Forum >> Gumi, felni, futómű

Bazsa7216-04-2007 21:35:23 // 6109
Az 5 küllős sok csavaros? És hogyé aggya kend? Récletre, forintos alapú, rajfajzenes? :-))))
RB16-04-2007 21:27:11 // 6108
Az ET-ről olvashatsz és számolhatsz itt!:-)
Rumi16-04-2007 21:24:07 // 6107
igen, csak Zenderem van :DD ja nem, ott a gyári is, de az téli kerék, az marad nálam. szóval igen, a sok csavaros Zender! ET: ahogy azt kb 1 oldallal előbb leírták :pp a kerék "kiállása", értsd, a felni síkja mennyire van bent. minél kisebb az ET, annál jobban kilóg. (szélesebbnek hat) a 14es Zenderem ET33as
Bazsa7216-04-2007 21:21:14 // 6106
És az említett ET mit takar?
Bazsa7216-04-2007 21:20:14 // 6105
Szeva Rumi, melyik, a zender?
RB16-04-2007 21:18:08 // 6104
Mer más az osztóköre a gyári felninek,tehát nem od esik pontosan a lik!:-) Fontos az ET szám is,úgyhogy azt se feledd el megtudni!:-)
Bazsa7216-04-2007 21:16:31 // 6103
Ez a mozgó izés micsoda nélkül miért nem jó? Más a likak közötti távolság? Azt az ET számot meg nem is tudom, de gondolom akkor az is fontos;-)
Rumi16-04-2007 21:13:43 // 6102
mondjuk ugy hogy felmegy rá, tehát igen, a gyári kerékosztás 4*98. nekem pont van ilyenem eladó :DDDDD
RB16-04-2007 21:13:39 // 6101
A kérdés nem hülye,és jó rája! Csak kell hozzá a trükkös mozgókúpos csavar!:-))
Bazsa7216-04-2007 21:11:05 // 6100
Üdv mindenkinek! Lehet, hogy hülye kérdés, de 4x100 R14 felni jó az én kicsikémre(145)?
Otto16-04-2007 20:06:21 // 6099
Hello Mindenkinek! Megválnék egy garnitúra, 16db-os mozgókúpos csavartól 6ezer forintért!
Marek16-04-2007 19:25:22 // 6098
Sziasztok eladó egy pár Good Year F 1-es gummai 500km-ert ment, enyhe sérüléssel, /nyudodt szívvel felrakható előre is/! 18 k a pár! Képek az adok-veszekben!
Nasty15-04-2007 21:24:00 // 6097
Igen, jó mert ugyan az a futómű.
RB15-04-2007 21:00:29 // 6096
Szasztok! Vki tudja hogy a 147-es felni jó a 156-ra ET-ileg? Köszi!
bb1815-04-2007 19:16:44 // 6095
én ugy szoktam fogalmazni, hogy a felni kiállását határozza meg a kerékagyhoz képest. ez ugyanaz amit ti is irtatok, csak van aki jobban érti.
Pac15-04-2007 18:47:14 // 6094
A nyöszörgés is megvan sajnos. Holnap már be vagyok jelentkezve a szerelőmhöz. Köszi az infot!
Gábor16615-04-2007 09:52:05 // 6093
Ez sokminden lehet: Kanyarstabilizátor, valamelyik gömbcsukló, felső lengőkar perselye (ekkor talán nyöszögne is), lengéscsillapító, csillapító felső bekötése, és még egy csomó dolog.) Vidd mielőbb szakemberhez.
Pac14-04-2007 22:06:07 // 6092
Jó estét Cartársak! Új jelenséget tapasztaltam a gyönyőrűségnél: a bal első kerék felől ha belemegyek egy gödörbe, erős koppanást hallok. Mire gondoljak (gumiharang, lengéscsillapító)? Valami tippetek? Előre is köszi!
Betonl@b-AlfaShop14-04-2007 22:01:47 // 6091
Igen normálisak!
Gábor16614-04-2007 22:00:25 // 6090

Nem a legjobb, de talán segít.
jandibandi14-04-2007 21:57:12 // 6089
az ET, a felfogatási felület(kerékagy és a felni találkozási pontja) és a felni közepe,középvonala közötti távolság, mm-ben van megadva
Gábor16614-04-2007 21:55:05 // 6088
Azt jelenti, hogy a felni felfogatási síkja mennyivel van kifelé a középvonalától. Mindjárt keresek rajzot...
