Sziasztok! A kérdésem a következő lenne. Van egy autó aminek kerékagyának az osztóköre 4X100.
Szerintetek erre fel tudom tenni az Alfa 4X98-as felniét mozgó kúpos csavarokkal?
Remélem az agyfurat stimmel, vagy ha nem akkor a felnin nagyobb a furat, mert akkor csak egy központosító gyűrűt kell vennem.
Mennyire gázos a gondolatmenetem?
Forum >> Gumi, felni, futómű
TDI7521-11-2012 15:42:49 // 15713
GTPeti18-11-2012 21:06:12 // 15712
(Úgy érted széttartás. Amiatt, amit lentebb írtam.)
GTPeti18-11-2012 21:05:22 // 15711
...illetve Piri-mesternek, aki nekem mondta. :)
DieselManiaco(NagyVad)18-11-2012 21:03:41 // 15710
igazából GTPetinek van igaza a a nulla a legjobb ilyen esetekben....
.......................18-11-2012 18:26:53 // 15709
Gyàri adatokkal az összes ültetett Alfa megeszi a gumi belső felét,
Kell neki egy kis összetartàs ès úgy jó lesz
Kell neki egy kis összetartàs ès úgy jó lesz
ystuc18-11-2012 18:17:04 // 15708
Most nekem sem gyári értéken van, remélem nem fogja enni!
Hardy18-11-2012 18:13:27 // 15707
Lehet! Sajnos nem értek ennyire hozzá. Nekem bőven elég, ha Csöri ért hozzá :-)
GTPeti18-11-2012 18:13:23 // 15706
Még egy fontos info: Ezek a lenti adatok a 15-ös gyári felninél érvényesek! Attól függetlenül, hogy az autót milyen felnikkel használják. (Ez áll a lenti megjegyzésben.)
GTPeti18-11-2012 18:01:53 // 15705
Hardy18-11-2012 17:51:55 // 15704
Azért mert nem gyári értékekre kell állítani. Nekem is ette, miután le lett ültetve, aztán Csöri valamit állított rajta, és utána nem ette meg. Bár ez a gyári ültetésre szerintem nem igaz, csak az annál nagyobb ültetésekre.
GTPeti18-11-2012 17:43:45 // 15703
Jól mondja ystuc, ezt simán okozhatják kopott szilentek is: "minden útegyenetlenség hatására korrigálni kell, mert kitér az egyenesből." No meg a lengéscsillapítók is. (Hátul főleg, mert ott a lengéscsillapító "az egyik lengőkar".)
ystuc18-11-2012 17:37:40 // 15702
Mondjuk ebben lehet valami, mert a 2 héttel ezelőtti átvizsgáláson azt állapították meg, hogy a szilentek lassan cserések lesznek...
ystuc18-11-2012 17:36:04 // 15701
Nekem is ette, és gyári ültetés van az autóban. Sokat nem lehet vele kezdeni, több futóművesnél is voltam, a gyári értékeket hibátlanul hozza.
NT Kundi18-11-2012 17:27:26 // 15700
jó állapotú 4x98as szép alufelni jó áron érdekel 14-15ös méretben + gumi is hozzá !!
DieselManiaco(NagyVad)16-11-2012 19:48:42 // 15699
nem egészen,változik a dőlés a multilinknél is,nem egyforma hosszú a két lengőkar,és nem egy síkban van elhelyezve a két szilent pár, a szerelőműhely topicban,mreni is leírta hogy az ültetés hatására 4 fokra változott a dőlés,és az nem igazán elhanyagolható.
András bácsi16-11-2012 11:38:53 // 15698
A multilink-rendszereknél az ültetés nem, vagy csak elhanyagolhatóan befolyásolja a kerékdőlést: ha tényleg dől, akkor nem ott van a hiba.
Gyula8216-11-2012 10:34:51 // 15697
Kérdés az, h az ültetés előtt is ette? Mert akkor egyértelmű, de rövidebb a rugú tudtottam ezeknél dönti a kereket befelé, ami miatt eszi a gumit.
