Forum >> Gumi, felni, futómű

Liquid10-04-2011 22:54:30 // 13364
nem szeretem az eco cuccokat, nekem nem kell hogy überhalk legyen és elfusson 80K-t, inkább kopjon el 30e alatt de tapadjon nagyon, pl. a SportContact2 ez a kategória, meg a Falken ZE512 is puha cucc volt
KGBMAN10-04-2011 22:51:51 // 13363
Arról meg nem beszélek hogy ez az állandó fejlesztgetés jó, de azért némileg túl van lihegve. Az aszfalt ugyanolyan mint 2-3 éve. A kocsim is. Én nem, mert nem megyek annyit, de ez mellékes. A Conti SportContact 2-vel ahogy mentem 4 éve 220-at, úgy egy újabb, ugyanolyan korú darabbal (mármint ugyanazon típus, model, stb) szintén menne ugyanazon körülmények közt. Jó a fejlesztés a maradék kiaknázásához, de ne mondja senki hogy amit egy bizonyos vadiúj gumi tudott 4 éve, azt most nem tudná hozni egy 4 évvel fiatalabb öcsikéje.
Nemde?
Piritu - 1.000.00010-04-2011 22:50:35 // 13362
Futásteljesítmény: 1
Gördülési ellenállás: 2+
Fogyasztás: 1
A teszt szerint. A németeknál 1-től 5-ig tart az osztályozás. 1-es a legjobb.
Poló10-04-2011 22:48:07 // 13361
Ezt kifejtenéd bővebben?
Liquid10-04-2011 22:44:04 // 13360
nálam az ECO-sága miatt esett ki a P7 Cinturato
Grando10-04-2011 22:43:33 // 13359
Jól beszélsz! Az út és az autó között csak a gumi van. ;)))
Dévid10-04-2011 22:42:10 // 13358
Kínait én sem tennék fel, pedig tavaly ajánlottak 225/45 R17-ben 17.000/db áron valami számomra ismeretlen márkát.
Piritu - 1.000.00010-04-2011 22:37:30 // 13357
Még annyit, hogy a leghosszabb fékutat :
- szárazon 43,8 métert a Matador MP44 Elite3
- nedvesen 61,5 métert a Chengshan CSR 169
produkálta
KGBMAN10-04-2011 22:35:55 // 13356
Nincs az a pénzspórolás ami mellett a kínai gumira szavaznék, mert egy defekt vagy hiba miatt az összetört kocsi javítása többe lesz, arról nem beszélve hogy a saját épségem nem fejezhető ki pénzben, főleg nem ilyen tételeknél.
Poló10-04-2011 22:32:52 // 13355
Nekem is sima P7-esem volt. Még meg is vannak, de már nem merem őket visszatenni.
A P7 Cinturato meg 20-22ezer Ft / db 16-os méretben.
Grando10-04-2011 22:32:38 // 13354
Volt az már tesztgyőztes elégszer. Azóta csak nem romlott el... ;))) Persze más kérdés, hogy azóta hoztak ki esetleg jobbakat. Bár még most is drágábbak a PZero-k a P7-eseknél... Na de ahogy lentebb írtátok is, az ár sokmindennek a függvénye. Mindenesetre megfordítva már nem annyira igaz a dolog: óccóér jót csak a mesében adnak. :)))
szasza(SW)10-04-2011 22:30:42 // 13353
Nekem sima P7 van,evvel vettem az autót kb annyi kilométer van benne,amivel eljött olaszból.Nem rossz,de ha nem a kocsival kapom ,sose lett volna ilyenem.Ki nem adnák egy gumiért 35-38K-t:)
Szabeee10-04-2011 22:30:03 // 13352
A 146-ot Falken Ziex ZE-512-vel vettük.... nyár végére slick gumik lettek belőlük, pedig áprilisban került hozzánk az autó.... tavaly tavasszal vásároltuk rá Bridgestone-t, akkor elöl Potenza RE720 volt, hátul meg valami Turanza..... ja, meg egyszer elszállt az egyik Bridgestone Turanza, akkor a gumisnál nem volt más csak Dayton... úgyhogy elég színes gumikínálattal kapta az új gazdája :))
Dévid10-04-2011 22:27:20 // 13351
Már eldöntöttem, jó eséllyel Kumho KU36 lesz nálam a befutó, 225/45 R17-el.
