Polikarbonát Giulia ablakok
Na, ez már olyasmi, amiben látok fantáziát. 2 legyet egy csapásra. Jelentős súlycsökkentés a MY20 óta többrétegű laminált üveggel szemben és sokkal jobban hallatszódó kipufogó és motorhang, azaz hatalmas plusz élményfaktor.
Forum >> Giulia
RomeoOne23-06-2025 11:33:29 // 39400
SD23-06-2025 10:53:19 // 39399
ahha ehhez akkor a mobil OS alapú progit kell megvenni? Azt nézem ahogy az évi díjas, vagy melyik kell? Vagy meg ugyan úgy géppel is?
Shadin22-06-2025 23:39:20 // 39398
RomeoOne22-06-2025 21:22:50 // 39397
Rá van fúrva a lökösre facsavarral (vagy egyéb hasonló barbár módon). A bal oldalon nincs menet a vonószem mögött. A konzolt meg a tartókeretet el kell felejteni. Felragasztod kétoldalúval a lemezt és kész.
szana822-06-2025 20:01:31 // 39396
Sziasztok,
Meg tudnátok mondani, hogy az első rendszám mögötti műanyag konzol az milyen csavarral van felfogatva? Ha jól tudom akkor a vonószem helyére megy valami. Esetleg ilyen csavart honnan tudok szerezni?
Előre is köszi
Meg tudnátok mondani, hogy az első rendszám mögötti műanyag konzol az milyen csavarral van felfogatva? Ha jól tudom akkor a vonószem helyére megy valami. Esetleg ilyen csavart honnan tudok szerezni?
Előre is köszi
SD22-06-2025 19:19:44 // 39395
Akku: feltöltöttem a recond programmal most 13.4 V van benne, ha már úgy is elfelejtett mindent az autó szerintem éjszakára így hagyom megnézem reggelre mennyi lesz az akksiban magától.. (most le van kötve..)
De van egy olyan gyanúm hogy ha rárakom holnap sete mondjuk ugyen úgy le fogja szívni fél óra alatt sem.. az az igazság hogy kicsit sajnálom erre a gépsárkányt ellenállásnak használni... de most barkácsolni meg azért 12V-al már lehet tüzet gyújtani:P
Ha sima akku töltőt rárakok bedugás nékül az nem szívja le?
De van egy olyan gyanúm hogy ha rárakom holnap sete mondjuk ugyen úgy le fogja szívni fél óra alatt sem.. az az igazság hogy kicsit sajnálom erre a gépsárkányt ellenállásnak használni... de most barkácsolni meg azért 12V-al már lehet tüzet gyújtani:P
Ha sima akku töltőt rárakok bedugás nékül az nem szívja le?
SD22-06-2025 19:16:56 // 39394
nekem asszony durrantotta le a gumit a barátnőmről :D:D:D
SD22-06-2025 19:15:04 // 39393
Na ez is egy info:) Láttam róla videót amúgy akár home körülmények közt sem lehetetlen.
szintbeállítás: addig kell tölteni míg nem folyik az oldalán:D:D:D
de nyilván egy olyan helyen ahol csináltak már ilyet nem kell szerszámot vágni hozzá meg hasonlók:)
szintbeállítás: addig kell tölteni míg nem folyik az oldalán:D:D:D
de nyilván egy olyan helyen ahol csináltak már ilyet nem kell szerszámot vágni hozzá meg hasonlók:)
WarbiRunner (Gyuri)22-06-2025 16:00:59 // 39392
Gratula! Vettél egy piros díszdobozos élménycsomagot :-)
RomeoOne22-06-2025 13:08:36 // 39391
Giuliaforums szerint csak le kell ereszteni és újratölteni. A géppel átmosatás nem ajánlott.
RomeoOne22-06-2025 12:57:22 // 39390
Sokkal jobban díjjazná, ha akkor szakad ki, mikor ő nincs ott 😅
Fiatal özvegy lesz, ő kap mindent, még van ideje újrakezdeni 🤣
Fiatal özvegy lesz, ő kap mindent, még van ideje újrakezdeni 🤣
SD22-06-2025 12:50:41 // 39389
Mit szól feleséged ha kiszakad a barátnőddel a gumi:D vigyázz:D
Azt csak akkor bocsátják meg ha őt is beveszitek a buliba:D
Azt csak akkor bocsátják meg ha őt is beveszitek a buliba:D
RomeoOne22-06-2025 11:45:17 // 39388
Amíg az asszony dolgozik, az embernek a barátnőjére is időt kell fordítania. :D
Úgyhogy elmentünk tegnap randizni Júliával a még számunkra felfedezetlen baranyai utakra is. Már az elején nagyon riszálta a popsiját, ami bár izgató tud lenni, jelezte, hogy bizony a hátsó gumik már nagyon a végüket járják.
Még magamat is megleptem, hogy a lábkormányt (gázpedál) mennyire készség-szinten kezelem már. Tapadáshatáron vett kanyarban, ahol már kezd könnyülni a kormány, reflexszerűen gázpedállal szűkítem az ívet. Ehhez persze kell az is, hogy a hátulja is tapadáshatáron legyen, különben ez inkább nyitná azt. De ezekkel a hátsó gumikkal már ezt nem volt nehéz elérni.
Az elsők viszont még egész jók, 4 mm körül vannak. Van egy szett félig használt hátsóm, amiket ledobtam, szintén 4 mm-rel. Most azokat visszarakatom a szezon közepére. Aztán körbe új szett majd aug. végén. A Dolomitokba teljes fegyverzettel indulunk :D
Jelenlegi hátsók a kopásjelzőn a belső oldalon:

Mivel meg van döntve belefelé, a külső oldal kicsit jobb, de nem sokkal:

Elsők még egész jók:

A tartalék hátsókkal pont pariban lesznek:

Úgyhogy elmentünk tegnap randizni Júliával a még számunkra felfedezetlen baranyai utakra is. Már az elején nagyon riszálta a popsiját, ami bár izgató tud lenni, jelezte, hogy bizony a hátsó gumik már nagyon a végüket járják.
Még magamat is megleptem, hogy a lábkormányt (gázpedál) mennyire készség-szinten kezelem már. Tapadáshatáron vett kanyarban, ahol már kezd könnyülni a kormány, reflexszerűen gázpedállal szűkítem az ívet. Ehhez persze kell az is, hogy a hátulja is tapadáshatáron legyen, különben ez inkább nyitná azt. De ezekkel a hátsó gumikkal már ezt nem volt nehéz elérni.
Az elsők viszont még egész jók, 4 mm körül vannak. Van egy szett félig használt hátsóm, amiket ledobtam, szintén 4 mm-rel. Most azokat visszarakatom a szezon közepére. Aztán körbe új szett majd aug. végén. A Dolomitokba teljes fegyverzettel indulunk :D
Jelenlegi hátsók a kopásjelzőn a belső oldalon:


Mivel meg van döntve belefelé, a külső oldal kicsit jobb, de nem sokkal:

Elsők még egész jók:

A tartalék hátsókkal pont pariban lesznek:


SD22-06-2025 11:43:21 // 39387
Vannak opciók, amúgy a váltó olaj csere akár házilag is kivitelezhető, de a leg profibb ahol automata géppel megforgatják az olajat.
https://youtu.be/APo2jv4qzho?si=dYAiS3LdxgLourhI
Vinni olyan helyre vinném ahol ilyen géppel csinálják.
https://youtu.be/APo2jv4qzho?si=dYAiS3LdxgLourhI
Vinni olyan helyre vinném ahol ilyen géppel csinálják.
Bagee22-06-2025 10:56:35 // 39386
áááá óriási nagy lépés, köszönöm! ( mindenkinek is )
egyelőre tojás van minden lábam seggem kezem alatt... :D
jut eszembe... Esztergom környékén, vagy is inkább hozzám közelebb eső Juliska szevizest tudtok ajánlani? 100k-nál vagyok és egy váltóolaj cserét megejtenék, meg még amit javasolnak...
egyelőre tojás van minden lábam seggem kezem alatt... :D
jut eszembe... Esztergom környékén, vagy is inkább hozzám közelebb eső Juliska szevizest tudtok ajánlani? 100k-nál vagyok és egy váltóolaj cserét megejtenék, meg még amit javasolnak...
SD22-06-2025 10:44:16 // 39384
Akku:
ma délelőtti teszt: rátettem gyújtásra + lámpa + venti max-on...
este nem volt csepptöltőre rakva, regelre 12.6V volt
20 perc multán csak lámpa, venti, gyújtás és 10.52V-ra esett a feszkó..
Utána magától visszament 12.5-re.. már terhelés nélkül..
Megrpógálok egy recond programot.. aztán valszeg csere:P
:P 3 év.. lehet még elhúzná a belét pár évig..
pedig se startstop-ot még lámpát sem használok csak este:D:D:D
egy akku is el tud lustulni?:P
https://youtu.be/mTs0plryaqQ?si=gn7lqoB2HEyl4Q92

ma délelőtti teszt: rátettem gyújtásra + lámpa + venti max-on...
este nem volt csepptöltőre rakva, regelre 12.6V volt
20 perc multán csak lámpa, venti, gyújtás és 10.52V-ra esett a feszkó..
Utána magától visszament 12.5-re.. már terhelés nélkül..
Megrpógálok egy recond programot.. aztán valszeg csere:P
:P 3 év.. lehet még elhúzná a belét pár évig..
pedig se startstop-ot még lámpát sem használok csak este:D:D:D
egy akku is el tud lustulni?:P
https://youtu.be/mTs0plryaqQ?si=gn7lqoB2HEyl4Q92

