Forum >> Milyen a jó olaj?
mreni27-05-2012 18:58:03 // 4704
az utóbbival járnál legjobban szerintem :)
Dévid27-05-2012 18:55:02 // 4703
Most szét sem lett szedve, csak az olajból látni, hogy valamit ledarált, mivel csillog benne a sok fémreszelék. :S Inkább veszek bele egy komplett 156-os blokkot, legalább marad alkatrészem, vagy fizetek a bontósnak, hogy vigye el, és adjon bontási igazolást. :)
mreni27-05-2012 17:57:20 // 4702
arra nem gondoltál,hogy ott teljesen más az olajzás és az optimális fordulatszám is??
az arra van tervezve,ezek meg nem
ettől függetlenül érdekes cikk,néhány dolgot megkérdőjeleznék,de nem akarok belemenni a témába megint :)
az arra van tervezve,ezek meg nem
ettől függetlenül érdekes cikk,néhány dolgot megkérdőjeleznék,de nem akarok belemenni a témába megint :)
Kriszo27-05-2012 17:55:08 // 4701
Ez a cikk egy baromság...
Biztos a közösnyomócsöves Actros, Tga, stb azért elmennek 1milliót, pedig ott már 1300 környékén felkapcsol az automata...
Biztos a közösnyomócsöves Actros, Tga, stb azért elmennek 1milliót, pedig ott már 1300 környékén felkapcsol az automata...
GTPeti27-05-2012 17:51:34 // 4700
- Lecsökkent a végnyomás az egyik hengerben...
- Mennyire?
- Az atmoszférikus nyomásra.
B)
- Mennyire?
- Az atmoszférikus nyomásra.
B)
Dévid27-05-2012 17:27:41 // 4698
Enyémben nincsen. Gyárilag volt, de sikerült kiölni belőle. :D :D :P
mreni27-05-2012 17:09:49 // 4697
benzinesben is van nyomaték :D :D :P
Dévid27-05-2012 16:37:52 // 4696
Ezért nem is veszek dízelt. :D
Zolika15527-05-2012 16:23:24 // 4695
Ha valaki nem olvasta volna: A nyomaték öl, nem a fordulat
mreni27-05-2012 15:46:27 // 4694
nem nem,már azóta volt egy csere :D most motul van benne, ~7ekm-el
GTPeti27-05-2012 15:43:38 // 4693
Mi az már nem a Liqui Moly van benne?
mreni27-05-2012 15:42:29 // 4692
az tuti,most találtam 12500ért 5L Mobil1-et,meg is rendelem,lehet kicsit előrehozom a cserét,nagyon nem tetszik ez a Motul ami most benne van
GTPeti27-05-2012 15:40:49 // 4691
Kiváncsíságból kipróbáltam az Uno-t is. Ott is a 0W-set dobja, ezúttal normál változatban. Fiat biztos nagy szemeket meresztene, ha meglátná a flakont.. :)
GTPeti27-05-2012 15:37:52 // 4689
Jól van, ezt a 30ekm-et mondogassák a flottaüzemeltetőknek, azok biztos értékelik...
mreni27-05-2012 15:37:40 // 4688
na látod :D egy próbát megér szerintem
amúgy mostanában minden ilyen "program" a 0w-s olajakat ajánlja
amúgy mostanában minden ilyen "program" a 0w-s olajakat ajánlja
GTPeti27-05-2012 15:36:56 // 4687
Na, a link lemaradt. B)
mreni27-05-2012 15:36:38 // 4686
néztem én is,elvileg megnövelt csereperiódusú a szabvány szerint is 2év/30e km
GTPeti27-05-2012 15:36:36 // 4685
Itt meg azt mondom mobiléknak, hogy 156 JTD-m van, ők meg azt mondják erre, hogy egyféle olajat ajánlanak. (Nem komplikálják túl...) A 0W40 Turbo Dieselt. Mifene.
GTPeti27-05-2012 15:34:04 // 4684
Egy tiszta motor is lehett kopott. :)
Én nem hiszem, hogy 5W40 alá megyek ez is elég híg.
Azonban: A Mobil honlapja itt magyaráz valamit valami Fiat ajánlásokról is a 0W40 kapcsán.
Én nem hiszem, hogy 5W40 alá megyek ez is elég híg.
Azonban: A Mobil honlapja itt magyaráz valamit valami Fiat ajánlásokról is a 0W40 kapcsán.
