Forum >> Milyen a jó olaj?

Üvegtigris15-02-2006 18:35:28 // 404
Faterom évek óta Mobil 1-et önt a jobb minőségű kocsikba. Neki az az első számú olaj és én az ő szakmai tapasztalatára hagyatkozom ami nem kicsi.
Üvegtigris15-02-2006 18:32:12 // 403
"Csak pénzkidobás ezek a löttyök, semmit nem használnak" Ahogy gondolod... Nekem a Prolonggal kapcsolatban csak + véleményem van. Ha egy kicsit figyelnél a Prolonggal kapcsolatban: Nem a kopott motorokat hozza rendebe, hanem a még jól működő szerkezetkbe kell beleönteni megelőzés céljából, amiről te beszélsz, arra elvileg a Metabond lenne a jó, de azt nem ismerem.
haze14-02-2006 12:35:54 // 402
hát én csak metabond ot használok már régóta ... ( nekem bejön ) olajcsere után a 75 ös olajnyomás mutatója.. majdnem 2 bart mutat.. ( legyen 1,98 ) beleöntöttem a szokásos mennyiséget amit gondolok fél flaska ( 2dl. legutóbb vecsésen 6300 ft volt. ) kb 100 km megtétele után már 2.2 volt van per pill is stabilan.. szerintem ezek a csodalöttyök hogy prolong meg restorer meg mittom én nem érnek semmit de ez sztem. fajin... és ráadásul nem is reklámozzák agyra főre )))) ezekszerint jobb mint azok) szerintem csendesebb, erőteljesebb a motor tőle... vagyis nem tudom mit csinál)) de a mutató mutat )))) baja nem lesz tőle)
Vega14-02-2006 12:03:22 // 401
Az mondjatok meg az mi a szarert van ,hogy a neten pl totalcar.hu-n vagy sok mas oldalon a castrol vagy a valvoline 10w-60-as olajok de meg az agip is 2200-2400 ft kozott mozognak...de egy kurva uzletben sem sikerult 3200 ft alatt hozzajutnom...volt ahol 4 rugot kertek erte....
Vega14-02-2006 12:00:30 // 400
En csak a valtoba tetettem prolongot..10 helyett valoban 20 lett az olajcsere :) Mind1...ezt is megtanultuk....valoban egy batyu faszt sem er...
csocsi12-02-2006 10:06:14 // 399
Akkor ez a felvétel bizonyított :-))))
Scott12-02-2006 10:00:05 // 398
Régebben volt a neten egy amerikai cikk, ahol kiprobálták ezt a löttyöt. Szereztek két ugyanolyan lerobbant autót, ugyanolyan motorral. Egyikbe az olajon kívűl raktak prolongot is, a másikba nem. Az "eredeti reklám szöveg" alapján leengedték mindkettőből az olajat és egyszerre elindultak mindkettővel. Mondanom sem kell mindkét motor közel egyidőben beállt. Még video is volt róla.
Charlie 16612-02-2006 09:26:41 // 397
Én azon gondolkodom, ha a Prolong akkor szám, akkor miért nem úgy reklámozzák mint a többi cuccot, mért mindíg 15 perces agymosásos biztatós blokkokban ? Sztem ha királyság lenne, akkor vmelyik olajtársaság már rág megvette volna a licenszet. Nincs igazam ?
Scott12-02-2006 09:23:18 // 396
Amúgy pont a kopogó hidrotőke miatt vettem én is anno Prolongot. Mint ahogy írtam az égatta világon semmi nem változott tőle. Adtam neki három esélyt is, három olajcserénél is kapott prolongot, aztán elegem lett a pénzkidobásból. Nem mindegy hogy 10 vagy 20 rugó egy olajcsere a prolong miatt..