SD22-06-2025 10:34:51 // 39383
És még nem láttál belőle semmit mit tud határhelyzetben:D !!!!
De ezt ne közúton és ne az elején próbáld ki!!! :)
adj időt magatoknak:)))
De ezt ne közúton és ne az elején próbáld ki!!! :)
adj időt magatoknak:)))
SD22-06-2025 10:33:29 // 39382
Wow!!! Ez nagyon nagy lépés, és áláírom a hbmeg nem múlik el, és ahogy az autóra néznek az sem:D
Gratula!!!
Gratula!!!
Zselé22-06-2025 09:17:41 // 39381
Gratula! Tapasztalataim szerint 3,5 év után is lesz még húbmeg.. :))
Kazes☻21-06-2025 21:36:07 // 39380
Grat és sok boldog km-t! :)
SD21-06-2025 21:35:53 // 39379
Ahha.. na most azt mondja a chat GPT hogy el lehet szulfátosodva, és a recond program ezt robbantja le, impulzusokkal. Ami gatyába rázhatja.
De ha 10.5V alá megy az már károsíthatja az akku-t..
De a recon-d akkor hatékonyabb ha előtte meg van kicsit merítve.
Viszont az hogy fél óra alatt 10V-ra esik
Azt jelnti hogy már kakukk
Lehet legalább egy cella..
A kevés használat nyírhatta ki..
Vagy ki kéne mérni rendesen..
Multoecuscan megy SGW bypass nélkül is?
De ha 10.5V alá megy az már károsíthatja az akku-t..
De a recon-d akkor hatékonyabb ha előtte meg van kicsit merítve.
Viszont az hogy fél óra alatt 10V-ra esik
Azt jelnti hogy már kakukk
Lehet legalább egy cella..
A kevés használat nyírhatta ki..
Vagy ki kéne mérni rendesen..
Multoecuscan megy SGW bypass nélkül is?
Bagee21-06-2025 21:34:49 // 39378
Shadin21-06-2025 14:29:30 // 39377
Én ilyet vettem.
Viszont a gyári akkumulátort visszahoztam az életbe, 2 db 55w-os izzóval a letörési határ alá mélykisütöttem és ctek-kel konicionáltam kétszer és kb. hibátlan lett.
Viszont a gyári akkumulátort visszahoztam az életbe, 2 db 55w-os izzóval a letörési határ alá mélykisütöttem és ctek-kel konicionáltam kétszer és kb. hibátlan lett.
SD21-06-2025 00:03:58 // 39376
Akksi teszt: kicsit hitetlenkedve de neki álltam tesztelni az akksi-t
A csepptöltő installált aljzatára mértem digitális multimeter-el 20V-ra állítva.
12+ V volt az utóban 12,8 vagy valami ilyen, pár óra állás után tehát az akksi nem cella zárlatos.
Ráraktam a gyújtást ahogy a szervizben mondták: de fél óra mulva is még 12.4V volt benne…
Na mondom akkor nézzünk rá erőteljesebben.. ráraktam a fényszórót, a ventillátort, és húzgáltam le föl az ablakot. Kb 5 perc mulva elkezdte visszavenni a fűtőventi-t..
Ekkor rámérve már csak 11 V majd rá pár percre 10,08V szóval tényleg beesik a fesz,, terhelésre.. ami nagyon nem egészséges.
Utána lekapcsolva visszament épp 12V fölé.. de akkor tényleg kakukk az akksi mert elismerem nem életszerű baxtatni. De egy 95Ah akksi nem merülhet meg 5p ablak húzkodástól..
Szóval kereshetek battery-t..
A csepptöltő installált aljzatára mértem digitális multimeter-el 20V-ra állítva.
12+ V volt az utóban 12,8 vagy valami ilyen, pár óra állás után tehát az akksi nem cella zárlatos.
Ráraktam a gyújtást ahogy a szervizben mondták: de fél óra mulva is még 12.4V volt benne…
Na mondom akkor nézzünk rá erőteljesebben.. ráraktam a fényszórót, a ventillátort, és húzgáltam le föl az ablakot. Kb 5 perc mulva elkezdte visszavenni a fűtőventi-t..
Ekkor rámérve már csak 11 V majd rá pár percre 10,08V szóval tényleg beesik a fesz,, terhelésre.. ami nagyon nem egészséges.
