A különbség itt annyi, hogy először az e-difi lép be, vagyis a nyomatékot előbb áttolja, beriszál, és aztán veszi el a motorerőt, ha kipörögne a kerék. Úgy vettem észre, hogy sorrendje van a beavatkozásoknak, és D-ben mindig előbb egy keréken fékez (e-diff). Ha ezáltal betapad és megy, akkor örülünk. Ha kipörög, akkor motorerő elvétel (ASR). Nekem úgy tűnik, hogy bizonyos fordulatszám fölött veszi el, vagyis nyomatékból hagyja egy darabig slippelni a kerekeket. Ha időben veszem el, és visszapumpálok a gázra, lehet kicsit fokozni a helyzetet vele, bár ez olyan kényszermegoldás.
Ha ASR limiten belül sikerül maradni, akkor jön a kormányszög. Figyeli, ez tuti. Slippelő kerékkel elindul a fara, és ha megfelelően gyors ellenkormányzást kap, akkor megint örülünk. Ha nem, akkor jön a VDC pofon, ami kellemetlenül kocka érzés, szóval jobb elkerülni.
Szóval E-Diff (fékkel) - ASR (motor nyomaték) - VDC (fékkel) a beavatkozás sorrendje kb.
Ez D-ben igaz MY21-nél.
Forum >> Giulia
WarbiRunner (Gyuri)02-06-2025 14:21:59 // 39246
RomeoOne02-06-2025 12:22:42 // 39245
Mert a kipörgésgátló (sztem ez a VDC egy modulja már) is azt csinálja, hogy ha érzi, hogy elforog a kerék, akkor elveszi a motorerőt. Ugye hiába nyomod a gázt, az csak egy potméter, már jó ideje nem bovdenesek. Az ECU betilt és kész. A végeredmény hasonló lesz, nem lesz nyomaték.
Ha a motor dolgozna a nyitott diffivel, az elvileg egyel jobb. Lehet nem fog megtapadni az ívbelső, addig, amíg újra egyenesbe nem teszed, ha nem szállsz le a gázról. Akkor simán csak nem tol ki túl erősen a kanyarból és csak egyenesben indul meg újra.
Ha a motor dolgozna a nyitott diffivel, az elvileg egyel jobb. Lehet nem fog megtapadni az ívbelső, addig, amíg újra egyenesbe nem teszed, ha nem szállsz le a gázról. Akkor simán csak nem tol ki túl erősen a kanyarból és csak egyenesben indul meg újra.
WarbiRunner (Gyuri)02-06-2025 11:54:33 // 39244
Ez azért érdekes, mert nekem pont ezt nehéz előidézni. Mondjuk N-ben fogalmam sincs, továbbra sem használom, mert szar ahogy van. A kipörgésgátló nekem egyedül elindulásnál fogja az autót, a gázt veszi el, nem fékez. Azt nem csipázom, kicsit engedhetne többet. Az e-diff viszont ilyenkor is aktív, mert egész közepesen normális elindulásokba is belecsóvál.
Amit én tapasztalok nedves úton, hogy hiperérzékeny a gázkezelésre. Egy picit nagyobb gáz mint a fele annak amit gondolsz hogy pont jó, és már nem az eleje áll előre. :-)
Érdemes lenne elvinned egy pályanapra, vagy egy tréningre elvinni az autót, hogy kipróbáld ezeket. Egész más dimenzió mint egy GT amit kanyarban képes művelni.
De előbb tedd át D-be, és rugdosd meg ott. Ha úgy is szerencsétlenkedik, akkor szoftver gond van, vagy a vdc off deaktiválja az e-difit is. D-ben, kanyar közepém megrúgva azonnal el kéne hogy dobja magát. Esőben egész biztosan, akár 100-as tempóról is...
Amit én tapasztalok nedves úton, hogy hiperérzékeny a gázkezelésre. Egy picit nagyobb gáz mint a fele annak amit gondolsz hogy pont jó, és már nem az eleje áll előre. :-)
Érdemes lenne elvinned egy pályanapra, vagy egy tréningre elvinni az autót, hogy kipróbáld ezeket. Egész más dimenzió mint egy GT amit kanyarban képes művelni.
De előbb tedd át D-be, és rugdosd meg ott. Ha úgy is szerencsétlenkedik, akkor szoftver gond van, vagy a vdc off deaktiválja az e-difit is. D-ben, kanyar közepém megrúgva azonnal el kéne hogy dobja magát. Esőben egész biztosan, akár 100-as tempóról is...
