Jól számolod, ez a gyorstöltés esete, amikor a ténylegesen erre rendszeresített és méretezett helyen vételezed az áramot, tehát NEM otthon.
Otthoni körülmények között (1 fázisról) 240-es hálózatról 10A-es áramigénnyel, 10 óra alatt kényelmesen megtörténik a töltés. (Általában alapból 32A minden ingatlan/háztartás áramvételezési lehetősége, ezt 1, 2, vagy 3 fázisra adják, de összesen 32. Ez a minimum, de természetesen lehet több is, ettől tehát semmiképp nem "dől be" a villanyoszlop.) Ha valakinek még a régi, 16A-es kiépítettsége van, az majd beosztja, mosógép, vagy bojler, vagy töltés (de nem hiszem, hogy ezen helyek lakói jellemzően a tárgybani kocsika vásárlói lennének).
Kisebb cégek, üzemek, nagyobb vállalkozások 100A, ott már a gyorstöltés sem okoz gondot.
Nekem minden jellemzőjében megfelel a Nissan, a kocsikázási szokásaimon sem kell változtatnom, inkább azt kell mondjam, az én igényeimre tervezték, építették.
És milyen jó lenne, ha az Alfánál pl a Mito, vagy a Julis tisztán e üzemmódú változatban is kapható lenne. Bánom is én, álljanak össze a fiattal, a nissannal, vagy bárkivel, közösen, vagy külön-külön, ha csak az emblémában lenne eltérés, azt is elfogadnám.
Forum >> Giulia
Jani5520-03-2017 09:09:16 // 3190
Erhard 242 (Pure Energy)20-03-2017 09:06:57 // 3189
senki nem beszélt a fejlődés vissza fogásáról csak a következményeiről a gőzgép hasonlat erősen sántít a mostani ipari forradalom sokkal nagyobb az újabbnál újabb technológiák miatt no meg a népesedés miatt... az elektromos autó egyenlőre nem tud teret hódítani ahogy látom és az a piszok nagy fejlődés sincs sehol amit beígértek, amíg nem tudnak a hatótávon duplázni, triplázni kevesebb költségen addig nincs miről beszélni... addig marad a hibrid ahol viszont látványos fogyasztás csökkenéseket érnek el, bár pont reggel olvastam, hogy egy hibrid kia-nak is 52A kell a gyors töltéshez egy családi házhoz adnak 2x16A-et ha jól emléxem kis hazánkban meg az autók átlag életkora 14 év, ha most minden második ember hibridet venne akkor is 2030-ra érnénk el, hogy az autók fele hibrid legyen és 2045-re lenne az, hogy mindenkinek az legyen... na erre írtam, hogy nem fogom megélni :DDD
Zsolt15520-03-2017 08:55:07 // 3188
RomeoOne20-03-2017 08:45:47 // 3187
Kb. ez a helyzet. Amikor megindul a nap meg a szél, akkor nem tudják hova rakni az áramot és áttolják a környező országok villamosnergia rendszerére (VER). Instabillá teszik az egész európai VER-t, a szomszédaik már azon gondolkoznak, hogy levágják a határkeresztező kapacitásokat és egyék meg a németek, amit megfőztek. Persze a CO2 kibocsátásuk ettől még a csúcson van, mert a szenes erőműveket nem lehet ki-be kapcsolgatni csak úgy. Amikor meg hirtelen jön néhány felhő vagy eláll kicsit a szél, akkor viszont azonnal kell máshonnan pótolni. Egy gázturbinát már inkább lehet gyorsan szabályozni. Mondjuk ez nem fogja csökkenteni a külső függőségüket, de érdekes módon Északi Áramlat épülhet, a mi gázvezetékeinket meg elkaszálják...
Az Energiewende-vel kapcsolatban pedig már a legtámogatóbb hangoktól is csak annyit hallani, hogy "tulajdonképpen azért nem is teljes kudarc". Aha, persze :)
Ez a "fejlődik a nap meg a szélenergia" egy jó mondás, csak nem sokat ér. Hiába fejlődik, az alapvető problémát nem oldja meg, ami ahhoz kellene, hogy tényleg jól hasznosíthatóak legyenek. Ez pedig az energiatárolás problémája. Nem lehet ipari mennyiségben villamos energiát tárolni. Így pedig csak kiegészítő szerepe lehet. Amíg ez nincs megoldva, addig az egész csak marketing kamu szöveg, Tesla power wall-ostól meg az összes nagy dumával együtt.
Az Energiewende-vel kapcsolatban pedig már a legtámogatóbb hangoktól is csak annyit hallani, hogy "tulajdonképpen azért nem is teljes kudarc". Aha, persze :)
Ez a "fejlődik a nap meg a szélenergia" egy jó mondás, csak nem sokat ér. Hiába fejlődik, az alapvető problémát nem oldja meg, ami ahhoz kellene, hogy tényleg jól hasznosíthatóak legyenek. Ez pedig az energiatárolás problémája. Nem lehet ipari mennyiségben villamos energiát tárolni. Így pedig csak kiegészítő szerepe lehet. Amíg ez nincs megoldva, addig az egész csak marketing kamu szöveg, Tesla power wall-ostól meg az összes nagy dumával együtt.
Kazes☻19-03-2017 23:22:15 // 3186
"a fejlődést visszafogni teljes mértékben értelmetlen" - ez kb. úgy hangzik, mint amikor a deviza hitelek forintosításáról beszéltek anno... : /
De különben egyetértünk. :)
De különben egyetértünk. :)
Chianti19-03-2017 23:09:49 // 3185
Azt hittem rossz helyen járok... Vissza kellett olvasnom pár oldalt, mire rájöttem: ez tényleg a Giulia topic... :o)
Blade19-03-2017 22:37:12 // 3184
Forza 3179 ;-))
Vannak olyan országok, akik egy teljes napot is csak zöld energiából fedezték. De ha még nincs is azon a szinten a zöld áram, szerintem ne legyen kétség, hogy el lehet érni a 100%-öt. A napelem táblák is egyre jobbak, amellett hogy az áruk is komoly mértékben csökken évről évre. A szenes erőművek is mint pl a Mátrai, már rendelkeznek saját napelem parkkal. A Mátrai erőmű 850MW -os , plusz egy 30MW os napelem parkkal. Most építik a másodikat. Pár éve tervben volt egy 450MW os lignit blokk epitese de elvetették. A fő tulajdonos a német RWE , akitől a magyar állam meg akarta szerezni az erőművet, pontosabban visszavenni , 20 éven keresztül nem sikerült , pedig a magyar állam minden piszkos trükköt bevetett. Most lesz tulajdonosvaltas, mert az RWE csökkenteni kezdte a szenes erromuveiben a reszesedeseit, Németországban is. Egy mega multirol van szó, ez azért beszédes...
Vannak olyan országok, akik egy teljes napot is csak zöld energiából fedezték. De ha még nincs is azon a szinten a zöld áram, szerintem ne legyen kétség, hogy el lehet érni a 100%-öt. A napelem táblák is egyre jobbak, amellett hogy az áruk is komoly mértékben csökken évről évre. A szenes erőművek is mint pl a Mátrai, már rendelkeznek saját napelem parkkal. A Mátrai erőmű 850MW -os , plusz egy 30MW os napelem parkkal. Most építik a másodikat. Pár éve tervben volt egy 450MW os lignit blokk epitese de elvetették. A fő tulajdonos a német RWE , akitől a magyar állam meg akarta szerezni az erőművet, pontosabban visszavenni , 20 éven keresztül nem sikerült , pedig a magyar állam minden piszkos trükköt bevetett. Most lesz tulajdonosvaltas, mert az RWE csökkenteni kezdte a szenes erromuveiben a reszesedeseit, Németországban is. Egy mega multirol van szó, ez azért beszédes...
Piritu - 1.000.00019-03-2017 22:04:02 // 3183
Tényleg. A trükk csak annyi, hogy ez a nap egy vasárnap volt, amikor nem mennek a gyárak :-)
Liquid19-03-2017 22:01:54 // 3182
tényleg? Mert én épp arról hallottam, hogy miután lelőtték az atomot a franciáktól veszik...mondjuk amit nem veszek annak a 50% lehet hogy megújuló :)
Piritu - 1.000.00019-03-2017 21:59:52 // 3181
OFF
Tavaly volt már olyan nap, hogy a németek az energiaigényüknek 50%-át alternatívból (nap, szél) fedezték.
ON
Tavaly volt már olyan nap, hogy a németek az energiaigényüknek 50%-át alternatívból (nap, szél) fedezték.
ON
trxAlfa19-03-2017 21:52:38 // 3180
Néhány ipari forradalmat megélt már a társadalmunk, és még jó néhány ezután következik. A gőzgép, az az átkozott, mennyi munkahelyet tett tönkre. Igen, nyilván, de anélkül nem fejlődhettünk volna, mai napig lovak húznák az egytengelyes fa kocsikat.
Minden forradalom változást hoz. Sosem lesz rosszabb, csak másabb. Sosem szűnnek meg a munkahelyek, maximum újraosztják őket. Bármilyen hihetetlen az automatizált gyártósorokra is kellenek emberek, csak nem kézzel lakkozzák a karosszériákat az emberek, hanem a robotokat üzemelik/karbantartják. Hatékonyabb az utóbbi, sokkal produktívabb a termelés és emberi szakértelem is társul mellé.
Mindenkinek szíve joga eldönteni, hogy a történelem melyik szakaszában érezné a legjobban magát, viszont a fejlődést visszafogni teljes mértékben értelmetlen. A belsőégésű turbós motor sem jöhetett volna el sosem, ha a 18. században a megalakuló munkás szakszervezetek kiharcolják az összes gőzgép megsemmisítését. Az ipar mindig is fejlődött és a továbbiakban sem fog ez megállni.
A járműipar valóban a küszöbén áll egy esetleges elektromos inváziónak, viszont amíg lesz igény a hagyományos motorokkal megáldott darabokra, addig kínálat is lesz, ami ezt kielégíti. Pár száz évre előre pedig senki sem lát, de engem nagyon érdekelne.
Minden forradalom változást hoz. Sosem lesz rosszabb, csak másabb. Sosem szűnnek meg a munkahelyek, maximum újraosztják őket. Bármilyen hihetetlen az automatizált gyártósorokra is kellenek emberek, csak nem kézzel lakkozzák a karosszériákat az emberek, hanem a robotokat üzemelik/karbantartják. Hatékonyabb az utóbbi, sokkal produktívabb a termelés és emberi szakértelem is társul mellé.
Mindenkinek szíve joga eldönteni, hogy a történelem melyik szakaszában érezné a legjobban magát, viszont a fejlődést visszafogni teljes mértékben értelmetlen. A belsőégésű turbós motor sem jöhetett volna el sosem, ha a 18. században a megalakuló munkás szakszervezetek kiharcolják az összes gőzgép megsemmisítését. Az ipar mindig is fejlődött és a továbbiakban sem fog ez megállni.
A járműipar valóban a küszöbén áll egy esetleges elektromos inváziónak, viszont amíg lesz igény a hagyományos motorokkal megáldott darabokra, addig kínálat is lesz, ami ezt kielégíti. Pár száz évre előre pedig senki sem lát, de engem nagyon érdekelne.
Liquid19-03-2017 21:52:02 // 3179
ebben a napenergia a király, dologban azért nem értek egyek :) Drága és pont akkor megy tönkre amikor már megérné :) A széntüzelés sajnos jelenleg is megy erősen, az atomról meg annyi, hogy Paks azé még mindig 50%-ot ad, szóval el lehet gondolkodni mi lenne ha lekapcsolnák :)
A széllel is az a gond ami a napenergiával napsütés nélkül. Qurva szép dolog, de nem lehet rá alapozni, mert áram akkor is kell ha nem süt a nap vagy épp szélcsend van, meg elfogyott a lítium.
Persze mindenki a skandikakal péltdlózik, de azért ők korántsem átlagosan vannak megáldva megújuló energiaforrásokkal...
A széllel is az a gond ami a napenergiával napsütés nélkül. Qurva szép dolog, de nem lehet rá alapozni, mert áram akkor is kell ha nem süt a nap vagy épp szélcsend van, meg elfogyott a lítium.
Persze mindenki a skandikakal péltdlózik, de azért ők korántsem átlagosan vannak megáldva megújuló energiaforrásokkal...
Liquid19-03-2017 21:43:37 // 3178
kb úgy hogy: "merjek padlózni? mert akkor nagyon piros lesz az ecomérő, és már a klímával/fűtéssel úgyis rosszat teszek, hazaérek vajon?" :D
Giuntini19-03-2017 21:28:53 // 3177
Éljen a hang! Meg a jó kis dízeles kerregés! Ennek az ötvözete a 2,4! A Leaf meg maradjon meg a taxisoknak! Mesélte múltkor egy taxis, a Leafból utasokkal teli fogyott el a delej. Gombóc, a legszebb elektromos autót is a BMW gyártja. Pfuj!!
Erhard 242 (Pure Energy)19-03-2017 21:19:20 // 3176
én sem fogom megélni no para, szerencsés vagyok, hogy még a belsőégésű turbó korszakban lehetek tulaja jobbnál jobb Alfáknak :))) Engem sem vonz ez a hang és érzelem nélküli elektronyos mizéria, lassan kiveri helyettünk az autó :DDD
Nem tudom mi lesz 1-200 év múlva, de az emberiség nagy pácban lesz, szakmák szűnnek meg tömegével meg munka helyek, nem lesznek szerelők, építési munkások (nyomtatnak egy házat pár nap alatt), futárok, szállítók (drónok, önvezető autók), katonák (robotok), nem kell több tenyész állat (kitenyésztett labor húsok), nem kellenek tolmácsok, eladók, menedzserek stb, stb (mesterséges intelligencia) stb, stb.... érdekes lesz, de már nem nekünk :D
Nem tudom mi lesz 1-200 év múlva, de az emberiség nagy pácban lesz, szakmák szűnnek meg tömegével meg munka helyek, nem lesznek szerelők, építési munkások (nyomtatnak egy házat pár nap alatt), futárok, szállítók (drónok, önvezető autók), katonák (robotok), nem kell több tenyész állat (kitenyésztett labor húsok), nem kellenek tolmácsok, eladók, menedzserek stb, stb (mesterséges intelligencia) stb, stb.... érdekes lesz, de már nem nekünk :D
Don Gombóc19-03-2017 21:03:54 // 3175
Az fasza, az pont passzol egymáshoz. Ferdinánd forog a sírjában. :-)
Azt hiszem én nem élem meg a villany és önvezető szarságok általános elterjedését. Lehet hogy nem is érdemes, mert ha mesélsz a fiatal generációnak az orrodban oxigén csővel, a töködben katéterrel, vastüdő alatt, el sem hiszik mit gabógyázik itt a vén gyagyás.:-) Mondjuk az előnye is meg lesz, mert nem logikáznak majd egy kereszteződésben a jobb kéz szabályon, mert akkor talán már jogosítvány sem fog kelleni, mivel mindent a számítógép csinál majd. Csak előfizetsz egy sofőr applikációra aztán gyá ! :-)
Addig is maradjunk a régi jó környezet szennyező megoldásoknál. :-)
Halál a zuzmókra! :-) Éljen a Co és a Nox ! :-)
Azt hiszem én nem élem meg a villany és önvezető szarságok általános elterjedését. Lehet hogy nem is érdemes, mert ha mesélsz a fiatal generációnak az orrodban oxigén csővel, a töködben katéterrel, vastüdő alatt, el sem hiszik mit gabógyázik itt a vén gyagyás.:-) Mondjuk az előnye is meg lesz, mert nem logikáznak majd egy kereszteződésben a jobb kéz szabályon, mert akkor talán már jogosítvány sem fog kelleni, mivel mindent a számítógép csinál majd. Csak előfizetsz egy sofőr applikációra aztán gyá ! :-)
Addig is maradjunk a régi jó környezet szennyező megoldásoknál. :-)
Halál a zuzmókra! :-) Éljen a Co és a Nox ! :-)
Erhard 242 (Pure Energy)19-03-2017 20:16:11 // 3174
porke csinált fasza V8-as hibridet asszem...
Zsolt15519-03-2017 19:33:28 // 3173
Pedig az az igazi. :-)))
Zsolt15519-03-2017 19:30:09 // 3172
Főleg úgy hogy ha nyáron bekapcsolják a klímákat az emberek, már fogják a fejüket az elektromos hálózatok szakemberei.
Magyarországon ~3millió személygépkocsi van. (2005 végén megközelítette a 2 millió 889 ezer darabot.) Ezeknek az otthoni és az út közbeni (pl.autópályák mellet) töltéséhez szükséges infrastruktúra kiépítése se lesz semmi feladat.
Magyarországon ~3millió személygépkocsi van. (2005 végén megközelítette a 2 millió 889 ezer darabot.) Ezeknek az otthoni és az út közbeni (pl.autópályák mellet) töltéséhez szükséges infrastruktúra kiépítése se lesz semmi feladat.
Don Gombóc19-03-2017 19:23:41 // 3171
Mi a tököm ez Hibrid topic ? És az autózás önvezetés nélkül az már nem játszik? :-)
Piritu - 1.000.00019-03-2017 19:14:19 // 3170
Huhh, bakker.
24 kWh 40 perc alatt - ha jól számolom - 52A három fázison. Kérdés még, hogy hány kWh-t kell belenyomni az akkuba, hogy 24-et kivehess belőle, mert annyival több lesz. Lesz mit fejleszteni az elektromos hálózaton, felénk a fél utca kap ennyi villanyt.
24 kWh 40 perc alatt - ha jól számolom - 52A három fázison. Kérdés még, hogy hány kWh-t kell belenyomni az akkuba, hogy 24-et kivehess belőle, mert annyival több lesz. Lesz mit fejleszteni az elektromos hálózaton, felénk a fél utca kap ennyi villanyt.
Zsolt15519-03-2017 19:12:56 // 3167
A BMW i3 is csak 110-120km-t, vagy az erősebb 94Ah-s motorral180km-t tud megtenni. Csak ha hybrid változatban veszed meg, vagy ahogy a BMW mondja extraként választod az "opcionális Range Extender-t" ergo kérsz hozzá benzinmotort, akkor tud ideális esetben maximum 330km-t.
Zsolt15519-03-2017 18:31:32 // 3166
A Green Taxisok szerint 100-120km-rel lehet Budapesten kalkulálni. Jó esetben 150km a hatótáv. Igaz ez csak gyorstöltővel (40 perc alatt) a 80%-os töltöttségnél.
Zsolt15519-03-2017 18:25:20 // 3165
"... Nissan, 250-300km jelenleg a hatótáv ... "a hivatalos adatok szerint, a Leaf 24 kWh-s modellel 100–160 km közötti, a 30 kWh-s modellel 125–200 km
Chianti19-03-2017 18:05:32 // 3164
Látszik, hogy egyre népszerűbb a Giulia, na de ennyire??? Ma délután épp a völgyben kocsikáztunk a gyerekekkel, és nem hazudok 5 km-en belül kettőt is jött szembe... Annyira meglepődtem ezen, hogy még fénykürtözni is elfelejtettem. Persze nem valószínű, hogy értenék miért villog egy 159, de legközelebb kipróbálom. Bár múltkor összetalálkoztam egy belga rendszámos szintén Rosso 159-el, ő azonnal vette a lapot, és visszavillogott. :o)
Kazes☻19-03-2017 17:09:14 // 3163
Igen, köszönöm... :)
Kazes☻19-03-2017 16:11:52 // 3161
Erhard 242 (Pure Energy)19-03-2017 16:10:34 // 3160
Oksa majd hivlak :))))
Erhard 242 (Pure Energy)19-03-2017 16:10:04 // 3159
Jah a napcella ami télen alig termel :))) Sajnos mindenhol van ismerösöm a Jülichnél az ember a napcella részleg vezetöje a háza tele van vele gáz nincs, az áramra kb 2 kilót fizet rá éves szinten úgy hogyvissza termel :))))) Igaz kb 200nm a ház... de akkor is
Blade19-03-2017 16:03:37 // 3158
Fogok is venni, aztán majd adok tanácsot akkor, ha nem tudod eldönteni milyet vegyél majd magadnak:))
Blade19-03-2017 16:02:37 // 3157
Az újrahasznosítás mai napig meglévő probléma, a mostani autóknál is , nem az elektromos autók sajátja. Az elektromosnál bejön a képbe az akksi újrahasznosítás pluszban, de számtalan más alkatrész újrahasznosítási problémája eltűnik.
Nem fog emelkedni az áram ára, mert egyrészt már ma is meglehet termelni otthon is akár szigetüzeműen is , amellett , hogy pl. napenergiából sokkal olcsóbb előállítani mint fosszilisből, az atomról nem is beszélve.
Nem fog emelkedni az áram ára, mert egyrészt már ma is meglehet termelni otthon is akár szigetüzeműen is , amellett , hogy pl. napenergiából sokkal olcsóbb előállítani mint fosszilisből, az atomról nem is beszélve.
Erhard 242 (Pure Energy)19-03-2017 15:50:07 // 3156
Akkor mire vársz, vegyél olyan autot :) Kb 6 éve hallgatom az elektronyosok átveszik a hatalmat.... nem nagyon látom :P Nekem van ügyfelem aki 8 kiloért vett akku pakkot amisosem megy tönkre....
Kócosw19-03-2017 15:48:37 // 3155
Meg maradjunk annyiban hogy ezen akkupakkok ujrahasznositása sem igen megoldott.ha széles körben elterjednek akkor meglehet nézni mi marad utanuk.Nem beszélve arrol hogy szerintem elég naiv dolg azt hinni hogy az áram ára növekedő igény esetén nem fog megugrani.Városban ettöl függetlenül hibátlan választás egy e auto.
Blade19-03-2017 15:43:02 // 3154
1895-1900 között mennyit nőtt a hatótáv?
Statisztikák szerint már most is elég megbízhatóak , simán elmennek 400ezreket hibák nélkül, eredeti fékbetétekkel. (A fék is kis túlzással dísznek van rajta.) A teslák is ennyi idő alatt kb 10%-ot vesztenek az akku kapacitásukból. De ha tönkre is megy valami egy elektromosban, ne hasonlítsuk egy dízel vagy benzineséhez hogy azokban mi mehet tönkre, illetve mennyi szart kell állandóan cserélgetni bennük...
Az elektromos előnyeit csak az nem látja be 2017-ben, aki nem akarja. Meg fogod élni szerintem:)
Statisztikák szerint már most is elég megbízhatóak , simán elmennek 400ezreket hibák nélkül, eredeti fékbetétekkel. (A fék is kis túlzással dísznek van rajta.) A teslák is ennyi idő alatt kb 10%-ot vesztenek az akku kapacitásukból. De ha tönkre is megy valami egy elektromosban, ne hasonlítsuk egy dízel vagy benzineséhez hogy azokban mi mehet tönkre, illetve mennyi szart kell állandóan cserélgetni bennük...
Az elektromos előnyeit csak az nem látja be 2017-ben, aki nem akarja. Meg fogod élni szerintem:)
Erhard 242 (Pure Energy)19-03-2017 15:28:38 // 3153
Igen kapufa 5 év alatt mennyit nött a hatótáv 10%ot??? Ez a nem megy tönkre dumát birom a legjobban az ampera egy igazi pénzvesztö pl... az lesz a jövö csak én sem fogom megélni :)
Blade19-03-2017 15:19:55 // 3152
Nem kapufa az , van az a felhasználási mód amikor megéri már most is . A kapufa az a hybrid.
Jelen pillanatban az elektromos autóé a jövő, én már alig várom hogy tömegesen elterjedjen, legalább nem kell azt a sok szar alkatrészt folyamatosan venni. Amilyen fejlődésben vannak az elektromos autók, pár év és simán elérhetőek lesznek bárkinek. Elektromos áram pedig: Magyarországénál gyengébb adottságú országokban is (napsütéses órák száma) túltermelések vannak napenergiából már évekkel ezelőtt is, az téves gondolkozás, hogy fosszilis erőművekben kell megtermelni az áramot.
Kevés a töltő? 1900-ban is 30km-enként volt benzinkút? Kevés a hatótáv? 1900-ban is 7 liter volt az átlagfogyasztás? Ugyanolyan fejlett belső égésű motorok voltak mint ma? Dugóban ülve amikor 45 perc alatt teszel meg 2km-t nem mindegy hogy milyen motor van az autóban? Szerintem ebből a szempontból is jobb az elektromos. Attól még sportolásra lesz a garázsban egy Maserati GT meg egy Giulia QV. De közlekedésre elektromos.
Jelen pillanatban az elektromos autóé a jövő, én már alig várom hogy tömegesen elterjedjen, legalább nem kell azt a sok szar alkatrészt folyamatosan venni. Amilyen fejlődésben vannak az elektromos autók, pár év és simán elérhetőek lesznek bárkinek. Elektromos áram pedig: Magyarországénál gyengébb adottságú országokban is (napsütéses órák száma) túltermelések vannak napenergiából már évekkel ezelőtt is, az téves gondolkozás, hogy fosszilis erőművekben kell megtermelni az áramot.
Kevés a töltő? 1900-ban is 30km-enként volt benzinkút? Kevés a hatótáv? 1900-ban is 7 liter volt az átlagfogyasztás? Ugyanolyan fejlett belső égésű motorok voltak mint ma? Dugóban ülve amikor 45 perc alatt teszel meg 2km-t nem mindegy hogy milyen motor van az autóban? Szerintem ebből a szempontból is jobb az elektromos. Attól még sportolásra lesz a garázsban egy Maserati GT meg egy Giulia QV. De közlekedésre elektromos.
Erhard 242 (Pure Energy)19-03-2017 15:17:05 // 3151
Nagyon kevés hibrid van kis hazánkban többségében az mind toyota meg lexus.....
Kazes☻19-03-2017 15:12:31 // 3150
Persze-persze, látom... olvasom...
szólok a baltásnak! :D
Különben igen, szerintem is jó lenne a hibrid ebben is és a Stelvioban is akár... :)
szólok a baltásnak! :D
Különben igen, szerintem is jó lenne a hibrid ebben is és a Stelvioban is akár... :)
Halesz19-03-2017 15:04:23 // 3149
Ezért van a csak csevegek funkció :)
Amúgy meg arról szól az egész, hogy milyen jó is lenne egy hibrid Giulia :)
Amúgy meg arról szól az egész, hogy milyen jó is lenne egy hibrid Giulia :)
Kazes☻19-03-2017 15:01:57 // 3148
Jól szétoffoljátok a Giulia topicot...! ;)
Piritu - 1.000.00019-03-2017 14:55:27 // 3147
"A többi gyártónak van? Alfának nincs? Még a látóhatáron se... " - és eljutottunk a kezdőponthoz, hogy mi is lehetett az oka annak, hogy mégse lett az év autója...
Halesz19-03-2017 14:49:58 // 3146
Nyugat-Európában, ahol simán megteheted, hogy veszel harmadik autót, csak a városban, életképes.
De azért Magyarországon (Budapesten) sem tűnik olyan zsákutcának, rengeteg i3-ast látni, elég jó konstrukcióban hozzá lehet jutni (ahogy a Leaf-hez is), már akinek megéri a 8-10 milliós kiadás. Elsősorban cégeknek jó, havi 100-200 ezres leírható költségként.
Bevallom erősen gondolkoznék én is rajta, ha ott tartanék anyagilag, hogy mondjuk harmadik autónak városi rohangálót kereshetek. És nyilván az első helyen az elektromos Fiat500-as lenne... még akkor is, ha az csak olyan 150 kilométert tud elmenni. Egy nap nem megyek többet. Bár ha az árakat nézem, és a helykínálatot, akkor az i3 jobban áll.
BCS-vel abban nagyon egyet tudok érteni, hogy a Fiatokban kellene a full elektromos változatokat kínálni, az Alfának meg igenis legyen hibrid változata, mert ez a trend, ez is olyan reklámérték, mint bármi más. A többi gyártónak van? Alfának nincs? Még a látóhatáron se... Hát szerintem lassan kimutatható lesz, mennyi vevőt veszítenek így.
De azért Magyarországon (Budapesten) sem tűnik olyan zsákutcának, rengeteg i3-ast látni, elég jó konstrukcióban hozzá lehet jutni (ahogy a Leaf-hez is), már akinek megéri a 8-10 milliós kiadás. Elsősorban cégeknek jó, havi 100-200 ezres leírható költségként.
Bevallom erősen gondolkoznék én is rajta, ha ott tartanék anyagilag, hogy mondjuk harmadik autónak városi rohangálót kereshetek. És nyilván az első helyen az elektromos Fiat500-as lenne... még akkor is, ha az csak olyan 150 kilométert tud elmenni. Egy nap nem megyek többet. Bár ha az árakat nézem, és a helykínálatot, akkor az i3 jobban áll.
BCS-vel abban nagyon egyet tudok érteni, hogy a Fiatokban kellene a full elektromos változatokat kínálni, az Alfának meg igenis legyen hibrid változata, mert ez a trend, ez is olyan reklámérték, mint bármi más. A többi gyártónak van? Alfának nincs? Még a látóhatáron se... Hát szerintem lassan kimutatható lesz, mennyi vevőt veszítenek így.
Erhard 242 (Pure Energy)19-03-2017 14:21:55 // 3145
Plusz az ingyé töltés is megszünik, sulyado is van... egyenlöre kapufa az elektronyos auto a vicces hatotáv miatt meg a drága indulo ár miatt.
BCS19-03-2017 14:06:33 // 3144
Az Alfának ha alternatív hajtásláncban gondolkodnak, akkor a hibrid, ami benne van a pakliban...az elektromos hajtás marad a Fiatokban...oda kifejezett passzol is. De egy e-500 is piszok drága még.
Piritu - 1.000.00019-03-2017 13:32:27 // 3143
"A vezetési élménye egy villanyautónak? Tessék kipróbálni, utána beszélünk róla... " - hogyan megy vele a gázfröccsös, duplakuplungos visszaváltás kettesbe a szerpentinkanyar előtt? :-DD
Halesz19-03-2017 13:05:53 // 3142
Nem mehetsz, buszsávban nem használhatod. Volt róla szó, de nem ment át egyelőre.
Erhard 242 (Pure Energy)19-03-2017 12:28:16 // 3141
Másod autora volt egy gyenge pillanatom de inkább lett egy 5l alatti fogyasztásu delej 2 milláért... azt a 6 millát soha nem hozná vissza az elektronyos... ami erösen kompromiszumos egyenlöre
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
473
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?