Forum >> Giulia

quash05-06-2025 22:29:12 // 39287
Egy pillanatra gondolkodtam rajta, hogy donornak milyen jó lenne.
De 9 misi az ára, ha külsőt nem bántod, de belsejét, fékeket, ki mazsolázod, akkor is 6-7 körül lehetne majd eladni.
Annyit meg nem ér meg, ha bármi baja van, akár rá is lehet faragni!
WarbiRunner (Gyuri)05-06-2025 22:18:20 // 39286
Vegyünk meg, bontsuk el 😆
Az ülések stipi stopi. A féket viheted 😄
quash05-06-2025 22:08:46 // 39285
Vasárnap megyek, akkor meg zárva ...
De ha 1-2 hétig még meglesz, legközelebb, hétközben megnézem, kíváncsi lettem!
SD05-06-2025 21:48:12 // 39284
van egy legQrVásabb alfák válogatásom oda el is mentettem:D
SD05-06-2025 21:47:10 // 39283
Hát megszaladt az atomerőmű az biztos:D
Harman kardamon hifi, meg ledcsík, fergeteges QV
külön kiemelve 19" kerék és felni is, nem csak egyik:))))

Amúgy, szerintem ízléses, a QV fék talán overkill:D
A racsing motor az meg hagyjuk.P

De alapvetően szép..

Reméljük nem úgy érti a fergeteges QV-t hogy smoke and charm:D
pettinke05-06-2025 19:09:31 // 39282
az a RACING felirat a hűtőre a motortérben ... nálam az teszi be a kaput.
WarbiRunner (Gyuri)05-06-2025 13:53:46 // 39281
92e -t ír.
SD05-06-2025 12:01:52 // 39280
nem 30 van benne hanem 230 és jönnek az ez az:)
ha 30 van benne akkor meg rommá volt törve..
WarbiRunner (Gyuri)05-06-2025 08:58:21 // 39279
Egyértelműen nem Q sárvédő. Az ajtó vonala amúgy még egyforma az összes verziónak, és onnantól különbözik. A Veloce és a Super is egyforma, én nem látok különbséget. Színtől függ, hogy melyik hogy adja ki. Ezen az autón normál sárvédő van, 100%.
A motorháztetőn éppen lehet lyuk, de... miért? Ez így funkcionálisan kb semmire sem jó, szépnek meg nem szép.
Pénz és munka rengeteg lehet ebben az autóban. MY23 faceliftes lámpa és led kijelzős műszerfal, komplett facelift Q belső stb.
Nekem ez meg is nyomná a vészcsengőt. Tehát a kereskedés adja 9-ért, vagyis vette nyócnál nem sokkal többért.
Számomra kicsit életszerűtlen, nem kizárt hogy műszaki oka is van, hogy a gondos ex tulaj egyszercsak kiszállt az autóból amit ilyen szinten megépített.
RomeoOne05-06-2025 08:36:57 // 39278
De a Q kivágás tényleg csak egy lyuk a motorháztetőn, amire alulról van ráerősítve a rács meg a terelőlemezek. Nézd meg az kocsim adatlapján az utolsó képet. Sztem az nem tud így kinézni.

A sárvédő nem látszik jól, mert árnyékban van, de sztem az sem luk. Valami fekete izét ráragasztott arra is, mint a motorháztetőre. Ha a mély forma alatt az oldalán végigfutó bevágásra gondolsz, akkor - hát ezekből a képekből nehéz megmondani - de a Veloce-nak van ilyen mély. Meg ez csak indirekt következtetés, de nem látom a rációt abban ,hogy ennyire QV-síteni akar, de a Q fenderen inkább kigletteli a lóhere helyét és rárakja a Competizione feliratot...

De hátha quash megy arra a hétvégén és megnézi mennyire kókány a gép :D
WarbiRunner (Gyuri)05-06-2025 08:19:42 // 39277
Ez idővel el..
De remélem valami átlagos szokványos menetemelkedésű csavar, és jó lesz bele egy rozsdamentes hengeres fejű imbusz 37 Forintért.
quash04-06-2025 22:31:36 // 39276
újra felrakták valószínűleg:
itt
Shadin04-06-2025 18:04:05 // 39275
Hát jó vétel volt, ha csak azt eladja ami pluszban volt benne, már megérte.
SD04-06-2025 17:09:00 // 39274
Na el is kelt a fehérke? nem jön a link…
SD04-06-2025 17:07:00 // 39273
Arra gondolok hogy az eredeti QV szellőző be van sülyesztve, de mivel az alu-ban nincs fészke kiáll.
Ha pl egy törött QV mocitetőbőp bugázta?