Shadin02-06-2025 11:15:17 // 39243
De jól és kiszámíthatóan működik a GT elsőkerékhajtása kanyarokban :-)
Shadin02-06-2025 11:10:08 // 39242
Itt lenne az ideje megélni ezeket, mert elméletben nem áll össze. Ami biztos, hogy az 1-es esetben írtakat rendszeresen tapasztalom normál üzemben egy nedves kikanyarodásnál N módban is amit sose nem értettem, de ezt tapasztaltam 159-nél is amit a kipörkésgátlónak tudtam be.
WarbiRunner (Gyuri)02-06-2025 09:41:39 // 39241
De pont akkor teszi keresztbe, ha a kipörgő kereket megfékezi. Gondolj bele, egy open difis autónál ha kipörög egy kerék, a másik oldal nem hajt. Nulla nyomatékot tesz le.
A sperr ezt mechanikailag oldja meg, utcai verzióban kb 25% nyomatékot átvisz a tapadó, de nem hajtó kerékre, ezáltal az autó szépen, konzisztensen bekanyarodik. És mivel mindig automatikusan a mechnaikából adódóanugyanannyi nyomaték megy át, tapadási viszonyoktól függetlenül kiszámítható lesz az autó mozgása.
Far dobálás akkor van, ha a sperr által átvitt nyomaték elég arra is, hogy az ép ptapadó kerék is tapadást vesszen. Ezért kell mecha. sperres autóknak tiporni rendesen, hogy az a 25% is leküzdje a tapadást, és prögjön mindkét kerék. Akkor indul meg.
Az ediff hátránya, hogy a szenzorokból kell kitalálnia, hogy mennyi lehet a tapadás, majd számolnia, és reagálnia kell, miközben az autó mozgásban van. A brake by wire egy alapvető tényező, hogy ez jobban működjön, mint általában az ilyen rendszerek. Mivel gyorsabb.
Akkor sem igazán konzisztens, és agresszívabb, mint egy sperr. Ha csúszósabb felületen vagy, neked kell gázpedállal "érezni". Az e-diff előnye viszont, hogy program vezérli, vagyis tetszőleges, hgy mennyi nyomatékot vezérel át. Így nyomatékvektorozni is tud. VDC off csúszkálgatásokhoz a sperrt választanám, mert veszélytelenebb, kiszámíthatóbb.
Ez meg így úgy mozog, mintha kétszer ilyen erős lenne, és élmény kanyarokban tökéletesen dolgozik. Ha nem vizes nagyon az út XDDD
A sperr ezt mechanikailag oldja meg, utcai verzióban kb 25% nyomatékot átvisz a tapadó, de nem hajtó kerékre, ezáltal az autó szépen, konzisztensen bekanyarodik. És mivel mindig automatikusan a mechnaikából adódóanugyanannyi nyomaték megy át, tapadási viszonyoktól függetlenül kiszámítható lesz az autó mozgása.
Far dobálás akkor van, ha a sperr által átvitt nyomaték elég arra is, hogy az ép ptapadó kerék is tapadást vesszen. Ezért kell mecha. sperres autóknak tiporni rendesen, hogy az a 25% is leküzdje a tapadást, és prögjön mindkét kerék. Akkor indul meg.
Az ediff hátránya, hogy a szenzorokból kell kitalálnia, hogy mennyi lehet a tapadás, majd számolnia, és reagálnia kell, miközben az autó mozgásban van. A brake by wire egy alapvető tényező, hogy ez jobban működjön, mint általában az ilyen rendszerek. Mivel gyorsabb.
Akkor sem igazán konzisztens, és agresszívabb, mint egy sperr. Ha csúszósabb felületen vagy, neked kell gázpedállal "érezni". Az e-diff előnye viszont, hogy program vezérli, vagyis tetszőleges, hgy mennyi nyomatékot vezérel át. Így nyomatékvektorozni is tud. VDC off csúszkálgatásokhoz a sperrt választanám, mert veszélytelenebb, kiszámíthatóbb.
Ez meg így úgy mozog, mintha kétszer ilyen erős lenne, és élmény kanyarokban tökéletesen dolgozik. Ha nem vizes nagyon az út XDDD
RomeoOne02-06-2025 09:27:33 // 39240
Tegyük fel, hogy 20-30-cal (csak, hogy ne legyen annyira veszélyes) veszel egy élesebb kanyart. A kanyar közepén beletaposol a gázba. 1. eset: nyitott diffi; 2. eset: önzáró/e-diffi
1.: megérkezik a nyomaték a hátsó kerekekre. A terheletlenebb ívbelső elforog, a nyomatékleadás lecsökken a csúszási súrlódás által kifejtett erő határáig. Ennyi fog jutni az ívkülsőre is, így egy kezdeti megindulás után hirtelen már "nem tol" az autó. Az ívkülsőre nem jut akkora nyomaték, hogy meg tudjon csúszni és a potenciális gyorsulását sem tudja elérni az autó, amire a tapadási súrlódási erő (ami mindig nagyobb, mnit a csúszási súrlódási) határának elérésével képes lenne. Semmi keresztbeállás, csak langyos kigyorsítás, folytonos rángatással (ezt hívtam nyekegésnek), mikor az ívbelső mégis betapad és tolna egyet, majd újra tapadást veszít és csak félgőzzel gyorsul.
