt a kocsit. A nagyobb gondnak azt érzem ebben a történetben, hogy ez nem is az autó hibája. Itt a vadkeleten se márkaszervizünk, se semmink nincs. Még nagyobb gond az, hogy maga a márka képviselet is így bánik az ügyfelekkel ahogy - és itt nem te vagy az egyetlen. Csodálkoznak, hogy nem megy a szekér, de se marketingje se normális ügyfélkezelése nincs a márkának. A legbosszantóbbnak azt látom, hogy a fél éves tapasztalattal amióta Giulia-m van, hogy egy baromi jó kocsi, persze kompromisszumos, nincs nagy csomagtér, 5 fővel kicsit már kényelmetlen hátul, stb. de vezetni piszok jó. Amikor jó.
Utángyártott alkatrész persze nincs, ami van azt inkább nem rakom bele. Szervízt találni ahol meg is csinálják rendesen, szintén nem egyszerű.
A többi típust sajnos vagy nem sajnos nem ismerem így észt nem szeretnék osztani.
Kb 1 hete beszéltünk kicsit hosszabban ezekről veled személyesen is, nekem a legfájóbb ebben a sztoriban, hogy jó régóta alfázol, szereted is a kocsit, de a márkaképviselet/anyacég akinek pont az lenne a dolga, hogy minél több elégedett ügyfél legyen, már bocsánat de szarik az egészre, és ergó ellökik maguktól a visszatérő vásárlókat. Ezt így nem szabad! Nem tudom kinek lehet ezeket a dolgokat jelezni, vagy egyáltalán lehet e. Talán @Halesz nek több kapcsolata van megemlíteni esetleg, hogy jobban figyeljenek oda. Szerintem nem sok van ezekből a problémákból. Itt is meg lehetne mutatni, hogy felnőtt a márka a többi prémiumhoz.
Nem beszélve arról, hogy ilyen garanciális ügyintézésnél egy flottás ügyféltől valószínűleg olyan pert kapnának amit nem igazán tesznek zsebre.
Na mind1. Ez az én véleményem. Egy a sok közül.
RomeoOne28-07-2025 08:19:25 // 39694
Ebben már nagy tapasztalatom van :D Elég frusztráló, de egyébként így is tudja azt a menetdinamikát, mint a Fiat 500 teljes erejében. Vagy még kicsit gyorsabb is :D

A Q limp módban is elkaristol 150-nel, bár emelkedőn felfele már nem biztos, hogy megtartja. Meg 4 ezernél van a tiltás, szóval időben fel kell váltani, hogy ne törjön meg a lendület gyorsítás közben.
WarbiRunner (Gyuri)27-07-2025 22:05:22 // 39693
Tessék, nézegesd, az egyik kiszemelt amibe simán beülnék.
Autós utazások 5-en kilőve, viszont különleges, sokhengeres, kéziváltós..Az ára sem rossz, az értékvesztése nulla. Cégautó adója nincs, és kb OT jellegének megfelelő használatban is lenne. Nem kis futású, így ha beleteszek évente 8e-t, nem oszt, nem szoroz az értékének.
És nem igaz, hogy ne lenne élmény egy ilyen coupe 220 szívó pacival :-)
Erősen kéne..
WarbiRunner (Gyuri)27-07-2025 21:30:27 // 39692
Checkengine-el fogok hazajönni 🤣 Mi az hogy bedobja? Törölni sem tudják.
Viszek interfészt, laptopot és hazaküzdöm. Ez van.
Egyébként 12 fölött adnak egy normális állapotú, ennyit futott Giuliáért. Figyelem a ha.hu árakat, 12.5 körül mennek.. És el is mennek, mert nem tűnnek fel újra ugyanazok a darabok.
Sosem vennék 12-13 ért vagy többért helyette valamit. Pláne nem újat, azt semmiképp. Annak mi értelme?
WarbiRunner (Gyuri)27-07-2025 21:21:50 // 39691
Óhh, vagyis D pedállal megy a Race mód? Jól hangzik. :-)
SD27-07-2025 19:59:48 // 39690
Nekem egy újabb megfigyelésem amit nem értek mintha huzamosabb használat után az autó nem lépne úgy. Nem tud valami intercooler elmelegedni vagy ez is chiptuning kérdés majd..?

Két számomra elég elkülönülő állapot van.. de lehet hogy ezt számokban is ki lehetne mérni..

Az egyik amikor porszívó módjára fojtottnak tűnik, nem szól, nem harap.. csak kelletlenül forog.
Aztán meg máskor, jó pillanatban megtalálva a gázpedált, hörög, elforgatja a hátsókereket, üvölt:)

Ha a turbo szelepre gyanakodnék akkor mely paramétereket kéne logolnom?
Ha intercoolerre akkor melyikeket?
Ha benyapumpára akkor?

Mondjuk torque programmal lehetne pl nézni..

Szivesen előbb diagnosztizálnám mint hogy hibát dobjon.. illetve..