Szabeee10-04-2011 22:26:58 // 13350
ez a tapadás ára :)
osee_selespeed10-04-2011 22:24:39 // 13349
Tudok Falkent 25/db igaz V indexes, vagy bármilyen márkás gumi jutányos áron, ha érdekel.
Fairlane10-04-2011 22:23:32 // 13348
Véletlenül az F1-es gumiszállító nyert... :D
Ebből a P7ből, ha jól nézem nincs is 205-ösnél kisebb? :)

P6ost vettem most az offunkra, az elvileg a tavalyi tesztgyőztes. Egyenlőre nem tűnik rossznak, bár halkabbra számítottam.
Piritu - 1.000.00010-04-2011 22:21:34 // 13347
Itt a "Grip" volt tesztelve.
WarbiRunner (Gyuri)10-04-2011 22:20:46 // 13346
Ja a nyári garnitúrám (Bridgestone Tunranza) ezt a szezont még kibírja és pá...
2 szezon, 40e km...kicsit keveslem. Egyébként nagyon jó gumi, de nagyon kopik.
Piritu - 1.000.00010-04-2011 22:15:11 // 13344
Valószínűleg a tesztelt mellett labdába se rúgna :-(
ALFI15610-04-2011 22:13:45 // 13343
Ahogy nézem Goodyear Exellence nyári gumiból több fajta van.Minimális eltérést látok mintába.Vagy az egyik eredeti a másik meg kínai utánzat?
Piritu - 1.000.00010-04-2011 22:12:34 // 13342
A Kumho Ecsta még csak be sem jutott a döntőbe. Mielőtt választasz vedd meg az újságot!
Poló10-04-2011 22:12:16 // 13341
Azt nem értem, hogy a Pirelli P Zero-t miért nem tesztelik. Azt annyira nyomják, hogy ilyen jó meg olyan jó.
Piritu - 1.000.00010-04-2011 22:10:53 // 13340
Pirelli Cinturato P7 nyert,
Michelin Energy Saver 9-dik lett és ki lett kiáltva ECO-bajnoknak,
Conti Premium Contact 2 meg 4-dik lett.
Szabeee10-04-2011 22:10:51 // 13339
hm.... a 215/45 R17-nek is szép árai vannak :)
Dévid10-04-2011 22:10:11 // 13338
Én Kumhot fogok venni, de csak nyár vége fele. :)
Piritu - 1.000.00010-04-2011 22:09:06 // 13337
A Falken Ziex ZE 912 be sem jutott a legjobb 15 közé a nedves úton mért NAGYON hosszú fékút miatt. (100-ról 54 méter, míg a nyertesnek ehhez 45,7 méter kellett)
Poló10-04-2011 22:07:57 // 13336
Pirelli, Michelin és Continental hogyan végzett?
Piritu - 1.000.00010-04-2011 22:06:23 // 13335
Goodyear ExcelentGrip a teszten "megfelelő" minősítést kapott :-((
A 15-ös döntőben 12-dik lett.
Piritu - 1.000.00010-04-2011 22:04:00 // 13334
Pénteken míg Csöriéknél voltam vettem egy AutoBild újságot, egy 50 féle 205/55R16 gumit vizsgáló teszt van benne. Érdekes dolgokat lehet leszűrni belőle. "Nagy" nevek (pl. Kleber be se jut a döntőbe, ott a Firestone feltételesen ajánlottnak lett minősítve) szerepelnek le, ismeretlenek (ismeri valaki: Apollo Acelere - a legrövidebb fékutat produkálta nedves úton) nagyon jó eredményt produkálnak.
Ajánlom mindenkinek, aki gumivételen töri a fejét.
ALFI15610-04-2011 22:01:12 // 13333
Mondjuk 3ezerrel több 30/db. a Goodyear Exellence
GTPeti10-04-2011 21:55:44 // 13332
Annyival többet tud?

Nem, attól, hogy vmi drágább, még nem biztos, hogy jobb. De gumiknál nem ritka, hogy egy prémium gumi tényleg jobb. Mondjuk, halkabb, vagy kevésbé hajlik az aquaplaningra. Hogy mi éri meg, ezt mindenkinek magának kell eldöntenie. Nekem pl. kiemelt szempont volt, hogy halk gumit vegyek. De az én méretemben amúgyis sokkal kedvezőbbek az árak, tehát nálad más a helyzet. Persze az is lehet, hogy 1. az általad keresett méretben dícsérik a Falkeneket, 2. a 159-ben a kerékdobok zajszigetelése is sokkal jobb, tehát amúgysem számít.
