Forum >> Gumi, felni, futómű

droberto07-11-2012 19:39:15 // 15663
Más autóival rendszeresen keveredek "meleg helyzetbe" a középszerű gumiabroncsok miatt.
Zoli198007-11-2012 19:38:17 // 15662
Egy gumiteszt ne arról szoljon, hogy mennyibe kerül. A teszt rámutat az aktuális kínálatra, és azt majd a kedves állampolgár eldönti, hogy mi az, amit elbír a tárca.
Aki éves szinten nem autózik többet 0-10E km-t, annak a tecsós Tigar is főnyeremény lehet. Én most kb havi 2700-3000-et megyek, így nem mindengy mi van rajta.
Zoli198007-11-2012 19:32:05 // 15661
Ez így van. Mikor otthol dolgoztam, akkor is igyekeztem úgy gumizni az autót, hogy ne a gumikon múljon. Akkor még csak az Off kisautó volt 82 kemény lóerővel, de megkapta nyárra a Dunlop Sp Sport 01-et, télire meg az akkor nagyon jó eredményt elérő Hankook W330-ast (asszem :))
droberto07-11-2012 19:24:47 // 15660
Szerintem meg a guminál nem szabad, hogy az ár/teljesítmény arány számítson. SZVSZ egy guminál nem rentábilis kompromisszumot kötni.
droberto07-11-2012 19:21:19 // 15659
Én meg azt nézegettem, hogy a Conti komolyan odatette magát a téli gumijával:

Felső sor: 2012 - 205/55 R 16 H
Alsó sor: 2010 - 225/45 R 17 H
Tudom, hogy más méret, de a feltételrendszer gondolom egyforma.
.......................07-11-2012 19:20:02 // 15658
az ADAC gumi teszt nem jól súlyoz ,mert nem nézi az árat
és Magyar honban az is számít
Zoli198007-11-2012 19:11:58 // 15657
Az mérettől függ :)

ADAC
TDI7507-11-2012 12:54:10 // 15656
Szerintetek Barum polaris 3

vagy Semperit master grip

vagy Falken HS 449

A Semperitekkel még nem volt jó tapasztalatom, de ez nem jelenti azt hogy xar lenne.
XX06-11-2012 16:39:43 // 15655
Hello!Ha valakit érdekelne a felnim az adatlapomon megtekinthető.Üdv:)
Dévid05-11-2012 00:02:29 // 15654
Akkor még okosabbat mondtam, mint hittem. :D
[k i z z o]04-11-2012 15:27:58 // 15653
Metszd újra, mielőtt az új csavart behajtod.
Alfa GT-Csaba04-11-2012 15:00:45 // 15652
Ha a lengés csillapítód lenne ki akkor csak hintázna ha belemennél egy gödörbe ,attól nem megy keresztbe az autó vizes úton.
Alfa GT-Csaba04-11-2012 14:56:57 // 15651
vidd el futóműveshez mert amikor cseréltétek a hátsó lengőket elálitódottaz egész mert az átmenő csavar excenteres .
Svéd04-11-2012 14:54:37 // 15650
A 156-osomról van szó.:)
Dévid04-11-2012 14:32:17 // 15649
Nem tudom a 155-nek mennyire állítható a hátsó futóműve, de 156-ban nekem akkor csinálta ezt, mikor nem volt rendesen beállítva. Nedves úton már csóválta a farát, télen, ha hóra futottam, akkor meg szabályosan ki akart törni folyton valamerre.
Zoli198003-11-2012 18:57:26 // 15648
Bizony, olyankor képes akár keresztbe is állni a kocsi a kanyarba, de eleinte csak imbolyog. Ami lehet még, az a gumi, de ez eddig nálam egy nagyon gagyi guminál csinálta csak.
Svéd03-11-2012 18:35:01 // 15647
Hali,az autómban az összes hátsó lengökar ki lett cserélve,mégis imbolyog a hátulja,az úthibákon.Valószinü hogy a lengéscsillapitó lesz a ludas?????
Zoli198003-11-2012 11:56:00 // 15646
Na, a nagyobbik hiba elhárítva. Remélem a menet nem károsodott, és az új csavar (ha lesz) belemegy és tart majd rendesen. Szó szerint lerugdostam a kereket a helyéről.

