Forum >> Giulia

Shadin31-05-2025 09:28:52 // 39234
Sajnos nem tesznek sehol említést az -e-diff-ről, valaki próbálja ki az enyémen :-)
Shadin31-05-2025 09:15:55 // 39233
Szerintem az eLSD és a VDC együtt vannak, a megoldás az LSD! :-)
RomeoOne31-05-2025 08:34:55 // 39232
És a e-diff is kapcsolható? Vagy ez így össze van olvasztva a VDC-vel? Mert, ha a Race már ilyen módon megoldott, akkor már csak az van hátra. Vagy LSD vagy az e-diff program.
SD-t rá kell uszítani a az Amazon-ra, hogy szerezzen bontott McLaren body comp.-ot és át kell róla tölteni a szoftvert :DDD
Shadin30-05-2025 21:41:01 // 39231
Mindhárom módban ki-be tudom kapcsolni a VDC-t, így is élvezhető minden mód, más a váltó a kormány stb. aa választás szabadsága 😀
Shadin30-05-2025 21:38:09 // 39230
Ami nem való mindenkinek 😎
RomeoOne30-05-2025 17:19:28 // 39229
RACE mód (egyik) lényege a VDC off :D
Shadin30-05-2025 14:53:41 // 39228
RACE mód vdc-vel jöhet? :-)
SD30-05-2025 11:00:17 // 39227
Azt állmodtam hogy árokba tettem a Giuliát, de kellemetelen volt...
Épp le akartam tenni és előtte még egy power kör és hát nem befordultam fejre?:P
Alig lett baja de nagyon ki voltam hogy mi a szarér kellet elgörbíteni...

Eeee:D

Tegnap győzködtem egy friss Giulia tulajt, aki amúgy hoz nekem QV farkat:))))
Hogy ne első évben akarja a racse kapcsolót:D

Erre este meg is vizualizáltam hogy miért ne:D
SD29-05-2025 16:56:26 // 39226
Én szétszedtem és megvizsgáltam, erős, elbír vagy 250kg-ot az biztos..
Nem azt mondom hogy nem tud eltörni, de ha szedán autóba, vagy bármilyen kettő üléses +1 tehát nem 3 önálló üléssel rendelkező autóba akarsz gyerekszéket építeni nincs más lehetőséged.

Én nem akartam családi hombárt.. :) És részemről a legjobb baleset az ami nem történik meg mert:
- szeretem az autót, vigyázok rá, nem úgy ahogy utálnám a pénztemető kisbuszt:D
- tudom használni az autót mert szeretem és gyakorlom, és tisztában vagyok a képességeivel, mikor megy a kisbusz veztech tréningre?:)
- mert az egyik legközvetlenebb kormányáttétellel ha nem tudok elkerülni egy balesetet akkor kb. semmivel
- mert nem akkor ilyedek meg amikor megcsúszik alattam az autó, hanem akkor ha elálmosodok vezetés közben:D
- mert a gyerekeim követelik hogy menjünk vele, mert részese akarnak lenni az élménynek amit apa szeret
- mert embernek érzem magam benne
- mert nem szerencse kérdése hogy befejezem-e az előzést
- mert meghunyászkodik aki nem akar bajt magának, cserében én nem terrorizálok senkit általában:D:D:D

egy ellenérvem van, sokkal többet vállalok el mint tenném egy családi kisbusszal..
- pl. M3-on megtanítani az S mercit, vagy széjjel robbantani a Ranger Rover motorját:))) Ez egy kisbusszal soha..

De az autó nem csak gyerekekkel együtt működik viszont van több módja, a 120-asl krúzlolós tetőcsomagtartós 3000km-et menős...
A kereszbe körforgalomban poerslide-ból fordítós...
És a vonulós:)))

Ezt egy kisbusz sosem fogja tudni:P
forrasr29-05-2025 15:26:35 // 39225
Én már láttam néhány törött övhosszabbítót, szerintem nem véletlenül nincsenek minősítve. Ha nem akkor törik el amikor éles bevetés van az nem baj.
attila_l28-05-2025 15:02:26 // 39224
Köszi az infókat!
SD28-05-2025 14:55:44 // 39223
Én 3db Britax Römer széket használok hátul, 18-35kg, ez és semmi más nem fér be ennyi.
övtoldó kell mert különben minden egyes ki be szállásnál legyalulod a kezed.

nekem az övtoldókat meg kellett faragni mert a középső övnek más a formája

így a gyerekek elférnek hátul.

A magasítót próbáltuk de elvetettem mert a gyerek háta nem érte a háttámlát ami egészségtelen üléshelyzet, meg is fázhat és még veszélyes is.

Ezzel szemben az ülések ugyan nincsenek isofix csatolva, de ezek már könnyű székek és az autó öve fogja a gyereket, de védi a fejüket az összeütődéstől

Kicsit V alakban ülnek nagyon ki van centizve de befér.

Ha ezt az ülést elhagyjuk onnan meg a magasító sem kell szerintem már.

attila_l28-05-2025 14:53:59 // 39222
Vmi hasonló lesz, mert olyan formájút, amit kolléga korábban írt, én nem találok egyelőre. Köszi!
Zselé28-05-2025 13:44:07 // 39221
Én megmondom őszintén, kicsit szürke zónásan oldottam ezt meg:

- vettem két akármilyen cicás meg pókemberes magasítót
- vettem két biztonsági öv toldót...

Így nem kell bogarászni a Veloce kagylósított ülései között/alatt/mögött, könnyen becsatolható.

Elvileg szabálytalan, de ez a szabálytalanság amiatt van, hogy a toldóknak nincs minősítésük, illetve a légzsák időzítést megzavarhatja... de hátul ez nem probléma szerintem.
aranytl27-05-2025 14:27:37 // 39220
Szia!
Nekem ilyen van még régről. Az alja felé keskenyedik. A csat hozzáférhető, a gyerek simán kezeli.
Úgy látom már nem kapható. Méret és kinézet alapján hasonlót keress.
attila_l27-05-2025 12:54:27 // 39219
Sziasztok,
esetleg tud vki. olyan ülésmagasítót ajánlani, ami normálisan elfér a Giulia hátsó ülésén? Van kettő, amikkel semmi gond a szaladgálós autókban, de a QV-ba egyik sem használható (nem lehet a biztonsági övet bekapcsolni).
Köszönöm.
B3WiN22-05-2025 11:53:29 // 39218
Tervezek dashcam-et fixre beépíteni hadwire kit-tel. A naftát az anyós lábtérnél lévő tábláról venném majd le. Meg tudnátok nekem mondani, hogy milyen méretű biztosítékok használatosak ott? Mini, Micro vagy Micro2?
Tomszi20-05-2025 21:15:26 // 39217
Köszönöm a segítséget. Azóta megjárattam autópályán hosszan szigorúan 2500as fordulat fölött. Azóta hazajöttem vele, kb 450Km vegyes használatban, eddig semmi. Én napi ingázásra használom oda-vissza 70Km (fele autópálya) de azóta semmi. Remélem így is marad. A többi el jelenségre meg majd kérek egy diagot és esetleg egy szoftverfrissítést a márkaszervízben.
üdv Tomszi
SD19-05-2025 12:17:09 // 39215
nem akarom a falra festeni, de ezt a videót nézd, van kényszerített regenerálás funkció nem egy humánus megoldás az autóval szemben, de a kell létezik..

a többi parajelenséget szépen sorjában:
- injektor
- olajpumpa
- nagy nyomású

ha ebből egyik sem rossz akkor tényleg csak a városi használat okozza..

vagy elmész és egy rendes pályás szakaszon regeneráltatod, vagy szerelő meg tudja csinálni.

nagyon sok tétel kell érvényesüljön hogy a regeneráció lefusson.. nem evidens hogy lefut ha nem mentek vele hosszabb szakaszokat nem alapjáraton..
Shadin18-05-2025 17:35:12 // 39214
Ezek egyike sem tűnik komoly híbának ée ki tudja mióta vannak jelen, javaslom használd a kövi hibáig hátha többet mond majd egy kevesebb merítés.
Shadin18-05-2025 17:29:04 // 39213
"Maga a tempomatos váltogatás nem zavar, mert ha megemeli a fordulatot az egészséget jelent a motornak, mivel ezzel olajnyomás is társul:)"

Az N legalsó fordulatán 1200 GIRI mellett az olajnyomás 2.2-2.3 bar, míg a D kb. alsó fordulatán ami 1800 giri pedig 2.4-2.5 bar az olajnyomás. Tehát elhagyagolható a különbség. Ha azt modod h 10% márpedig igenis jelentős, akkor csaxólok, hogy csak 2500 GIRI felett emelkedik jelentősen a zolajnyomás.

Mindenesetre akkor ezt a tempomatos váltogatást is betudom a furcsaságai közé annak elleére, hogy tök logikátlan, mert lábbal tartva nem váltogat, mint ahogy N-ben sem.
Tomszi18-05-2025 14:18:27 // 39212
Sziasztok!
Megtörtént a kiolvasás, törlés, ellenörzés. Vki esetleg tud ehhez infot adni, hogy milyen irányba induljunk el? A letiltás azért érkezett mert a kocsi már 81e Km óta???!!!???!! Nem regenerált. Amikor kiolvastuk éppen 82.xxxKm volt a kocsiba. Ilyen van????? És MIÉRT? A kocsit most vettem két hete 80e Kmrel, úgyhogy nem tudom értelmezni az egészet.
carver18-05-2025 12:30:26 // 39211
visszanéztem a blogomat, egész pontosan 3920-nál volt extra olajcsere....
carver18-05-2025 12:27:54 // 39210
az baj lenne ha nem fogyasztana semmennyi olajat.

De csatlakozom a "nem fogyaszt" táborhoz, egyszer történt csak 6 éva alatt hogy éves szervíz /10.000 alatt a min közlébe került (sajnos nem gondoltam bele hogy hogyan haszáltam előző évben, mi volt más mint más években) de 75.000 után is minimális az olajfogyás két csere között. Soha nem kellett utántölteni. Az elején 4 -5.000 között csináltam egy extra cserét.
szana817-05-2025 15:34:49 // 39209
Nem tudom ki voltál de köszi az üzenetet és a csokit :) Üdv a piros Giulia tulaja Debrecenből.
SD17-05-2025 09:11:19 // 39208
Ja hogy dízel: olajnyomást kéne nézni, injektor, részekcseszűrő bármi lehet. Éremes kiolvasni, kiütni és ha visszajön utána menni.
SD17-05-2025 09:10:01 // 39207
Ki tudod törölni a hibakódot: elindítod az autót és jobrra-balra tekered a kormányt végállásig. Legközelebbi indításkor elvileg nem kell legyen ott hibakód.

Nem 100%-hogy checkengine-re is működik de általánosan bármi kódra igen.
És nem garancia hogy nem jön vissza azonnal vagy rövid időn belül ha fennálló hibáról van szó.

Legtöbbször akku probléma okoz hibakódot a Giuliákban mert a számítógépek egy pillanatra feszt vesztenek elveszik a kapcsolatot és hibát dobnak.. Ekkor töltés, ha nem javul akku csere.

Persze bármi egyéb lehet: egyéb hibajelenség?
- start stop nem működik, hátsó abblak fűtés nem működik (akkor pl akku)
- rángatózó járás, 3 hengerezés, akkor MA
- egyéb hibajelenség?
Tomszi16-05-2025 20:33:25 // 39206
Sziasztok! Pécsen keresnék SOS valakit, aki esetleg meg tudná nézni a Giuliamat…messziről jöttünk haza 7végére és menet közben egyszer csak bedobta a motor kontroll lámpát. Azòta visszafogott üzemmódban működik csak sajna. Előre is köszi a segítséget
RomeoOne16-05-2025 08:41:06 // 39204
Sose lehet tudni... de itt egy módszer, amivel a hengerfej kenése miatt nem kell többet aggódni: video :D
SD15-05-2025 22:43:55 // 39203
Hátén nemtom, rezgések, hő, kalimpálás, tekerentyűzés.
Még egy adalék ami miatt max-ra töltöm mert ez a fél:D
Ugye aalfa 5,5-ről 5.2-re módosította a teli jelzést..
a motor meg ugyan az:P
SD15-05-2025 22:40:43 // 39202
A Cristo az imént töltötte fel asszony autójának egyenlegét.
Most akkor mi van, működik, marad, vagy csak lenyúlnak?

RomeoOne15-05-2025 21:50:00 // 39201
Miért nőne meg a nyomás? Nem hidrosztatikai nyomás van, hanem a szivattyú állítja elő. Semmilyen túlnyomást nem csinál egy centivel magasabb olaj az olajteknőben, szerintem. Én arról sem vagyok meggyőzve, hogy ha túl van töltve, leeszi szintig. Én úgy tudom, hogy ha túl van töltve, akkor a főtengely/hajtókarcsapágy beleverhet az olajteknőben túl magasan álló olajba, ami felhabosítja, meg plusz ellenállás, meg nyilván ebből fakadóan mindenféle negatív hatásai vannak.

Az épp kenést végző, motorban szétnyomott olajon felüli olajmennyiség, ami a teknőben van, egyrészt azt a célt szolgálja, hogy az olaj ne melegedjen túl, meg nyilván, hogy az üzem közben lassan degradálódó kenőanyag csak kis részét képezze az egésznek. De a min-max szintek ezeket figyelembe véve vannak megállapítva. Legalábbis így kell, hogy legyen.

Ha fél alá leenné a szintet a motor, akkor azért rátöltenék én is, de az biztos, hogy nem fogok rálöttyingetni azért, mert 10e km alatt egy osztást csökken...
SD15-05-2025 21:31:07 // 39200
Én onnan közelíteném meg ha szint fölé töltöd miért eszi le?
Mert megnő a nyomás, ami határértéken belül van, de már nem optimális.
Ha szint alá töltöd, és lukas a motor akkor is eszi, de először a nyomás csökken gondolom én.
RomeoOne15-05-2025 21:17:25 // 39199
Persze, az biztonságosabb, ha 3 gumit húzol fel, azon már nehezen jutnák át :DDD

De továbbra sem látom, hogy miért kéne félteni a motort, ha nem max-ot jelez az olajszintjelző. Mi az, hogy nem tudja feltolni az olajat a HF-hez? Egy búvárszivattyúnak attól függ az emelőmagassága, hogy mennyi víz van még felette? :D
SD15-05-2025 21:08:35 // 39197
ezt meg a főni küldte dubai-ból:)

Amit kapott nem köszönte meg:D:D:D Volvós:))
Megírtam neki a farkas dubai giuliákkal vigyázni kell, mert nem tudni mit hoz az ihlet:D
SD15-05-2025 21:02:22 // 39196
itt egy 760km-es hatótáv ezt nem tudom honnan vette?:D hideg motorral 15literes pillanatnyi fogyasztással:D
SD15-05-2025 21:00:22 // 39195
Ezt pont most vettem észre én is, és van egy olyan érzésem mintha kapott volna egy upgrade-t a váltó.. Ami sajnos nem jó irányban történt.. Ezért egyre többet kell manuáloznom...

Maga a tempomatos váltogatás nem zavar, mert ha megemeli a fordulatot az egészséget jelent a motornak, mivel ezzel olajnyomás is társul:)

Eddig nekem 110 körül fixen 7-esben volt D-ben, és 130-140 körül már fixen 8-asban ahogy leérte a 2000-es limitet, persze emelkedőn visszaváltott..

De van még pár tényező:
- szembeszél
- enyhe emelkedő
- részecskeszűrő hőfok

ezek mint befolyásolják szerintem, simán lehet hogy 130-nál kihűl a szűrő...

azt magyarázd meg nekem hogy miskolc dele lenyomom a reset-et..
beáll a fogyi 140+-mál, lépkedésekkel 100-as benzinnel 6.5-re és amikor már nagyon fogy a türelmem akkor sikerül felpumpálni 7.5-8-ra:D
Visszafele a pesti népekkel ugyan az 8.5 alatt sosem állt meg:D:D:D
Igaz ez a ECOcontatct gumival értendő, a 19" el városban konstans 13:D autólpályán meg inkább 9:)

de persze azért is nem tudom ezt biztosra mondani mármint a kapcsolgatás mert az is lehet hogy a sporkipuval van összefüggésben ami nem annyira folytott rendszer, ezáltal az épp aktuális hőmérsékletőttől változik a kipu ellenállása és emiatt kapcsolgat..

Egy szóval hibának nem mondanám.. eddig tetőboxxal 123-al az olasz autópályán tapasztaltam ezt, hogy unalmában kapcsolgat 6-7 között:D

De most meg megcsinálja azt hogy bevált Dinamic-ban 1800-ra és onnan gyorsít nyomatékbóó

Máskor meg nincs is nyomaték és csak 3000 felett él:D vagy oda kívákozik:D

Erre mondhatjuk hogy lelke van:D
SD15-05-2025 20:51:32 // 39194
Nekem a 155 2.0 TS 8V-nél 200k körül, úgy volt hogy ha telitöltöttem leette viszonylag hamar háromnegyedig, és utána olyan 1000km-enként ment bele egy löttyintésnyi:D ha jól emlékszem talán fél-egy dl.. tegát 10000km / 1liter evett, ha háromnegyeden tartottam a két jel között.

Mivel a multiair és különösen a HF környékén érzékeny az olajra ugye a HF sínyli meg először a kevés olajat.. alul még el kalimpál benne de már nem tudja feltolni... ha szint alatt van.. mint minden autó..

De mivel a Giulia új autó és hondánál volt olyan élményem hogy a 10k elenjén a szervízben 1/4-del túltöltötték, na és az ugyan úgy volt szervíz előtt 10k mulva:D

ebből kiindulva az új autót teli olaj szinten tartom míg jobb információt nem kapok

és mivel turbo, ezért nem a minimum jel számomra a trigger, hanem a maximum alatt van még egy kis puffer, amit vész esetére tartogatok ezért legyen csak max-on:)
leopop315-05-2025 10:45:33 // 39193
De ez még teljesen elfogadható
leopop315-05-2025 10:41:50 // 39192
Akkor a tiéd is eszi csak minimálisan :)
RomeoOne15-05-2025 09:20:22 // 39191
Mi a különbség konstans feltételek mellett a lábam és az automatika között?

Nem kell, hogy legyen különbség. Egy programot meg lehet bárhogy írni. Ki tudja miylen megfontolásból lehet, hogy így lett implementálva. Ha tempomat van, akkor így, ha nincs, akkor úgy van a váltás.
Shadin15-05-2025 09:17:45 // 39190
M0 déli szakasza többé kevésbé síknak mondható, ill. a lankái sztem nem kéne okozzanak visszaváltást, de mégis.
Shadin15-05-2025 09:15:11 // 39189
Sík úton is csinálja ahol kimondottan idegesítő. Emelkedőt csak azért írtam, hogy akkor a pedált én is erősebben nyomom ugye, de mégsem kapcsol vissza, de ha bekapcsolom a tempomatot akkor azonnal visszavált. Mi a különbség konstans feltételek mellett a lábam és az automatika között?
G-MANN🍀15-05-2025 09:08:51 // 39188
Igen, emelkedőn.
WarbiRunner (Gyuri)15-05-2025 09:01:36 // 39187
Íg belegondolva tempomat nélkül stabil tempón emelkedőn nem is tudnám megmondani, hogy hogy viselkedik. Tempomattal emelkedőn kisebb hidakon, de még erős szembeszélben apró bukkanókon is hajlamos visszakapcsolni akár 140-nél is. Nekem ez teljesen normálisnak tűnik, támogatom az ilyen jellegű visszaváltást. A lefelé oldalon általában nem várom meg míg felvált, füllel visszateszem 8-ba. Sík úton nem tapasztaltam ilyen visszaváltogatást még.
RomeoOne15-05-2025 08:41:03 // 39186
Azt írtad az előbb, hogy sík úton, most meg az érdi emelkedőn. Nem mindegy :D
Elképzelhető, hogy tempomattal más fokozatot alkalmaz, mint anélkül, ki tudja miért.

Az enyém 130-nál D-ben még nem vált fel 8-ba, valahol 145 körül teszi fel. Tempomattal nem tudom :D
Shadin14-05-2025 23:18:01 // 39185
Nem tudom hogy indokolt vagy indokolatlan, most figyeltem fel rá. Érdekes. Érdi emelkedőn 130 D-ben simán 8-asban, majd bekapcsolom a tempomatot és azonnal visszavált egyet.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.