Forum >> Giulia
Kazes☻03-08-2025 13:56:11 // 39770
Szupiszupiszupeeer! :D
WarbiRunner (Gyuri)03-08-2025 13:36:38 // 39769
WarbiRunner (Gyuri)03-08-2025 10:28:59 // 39768
A pénz, és az elszaródó Eu-s ipar nyilván ott van mögötte. A gondot a gyökerénél látom, a Stellantis vezetésben. Amikor a Stellantis átvette az Alfa Romeo-t, akkor rendeltem. Tudtam, hogy utolsó utáni pillanat, mert innentől a lefelé van.. Azóta sem látom a fényes jövőt, nekem egy Renault 5 lényegesen nagyobb dobása mint egy Junior, de mindegy.
Nem az a baj, hogy egy turbó elromlik 40e km alatt..Az már baj, hogy egy 7e Ft-os alkatrész nem cserélhető benne, hanem komplett turbót cserélnek. Ez a mai EU ipar szép lenyomata. Illogikus, pazarló, drága, versenyképtelen.
De az igazi baj az, hogy a gyártó nem biztosítja a supportot és az alkatrészt. Én már rég lehúzhattam volna a rolót, ha az ügyfelemnén tonkremegy egy lézer dióda, és azt mondom, hogy bocsi, nincs. Várni kell.
Pedig volt olyan, hogy nem volt. Elküldettem a rossz modult. Mire ideszállították, találtam alternatív beszállítót. Egy hét alaltt fejlesztettük le az optikát hozzá, és a felhasználó soha sem tudta meg, hogy teljesen más alkatrészt kapott. Mert változatlan paraméterekkel működik a cucc. Stabilabban mint valaha. Es itt én is felismertem, hogy hiba volt a gépezetben, nincs olyan, hogy éppen ne legyen raktáron semmilyen dióda. Nem engedhetem meg magamnak, hogy a vevőm ne tudja használni a gépet.
És egy autógyár sem engedheti ezt meg magának, mert elveszti a vevőit. Engem biztosan elvesztett, és még sokakat. Nagyon nehéz lesz meggyőzni arról, hogy valaha az életben mégegyszer új Alfát vegyek. Nem a szervíz hibája, a gyartóé. Ilyen nincs, hogy "bocsi nincs alkatrész".
Nyilván az autóipar jelenlegi fejlodesi iránya sem az ami számomra vonzó, szóval az új autó önmagában elvesztette számomra a vonzerejét. Előrébb sem vagyok vele.
A dologban az a rossz, hogy rosszkor is történt. A nyaralás egy dolog. De ez egy céges autó, és csak az elmúlt 5 napban történt annyi minden, hogy kedden fel kéne rombolnom Vecsésre. Aztán 15-e körül Budapestre egy partnerhez. Hogy a tökbe oldom meg?
Egy fecnit nem kaptam arról, hogy így használhatom e az autót. Nem vagyok finnyás, beülök és így 90 lóerővel is elmegyek vele, mert mennem kell és kész.
De aztán ne az legyen, hogy kedves tulaj, miért van 2000km-rel több az órában, ha rossz az autó? Nehogy az legyen, hogy a gyártó szépen hárít majd minden hibára, mert vészmódban autóztam vele.
Szóval vannak kerdeseim, bizalmam pedig nem sok.
Nem az a baj, hogy egy turbó elromlik 40e km alatt..Az már baj, hogy egy 7e Ft-os alkatrész nem cserélhető benne, hanem komplett turbót cserélnek. Ez a mai EU ipar szép lenyomata. Illogikus, pazarló, drága, versenyképtelen.
De az igazi baj az, hogy a gyártó nem biztosítja a supportot és az alkatrészt. Én már rég lehúzhattam volna a rolót, ha az ügyfelemnén tonkremegy egy lézer dióda, és azt mondom, hogy bocsi, nincs. Várni kell.
Pedig volt olyan, hogy nem volt. Elküldettem a rossz modult. Mire ideszállították, találtam alternatív beszállítót. Egy hét alaltt fejlesztettük le az optikát hozzá, és a felhasználó soha sem tudta meg, hogy teljesen más alkatrészt kapott. Mert változatlan paraméterekkel működik a cucc. Stabilabban mint valaha. Es itt én is felismertem, hogy hiba volt a gépezetben, nincs olyan, hogy éppen ne legyen raktáron semmilyen dióda. Nem engedhetem meg magamnak, hogy a vevőm ne tudja használni a gépet.
És egy autógyár sem engedheti ezt meg magának, mert elveszti a vevőit. Engem biztosan elvesztett, és még sokakat. Nagyon nehéz lesz meggyőzni arról, hogy valaha az életben mégegyszer új Alfát vegyek. Nem a szervíz hibája, a gyartóé. Ilyen nincs, hogy "bocsi nincs alkatrész".
Nyilván az autóipar jelenlegi fejlodesi iránya sem az ami számomra vonzó, szóval az új autó önmagában elvesztette számomra a vonzerejét. Előrébb sem vagyok vele.
A dologban az a rossz, hogy rosszkor is történt. A nyaralás egy dolog. De ez egy céges autó, és csak az elmúlt 5 napban történt annyi minden, hogy kedden fel kéne rombolnom Vecsésre. Aztán 15-e körül Budapestre egy partnerhez. Hogy a tökbe oldom meg?