Zoli198002-11-2012 22:55:04 // 15645
Holnap megpróbálom Dévid-féle feszitős módszert. Fúrni necces lenne, mert 2 ujjal elforgatom a csavart. Csak kifele nem jön :(
vm02-11-2012 22:01:43 // 15644
Ha könnyen elforog, nem könnyű... ;-)
sanyi1302-11-2012 21:21:59 // 15643
Ki kell fúrni!
ystuc02-11-2012 21:09:43 // 15642
Van eladó gyári alufelnim téli gumival!
Klatty!
Dévid01-11-2012 15:06:11 // 15641
Feszítsd kézzel a felnit, és közben lassan tekerd a csavart... Esélyes, hogy belekap, és kijön úgy. Ha nem, akkor valami drasztikusabb megoldás kell. :(
Zoli198001-11-2012 14:12:34 // 15640
Na uraim, a fejlemények...

Amit a pisztollyal nem tudtak lelazítani 2 csavart, mert úgy be volt gyógyulva, hogy csak erölködött, azok kijöttek a laza 115 kilómmal való 3-4 kerékkulcson való urgrálástól. a Ezek megzsírozva, visszatéve.
Viszont az elforgó csavar: Nem azért nem jött ki, mert le volt sarkalva, hanem mert szerintem nincs rajta menet, és csak elforog. Kézzel simán tekerem, de ki nem jön. Próbáltam fogóval tekerni és húzni egyszerre, de semmi. Gondolom belül már lehet egy kis pereme, ami miatt meg se mozdul kifele.
Ismételten ötlekeket várok a megoldásra, hátha járt már így valaki.
Alfa GT-Csaba31-10-2012 23:26:17 // 15639
Szerintem teljesen mindegy milyet veszünk bele ,egyik sem bír többet!Nekem egyik oldalon TRW volt a másik oldalon OCAP ,egyszerre raktam be és egyszerre dobtam ki ,és mind kettőbe a gömbfej volt kuka!A lényege az hogy az új felső lengőket beépités elött szét kell szedni ,megzsírozni a szilenteket és úgy beépíteni!Ezzel lehet elkerülni hogy 1-2 hónap múlva nyöszörögjön!
krisz.v31-10-2012 23:19:37 // 15638
ATP-s lengőkarokban én is sokat gondolkodtam, külföldi fórumokat olvasgatva nagyon megoszlanak a vélemények róla, van aki azt mondja sz.rt sem ér van aki azt, hogy 40000km-t ment már vele és semmi baja...Biztos, ami biztos én Erhard-tól rendeltem meg a felső lengőkarokat, ezek is nagyon jó áron voltak és én jobban bízok ezekben...
Tom_Tom8431-10-2012 22:38:42 // 15637
Sziasztok! azután szeretnék érdeklődni, hogy hol tudnék jó áron lengőkar szettet vagy külön lengőkarokat jó áron venni! Bemondták az unalmast! vagy esetleg e-bay en néztem atp-t csak nem vagyok regisztrálva?

