Forum >> Gumi, felni, futómű
GEORGE27-03-2009 00:01:33 // 10214
Ha engem kérdezel csúnya, hogy igy kilóg, de ez csak az én véleményem, van akinek tuti tetszik.
Azzurro26-03-2009 23:43:47 // 10213
Biztosan nem örülnének neki!!Elzavarnának, a világ végére vele!!! :-((
RoliQ426-03-2009 23:37:15 // 10212
Ez akkor biztos nem jó neked! Meg aztán nem tudom erre mit szólnak műszakin v a KPM:)
Azzurro26-03-2009 23:36:09 // 10211
Fairlane26-03-2009 23:34:32 // 10210
Nemtom :)
Mernek különbözni :D
Mernek különbözni :D
Fairlane26-03-2009 23:33:51 // 10209
Beláttuk.
Azzal a kiegészítéssel, hogy minden megoldható, csak kérdés mennyit kell beleinvesztálni :P
Azzal a kiegészítéssel, hogy minden megoldható, csak kérdés mennyit kell beleinvesztálni :P
Tom1226-03-2009 23:29:34 // 10208
...és ez mire jó? :-))
Zsoltyr26-03-2009 23:26:13 // 10207
Kinek mi az igénye, de szerintem érdemes figyelembe venni az utak minőségét is. ET függetlenül :-)
GEORGE26-03-2009 23:21:11 // 10206
Én is cseréltem hátul keményebb gátlóra. Sokat javult a helyzet.
GEORGE26-03-2009 23:19:42 // 10205
Én végig a 7,5x 16-ról írtam valóban ha növeljük a szélességet változnia kell az ET-nek.
meg néztem most én is ET 15-el a 9 széles felni 2mm beljebb és 48mm kijebb lenne.
Ez nagyon nagy túlnyúlás lépten nyomon beleérne és ráadásul nem a szélébe hanem a futófelületbe...
Be kell látni, hogy véges az autóra feltehető kerék méret
meg néztem most én is ET 15-el a 9 széles felni 2mm beljebb és 48mm kijebb lenne.
Ez nagyon nagy túlnyúlás lépten nyomon beleérne és ráadásul nem a szélébe hanem a futófelületbe...
Be kell látni, hogy véges az autóra feltehető kerék méret
Fairlane26-03-2009 23:18:50 // 10204
Figy, nekem mind1 tulajdonképpen, csak jeleztem, hogy van a szélesebb felnire is váltóméret...
GEORGE26-03-2009 23:17:29 // 10203
ezek elég "vad" méretek de ahogy gondoljátok....szerintem nehéz ügy és túlzó a 9 coll széles felni és műszaki akadályai is vannak...
Fairlane26-03-2009 23:17:04 // 10202
Akinek tetszik, vagy peremeztet hozzá sárvédőt anak jó...
Azt akartam csak jelezni, hogy az ET és a felniszélesség szoros kapcsolatban állnak - önmagában az nem áll meg, hogy "ET 38-nak kell lenni" :)
De persze nem hiszem most azt, hogy ujat mondtam....
Azt akartam csak jelezni, hogy az ET és a felniszélesség szoros kapcsolatban állnak - önmagában az nem áll meg, hogy "ET 38-nak kell lenni" :)
De persze nem hiszem most azt, hogy ujat mondtam....
MIFI26-03-2009 23:16:45 // 10201
Nekem is beleér néha a 7.5X16 /215/40/16 all:( Kemény gátló hátra is akkor érjen bele:D
GEORGE26-03-2009 23:16:21 // 10200
bocsi benéztem én 16-ról beszélek te 17-et írtál.
érdekes ez a 145/146 míg a 145-ön vigan elfér a 7x17 addig a 146-ra csak lökös és peremezés átalakitása után tehető fel, úgy hogy használható is legyen.
érdekes ez a 145/146 míg a 145-ön vigan elfér a 7x17 addig a 146-ra csak lökös és peremezés átalakitása után tehető fel, úgy hogy használható is legyen.
Fairlane26-03-2009 23:14:59 // 10199
De arra rakhat pl 225/40est
persze az kva drága....
persze az kva drága....
GEORGE26-03-2009 23:13:38 // 10198
szerinted ha a 5 centivel kijebb lóg az jó?
RoliQ426-03-2009 23:13:32 // 10197
de a 146 nak és 145 nek kicsit más hátul a rugózása:)
Zsoltyr26-03-2009 23:12:32 // 10196
Pedig úgy rémlik, hogy te mondtad ezt a méretet
Fairlane26-03-2009 23:12:29 // 10195
Amugy nemrég leltem ezt az oldalt.
Nézzetek meg pár képet, a "rakjunk a széles felnire keskeny, peres, nemrávaló gumit" már különálló tuningirányzattá nőtte ki magát: TyreStretch :)))
Vannak érdeke emberek...
Nézzetek meg pár képet, a "rakjunk a széles felnire keskeny, peres, nemrávaló gumit" már különálló tuningirányzattá nőtte ki magát: TyreStretch :)))
Vannak érdeke emberek...
