Forum >> KRESZ
Erhard 242 (Pure Energy)17-06-2009 22:11:24 // 315
ez van végül is nem Ystuc a hibás félre informálták....
ystuc17-06-2009 22:11:08 // 314
Nem magas beosztású emberek, hanem kiképzők. És én úgy gondolom, hogy képben vannak. Sőt, szerintem nem véletlenül dolgoznak ott, ahol... De ebbe szerintem ne menjünk bele.
Hardy17-06-2009 22:09:39 // 313
A magas beosztású emberek mindig hülyeséget beszélnek. A múltkor valakinek a magas beosztású ismerőse adott tanácsot, 200000 Ft-ba került neki az idióta tanács egy baleset folytán :)
Erhard 242 (Pure Energy)17-06-2009 22:09:32 // 312
amit belinkeltem...pl
ystuc17-06-2009 22:08:23 // 311
Hol találom az útmutató szöveget? Tudsz adni linket?
Erhard 242 (Pure Energy)17-06-2009 22:07:34 // 310
sajnálom hogy ilyen magas "beosztású" emberek és nem ismerik a KRESZ.t :((( vicc
Hardy17-06-2009 22:06:27 // 309
Ne csak a KRESZ-t olvasd, hanem az útmutató szöveget is hozzá! Ott megtalálod amit írtam.Meg azt is írja a KRESZ, ha a forgalom sűrűsége folytán a forgalmi sávokba összefüggő járműoszlopok alakulnak ki csak akkor válthatsz sávot, ha meg akarsz állni, vagy kanyarodni, de az utóbbi ugye autópályán nem érvényes.
ystuc17-06-2009 21:59:31 // 308
Hmm... Hát, hogy pontosan mi a titulis, azt meg nem mondom neked... De végül is minde 3 csoportba bele tartozhatnak akár... :-)
ystuc17-06-2009 21:58:41 // 307
Hát, én a KRESZ-ben csak olyat láttam, hogy lakott területen belül engedi a jobbról elhaladást. Különben miért írná ki, hogy "lakott terület"? (36. para 4-es bek továbbra is) Ha nem csak ott érvényes a dolog, akkor miért kell külön kiemelni?
Erhard 242 (Pure Energy)17-06-2009 21:56:51 // 306
kit kérdeztél? szakoktatót? közlekedési rendőrt? esetleg autópálya rendőrt?
Hardy17-06-2009 21:56:18 // 305
Amit leírtam az is a KRESZ-ből van és ott lehetőséget ad rá. Nem mondtam, hogy így jó, de ha a KRESZ engedi akkor nincs mit tenni. Az hogy valaki a megengedett sebesség határán ballag a belső sávban és nem megy ki jobbra ha teheti, az nincs rendben. 3 sáv esetén meg igazából 2 a haladó a 3. meg előző lenne. De ez csak nálunk divat. Hétvégén mikor nem mennek a teherautók mindenki a 2. meg 3. sávot használja. az 1.meg teljesen üres, mintha áram lenne benne és rázna. Ausztriába pl. ezért letépik a fejed, és hogy honnan jönnek nem tudom, de azonnal ott vannak.
ystuc17-06-2009 21:53:44 // 304
Mint írtam neked korábban, és is megkérdeztem pár embert, akiknek a kisujjukban van a szakma... Érdekes, hogy ők mind azt mondják, hogy én tudom jól. Miért van ez?
Erhard 242 (Pure Energy)17-06-2009 21:53:19 // 303
az meg végkép szomorú hogy az oktatóid nem ismerik a KRESZ-t és hülyén oktatják...
Erhard 242 (Pure Energy)17-06-2009 21:52:17 // 302
látod viszont aki oktatja vagy aki ezért büntet az meg megmondja mi az igazság :) én nekik hiszek bocs...bár látom neked már tökmind1 ki nyilatkozik
ystuc17-06-2009 21:48:46 // 301
Nálam okosabbak sem értenek veled egyet... :-)
Liquid17-06-2009 21:48:30 // 300
totál értelmetlen dolog lenne, jó üzlet annak aki tervezi illetve gyártja a táblákat. Szerinted aki hülye ahhoz hogy ésszel menjen, vagy ittas vagy más okból eszetlen, az majd megáll a tábla előtt és elolvassa hányan haltak meg?
