Forum >> Milyen a jó olaj?
GEORGE13-03-2007 17:47:33 // 804
Általánoságban írtam természetesen nem neked címezve!
bb1813-03-2007 17:45:55 // 803
1. : azért ilyet ne irj. mind a három adalék másképpen müködik. és vannak még amik más modok is.
2.: én használtam militech adalékot több autoba is, és észerevehetöek voltak a különbségek. a metabondra is sokan esküsznek, bár ahoz nem volt szerencsém. ismerek olyat aki másokat használ, és nem azért mert semmit nem vesz észre.
3.: az olajgyártók valóban távol tartják magukat az adalékoktól, és nem javasolják az olajba, mert az eredeti adalékolással nem lehet tudni hogy hogyan jönnek ki.
viszont van ellenpélda is : az aral supertronik adalékolva volt az energie relise-el !
Punisher13-03-2007 08:02:41 // 802
1. Én nem húztam le a Seléniát. Csak nem hiszek az Alfához való olaj fejlesztésben. Ez szerintem csak duma. És úgy gondolom, hogy vannak jobb olajgyártók.
2. Nem favorizálok No name olajakat. Sohasem ajánlanám senkinek, hogy kis cégek olajaival kisértse a motorját! (Gondolom ezt nem nekem írtad.)
GEORGE13-03-2007 00:10:37 // 801
Még annyit, hogy felölem akár használhat bárki Tescos olajat is az Alfájába.
De számomra kicsit bosszantó mikor lehúzzák a Seléniát és egy olyan olajjat favorizálnak amiről még alig hallott az ember.
Szóval bárki használjon azt amit jónak érez!!!!!
GEORGE13-03-2007 00:04:17 // 800
De ott van a dobozon, hogy melyik gyárak használják még a Seléniát!
Én egyszer sem mondtam, hogy a Seléniától aztán nincs jobb olaj!
A Scudomba ( HDi 16v ) a Selénia WR-t használom.
20'000km alatt meg is evett belöle 0,5 litert .-)
Goodboy13-03-2007 00:00:30 // 799
Csao P!Egyet értek veled,h ami a leves témát illeti,no meg abban is ,ha egy piskotába 2 tojást irnak nem biztos ,h jobb lesz ,ha többet teszel bele !Talán az uj korszerü olajak optimális védelmet biztosithatnak legtöbb esetben,de mi ért is lenne bárkinek célja az ,h valami örökké tartson!Föleg ugy ,h a mai világ nem erröl szol,vedd meg használd dobd el!!ASz meg egy másik mire észreveszed az olaj gyengéjét eltelhet pár év !!Nehéz jo döntést hozni,mindenki mást emel ki saját termékébol,ill a marketing szétqrja a világot!!!Millitecet az u.s.a hasaznállja és minösiti!Én sem vettem észre változást ,ez talán pszichés dolog lehet,h beletöltöttem de sose kelljen megtudnom mit ér!
Punisher12-03-2007 17:16:36 // 798
Elfelejtettem: A Millitec ugyanaz, mint a Metabond vagy az XPA. Én az utóbbi kettőt próbáltam régebben és semmit nem vettem észre. Nem ment jobban, nem fogyasztott kevesebbet, nem lett magasabb az alapjáratom (a surlódás csökkenése miatt), és a sportvezérmű tengelyem ugyanúgy szétkopott, mint azelött.
Punisher12-03-2007 17:11:20 // 797
Nem használtam még soha Esso olajat, és nem is ismerek olyan embert, aki megosztotta volna velem a tapasztalatait. Tehát erre nem szeretnék érdemben válaszolni. Biztosan nem szar.
A sűrű olajat, meg el kell felejteni, mert SJ teljesítménytől már EC1-esek az olajak, tehát hígfolyásúak. SJ-nél szarabb olajat meg nem töltenék a kocsimba, mert van bőven választék.