Egy fecnit nem kaptam arról, hogy így használhatom e az autót. Nem vagyok finnyás, beülök és így 90 lóerővel is elmegyek vele, mert mennem kell és kész.
De aztán ne az legyen, hogy kedves tulaj, miért van 2000km-rel több az órában, ha rossz az autó? Nehogy az legyen, hogy a gyártó szépen hárít majd minden hibára, mert vészmódban autóztam vele.
Szóval vannak kerdeseim, bizalmam pedig nem sok.
WarbiRunner (Gyuri)03-08-2025 09:44:35 // 39767
Időközben Chili teljesítette az első kihívást. Bihar hegység (nyugati Kárpátok), Glavoj rét. Tavaly azt gondoltam, hogy bérelünk hozzá inkább autót, mert a Giulietta szűkös a kemping cuccnak. Megoldottuk. Felment zokszó nélkül 1300m-re, aztán le a völgybe sziklás kavicsos úton, a végén konkrétan a patakban. Ez egy jó Alfa. A Giulia tuti hogy nem jött volna fel a völgyből a durva elektronikai beavatkozásai miatt. A kis piros nagyon látványosan jött fel a harmattól nedves füvön. Konkrétan megkérdezték, hogy összkerekes e.. Most per pillanat jobban szeretem mint a zöld kertidíszt 😔



SD03-08-2025 07:14:01 // 39766
Én úgy próbálom megközelíteni hogy mi mozgathatja azokat akik ezeket az autókat készítik. Milyen döntések, milyen motivációk.
Adott a lelkes mérnökcsapat, akik bolondulásig alfa fanok.
Nyilván van egy pénzügyi csapat aki próbálja a keretet tartani.
Ez a kettő már ellenérdekelt.. mert nem használhatod azt az alkotóelemet, vagy olcsóbb zárat kell oda tenni stb.
De közben késélre menő viták mennek mitől alfa az alfa, és ezt szerintem sikerült megtartani.
Ami a problémákat okozza hogy ma már.. de 30 éve is kevés egy lelkes csapat aki megtervez egy jó autót…
Mert harc megy az euro centekért.. szószerint mert akár csak 100 ezer autónál már tétel egy relé ára stb.
Közben a beszállítók minöségellenörzése, a munkaerö ellenörzése, az aktuális vezetőség stb.
Összességében ha mernek 5 év garanciát adni egy olyan autóra amit lehet hogy versenypályán fognak használni.. azért elmomd valamit .
Sajnos mivel nem hozta a típus az eladási számolat gondolom az aftersales oktatások költségét megvágták.. ígyazáltalános szerelői tudásra lehet alapozni.
És itt jón a kérdés illetve ago d hogy megint beleesik abba a márka amiről mindig is szólt.
Hogy azok a példányok adják az alfa szerelmesek autóimak gerincét amelyek valamilyen szerencsénép fogva. az első 5-10 évben nem lettek, kiflibehajtva, (itt már egy kózepes kocc is elég a GTK-hoz) amelyek nem lettel elégtelen karbantartással, hozzá nemértéssel tónkretéve. Amelyiket a tulaj nem rúgta szét..
Összességében nem állunk rosszul:
- vannak már 8 éves autók, mennek
- a technika üzembiztos, biztonságos
- a bódé bírja, a belső nem pusztul
- minden adottegy future classic-hoz:)
- ami ellene szól: rétegautó, sok elektronika, csak gyári alkatrész..
De majd alakul-ez, addig szépen vigyázza meg mindenki az autóját, használja, óvja:)
Adott a lelkes mérnökcsapat, akik bolondulásig alfa fanok.
Nyilván van egy pénzügyi csapat aki próbálja a keretet tartani.
Ez a kettő már ellenérdekelt.. mert nem használhatod azt az alkotóelemet, vagy olcsóbb zárat kell oda tenni stb.
De közben késélre menő viták mennek mitől alfa az alfa, és ezt szerintem sikerült megtartani.
Ami a problémákat okozza hogy ma már.. de 30 éve is kevés egy lelkes csapat aki megtervez egy jó autót…
Mert harc megy az euro centekért.. szószerint mert akár csak 100 ezer autónál már tétel egy relé ára stb.
Közben a beszállítók minöségellenörzése, a munkaerö ellenörzése, az aktuális vezetőség stb.
Összességében ha mernek 5 év garanciát adni egy olyan autóra amit lehet hogy versenypályán fognak használni.. azért elmomd valamit .
Sajnos mivel nem hozta a típus az eladási számolat gondolom az aftersales oktatások költségét megvágták.. ígyazáltalános szerelői tudásra lehet alapozni.
És itt jón a kérdés illetve ago d hogy megint beleesik abba a márka amiről mindig is szólt.
Hogy azok a példányok adják az alfa szerelmesek autóimak gerincét amelyek valamilyen szerencsénép fogva. az első 5-10 évben nem lettek, kiflibehajtva, (itt már egy kózepes kocc is elég a GTK-hoz) amelyek nem lettel elégtelen karbantartással, hozzá nemértéssel tónkretéve. Amelyiket a tulaj nem rúgta szét..