Semmi értelme az ilyen "elrettentéseknek", ha én speciel ismerem az utat és tudom, hogy normális viszonyok között egy kanyart kényelmesen be tudok venni 110-zel, akkor nem fogok azért lassítani, mert 5 vagányszuzukis már meghalt ott
Eccerű a dolog, mindenkinek ismernie kellene a saját és kocsija határait...nameg persze az út és időjárásviszonyokhoz alkalmazkodni...
Semmi értelme az ilyen "elrettentéseknek", ha én speciel ismerem az utat és tudom, hogy normális viszonyok között egy kanyart kényelmesen be tudok venni 110-zel, akkor nem fogok azért lassítani, mert 5 vagányszuzukis már meghalt ott
Eccerű a dolog, mindenkinek ismernie kellene a saját és kocsija határait...nameg persze az út és időjárásviszonyokhoz alkalmazkodni...
Erhard 242 (Pure Energy)17-06-2009 21:47:38 // 299
Isti nem értelemezed jól a KRESZ-t ez van lépj már túl rajta...amit rajzoltam szabályos aztán ennyi....nem az volt a kérdés ki szerint van ez rendben :D
ystuc17-06-2009 21:45:43 // 298
Várj, most nem az a kérdés, hogy hogy közlekedünk, hanem az, hogy a KRESZ mit ír le. :-)
Viszont ha mindenki betartaná a jobbra tartás törvényét, akkor bizony egyrészt nem lenne akkora dugó, másrészt kisebb lenne a balesetveszély.
Mondjuk számomra fura, hogy szerinted ez így teljesen rendben van...
Viszont ha mindenki betartaná a jobbra tartás törvényét, akkor bizony egyrészt nem lenne akkora dugó, másrészt kisebb lenne a balesetveszély.
Mondjuk számomra fura, hogy szerinted ez így teljesen rendben van...
Hardy17-06-2009 21:41:54 // 297
Látom még nem közlekedtél hosszú hétvégén a Balaton felé. Akkor nem 2, hanem akár 4 sáv is telített lenne, vagy ha mindenki csak előzésre használná a belső sávot akkor az eleje Siófoknál a vége meg Pesten lenne.
ystuc17-06-2009 21:38:52 // 296
Na, itt van a képzavar.
Mitől lehet a belső sáv telített úgy, hogy nem előzés, vagy elhaladás van, hanem folyamatos haladás? Ugyebár autópályáról beszélünk. Vagyis aki folyamatosan halad, az nem tartja be a jobbra tartást... Érted mit akarok kihozni a dologból? :-)
Mitől lehet a belső sáv telített úgy, hogy nem előzés, vagy elhaladás van, hanem folyamatos haladás? Ugyebár autópályáról beszélünk. Vagyis aki folyamatosan halad, az nem tartja be a jobbra tartást... Érted mit akarok kihozni a dologból? :-)
Hardy17-06-2009 21:36:53 // 295
Az nincs rendben ha nem tartják be a jobbra tartást, de lehet, hogy annyira telítettek a sávok, hogy nem is tudnak kisorolni, és valami okból a külső sáv jobban megy mint a belső.
ystuc17-06-2009 21:31:53 // 294
Vagyis teljesen rendben van, ha valaki a fokozott jobbra tartást nem tartja be, és ezért jobbról eltudnak menni mellette?
Erhard 242 (Pure Energy)17-06-2009 21:31:16 // 293
én meg már 2 hete tépem a számat :)
Hardy17-06-2009 21:31:11 // 292
De akkor nincs új topic :)
András bácsi17-06-2009 21:31:01 // 291
Holott a röndérek büntetnek, én meg azt mondom, hogy miért nem jól csinálják. :)))
András bácsi17-06-2009 21:30:17 // 290
Tegnap nekem nem hittetek. ;)
András bácsi17-06-2009 21:29:49 // 289
Én mondtam, hogy a röndérek is ezt mondják. :)
GTPeti17-06-2009 21:27:37 // 288
Ezt előbb is leírhattad volna. Akkor megspórolunk egy csomó szerverkapacitást. :))
Erhard 242 (Pure Energy)17-06-2009 21:27:27 // 287
Ystuc olvasod remélem amit a Szakemberünk ír jöhet a láda kóla! :)
Hardy17-06-2009 21:25:42 // 286
Mivel olyan párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten, ahol a forgalmi sávokat útburkolati jelekkel megjelölték, a külső forgalmi sávban folyamatosan haladó jármű a belső sávban folyamatosan haladó, tehát nem előzést, vagy folyamatos előzést végző jármű mellett fokozott figyelemmel elhaladhat, így nem.