Charlie 16612-02-2006 09:23:08 // 395
:):):) Mobil 1? Az nem a BMW gyári beszállítója :):):):)
Scott12-02-2006 09:18:34 // 394
A Prolong semmit sem ér, a másik sem. Én használtam Prolongot egy korábbi autómnál. Csak pénzkidobás ezek a löttyök, semmit nem használnak. Ha kopog valami, vagy eszi az olajat, akkor rendbe kell rakni a motort. Ennyi. Semmi hókusz-pókusz lötty nem segít egy kopott alkatrészen.
Vega11-02-2006 23:37:33 // 393
Na hat leert az also nivora az olaj...csipegeti azert a kis szemet...na de sebaj...mostmar alapbol 10w-60 cuccal toltom utan..2 marka kozott vacilalok....olajcserenel meg ugye mondnom sem kell mi lesz...
Üvegtigris31-01-2006 12:58:10 // 392
Igazad van. Amúgy régebben olvasgattam ezt a topicot és nagyon sokan "odavoltak" a Seléniáért. Annyi az egész, hogy ő az Alfa gyári beszálítója és ezért ajánlják, de én ha beindul a verdám, biztos, hogy kizárólag Mobil-1 et öntök bele /csak tapasztalat/. Csak gondoltam leírom...
Üvegtigris31-01-2006 12:52:01 // 391
Így három hónap távlatából is inkább a Prolongot javaslom.
Tommaso 15901-11-2005 13:57:02 // 390
Szeru!! én ezzel az olaj témával egy dolgot nem értek!leszögezem Seleniat használok,DE szerintem közel mindegy,h Selenia v Castrol ill Mobil-1 stb ,mert a viszkozitás mellett ott van a minőségi besorolás az a SAE,API stb betük!Tehát ha ezek az azonosítók egy másik olajon is rajta vannak akkor elvileg,sőt sztem gyakorlatilag is hasonló paraméterekkel kell rendelkeznie annak az olajnak!
Vega01-11-2005 13:02:20 // 389
Hat Skacok! En csak 10w-40 full syntetic Quaker State-et rakok a mociba...semmi kulonosebb okom nincs ra, bar azert tudok mellette ervelni. Seleniat meg a regi 164-esbe ontottunk, rendszeresen megette az egeszet. Igaz mar kopott joszag volt 3.0 V6. 20W-50-es Botondot (asvanyi) viszont nem naon csipegette :) Ezeket az itthoni markakat hanyagolom, egy kaptafa az osszes. Egyetlen egy olajban bizok meg es az a Motul...Annak is megvan a tortenete de most hagyjuk....Egyebkent meg nem vagyok megrogzott markahu... lehetoleg neves gyato legyen es az olaj feleljen meg a minosegi elvarasnak amit a gyaro ajanl.. Enni nem eszik semmit de egy 100 e motor miert is enne...1500-as fordulaton hallani egy nagyon csekely hidrotoke kopogast...ami 2000-nel meg is szunik...vagy elnyomja a motor hangja...de valoszinuleg a nagyobb olajnyomas miatt szunik meg...alapjarton semmi..es csak melegen...hidegen ugyszinten eleg suru meg az olaj...teszem hozza mindig a felso nivon tartom az olajat es akinek hidrotokes mocija van KOTELEZO JELLEGGE mindig figyeljen ra es mindig tartsa maxon az olajat....azaz felso nivon... Most azon filozom melyik adalekot teszteljem le...Prolong vagy Metabond...Azert lennek ra kivancsi mert tenyleg egyertelmuen meghatarozhato melegen 1500-as fordulaton egy nagyon-nagyon halk es csak az utasterbol hallhato kopogas ami nagy valoszinuseggel a hidrotoke lesz....van meg benne jopar tizezer km amire majd cserere szorul... DE!!! Ha barmelyik adalek valoban mukodik..akkor ez a kopogas pontosan annyi ,hogy EL KELL MULNIA....ha valoban hasznalnak akar csak egy kicsit is akkor ennek itt erezhetonek kell lennie.... Csak kerdes ,hogy prolong a surlodas csokkenese gyanant..vagy Meta az elmeleti fem visszaepitese lenne a nyero megoldas... Szerintetek?