Összességében nem állunk rosszul:
- vannak már 8 éves autók, mennek
- a technika üzembiztos, biztonságos
- a bódé bírja, a belső nem pusztul
- minden adottegy future classic-hoz:)
- ami ellene szól: rétegautó, sok elektronika, csak gyári alkatrész..
De majd alakul-ez, addig szépen vigyázza meg mindenki az autóját, használja, óvja:)
PBali02-08-2025 20:43:57 // 39765
Szia Halesz! Esetleg jó Backstage téma lehetne, ha már ilyen sokat lehet róla beszélni. Persze nem a legvidámabb, de mindenképp tanulságos.✌🏻
Halesz31-07-2025 23:50:49 // 39764
Talán @Halesz nek több kapcsolata van megemlíteni esetleg, hogy jobban figyeljenek oda.
Olyan sokrétű és összetett ez a probléma, hogy oldalakat lehetne róla írni, beszélgetni. Sokan tudnak róla, és látják mi a gond, de olyan sok szereplőn múlik....
Olyan sokrétű és összetett ez a probléma, hogy oldalakat lehetne róla írni, beszélgetni. Sokan tudnak róla, és látják mi a gond, de olyan sok szereplőn múlik....
SD30-07-2025 19:44:10 // 39763
AC áram a benzin, DC power a dízel:D
Napelem a bio etanol?:D
Napelem a bio etanol?:D
RomeoOne30-07-2025 14:06:46 // 39762
A villanyszerelőké a jövő. Már a napelembiznisszel is nagyot szakítottak, de a jövőben az autószervizeket is leuralják majd :D Oktánszám helyett amper :D
SD30-07-2025 13:47:53 // 39761
Vagy ragassz neki egy kis alfa emblémát a csattogós váltós épített béjembéjére:D
mond csak a jövőt vázoltad, mert a béjembéket tolni kell az alfák jönni fognak, ha csinál megfelelő szolgáltatást:D
mond csak a jövőt vázoltad, mert a béjembéket tolni kell az alfák jönni fognak, ha csinál megfelelő szolgáltatást:D
SD30-07-2025 13:46:50 // 39760
Majd ha látom a béjembés haverod szervízében az alfa logo-t kiakasztva akkor megyek oda chippeltetni:D
WarbiRunner (Gyuri)30-07-2025 13:42:24 // 39759
A szervízbe járással ne is bosszants :-) Időigényes? Az. lényegében egy 6 órás túra volt a legutóbbi, nulla élményautózással.
A Giulietta fékfolyadékcseréje is időigényes volt. 20 perc szereléssel, egy kicsi autózással, és még két és fél óra autós társaságban duma, motorháztető nyitogatás, autó mustra, meg ami ilyenkor kell. Ezt élveztem jobban. Szóval ha valahova szokok, az ez lesz.
A Giulietta fékfolyadékcseréje is időigényes volt. 20 perc szereléssel, egy kicsi autózással, és még két és fél óra autós társaságban duma, motorháztető nyitogatás, autó mustra, meg ami ilyenkor kell. Ezt élveztem jobban. Szóval ha valahova szokok, az ez lesz.
WarbiRunner (Gyuri)30-07-2025 13:39:11 // 39758
Ezt én már rég pedzettem, csak az online talált infók alapján... Hamarabb írnám magamnak, vagy ha nem, akkor Squadra, egyértelműen. De ma is beszéltem valakivel aki egyébként Giuliettákat biztosan ír, nem is gyengére. Szerintem a Giuliával is képben van.
SD30-07-2025 12:08:33 // 39757
Ki kell várni a garit:D
leopop330-07-2025 12:02:07 // 39756
Vágom mindenkivel elbeszélget de ettől még nem lesz jó sajnos! :DD
Akkor ha kritikus vagy a chip-pel tessék felkeresni az AET-t vagy megnézni a kopasz egyik videóját 😉
Akkor ha kritikus vagy a chip-pel tessék felkeresni az AET-t vagy megnézni a kopasz egyik videóját 😉
SD30-07-2025 11:52:56 // 39755
HA kersztbe ha hosszába, vagy ha nem is halad a kerék forogjon:D
Kazes☻30-07-2025 11:49:41 // 39754
Rosszasááág... csibééész...! :D
SD30-07-2025 10:24:05 // 39753
Az Etuners-es sárc jó arc, nem azt mondtam hogy a chip-je jó:D
Én nagyon kritikus vagyok a chip-pel, mert nem hiszem el hogy egy házi készítésű program tud olyan kifinomult lenni, minden könyezeti változóra mint a gyárilag kitesztelt verzió.
Más részről viszont a gyári verzió a sarkkörtől, szaudarábiáig mindenhol működik minden szar benzinnel, még a magyarral is:D
Na ezt el tudom képzelni hogy csökkentett rugalmasság és tartalékok mellett megpöckölhető a 2.0 motor károsodás nélkül...
De akkor is nálam ott kezdődik hogy új ECU, arra ráklónozni és abból kiindulni és a gyári legyen ott plug n play:)
Biztos hogy nem esnék neki random chip-et rátenni az autóra.
De ha valaki akkor egy ilyen ember kéne tudja hogy vezérel pl: a turbo, mert arra alapozza a chipet.
Én nagyon kritikus vagyok a chip-pel, mert nem hiszem el hogy egy házi készítésű program tud olyan kifinomult lenni, minden könyezeti változóra mint a gyárilag kitesztelt verzió.