A sárhanyó tényleg nincs 3szög de luknak néz ki az alap verzión nincs ilyen mély forma, vagy azt ismkivágta?
Shadin04-06-2025 14:35:36 // 39272
Ez el szokott menni? Nekem még egyikkel sem volt bajom. Mellesleg soha nem is használtam korábban, mert szükségtelen volt 159-ben pl.

Nekem meg gyártásban az ekvivalens seat tilt:
lnk
quash04-06-2025 14:02:08 // 39271
Azért ment itt lóvé is! :)
Lámpák, felnik, QV kormány, QV ülések/kárpitok (elvileg ezek csak QV-ben voltak igaz?, műszerfal, érintős navi upgrade, középkonzol upgrade, karbon belső betétek (de ez lehet hogy aftermarket), hátul QV fékek, az elsőt nem tudom megítélni.
Ez simán ~3 milla.

Azon gondolkozom, jövő héten ha megyek pestre, útba esik, megnézem! :D
RomeoOne04-06-2025 12:52:13 // 39270
még ha eredeti a szellőző akkor is az aluba lett belefaragva ami kicsit gagyi

Nem eredeti, a Q motorháztetején semmi nem emelkedik a motorháztető síkja fölé. Egy lyuk van és alatt vannak a terelőlemezek. Nem hiszem, hogy bármit kivágtak volna az alulemezen, csak ráragasztottak valami műanyagot, ami messziről azt a hatást kelti.

Az oldalsó fender sem valódi. Az is csak ráragasztott valami lehet. A Q fenderen van háromszög alakú bemélyedés a lóherének.
SD04-06-2025 12:33:25 // 39269


Úton az alfissimo-s bleeding kit-em:)

Alfissimo bleeding screw kit

Mi a tök beszüntették a globális küldést?
Enyém még eljött elvileg:D

Jött mail róla:P:D last chance:D vagy várok egy hónapot vagy mi van?:D
SD04-06-2025 12:14:08 // 39268
Nekem tetszik ez az autó, nem gáz...
Ha nem egy ketté töröttből lett visszahozva még jó vétel is lehet a 30k szinte viztos hogy tekert..

És magyarhonban akkor nyúlnak egy autóhoz így ha már egyszer le lett zúzva:P

A motorháztatő az házi kendács.. még ha eredeti a szellőző akkor is az aluba lett belefaragva ami kicsit gagyi..

Az oldalsó fender a valódinak tűnik.. már formára.. a competizione feliratot nem tudom hova tenni:D

az első bajszok kiegészítők:) szerintem nem rossz.. amúgy, azon az autón is volt amit néztem még mikor végül az újat vettem helyette

az oldalsó szárny bigyók, egyre biztosabban látom hogy nekem is kell olyan:D ha lesz farok:)))

a LED lámpa is árulkodó ennek az autónak az eleje tuti lett zúzva...
SD04-06-2025 12:05:00 // 39267
Ez dejó bedobom a chatgpt-nek meg a kódot és jön a libacomb:)
leopop304-06-2025 11:50:56 // 39266
Egyre többet nézve egyre nagyobb hányinger sufni az autó :DD
WarbiRunner (Gyuri)04-06-2025 11:17:09 // 39265
Az üléseiért adnék pénzt, a többi nem az én ízlésem :-)
RomeoOne04-06-2025 10:38:47 // 39264
Egyébként nem Q elemek vannak ezen, csak valami aftermarket műanyagok.
Pl. mi a fene ez a pirossal bekarikázott elem? Ilyen nincs a Q-n, ugye nem is ilyen a orra. Splitter sem lehet valódi, ahhoz Q első lökös kéne, ez meg Veloce(?).


Akkor mi a fenék ezek a motorháztetőn? Kiemelkedik a síkjából. A Q motorháztetőn lyuk van, ez még olyan, mint ha egy ráragasztott műanyag lenne. Nagy valószínűséggel nincs is kivágás alatta.