Tyler27-05-2012 15:30:39 // 4682
nekem egyszer egy szerelő azt mesélte..hogy egy ügyfél ezt használta szinte mindig...belenéztek és olyan tiszta motort nem láttak belülről.. de azt nem tudom , hogy ez minden motornak jót tesz e... interneten kéne nézelődni..csak az meg .... írnak jót meg rosszat is..multkor az lpgről olvastam, hogy tulajdonképpen még jó is a motornak, tartósabb lesz tőle..nincs olyan kopás stb.. aztán valaki meg azt mondja hogy szétrágja a motort...
mreni27-05-2012 11:33:18 // 4681
260ezer feletti futású autónak nem biztos hogy jót tesz a "vékony" olaj,olajfogyasztás is növekedhet,stb kíváncsi vagyok rá,hogy milyen lesz
SpJani27-05-2012 11:31:51 // 4680
Szerintem nem kérdés. Igazából nem látom, hogy bármi veszélye vagy egyáltalán hátránya lenne a 0w-40-nek, ellenben a kenési viszonyok jelentősen javulnak.
Egyébként szerintetek mi szól ellene?
Egyébként szerintetek mi szól ellene?
mreni27-05-2012 11:15:57 // 4679
én is nem rég beszélgettem az egyik barátommal erről,ő már harmadik olajcsere óta 0w-40 Mobil1et használ a pd borába az 5w-40 helyett.Csak pozitív tapasztalatai vannak és meglepő módon nem fogyaszt több olajt mint az 5w-vel :)) 215e km van benne
Nagyon agyalok rajta én is hogy hamarosan megint olajcserére kerül a sor és bepróbálom a 0w-t.
Valaki próbálta már esetleg?
Nagyon agyalok rajta én is hogy hamarosan megint olajcserére kerül a sor és bepróbálom a 0w-t.
Valaki próbálta már esetleg?
Csöri26-05-2012 23:24:12 // 4678
A kis hibridek is ilyet kérnek.
GTPeti26-05-2012 13:39:23 // 4677
0W20... komoly!! :))
SpJani26-05-2012 13:35:34 // 4676
Egyébként egy offal kapcsolatban (Suzuki Splash 1.2) van egy nagyon érdekes történet.
Kollégám szalonból vette, hordta szervízbe tisztességgel.
A szervíz Shell 5W-40-et tett bele. Kis utánajárást követően kiderült, hogy a japán gyár 0w-20 olaj használatát javasolja :)
Csere megvolt...az autót mintha kicserélték volna :) Csökkent fogyasztás (pár deci, de már az észrevehető kategória), továbbá jelentősen csökkent motor zajszint. Olajfogyasztás gyakorlatilag nincs (70e km-t futott autó).
Kollégám szalonból vette, hordta szervízbe tisztességgel.
A szervíz Shell 5W-40-et tett bele. Kis utánajárást követően kiderült, hogy a japán gyár 0w-20 olaj használatát javasolja :)
Csere megvolt...az autót mintha kicserélték volna :) Csökkent fogyasztás (pár deci, de már az észrevehető kategória), továbbá jelentősen csökkent motor zajszint. Olajfogyasztás gyakorlatilag nincs (70e km-t futott autó).
GTPeti26-05-2012 13:26:38 // 4675
Túl keveset foglalkoztam a TS-témával ahhoz, hogy állást tudjak foglalni ebben a kérdésben. Annyi nekem is átjött, hogy a W60-ra teszik sokan a hangsúlyt. Márpedig 5W60 elég ritka.
Dévid26-05-2012 13:22:16 // 4674
OK. De azért a TS-be használhatok 10W-s olajat?
GTPeti26-05-2012 13:21:00 // 4673
Persze, hogy az áll ott! Értelmes ember modern autóba 5W fölé nem megy.
(A manuál által javasolt másik olaj a WRD.)
(A manuál által javasolt másik olaj a WRD.)
Dévid26-05-2012 13:18:57 // 4672
Én csak a típusoknál gyorsan ránéztem az 1.9 jtd 8v-re, ott 5w-40 wrd áll. :) Azt bizton tudom, hogy 10-40 vagy 10-60 kell a sajátomba, és azt is kap. :)
GTPeti26-05-2012 13:16:34 // 4671
De, tévedsz. :) A 156-okba még a Turbo Diesel-t is megengedi a manuál, ami 10W40-es. Van is olyan cartárs, aki azt használja JTD-be.