Alfa166JTD14-04-2007 21:48:43 // 6087
Valaki segítsen hogy mi is az ET jelölés egy felni esetében? Esetlegesen web címet valaki tud ezzel a témával kapcsolatban?
norbee13-04-2007 17:50:46 // 6086
Régebben szó volt itt a küllő nélküli kerékről, akkor emlegettem, hogy az öreg Sbarro már a 80-as évek végén csinált valami ilyesmit. Most képet is találtam róla:
bb1812-04-2007 20:23:14 // 6085
megnézem holnap, de félek azoknak kicsi a kerekük.

ebböl csinálok játszoautot a fiamnak :

Seriff12-04-2007 11:57:35 // 6084
Nézted ilyen quadokkal foglalkozó kereskedésben? Budaörsi úton van (volt?) egy hely, ahol használt quadokat meg gumikat is árultak- a dombtetőn, szinte Budaörs határában.
bb1812-04-2007 08:17:50 // 6083
Skacok ! Olyat keresek, hogy R10-es átmérövel, minél balonosabb, és lehetöleg durva ( akár traktor vagy cross ) mintával gumi. Ki tud ilyet, mert sehol nem találok. És persze mennyiért. Játszóautora lenne.
Rumi09-04-2007 01:02:56 // 6082
:DD van a motoros forumon egy arc, aki álnéven a "Traktorvadász" hasonló cipőben jár mint én, de ő keményebb, kétkerekűvel küzd a ronda nagy pofékelő piros szörnyek ellen :D
Wickey09-04-2007 00:53:32 // 6081
te csak használj kőkemény gumit, különben újabb gazdatüntetések lesznek, ha ilyen ütemben amortizálod tovább a traktorokat :)
Rumi09-04-2007 00:45:30 // 6080
a kocsimon nem, de ha majd egyszer lesz pénzem a kocsira is igazán jó gumikat venni, azok tutira nem fognak elmenni 8K km-nél többet. de a motoron, ahol kicsit jobban számít a tapadás, a gyári fos, kőkemény gumiról 6500 km alatt még a kopásjelzőt is leszedtem. egy jobb utcai gumi 3000 km-et megy. és akkor az tapad. gondolom nem kell mondanom hogy a versenygumik életét pedig körökben mérik. kb 80 kör egy gumi a Hringen, tehát 80xkb 4km = 320km :) de a versenyzők már 20-25kör után lecserélik
Wickey09-04-2007 00:13:03 // 6079
Arra nem gondoltál, hogy esetleg tudok vezetni, és nem égetem el vagy a fél kuplungot vagy a fél garnitúra gumit elinduláskor, nem áll a futóművem szerteszét, a négy kerék nem négyfelé akar menni az autómon, és szezononként az elsőt és a hátsót felcserélem? Így lesz kb. 60ezer az összfutásteljesítmény (amúgy az elsők 45-50ezer után lekopnának 0%-osra, a hátsók meg még majd' 40%-osak lennének). Amúgy azt ne magyarázd hogy neked egy Németország oda-vissza, valamint egy kis szaladgálás a Balaton-parton egy garnitúra vadonatúj gumidba kerül... Ja, és én 632mm átmérőjű gumin szaladok, ami akár 10%-kal is nagyobb kerületű lehet (így első saccra) mint a 33 gyári gumimérete. Ez 10%-kal nagyobb "hatótáv" is egyben.
Thomika08-04-2007 23:40:12 // 6078
Sziasztok! Van 4db 145/46-ra való 14es dísztárcsám! Ha valakinek pont ilyenre van szüksége, keressen meg! :)
Rumi05-04-2007 22:33:06 // 6077
vazze, ha neked 60-80ezer km-et elmegy a gumi. akkor az müanyag, bakelit, esetleg betonból van. de nem normális, tapadó gumiból. egy nullát elírtál nem?
Ferke04-04-2007 15:21:19 // 6075
Kiváncsi leszek majd a tapasztalatodra, majd írd meg lécci! Nézegettem ezeket én is, de nem mertem belevágni.