GTPeti17-06-2009 21:24:49 // 285
"Jobban megfogalmazva a fizika modellekre épül"
Valóban. És egy modell esetén meg kell húzni valahol a határt. Továbbra is fenntartom. Ha még egy olyan konyhanyelven megfogalmazott szó, mint a "tartós" sincs egy 8 általánossal is megérthető paraméterrel megadva (pl. 1500m vagy 60 mp), akkor az számomra egyértelműen aluldefiniált. Úgy is írhatom, hogy hanyagul megszerkesztett, könnyen kijátszható, szabadon értelmezhető, stb.
Valóban. És egy modell esetén meg kell húzni valahol a határt. Továbbra is fenntartom. Ha még egy olyan konyhanyelven megfogalmazott szó, mint a "tartós" sincs egy 8 általánossal is megérthető paraméterrel megadva (pl. 1500m vagy 60 mp), akkor az számomra egyértelműen aluldefiniált. Úgy is írhatom, hogy hanyagul megszerkesztett, könnyen kijátszható, szabadon értelmezhető, stb.
Atesz198717-06-2009 21:22:23 // 284
Jelzem nem kizárt, hogy van olyan kanyar, amelyiknek a halálozási statisztikája három számjegyű is lehet. Ott azért csak lefékeznék...
Atesz198717-06-2009 21:20:51 // 283
A napokban kishíján meghalt egy általános iskolai osztálytársam. Enyhén szólva túl nagy sebességgel ment be egy kanyarba.
Azon gondolkodtam, hogy lenne-e értelme kirakni a veszélyesebb kanyarok elé a kanyar baleseti statisztikáját? Szerintetek elrettentő lenne, ha pl ki lenne írva, hogy
12 halott
20 súlyosan sebesült
Ugyan ez bizonyos útszakaszoknál, ahol tényleg sok a baleset. Szerintem több értelme lenne, mint az "őt is hazavárták" bábuknak. Csak Dombóvár-Döbrököz között (8km) van 2 olyan kifejezetten veszélyes kanyar, ami éves szinten 3-4 ember életébe, és kitudja hány összetört autóba kerül.
Azon gondolkodtam, hogy lenne-e értelme kirakni a veszélyesebb kanyarok elé a kanyar baleseti statisztikáját? Szerintetek elrettentő lenne, ha pl ki lenne írva, hogy
12 halott
20 súlyosan sebesült
Ugyan ez bizonyos útszakaszoknál, ahol tényleg sok a baleset. Szerintem több értelme lenne, mint az "őt is hazavárták" bábuknak. Csak Dombóvár-Döbrököz között (8km) van 2 olyan kifejezetten veszélyes kanyar, ami éves szinten 3-4 ember életébe, és kitudja hány összetört autóba kerül.
Erhard 242 (Pure Energy)17-06-2009 21:06:05 // 282
jó hogy itt vagy legalább Te szakember vagy :D autópályán büntetitek a jobbról való elhaladást?
Hardy17-06-2009 21:00:50 // 281
A lejtő alján már én is láttam mérni őket, de az eső miatti korlátozásokat elvileg mindenhol beszedték, és nagy sárga alapon rakták ki a figyelmeztető táblákat. Azért kellett, mert olyan nincs a KRESZ-ben, hogy esőben 100 a megengedett, mivel az eső kiegészítést csak figyelmeztető táblákkal érvényes, nem tiltókkal.
ystuc17-06-2009 20:45:57 // 280
Ami elég szomorú. Tudok olyan esetről, hogy emberünk azért nem tudott választ adni a kérdésekre, mert nem jutott el a mondat végéig olvasásban...
Erhard 242 (Pure Energy)17-06-2009 20:44:38 // 279
én ugyan ezt magyaráztam...már a 8 általános sem követelmény a jogosítványhoz :(
WarbiRunner (Gyuri)17-06-2009 20:36:56 // 278
Az előbb azért szóltál le, mert "túldefiniáltam", most alul. Nem igazodok ki rajtad :-) A Kresz szerencsére nem dől össze egy-két pontatlan megfogalmazástól, ez pontosan inkább a jogászok asztala, hogy úgy írják körül, hogy ne legyen könnyen kijátszható. Olyan meg nincs, hogy nem kijátszható, erre jó, ha van jogász ismerős.