Más részről viszont a gyári verzió a sarkkörtől, szaudarábiáig mindenhol működik minden szar benzinnel, még a magyarral is:D
Na ezt el tudom képzelni hogy csökkentett rugalmasság és tartalékok mellett megpöckölhető a 2.0 motor károsodás nélkül...
De akkor is nálam ott kezdődik hogy új ECU, arra ráklónozni és abból kiindulni és a gyári legyen ott plug n play:)
Biztos hogy nem esnék neki random chip-et rátenni az autóra.
De ha valaki akkor egy ilyen ember kéne tudja hogy vezérel pl: a turbo, mert arra alapozza a chipet.
leopop330-07-2025 09:31:38 // 39752
Squadra okés külföldiek közül profik de ezt az Etunners nagyon gyorsan el kéne engedni ha nem akarsz egy vödör csavart az autóból. Hosszasan tudnám sorolni miért sajnos.
Itthon akik igényes munkát végeznek az alábbiak: AET és a LA chip a többi ámítás, hazugság, komolytalan bohócok sora.
Nem véletlenül hordja a kopasz is az összes autóját és komplett ügyfélkörét az AET-hez 😉
Itthon akik igényes munkát végeznek az alábbiak: AET és a LA chip a többi ámítás, hazugság, komolytalan bohócok sora.
Nem véletlenül hordja a kopasz is az összes autóját és komplett ügyfélkörét az AET-hez 😉
SD30-07-2025 03:17:20 // 39751
Ez a szervízbe járás időigényes dolog, a tesztkör miatt:D
Végül is az is egy közósségi pont ha oda szokunk:D
Végül is az is egy közósségi pont ha oda szokunk:D
RomeoOne29-07-2025 21:54:06 // 39750
Ha megy a gép, akkor minden irány jó irány :DD
Otthon úgyis csak annyit mondtam, hogy megyek szervizbe, majd jövök. Szerencsére a zasszony nem nagyon számolgatott utána, hogy mért negyed 8-ra értem haza a 45 percre lévő szervizből, ha 5kor zár (és amúgy is eljöttem már onnan 4kor :DDD)
Otthon úgyis csak annyit mondtam, hogy megyek szervizbe, majd jövök. Szerencsére a zasszony nem nagyon számolgatott utána, hogy mért negyed 8-ra értem haza a 45 percre lévő szervizből, ha 5kor zár (és amúgy is eljöttem már onnan 4kor :DDD)
RomeoOne29-07-2025 21:54:06 // 39749
Ha megy a gép, akkor minden irány jó irány :DD
Otthon úgyis csak annyit mondtam, hogy megyek szervizbe, majd jövök. Szerencsére a zasszony nem nagyon számolgatott utána, hogy mért negyed 8-ra értem haza a 45 percre lévő szervizből, ha 5kor zár (és amúgy is eljöttem már onnan 4kor :DDD)
Otthon úgyis csak annyit mondtam, hogy megyek szervizbe, majd jövök. Szerencsére a zasszony nem nagyon számolgatott utána, hogy mért negyed 8-ra értem haza a 45 percre lévő szervizből, ha 5kor zár (és amúgy is eljöttem már onnan 4kor :DDD)
WarbiRunner (Gyuri)29-07-2025 20:36:45 // 39748
A hibrid turbók gyári aktuátorral mennek, vagy ecm reflash..
Eddig csak a reflash volt turbó cserekor is a valid megoldás, de idén a MES 5.3-ba belekerült a turbó csere menüpont, ami az overboost countert és az aktuátor betanult dolgait reseteli. Volt regisztrált MES-em, de az 5.3-hoz újra ki kellett fizetni az 50 EUR-t. Erre pl. kicsit sem sajnálom, ez A normális megoldás, amit ezek szerint a gyári diag sem tud (?).
A dolog valóban úgy néz ki, hogy ahogy kopik, hozzá tanul, indítás után van a tanulási ciklus .
A kar nálam nem lötyög, nincs kopva az aktuátor csonkja sem, levettem. Az egyetlen dolog ami kottyan, az a wastegate tengelye oldalirányban. Én azt is elfogadom hogy ez normális, és zörög, ha ezt egy szervíz megállapítja és lehetőleg leírja. Ha minden Giulia/Stelvio zörögne, gondolom mondták volna.. hogy "ez ilyen". 😅
Most várok.. ez meg ilyen.
Eddig csak a reflash volt turbó cserekor is a valid megoldás, de idén a MES 5.3-ba belekerült a turbó csere menüpont, ami az overboost countert és az aktuátor betanult dolgait reseteli. Volt regisztrált MES-em, de az 5.3-hoz újra ki kellett fizetni az 50 EUR-t. Erre pl. kicsit sem sajnálom, ez A normális megoldás, amit ezek szerint a gyári diag sem tud (?).
A dolog valóban úgy néz ki, hogy ahogy kopik, hozzá tanul, indítás után van a tanulási ciklus .
A kar nálam nem lötyög, nincs kopva az aktuátor csonkja sem, levettem. Az egyetlen dolog ami kottyan, az a wastegate tengelye oldalirányban. Én azt is elfogadom hogy ez normális, és zörög, ha ezt egy szervíz megállapítja és lehetőleg leírja. Ha minden Giulia/Stelvio zörögne, gondolom mondták volna.. hogy "ez ilyen". 😅
Most várok.. ez meg ilyen.