Az első sárvédő végig árnyékban van, de valószínűleg ugyanilyen ráragasztott műanyag van rajta kivágás helyett, mert ez sem Q sárvédő. A Q-nál van háromszög alakú bemélyedés a lóherének.

Nagyon gyanús, hogy a küszöb sem valódi, de a jótékony homályban marad az is. Érdekes mindkét oldalon, hogy mi az a fekete mocsok alatta. Olyan, mint ha a fekete festék lefolyt volna róla.
Ezek után nagyon meglepődnék, ha a csomagtartón lévő spoilernek is bármi köze lenne a ricambi originali-hoz :D
leopop304-06-2025 09:49:36 // 39263
Jó QV? Mezei dízel QV wannabe 😅
leopop304-06-2025 09:48:56 // 39262
Konkretan nekem is ez jutott eszembe
Liquid04-06-2025 09:27:18 // 39261
nagyon jól néz ki,
de felmerül a kérdés hogy vajon ezt is a halálból hozták vissza és ha már rommá volt törve akkor miért ne QV, vagy csak szimplán megőrült a tulaj? :D
RomeoOne04-06-2025 08:26:38 // 39260
Én is úgy tudom, hogy attól még ,hogy márkaszervizbe viszed, nem kerül be valami központi rendszerbe az akkor elvégzett karbantartás. Annál a szerviznél lesz csak meg. Az enyém Easy Care-es volt az első 3 évben, ezért lekérhető központilag is, de egyébként nem lennének ezek az adatok csak úgy bárhol elérhetők.
quash03-06-2025 20:09:56 // 39259
Maga az autó, akár jó vétel is lehetne.
Amennyi cucc bele/rá van rakva, ez már önmagában több millió HUF.
Csak a korához képest nagyon-nagyon kevés a KM, +ez a szervizkönyv, nekem ez nagyon óra tekert gyanús lenne.
Bár ha hivatalos, akkor ezt elvileg le lehetne kérdezni nem?
Bár amikor az enyémet vettem, akkor csak visszahívás javítások voltak bent szervíztörténetben, a kötelezők nem.
WarbiRunner (Gyuri)03-06-2025 18:27:49 // 39258
Na megtaláltam a cikket, tessék, érdekes :-)
WarbiRunner (Gyuri)03-06-2025 18:10:20 // 39257
Szerintem ebben úttörő vagy, a 146 TD-nél légtelenítettem utoljára, akkor is a fékpedál oldalon voltam és pumpáltam :-)
RomeoOne03-06-2025 16:24:37 // 39256
Mondjuk az enyém is így fog kinézni, mert sosem hordom magamnál a szervizkönyvet. Legutóbb már megbeszéltük a szervizessel, hogy elhozom és beír minden eddigi szervizt.

Persze, egy külföldről behozott dízelnél ez nem valószínű, hogy ilyen jóhiszemű okból van így :D
quash03-06-2025 15:42:38 // 39255
Szervizkönyv eléggé beszédes! :)
u.a kézírás mindegyik bejegyzésnél, bélyegző "kopása" 4 év alatt semmit nem változott ... :D
SD03-06-2025 13:21:29 // 39254
Mondjuk ha csak annyit csinálna a program hogy a két hátsó kerék közt a gyorsabbat a lassabb sebességére fékezné.. az még tán meg is valósítható, ha valaki tud hexa-ban kódot írni:D
SD03-06-2025 13:20:18 // 39253
dizeel kúvé:) Amúgy szép:)
Shadin03-06-2025 12:35:29 // 39252
Letöltve látszik a képen minden is...
Shadin03-06-2025 12:34:30 // 39251
Rajtam kívül mókolt még valaki fékkel? Esetleg van egy tutti tipp légtelenítésre?
MES szivattyúból oldja meg, ezzel a módszerrel 3x is mekkcsináltam, de gyanús.