2.: megérkezik a nyomaték a hátsó kerekekre. A terheletlenebb ívbelső elforogna, de abban a pillanatban ráfog a fék. Az ívkülső ezáltal megkapja a nyomatékot, ami nagy gázra még túl is lépi a tapadási súrlódás határát. Amíg azt eléri, sokkal intenzívebben tol, mint egy nyitott diffi, azt átlépve viszont elkezd csúszni. Ebben az esetben elveszti az oldalirányú stabilitását is és elkezd keresztbeállni a kocsi, amit heves ellenkormányzással és a gázpedál állás enyhe csökkentésével kell orvosolni. Ha leugrasz a gázról, akkor az autó elölre terhel, csökken a nyomóerő, ezáltal a tapadás hátul és ekkor szokott kontrollálatlanul teljesen keresztbeállni, akár 180 fokot forulni az autó.
1.: megérkezik a nyomaték a hátsó kerekekre. A terheletlenebb ívbelső elforog, a nyomatékleadás lecsökken a csúszási súrlódás által kifejtett erő határáig. Ennyi fog jutni az ívkülsőre is, így egy kezdeti megindulás után hirtelen már "nem tol" az autó. Az ívkülsőre nem jut akkora nyomaték, hogy meg tudjon csúszni és a potenciális gyorsulását sem tudja elérni az autó, amire a tapadási súrlódási erő (ami mindig nagyobb, mnit a csúszási súrlódási) határának elérésével képes lenne. Semmi keresztbeállás, csak langyos kigyorsítás, folytonos rángatással (ezt hívtam nyekegésnek), mikor az ívbelső mégis betapad és tolna egyet, majd újra tapadást veszít és csak félgőzzel gyorsul.
2.: megérkezik a nyomaték a hátsó kerekekre. A terheletlenebb ívbelső elforogna, de abban a pillanatban ráfog a fék. Az ívkülső ezáltal megkapja a nyomatékot, ami nagy gázra még túl is lépi a tapadási súrlódás határát. Amíg azt eléri, sokkal intenzívebben tol, mint egy nyitott diffi, azt átlépve viszont elkezd csúszni. Ebben az esetben elveszti az oldalirányú stabilitását is és elkezd keresztbeállni a kocsi, amit heves ellenkormányzással és a gázpedál állás enyhe csökkentésével kell orvosolni. Ha leugrasz a gázról, akkor az autó elölre terhel, csökken a nyomóerő, ezáltal a tapadás hátul és ekkor szokott kontrollálatlanul teljesen keresztbeállni, akár 180 fokot forulni az autó.
Shadin02-06-2025 09:09:23 // 39239
Tehát ha van eDIF retrofit RACE módban, akkor megfékezi azt a kereket ami elpörög, tehát nem teszei keresztbe az autót, nem csikorog a terheletlenebb kerék az aszfalton, ill. ha nincs eDIF akkor az egyik/másik kerék pörög ami keresztbeteszi az autót?
Van menüben lock-olható első fékem, plusz RACE mód, egy kis burnout-tal ellenőrzöm majd hogy viselkedik :-D
Van menüben lock-olható első fékem, plusz RACE mód, egy kis burnout-tal ellenőrzöm majd hogy viselkedik :-D
RomeoOne01-06-2025 20:15:52 // 39238
Az önzáró diffi lényege, hogy akkor is jusson nyomaték az egyik kerékre, ha a másik elpörög és nem tud nyomatékot letenni (általában az ívbelső a kanyarban). Ha továbbra is van nyomaték a külső keréken, akkor ki fogja dobni a farát álló helyzetből. Amúgy meg csak nyekeg
Shadin01-06-2025 17:54:43 // 39237
Ha keresztbe áll akkor működik? Nem pont az a célja h ne törjön ki a fara?
WarbiRunner (Gyuri)01-06-2025 08:48:58 // 39236
Egyszerű. Kapcsold ki a vdc-t, és kanyarban, akár álló helyből indulva pl. kereszteződésben rúgd meg a gázt. Ha keresztbe áll, akkor működik az e-diff 😄
SD01-06-2025 05:38:32 // 39235
Megoldás hogy olyan helyen kell gyakorolni ahol nincs padka, árok :P :D
Az LSD-gondolkoztam:))) a kis gari utáni upgrade szettbe:)) de nem tudom kell-e féltengelyt is cserélni hozzá.. meg valójában ha nem baromkodni kell a gép akkor ez eDiff teljesen jól működik.