Utána lekapcsolva visszament épp 12V fölé.. de akkor tényleg kakukk az akksi mert elismerem nem életszerű baxtatni. De egy 95Ah akksi nem merülhet meg 5p ablak húzkodástól..
Szóval kereshetek battery-t..
SD20-06-2025 21:46:16 // 39375
Lehet rá is rakom az alfa keyfob-ra:D
SD20-06-2025 21:45:33 // 39374
Majd rálöttyintek ha nem áll be.. másik lehetőség ha kényszermelegítik álló helyzetben, 3000-4000 rpm-en hogy meglegyen az inicializáció.. nem tom mi a jobb.. ha most ezen múlik, van egy lityi a csomiban:)
csepptöltés hmm... 3 év és kuka az akku így is... :P akkor nem ez a megoldás?:D de minnyá kimegyek azt gyújtásra rakom hogy megmerül-e:)))
csepptöltés hmm... 3 év és kuka az akku így is... :P akkor nem ez a megoldás?:D de minnyá kimegyek azt gyújtásra rakom hogy megmerül-e:)))
WarbiRunner (Gyuri)20-06-2025 21:35:25 // 39373
Akkor csak kicsit kerültük el egymást, én 18-án voltam delelőtt. A véleményem továbbra is maximálisan pozitív az érdi szervízről nekem is. Az olajszint? Mittudomén 😅 A szervíz után mentem még aznap vagy 300km-t, biztos jó. Ezt a kijelzős szintmérőt nem nekem találták ki, mert soha nem nézem. Bezzeg a Chiliben két hetente kihúzom a nívópálcát..
Kazes☻20-06-2025 21:12:05 // 39372
Nagyon szuper... akárcsak a kulcsaid! :D
SD20-06-2025 17:55:13 // 39371
Had dobjam be az Akku kérdést:) Ki milyen akku-t tenne most benzines Giuliába?
100Ah ha jól emlékszem, valami jó minőségű kéne de ne aranyárban.
A gyárit 150k-ra teszik ami nekem soknak tűnik, főleg hogy 3 év alatt kidöglött.
Ez megfontolandó: fiat alkatrészek, akciós bár nincs raktáron.
100Ah ha jól emlékszem, valami jó minőségű kéne de ne aranyárban.
A gyárit 150k-ra teszik ami nekem soknak tűnik, főleg hogy 3 év alatt kidöglött.
Ez megfontolandó: fiat alkatrészek, akciós bár nincs raktáron.
SD20-06-2025 16:04:50 // 39370
Jelentem meg volt a 34k-s szerviz nagyon segítőkészen és professzionálisan álltak az összes gondolatomhoz. És abból van sok:D
www.autocentrumszabo.hu
Állapotok:
- olajcsere megtörtént, hűtővizet még nem kellett cserélni, de már megvan az alfissimo csavarka, a műanyag légtelenítő csavarok helyett:)
- futómű pattogás: felvették garanciális javításra a stabilizátor rúd és pálcák cseréjét, mert meg tudtam mutatni a szervizesnek a hangot
- úgy néz ki hogy kakukk az akkumulátorom, 3 évese cseréls lesz.. állítólag 10p gyújtáson és lemerült, de nem erőltették, mondták most nincs raktáron, de javasloják a cseréjét, úgyhogy ezt ellenőrzöm magamnak is hogy megmakkan-e ha nem töltögetem.. de ezek után valszeg akkor cser újabb kicsit píz..
- kerék még van 4mm a gumin ezt a nyarat még elfuthatja
- fék: az is következő évesnek tűnik most még jó:)))
A szerelő nagyon kedves volt, mindenben állt a rendelkezésemre az autó átvizsgálása után tudtam vele beszélni, és meghallgatta a futómű hangot is a szervíz után, és intézkedtek is.
Assistance hosszabbítást is kértem ezt is intézik 1 év 22k lesz.
Hát ilyen az élet egy öreg alfaromeo-val:))))
Hazafele nem állt be az olajszint mert rendesen oda sem tudtam lépni neki, annyi hely nem volt:P
Akku az is lehet hogy csak az utóbbi 2 hónap állítása tett be neki, de ha már ez betesz akkor igazából úgy is csere mert nem akarom hogy külföldön feküdjön ki..