Benya minőséget tudom mérni valahol?
Mert az is régi megérzésem hogy a 100-as VP sem mindig ugyan olyan…
Shadin27-07-2025 18:33:46 // 39689
@Warbi! Megvan a DNA pedáltérkép a kamu Race mód mellett!
SD27-07-2025 17:57:59 // 39688
hű ebbe lehet van olyan húzó rugó ami a gyerekszoba ajtó rézkilincséhez kéne:)))
ŐŐŐ:) Szólj ha megvan a műtét:)))
SD27-07-2025 17:56:08 // 39687
És egy kicsit Posrche is:D Ha mondjuk egy LR hátsókerekes:)
Nyaralni menni vele mondjuk tapasztalat nélkül meredek lenne:D
előbb jó kiismerni a karakterisztikát a töltést stb.
SD27-07-2025 17:55:00 // 39686
Ja és Tesla M3 az már majdnem M technic Béjembé csak viszont megy:D
SD27-07-2025 17:54:28 // 39685
Én tipikusan bármilyen autóban jól tudom érezni magam, mert nem azt keresem amit én akarok az autótól kapni, hanem hogy mit tud adni az autó:) És annál nem is kérek többet.

Engem a nagy heuréka érzés akkor szokott érni mikor egy másik amúgy jónak ítélt autóból visszaülök az alfába:)

Persze ha nyűgje van az mindenkép szívás nekem is ez a futómű kattogás így is fájt hogy nem én fizettem.. és mégsem javult meg..

De valahol mégis ott a kérdés hogy te várod el hogy milyen legyen vagy annak örülsz amilyen. Mert elég sok olyan autó van azért ami leginkább azért jó mert pl: nem esik bele a víz, vagy mert fűt. Van amelyik ennyit tud.

Most én 120-al jöttem mentem nem volt kevesebb élmény:) Most ez van terítéken, gumit már nem gyilkolom, addig a sorsot nem kísértem. És igen én is osztok szorzok.

De továbbra is csak rosszabb megoldást tudnék. Mert vagy két autó kell helyette vagy valami elvész.

De valóban ha hosszúlábúak lesznek a gyerekek majd meggondoljuk, akkor jöhetnek a repülős utak így van:)

A Pestre jutásra is amúgy van több opció.. Kérdezd meg a szervízt.. van-e asistance-od? Ha hazafele bedobja a checkengine-t akkor kihívhatod, kérhetsz csere autót, amivel tudsz dolgozni addig, ami nem egy fityó? Mondjuk külföldre lehet nem tudsz elmenni.

Szerintem dícséretes hogy a Giulietta megkap mindent, és mentek vele:) Ez így helyes és egyben örvendetes hogy még egy hadrafogható autód van:)

De a matek mégis azt mondja: ma egy Giulia 22m-ról indul.. nem tudom te mennyiért vetted, de mai nappal a casco sem fizetne érte 10m-nál többet szerintem... Enyémért sem..

Ma egy bármilyen új autó ami nem csettegő az nem nézegetem de 10-15 felett...
Cégre vegyél egy Y és kész a giulia meg maradjon az örömnek, ennyit tudok mondani:)
Bár a 3-as közelebb áll a Giulia felinghez szerintem:)) Közvetlen kormány bitang dinamika, kicsit nehéz, és butább futómű... :) De a legjobb benne hogy nem kell nyomkodni, mert nem félsz hogy lekoszolódik:D
WarbiRunner (Gyuri)27-07-2025 17:12:56 // 39684
Ilyesmiket régi fénymásolókból bontottam. Így készletben nem is láttam még.
WarbiRunner (Gyuri)27-07-2025 17:12:07 // 39683
A kisfityó hiába szimulálja :-) Kéne az autóm.. nincs, hát megoldom valahogy. Akkor tényleg kéne? Hiányzik az Alfám, persze, de megy az élet nélküle is tovább.
WarbiRunner (Gyuri)27-07-2025 17:05:41 // 39682
Csakhogy nekem a cégbe megy vissza az ára, ahol nem fürdőszobát újítok belőle, hanem fejlesztek, tevékenységet bővítek, próbálok előre jutni. Van hova beforgatni.
Shadin27-07-2025 16:18:59 // 39681
Ilyen még úgy sem volt itthon :-)
SD27-07-2025 16:16:44 // 39680
Ez egy reális jövőkép:) Az alfa meg maradhat a boldog napokra és ha valami baja van meg félre lehet tenni:)

A mennyi pénz áll benne hát az nem kevés, de nem az a baj.. hanem annyi pénzből már mit tudsz igazán kezdeni? Egy fél fürdőszoba, 3-4 nyaralás.. két használt fostaliga..

Nem az a baj hogy ne lenne az sok pénz, hanem hogy minden más is ennyit ment fel...
SD27-07-2025 16:14:28 // 39679
A villannyos világból mondom azt számold ki hogy 10 éves korára eléri az autó az akkupakk cser árát, tehát onnan kb. értékesíthetetelen. 10x12x az új ára és megkapod a havi értékvesztést. Esetleg még megdobnak majd valami újrahaszonsítás adóval:D hogy ne is akarj régi villanyost használni... pert onnan már gazdaságos lenne:D

A régi dízelt ki fogják tiltani a városból pár éven belül ezt hót ziher.