Az a keves tapasztalat amit szereztem akku saru lehúzva azt mutatja hogy nem konzervatív az elektronika, tényleg akkor szól bele ha menthetetlenül indulna..
Tekintve hogy körpályán sikerült beforognom 180-at alaktronika bekapcsolva is:D
De mókának jó, alapvetően akkor is inkább károsnak érzem mert nem erre vannak a gépek.
Nem leszel tőle gyorsabb, azt meg hagyjuk meg a béjembéknek:D
Mondjuk így hogy a garázsban áll tényleg nem gyors:D
Az LSD-gondolkoztam:))) a kis gari utáni upgrade szettbe:)) de nem tudom kell-e féltengelyt is cserélni hozzá.. meg valójában ha nem baromkodni kell a gép akkor ez eDiff teljesen jól működik.
Az a keves tapasztalat amit szereztem akku saru lehúzva azt mutatja hogy nem konzervatív az elektronika, tényleg akkor szól bele ha menthetetlenül indulna..
Tekintve hogy körpályán sikerült beforognom 180-at alaktronika bekapcsolva is:D
De mókának jó, alapvetően akkor is inkább károsnak érzem mert nem erre vannak a gépek.
Nem leszel tőle gyorsabb, azt meg hagyjuk meg a béjembéknek:D
Mondjuk így hogy a garázsban áll tényleg nem gyors:D
Shadin31-05-2025 09:28:52 // 39234
Shadin31-05-2025 09:15:55 // 39233
Szerintem az eLSD és a VDC együtt vannak, a megoldás az LSD! :-)
RomeoOne31-05-2025 08:34:55 // 39232
És a e-diff is kapcsolható? Vagy ez így össze van olvasztva a VDC-vel? Mert, ha a Race már ilyen módon megoldott, akkor már csak az van hátra. Vagy LSD vagy az e-diff program.
SD-t rá kell uszítani a az Amazon-ra, hogy szerezzen bontott McLaren body comp.-ot és át kell róla tölteni a szoftvert :DDD
SD-t rá kell uszítani a az Amazon-ra, hogy szerezzen bontott McLaren body comp.-ot és át kell róla tölteni a szoftvert :DDD
Shadin30-05-2025 21:41:01 // 39231
Mindhárom módban ki-be tudom kapcsolni a VDC-t, így is élvezhető minden mód, más a váltó a kormány stb. aa választás szabadsága 😀
Shadin30-05-2025 21:38:09 // 39230
Ami nem való mindenkinek 😎
RomeoOne30-05-2025 17:19:28 // 39229
RACE mód (egyik) lényege a VDC off :D
Shadin30-05-2025 14:53:41 // 39228
RACE mód vdc-vel jöhet? :-)
SD30-05-2025 11:00:17 // 39227
Azt állmodtam hogy árokba tettem a Giuliát, de kellemetelen volt...
Épp le akartam tenni és előtte még egy power kör és hát nem befordultam fejre?:P
Alig lett baja de nagyon ki voltam hogy mi a szarér kellet elgörbíteni...
Eeee:D
Tegnap győzködtem egy friss Giulia tulajt, aki amúgy hoz nekem QV farkat:))))
Hogy ne első évben akarja a racse kapcsolót:D
Erre este meg is vizualizáltam hogy miért ne:D
Épp le akartam tenni és előtte még egy power kör és hát nem befordultam fejre?:P
Alig lett baja de nagyon ki voltam hogy mi a szarér kellet elgörbíteni...
Eeee:D
Tegnap győzködtem egy friss Giulia tulajt, aki amúgy hoz nekem QV farkat:))))
Hogy ne első évben akarja a racse kapcsolót:D
Erre este meg is vizualizáltam hogy miért ne:D
SD29-05-2025 16:56:26 // 39226
Én szétszedtem és megvizsgáltam, erős, elbír vagy 250kg-ot az biztos..
Nem azt mondom hogy nem tud eltörni, de ha szedán autóba, vagy bármilyen kettő üléses +1 tehát nem 3 önálló üléssel rendelkező autóba akarsz gyerekszéket építeni nincs más lehetőséged.
