Forum >> Giulia

SD08-10-2025 08:54:14 // 40288


De pont ott van valahogy az indító motor vagy nemtom, meg kell egyszer nézni.
SD08-10-2025 08:49:11 // 40287
Ettől független az 5.2 a gyári ajánlás, ha mégis sikerül túltölteni akkor leereszt és újra beletölt.. Azt hiszem más bajt nem csinál.
SD08-10-2025 08:47:41 // 40286
Emlékszem a TS 8V-nél nézegettem, de ott ha jól emlékszem azért volt ilyen 10k km alatt 1L olajfogyasztás ami nem sok, de én akkurátusan 3/4-nél tartottam:D

A Giuliánál max-on tartom a szent MA érdekében:D
Szerintem amúgy követhető a digitálissal, ha egy egyés lemegy és nem megy vissza pár napon belül akkor lehet öltögetni.

Egyszer csinált olyat hogy valahogy ferdén álltam meg még pont nem tiltotta le mérést és bemérte 4 egység hiánnyal.. na akkor jó hogy nem töltöttem rá mert másnap vissza ment maxra.

Tehát a sima felület és a meleg motor az alapja, elvileg ferdén nem mér, de biztos van az a helyzet amikor még pont igen..

Amúgy valami nívópálca luk van a 2.0 Giuliában is, csak nem fejezték be.. manuálisan meg lehet mérni, csak nincs kivezetve felülre és nem is férsz hozzá bontás nélkül.



nem tudom hogy ez benne van, vagy lehetne-e ebbe a menetba amúgy szerkeszteni egy nívópálcát, de nagyon nem kéne beleejteni semmit:D:D:D
RomeoOne07-10-2025 18:48:39 // 40285
Respect! Én megbízom a technikában, szól, ha baja van :D
B3WiN07-10-2025 17:42:12 // 40284
Így van, a térkép fájlt és a licenszfájlt be kell másolni a pendrive gyökér mappájába, majd be kell dugni az autóban lévő usb alzatba és már frissít is.
Shadin07-10-2025 17:19:25 // 40283
Skacok! Térképfrissítés ügyben kérdeznék, van egy lic. .file meta.dct kiterjesztéssel és egy ~12GB-os .bin a pendrive-on, ez így mehet bee az USB-bee és uccuneki?
B3WiN07-10-2025 16:49:19 // 40282
21 éve van a családban TwinSpark, én már nem nem indulás előtt húzom ki a nívó pálcát hanem sokszor "menet közben" is XD

Szóval már berögződés ez nálam, bár remélem hamarosan elhagyom, mert az öreg 56-t hamarosan visszakapom motorgenerálról. Julisnál meg remélhetőleg nem kell majd ilyen miatt idegeskednem.
leopop307-10-2025 16:47:05 // 40281
Olaj, hűtővizet, keréknyomást meg lámpákat de a fékolajat is megnézem és az ablakmosót is az első indítás előtt ha maradi vagyok ha nem 😅
B3WiN07-10-2025 16:45:11 // 40280
Benzinhez nem tudsz ilyen manókat esetleg? XD

Köszi ez hasznos infó, a neten mindkét értéket megtaláltam, de a gépkönyv 5,2l-írt, így nem mertem afölé tölteni.
SD07-10-2025 16:24:53 // 40279
Én meg szoktam nézegetni a keréknyomást is most mauálisan:D
Sőtt menetközben is ha tudom hogy vadulás jön, legyen képzetem mire számítsak:D
Az olaj az nyilván egy normális állapotban lévő autónál nem szükséges naponta, más egy hobbiautó.. Nagyobb utak előtt vizet is megnézem:))

Kerékcserénél gumik állapota..
Mosásnál kinyomom az ablaktörlő alól a szutykot, fékből a port:)