De eheti a gumit a szilentek miatt is, de azt érezni kellene, mert nem fut egyenesen, minden útegyenetlenség hatására korrigálni kell, mert kitér az egyenesből. Különben ezt Te nem biztos, h érzed, mert a szilent szép lassan fossa el magát, te meg így szép lassan hozzászoksz ahogy használod. Én jártam már úgy, h félrekopott a gumi, de nagyon gyorsan annyi lett neki és hiába feszegettük a fütőművet aknából, nem tűnt rossznak. Próbáltasd ki vkivel az autó, és ha szenved vele, akkor a aszilent a baj. nekem is így derült ki... :S
De eheti a gumit a szilentek miatt is, de azt érezni kellene, mert nem fut egyenesen, minden útegyenetlenség hatására korrigálni kell, mert kitér az egyenesből. Különben ezt Te nem biztos, h érzed, mert a szilent szép lassan fossa el magát, te meg így szép lassan hozzászoksz ahogy használod. Én jártam már úgy, h félrekopott a gumi, de nagyon gyorsan annyi lett neki és hiába feszegettük a fütőművet aknából, nem tűnt rossznak. Próbáltasd ki vkivel az autó, és ha szenved vele, akkor a aszilent a baj. nekem is így derült ki... :S
.......................15-11-2012 21:55:19 // 15696
Csatlakozom,az összetaràs lesz a baj,
Mennyi a dőlés ?
Összetartàs?
Mennyi a dőlés ?
Összetartàs?
DieselManiaco(NagyVad)15-11-2012 21:18:03 // 15695
Volt vagy van is? Dőlés miatt nem eszi brutálisan a gumit,azt inkább összetartás miatt szokta.
Liquid15-11-2012 21:13:03 // 15694
minden rendben van a futóművel? Mert nekem is ette (na annyira azért nem, de jobbal elkopott a belső oldal) és futóműbeállítás után javult, bár alapvetően mindenképp eszi, de azért nem mindegy mennyire.
Mindenesetre, ha a futómű rendben van, akkor nem szabad durván félrekopnia.
Mindenesetre, ha a futómű rendben van, akkor nem szabad durván félrekopnia.
Ádi2.415-11-2012 19:18:03 // 15693
Tisztelt Cartársak!
A segítségeteket szeretném kérni,olyan problémám lenne,az autóm/156 2.4 Jtd/ első futóművei, ÜBER Brutál módon megeszi a gumikat,dőlésszög miatt persze, amit ügye nem lehet állítani.Érdeklődnék hasonló tapasztalatok után,vagy esetleg aki már találkozott ilyen problémával, milyen irányba induljak el a probléma keresésében.Hozzá tenném az autó ültetve volt.
Előre is köszi a segítséget....
A segítségeteket szeretném kérni,olyan problémám lenne,az autóm/156 2.4 Jtd/ első futóművei, ÜBER Brutál módon megeszi a gumikat,dőlésszög miatt persze, amit ügye nem lehet állítani.Érdeklődnék hasonló tapasztalatok után,vagy esetleg aki már találkozott ilyen problémával, milyen irányba induljak el a probléma keresésében.Hozzá tenném az autó ültetve volt.
Előre is köszi a segítséget....
Dévid11-11-2012 21:55:27 // 15691
Akkor jó! :D Mióta átálltál a sötét oldalra, azóta nem tudom hogy kezeljelek! :D
Liquid11-11-2012 21:47:41 // 15690
annak hát, veled nem merek viccelni :)
Dévid11-11-2012 21:41:10 // 15689
Ezt remélem komolyan kérdezted, mert viccnek kicsit durva lett!
Liquid11-11-2012 21:37:25 // 15688
a gyufát nem szoktad kipróbálni szálanként használat előtt? :D
Dévid11-11-2012 21:33:17 // 15687
Én ott csak le szoktam támasztani a vasat. Kíváncsi voltam, hogy forognak a kerekek, és kellett a hátsó tetőablak előkészítés is. Amúgy a viccet félretéve akkor épp azt néztem meg, hogy kopottak-e a gumik. Le is cseréltem mind a négyet utána.
Erhard 242 (Pure Energy)11-11-2012 21:17:33 // 15686
csak árkokban közlekedtem
Dévid11-11-2012 21:13:31 // 15685
Néha nem értem az embereket...
Liquid11-11-2012 21:10:33 // 15684
biztosan a csak az üvegházban közelekedett vele a paprikapalánták között :))
Laurent11-11-2012 18:18:49 // 15683
Hali Urak!
Egy kis segítségre lenne szükségem.. 156 1.9 JTD gyorsításkor 110-120 km/h körül egy nagyon picit remeg az eleje. De ha nem olyan nagy gázzal tolom neki, akkor semmi. Féltengely gumiharangok épek, meg nem ropog nem kattog.