Én nem akartam családi hombárt.. :) És részemről a legjobb baleset az ami nem történik meg mert:
- szeretem az autót, vigyázok rá, nem úgy ahogy utálnám a pénztemető kisbuszt:D
- tudom használni az autót mert szeretem és gyakorlom, és tisztában vagyok a képességeivel, mikor megy a kisbusz veztech tréningre?:)
- mert az egyik legközvetlenebb kormányáttétellel ha nem tudok elkerülni egy balesetet akkor kb. semmivel
- mert nem akkor ilyedek meg amikor megcsúszik alattam az autó, hanem akkor ha elálmosodok vezetés közben:D
- mert a gyerekeim követelik hogy menjünk vele, mert részese akarnak lenni az élménynek amit apa szeret
- mert embernek érzem magam benne
- mert nem szerencse kérdése hogy befejezem-e az előzést
- mert meghunyászkodik aki nem akar bajt magának, cserében én nem terrorizálok senkit általában:D:D:D
egy ellenérvem van, sokkal többet vállalok el mint tenném egy családi kisbusszal..
- pl. M3-on megtanítani az S mercit, vagy széjjel robbantani a Ranger Rover motorját:))) Ez egy kisbusszal soha..
De az autó nem csak gyerekekkel együtt működik viszont van több módja, a 120-asl krúzlolós tetőcsomagtartós 3000km-et menős...
A kereszbe körforgalomban poerslide-ból fordítós...
És a vonulós:)))
Ezt egy kisbusz sosem fogja tudni:P
Nem azt mondom hogy nem tud eltörni, de ha szedán autóba, vagy bármilyen kettő üléses +1 tehát nem 3 önálló üléssel rendelkező autóba akarsz gyerekszéket építeni nincs más lehetőséged.
Én nem akartam családi hombárt.. :) És részemről a legjobb baleset az ami nem történik meg mert:
- szeretem az autót, vigyázok rá, nem úgy ahogy utálnám a pénztemető kisbuszt:D
- tudom használni az autót mert szeretem és gyakorlom, és tisztában vagyok a képességeivel, mikor megy a kisbusz veztech tréningre?:)
- mert az egyik legközvetlenebb kormányáttétellel ha nem tudok elkerülni egy balesetet akkor kb. semmivel
- mert nem akkor ilyedek meg amikor megcsúszik alattam az autó, hanem akkor ha elálmosodok vezetés közben:D
- mert a gyerekeim követelik hogy menjünk vele, mert részese akarnak lenni az élménynek amit apa szeret
- mert embernek érzem magam benne
- mert nem szerencse kérdése hogy befejezem-e az előzést
- mert meghunyászkodik aki nem akar bajt magának, cserében én nem terrorizálok senkit általában:D:D:D
egy ellenérvem van, sokkal többet vállalok el mint tenném egy családi kisbusszal..
- pl. M3-on megtanítani az S mercit, vagy széjjel robbantani a Ranger Rover motorját:))) Ez egy kisbusszal soha..
De az autó nem csak gyerekekkel együtt működik viszont van több módja, a 120-asl krúzlolós tetőcsomagtartós 3000km-et menős...
A kereszbe körforgalomban poerslide-ból fordítós...
És a vonulós:)))
Ezt egy kisbusz sosem fogja tudni:P
forrasr29-05-2025 15:26:35 // 39225
Én már láttam néhány törött övhosszabbítót, szerintem nem véletlenül nincsenek minősítve. Ha nem akkor törik el amikor éles bevetés van az nem baj.
attila_l28-05-2025 15:02:26 // 39224
Köszi az infókat!
SD28-05-2025 14:55:44 // 39223
Én 3db Britax Römer széket használok hátul, 18-35kg, ez és semmi más nem fér be ennyi.
övtoldó kell mert különben minden egyes ki be szállásnál legyalulod a kezed.
nekem az övtoldókat meg kellett faragni mert a középső övnek más a formája
így a gyerekek elférnek hátul.
A magasítót próbáltuk de elvetettem mert a gyerek háta nem érte a háttámlát ami egészségtelen üléshelyzet, meg is fázhat és még veszélyes is.
Ezzel szemben az ülések ugyan nincsenek isofix csatolva, de ezek már könnyű székek és az autó öve fogja a gyereket, de védi a fejüket az összeütődéstől
Kicsit V alakban ülnek nagyon ki van centizve de befér.
Ha ezt az ülést elhagyjuk onnan meg a magasító sem kell szerintem már.

övtoldó kell mert különben minden egyes ki be szállásnál legyalulod a kezed.
nekem az övtoldókat meg kellett faragni mert a középső övnek más a formája
így a gyerekek elférnek hátul.
A magasítót próbáltuk de elvetettem mert a gyerek háta nem érte a háttámlát ami egészségtelen üléshelyzet, meg is fázhat és még veszélyes is.