Ha filozofálgatunk, akkor azt mondanám, hogy a fizika kicsit lazábbra kénytelen venni a dolgokat annál, hogy határozott definíciókban fogalmazzon. Köznyelven puffogtatva "minden relatív". Jobban megfogalmazva a fizika modellekre épül, amik a valóság közelítései. Egyik sem elég pontos, de adott körülmények közt kielégítő pontosságú :-)) Egy tégla leeséséhez pl. felesleges relativitás elméletet figyelembevenni, holott valójában pontatlan eredményre jutunk. Csak épp nekünk az a pontosság elég. Egy neutrínó létezését a Földön pedig képtelenség relativitás nélkül megmagyarázni.
Kicsit elkanyarodtam, de ezt csak azért írtam, hogy nem kell a kreszt túldefiniálni ahhoz, hogy használható legyen. Ezért írtam a kicsit ironikus relatív gyorshajtásos dolgot is. Abba gondolj bele, hogy a kreszt nem feltétlenül kiemelkedő intellektusok szerkesztik (nem is feltétlenül műszaki emberek), és a cél, hogy széles réteg megértse, és képes legyen betartani. Annak aki fél km-t nem tud átváltani méterre, hogy mondod el, mennyit haladhat egy sávban? Jó, lehet durva a példa, de szerintem kb erről van szó. És akkor a rendőrről nem is beszéltünk. Szerinted méréstechnikát oktatnak majd nekik?
A vitát kicsit fölöslegesnek érzem emiatt. Tuti, ha összeülnénk kreszt szerkeszteni, egy jóval precízebb, korrektebb szabályanyag összejönne, amit az emberek fele meg se értene, nem hogy még levizsgázzon belőle.
Ha filozofálgatunk, akkor azt mondanám, hogy a fizika kicsit lazábbra kénytelen venni a dolgokat annál, hogy határozott definíciókban fogalmazzon. Köznyelven puffogtatva "minden relatív". Jobban megfogalmazva a fizika modellekre épül, amik a valóság közelítései. Egyik sem elég pontos, de adott körülmények közt kielégítő pontosságú :-)) Egy tégla leeséséhez pl. felesleges relativitás elméletet figyelembevenni, holott valójában pontatlan eredményre jutunk. Csak épp nekünk az a pontosság elég. Egy neutrínó létezését a Földön pedig képtelenség relativitás nélkül megmagyarázni.
Kicsit elkanyarodtam, de ezt csak azért írtam, hogy nem kell a kreszt túldefiniálni ahhoz, hogy használható legyen. Ezért írtam a kicsit ironikus relatív gyorshajtásos dolgot is. Abba gondolj bele, hogy a kreszt nem feltétlenül kiemelkedő intellektusok szerkesztik (nem is feltétlenül műszaki emberek), és a cél, hogy széles réteg megértse, és képes legyen betartani. Annak aki fél km-t nem tud átváltani méterre, hogy mondod el, mennyit haladhat egy sávban? Jó, lehet durva a példa, de szerintem kb erről van szó. És akkor a rendőrről nem is beszéltünk. Szerinted méréstechnikát oktatnak majd nekik?
A vitát kicsit fölöslegesnek érzem emiatt. Tuti, ha összeülnénk kreszt szerkeszteni, egy jóval precízebb, korrektebb szabályanyag összejönne, amit az emberek fele meg se értene, nem hogy még levizsgázzon belőle.
Erhard 242 (Pure Energy)17-06-2009 20:30:24 // 277
akkor nem sütsz :D
GTPeti17-06-2009 20:28:10 // 276
Az nagy szemtelenség lenne ha betennék róla képet? :))))
(Igen. - a szerk. :)
(Igen. - a szerk. :)
GTPeti17-06-2009 20:26:29 // 275
Van kenyérsütőm. :)
Erhard 242 (Pure Energy)17-06-2009 20:21:10 // 274
nincs igazad mert ha pl lenne kenyérsütőd és mindig a megadott dolgokat tennéd bele gramm szerint érnének meglepetések, csak állandó együtthatóknál él a szabály a változóknál ki kell azt küszöbölni :)
GTPeti17-06-2009 20:04:20 // 273
Az én szakmámból egy példa, vagyis párhuzam a "csipet sóra": "Végy egy kis forrasztóónt és forraszd be az ellenállást." Ugyanúgy "érzésre" vesz az ember adott mennyiséget, mert nem kritikus. Ettől még lehetne pontosan definiálni. A KRESZ-t azonban nem lehet egy "laborban elkövetett barkácsoláshoz" hasonlítani, sokkal inkább egy készülékek engedélyeztetésére vonatkozó szabálykönyvhöz.