Nem tudja valaki h mi okozhatja? Vagy attól, hogy nem ropog a féltengely okozhatja ez a problémát, vagy netán a felni (acél)?
köszi
Egy kis segítségre lenne szükségem.. 156 1.9 JTD gyorsításkor 110-120 km/h körül egy nagyon picit remeg az eleje. De ha nem olyan nagy gázzal tolom neki, akkor semmi. Féltengely gumiharangok épek, meg nem ropog nem kattog.
Nem tudja valaki h mi okozhatja? Vagy attól, hogy nem ropog a féltengely okozhatja ez a problémát, vagy netán a felni (acél)?
köszi
Dévid10-11-2012 19:39:15 // 15682
Aszfalton vagy hóban is próbáltad? Mert azért egy veteményes és egy közút között néha van különbség!
Erhard 242 (Pure Energy)10-11-2012 18:42:27 // 15681
érdekes amikor fuvaroztam a pug experten debica volt az volt a legjobb téligumi tökön, babon elmentem vele ...
W.10-11-2012 18:19:28 // 15680
Urak! Kumho KW27 téligumival van valakinek tapasztalata?
.......................08-11-2012 14:22:33 // 15679
droberto08-11-2012 06:52:03 // 15678
Elbicsaklott az ujjam! :)
GTPeti07-11-2012 23:30:17 // 15677
Nyomatékkulcs rulez. ;)
GTPeti07-11-2012 23:28:48 // 15676
Az jó meleg kanyar volt akkor. (90°C) :))
Liquid07-11-2012 23:04:13 // 15675
az ECO gumik ilyenek, én is inkább veszek puha "kopós" gumit, mivel nem megyek sokat nem izgat ha csak 25-30e km-t megy el.
Egy utcai gumi mindig kompromisszumról szól, mert vagy ECO és akkor kaki a tapadása, vagy tapad szárazon de vizesen nem, vagy fordítva, vagy tapad de akkor kopik is, mindent tudó nem létezik (ez az én meglátásom), tehát számít az ár teljesítmény arány.
Egy utcai gumi mindig kompromisszumról szól, mert vagy ECO és akkor kaki a tapadása, vagy tapad szárazon de vizesen nem, vagy fordítva, vagy tapad de akkor kopik is, mindent tudó nem létezik (ez az én meglátásom), tehát számít az ár teljesítmény arány.
droberto07-11-2012 22:37:12 // 15674
Egyrészt egy 4 mm alatti téligumi vízkiszorítása már erősen lecsökken, másrészt pedig mert pl. Ausztriában 4 mm alatt már nem használhatják a téli gummát. Szerintem ezt hamarosan nálunk is bevezetik.
Nem véletlenül van a Conti CWC-on is 4 mm-es kopásjelző.
Nem véletlenül van a Conti CWC-on is 4 mm-es kopásjelző.
droberto07-11-2012 22:32:07 // 15673
Ez tényleg jó kérdés, de vsz. azért mert új dolgokat lehet egzaktul összehasonlítani. Egyébként létezik olyan teszt, ahol használt dolgokat mérnek össze?
droberto07-11-2012 22:30:08 // 15672
Mindenki kerülhet vészhelyzetbe, és akkor nagyon számítanak a nüanszok gumi és gumi közt.
"Én feleslegesnek tartom dupla áron gumit venni ,inkább legyen rajta egy olcsóbb új,mint egy kopott márkás!" - Nedves körülmények közt a nagyobb profilmélység miatt nyilván előnyben van egy új, de szárazon már SZVSZ az alapanyag miatt a prémium márka nyerne.
"Én feleslegesnek tartom dupla áron gumit venni ,inkább legyen rajta egy olcsóbb új,mint egy kopott márkás!" - Nedves körülmények közt a nagyobb profilmélység miatt nyilván előnyben van egy új, de szárazon már SZVSZ az alapanyag miatt a prémium márka nyerne.
droberto07-11-2012 22:24:56 // 15671
Nem kanyarodásra, hanem nedves úton fékezésre és vonóerő átadásra gondoltam.
1., Egyszer majdnem összetörtem apósjelöltem hármas Golfját, mert nem tudtam megállni a Debicával esőben. A szembejövő sávba, az előttem megálló mellé csúsztam át. Pedig jóval előbb fékeztem mint a régebbi konstrukciós Tipo-val, amin Conti PremiumContact2 volt. Egyszerűen nem hittem el, hogy van ilyen.