Amúgy az olajban az alapolajon kívül az adalékolás határozza meg a kenőanyag tudását, és ez a lényeg! Olyan, mint a levesben a fűszer. Mert levest főzni, mindenki tud, de az ízét a fűszerezés adja meg. :-)
Én Valvoline-t használok sok-sok éve. Sokan dícsérik. Kereskedők, versenyzők és mezei felhasználók. Mondjuk én a Racing olajat nyomom. Az a tuti védelem! Ez a világ legnagyobb mennyiségben értékesített versenyolaja. Gondolom nem véletlenül.
A mindenféle utólagos csodaadalékoktól én távol tartanám az autóm motorját. Nem hiszek benne, hogy az kell bele. Ha egy hatalmas olajcég nem nyomul ebben a témában, akkor egy kis cég, kevés anyagi háttérrel, miért tudna többet kihozni a kenőanyagok adalékolása terén? Ez elgondolkodtató szerintem. Parasztvakításnak tartom.
Hirtelen ennyi.
Goodboy10-03-2007 21:19:08 // 796
Héy P!SZerinted az Esso ultron szar olaj ill a Millitec adalék????Ja meg azt ne felejtsük,h a sürü olaj akár foghatja is a kopott motort amiböl igy kevésbé hallatszanak ki az aprobb zörejek!!!!Ez most nem azt jelenti ,h kampányolok az elhasznállt fáradt olaj mellett!!Na de lássuk mit ajánlasz te olajként???
Punisher09-03-2007 11:41:55 // 794
Pedig sokszor előfordul, hogy olajcsere után csendesebb lesz. Főleg, ha egy szar olaj volt benne elötte.
Vagy benned van a hiba, hogy nem hallod, vagy jó olaj volt benne elötte is, vagy mindig szar olajra cserélted a szart. :-) Ezt jól megfogalmaztam :-))))
Punisher09-03-2007 11:39:13 // 793
"A Selénia adalékolva van speciálisan az Alfákhoz."
Ez szerintem csak jó marketing szöveg, hogy legalább az alfásokra rá tudják sózni ezt az olajat. Mert amúgy a Seléniát sehol nem jegyzik, a Fiat alkatrészboltokon kívül.
Egy részt azért nem hiszem el, mert az alfa motorok sem készülnek más anyagokból, mint a többi motor.
Mi van azokkal az Alfákkal, amikben nem Alfa motor van? Abba már nem is jó a Selénia?????????????????
Goodboy04-03-2007 16:53:10 // 792
Akarom mondani ESSO ultront !Bocs
Goodboy04-03-2007 16:52:08 // 791
BB!elovastam az eszmecserét köztetek,én adnék olajat,és nézessük meg!ERsso uktront használok 5w-40 B4 es is megvan neki 1650FT/kg !!Én m,ég sosem vettem ilyet észre,h csendesebb lett volna a motor más olajtol pár decibelt én nem hallok meg sajna!!van olaj ami tulteljesiti a minösitést és az is B4 van ami meg épphpgy teljesiti az is B4,mint ahogy az is orvos aki épphogy elvégezte az egyetemet ,van aki meg jelessel diolomázott mégis mindkettö praktizál!!Csak ne a gyengébbik operáljon!!
bb1828-02-2007 08:58:29 // 790
amugy nagyon kiváncsi lennék én is hogy ha összeszedünk 8-10 féle azonos tudásunak mondott olajat, akkor melyiket milyen minösitéssel látná el vakon egy laboratorium. sajna ez elég huzos dolog, de ha gondolod, akit érdekel dobjon be egy vizsgálatnyi lét és intézzük el a dolgot.
bb1828-02-2007 08:54:36 // 789
a tapasztalat azon mulik, hogy mit érzek az auton, vagy mit veszek észre.
ez igen sok dologbol jün össze, van ami esetleg mérhetö, van ami ,,csak" érzés.
több ügyfelem akiknek eddig valwoline-t tettem az autojába ugy jött vissza hogy nem tudja miért de jobbnak tünik az auto. hozzáteszem hogy nem tudták hogy más olaj került bele. amit kapnak elfogadják és nem kédezösködnek.