GTPeti17-06-2009 19:59:25 // 272
Bocs, Erhard. Az egy csipet sót éppenhogy lehet definiálni. Gramm a tömeg mértékegysége. (Az egy más dolog, hogy nem szükséges.)
Nem győztél meg. Nagyon nem.
Nem győztél meg. Nagyon nem.
Erhard 242 (Pure Energy)17-06-2009 19:55:41 // 271
Petikém az első iskolám vendéglátó volt szakács gyakorlaton pl az "egy csipet sót" kurvára nem lehet definiálni tudod ezeket érezni kell vagy próbálj meg úgy főzni hogy kristályonként kifőzöd de akkor is baxhatod mert ami neked sós az nekem sótlan :DDD
na erre varrj gombot :P
na erre varrj gombot :P
ystuc17-06-2009 19:37:02 // 270
M1-esen is van 100-as tábla Bp felé Bicske után. És még stabil traffi is van ott.
GTPeti17-06-2009 19:31:23 // 269
"Így van, ezt én is elegendő, legfeljebb pontatlan megfogalmazásnak érzem."
Cartárs, te fizikus vagy. A te szakmádban egy pontatlan definició "használati értéke" NULLA. (Az enyémben is. Nincs olyan, hogy vmi kb. jó.)
A jogban egy pontatlan megfogalmazás értéke azért NULLA, mert tetszőleges módon kijátszható.
Cartárs, te fizikus vagy. A te szakmádban egy pontatlan definició "használati értéke" NULLA. (Az enyémben is. Nincs olyan, hogy vmi kb. jó.)
A jogban egy pontatlan megfogalmazás értéke azért NULLA, mert tetszőleges módon kijátszható.
Piritu - 1.000.00017-06-2009 19:28:05 // 268
A zsákra mi van írva? Az hogy 0,5q vagy 50 kg? :-P
Piritu - 1.000.00017-06-2009 19:25:48 // 267
itt térnék vissza a fényképes kérdésemhez, honnantól állhatok meg? Az sincs definiáva a KRESZ-ben, hogy hol az út széle, az se derül ki belőle, hogy mikor büntethetnek meg.
Erhard is magyarázó szakkönyvre hivatkozva próbált minket meggyőzni, ilyen nincs a földi halandónak. Ha a szöveg egyértelmű lenne nem kéne magyarázó könyv.
Erhard is magyarázó szakkönyvre hivatkozva próbált minket meggyőzni, ilyen nincs a földi halandónak. Ha a szöveg egyértelmű lenne nem kéne magyarázó könyv.
WarbiRunner (Gyuri)17-06-2009 19:23:45 // 266
Hát az M3-mason én emlékszem a Gödöllői lejtő közepén egy 100-asra, a túloldalon egy 120-asra. A 100-as jócskán fölöslegesnek tűnik, a 120-as annyiban indokolt, hogy néhány autó képtelen annyival is bekanyarodni ott. Tegyenek ki egy "vigyázz, rossz szögben döntött éles kanyar, gagyi futóművel lassíts" táblát. :-.)) Ja, és ott szoktak mérni a 100-as tábla után, ahogy kibukkansz a kanyarból. Ugyanez az M35-M3 közösítő szakaszán. A hídon 100-as korlátozás, amit senkinek nem tiszta, hogy mi old fel. Elvileg a kereszteződés, gyakorlatilag meg honnantól kereszteződés két autópálya 4-sávos párhuzamos találkozása. Ezt is előszeretettel telibefotózzák. Ja, és szabályosan nem tudsz begyorsítani besoroláshoz, mert a baloldali 2 sáv 130-cal mehet, az M35-ről érkező 100-al...szóval vannak fura táblák, hidd el.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
4
Guests4
526
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?