SD29-07-2025 18:32:59 // 39747
mondok egy nagyon gány megoldást de csak ha van időd.. cellux vagy alufólia, vagy alami nagyon vékony kis tekerentyű a servo tengelyre?
Azzal kiderül hogy a szétkopott aktuátor kar okozza-e a kiállást, vagy tényleg a turbo?
Ettől függetlenül a szervízben cseréljék csak egyben, de majd utána jó tanulság..
Vagy a legolcsóbb valamelyik ilyen utángyártott kart berendelni?
Próbaképp?
Azzal kiderül hogy a szétkopott aktuátor kar okozza-e a kiállást, vagy tényleg a turbo?
Ettől függetlenül a szervízben cseréljék csak egyben, de majd utána jó tanulság..
Vagy a legolcsóbb valamelyik ilyen utángyártott kart berendelni?
Próbaképp?
SD29-07-2025 18:24:32 // 39746
Azért az elég nagy baj lenne ha kiderül hogy egy szuperszámítógép modellezi és tanítja, küldi fogadja az elkúródott adatokat, amik alapján új map-eket és vezérléseket tanulnak az egységek hogy valahogy elfocizzanak a gari idő végéig, a lekvárból készült szétkopó alkatrészeket?:D:D
Új ötlet: esetleg egy chiptuning szervízzel ha beszélsz?
Ott biztos mókolják a turbo vezérlést is, nem hiszem hogy egy hibrid turbo ugyan azzal a mappal megy mint egy gyári..
Squadra vagy Eurocomulsion, de az Etuners srác is csinál már saját chip-et
Új ötlet: esetleg egy chiptuning szervízzel ha beszélsz?
Ott biztos mókolják a turbo vezérlést is, nem hiszem hogy egy hibrid turbo ugyan azzal a mappal megy mint egy gyári..
Squadra vagy Eurocomulsion, de az Etuners srác is csinál már saját chip-et
WarbiRunner (Gyuri)29-07-2025 16:09:20 // 39744
Frissítés: a kikényszerített 1km az nem korrekció volt, hanem újratanult. Megfelelő számú és sorrendű csatilehúzás és mechanikus arrébb bazgatás után feladta és újratanult.
Ezt onnan tudom, hogy a MES 5.3-ban már van ilyen funkció, hogy reseteli az aktuátort és újratanulja. Lefutott, és méterre pontosan ugyanott, 1km múlva jött vissza a hiba.
Szóval a helyzet a következő:
Az autó azért volt jó, mert a 40e km alatt folyamatosan korrigálgatta az aktuátor tábláját. Valószínűleg a szervízben is sikerült pont úgy lehúzni a csatit és megmozgatni a kart, hogy ezt a sok km alatt adaptálódott táblát buktuk, és a wg már van annyira gatya, hogy nem bír újratanulni hozzá.
Aki a wastegate kar környékén piszkál, kínosan ügyeljen, hogy be ne indítsa az autót kihúzott csatlakozóval, vagy leakasztott karral. Annak hamar elkalibrálódás a vége. Szerencsés esetben 50 EUR és egy regisztrált MES gyógyítja, szerencsétlenebb helyzetben nem.
Ezt onnan tudom, hogy a MES 5.3-ban már van ilyen funkció, hogy reseteli az aktuátort és újratanulja. Lefutott, és méterre pontosan ugyanott, 1km múlva jött vissza a hiba.
Szóval a helyzet a következő:
Az autó azért volt jó, mert a 40e km alatt folyamatosan korrigálgatta az aktuátor tábláját. Valószínűleg a szervízben is sikerült pont úgy lehúzni a csatit és megmozgatni a kart, hogy ezt a sok km alatt adaptálódott táblát buktuk, és a wg már van annyira gatya, hogy nem bír újratanulni hozzá.
Aki a wastegate kar környékén piszkál, kínosan ügyeljen, hogy be ne indítsa az autót kihúzott csatlakozóval, vagy leakasztott karral. Annak hamar elkalibrálódás a vége. Szerencsés esetben 50 EUR és egy regisztrált MES gyógyítja, szerencsétlenebb helyzetben nem.
SD29-07-2025 15:13:12 // 39743
Ha ez megnyugtat már nem új az alfád, tehát ez megoldódott:D
WarbiRunner (Gyuri)29-07-2025 14:48:35 // 39742
7.4-en áll a fogyi, azóta városoztam is kicsit, muszáj használnom. 280km ment bele vészmódban eddig. Egyébként kb pont egy 90 lovas szívó benzines feeling, csak nem mertem annyira megforgatni. Előzni is tudtam vele, viszonylag normálisan közlekedni is. Ehhez rá kellett jönnöm, hogy csakis M-ben szabad használni. Automata mód, N, az 1500-ról próbál gyorsítani nagyonkevés Nm-rel, vacak érzés. És amikor érzed hogy na, kezdi összekaparni magát, felvált. Kb használhatatlan. Szóval vészmódban ragadottak tessék M-be kitenni, és egész használhatóvá válik az autó XD
Legyorsultam vele valami kis kotla citroent XDD
Egyébként 1-2 órát rászántam, és arra jutottam, hogy valóban el van kalibrálva az aktuátorom. Sikerült némi korrekcióra kényszerítenem, de ezzel is 1km-t tudtam megtenni és visszaírta a hibát. Kéne egy gyári ECU reset, simán gyári szűz programmal felülcsapni az ECU-t, és 99% hogy tudnám használni turbócseréig.