Köszi a segítséget!
krisz.v31-10-2012 22:03:45 // 15636
Lehet az is, hogy 19-es kulccsal próbálták lecsavarni a valójában 17-es csavart.... 19-es kulccsal ki lehet hajtani 17-est, ha nincs nagyon meghúzva, ellenkező esetben lenyalhatja a hatlap éleit, lehet nálad is ez volt?! Bár ez elég amatőr hiba lenne a gumistól.
Béci Ɨ|ѯ31-10-2012 22:02:26 // 15635
Az az igazság, hogy kulccsal és kézzel jobban rá lehet húzni. Jobban, mint géppel.
Zoli198031-10-2012 21:20:07 // 15634
A röhej az, hogy én raktam fel a kerekeket kézzel a nyáron. Most kettőnél a levegőkulcs meg se mozdította. Erölködött, de semmi. Még arra gondoltam, hogy amin elforgott, lehet hogy kissebb kulcs kell rá!? Tutira nem emlékszem, hogy mikor felraktam, volt-e ilyen. Holnap kiderül.
krisz.v31-10-2012 19:32:47 // 15633
Egy rávaló méretű jó minőségű kulcs nem foroghat el! Azzal akár a csavart is elszakíthatod! Nekem ugyan ilyen gondom volt, méteres hosszabbítószárral próbáltam letekerni, de olyan érzés volt ahogy csavartam mintha el akarna szakadni a csavar, így nem erőltettem tovább elvittem gumishoz, levegős kulccsal pillanat alatt kivette a csavarokat.
Liquid31-10-2012 12:14:46 // 15631
menj el egy gumishoz, van nekik célszerszámuk, amivel le tud szedni bármilyen csavart, kerékőrt.
Marklar15531-10-2012 09:56:22 // 15630
Köér utcánál. Ahol a vasúti átjáró van. Asszem csak homokfújás van kitáblázva.
Zoli198030-10-2012 20:27:18 // 15629
Részleteket nem tudok sajnos, a másik oldalon a kereket azzal a fejjel szedte le+ezen a felén is 2 csavart. Megpróbálom én is kerékkulcsal, és kiderül.
Alfa GT-Csaba30-10-2012 20:14:42 // 15628
nem lehetséges hogy a gumis nagyobb fejjel akarta leszedni és azért pörgött le a kulcs és rögtön le is nyalta a csavar fejét?
Béci Ɨ|ѯ30-10-2012 20:08:55 // 15627
Az tényleg furcsa. Lehet, hogy a gumis volt béna, bár az is furcsa. Esetleg fujd be alaposan csavarlazítóval előtte...
Zoli198030-10-2012 19:13:36 // 15626
Holnap megvizsgálom a dolgot, max ha sikerül lazítani, és tényleg gáz, pár napot elmegy 4 csavarral, míg lesz új. Annyit tudok, hogy a gumis nem tudta meglazítani, mondván elpörög rajt a kulcs. Érdekes, mert én raktam fel kézzel a nyáron, meg tudtam húzni, és nem volt efféle probléma.
Béci Ɨ|ѯ30-10-2012 19:10:57 // 15625
Másik kerékkulcs? Általában azok adják fel előbb és nem a csavarok vagy az anyák.
Zoli198030-10-2012 17:34:53 // 15624
Mit tennétek, ha a kerékanyátokon elforogna a kerékkulcs, és nem tudnátok kiszedni??
Bombázzatok ötleteitekkel :(
Béci Ɨ|ѯ30-10-2012 13:15:05 // 15623
Nem tud véletlenül valaki egy megbízható helyet aholva elvihetném porfestésre a nyári felniket? Lehetőleg Bp-n vagy környékén... :)
Bendzsi3329-10-2012 20:04:12 // 15622
Ciao! Csíklámpás 33ashoz ha valaki tud ültetőrugót jelezzen legyen szíves! Köszönöm!
Marklar15528-10-2012 20:19:46 // 15621
Kicsit bővebben a Blogomban.
Firenza "tartós teszt" ;)
"Kínai gumi ide vagy oda, nem volt rossz. A nyáron a melegben normálisan tapadt, kanyarokban nem nyikorgott. Nem tartottam hangosnak sem. A szezonban nem sok esős idő volt így a nyáron nem is emlékszem negatív csapadékos "élményre" sem.
Viszont tényleg kimondott "nyári gumi"! Hűvös reggeleken elkezdett nyikorogni már. Pl kedvenc kanyar kombinációmban (amit imádok tempósan bevenni) Erzsébet híd--> Hegyalja út fel/le. S az utóbbi időben már meg-megszólalt. Viszont tegnap jött el az átszerelés elhatározása. Kb +10C' (tükör magasságában) eső, világosabb színű aszfalton, kanyarodáskor tolta az orrát. De más felületen is Sűrűbben "jelzett" az ABS. Hab a tortán, hogy race üzemmódban másodikban elkapart, de nagyon. (buktam is a "partyt" ;) )
A lényeg nyáron, melegben, szárazon (biztos) tudja amire kitalálták. Vagány (szerintem) a mintázata is. Az első 10000km alatt nem bántam meg..."
szasza(SW)28-10-2012 15:20:39 // 15620
Skacok help!

ide is beírom hátha itt ,van ötlet:)

Rakom fel a téli kerekeket (tojástartós)Három simán felment a bal hátsó az istenért nem fér fel az agyra.4 fok van lehetséges,hogy annyira kihűlt,hogy zsugorodott és azért nem fér fel?Most behoztam a melegbe várok egy órát,ha nem segít valakinek ötlet mit tegyek??
Fairlane19-10-2012 09:14:43 // 15617
Köszi!
Tehát akkor 32-35mm a menet végétől a kúp tövéig.
Piritu - 1.000.00019-10-2012 06:28:11 // 15616
A Spideren ez hozzá a gyári csavar:

(Ennek a felninek erősen eltér az ET száma a szokásosaktól. 6,5x16 ET 30,5 )
Fairlane18-10-2012 22:15:47 // 15615
Az ilyen 16os felnik felrakásához milyen hosszú csavar kell?

Mert ami a GT-men levő sokágú gyári felniket fogja jelenleg, az kb egy cenitvel rövidebb, mint az iménti garnitúrához kéne...
droberto18-10-2012 15:03:09 // 15614
Az ADAC ismét letesztelte a téligumikat.
165/70 R 14 T
205/55 R 16 H
215/65 R16 T
Van sok új is. TC-os feldolgozás.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.