Gabriel12-09-2005 18:55:22 // 387
Lécci 6 litert (felöntéssel is számolok). Filterem már van szóval ne hagyd magad rábeszélni. Nagyon köszi...
Tom1212-09-2005 18:50:25 // 386
Holnap megyek oda, aztán Pozsonyba is, vegyek?
Gabriel12-09-2005 18:47:55 // 385
379-es hozzászólás: Nem vennél-e nekem 6 litert a pénz anyuéknál van rá?
Tom1212-09-2005 18:47:11 // 384
Hogyan?
Gabriel12-09-2005 18:46:40 // 383
amúgy ráér 2-3 héten belül ám
Gabriel12-09-2005 18:46:10 // 382
Na akkor segítenél ha veled nem kisérleteznek? :-)
Tom1212-09-2005 18:43:17 // 381
Velem nem kísérleteztek. Mondtam, mit akarok és azt adták, szerintem csak csinálták a "műsort"...
Tom1212-09-2005 18:40:47 // 380
Itt vagyok! 20K, piros pléh doboz. + 20K /literes/ kék műanyag flakon.
Gabriel12-09-2005 18:37:48 // 379
Szóval arra kérnélek ha Szerdahelyen jársz lécci vegyél nekem 6 liter Seléniát (te fogod tudni melyik az - számlát irattasd a nevedre nyugodtan) és add be anyámékhoz ott a pénz is. Köszi
Gabriel12-09-2005 18:36:45 // 378
Most a 20K az nem elég nyilvánvaló vagy a szalonos a hülye?
Gabriel12-09-2005 18:36:11 // 377
Tomi, Anyámnak adtgam pénzt tegnap mondom ha mennek Dunaszerdahelyen át vegyen nekem 6 liter Selénia Alfa Romeo 20K olajat. Mondtam neki, hogy te olyan 310 Sk/liter árat mondtál ezért ha drágábbat ajánlanak az átverés. Erre most hív, hogy mutattak neki vagy 3 fajtát és mivel nem tudott felhívni nem tudta mit vegyen. Valami GOLD-ot mutogattak neki 310-ért amire az volt a válasz, hogy "Ezt inkább FIAT-okba szokás tenni". Titeket is próbált hívni közben, de szerintem nem jó számokat hívhatott. Akkor milyen olaj is kell nekem?
Ofi28-07-2005 19:35:29 // 376
Igazad van sok nagy olajtársaság csinálja, hogy tartályban hozza az olajat és itt palackozzák, jó magyar szokás szerint a hiányt valamivel potolni kell. Mi Torinoból hozzuk a Seleniát 1-2-5-50-200 literes kiszerelésben és mindig rajta is volt a dobozon, hogy Villastellonéban gyártották, illetve egy eset volt amikor Lengyelországban csomagolták a fékolajat ( Dot3 ) de ez is rajta volt a dobozon. Az olajnak még normális esetben sem használ ha töbször áttöltik és szvattyúval pumpálják.
bb1828-07-2005 18:19:40 // 375
ez egyébként megmagyarázhato teljesen racionálisan. ugyanis amikor hallok valami hangot az autombol, vagy rögtön tudom mi az vagy utánanézek, és ha olyan akkor nem izgat tovább. ha olyan hallja aki nem ért hozzá akkor folyton idegesiti a hang és rohan szerelöhöz ahol megcsinálják de jol le is huzzák. én meg gyüjtögetem a hibákat és egyszer mikor van idöm rááldozok 1-2 napot és mind megcsinálom. másképp nem is volna idöm mert mindig az elökészülettel megy el a legtöbb macera.
raga28-07-2005 14:48:20 // 374
Na elég! Autóm van csak a szkmába maradtam el. :)
Gabriel28-07-2005 13:45:52 // 373
Csak hát mindig a cipész cipőlye a lukas :-))
bb1828-07-2005 13:00:59 // 372
pedig autoszerelö auto nélkül olyan mint a lo napszemüveg nélkül nem ? :-)))))
raga28-07-2005 10:27:31 // 371
Én is akkor, de azóta semmit.