Nyilván hívtam Nyíregyházát, mint legközelebb lévő márkaszervízt, hogy esetleg egy ECu resetet csinálnának e...Hopp ex márkaszervízt. Ők sem foglalkoznak már Alfával. A customer support tart a nullához, és ez engem a továbbiakban eltántorít ettől a márkától, bármilyen csodákat hoznak ki esetleg ezután. Bár ebben sem hiszek, de ki tudja.. Új Alfám 100% hogy nem lesz mégegyszer. Ennyi már legalább letisztult. Hajrá kedvenc márkám, csak így tovább, és roló le.
Iszonyat sok dolgom volna, és ebből a hétből már kettő nap ment el a használhatatlan autómra. Mer' én hülye megpróbáltam valahogy életre lehellni, de kéne gyári diag cucc. Az meg nem van.
Legyorsultam vele valami kis kotla citroent XDD
Egyébként 1-2 órát rászántam, és arra jutottam, hogy valóban el van kalibrálva az aktuátorom. Sikerült némi korrekcióra kényszerítenem, de ezzel is 1km-t tudtam megtenni és visszaírta a hibát. Kéne egy gyári ECU reset, simán gyári szűz programmal felülcsapni az ECU-t, és 99% hogy tudnám használni turbócseréig.
Nyilván hívtam Nyíregyházát, mint legközelebb lévő márkaszervízt, hogy esetleg egy ECu resetet csinálnának e...Hopp ex márkaszervízt. Ők sem foglalkoznak már Alfával. A customer support tart a nullához, és ez engem a továbbiakban eltántorít ettől a márkától, bármilyen csodákat hoznak ki esetleg ezután. Bár ebben sem hiszek, de ki tudja.. Új Alfám 100% hogy nem lesz mégegyszer. Ennyi már legalább letisztult. Hajrá kedvenc márkám, csak így tovább, és roló le.
Iszonyat sok dolgom volna, és ebből a hétből már kettő nap ment el a használhatatlan autómra. Mer' én hülye megpróbáltam valahogy életre lehellni, de kéne gyári diag cucc. Az meg nem van.
Kazes☻29-07-2025 13:40:01 // 39741
No, de rossz irányba mentél...! :P Avagy akkor már mindegy is volt... jól megy a gép, hadd szóljon! XD
SD29-07-2025 11:52:54 // 39740
Nem merted elvenni nehogy megtorpan a gép és nem tudsz visszagyorsítani a forgalom tempójára?:D
RomeoOne29-07-2025 11:01:04 // 39739
Bezzeg amikor visszajött az ereje... Az érdi felhajtóról úgy repültem be a kanyarban a belső sávba, hogy szerintem mindenki összeh.gyozta magát körülöttem a forgalomban :DDD De nem akartam a kotlák mögött ragadni és pont volt egy rés a kocsik között, amit nagy gázzal még meg tudtam csípni :D

Sokat panaszkodunk, hogy milyen amikor nem jó, de azért a legtöbbször jó a gép. Csak azt senki sem írja be, hogy ma is de jó volt :D Mondjuk nehéz is lenne írásban átadni. olyan ez, mint a szerelem. Ha érzed, tudod, ha nem, akkor úgysem lehet elmagyarázni milyen. De amúgy kurvajó. Vegyen mindenki egy Giulia-t, hogy rájöjjön xDDD

Sokat panaszkodunk, hogy milyen amikor nem jó, de azért a legtöbbször jó a gép. Csak azt senki sem írja be, hogy ma is de jó volt :D Mondjuk nehéz is lenne írásban átadni. olyan ez, mint a szerelem. Ha érzed, tudod, ha nem, akkor úgysem lehet elmagyarázni milyen. De amúgy kurvajó. Vegyen mindenki egy Giulia-t, hogy rájöjjön xDDD
SD29-07-2025 10:53:04 // 39738
Na most tegnap megtapiztam Warbi aktuátor karját. Nem röhög! :D
Hossz irányban nem lóg
oldal irányban az első felének van egy kis lógása, nagyobb mint az enyimen sztem.
a hátsó felének nagy billegése, amit nem tudok hogy a westgate tengely vagy csak a kar illesztése az aktuátor karhoz de ezt magamtól nem vettem észre csak mikor Warbi mondta.
Magasság irányban a csapokon tud mozogni valamennyit, nem keveset, 0.5-0.7mm
Utána csak sötét garázsban rámentem a pirosra, az legalább hideg volt :D
hossz irányban tizedes lógás
oldal irányban semmi elől
magasság irányban van valamennyi ok
hátsó rész amire Warbi panaszkodott talán nem annyit de nekem is mozog
40k km-hez közeledek (35k na...)
Most akkor gyárilag szarul van illesztve, és mehetnénk is turbo-t felújítani mielőtt szétveri a komplett servo-t mindent? Vagy ez ilyen azt kész?
vizuális alkatokbak ebben a videóban mutogatják
Hossz irányban nem lóg
oldal irányban az első felének van egy kis lógása, nagyobb mint az enyimen sztem.
a hátsó felének nagy billegése, amit nem tudok hogy a westgate tengely vagy csak a kar illesztése az aktuátor karhoz de ezt magamtól nem vettem észre csak mikor Warbi mondta.