AlfaOBD komplett folyamatot végeztet:


Gyári leírás is közelebb van az AlfaODB-hez:


Ez utóbbikoz egy szószedet, mert valószínúleg a kép szar lesz:

- féket szerviz módba tenni a műszerfalon
- lehúzni az IBS stekkert az akkuról
- bontani a negatív akku sarut
- (leírés szerint húzzuk le az motorvezérlő ECU-ról a csatlakozókat)
- töltsük fel és helyzzük nyomás alá a kütyüt
- egyesével nyissuk a légtelenítőket és légtelenítsünk
- negatív akkusarut csatlakoztatjuk
- IBS stekkert csatlakoztatjuk
- ABS ECU csere programot futtassuk (MES, AlfaOBD)
- Levegő keresése programot futtatni, értékeket ellenőrizni táblázat alapján (MES, AlfaOBD)
- lehúzni az IBS stekkert az akkuról
- Ismét bontsuk a negatív akku sarut
- (leírés szerint csatlakoztassuk a motorvezérlő ECUcsatlakozókat)
- Csatlakoztassuk az IBS-t
- negatív akkusarut csatlakoztatjuk
- Kivesszük szerviz módból az autót
Shadin03-06-2025 12:17:43 // 39250
Egy jó QV-t esetleg valaki?
WarbiRunner (Gyuri)03-06-2025 08:04:46 // 39249
Drift nem lesz elektronikával, az tuti 😅
De nagy sebesség az nem kell ahhoz hogy meginduljon a fara. Álló helyből egyenesen elindulsz, majd kanyarodsz, és rárúgsz a gázra. Már dobja is magát.
D módban biztos. Száraz úton, melegben téli gumival a legnehezebb. 😆
Nem lendületből megy el, hanem gázra, egyértelműen. Pályán is nagyon szépen gyorsított a kanyarokból enyhe slide kíséretében. Ott iszonyat bosszantó volt a motorvezérlő nyomaték leszabályzása. Sodrod végig a rázó mellett és bámmm billen egyet az autó, mert elveszi a gázt.
Nem driftautó, de fonom slideokra tökéletesen képes. Ami nekem elgondolkodtató, hogy anno az M-ringen nem volt ennyire farból mozgós, mint legutóbb a Kakucson.
Két dolog volt más. A gumi (az M-ringen télivel voltam) és a hátsó fek. Amit Kakucson művelt ez az autó, az egy élmény volt. Vagy ennyit számított még 1-2 év autózás.
SD03-06-2025 05:29:42 // 39248
Ha nyomod mint csüket a csengőt, 8-ast, fánkot lehet csinálni, de kontrollált drift nem lesz.
A QV-ben is szerintem a diffi elmelegszik hamar, ilyen kórülmények közt.

Vagy az ónzáró vagy az LSD lehet megoldás, sokkal keményebb hátsó futóval ami viszon Bohóc Meister Wagenné teszi nem élmény autóvá:D
SD03-06-2025 05:25:12 // 39247
Havon, vagy vizes úton érdemes próbálni.
Különben sokkal nagyobb sebesség kell hozzá.

Igazából nem lehet érezni mikor csúszik meg a hátulja, csak az elmozdulásból.
- ha betekert kerékkel ráindulsz, nagy valószínűséggel az orrát fogja megtolni
- ha van kerék fordulat akkor open diff-el is tudsz akár driftelni
- ha elkónnyül az az egyik oldal és gázt adsz akor forog el az ív belső

Tehát meglendítebi meg tudod az autót, csak a kontrollált farolást nem tudod fenttartani mert az ívbelső kerék füstölne miközben az autó lassul

Ehhez jön még hogy a Giulia hátsó futómű puha, kanyarodásra van hangolva nem driftre.

Tehát az eggyetlen esélyed ha úgy tudsz driftelni hogy amíg az autó súlya viszi addig kormánnyal igazítasz rajta, ezt open diff-el is fent lehet elvileg tartani szűkülő körlályán annyit ellenkormányozva hogy a lassuló autó mellett meg maradjon a slide ami így nem power:D

