Forum >> Milyen a jó olaj?

Piritu - 1.000.00004-04-2012 20:09:54 // 4654
Nem, de annak tekintik :-DD
mreni04-04-2012 15:26:29 // 4653
nem normális,az már régen rossz ha ennyit eszik... de ez van a "nagykönyveben" :D
Kareszka198404-04-2012 15:09:46 // 4652
ok, elhiszem én, bele is nyugszom, de akkoris :-O
Dévid04-04-2012 15:07:08 // 4651
Gépkönyv azt írja, hogy az a maximálisan elfogadható olajfogyasztás. :)
Dévid04-04-2012 15:00:57 // 4650
Nekem utoljára 4 liter elég volt a 2.0 TS-be. Vittem 5 litert, és egyet visszakaptam bontatlanul. :)
Kareszka198404-04-2012 14:59:20 // 4649
1liter / 1000km??? ez normális?? :-O
Átok79146TD04-04-2012 14:32:52 // 4646
Ezt melyik motorra irja a gyár? Td-re nem tudod véletlenül?

Köszi elöre is.
mreni04-04-2012 14:32:18 // 4645
hivatalosan 4.4l megy bele
Lacci04-04-2012 14:17:59 // 4644
Akkor maradok a jól beváltnál!
Anyum Brava-ja is a 20K for AR-t fogja kapni...
Amúgy, pontosan mennyi olaj kell a 156-ba? mert a 4 liter éppen kevés, legalábbis legutóbb úgy tűnt, illetve meddig használható fel, egy megbontott flakon literes olaj?
kb most lehet 1 éves, csak utántöltögetésre van, de hát több mint a fele meg van még.

(hozzáteszem az előző olajcserekor, 3 napot állt a kocsi leeresztő csavar nélkül, mert fel van fúrva a dekni és új csavart kellett esztergálnom :D )
Piritu - 1.000.00004-04-2012 14:06:28 // 4643
Ennek örvendeni kell, nem váltani.
1 liter/1000(!) km a gyár által definiált határ, addig "normális"-nak tekintik. A Te Vasad ettől nagyon messze van.
mreni04-04-2012 13:59:38 // 4642
Te tudod,de én ilyen minimális olajfogyasztás esetén tuti nem kisérleteznék vele :)
Lacci04-04-2012 13:48:42 // 4641
a 10W 40 es seléniából, 10000km alatt általában 2-3 decinél többet nem kell utántöltenem...
De akkor lehet nem próbálkozok, maradok ennél, ez bevált.
mreni04-04-2012 13:37:43 // 4640
0w-30at simán megeszi,az 5w is necces,nem érdemes kisérletezni vele......
Lacci04-04-2012 13:04:46 // 4639
Ez most így érdekes gondolatokat szült bennem...

Amióta nálam van a kocsi, a 3. olajcsere jön, eddig mindig a 10W 40-es Selénia 20K for AR-t kapta.
most kipróbálom az 5W 40-es Selénia stAR-t meglátjuk....
Bár ha lenne a Digitechből 5 literes... az 0W 30-as full szintetikus.
Ezekszerint, ilyen irányba érdemes haladni?!

Zárójelben hozzátenném, hogy az ECU szerint 268ezer km van a kocsiban...
Szabeee04-04-2012 11:54:05 // 4638
egyetértek, bár én sosem futottam vele pályán, csak közúton, de ott is nagyon a helyén van.
Public Enemy04-04-2012 10:36:59 // 4637
Tetszik a cikk, mondjuk kicsit Mobil 1-es marketingje van..De az nem baj, ha jó olaj...
SELÉNIA RACING 10W60. Hungaroringen az augusztusi 40 fokban 6-8 kör teljes motorterheléssel 4x egymásután, közben 30 perces szünetekkel...
Szétszedést követően (vezérléscsere) gyakorlatilag nulla lerakódás a motorban, belül minden gyári, semmi tuning!! Én nem kisérletezem más olajjal, mert ez az olaj -és nem csak nekem- maximálisan bevált!! :-))
Imyx04-04-2012 10:10:41 // 4636
Én is úgy tudom, a 40-es a hígabb. A 40-es nem bír akkora üzemi hőmérsékletet, mint a 60-as.
mreni04-04-2012 06:40:46 // 4635
mindenesetre a hideg oldali viszkozitással nem érdemes játszani....
krisz.v04-04-2012 06:29:08 // 4634
Nem fordítva? Ugyanolyan üzemi hőmérsékleten a 40-es a hígabb!