(Persze megpróbáltuk meggyőzni, hogy ne tegye, de nem segített. Elvégre "megy az autó".)
(Persze megpróbáltuk meggyőzni, hogy ne tegye, de nem segített. Elvégre "megy az autó".)
Dévid26-05-2012 13:13:07 // 4670
JTD-hez azt is írja elő az autógyártó, ha nem tévedek.
A TS-be én is 10w-40-et teszek mindig.
Csak az első olajcsere volt 15w-40 az autószerelőm tanácsára. A következő már 10w-40 lett, párezer km után meg már a motorral együtt cseréltem az olajat. Azóta is tartom ezt a rendszert, minden harmadik olajcserekor kicserélem a motort is. :DDDDD
A TS-be én is 10w-40-et teszek mindig.
Csak az első olajcsere volt 15w-40 az autószerelőm tanácsára. A következő már 10w-40 lett, párezer km után meg már a motorral együtt cseréltem az olajat. Azóta is tartom ezt a rendszert, minden harmadik olajcserekor kicserélem a motort is. :DDDDD
SpJani26-05-2012 12:45:23 // 4669
30e km-t ment eddig ezzel az olajjal. Eddig hibátlan...kop-kop-kop
GTPeti26-05-2012 12:38:04 // 4668
Reméljük hosszútávon is bejön a választott olaj! Annak ellenére, hogy TS-ek köztudottan NAGYON kényesek az olajra.
(Az hidegoldali viszkozitásban valamivel jobbat választani persze szerintem is jó én sem 15W-s olajat teszek az Uno-ba... JTD-be pedig szigorúan 5W40-et.)
(Az hidegoldali viszkozitásban valamivel jobbat választani persze szerintem is jó én sem 15W-s olajat teszek az Uno-ba... JTD-be pedig szigorúan 5W40-et.)
SpJani26-05-2012 12:30:04 // 4667
Sziasztok!
Szeretném megosztani veletek a tapasztalatom ebben a témában.
2005-ben 94e km-rel vettük a 156 1.6 TS-t. Azonnali olajcserekor Valvoline 100 000+ 5w-40 került bele. Nem volt vele semmi extra, 10e km-en nem egészen 1 litert kellett utántölteni. Ez volt cserélve párszor.
Amikor vendégként elkezdtem olvasgatni az oldalt, áttértem a Selenia 20k Alfa olajra. 1.5 évvel ezelőttig az volt benne. Releváns olajfogyasztás változás nem volt, csak télen volt nehézkesebb a hidegindítás. (Ebben az időszakban kezdtem el "etalon káros" üzemmódban használni a gépet - munkábajárás, 2x6km város).
Ezt követően egy kollégám feltette a kérdést, hogy mi alapján választok olajat, mi alapján hozok döntést ezzel kapcsolatban. A válasz az volt, hogy amit mások javasolnak... :) Ez egy kicsit nyugtalanított...
Ekkor elkezdtem kicsit belemászni a kenéstechnikába (viszkozitás és indexe, teljesítményszintek stb.), hogy tényleg tudatos legyen a választás.
Ahogy képbe kerültem a Selénia 20K Alfa 2000km-es futás ide vagy oda cserélve lett Mobil1 0w-40re. A hidegindítás nagyságrendekkel javult, hideg motornál a hang ég és föld, az olajfogyasztásban nincs említésreméltó változás (187e km van az autóban).
Ezt követően bármilyen autóm is lesz (természetesen Alfa :)), az olaj viszkozitása 0w-vel fog kezdődni :) (hacsak nem lesz -5W :))
Perpill várom, hogy ki fog kihozni 0w-40et SN teljesítményszinttel. Az lesz a következő...
Szeretném megosztani veletek a tapasztalatom ebben a témában.
2005-ben 94e km-rel vettük a 156 1.6 TS-t. Azonnali olajcserekor Valvoline 100 000+ 5w-40 került bele. Nem volt vele semmi extra, 10e km-en nem egészen 1 litert kellett utántölteni. Ez volt cserélve párszor.
Amikor vendégként elkezdtem olvasgatni az oldalt, áttértem a Selenia 20k Alfa olajra. 1.5 évvel ezelőttig az volt benne. Releváns olajfogyasztás változás nem volt, csak télen volt nehézkesebb a hidegindítás. (Ebben az időszakban kezdtem el "etalon káros" üzemmódban használni a gépet - munkábajárás, 2x6km város).