Alfás Theo04-04-2007 15:18:22 // 6074
Szega! megkaptam mind a négy nankang gumit!! Időben gond nélkül. Király a kinézete. mostmár csak fel kell pakolni a kappámra...
Ferke03-04-2007 14:06:49 // 6073
Áh, a 18-as mégolcsóbb! Azt 10-ért hozatok, ok?:))))
Ferke03-04-2007 14:05:07 // 6072
Hátha van tippetek! Osztáksógoréknál vajon olcsóbbak a nyárigummák, mint Nálunk? Megyek ki, és ha jobb ott a vétel, lehet, hogy ott venném meg.
csocsi03-04-2007 08:58:42 // 6071
Nekem is ezt mondta a gumis.
csocsi03-04-2007 08:57:23 // 6070
Ilyet nem is állítottam, csak azt írta, hogy ilyen mailt kaptam én is :))
Wickey03-04-2007 08:51:13 // 6069
Szerintem is, mert úgyse bírom ki hogy ne telikeresztbe közlekedjek a hátsókerekessel, és következő szezonra (HA lesz következő szezon) már úgyis az lesz a kopottabb :-) Egyébként ez mind szép és jó, de a következő kérdéseim vannak: 1. Olyan öreg, kirepedezett a gumi hogy bármikor kidurranhat? 2. Olyan kopott, minta nélküli a gumi, hogy bármikor kidurranhat? 3. Olyan rossz állapotú (szálszakadt, félre vagy egyenetlenül kopott) a gumi hogy bármikor kidurranhat? Ha bármelyik kérdésre a válasz igen, akkor ne az autóra, hanem a kukába tedd. Ha mind NEM, akkor oda teszed ahova akarod. Elsőkerekesnél nagyságrendekkel többet kap az elsőkerék mint a hátsó. Hátsókerekesnél kábé egyformán kopnak normális kliens esetén. Én tavaly vettem BfGoodrich-ot, leszaladtak 30ezer km-et, az elsőket 40 a hátsókat 60%-osan szedtem le. Egy hónapja kerültek vissza, és megcseréltem a két tengelyt. Így az év végére (további 30-40ezer után) pont elkopik mindkettő, jövőre vehetek új gumit.
Vendel03-04-2007 08:27:02 // 6068
Az új gumikat érdemes hátra felrakni, és 1-2 ezer után átrakni előre. én így csinálnám.
Mike.03-04-2007 08:00:33 // 6067
Én előre rakattam a nagyobb profil mélységűt. Az sem jó ha az eleje csúszik meg. Azt sem könnyű megfogni egy gyorsabb kanyarban. Bár a tiedben is van logika. Szerintem a mostani gumik nem nagyon kapnak durr defektet amiből az igazán nagy baj lehet.
Whiteskull03-04-2007 07:54:08 // 6066
Szerintem is a hátsókra kell tenni a jobb állapotú gumikat.
süsnye03-04-2007 07:49:39 // 6065
Üdv Cartársak! Egyre több helyen olvasom, hogy ha van két pár gumim és az egyik használt a másik pedig új, akkor az újat a hátsó tengelyre érdemes rakni (első kerekes attóról van szó), mivel a használt gumi okozta tapadási problémák, ne adj Isten defekt esetén az autó kitörő fara sokkal veszélyesebb, mintha ez az első tengelyen történik. Ez logikusan is hangzik, de ezzel szemben meg sztem az eslő tengelyen lévő papucsok kapnak többet a pofájukra, tehát jobban kopnak... Nem? Mi a véleményetek erről?
Mike.03-04-2007 07:40:21 // 6064
De te nem ettől a cégtől rendeltél. Ez a www.gumihaz.hu és Te a www.gumik.hu oldalról rendeltél. Ez két különböző társaság.
Xixo03-04-2007 02:34:37 // 6063
Laca6201-04-2007 20:28:55 // 6062
Köszi az info-t.Nekem is tetszik az ajánlatuk,remélem lesz is belőle valami.
RB01-04-2007 18:48:28 // 6061
Szeva! Én gumit már rendeltem tőlük,és tényleg azt kaptam amit rendeltem!:-))
csocsi01-04-2007 18:16:31 // 6060
Gratulálok a teljesítményedhez :)) Sok kalappal a vizsgára :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.