Liquid10-04-2011 21:55:04 // 13331
háát asszem én is lecserélném újra, 8év elég sok
ALFI15610-04-2011 21:51:55 // 13330
225/50R17-es méretbe 27/db.
Ha ár érték arányba nézem nem rossz!És ez is W sebességindex.270-et tudja.Szerintem normál,átlag autózáshoz teljessen jó.Miért adjak dupla annyit más márkáért?Annyival többet tud?
Piritu - 1.000.00010-04-2011 21:51:25 // 13329
Hány évig lehet (tanácsos) használni egy gumit? Az OFF-on a téli 2003-as, a nyári 2006 tavaszi. Jól gondolom, hogy a télit már nem lesz érdemes visszarakni?
Liquid10-04-2011 21:50:31 // 13328
az komoly, kiváncsi lennék egy komolyabb tesztre hogy mennyire bírják a gumik úgy általában az ilyen irányú túlterhelést
ALFI15610-04-2011 21:49:46 // 13327
Az nem baj ha kopik akkor legalább tapad.
Piritu - 1.000.00010-04-2011 21:49:13 // 13326
210-es és 220-nál nyolc perc után ilyen lett.
Zsifi10-04-2011 21:47:55 // 13325
H-210
Liquid10-04-2011 21:43:41 // 13324
a Pandán van 912-es, teccik nagyon, bár igazából nem teszteltem mit tud valójában, előtte 512-es volt az nagyon kajak jó cucc kár hogy nem gyártják már, az Alfán pedig HS437 van téliben, azzal is tökéletesen elégedett vagyok
szerintem jó márka, olcsó, tapad viszont azt mondják kopik is rendesen (olyan keveset megyek, hogy nem tűnik fel ha így van)
GTPeti10-04-2011 21:42:33 // 13323
Középkat. Vannak jó és kevésbé jó típusai. Nem a kifejezett halkságukról ismertek.

Többnyire használható gumik, azonban!
ALFI15610-04-2011 21:40:49 // 13322
Mi a véleményetek a falken gumikról?
Liquid10-04-2011 21:35:31 // 13321
sajna nem értek ennyire németül, milyen sebességindexű gumi volt ez?
Piritu - 1.000.00010-04-2011 16:07:12 // 13320
itt van egy régebbi tesz, ugyan német, de a képen látni, hogy mi történt :-(
EngineCoffeeTables10-04-2011 16:01:45 // 13319
Ráhagyás is van és a maximális sebességet a maximális terheléssel számolják, ami 600-900kg per kerék.
vm10-04-2011 14:49:48 // 13318
Bizonyára van ráhagyás, gondolom szabályozza ezt is valamiféle szabvány.
Ezzel együtt nem nagyon forszíroznám, nem olyan tötymörgős az a 190.
Poló10-04-2011 14:44:37 // 13317
Én mentem 220-szal (óra szerint) a 190 km/h-ig tervezett gumikkal. Utána jutott eszembe, hogy azok nem bírják a tempót és elvettem a gázt.
Kisteherrel is mentem óra szerint 180-at a 140 km/h-s abronccsal. Igaz ez sem volt tartós.
mreni10-04-2011 14:09:47 // 13316
az nem gond egy jó guminak ha egyszer kétszer a megengedett fölé mész egy kicsivel,csak tartósan ne.
Piritu - 1.000.00010-04-2011 13:55:57 // 13315
Attól függ milyen márka, és mennyivel mész többet.
Láttam ADAC tesztben olyan gumit is, amelyik a hivatalos sebességhatára alatt simán felrobban a teszgörgőn. Volt amelyik 15-30 km/ó- van később szállt el. (Futófelület leválás, durrdefekt, stb.)
Én tuti nem mennék többel. Arról nem is beszélve, hogy a német beton autópálya tartós 160-180 felett erősen koptatja a gumikat. A Nokianokkal ha sokat autópályáztam 10-15 ezerrel kevesebbet bírtak.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.