Ha igénytelen jövős menős autót akart akkor valami toyota lesz a megoldás, ami elég lélekölő, de kérdés miért tennél ilyet magaddal..

A városi villanyozás ha eltekintesz az anyagi bukótól amúgy szerintem ok.
Amúgy meg egy életképesebb villannyal akár távolabbra is el lehet menni..
De akkor meg már megint miről beszélünk:D

Túl jó dolgod van két jó alfával:) Ha lenne legalább egy nem Alfád, tudnád milyen érzés visszaülni:) Na most a fityót vedd úgy ezt szimulálja:)
SD27-07-2025 16:08:21 // 39678
Na én pont ezeket a nagyon okos megoldásokat várom mielőtt elhasználnám az enyém:)))
Tehát akkor ez vergődik és van is veszélye nem csak csúnya a hangja :/
matt123427-07-2025 15:11:31 // 39676
Igértem küldök képet.
Nekem igy sikerült megoldani hidegen melegen csendben van. A rugó átmérője természetesen nagyobb mint a toll rugó, viszont nem erősebb. Különben billegne.

Remélem segíthettem
M
WarbiRunner (Gyuri)27-07-2025 13:48:54 // 39675
Kettő biztos nem :-) Nekem megfelel Chili, cégesen beruházok valami villanyos adómentesre, az jó lesz városozni, hosszú úrta meg megyünk repülővel. Probléma megoldva .Ezzel a kombóval igen komoly összeg maradna a Porsche kasszában évente :-)
Kazes☻27-07-2025 13:23:57 // 39674
De akkor már kettő lesz... egy csajos, meg egy fiús! XD
WarbiRunner (Gyuri)27-07-2025 13:05:59 // 39673
Akkor utazóautó nyista. A Giulietta azért már kicsi nekünk. városban okés, nem túl messze menni okés, de egy hosszú úthoz nagyon szűk az utastere. Megnőttek a gyerekek.
Kazes☻27-07-2025 12:00:18 // 39672
No, hát akkor nem bömös (:P) kell(ene) neked, hanem egy saját (akár izmosabb) Julcsa! :D
WarbiRunner (Gyuri)27-07-2025 11:07:34 // 39671
Rosszul látod a koncepciót. A Giuliában áll a pénz. Azt én forgó tőkévé varázsolom, és dolgozik nekem. Gyűlik a GT3-ra (elég az nekem). Közben járok valamivel ami olcsó, de megy, egyszerűen életben tartható, használható, de ha megkotlik gond nélkül hordják szét az alkatrészeit, és nem is sajnálom . A csere Fiat 500-zal is hazajöttem, csak kicsit fájt, igazából nem volt gond. Aminek van 4 kereke azzal én megoldom aztán annyi.
WarbiRunner (Gyuri)27-07-2025 10:55:44 // 39670
Van ebben igazság, de a régi autók vonzanak továbbra is. Ha egyszer a Giulia túlhúzza a tűréshatáron, akkor vagy régi autóm lesz, vagy tojom le mi, csak minél több adókedvezményt és támogatást igénybe tudjak venni minél kisebb értékvesztéssel.
A dízel a világból kimegy, csak nem midegy melyik. Tegnap indítottunk egy e34 525 tds-t. A jóég tudja mióta áll. 400e km van benne, gyári a motor, nem volt még baja. Kapott egy akksit, első indítózásra hallatszott, hogy bugyog a tank, ment ki a levegő a rendszerből. Másodikra 3 tekerés és vajpuhán járt az előkamrás dízel. Anyit nem rezgett mint a Giulia benzinmotorja. Ha belegondolok most az élményre költök. Ha ezt elengedem, akkor mégis mi az amire nem alkalmas egy 143 lóerős ilyen dízel? Pont ugyanúgy elvisz Budapestre és környékére kb még végtelenszer. Tudom végletek közt mozgok, de ez van. A Giulia az aminél tökéletesebb élmény nekem nem kell. Most jelenleg viszont csak azt érzem, hogy áll a pénzem benne. Kéne, és nem tudom használni. A létező legszarabb pillanatban adta fel az benne, ami újkora óta rossz. Két nyaralás közt lenne egy igen fontos pesti utam is vele. Ehelyett valahogy meg kell oldanom, hogy hazaküzdjem hétfőn, vagy kedden, aztán dísztárgy lesz. Bosszant, nem kicsit. Nem megyek vele sokat, de most nagyon kéne. És pont ez a funkciója, nem használom én sokat, de ha kell, akkor legyen, és ha bárhová mennem kell, az autózás legyen, kényelmes legyen, élmény legyen. Az évi 10e km-ből most 2500 amit biztosan mással kell megoldani. És szeptemberben is megyek, ott még 500, és még ki tudja hol a sztori vége. Nem közel, ezt érzem.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.