A fékkel driftelést azért nem tartom jó kompenzációnak mert kiforgó keréknél melyik kereket fékezze melyikhez? Onnanmegborul a matek, nincs képlet, az elsökerék sem viszonyításinalap mert az is csúszhat. A hátsó kettőt meg ha elkezdi fékezni, csak a motorerö fogy a fék meg ég.
WarbiRunner (Gyuri)02-06-2025 14:21:59 // 39246
A különbség itt annyi, hogy először az e-difi lép be, vagyis a nyomatékot előbb áttolja, beriszál, és aztán veszi el a motorerőt, ha kipörögne a kerék. Úgy vettem észre, hogy sorrendje van a beavatkozásoknak, és D-ben mindig előbb egy keréken fékez (e-diff). Ha ezáltal betapad és megy, akkor örülünk. Ha kipörög, akkor motorerő elvétel (ASR). Nekem úgy tűnik, hogy bizonyos fordulatszám fölött veszi el, vagyis nyomatékból hagyja egy darabig slippelni a kerekeket. Ha időben veszem el, és visszapumpálok a gázra, lehet kicsit fokozni a helyzetet vele, bár ez olyan kényszermegoldás.
Ha ASR limiten belül sikerül maradni, akkor jön a kormányszög. Figyeli, ez tuti. Slippelő kerékkel elindul a fara, és ha megfelelően gyors ellenkormányzást kap, akkor megint örülünk. Ha nem, akkor jön a VDC pofon, ami kellemetlenül kocka érzés, szóval jobb elkerülni.
Szóval E-Diff (fékkel) - ASR (motor nyomaték) - VDC (fékkel) a beavatkozás sorrendje kb.
Ez D-ben igaz MY21-nél.
RomeoOne02-06-2025 12:22:42 // 39245
Mert a kipörgésgátló (sztem ez a VDC egy modulja már) is azt csinálja, hogy ha érzi, hogy elforog a kerék, akkor elveszi a motorerőt. Ugye hiába nyomod a gázt, az csak egy potméter, már jó ideje nem bovdenesek. Az ECU betilt és kész. A végeredmény hasonló lesz, nem lesz nyomaték.
Ha a motor dolgozna a nyitott diffivel, az elvileg egyel jobb. Lehet nem fog megtapadni az ívbelső, addig, amíg újra egyenesbe nem teszed, ha nem szállsz le a gázról. Akkor simán csak nem tol ki túl erősen a kanyarból és csak egyenesben indul meg újra.
WarbiRunner (Gyuri)02-06-2025 11:54:33 // 39244
Ez azért érdekes, mert nekem pont ezt nehéz előidézni. Mondjuk N-ben fogalmam sincs, továbbra sem használom, mert szar ahogy van. A kipörgésgátló nekem egyedül elindulásnál fogja az autót, a gázt veszi el, nem fékez. Azt nem csipázom, kicsit engedhetne többet. Az e-diff viszont ilyenkor is aktív, mert egész közepesen normális elindulásokba is belecsóvál.
Amit én tapasztalok nedves úton, hogy hiperérzékeny a gázkezelésre. Egy picit nagyobb gáz mint a fele annak amit gondolsz hogy pont jó, és már nem az eleje áll előre. :-)
Érdemes lenne elvinned egy pályanapra, vagy egy tréningre elvinni az autót, hogy kipróbáld ezeket. Egész más dimenzió mint egy GT amit kanyarban képes művelni.
De előbb tedd át D-be, és rugdosd meg ott. Ha úgy is szerencsétlenkedik, akkor szoftver gond van, vagy a vdc off deaktiválja az e-difit is. D-ben, kanyar közepém megrúgva azonnal el kéne hogy dobja magát. Esőben egész biztosan, akár 100-as tempóról is...
Shadin02-06-2025 11:15:17 // 39243
De jól és kiszámíthatóan működik a GT elsőkerékhajtása kanyarokban :-)
Shadin02-06-2025 11:10:08 // 39242
Itt lenne az ideje megélni ezeket, mert elméletben nem áll össze. Ami biztos, hogy az 1-es esetben írtakat rendszeresen tapasztalom normál üzemben egy nedves kikanyarodásnál N módban is amit sose nem értettem, de ezt tapasztaltam 159-nél is amit a kipörkésgátlónak tudtam be.
WarbiRunner (Gyuri)02-06-2025 09:41:39 // 39241
De pont akkor teszi keresztbe, ha a kipörgő kereket megfékezi. Gondolj bele, egy open difis autónál ha kipörög egy kerék, a másik oldal nem hajt. Nulla nyomatékot tesz le.
A sperr ezt mechanikailag oldja meg, utcai verzióban kb 25% nyomatékot átvisz a tapadó, de nem hajtó kerékre, ezáltal az autó szépen, konzisztensen bekanyarodik. És mivel mindig automatikusan a mechnaikából adódóanugyanannyi nyomaték megy át, tapadási viszonyoktól függetlenül kiszámítható lesz az autó mozgása.
Far dobálás akkor van, ha a sperr által átvitt nyomaték elég arra is, hogy az ép ptapadó kerék is tapadást vesszen. Ezért kell mecha. sperres autóknak tiporni rendesen, hogy az a 25% is leküzdje a tapadást, és prögjön mindkét kerék. Akkor indul meg.