a saját autoval ugy történt, hogy komoly motor javitás volt, és ezzel természetesen teljes olajcsere is ( az utolso flakon valwoline-t tettem bele ami volt itthon ). a javitás után kb 1000 km-el lecseréltem megint az olajat, mondván ha valami koszt még összeszedett az is jöjjön ki. tehját az olaj nem volt elhasználva. az uj olaj addinol lett, és én lepödtem meg a legjobban hogy mennyivel csöndesebb lett hirtelen.
a cimborám aki szintén ezzel járt, esküszik hogy most melegen ( föleg nagyobb hajtások után, merthogy versenyez is ) jobb marad az olajnyomása, és finomabban jár a motor.
meg kell jegyeznem, hogy anno pont ilyen észrevételek miatt szerzödtem a valwoline-val is, mert az elözöleg használt olajokhoz képest nagyon jo tapasztalataim voltak vele.
azt nem mondom olyan olajrol amit nem ismerek hogy jobb vagy rosszabb, max a gyári teljesitmény és specifikácio adatokat tudom összehasonlitani. alapvetöen elhiszem amit irnak, de a hsználatban nem minden esetben igazolodik be a dolog.
sajna az egész olaj üzletágat tönkre tette az árverseny, egymás fikázása minden kontroll nélkül, és az olyan olajok amik lenyomják az árat, de tulajdonképpen még biciklibe sem teném bele. az utca embere megveszi, mert csak azt nézi hogy 10w-40 és kész. aztán 50ezer km mulva mehet motorgenerálra.
GEORGE27-02-2007 17:11:37 // 788
Én megértelek téged is, csak a tapasztalat szerzés lényegi részét nem értem.
Min alapulnak a tapasztalataid?
Megkérded olajcserekor az ügyfelet, hogy elégedett-e az olajjal?
Vagy valamiket mérsz és az adatokat elrakod majd összehasonlitod?
Vagy hogyan mondod meg te egy olajról, hogy jó vagy sem, vagy azt, hogy az egyik a másiktól jobb-rosszabb?
Gondolom itt már olyan kis különbségek vannak, hogy laboratóriumban lehetne csak különbséget tenni.
bb1826-02-2007 17:34:03 // 787
nem mondtam hogy nem jo, ezt csak arra mondom aminél saját ilyen irányu tapasztalat van. nem tisztem és szándékom bármelyiket fikázni. ( bár tudom hogy manapság a piacon ez a szokás )
egyszerüen szerintem a selénia az alfára alapozva tul misztifikálja a nevet, ugyanugy mint a shell a ferrarira támaszkodva.
ez az olaj amit irtam szintén 10W-40-es, benzinesnél tul is teljesiti a selénia-t. ezt ajánljuk vegyes jármüparkhoz, mert a kis benzinestöl a transporterek dieseljéig sok mindenbe jo. nagy tipus palettát lehet lefedni egy termékkel és ezért különösen gazdaságos. én a beesö autok 80%-nál ezt használom. jobb vele a tapasztalatom mint pl. a valwoline durablend 10W-40-el.
GEORGE26-02-2007 17:26:59 // 786
És ez a 1900Ft/L is 10W40-es?
GEORGE26-02-2007 17:26:21 // 785
És a Selénia már nem is jó?
GEORGE26-02-2007 17:25:49 // 784
Mondod te mint egy másik olaj forgalmazója.
Félre értések elkerülése végett, én nem akarok veszekedni veled, csak a véleményem írom meg.
Látod én korábban is erről beszéltem, mindenki azt favorizálja amit Ő forgalmaz.
Bolond lennél a Seléniát ajánlani a nálad forgalmazott helyett.
És ez rendjén is van, hisz ez az üzlet politika.
Szerintem Az Alfába az egyik legjobb választás a Selénia, avval is gördül ki a gyárból.
És sok neves olajhoz képest is olcsóbb, de ha drágább nem annyival hogy komoly + kiadást jelentene.
A Selénia adalékolva van speciálisan az Alfákhoz.