Ezek normális dolgok, de naponta nyitogatni a Giulia szuper motorháztető nyitogató szerkezetét:D:D:D Na az kontraproduktív lenne:D
RomeoOne07-10-2025 15:23:52 // 40278
Remélem minden indulás előtt leellnőrzöd az összes lámpát az autón, a keréknyomásokat a fékolajat és az ablakmosót is. Így tanították a '80-as években, de azóta már történt egy kis technikai haladás :DDD
Egyébként pont 1-gyel többször ellenőriztem, mint a 2.0T tulajok :D
leopop307-10-2025 15:09:52 // 40277
Azért az nem túl jó, hogy egyszer nézted csak a nívópálcát, úgy tanítják minden elindulás előtt reggel meg kéne nézni. Persze ettől lehet még minden rendben de az ellenkezője is. Lehet én vagyok a régimódi pedig mindegyik autóm indulás előtt mutatja digitálisan is de ettől független mindig indulás előtt megnézem, semmibe nem tart plusz ha mégis van valami már indulás előtt kiderül 😅
SD07-10-2025 15:08:14 // 40276
Ha nem villogott volna fel sem veszem, de kereste a bajt...
Elhatárolódom nem szabad így közlekedni, amúgy is megfogadtam nem teszem tetőre a gépet, mert még ott a hátsó lábtérben az emelő meg a kerékkulcs, aztán hogy néznék ki azzal...
De a Giuliasága elfogyasztotta a germán vérét:D ez van... egészségére..

Nálam a keréknyomás lámpa ég mert most ebben nincs szenzor:D
Valami karácsonyi hangulat kell:D
Kazes☻07-10-2025 15:02:52 // 40275
Jó kis sztori! 🤣
RomeoOne07-10-2025 14:13:43 // 40274
Dehogy kell :D
A V6 check-engine-el is harapja a Maserati-t, az M6-on :DDD

Júliusban, mielőtt a törött nyomásszenzor cserélve lett és világító sárga tengeralattjáróval mentem, kitolt egy Maserati Ghibli a külsőbe. Pont kijöttek elé, utolértem és beálltam mögé. Na nézzük mit tudsz. Amikor tiszta lett a pálya, beleléptünk mindketten... El kellett vennem kis idő múlva a gázt, mert elkezdett csökkenni a távolság. A biztonság kedvéért eljátszottam még egyszer a dolgot, mert "egy mérés nem mérés" :D De másodjára is szaladt fel neki a kúp. Érzésre valami 400 ló körüli változat lehetett.

Pont velem volt egy kollégám is, ott röhögött, hogy még világító check engine-el is csak egy préda a Maserati :DDD
SD07-10-2025 13:56:43 // 40273
Nem azt szépen fel kell tölteni hogy harapja az ódit az M0-án:D
RomeoOne07-10-2025 13:50:55 // 40272
Nekem nem állt be maxxra szervíz után, rátöltöttem:D:D:D

Nekem sem állt be, pedig mentem azóta 4 ezer km-t. Max alatt van 1-gyel. Pont nem érdekel xD
2,5 decivel kevesebb olaj, az kb 22 deka súlycsökkentés és hamarabb melegszik be az olaj, nem kell annyit járatni feleslegesen :DDD

Enyémben van nívópálca, hát lehet hogy kihúztam a 4 év alatt 1x...
A digitális elég biztonságosra van hangolva. Emlékszem, mikor a 159-ben már az alsó határon jelzett, akkor a nívó szerint még pont a közepén volt a szint.
SD07-10-2025 13:03:19 // 40271
kb 2.5 deci olaj egy szegmens
SD07-10-2025 13:02:20 // 40270
Nem termeli ne aggódj:D

A kis alfa manók töltötték bele mert látták hogy szomorkodsz:D

Van hogy több napig nem frissül:
- flat surface
- 4 segment oil temp
- 2 min iddle
- 2 min off
- utána gyújtás

Fel lehet melegíteni álltában is de az kb. az hogy 5 percig 4000-en pörgeted, az elég kegyetlen..