Ezzel szemben az ülések ugyan nincsenek isofix csatolva, de ezek már könnyű székek és az autó öve fogja a gyereket, de védi a fejüket az összeütődéstől
Kicsit V alakban ülnek nagyon ki van centizve de befér.
Ha ezt az ülést elhagyjuk onnan meg a magasító sem kell szerintem már.

attila_l28-05-2025 14:53:59 // 39222
Vmi hasonló lesz, mert olyan formájút, amit kolléga korábban írt, én nem találok egyelőre. Köszi!
Zselé28-05-2025 13:44:07 // 39221
Én megmondom őszintén, kicsit szürke zónásan oldottam ezt meg:
- vettem két akármilyen cicás meg pókemberes magasítót
- vettem két biztonsági öv toldót...
Így nem kell bogarászni a Veloce kagylósított ülései között/alatt/mögött, könnyen becsatolható.
Elvileg szabálytalan, de ez a szabálytalanság amiatt van, hogy a toldóknak nincs minősítésük, illetve a légzsák időzítést megzavarhatja... de hátul ez nem probléma szerintem.
- vettem két akármilyen cicás meg pókemberes magasítót
- vettem két biztonsági öv toldót...
Így nem kell bogarászni a Veloce kagylósított ülései között/alatt/mögött, könnyen becsatolható.
Elvileg szabálytalan, de ez a szabálytalanság amiatt van, hogy a toldóknak nincs minősítésük, illetve a légzsák időzítést megzavarhatja... de hátul ez nem probléma szerintem.
aranytl27-05-2025 14:27:37 // 39220
attila_l27-05-2025 12:54:27 // 39219
Sziasztok,
esetleg tud vki. olyan ülésmagasítót ajánlani, ami normálisan elfér a Giulia hátsó ülésén? Van kettő, amikkel semmi gond a szaladgálós autókban, de a QV-ba egyik sem használható (nem lehet a biztonsági övet bekapcsolni).
Köszönöm.
esetleg tud vki. olyan ülésmagasítót ajánlani, ami normálisan elfér a Giulia hátsó ülésén? Van kettő, amikkel semmi gond a szaladgálós autókban, de a QV-ba egyik sem használható (nem lehet a biztonsági övet bekapcsolni).
Köszönöm.
B3WiN22-05-2025 11:53:29 // 39218
Tervezek dashcam-et fixre beépíteni hadwire kit-tel. A naftát az anyós lábtérnél lévő tábláról venném majd le. Meg tudnátok nekem mondani, hogy milyen méretű biztosítékok használatosak ott? Mini, Micro vagy Micro2?
Tomszi20-05-2025 21:15:26 // 39217
Köszönöm a segítséget. Azóta megjárattam autópályán hosszan szigorúan 2500as fordulat fölött. Azóta hazajöttem vele, kb 450Km vegyes használatban, eddig semmi. Én napi ingázásra használom oda-vissza 70Km (fele autópálya) de azóta semmi. Remélem így is marad. A többi el jelenségre meg majd kérek egy diagot és esetleg egy szoftverfrissítést a márkaszervízben.
üdv Tomszi
üdv Tomszi
SD19-05-2025 12:18:13 // 39216
SD19-05-2025 12:17:09 // 39215
nem akarom a falra festeni, de ezt a videót nézd, van kényszerített regenerálás funkció nem egy humánus megoldás az autóval szemben, de a kell létezik..
a többi parajelenséget szépen sorjában:
- injektor
- olajpumpa
- nagy nyomású
ha ebből egyik sem rossz akkor tényleg csak a városi használat okozza..
vagy elmész és egy rendes pályás szakaszon regeneráltatod, vagy szerelő meg tudja csinálni.
nagyon sok tétel kell érvényesüljön hogy a regeneráció lefusson.. nem evidens hogy lefut ha nem mentek vele hosszabb szakaszokat nem alapjáraton..
a többi parajelenséget szépen sorjában:
- injektor
- olajpumpa
- nagy nyomású
ha ebből egyik sem rossz akkor tényleg csak a városi használat okozza..
vagy elmész és egy rendes pályás szakaszon regeneráltatod, vagy szerelő meg tudja csinálni.
nagyon sok tétel kell érvényesüljön hogy a regeneráció lefusson.. nem evidens hogy lefut ha nem mentek vele hosszabb szakaszokat nem alapjáraton..
Shadin18-05-2025 17:35:12 // 39214
Ezek egyike sem tűnik komoly híbának ée ki tudja mióta vannak jelen, javaslom használd a kövi hibáig hátha többet mond majd egy kevesebb merítés.