Viszkozitási jelzés -- viszkozitás 100C fokon
20 -- 5,6-9,2
30 -- 9,3-12,4
40 -- 12,5-16,2
50 -- 16,3-21,8
60 -- 21,9-26,1
vm03-04-2012 22:41:26 // 4633
Ez nem így működik...
Egy 60-as olaj ugyanazon a hőfokon hígabb, mint a 40-es, és ez azzal járhat, hogy a résekben nem áll fel az olajfilm. Az pedig tudod, mivel jár...
A túl vékony olaj egyértelműen káros.
krisz.v03-04-2012 22:35:26 // 4632
Így gondolom én is, ha kihozol a motorból mindent akkor jó pl. a 60-as viszkozitású olaj viszont normál használatban ez nem feltétlenül ideális a motornak.
krisz.v03-04-2012 22:19:56 // 4631
Nem konkrét márkára , típusra gondolok, hanem arra, hogy pl. hideg motornál (amikor leginkább kophatnak az alkatrészek) jobb a kenése egy 0w esetleg 5w olajnak mint egy 10w-nek, a meleg oldali viszkozitása pedig egy 0w-40 vagy 10w-40 olajnak ugyanaz.
vm03-04-2012 22:05:59 // 4630
Ezt én sem annyira értem... ;-)
A nagyobb viszkozitás nem feltétlen előny a motornak, konkrétan a vesztét is okozhatja...
Arról nem is szólva, hogy a viszkozitási szint egy tartomány, nem egy fix pont.
Sokkal fontosabb tulajdonság a teljesítményszint, a koromlekötési készség, a nyírási ellenállás, stb...
mreni03-04-2012 21:59:37 // 4629
pl?

"Nem teljesen a kérdésedre a válasz, de a legjelentősebb szempont az olaj választásnál viszkozitási osztály" itt mire gondolsz???
krisz.v03-04-2012 21:57:23 // 4628
Nem teljesen a kérdésedre a válasz, de a legjelentősebb szempont az olaj választásnál viszkozitási osztály. A Selenia 20k-nál ma már van jobb választás is szerintem! Nagyon hasznos infók olvashatók az alábbi linken is az olajokról, érdemes elolvasni!

Olaj viszkozitások
Lacci03-04-2012 12:23:29 // 4627
Köszi a választ, meg az üzenetet is!

Találtam a 20K for Alfa Romeot is, azt töltünk mindkettőbe!
Ofi02-04-2012 22:16:43 // 4626
Szia,
Szerintem ne önts az Alfába sima 20K-t. A 20K for Alfa Romeo adalékolása más, én fiatba szoktam javasolni a 20K Alfát de forditva nem.
Lacci02-04-2012 18:13:41 // 4625
Üdv mindenkinek!

Biztosan elhangzott már itt ez a kérdés, előre is bocs hogy nem visszaolvastam, hanem újra felteszem...

Mi a különbség a Selénia 20K és a Selénia 20K for Alfa Romeo között??
Muterom Brava-jába és az én 156-omba kell...
Webshopban 9.990 az 5liter 20K, de Alfás nincs nekik... jó lenne egy helyről beszerezni.
Bátran töltsem én is az alfába??