Ezt követően egy kollégám feltette a kérdést, hogy mi alapján választok olajat, mi alapján hozok döntést ezzel kapcsolatban. A válasz az volt, hogy amit mások javasolnak... :) Ez egy kicsit nyugtalanított...
Ekkor elkezdtem kicsit belemászni a kenéstechnikába (viszkozitás és indexe, teljesítményszintek stb.), hogy tényleg tudatos legyen a választás.
Ahogy képbe kerültem a Selénia 20K Alfa 2000km-es futás ide vagy oda cserélve lett Mobil1 0w-40re. A hidegindítás nagyságrendekkel javult, hideg motornál a hang ég és föld, az olajfogyasztásban nincs említésreméltó változás (187e km van az autóban).
Ezt követően bármilyen autóm is lesz (természetesen Alfa :)), az olaj viszkozitása 0w-vel fog kezdődni :) (hacsak nem lesz -5W :))
Perpill várom, hogy ki fog kihozni 0w-40et SN teljesítményszinttel. Az lesz a következő...
Somci15-05-2012 17:02:43 // 4666
Mit gondoltok,1.4 tb MiTo-hoz S.t.A.R. Pure Energy olajat írnak,de véletlenül "sima" K Pure Energy Multiair olajat vettem,nagy baj?
Szabeee23-04-2012 23:58:57 // 4665
Buksi18-04-2012 11:06:57 // 4664
Én 10K kilométer alatt öntözgetek bele kb. fél litert! :)
Mondjuk az hozzátartozik a dologhoz, hogy felújított a motorom és van benne kb. 70K! :)
Mondjuk az hozzátartozik a dologhoz, hogy felújított a motorom és van benne kb. 70K! :)
Public Enemy18-04-2012 10:08:05 // 4663
Selénia Sport 10W60.
rémGtv .17-04-2012 21:18:45 // 4662
Turbós motorra
rémGtv .17-04-2012 21:17:38 // 4661
Gtv-m volt de azt már eladtam . TT-be kellene kifejezetten olyan olaj ami nagyon jó a turbóra .
Abarai17-04-2012 20:07:01 // 4660
A Selénia kifejezetten ajánlja. V6TB vagy off turbós?
rémGtv .17-04-2012 19:08:51 // 4659
Üdv mindenkinek ! Turbós autóhoz lehet venni Selénia Racinget ? Vagy milyet ajánlotok ? Köszike
J-Imi15-04-2012 15:23:06 // 4658
Hali!
Fater hétvégén olajat (Mobil1 New Life) cserélt az offos családi verdán, ennek a kannának ilyen kihúzós kiöntős kupakja van. Na most mikor húzta ki ezt a kiöntő részt, lejött az egész kupak. Az olaj 4hónappal ezelőtt lett rendelve neten, visszaigazolás megvan, számla nem, érdemes visszamenni a boltba reklamálni? Eredménytől függetlenül az olaj a köv héten le lesz cserélve, nem reckírozunk, csak van e vmi esély arra hogy kicseréljék stb? Vkinek hasonló tapasztalata?
Fater hétvégén olajat (Mobil1 New Life) cserélt az offos családi verdán, ennek a kannának ilyen kihúzós kiöntős kupakja van. Na most mikor húzta ki ezt a kiöntő részt, lejött az egész kupak. Az olaj 4hónappal ezelőtt lett rendelve neten, visszaigazolás megvan, számla nem, érdemes visszamenni a boltba reklamálni? Eredménytől függetlenül az olaj a köv héten le lesz cserélve, nem reckírozunk, csak van e vmi esély arra hogy kicseréljék stb? Vkinek hasonló tapasztalata?
Azzurro08-04-2012 09:29:07 // 4657
Én kb 8000km-en öntöttem hozzá 8dl. De ebben nagyon kevés volt az autópálya. :-))
mreni05-04-2012 14:23:42 // 4656
szerintem a normál,ami még belefér az max 5-6deci/1000km hq efölött van akkor valami már nem kerek.
Piritu - 1.000.00004-04-2012 20:14:57 // 4655
Szélsőséges üzemben fél liter felett simán meg lehet kajáltatni egy amúgy jó TS-el is 1000 km-en. pl az amúgy szinte semmit se fogyasztó 156 1,6-om is lenyelt 6 decit egy kb. 1100 km-es "húzós" német autópálya etapon. Kicsit siettünk...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
438
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?