Shadin18-05-2025 17:29:04 // 39213
"Maga a tempomatos váltogatás nem zavar, mert ha megemeli a fordulatot az egészséget jelent a motornak, mivel ezzel olajnyomás is társul:)"
Az N legalsó fordulatán 1200 GIRI mellett az olajnyomás 2.2-2.3 bar, míg a D kb. alsó fordulatán ami 1800 giri pedig 2.4-2.5 bar az olajnyomás. Tehát elhagyagolható a különbség. Ha azt modod h 10% márpedig igenis jelentős, akkor csaxólok, hogy csak 2500 GIRI felett emelkedik jelentősen a zolajnyomás.
Mindenesetre akkor ezt a tempomatos váltogatást is betudom a furcsaságai közé annak elleére, hogy tök logikátlan, mert lábbal tartva nem váltogat, mint ahogy N-ben sem.
Az N legalsó fordulatán 1200 GIRI mellett az olajnyomás 2.2-2.3 bar, míg a D kb. alsó fordulatán ami 1800 giri pedig 2.4-2.5 bar az olajnyomás. Tehát elhagyagolható a különbség. Ha azt modod h 10% márpedig igenis jelentős, akkor csaxólok, hogy csak 2500 GIRI felett emelkedik jelentősen a zolajnyomás.
Mindenesetre akkor ezt a tempomatos váltogatást is betudom a furcsaságai közé annak elleére, hogy tök logikátlan, mert lábbal tartva nem váltogat, mint ahogy N-ben sem.
Tomszi18-05-2025 14:18:27 // 39212


Megtörtént a kiolvasás, törlés, ellenörzés. Vki esetleg tud ehhez infot adni, hogy milyen irányba induljunk el? A letiltás azért érkezett mert a kocsi már 81e Km óta???!!!???!! Nem regenerált. Amikor kiolvastuk éppen 82.xxxKm volt a kocsiba. Ilyen van????? És MIÉRT? A kocsit most vettem két hete 80e Kmrel, úgyhogy nem tudom értelmezni az egészet.
carver18-05-2025 12:30:26 // 39211
visszanéztem a blogomat, egész pontosan 3920-nál volt extra olajcsere....
carver18-05-2025 12:27:54 // 39210
az baj lenne ha nem fogyasztana semmennyi olajat.
De csatlakozom a "nem fogyaszt" táborhoz, egyszer történt csak 6 éva alatt hogy éves szervíz /10.000 alatt a min közlébe került (sajnos nem gondoltam bele hogy hogyan haszáltam előző évben, mi volt más mint más években) de 75.000 után is minimális az olajfogyás két csere között. Soha nem kellett utántölteni. Az elején 4 -5.000 között csináltam egy extra cserét.
De csatlakozom a "nem fogyaszt" táborhoz, egyszer történt csak 6 éva alatt hogy éves szervíz /10.000 alatt a min közlébe került (sajnos nem gondoltam bele hogy hogyan haszáltam előző évben, mi volt más mint más években) de 75.000 után is minimális az olajfogyás két csere között. Soha nem kellett utántölteni. Az elején 4 -5.000 között csináltam egy extra cserét.
szana817-05-2025 15:34:49 // 39209
SD17-05-2025 09:11:19 // 39208
Ja hogy dízel: olajnyomást kéne nézni, injektor, részekcseszűrő bármi lehet. Éremes kiolvasni, kiütni és ha visszajön utána menni.
SD17-05-2025 09:10:01 // 39207
Ki tudod törölni a hibakódot: elindítod az autót és jobrra-balra tekered a kormányt végállásig. Legközelebbi indításkor elvileg nem kell legyen ott hibakód.
Nem 100%-hogy checkengine-re is működik de általánosan bármi kódra igen.
És nem garancia hogy nem jön vissza azonnal vagy rövid időn belül ha fennálló hibáról van szó.
Legtöbbször akku probléma okoz hibakódot a Giuliákban mert a számítógépek egy pillanatra feszt vesztenek elveszik a kapcsolatot és hibát dobnak.. Ekkor töltés, ha nem javul akku csere.
Persze bármi egyéb lehet: egyéb hibajelenség?
- start stop nem működik, hátsó abblak fűtés nem működik (akkor pl akku)
- rángatózó járás, 3 hengerezés, akkor MA
- egyéb hibajelenség?
Nem 100%-hogy checkengine-re is működik de általánosan bármi kódra igen.
És nem garancia hogy nem jön vissza azonnal vagy rövid időn belül ha fennálló hibáról van szó.
Legtöbbször akku probléma okoz hibakódot a Giuliákban mert a számítógépek egy pillanatra feszt vesztenek elveszik a kapcsolatot és hibát dobnak.. Ekkor töltés, ha nem javul akku csere.