2.8 bar-ra felment a keréknyomás a meleg miatt így már nagyon dobja a farát:D
www.autocentrumszabo.hu
Állapotok:
- olajcsere megtörtént, hűtővizet még nem kellett cserélni, de már megvan az alfissimo csavarka, a műanyag légtelenítő csavarok helyett:)
- futómű pattogás: felvették garanciális javításra a stabilizátor rúd és pálcák cseréjét, mert meg tudtam mutatni a szervizesnek a hangot
- úgy néz ki hogy kakukk az akkumulátorom, 3 évese cseréls lesz.. állítólag 10p gyújtáson és lemerült, de nem erőltették, mondták most nincs raktáron, de javasloják a cseréjét, úgyhogy ezt ellenőrzöm magamnak is hogy megmakkan-e ha nem töltögetem.. de ezek után valszeg akkor cser újabb kicsit píz..
- kerék még van 4mm a gumin ezt a nyarat még elfuthatja
- fék: az is következő évesnek tűnik most még jó:)))
A szerelő nagyon kedves volt, mindenben állt a rendelkezésemre az autó átvizsgálása után tudtam vele beszélni, és meghallgatta a futómű hangot is a szervíz után, és intézkedtek is.
Assistance hosszabbítást is kértem ezt is intézik 1 év 22k lesz.
Hát ilyen az élet egy öreg alfaromeo-val:))))
Hazafele nem állt be az olajszint mert rendesen oda sem tudtam lépni neki, annyi hely nem volt:P
Akku az is lehet hogy csak az utóbbi 2 hónap állítása tett be neki, de ha már ez betesz akkor igazából úgy is csere mert nem akarom hogy külföldön feküdjön ki..