Azzurro26-03-2009 23:12:06 // 10194
Azt nem szeretném, ha bele érne, mert annak nem sok értelme volna!! :-(((
GEORGE26-03-2009 23:11:16 // 10193
205/45R16 a gumiméret, a 9-es felnire kicsi lesz a 205 gumi...szóval több szempontból is felejtős ez a felni.
GEORGE26-03-2009 23:10:07 // 10192
Téves az info, nézd meg az oldalamon a 146-ot ot virit rajta a 7,5x16.
Fairlane26-03-2009 23:09:02 // 10190
De 9 széles a felni...
Ha azt nem akarja, hogy a belső síkja még beljebb kerüljön, akkor az et-nek kell csökkenni :)
Jelen állásban a 15 jó lehet, mert belül kb ugyanott lesz, kívül viszont 5 centivel kijjebb lóg
ET kalkulátor
Ha azt nem akarja, hogy a belső síkja még beljebb kerüljön, akkor az et-nek kell csökkenni :)
Jelen állásban a 15 jó lehet, mert belül kb ugyanott lesz, kívül viszont 5 centivel kijjebb lóg
ET kalkulátor
Andi15626-03-2009 23:08:46 // 10189
Akkor azzal egyet értünk hogy nem szép, de miért nem jó.Légyszíves válaszolj, mert én tényleg nem tudom.Köszi
GEORGE26-03-2009 23:08:39 // 10188
te tudod koma, neekm a 7,5x16-os ET 38-al 3-4 személlyel hátul beleért.
Ez a 9x16 Et15 tuti használhatattlan lesz...próbáld fel..
Ez a 9x16 Et15 tuti használhatattlan lesz...próbáld fel..
RoliQ426-03-2009 23:08:04 // 10187
szerintem a 7 is felmegy gondolom ET függő
Zsoltyr26-03-2009 23:07:49 // 10186
Én most akarok 15*7-es felnit feltenni és azt is próbálgatni kell.
Zsoltyr26-03-2009 23:06:30 // 10185
Nem tudom pontosan a váltószámot, de pl 17*6,5-os felni a legnagyobb, amit fel lehet tenni. Legalábbis én ezt az információt kaptam
Azzurro26-03-2009 23:06:10 // 10184
Még én sem tudom!Fel akarom próbálni, hogy milyen.Nagyon kilógna?? :-(((
Zsoltyr26-03-2009 23:03:19 // 10183
A 9 coll széles alámegy egyáltalán?
RoliQ426-03-2009 23:03:05 // 10182
Szerintem is ami most van az sokkal szebb! Dehát ízlések és pofonok! Ráadásul ha az nem lenne elég hogy nem szép de mégcsak nem is jó:)
RoliQ426-03-2009 23:01:00 // 10181
Hát nem tudom én GabCsinak adok igazat amíg nem volt tehermentesítő gyűrűm az autó rázott pedig középen volt! és azóta mióta van már nem ráz! az biztos hogy tehermentesít hisz a súly a kerékagyra és nem a csavarokra nehezedik ez meg logikus! aki meg azt mondja hogy nem az meg logikátlan!
Andi15626-03-2009 22:58:53 // 10180
Szerintem nagyon görény és kész.Én nem cserélném le, és ez lesz a véleményem mindig.
Azzurro26-03-2009 22:57:06 // 10179
Mi nem tetszik benne??Sokkal mutatósabb!!! :-)))
Andi15626-03-2009 22:51:35 // 10178
Tesó! Szerintem ez nagyon csúnya.Amilyen most van neked az sokkal szebb!Úgy hogy szerintem ne cseréld le.
Azzurro26-03-2009 21:02:40 // 10177
GEORGE26-03-2009 20:47:44 // 10176
ET 15??? Szerintem az nagyon nem lesz jó.
ET 38-nak kell lenni
ET 38-nak kell lenni
Azzurro26-03-2009 20:46:18 // 10175
Valaki meg tudná nekem mondani hogy, T Borbet 9x16-os 4x100-as ET15 215-40-r16-os kerék, alá menne a 145 Alfára???