Persze bármi egyéb lehet: egyéb hibajelenség?
- start stop nem működik, hátsó abblak fűtés nem működik (akkor pl akku)
- rángatózó járás, 3 hengerezés, akkor MA
- egyéb hibajelenség?
Tomszi16-05-2025 20:33:25 // 39206
Sziasztok! Pécsen keresnék SOS valakit, aki esetleg meg tudná nézni a Giuliamat…messziről jöttünk haza 7végére és menet közben egyszer csak bedobta a motor kontroll lámpát. Azòta visszafogott üzemmódban működik csak sajna. Előre is köszi a segítséget
SD16-05-2025 16:34:30 // 39205
RomeoOne16-05-2025 08:41:06 // 39204
Sose lehet tudni... de itt egy módszer, amivel a hengerfej kenése miatt nem kell többet aggódni: video :D
SD15-05-2025 22:43:55 // 39203
Hátén nemtom, rezgések, hő, kalimpálás, tekerentyűzés.
Még egy adalék ami miatt max-ra töltöm mert ez a fél:D
Ugye aalfa 5,5-ről 5.2-re módosította a teli jelzést..
a motor meg ugyan az:P
Még egy adalék ami miatt max-ra töltöm mert ez a fél:D
Ugye aalfa 5,5-ről 5.2-re módosította a teli jelzést..
a motor meg ugyan az:P
SD15-05-2025 22:40:43 // 39202
RomeoOne15-05-2025 21:50:00 // 39201
Miért nőne meg a nyomás? Nem hidrosztatikai nyomás van, hanem a szivattyú állítja elő. Semmilyen túlnyomást nem csinál egy centivel magasabb olaj az olajteknőben, szerintem. Én arról sem vagyok meggyőzve, hogy ha túl van töltve, leeszi szintig. Én úgy tudom, hogy ha túl van töltve, akkor a főtengely/hajtókarcsapágy beleverhet az olajteknőben túl magasan álló olajba, ami felhabosítja, meg plusz ellenállás, meg nyilván ebből fakadóan mindenféle negatív hatásai vannak.
Az épp kenést végző, motorban szétnyomott olajon felüli olajmennyiség, ami a teknőben van, egyrészt azt a célt szolgálja, hogy az olaj ne melegedjen túl, meg nyilván, hogy az üzem közben lassan degradálódó kenőanyag csak kis részét képezze az egésznek. De a min-max szintek ezeket figyelembe véve vannak megállapítva. Legalábbis így kell, hogy legyen.
Ha fél alá leenné a szintet a motor, akkor azért rátöltenék én is, de az biztos, hogy nem fogok rálöttyingetni azért, mert 10e km alatt egy osztást csökken...
Az épp kenést végző, motorban szétnyomott olajon felüli olajmennyiség, ami a teknőben van, egyrészt azt a célt szolgálja, hogy az olaj ne melegedjen túl, meg nyilván, hogy az üzem közben lassan degradálódó kenőanyag csak kis részét képezze az egésznek. De a min-max szintek ezeket figyelembe véve vannak megállapítva. Legalábbis így kell, hogy legyen.
Ha fél alá leenné a szintet a motor, akkor azért rátöltenék én is, de az biztos, hogy nem fogok rálöttyingetni azért, mert 10e km alatt egy osztást csökken...
SD15-05-2025 21:31:07 // 39200
Én onnan közelíteném meg ha szint fölé töltöd miért eszi le?
Mert megnő a nyomás, ami határértéken belül van, de már nem optimális.
Ha szint alá töltöd, és lukas a motor akkor is eszi, de először a nyomás csökken gondolom én.
Mert megnő a nyomás, ami határértéken belül van, de már nem optimális.
Ha szint alá töltöd, és lukas a motor akkor is eszi, de először a nyomás csökken gondolom én.
RomeoOne15-05-2025 21:17:25 // 39199
Persze, az biztonságosabb, ha 3 gumit húzol fel, azon már nehezen jutnák át :DDD
De továbbra sem látom, hogy miért kéne félteni a motort, ha nem max-ot jelez az olajszintjelző. Mi az, hogy nem tudja feltolni az olajat a HF-hez? Egy búvárszivattyúnak attól függ az emelőmagassága, hogy mennyi víz van még felette? :D
De továbbra sem látom, hogy miért kéne félteni a motort, ha nem max-ot jelez az olajszintjelző. Mi az, hogy nem tudja feltolni az olajat a HF-hez? Egy búvárszivattyúnak attól függ az emelőmagassága, hogy mennyi víz van még felette? :D
SD15-05-2025 21:11:32 // 39198
SD15-05-2025 21:08:35 // 39197
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
3
Guests3
744
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?