Az ediff hátránya, hogy a szenzorokból kell kitalálnia, hogy mennyi lehet a tapadás, majd számolnia, és reagálnia kell, miközben az autó mozgásban van. A brake by wire egy alapvető tényező, hogy ez jobban működjön, mint általában az ilyen rendszerek. Mivel gyorsabb.
Akkor sem igazán konzisztens, és agresszívabb, mint egy sperr. Ha csúszósabb felületen vagy, neked kell gázpedállal "érezni". Az e-diff előnye viszont, hogy program vezérli, vagyis tetszőleges, hgy mennyi nyomatékot vezérel át. Így nyomatékvektorozni is tud. VDC off csúszkálgatásokhoz a sperrt választanám, mert veszélytelenebb, kiszámíthatóbb.
Ez meg így úgy mozog, mintha kétszer ilyen erős lenne, és élmény kanyarokban tökéletesen dolgozik. Ha nem vizes nagyon az út XDDD
RomeoOne02-06-2025 09:27:33 // 39240
Tegyük fel, hogy 20-30-cal (csak, hogy ne legyen annyira veszélyes) veszel egy élesebb kanyart. A kanyar közepén beletaposol a gázba. 1. eset: nyitott diffi; 2. eset: önzáró/e-diffi

1.: megérkezik a nyomaték a hátsó kerekekre. A terheletlenebb ívbelső elforog, a nyomatékleadás lecsökken a csúszási súrlódás által kifejtett erő határáig. Ennyi fog jutni az ívkülsőre is, így egy kezdeti megindulás után hirtelen már "nem tol" az autó. Az ívkülsőre nem jut akkora nyomaték, hogy meg tudjon csúszni és a potenciális gyorsulását sem tudja elérni az autó, amire a tapadási súrlódási erő (ami mindig nagyobb, mnit a csúszási súrlódási) határának elérésével képes lenne. Semmi keresztbeállás, csak langyos kigyorsítás, folytonos rángatással (ezt hívtam nyekegésnek), mikor az ívbelső mégis betapad és tolna egyet, majd újra tapadást veszít és csak félgőzzel gyorsul.

2.: megérkezik a nyomaték a hátsó kerekekre. A terheletlenebb ívbelső elforogna, de abban a pillanatban ráfog a fék. Az ívkülső ezáltal megkapja a nyomatékot, ami nagy gázra még túl is lépi a tapadási súrlódás határát. Amíg azt eléri, sokkal intenzívebben tol, mint egy nyitott diffi, azt átlépve viszont elkezd csúszni. Ebben az esetben elveszti az oldalirányú stabilitását is és elkezd keresztbeállni a kocsi, amit heves ellenkormányzással és a gázpedál állás enyhe csökkentésével kell orvosolni. Ha leugrasz a gázról, akkor az autó elölre terhel, csökken a nyomóerő, ezáltal a tapadás hátul és ekkor szokott kontrollálatlanul teljesen keresztbeállni, akár 180 fokot forulni az autó.
Shadin02-06-2025 09:09:23 // 39239
Tehát ha van eDIF retrofit RACE módban, akkor megfékezi azt a kereket ami elpörög, tehát nem teszei keresztbe az autót, nem csikorog a terheletlenebb kerék az aszfalton, ill. ha nincs eDIF akkor az egyik/másik kerék pörög ami keresztbeteszi az autót?
Van menüben lock-olható első fékem, plusz RACE mód, egy kis burnout-tal ellenőrzöm majd hogy viselkedik :-D
RomeoOne01-06-2025 20:15:52 // 39238
Az önzáró diffi lényege, hogy akkor is jusson nyomaték az egyik kerékre, ha a másik elpörög és nem tud nyomatékot letenni (általában az ívbelső a kanyarban). Ha továbbra is van nyomaték a külső keréken, akkor ki fogja dobni a farát álló helyzetből. Amúgy meg csak nyekeg
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.