Magasság irányban a csapokon tud mozogni valamennyit, nem keveset, 0.5-0.7mm
Utána csak sötét garázsban rámentem a pirosra, az legalább hideg volt :D
hossz irányban tizedes lógás
oldal irányban semmi elől
magasság irányban van valamennyi ok
hátsó rész amire Warbi panaszkodott talán nem annyit de nekem is mozog
40k km-hez közeledek (35k na...)
Most akkor gyárilag szarul van illesztve, és mehetnénk is turbo-t felújítani mielőtt szétveri a komplett servo-t mindent? Vagy ez ilyen azt kész?
vizuális alkatokbak ebben a videóban mutogatják
RomeoOne29-07-2025 10:34:19 // 39737
Enyém 1 literrel kevesebbet, mint amúgy. 12,5 körül.
RomeoOne29-07-2025 10:09:57 // 39735
Egyébként az a durva, hogy nem eszik sokkal kevesebbet így sem. Nem megy, cserébe azért fogy az üzemanyag.
SD29-07-2025 07:29:02 // 39734
Na és mennyi lett a fogyi? Pár ha pörgetted nem lesz 5l/100 :)
106Nm az erősebb mint a Hondám volt, és azzal megjártam olaszországot:D
Előzésnél klíma ki, mondjuk az forgott bármennyit, de bármynninélnvolt meg a 90ló nem 2-3k közöt.
Vedd ezt összehasonlítási alapnak hogy mennyire jó amikor jó.
A népek: szar benzinnel mennek, nem karbantartott belét húzó autókon, és igen még vezetni sem tudnak:)
Mikor 120-al közlekedtem miskolcra tapasztalndó a külföldi közlekedés lehetőségeit:D
Beállt mögém konvojozni egy kék focus, amúy egész kilturált volt az M3 amin meglepődtem, vagy elfogyott az emberek pénze vagy nem tom mi van…
123-ra állított tempomattal (ez az emausztria kompatibilis mód) tudtam biztonságosan előzni haladni:D és nem voltam
A leglassabb:D
Na hazafele már bele kellett kóstolni a 180-ba mikor egy Audi A5 (141 tempomat) és vagy 3x visszaelőzött aztán meg visszalassított 130-ra:D
Ez most ilyen nyár:) light nem feszülünknmeg, amúgy is augusztusra sok baleseti lehetőséget mond a csillagtudomány. Tessék vigyázni!
106Nm az erősebb mint a Hondám volt, és azzal megjártam olaszországot:D
Előzésnél klíma ki, mondjuk az forgott bármennyit, de bármynninélnvolt meg a 90ló nem 2-3k közöt.
Vedd ezt összehasonlítási alapnak hogy mennyire jó amikor jó.
A népek: szar benzinnel mennek, nem karbantartott belét húzó autókon, és igen még vezetni sem tudnak:)
Mikor 120-al közlekedtem miskolcra tapasztalndó a külföldi közlekedés lehetőségeit:D
Beállt mögém konvojozni egy kék focus, amúy egész kilturált volt az M3 amin meglepődtem, vagy elfogyott az emberek pénze vagy nem tom mi van…
123-ra állított tempomattal (ez az emausztria kompatibilis mód) tudtam biztonságosan előzni haladni:D és nem voltam
A leglassabb:D
Na hazafele már bele kellett kóstolni a 180-ba mikor egy Audi A5 (141 tempomat) és vagy 3x visszaelőzött aztán meg visszalassított 130-ra:D
Ez most ilyen nyár:) light nem feszülünknmeg, amúgy is augusztusra sok baleseti lehetőséget mond a csillagtudomány. Tessék vigyázni!
WarbiRunner (Gyuri)28-07-2025 23:17:14 // 39733
Á nem, mégsem akkor 0v-ot lát az ecu, elég bagatell lenne, ha ezzel korrigálná a kalibrációját. Valamiért mégis elmászott. Próbálom kiagyalni, hogy hogyan piszkálhatnám vissza működőképes állapotba..
Kazes☻28-07-2025 21:47:05 // 39732
Mondod/írod ezt most... aztán mikor leesik az első hó, azonnal a kiserdő mellett ott pörögnél, mint a motolla! XD
WarbiRunner (Gyuri)28-07-2025 21:43:00 // 39731
Arra jutottam, hogy valószínűleg lehúzták a csatit a szervízben, gyújtásra tették, és ez okozta a hibát..Ha beindították, és lehúzott csatival próbált fél perc múlva pozícióba állni a wastegate, lehet hibás értéket tanult, és most ezért szívok. Nincs valakinek egy Witech-hez hozzáférő ismerőse? Vagy valaki aki cserélt már turbót 2.0 motoron?