2.8 bar-ra felment a keréknyomás a meleg miatt így már nagyon dobja a farát:D
SD18-06-2025 18:19:51 // 39369
Igen de ha már megreccsen az orra simán lehet hogy kapott a hűtő is.
RomeoOne18-06-2025 12:51:04 // 39368
De itt már bejön az emberi tényező... Mert ha egy csapágy kapott a motorban, vagy megreccsent a hűtő de nem látszik nyoma, nem fogják kicserélni, de majd valakinek elfossa magát..
Na ezt mondom, hogy ha szakszerviz csináljra biztosítás terhére, akkor nem valószínű, hogy elsunyiskodja, sőt keresni fogja, hogy mit cserélhet még, mert neki az plusz pénz a biztosítónak meg így is, úgy is fizetnie kell. Persze minden, meg mindennek az ellenkezője is lehetséges. De egy nagyösszegű kár a carvertical-on simán jelenthet egy szakszerű helyreállítást egy nem olyan nagy sérülésből is. Ha gyári alkatrészeiből raknál össze egy autót, túlzás nélkül 10x annyiba kerülne.
A Q-n a front splitter pl. 2,2M+Áfa... És azért az könnyen megsérül. Tegyük fel, benézel valamit, és 5-10 km/h körül belemész a kocsi bal elejével egy oszlopba. Törik a splitter, törik a lámpa, törik az első lökös. Esetleg még a zárhíd előtti dolgokat is cserélni kell. Nem tudom mekkora sebességtől nyílik a légzsák, de lehet az is az arcodba durran.
A kocsin valójában semmi nem sérült, amit ne lehetne pár csavar kilazításával cserélni, de a javítása szakszervizben cascora simán valahol 6-7M.
Tehát érdemes megnézni, meg kikérdezni a tulajt, hogy itt akkor mi is volt. Lehet le van neki dokumentálva az egész.
Na ezt mondom, hogy ha szakszerviz csináljra biztosítás terhére, akkor nem valószínű, hogy elsunyiskodja, sőt keresni fogja, hogy mit cserélhet még, mert neki az plusz pénz a biztosítónak meg így is, úgy is fizetnie kell. Persze minden, meg mindennek az ellenkezője is lehetséges. De egy nagyösszegű kár a carvertical-on simán jelenthet egy szakszerű helyreállítást egy nem olyan nagy sérülésből is. Ha gyári alkatrészeiből raknál össze egy autót, túlzás nélkül 10x annyiba kerülne.
A Q-n a front splitter pl. 2,2M+Áfa... És azért az könnyen megsérül. Tegyük fel, benézel valamit, és 5-10 km/h körül belemész a kocsi bal elejével egy oszlopba. Törik a splitter, törik a lámpa, törik az első lökös. Esetleg még a zárhíd előtti dolgokat is cserélni kell. Nem tudom mekkora sebességtől nyílik a légzsák, de lehet az is az arcodba durran.
A kocsin valójában semmi nem sérült, amit ne lehetne pár csavar kilazításával cserélni, de a javítása szakszervizben cascora simán valahol 6-7M.
Tehát érdemes megnézni, meg kikérdezni a tulajt, hogy itt akkor mi is volt. Lehet le van neki dokumentálva az egész.
tirex18-06-2025 12:30:30 // 39367
Volt a hahun egy bordó qv 19.5milla körül… carvertical szerint elöl 10 milla kár utána kétszer 20milla a jobb majd a baloldalon…kiváncsiságból meg akartam nézni de levették…
Néztem egy pirosat is, az nagyon betyár volt, látszik hogy összehajigálták de szó szerint
Néztem egy pirosat is, az nagyon betyár volt, látszik hogy összehajigálták de szó szerint
tirex18-06-2025 12:11:13 // 39366
Bocs, közben rájöttem melyik az…200ezer km felett van benne, de nem írja ki mert ember nem hívná…nekem már a 100ezer km is határeset, 50-60ezer km lenne az igazi de nem nagyon van 20 milla alatt…
tirex18-06-2025 12:04:55 // 39365
Ez nem Pécsen van hanem Szekszárdon…gondolom nem ugyanaz… a pécsi qv szerintem nincs fent a hahun…
SD18-06-2025 11:05:07 // 39364
Igazából az ütközéstől függ, de ez minden autóra igaz... ki lehet cserélni gyári technológiával nagyobb elemeket is.
De itt már bejön az emberi tényező... Mert ha egy csapágy kapott a motorban, vagy megreccsent a hűtő de nem látszik nyoma, nem fogják kicserélni, de majd valakinek elfossa magát..
Ezért gondolom, látok olyan autókat hogy simán kisebb sérülésnek mondanám és GTK-ra írják, a légzsákok és egyéb dolgok miatt.
Viszont ezek az autók már túl bonyolultak ahhoz hogy majd ilyen feltámasztjuk kiflibe-hajtottból metamorfózison menjenek át, ahhoz nagyon kell érteni, vagy nagyon kell tűrni... ha jön még ez-az.
És pont az új tulaj nem fogja tudni miért jön mindig ez-az, és akkor elértünk a szarazalfa miért szarazalfa:)
De itt már bejön az emberi tényező... Mert ha egy csapágy kapott a motorban, vagy megreccsent a hűtő de nem látszik nyoma, nem fogják kicserélni, de majd valakinek elfossa magát..
Ezért gondolom, látok olyan autókat hogy simán kisebb sérülésnek mondanám és GTK-ra írják, a légzsákok és egyéb dolgok miatt.
Viszont ezek az autók már túl bonyolultak ahhoz hogy majd ilyen feltámasztjuk kiflibe-hajtottból metamorfózison menjenek át, ahhoz nagyon kell érteni, vagy nagyon kell tűrni... ha jön még ez-az.
És pont az új tulaj nem fogja tudni miért jön mindig ez-az, és akkor elértünk a szarazalfa miért szarazalfa:)
quash17-06-2025 22:26:40 // 39363
"Ha kgfb-re, casco-ra, szakszervizben lett megcsináltatva akkor az olyan, mint újkorában volt." sajnos ez sem igaz sok esetben!
Családban lévő Auris-t megtolták sárga lámpánál hátulról, KGFB-re Toyota márkaszerviz javítottak kb. 1,5 éves korában. Anyukám nem értett hozzá, más meg érdemben nem nézte meg az eredményt. 5-6 évvel később derült ki, hogy eléggé xarul csinálták meg.
Családban lévő Auris-t megtolták sárga lámpánál hátulról, KGFB-re Toyota márkaszerviz javítottak kb. 1,5 éves korában. Anyukám nem értett hozzá, más meg érdemben nem nézte meg az eredményt. 5-6 évvel később derült ki, hogy eléggé xarul csinálták meg.
RomeoOne17-06-2025 21:15:36 // 39362
*Kellett egy új ajtó...
RomeoOne17-06-2025 21:15:01 // 39361
Én azt javasolnám hogy töröttet ne vegyél, ha meg van javítva akkor sem.
Ez sem ilyen egyszerű kérdés. Ha kgfb-re, casco-ra, szakszervizben lett megcsináltatva akkor az olyan, mint újkorában volt. A gond ugye akkor van, amikor nincs casco és nem mindegy, hogy mennyibe kerül a javítás. Ott szoktak a bajok lenni, mert ki akarja kifizetni azt az árat, ami a gyári állapot visszaállításához kell?
Tavaly a Fiat-tal megkoccoltam figyelmetlenségből egy 5-6 éves Renault-ot, talán Talisman-t. Mutatom milyen hatalmas sérülés keletkezett:

Kellett egy új autó, meg a sárvédőt kellett berendelni, kivágni a elnyomott részt és beilleszteni azt helyére. Majd fényezni.
Erre 2,7M-t fizetett ki a biztosítóm... Nem akartam hinni a szememnek. Persze, ennyiért olyan lett, mint új korában. Egyébként meg ér a kocsi 4-5 milliót, szóval GTK lenne. Ha meg lekérdezed a Carvertical-ban és meglátod mekkora kifizetés volt, akkor meg azt hiszed, hogy a halálból hozták vissza... Közben meg lehet a legjobb vétel lenne a piacon.
Ez sem ilyen egyszerű kérdés. Ha kgfb-re, casco-ra, szakszervizben lett megcsináltatva akkor az olyan, mint újkorában volt. A gond ugye akkor van, amikor nincs casco és nem mindegy, hogy mennyibe kerül a javítás. Ott szoktak a bajok lenni, mert ki akarja kifizetni azt az árat, ami a gyári állapot visszaállításához kell?
Tavaly a Fiat-tal megkoccoltam figyelmetlenségből egy 5-6 éves Renault-ot, talán Talisman-t. Mutatom milyen hatalmas sérülés keletkezett:

Kellett egy új autó, meg a sárvédőt kellett berendelni, kivágni a elnyomott részt és beilleszteni azt helyére. Majd fényezni.
Erre 2,7M-t fizetett ki a biztosítóm... Nem akartam hinni a szememnek. Persze, ennyiért olyan lett, mint új korában. Egyébként meg ér a kocsi 4-5 milliót, szóval GTK lenne. Ha meg lekérdezed a Carvertical-ban és meglátod mekkora kifizetés volt, akkor meg azt hiszed, hogy a halálból hozták vissza... Közben meg lehet a legjobb vétel lenne a piacon.
CH17-06-2025 19:45:12 // 39360
Köszönöm a jótanácsot! Mindenképpen olyat nézek majd, jó lenne egy karbantartott darab, én sem sajnálom az enyémekre a rendszeres karbantartást, az alap, ha szereted a kocsidat.
Ha lesz kinézett(ek), akkor megnézetek őket szakértővel és ide is bedobom majd, hátha van valakinek információja róla. :)
Ha lesz kinézett(ek), akkor megnézetek őket szakértővel és ide is bedobom majd, hátha van valakinek információja róla. :)
SD17-06-2025 19:33:03 // 39359
Én azt javasolnám hogy töröttet ne vegyél, ha meg van javítva akkor sem.
Most még lehet ezekből jót találni, és nagyon sok műanyag, ragasztott alkatrész ha oda lett pl: csapva az eleje, alu stb.. bármi jöhet.. lámpa ázik lökös széthullik, hűtő reped...
Aztán jó lenne olyat amin tényleg el lettek végezve a szervizek...
És ha belefér minél kevesebb km-es legyen..
Titkos trükk nincs, ezek az autó nem járnak havonta szervízbe, még nem érték el azt a kort amikor már valaki sajnálta árkölteni az felújítás árát és aztán emiatt állandóan jönnek a tákolások eredményei.
Egy szép öszbenyomású, sértetlen darabot (meghúzás belefér) ha találsz akkor nem lesz csalódás:)
Most még lehet ezekből jót találni, és nagyon sok műanyag, ragasztott alkatrész ha oda lett pl: csapva az eleje, alu stb.. bármi jöhet.. lámpa ázik lökös széthullik, hűtő reped...
Aztán jó lenne olyat amin tényleg el lettek végezve a szervizek...
És ha belefér minél kevesebb km-es legyen..
Titkos trükk nincs, ezek az autó nem járnak havonta szervízbe, még nem érték el azt a kort amikor már valaki sajnálta árkölteni az felújítás árát és aztán emiatt állandóan jönnek a tákolások eredményei.
Egy szép öszbenyomású, sértetlen darabot (meghúzás belefér) ha találsz akkor nem lesz csalódás:)
quash17-06-2025 19:04:21 // 39358
A pécsi fekete QV-t nézted igaz?
Nem vetted meg?
FB-n még mindig fent van, 15m körül, úgy rémlik pár hete még több volt az ára.
Nem vetted meg?
FB-n még mindig fent van, 15m körül, úgy rémlik pár hete még több volt az ára.
CH17-06-2025 18:41:27 // 39357
...de akkor a lényeg, hogy nem rendszeresen kell évente milliókat költeni, ha jó alanyt fog ki az ember, max. ha időnként beüt valami. Az belefér. Imádom a GT-met, de jó lenne már egy olyan, amit nem kéthavonta kell szervizbe vinni, ha mindent rendben akarok tudni rajta.
Köszönöm a válaszokat nektek, és remélhetőleg hamarosan személyesen is tapasztalom a Gulia-élményt!
Köszönöm a válaszokat nektek, és remélhetőleg hamarosan személyesen is tapasztalom a Gulia-élményt!
SD17-06-2025 16:36:14 // 39356
pont számolgattam.. ha nincs baja akkor sztem évi 2-300-ból megvan.. (olajcsere, fék, kerék)
Ha van baja, vagy cserélni kell valamit az indulhat olyan 200-500-1m és elmehet GTK-ig..
Eddig ami tapasztalat hogy nagyon jól tűrik az éveket, egy-egy húzósabb költségtől eltekintve elhasználódás alapon nem kell tartani sokmindentől:
Ilyen lehet:
- dízeleknél injektor, pumpa, olajszivattyú tömítés.. 200k környékén
- benzineseknél MA. modul, bármikor.. de van akinél 30k van aki 100+ és vannak már 200k-t futott példányok is.. ez még nem teljesen tisztázott hogy típushiba, vagy használati hiba (olaj, rpm.. hő.. rezgés...) vannak nagyon sokat futott MA modulok már Mito-k-ban Fiat500-akban és bírják, néha ki kell cserélni ha elfingja magát..
- hűtő ha megmakkan, egy-egy csati, vizbasz mocitető bovden
Általánosan a Giulia az akku meghalás miatt szokott hisztizni, ha mert akkor mindenfélét bedobál.. közben lehet sima akku csere, vagy csepptöltés.. esetleg 3 relé csere.. aztán jön megy.. ezekre oda kell figyleni.
A hűtővíz, olaj megint ilyen woodoo téma, van aki azt mondja szarni rá szervízben majd megnézik.. megy..
Aztán meg van akinek elfingja magát egy 3 ft-os ógyűrű a turbo-ban, vagy egy 2 ft-os műanyag csavar a hűtőcsőbe és kigyullad a motor burkolat.. de ezek megelőzhető hibák, ki lehet cserélni a szar kis csavart és a gumigyűrűt
ha komolyabb dolgo megmakkan az lehet költséges, motor, váltó.. bcm.. ezek már milliókban mérhetők. de ahhoz vagy nagyon szerencsétlenség kell..
pl: ha kipukkad az olajos intercooler és telifossa olajat vízzel és nem állsz meg azonnal.. vagy ha nem cserélsz benne 100 ezer km-ig olajad meg tud nyúlni a vezérmű lánc...
nincsbenne hűtővíz.. stb.. azért ezek általában elkerülhetők..
Ha van baja, vagy cserélni kell valamit az indulhat olyan 200-500-1m és elmehet GTK-ig..
Eddig ami tapasztalat hogy nagyon jól tűrik az éveket, egy-egy húzósabb költségtől eltekintve elhasználódás alapon nem kell tartani sokmindentől:
Ilyen lehet:
- dízeleknél injektor, pumpa, olajszivattyú tömítés.. 200k környékén
- benzineseknél MA. modul, bármikor.. de van akinél 30k van aki 100+ és vannak már 200k-t futott példányok is.. ez még nem teljesen tisztázott hogy típushiba, vagy használati hiba (olaj, rpm.. hő.. rezgés...) vannak nagyon sokat futott MA modulok már Mito-k-ban Fiat500-akban és bírják, néha ki kell cserélni ha elfingja magát..
- hűtő ha megmakkan, egy-egy csati, vizbasz mocitető bovden
Általánosan a Giulia az akku meghalás miatt szokott hisztizni, ha mert akkor mindenfélét bedobál.. közben lehet sima akku csere, vagy csepptöltés.. esetleg 3 relé csere.. aztán jön megy.. ezekre oda kell figyleni.
A hűtővíz, olaj megint ilyen woodoo téma, van aki azt mondja szarni rá szervízben majd megnézik.. megy..
Aztán meg van akinek elfingja magát egy 3 ft-os ógyűrű a turbo-ban, vagy egy 2 ft-os műanyag csavar a hűtőcsőbe és kigyullad a motor burkolat.. de ezek megelőzhető hibák, ki lehet cserélni a szar kis csavart és a gumigyűrűt
ha komolyabb dolgo megmakkan az lehet költséges, motor, váltó.. bcm.. ezek már milliókban mérhetők. de ahhoz vagy nagyon szerencsétlenség kell..
pl: ha kipukkad az olajos intercooler és telifossa olajat vízzel és nem állsz meg azonnal.. vagy ha nem cserélsz benne 100 ezer km-ig olajad meg tud nyúlni a vezérmű lánc...
nincsbenne hűtővíz.. stb.. azért ezek általában elkerülhetők..
SD17-06-2025 16:21:16 // 39355
én az üzemenyagnál triggerelődtem és ledobta a szíjat a compiler:D
B3WiN17-06-2025 16:12:01 // 39354
Rászántam magam és a hétvégén beszereltem a dashcam-et. Most már azért nyugodtabban hagyom ott az autót, ha történik is valami legalább fel lesz véve. :P Ha valakit komolyabban érdekel a telepítés menete, akkor írtam róla egy hosszab blogot.


RomeoOne17-06-2025 15:50:19 // 39353
Pedig ez pont attól függ függeni, hogy milyen példányt sikerül kifognod. Ha jó és csak kopó alkatrészekre kell költeni, akkor nem biztos, hogy sokkal több, mint a GT. Ha folyton megkotlik rajta valami, akkor viszont húzós is lehet.
CH17-06-2025 15:47:43 // 39352
Igen, üzemanyag nélkül kérdeztem, valami összegszerű éves átlaggal. Évi pár százezer (annyiban a GT-m is benne van :D) vagy időnként millió nem gond, de rendszeresen nem költenék rá évente millió fölött.
RomeoOne17-06-2025 15:35:08 // 39351
De miért elemzed itt ilyen hosszasan a fogyasztást, mikor az eredeti kérdés arra irányult, hogy az üzemanyagot leszámítva milyen fenntartási költségek vannak? :D Pont a fogyasztás nem érdekli...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
3
Guests3
586
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?