Nekem nem állt be maxxra szervíz után, rátöltöttem:D:D:D

Amúgy a gyári mennyiség 5.5 liter volt, de túltöltés jelzés miatt vitték le 5.2 literre, mert aki nagyon meghajtotta bejelzett neki.. tehát ha rátöltesz az 5.2-re nem fog bejelezni, ha nem 1 litert töltesz rá:D És nem versenypályázol folyamat:D
B3WiN07-10-2025 12:40:08 // 40269
Ez elég szomorú. Nem tudom miért eröltetik ezt az érzékelős témát.
B3WiN07-10-2025 12:38:41 // 40268
Csak az volt a fura, hogy olajcsere után 1000km után állt be maxra, pedig ezalatt párszor be volt már melegítve :)
WarbiRunner (Gyuri)07-10-2025 12:31:54 // 40267
A McLaren és a Giulia XD
Egyébként a BMW, a Jag, a Merci, mindenben van már ilyen brake torque vectoring valamilyen szinten.
A Giulia D módban tényleg vérfarkas :-) Az agresszív beavatkozás az nem csak leesés környéki szituban van. Először meg akar ölni, aztán gyorsan megment. kb :-)
És nem csak ilyen elindulok, arrébb teszem a seggét szituban. Amit ez művel azt vagy két évig nem annyira élveztem, elég para volt. Egy sima íven rágyorsítás egy zöld lámpára nyári gumin 15 fokban. 70-nél azonnal megy keresztbe. Esős úton 110-nél gázt nyomsz kanyarban? Nesze egy kis slide.
Ha ki lehetne iktatni azt, hogy elvegye a nyomatékot amikor meg akar menteni, kb az lenne az ideális megoldás. Ezt nyomozom továbbra is, több pluszt adna ehhez az autóhoz, mint bármilyen chiptuning.
SD07-10-2025 12:27:55 // 40266
és tényleg az opendif kapar most állandóan:D Majd kitanulom:D
SD07-10-2025 12:23:51 // 40265
Pozitív fejlemény így már megmelegedett a kerék:D
SD07-10-2025 12:22:51 // 40264
Nemmm:D:D:D

Ma M0-án levillogott egy A7, semmi gond menj... majd kénytelen volt kisorolni, pedig okádta a füstöt:D:D:D Lehet kijött belőle a dzsin, a csekkendzsin?:D

Utána nem próbálkozott:D El is maradozott:D
SD07-10-2025 12:20:56 // 40263
ez ok, a szervízben nem melegítették meg a motorod, ezért nem mérte meg rendesen, motorhő is kell, ha beállt maxra akkor ott van, néha nézegesd és ne tölts rögtön rá:)

így ok:)
TtK07-10-2025 12:14:41 // 40262
Nincs nívópálca. És igen, az érzékelő egy sz@r.
Shadin07-10-2025 11:02:54 // 40261
Nem bírtál a véreddel? :-)
B3WiN07-10-2025 09:28:27 // 40260
2.0 esetében valóban csak a digitális olajszintmérő van vagy elrejthettek valahova egy normál nívót is? Olajcsere után mikor otthon megnéztem a szintet láttam, hogy nem ment fel maxig a jelzés, hiába vártam meleg motornál több percet egyenes talajon, stb (amit a könyv ír) nem ment följebb a maxig, alatta volt egy rublikával. Nem mertem ráönteni többet miután vissza kaptam a kocsit, mert mérce szerint belement az 5,2l. Viszont most egy kb. 1000km után szépen fel is kűszott a max jelzésig és azóta hidegen melegen meg se mozdul.

Olyan autóm még nem volt, ami termelte volna az olajat, így gondolom a szint mérő csal ennyit.
RomeoOne07-10-2025 08:29:18 // 40259
Giulia Q keréknyomás kézikönyv szerint hátul: 2,2 bar; elöl: 2,4 bar.
SD07-10-2025 00:40:08 // 40258
Giulia a vérfarkas:D
Hát nem véremet vette ez a dög telihold fényénél??? Mit jelent ez?

Hát szereztem neki Pirelli P-Zero Corsa-t, Trofeo felnit.
Elmentem éjszaka kerék savarért, elnézést és ezer köszönet:D nem szerelünk este:D De:D
Esztergáltam neki lukat a távtartóra hogy felmenjen előre.. szépen megtisztogattam a csavarokat, megelenőriztem, teljesen betekerve körbeforgattam, nem ver-e szét valamit a kerékagyban:D

Erre, előbb alig bírom leszedni az első kereket úgy ráhúzták a Fiat Szabóéknál, rendesen emwlővel kellett megtámasztanom a kulcsot:D de csak kerekenént egy csavar volt ilyen kegyetlenül meghúzva:P ez valami trükk lehet:P de kikódoltam :D

Akkor utába a hátsó keréknél full sötétben odacsippentette az ujjacskámat azt összevéreztem a vadi új fényt:D
Nem néztek hülyének a kúton mikor nyomást ellenöriztem hogy nyalogatom le a vérem a felniről…

Vá ROTFL mondom hogy magyarázom meg a rendőrnek ha megállít, full gyári az autó eskü csak véres:D

Na jó akkor ilyen 2,4 hátra 2,5 előre nem tudom jó-ez QV méretre 245, 285???
10,5 fok volt hidegen nagyon csúszott a gumi, jobban minta 3 éves Conti:D
Minden teligáznál elkapart:D mintha megérezte volna most más világ van oda lehet tenni a powertt:D eskü meg vérfarkasodott:D

Na atmztán sikerült kicsit melegítgetni l, megrángattam, nem akartam kanyarswbesség rekordot dönteni csak megízlelni végre a pirellit:)))) ha 4 éves is még is csak az:)

A játékosság állat, a rugalmasság, finomság megmaradt, egy pici plusz menetzaj, igazából még jobban lehet érezni mi tórténik az autó alatt:D mintha még azt is érezném melyik kerék forog épp el:D

Na csak finoman meg görgettem:D aztán most gyógyulok:D

Eza dög hogy mindig meglep, aztán lekenyerez, és megzabál:D

Mennyi nyomás kell bele?

Meglepö de most 23mm-nek mertem a gyári csavart..
A 28-asok kicsit össze vissza vágottak az annnyira nem győzőtt meg.
Előre az 5mm pogácsával a 35-ösöket tettem fel, hátra a gyárit.


Nagyon köszi Shadin, a csavar kölcsönzést!!!


Nem tudom mit irkáltam össze ez mind 8 után történt:D
RomeoOne06-10-2025 20:03:56 // 40257
Ezt most dobtam össze a kedvedért :P



Na jó, nem szívom a véred :D Open diff-el amúgy a McLaren operál, mert könnyebb az autó nélküle és a nyomaték-elosztást megoldják a fékekkel.

A TVD is open diffiként funkcionál 20 vagy 30 km/h alatt. Elég idegesítő is... ha elemelkedik a földtől az egyik oldali hátsó kerék (előfordul a merev kasztni miatt, ha élesebb emelkedőn próbálok lassan átmanőverezni), akkor a másik oldal csak teker és nem segít a gázadás. link
Majdnem elakadtam így az olaszoknál is. Az út szélén kellett parkolnom, de fel volt ázva a fű, indulásnál kikapart az a széle, amelyik meg az aszfalton volt, nem tolta meg az autót.
WarbiRunner (Gyuri)06-10-2025 19:42:03 // 40256
Igen, ez a nézet terjed, mert egyszer valaki beírta fészbúkon XD.. de az open diff valójában nem esik le az útról, csak kapar bénán. Az elektronikánk.. na az a kegyetlen. :-)
SD06-10-2025 18:17:38 // 40255
Leesik egy kis takony és a mienk is 600le az elektronika tart az úton, autópályás felhajtón megúszik bárhol:D az open diff őszinte és kegyetlen :D
WarbiRunner (Gyuri)06-10-2025 12:27:48 // 40254
Látod, itt ki is domborodik a 200 lovas előnye XDD Lehet neki nyelezni, és nekem legalábbis ez néha olyan jól tud esni.
leopop306-10-2025 10:44:57 // 40253
De furcsa ezt a te szádból hallani még akkor is ha csak írtad :DD
leopop306-10-2025 10:42:34 // 40252
Na igen
RomeoOne06-10-2025 10:36:13 // 40251
De felesleges. Így is ritkán lehet neki egy rendes padlót nyomni. Furcsa ez az én számból, de ennek már nem kell több ló :D
Shadin06-10-2025 10:23:05 // 40250
Vagy ha MY19 részecskeszűrővel, akkor stage1-en "csak" a natív ~280LE
leopop306-10-2025 09:47:23 // 40249
2.0 is tud más szoftvert kapni és brutálist tud utána harapni 310 lóval :DD
leopop306-10-2025 09:45:40 // 40248
De a QV-ra is lehet tenni más szoftvert és úgy 700-800 nm simán amúgy az 1000 is tudja :DD
leopop306-10-2025 09:43:05 // 40247
Ismerem ezt az autót sok tulaja volt. Aki behozta az országba az törötten vette azért kapta meg a QV elemeit, halkan jegyzem meg pizzazója volt a többit ki lehet találni 😅🤐
WarbiRunner (Gyuri)06-10-2025 09:31:16 // 40246
Na az ami még nem való nekem, a Messenger csoport :-) Majd szólj mire jutottatok, nekem Alfissimos egészen biztosan nem kell.
Shadin06-10-2025 09:11:01 // 40245
Nekem pont a gyári csavar hossz +pogácsa vastagsága -2 menet van :-)
SD05-10-2025 07:43:39 // 40244
Igen ez is egy megoldás ha már nem vagy ott mikor jón a vad:D
Nekem vagy 10 vaddisznó jótt keresztbe a hetesen kózvetlen a lámpás kereszteződés után a városban ahol indul. Én ktt annak örültem hogy lassan mentem:D még azt sem volt megnézni időm minek ismerte fel a tészta szoftvere, biciklisnek, kukának?
Nem lett volna egészséges megrendezni az elejét.. immáron casco nélkül..

A kötelező miatt is fel kellett hívnom a biztosítót hogy ne bohóckodjanak már dupla díjjal egyik évröl a másikra:P erre engedtek 30%-ot így már pont nem éri meg átírni..

Agyament mi meg a biztosítás piacon.. :D nem akarnak ügyfelet? Mert drága az allatrész..?
Kazes☻04-10-2025 22:33:43 // 40243
...és akkor így nem is lett névnapi fácánleves. ;)
RomeoOne04-10-2025 21:26:57 // 40242
A szép időre tekintettel gurultam egyet a Tolnai Dombságban, bejártam néhány kedvenc szakaszomat.

Varsád és Kistormás között:


Keszőhidegkút és Gyönk között necces volt a helyzet. Perifériás látásommal még épp észleltem valamit jobb oldalról kifutni. Szinte abban a pillanatban csattanás... Oldalra néztem: tükör megvan. Akkor a gyönki felfutót még nyomjuk meg rendesen, majd utána kárfelmérünk.
Gyönkön megálltam körbejárni az autót. Jobboldali visszapillantón nagy vérfolt. Első sárvédőn pár hosszanti karcolás (szerencsére le van fóliázva). Pont a fényszóró mögött kapta el a sárvédőt, de azt már olyan éles szögben, hogy lepattant és a tükörházon csattant.


A nap végén lemostam a kocsit és semmi nyoma nem maradt a találkozásnak. A sárvédőn még a kavicsvédő fólián sem maradt semmilyen sérülés, a tükörházon sem látszik semmi és ugyanúgy funkcionál, nyílik, csukódik, stb.

Ezek szerint az alkatrészek arra lettek tervezve, hogy kibírják egy fácán elcsapását :DDD
Még szerencse, hogy jó gyorsan mentem, mert ha kisebb tempóval megyek, akkor lett volna ideje elém kerülni és biztos komolyabb pusztítást végez.
Bár még most sem értem, hogy a tükörnek hogy nem lett baja, de valószínűleg nem a teste csattant rajta csak a szárnya vagy a feje.
SD04-10-2025 20:04:01 // 40241
Ehh 5mm-est néztem ideiglenesre.. neked is 35mm csavarral van?
Most küldtem vissza a rossz csavarokat elvileg küldi már a jókat..

De ha mondod tuti nem is veszem meg;D
Shadin04-10-2025 19:10:37 // 40240
Mekkora pogácsát intéztél? Nekem is van hátra 5mm előre 10mm fekete csavarokkal a polcon.
Shadin04-10-2025 19:08:10 // 40239
Gondoltam veszek hátra a Super-hez cicadiffúzort és játszanék a végekkel is picit :-)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.