WarbiRunner (Gyuri)28-07-2025 21:38:19 // 39730
Nem csapatásra kéne, kicsit sem. :-)
Liquid28-07-2025 20:43:37 // 39729
Egy ilyen bálna kupé pont nem csapatásról szól, persze csapatni Lada Samarával is lehet :)
Ízlések és pofonok.. :)
Ízlések és pofonok.. :)
WarbiRunner (Gyuri)28-07-2025 19:55:04 // 39728
Hazaküzdöttem a ződet. Tanulság: minden szart elvezetek XD
70 lóerővel a gödöllői emelkedőn a külső sávban előztem a sort. Eszembe jutott Feri, hogy így szokta. Na most én is. Nem mertem elvenni a gázt, mert megáll XD Úgyhogy kormányból oldaottam meg.
Hazafelé a Giuliával vészmódban is megtaláltam a használható üzemmódot. Az autó gyötrése nélkül 2ó45p alatt itthon.
Ha valaki vészmódban ragad, egy kis tapasztalat: N-ben működik, nagyon gyenge nyomatékkal. A normális közlekedéshez M-be ki kell tenni, és kézzel váltani. KOnstans 106Nm-re képes, így picit forgatva még ki is préselhető belőle egy kis lendület.
Valóban 150-nel képes menni, max, de emelkedőn lassul. 130 kb tartható vele.
A 4-es fele jöttem, így Szolnoktól kímélőben 90-100-zal hazajött. Előztem is vele, meg lehet minden vackot szokni :-)
Nagy tanulság, hogy ezzel a két lekotlott taligával is a gyorsak közt voltam az utakon. Az átlag autók irtózatosan gyengék, és vezetni sem tudják őket.
Egy E300-zal utak királya lennék. Mondjuk a Giuliával is, ha méltóztatna működni.
Tűzforrón itthon megnéztem, így is iszonyatosan lóg a wastegate tegely, mégis aktuátor hibát tárol csak, majd vészmód. Még nem állt össze fejben, hogy mi történt, de egy biztos, hogy jelenleg full szívó üzemben megy.
70 lóerővel a gödöllői emelkedőn a külső sávban előztem a sort. Eszembe jutott Feri, hogy így szokta. Na most én is. Nem mertem elvenni a gázt, mert megáll XD Úgyhogy kormányból oldaottam meg.
Hazafelé a Giuliával vészmódban is megtaláltam a használható üzemmódot. Az autó gyötrése nélkül 2ó45p alatt itthon.
Ha valaki vészmódban ragad, egy kis tapasztalat: N-ben működik, nagyon gyenge nyomatékkal. A normális közlekedéshez M-be ki kell tenni, és kézzel váltani. KOnstans 106Nm-re képes, így picit forgatva még ki is préselhető belőle egy kis lendület.
Valóban 150-nel képes menni, max, de emelkedőn lassul. 130 kb tartható vele.
A 4-es fele jöttem, így Szolnoktól kímélőben 90-100-zal hazajött. Előztem is vele, meg lehet minden vackot szokni :-)
Nagy tanulság, hogy ezzel a két lekotlott taligával is a gyorsak közt voltam az utakon. Az átlag autók irtózatosan gyengék, és vezetni sem tudják őket.
Egy E300-zal utak királya lennék. Mondjuk a Giuliával is, ha méltóztatna működni.
Tűzforrón itthon megnéztem, így is iszonyatosan lóg a wastegate tegely, mégis aktuátor hibát tárol csak, majd vészmód. Még nem állt össze fejben, hogy mi történt, de egy biztos, hogy jelenleg full szívó üzemben megy.
WarbiRunner (Gyuri)28-07-2025 19:48:10 // 39727
MIért ne. Dogleg váltós, bal lent egyessel :-) Nekem megfelelne.
Kazes☻28-07-2025 17:19:55 // 39726
Úgy - úgy...! XD
RomeoOne28-07-2025 17:07:44 // 39725
Csak keményen xDD
Kazes☻28-07-2025 16:02:35 // 39724
Azé', hogy lehessen csapatni...! :D
Liquid28-07-2025 15:31:42 // 39723
Egy ilyen Merga kupéban miért jó a kéziváltó?
SD28-07-2025 15:14:38 // 39722
van 48 ezerért titánból is:)
SD28-07-2025 15:11:40 // 39721
Én azt gondolom hogy ez a fejlesztés hogy alapól nincs rugó, így meg lesz.
A bronz betét talán mellékes is, mert cserélhető, méretezhető, nem kell újra gyártani az egész kart.
Ha lenne benne gyárilag rugó nem zörögne, vagy ha van is.
A zörgés az anyagvastagságból van, ami az acél lap esetén standard, vagy maratni kellene ami meg gorror.
De a tengely meg nem az a méret, a bronz betét viszont tizedre állítható vastagság, ami valszeg nem is szorul meg úgy mint ha az acélt bepasszítanád, esetleg.. mert legrosszabb esetben is el tud fordulni egymásban a két anyag.
más hőtágulási együtthatóval gondolom.
A bronz betét talán mellékes is, mert cserélhető, méretezhető, nem kell újra gyártani az egész kart.
Ha lenne benne gyárilag rugó nem zörögne, vagy ha van is.
A zörgés az anyagvastagságból van, ami az acél lap esetén standard, vagy maratni kellene ami meg gorror.
De a tengely meg nem az a méret, a bronz betét viszont tizedre állítható vastagság, ami valszeg nem is szorul meg úgy mint ha az acélt bepasszítanád, esetleg.. mert legrosszabb esetben is el tud fordulni egymásban a két anyag.
más hőtágulási együtthatóval gondolom.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
835
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?
Members
New members
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV