Forum >> Milyen a jó olaj?
Piritu - 1.000.00001-04-2012 18:48:34 // 4604
Ahányszor arrafelé (meg a madarasban és társaiban) járok, mindig elcsodálkozom a választékon.
GTVili01-04-2012 18:46:35 // 4603
Egyszer én is használtam olyat....
Off-os Kopel Rekordom volt...nagy volt a csóróság. Mivel már hidrotőkés volt szerencsétlen,a híg olaj miatt olyan hangja lett,hogy megkérdezték.....dízel?
;-D
Off-os Kopel Rekordom volt...nagy volt a csóróság. Mivel már hidrotőkés volt szerencsétlen,a híg olaj miatt olyan hangja lett,hogy megkérdezték.....dízel?
;-D
Piritu - 1.000.00001-04-2012 18:34:02 // 4602
Vagy valami jóféle tacskósat tettek bele :-)
Piritu - 1.000.00001-04-2012 18:33:24 // 4601
Nem volt hosszú, sőt!
Ha időd engedi várjuk a további történeteket...
Csak nem castrol volt a rönyóban is? Felénk azt nyomják.
Ha időd engedi várjuk a további történeteket...
Csak nem castrol volt a rönyóban is? Felénk azt nyomják.
Piritu - 1.000.00001-04-2012 18:29:30 // 4600
Amíg el nem fogy belőle :-DD
GTVili01-04-2012 17:36:31 // 4599
A haver egyszer vett egy Swiftet....rakoncátlankodott.Szétszedte...a szelepfedélben levő fémszita,amin keresztül kijön a kartergáz,teljesen elrakódott....napokig áztatta mindenféle oldószerben...
Na valszeg az előző tulaj is gyakran cserélte az olajat...
Na valszeg az előző tulaj is gyakran cserélte az olajat...
Dévid01-04-2012 17:28:36 // 4598
Érdekelne, hogy egy 2.0 TS meddig bírná egy olajjal. :D
Hari01-04-2012 17:27:03 // 4597
Na majdnem ezt mondta az öreg is! .... és részben igaza is volt! Mert a jó sűrű massza helyébe egy híg friss olaj került. Aminek meg van az a rossz tulajdonsága, hogy feloldja a lerakodásokat, gyantásodást. :(
Csak amikor szétszedtem és megmutattam neki hogyan fest belülről a kicsikének a "szíve"! Akkor volt elsápadva!
Csak amikor szétszedtem és megmutattam neki hogyan fest belülről a kicsikének a "szíve"! Akkor volt elsápadva!
Kazes☻01-04-2012 17:12:29 // 4596
Lehet, ha nem cserélted volna le az olaját a kis Dájhácccunak, még ma is menne...! :)))
Hari01-04-2012 17:00:09 // 4595
Na ja! ... ha megengeditek elmesélek egy kis történetet - ami itt nálam történt meg!!!
Sok-sok évvel ezelőtt volt nálam egy tatika. (Jelzem OFF járgánnyal! Daihatsu Sarade 1,0.)
Bejött, hogy kellene neki egy "olyan kis gumi pipa" ami a szívótoroknál van. Kimentem. Megnéztem. Az egyik gumi összekötő "pipa" tényleg ki volt repedve. (3,2 résolajcsővel gyorsan helyettesítettem!) ... na már ha ott vagyok megnéztem a motorban az olajat - olajszint - rendben! ... de olyan fekete volt mint egy jü diesel motoré! (Ja, nem irtam benzines volt a kicsike!)
Kérdem is az öreget: "Mondja bácsika mikor cseréltette az olajat?" ... ez öreg csak néz rám. Megismételtem! .... az öreg csak néz. ... aztán csendesen: "Azt meg miért kéne? ... meg hol?!"
Na - szerintem itt kiült az arcomra a rémület - erre én sem tudtam megszólalni!
Nézem a km számlálót. 87'e akármennyi. Szépe elmagyaráztam a tatinak mit hogyan kellett volna. Szépen végighallgatta. Aztán csak annyit mondott: "Nekem ezt senki nem mondta! ... csak egyszer vitte az 1. KÖTELEZŐ szervizre aztán soha! ... meg hát neki előtte 20 évig Trabija volt és abba sem kellet soha!"
Nagy nehezen meggyőztem, hogy az a sűrű trutymót igazán illene lecserélni. OK csere megvolt. Jöttek a gondok! Melegen 0 olajnyomás!!!... kopogás gázadásra!
Következmények: - A motor teljes felújítása! (ft.köszörülés; szelepek cseréje; hengerek - fúrása +dugattyú; tömítésszett) A kiöreg nagyon kész volt!
Szóval majdnem 100 e km-t el ment 1 olajjal!
Szerintetek megérte?!!! ...spórolt vele?!
ui.:
Unokatestvéremék a Renyo Méééganéjukkal jártak ui. 92 e km-nél nem lehetett beindítani az 1,4-es benyást! ... pedig 30 ezrenként cserélték a szervízben az olajat!!! (Szelepfedelet levéve - fényes egybefüggő kátrány szerű massza fogadott! ... csavarhúzóval kellett megkeresni a hf csavarokat!
... bocs ha kicsit hosszúra sikeredett!!!
Sok-sok évvel ezelőtt volt nálam egy tatika. (Jelzem OFF járgánnyal! Daihatsu Sarade 1,0.)
Bejött, hogy kellene neki egy "olyan kis gumi pipa" ami a szívótoroknál van. Kimentem. Megnéztem. Az egyik gumi összekötő "pipa" tényleg ki volt repedve. (3,2 résolajcsővel gyorsan helyettesítettem!) ... na már ha ott vagyok megnéztem a motorban az olajat - olajszint - rendben! ... de olyan fekete volt mint egy jü diesel motoré! (Ja, nem irtam benzines volt a kicsike!)
Kérdem is az öreget: "Mondja bácsika mikor cseréltette az olajat?" ... ez öreg csak néz rám. Megismételtem! .... az öreg csak néz. ... aztán csendesen: "Azt meg miért kéne? ... meg hol?!"
Na - szerintem itt kiült az arcomra a rémület - erre én sem tudtam megszólalni!
Nézem a km számlálót. 87'e akármennyi. Szépe elmagyaráztam a tatinak mit hogyan kellett volna. Szépen végighallgatta. Aztán csak annyit mondott: "Nekem ezt senki nem mondta! ... csak egyszer vitte az 1. KÖTELEZŐ szervizre aztán soha! ... meg hát neki előtte 20 évig Trabija volt és abba sem kellet soha!"
Nagy nehezen meggyőztem, hogy az a sűrű trutymót igazán illene lecserélni. OK csere megvolt. Jöttek a gondok! Melegen 0 olajnyomás!!!... kopogás gázadásra!
Következmények: - A motor teljes felújítása! (ft.köszörülés; szelepek cseréje; hengerek - fúrása +dugattyú; tömítésszett) A kiöreg nagyon kész volt!
Szóval majdnem 100 e km-t el ment 1 olajjal!
Szerintetek megérte?!!! ...spórolt vele?!
ui.:
Unokatestvéremék a Renyo Méééganéjukkal jártak ui. 92 e km-nél nem lehetett beindítani az 1,4-es benyást! ... pedig 30 ezrenként cserélték a szervízben az olajat!!! (Szelepfedelet levéve - fényes egybefüggő kátrány szerű massza fogadott! ... csavarhúzóval kellett megkeresni a hf csavarokat!
... bocs ha kicsit hosszúra sikeredett!!!
Piritu - 1.000.00001-04-2012 15:56:35 // 4594
Hát a 2387 köbcentit ha nagyon akarom már lehet 2,5-re kerekíteni :-DDD
Piritu - 1.000.00001-04-2012 15:53:59 // 4593
Szerintem itt mindenki szerint érdemes cserélni.
Mindössze elgondolkodtató. A filmben is, és a kommentelők közt is akad, aki NEM cserél és százezreket megy.
Nem hiszem el, nem értem, de a példák szerint működik a dolog...
Mindössze elgondolkodtató. A filmben is, és a kommentelők közt is akad, aki NEM cserél és százezreket megy.
Nem hiszem el, nem értem, de a példák szerint működik a dolog...
GTVili01-04-2012 13:59:37 // 4592
Érdekes ez a dolog....
Pedig még az autó hangja is megváltozik,mikor már öreg benne az olaj....ill. olajcsere után. Ennek biztosan megvan az oka...
Ha másért nem is....de a lerakódások,korom stb miatt mindenképpen érdemes cserélni....Szerintem.
Pedig még az autó hangja is megváltozik,mikor már öreg benne az olaj....ill. olajcsere után. Ennek biztosan megvan az oka...
Ha másért nem is....de a lerakódások,korom stb miatt mindenképpen érdemes cserélni....Szerintem.
GTPeti01-04-2012 13:46:36 // 4591
Persze az is lehet, hogy a megszólaltatott fickóknak nem is tűnik fel, hogy a turbó immáron stacioner üzemmódba váltott... :))
Grando01-04-2012 13:41:24 // 4590
Eddig nem is jutottam az olvasásban. Agyrém! :DD ;)))
(166? 2,5 l??? Was?! :DDD )
(166? 2,5 l??? Was?! :DDD )
Liquid01-04-2012 13:16:45 // 4589
ezek azért keményen megingatják azt hogy a nyugatról származó autó jobb mint a hazai
Piritu - 1.000.00001-04-2012 12:25:12 // 4588
A kommentekben írnak utántöltésről. többen közt egy ON tulaj is:
"3 jahre ohne ölwechsel jetzt 205 000 km absolut ruhiger motor (alfa 166 2,5l turbo diesel) aber der test geht eben "erst" 3 jahre ! hab 1 mal ca 500 ml nachgefült ( das billigste was es gab )"
Tehát 3 éve nem cserélt olajat és egyszer töltött utána fél litert a létező legolcsóbból...
"3 jahre ohne ölwechsel jetzt 205 000 km absolut ruhiger motor (alfa 166 2,5l turbo diesel) aber der test geht eben "erst" 3 jahre ! hab 1 mal ca 500 ml nachgefült ( das billigste was es gab )"
Tehát 3 éve nem cserélt olajat és egyszer töltött utána fél litert a létező legolcsóbból...
Grando31-03-2012 22:09:05 // 4587
Ez az utántöltés dolog nekem is eszembe jutott. A trakesznál azt mondja az ürge, hogy fél liter kijön a szűrővel együtt, azt pótolja. A mercinél vagy a fiatnál vajon hogy van ez?
Na meg ahogy a kommentekben is megjegyzik néhányan, mi van a felgyülemlett olajsárral? A szűrő se vesz fel mindent.
Ehh, gázos sztori ez. Inkább ne próbálgassa senki. Aki mégis úgy dönt, legyen szíves szóljon - tőle nem veszek autót.
Hmmm... Erről jut eszembe, hogy végülis csinálják ezt nálunk is jó sokan. :((
Ez a hozzászólás külön tetszik:
"wie selten dämlich, kauft sich so ne Karre und dann knausert er beim Ölwechsel" (ritka hülye, vesz magának egy ilyen kocsit, aztán fukarkodik az olajcserén) - Ezek szerint ott is vannak jómódú szarrágók? Ki gondolta volna?! :DD
Na meg ahogy a kommentekben is megjegyzik néhányan, mi van a felgyülemlett olajsárral? A szűrő se vesz fel mindent.
Ehh, gázos sztori ez. Inkább ne próbálgassa senki. Aki mégis úgy dönt, legyen szíves szóljon - tőle nem veszek autót.
Hmmm... Erről jut eszembe, hogy végülis csinálják ezt nálunk is jó sokan. :((
Ez a hozzászólás külön tetszik:
"wie selten dämlich, kauft sich so ne Karre und dann knausert er beim Ölwechsel" (ritka hülye, vesz magának egy ilyen kocsit, aztán fukarkodik az olajcserén) - Ezek szerint ott is vannak jómódú szarrágók? Ki gondolta volna?! :DD
GTPeti31-03-2012 21:54:23 // 4586
(Mielőtt vki... Az első állítás szándékos túltás volt. :)
GTPeti31-03-2012 21:53:49 // 4585
Na ja... az a lánctalpas szerintem olaj nélkül is elmenne annyit. Abban a motorban lehet egy kis tartalék...
Másrészről amit nem értek: Egy szót sem ejtenek olaj-utántöltésről. Pedig az olajfogyasztás természetes jelenség.
Másrészről amit nem értek: Egy szót sem ejtenek olaj-utántöltésről. Pedig az olajfogyasztás természetes jelenség.
Piritu - 1.000.00031-03-2012 21:50:07 // 4584
A lánctalpas üzemóra alapján 500ezernek megfelelőt ment. Ezek szerint annak mindegy volt a pH?
GTPeti31-03-2012 21:47:41 // 4583
Lehet, hogy a kenőképességük tényleg megmarad. De mintha olyat hallottam volna, hogy a tisztító és koromlebegtető-képesség, illetve a pH értékük jelentősen megváltozik.
Piritu - 1.000.00031-03-2012 21:44:22 // 4582
Hmmm, érdekes. Főleg a laboros ipse érdekes. Mármint azzal a kijelentésével, hogy a korszerű olajok sokkal tovább használhatóak, mint a szokásos 15-30 ezer, akár 100ezerig is.
GTPeti31-03-2012 21:31:28 // 4581
Szerintük egyáltalán nem kell olajat cserélni. Ez csak a szervízeknek jó, hogy könnyebben megéljenek. Állítják.
A Mercedes tulaja pl. 200ekm óta nem cserélt olajat. A megkérdezett olajvizsgáló-labor főnöke szerint is feleslegesen cserél(tet)ik az autósok az olajat...
Érdekes.
A Mercedes tulaja pl. 200ekm óta nem cserélt olajat. A megkérdezett olajvizsgáló-labor főnöke szerint is feleslegesen cserél(tet)ik az autósok az olajat...
Érdekes.
GTPeti31-03-2012 21:11:28 // 4580
Köszi az érdekes linket!
Piritu - 1.000.00031-03-2012 21:02:54 // 4579
Melyik olaj mennyire folyik hidegen? klatty
Simon2320-03-2012 20:49:25 // 4578
60 paci akart lenni:DDD
Simon2320-03-2012 20:47:44 // 4577
xadot is ismerös mondta és 20 éves offos 6 pacis diesel kicsit megindult töle én hiszek neki mindennap együtt melozunk nem baszna át föleg hogy ö cseréli mind2 autoba az olajat de okés talány gyári kéne
GTPeti20-03-2012 20:46:08 // 4576
Én a gyárihoz töltenék Rimet adalékot. (Ennek hatását egy ismerősöm méréssel is bizonyította.)
Simon2320-03-2012 20:43:44 // 4575
hali selenia alfa 20k helyett rakhatok félszintetikus xado revitalizálo olajat? vagy rakjam bele a gyárit és abba a xado gélt
Simon2320-03-2012 20:42:34 // 4574
hali selenia alfa 20k helyett rakhatok félszintetikus xado revitalizálo olajat? vagy rakjam bele a gyárit és abba a xado gélt?
GTPeti07-03-2012 12:34:14 // 4573
Azzurro06-03-2012 19:54:59 // 4572
Ma kaptam meg én is a váltóolajat. :-)) 3700Ft/ L volt. 2 flaskával vettem is. :-))))
Erhard 242 (Pure Energy)05-03-2012 18:25:38 // 4571
nyüheheheee
Sporter05-03-2012 09:01:16 // 4570
www.fuchs-oil.hu itt nézz szét! Én a syn mc 10w-40-et használom, és csak ajánlani tudom!
Imyx05-03-2012 09:00:56 // 4569
Jobban járnál a Selénia 10w 60-al, hidd el :)).
Kareszka198405-03-2012 08:46:34 // 4568
pörgős motorhoz én is gyengélettem...pláne olajfogyival kombinálva O:)
remélem hama elmegy ez a maradék 5000km a cseréig, hogy kipróbálhassam a seléniát
remélem hama elmegy ez a maradék 5000km a cseréig, hogy kipróbálhassam a seléniát
mreni05-03-2012 08:31:05 // 4567
opelekbe szoktam ilyet önteni,nem rossz,de azért ne essünk túlzásokba :D
Kareszka198405-03-2012 08:18:26 // 4566
nekem is sántított, csak más helyről is hallani akartam véleményt :)
mreni05-03-2012 08:12:52 // 4565
jó nagy baromság,el ne hidd....
1300/l-ért ne várj csodát :D :D
1300/l-ért ne várj csodát :D :D
Kareszka198405-03-2012 08:08:51 // 4564
autósboltaban az ürge egekig dícsérte a Total Quartz 7000 10W40 -est.
Valakinek tapasztalata róla? Állítása szerint sokkal jobb, mint a Selénia Racing 10-60-as...
Valakinek tapasztalata róla? Állítása szerint sokkal jobb, mint a Selénia Racing 10-60-as...
Erhard 242 (Pure Energy)03-03-2012 11:30:57 // 4563
egy kis Selenia Akció a cartásaknak:
Selenia
Selenia
Szabeee02-03-2012 14:51:45 // 4562
de megrázni max. 3x, mert afelett már másnak számít :D
Piritu - 1.000.00002-03-2012 07:57:04 // 4561
vm01-03-2012 21:09:57 // 4560
Jaja, és a végén meg is kell rázni, vagy kicsavarni ;-)
Szabeee01-03-2012 16:20:56 // 4559
rendben, akkor ennyit lemérek majd :) úgyis csak 1 literes kiszerelésben kapható, marad 2 deci, hogy azt a flakont se dobhassam ki :DD
Szabeee01-03-2012 16:13:52 // 4558
leengedem-e tisztességesen? hogy érted ezt? :) fől oldalra döntsem meg a kocsit, aztán úgy? :D
Hermész 8801-03-2012 15:40:45 // 4557
Szia dizelhez melyik Selenia jó?
Ofi01-03-2012 14:34:48 // 4556
A hívatalos csere mennyiség 1,8 liter és nekem is mindig ennyit kellett beletőlteni a 156-ba.
mreni01-03-2012 13:37:08 // 4555
Attól függ,hogy leengeded-e tisztességesen avagy nem :D
amúgy 1.5-2.0l szokott belemenni
amúgy 1.5-2.0l szokott belemenni
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
493
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?