Gabriel28-07-2005 10:09:17 // 370
... hát igen ez érdekes felvetés. Autó gyártásokat kivihetnek oda, de olaj palackozást miért kéne ott csinálni. Nekem ez nem logikus, de ha megmagyarázza valaki ám legyen, elhiszem.
bb1828-07-2005 08:25:29 // 369
én meg skoda 105-ön. igaz ez még 82-ben volt.
raga27-07-2005 22:22:44 // 368
Thx! Én 1200 Ladán tanultam, azon meg nem volt turbo. :)
bb1827-07-2005 20:05:14 // 367
mellesleg van egy cimbim aki alkatrész fejlesztö mérnök és bizonyitott tényként mondta hogy van olyan olaj amit ausztriában és magyarországon is palackoznak, állitolag ugy hogy az anyagot onnan hozzák tankerben, csak az a baj hogy amit itthon töltenek a palackba az már nem az. :-((
Ofi27-07-2005 19:53:01 // 366
Ha tudsz olyan helyet ahol olyan Seleniát árulnak ami Törökben készült megköszönném ha megirnád mert tudomásom szerint van a Sleleniának vagy öt gyára de egyik sincs Törökben.
Gabriel27-07-2005 16:44:52 // 365
ez nekem is új volt azért köszi az infót :-)
bb1827-07-2005 16:25:55 // 364
a turbonak a renszerröl kell kapnia az olajzást mert többek közt nincs az a görgös csapágy ami azt kibirja ( 7-800 fokC + 100ezres fordulat ), a siklocsapágyat meg sajna kenni kell szigoruan. amugy nehány tipusnál ez a turbo gyenge pontja, hogy az olajzocsövet alulméretezik. ezeken egy csöcsere segit ( pl: nissan 280-300zx ). nem sértésnek szántam csak nekem annyira evidens. :-)
Gabriel27-07-2005 14:46:43 // 363
OFF-os Renault lassan mindent törökben gyártat :-)
raga26-07-2005 22:13:54 // 362
Igen vagy nem?
bb1826-07-2005 18:09:46 // 361
gondolom nem vagy a szakmában? :-)) (bocs)
bb1826-07-2005 18:08:47 // 360
a török árurol csak annyit, hogy ha pl. a bosch dobozon látom hogy török meg se vagyok hajlando venni.
Gabriel26-07-2005 13:17:55 // 359
Igen idősebbeknél már nem feltétel a Selénia de ha stílusos akarsz maradni... bár ennyi erővel egy alfás csak az Agip kúton tankolna de ez már baromság nem :-)
Alfabu-14526-07-2005 13:04:00 // 358
Azért fontos, hogy igazolható helyről vedd mert van olyan amit Törökországból származik és sima "botond" "húszötvenes" olaj van benne. Amúgy meg szerintem ha bármilyen "normális minőségű" "tíznegyvenes" olajat teszel bele amit 10-12 ezer km után lecserélsz akkor nem lehet nagy gond.
Gabriel26-07-2005 13:02:14 // 357
szerintem is vegyed ezt.
Gabriel26-07-2005 13:01:48 // 356
... nem semmi engem vagdosna az ideg. Anyáméknak Brava-ban nagy ütközésnél nem nyílt ki a légzsák? Hm ilyen esetben Hágán keresztül perelte volna a Fiatot? Hát ez az, hogy hagyjuk hogy ez történjen... :-(
Alfabu-14526-07-2005 12:59:27 // 355
Többen azt mondanák, hogy ez a legjobb választás. Csak nézd meg, hogy hol veszed!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.