Köszi a választ!
Dévid01-04-2012 21:13:01 // 4624
Szeret forogni, csak akkor szereti az olajat is. Bár az utolsó blokk nem ette, sőt utolsó olajcserekor elég volt bele 4 liter a nívóig, maradt egy literem utántöltésre. Sajna nem kellett, mert pár hónap múlva meghalt a blokk. :)
Kazes☻01-04-2012 20:48:50 // 4623
Én is így jártam el párom suzukijával anno, mert szerintem velünkis ez volt, sőt még a pollenszűrőt is én cserélhettem, mert korom fekete (4évesen) volt és nem aktívszenes! :)
Hardy01-04-2012 20:44:02 // 4622
Az van, csak ha nem üti le az olajteknőt így jár vele tovább, és lehet nem ő szívja meg hanem a leendő vevő...
Erhard 242 (Pure Energy)01-04-2012 20:40:48 // 4621
van ott fent még kb olyan 10% áteresztő képesség :)
Hardy01-04-2012 20:39:27 // 4620
Szar olaj erős terhelés hosszú csereperiódus:
Erhard 242 (Pure Energy)01-04-2012 20:36:45 // 4619
én biztos ami biztos 15-20e-ként cserélem az olajat, néha meg is hajtom a kicsikét :)
Erhard 242 (Pure Energy)01-04-2012 20:30:45 // 4618
sajnos ilyen is van :(
Pityukoma01-04-2012 20:23:28 // 4617
Ja azóta már leverték a gyönyörű szalon tetejéről a FIAT logót. Vajon miért? nem is értem?
Piritu - 1.000.00001-04-2012 20:19:27 // 4616
Simán összejön, gumik, futómű, vezérléscsere, gyertyák, olajcserék... Mindez német szervizben és árakkal. (555 ójró munkadíjat fizett a vezérlés cseréért, meg az apróságokért)
Piritu - 1.000.00001-04-2012 20:13:33 // 4615
Pont ezért nem viszem olyan helyre a kocsimat, ahol nem lehetek ott mellette szervizeléskor.
OFF szervizben anno mondták, hogy nem mehetek be, beültem és azóta sem voltam náluk...
Kazes☻01-04-2012 20:13:27 // 4614
Az akkor azért elég gáz... , nem?! :)
Pityukoma01-04-2012 20:09:48 // 4613
A párom offos G.Puntóját 1éves korában bevittem egy márkaszervizbe hogy cseréljék le az olajat 10K volt akkor benne. Úgy kezdődött hogy a munkafelvevő lecseszett azért mert már épp elmúlt egy éves a vas és állítólag már rég be kellett volna vinnem. (gyári csere periódus 20K) Aztán 4 óra várakozás után örömmel szóltak hogy elkészültek vele. Egy évvel és 10ezerrel később a párom szólt hogy olyan furcsa hangja van hallgassam meg. Nő létére észrevette! :-) Még JTD kerregésnek is sok volt. Akkor én cseréltem benne olajat + szűrőket. Láss csodát kiszedtem belőle a gyárban berakott szűrőt. Gyártási dátum szerint idősebb volt mint az autó. Azóta csak én cserélek benne így nincs szerviz számlám meg vezetett könyvem, de nem érdekel még egy pár évig biztosan meglesz.
Piritu - 1.000.00001-04-2012 19:50:48 // 4612
Az ördög sose alszik. Pont ezért vettem olyan magánembertől a Pókot, aki az összes számlát meg tudta mutatni a karbantartásról. A kocsi árának másfélszeresét költötte rá négy év alatt...
GTPeti01-04-2012 19:50:31 // 4611
Ez egy igen fontos tényező. B)
Erhard 242 (Pure Energy)01-04-2012 19:47:48 // 4610
egyébként pont a németekről olvastam hogy nagyon sokan nem viszik az új autójukat kötelező szervizbe ha nem csak után töltögetik az olajat végül is 100e km-nél szépen eladják aztán aki megveszi az meg szopni fog vele...
Erhard 242 (Pure Energy)01-04-2012 19:41:51 // 4609
no meg kell egy kaminyonba 40-50l olaj :)
Pityukoma01-04-2012 19:39:28 // 4608
Ahogy múltkor az 59-es topicban írtad jó esetben is csak a felét forogják a mieinknek. Van 120K-s gyári csereperiódus is, de ott + centrifuga szűrő is van és a főszűrő is nagyobb kapacitású. A normál csereperiódus (pl: DAF) 90K. Nem ritka az 1.5-2 millió km-t futott motor gyári vez.mű tengellyel, gyári csapágyazással. Egy titka van: a gyári csereperiódus, minőség betartása, kíméletes üzemmód. Megfigyelésem viszont hogy azokat mind a tulajdonosa terelgeti.
Erhard 242 (Pure Energy)01-04-2012 19:20:51 // 4607
teherautókban a 10w40-es olajjal 100e km-et lehet elmenni...példák szerint működik a dolog de kivi lennék a vezérműtengelyre, a csapágyakra, a gyűrűkre mennyire fasza állapotban lehetnek
Pityukoma01-04-2012 19:08:06 // 4606
Én is próbáltam a tacskós olajat, tökéletesen tette a dolgát. Semmi negatív élményem nincs vele...... A hintaágy nyikorgása egycsapásra megszűnt tőle :-DDD
mreni01-04-2012 18:50:04 // 4605
én olyannal szoktam "átmosni" a motort :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.