2., A másik példám: igaz márkás gumi, de fejlesztésénél más szempont volt a mérvadó. ContiEco Contact, ~12°C-nál, esőben, aszfalton, az 1.5 dCi Logan MCV pörgeti 2.-ban a kerekeit. Vicc! :)
3., Szintén márkás, de az ADAC szerint is vizes úton kaka Pirelli Sottozero-val vettem az Alfát, de azonnal lecseréltem - Esőben úgy csúszik mint a Conti a havon. És ez nem túlzás! Egyszer egyenesben megcsúsztunk fékezéskor és azt, hittük, hogy lefagyott a víz. Akkor jöttünk rá, hogy ez a gumi csak ennyit tud, amikor 40-el vettem be egy 90°c-os kanyart, és elment az autó hátulja.
1., Egyszer majdnem összetörtem apósjelöltem hármas Golfját, mert nem tudtam megállni a Debicával esőben. A szembejövő sávba, az előttem megálló mellé csúsztam át. Pedig jóval előbb fékeztem mint a régebbi konstrukciós Tipo-val, amin Conti PremiumContact2 volt. Egyszerűen nem hittem el, hogy van ilyen.
2., A másik példám: igaz márkás gumi, de fejlesztésénél más szempont volt a mérvadó. ContiEco Contact, ~12°C-nál, esőben, aszfalton, az 1.5 dCi Logan MCV pörgeti 2.-ban a kerekeit. Vicc! :)
3., Szintén márkás, de az ADAC szerint is vizes úton kaka Pirelli Sottozero-val vettem az Alfát, de azonnal lecseréltem - Esőben úgy csúszik mint a Conti a havon. És ez nem túlzás! Egyszer egyenesben megcsúsztunk fékezéskor és azt, hittük, hogy lefagyott a víz. Akkor jöttünk rá, hogy ez a gumi csak ennyit tud, amikor 40-el vettem be egy 90°c-os kanyart, és elment az autó hátulja.
Zoli198007-11-2012 21:49:16 // 15670
Ez ismét a nyugati országok "sajátossága" talán. Pl itt sopronba jópár gumis foglalkozik kintröl hozott gumikkal, és rengeteg a félig kopott gumi, amit Fritzék már nem tesznek fel. Nem ritka az 4-5-6 mm-es (téli)gumi, amit ök már kidobnak, de itt még van aki megveszi, mondván van téligumi a kocsin.
Piritu - 1.000.00007-11-2012 21:40:38 // 15669
Sokáig én is Barum párti voltam, el is koptattam jó pár garnitúrát, aztán más volt éppen a polcon amikor téli gumma kellett. Azóta nem vagyok...
Bár továbbra is egy nagyon jó kompromisszumnak tartom.
Bár továbbra is egy nagyon jó kompromisszumnak tartom.
.......................07-11-2012 21:20:38 // 15668
És a minta kopàs hatàsàt sem veszi figyelembe,csak új gumikat tesztel,félig lekopottat nem,
Miért?
Miért?
Alfa GT-Csaba07-11-2012 21:05:47 // 15667
Én a Lanciámmal 13 éve Barum gumival járok télen ,és eddig maximálisan megvagyok vele elégedve!Soha nem mentem neki senkinek és ritkán is csúszik meg ,persze nem tükörjégen ,mert ott mindegy ilyen gumi van a vason ,Barum vagy Michelin!!!!Én feleslegesnek tartom dupla áron gumit venni ,inkább legyen rajta egy olcsóbb új,mint egy kopott márkás!
Zoli198007-11-2012 20:49:23 // 15666
A hangsúly az "ésszerű" szavon van. Én se fogok soha nagyon drága premium gumit venni, pláne ha nem tud többet, mint a töredékkel olcsóbb, de közel hasonló tudású társai. Dunlop bizonyított, most is az van rajta. Premium, de mégse 50e/db árú michelin, vagy goodyear.
Liquid07-11-2012 20:42:47 // 15665
abban nagy része van a más autók középszerűségének is :)
Liquid07-11-2012 20:42:09 // 15664
ez attól függ, mert pl. én személy szerint az egyik legolcsóbb de ésszerű téli/nyári gumit vettem meg, és eszem ágában se volt a bő dupláját költeni rá és nem éreztem sose hogy rosszul döntöttem volna. Ez a 156-nál volt, de ugyanez lesz majd a 159-nél is ha oda jutok. A hangsúly az ésszerűn van, természetesen nem kínait vettem.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
391
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?