GTPeti26-03-2009 18:00:48 // 10174
A jelek szerint nem maradtam egyedül nézetemmel. :)
Wickey26-03-2009 16:58:44 // 10173
ez így szagszerű. Mondjuk azért a kerékcsavarok már nyírásra is elég szépet fel tudnának mutatni, de tény, hogy kötőelemként más céljuk van :-)
Wickey26-03-2009 16:57:20 // 10172
Azért elég gáz lenne ha meghúzott csavarok mellett mozogna a felni az agyon
ott a pont. Az a pöcs kis gyűrű csak annyit tesz, hogy a felni központosítva kerüljön fel. Teherbíró szerepe csak annyi van, hogy a csavarok lehúzásáig meg kell tartania a felnit/gumit középen. Tehát megemelt autó mellett, és szó sincs az egész autó súlyáról. Utána már csavarok tartják. Nehogymár 4 vagy 5, 90-110Nm között lehúzott kerékcsavar mellett még kóvályogjon is a felni az azért szép baleset lenne :-)
ott a pont. Az a pöcs kis gyűrű csak annyit tesz, hogy a felni központosítva kerüljön fel. Teherbíró szerepe csak annyi van, hogy a csavarok lehúzásáig meg kell tartania a felnit/gumit középen. Tehát megemelt autó mellett, és szó sincs az egész autó súlyáról. Utána már csavarok tartják. Nehogymár 4 vagy 5, 90-110Nm között lehúzott kerékcsavar mellett még kóvályogjon is a felni az azért szép baleset lenne :-)
Dévid26-03-2009 16:00:03 // 10171
Ha a csavarra ránehezedik a kocsi súlya, akkor nincs meghúzva rendesen. A csavart ugyanis húzó igénybevételre tervezik, a nyíróerőket nehezen viseli. A teher átadásához csak annyi köze van, hogy a felni és az agy közti súrlódóerőt (ami a terhet valójában átviszi) a csavarral hozod létre. Legalábbis mechanikából ezt tanítják. Tudtommal a központosító(tehermentesítő)-gyűrű arra szolgál, hogy az a szerencsétlen felni központosan kerüljön fel a kerékagyra.
Liquid26-03-2009 15:05:36 // 10170
mindenesetre furcsállanám ha a 2mm vastag műanyag cucc kibírná az autó súlyát? vagy nem?
Nekem már rázott eccer az egyik első kerék, azért mert felszereléskor nem vettem észre, hogy a központosító gyürü egyik kis füle begyűrődött és emiatt nem tökéletesen középre került.
Azért elég gáz lenne ha meghúzott csavarok mellett mozogna a felni az agyon
Nekem már rázott eccer az egyik első kerék, azért mert felszereléskor nem vettem észre, hogy a központosító gyürü egyik kis füle begyűrődött és emiatt nem tökéletesen középre került.
Azért elég gáz lenne ha meghúzott csavarok mellett mozogna a felni az agyon
GabCsi26-03-2009 15:00:25 // 10169
Persze én figyelmen kívül hagytam a mozgókúpos részt, 4x98 as felniben és gyűrűben gondolkoztam. Ebben az esetben természetesen nem tudod középre felcsavarozni a felnit gyűrű nélkül, ami központosít és tehermentesít :D
Minden más esetben nekem van igazam :D
Minden más esetben nekem van igazam :D
GTPeti26-03-2009 14:54:59 // 10168
Ja és gyűrű nélkül baromira nem oda kerülne fel a felni, HA más a felni és a futómű osztóköre!!! Márpedig ilyen esetben van kiemelt szerepe a gyűrűnek.
Kulcsszó: mozgókúpos csavarok. Bár ha egyszerre húzod meg őket, akkor még lehet is, hogy középen marad a felni...
Kulcsszó: mozgókúpos csavarok. Bár ha egyszerre húzod meg őket, akkor még lehet is, hogy középen marad a felni...
GTPeti26-03-2009 14:52:58 // 10167
Bocs, ezzel nem értek egyet.
A gyűrűt a csavarok meghúzása után elméletileg akár ki is vehetnéd. Hidd már el, hogy egy 1mm-es műanyag nem fogja neked az autó súlyát alakváltozás nélkül elbírni.
A gyűrűt a csavarok meghúzása után elméletileg akár ki is vehetnéd. Hidd már el, hogy egy 1mm-es műanyag nem fogja neked az autó súlyát alakváltozás nélkül elbírni.
GTPeti26-03-2009 14:51:23 // 10166
Ez jó. :)
De csak majdnem olyan. Mert kivételesen értelmes szó jön ki a dajcs fordításából is. Sőt. Pontosabb megnevezés!
De csak majdnem olyan. Mert kivételesen értelmes szó jön ki a dajcs fordításából is. Sőt. Pontosabb megnevezés!
GabCsi26-03-2009 14:50:58 // 10165
Hát, már nem azért, de gyűrű nélkül is ugyanoda kerül fel a felni, mint gyűrűvel.
Ha gyűrű nélkül mész akkor ráz a kerék, miért is ráz, nem azért mert nem központosan került fel, hanem mert az éppen alsó holtponton lévő csavarra nehezedik a kocsi súlya, és mivel ez a kerék forgásából adódóan mindig a következő és következő csavar, kialakul a vibrálás. A csavar rögzítésre szolgál, semmi köze a teher átadásához.
Ha gyűrű nélkül mész akkor ráz a kerék, miért is ráz, nem azért mert nem központosan került fel, hanem mert az éppen alsó holtponton lévő csavarra nehezedik a kocsi súlya, és mivel ez a kerék forgásából adódóan mindig a következő és következő csavar, kialakul a vibrálás. A csavar rögzítésre szolgál, semmi köze a teher átadásához.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
536
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?