Nem egy olyan cég aki megveszi XY olaját és a saját csomagolásban dobja piacra.
bb1826-02-2007 17:21:21 // 783
ha elolvasod, ott van hogy 1900 ft/l. ugyhogy nem is drága az ha jol megnézed.
a másikat azért tettem oda, mert joval nagyobb a tudása, és ahoz képest csak pár százassal drágább. én avval fogok járni amint eljön az ideje ,ert ennyi pluszt megér a különbség.
GEORGE26-02-2007 17:19:05 // 782
A Selénia 20K is 10W40-es és 2200-2460 közt van literje.
Szóval egy kicsit olcsobb a Selénia mint az ADDINOL.
Amúgy biztos jó olaj ez a ADDINOL de számomra annyira ismeretlen, hogy én maradok a Seléniánál.
( Egyébként nekem nagyon egyedi áram van a Seléniára ) :-)
bb1826-02-2007 17:13:52 // 781
gyári oldalrol származo adatok :
SELÉNIA 20K,
ACEA A3-96 CCMC G5 , API SJ/CJ UNI 20153-NOMC1, FIAT 9.55535 VW500.00 5005.00
ehez képest :
ADDINOL MX1048 ( az ADDINOL-nál egy általános alapolaj!)
ACEA A3/B3/B4/E3, API SJ/CG-4, minden a fent felsorolt minösitéssel rendelkezik. 1900 ft/l 4-l-es kiszerelésben
2620 ft-ért már az ADDINOL ECO SYNT SURFTEC 10W-40-et tudom adni. (speciál termék ! )
ami azért már sokkal többet is tud !
érdemes megnézni : www.addinol.hu.
Zsocy15525-02-2007 17:04:57 // 780
Én is valahogy így gondolom, már rendeltem is a selenia.hu-ról (szűrővel mindennel). Kiváncsi voltam nem csináltam-e hülyeséget.
Goodboy25-02-2007 16:51:32 // 779
www.formula 3000.hu,selenia 20k 2/L3995FT!!!
Satti25-02-2007 16:46:25 // 778
Sztem sok más jó minőségű olajhoz képest nem sok az ára,pl. a selénia 20K Alfa Romeo 10W 40-ből a 2 literes az 4.800 Ft, ez nem sok.
Goodboy25-02-2007 16:45:29 // 777
Föleg,ha a minösitéseit nézzük!!!!ÁR/érték nem tul jo!!
Zsocy15525-02-2007 16:43:01 // 776
Köszi a véleményed .
bb1825-02-2007 16:39:03 // 775
mihez képest ?
( szerintem a slénia az alfára alapozva kicsit eltulozza az árait )
de mondom csak szerintem.
Zsocy15525-02-2007 16:30:26 // 774
Sziasztok ! A Selenia megéri az árát ?
bb1825-02-2007 16:29:43 // 773
a purolatornak volt egy nagy trükkje, hogy a pliszére hajtott szürö papirt még egyszer meghajtogatta oldal irányban is és igy ugyanabban a házban megnövelte a szürö felületét kb 40%-al.
bb1825-02-2007 16:26:47 // 772
van a filtercenter, és a filtercentrum is. én az utobbiaknál vásárolok a pesti uton.
tudtommal az armafilt több neves cégnek a beszállitoja ( vagy volt ). emlékeim szerint anno a jobbak közt hozták tudásban, ma nem tudom milyen a helyzet.
nevenincs szüröt komoly autokhoz nem ajánlok, pláne olyanhoz ( pl csigaevö tipusok ) ahol dupla körös, vagy dupla szelepes kell. sok gagyibol kisporolják a darabokat.
bb1825-02-2007 16:23:06 // 771
sajna nekem volt olyan, hogy a gyári uj olajszürönek ,,kipukkadt" a gumija. most probálja meg valaki elmagyarázni a dühös ügyfélnek, hogy miért nem tud dolgozni az autoja egy hétig, plusz ki fizeti a turbo felujitást.
GTPeti25-02-2007 15:06:23 // 770
A hazai Armafilt-tel kapcsolatban mik a tapasztalatok? (Forrás: pl. Filtercenter.) Remélem jók...
GTPeti25-02-2007 15:04:09 // 769
Én egy kivétellel* mindig Champion-t használtam. Találtam vhol az interneten egy oldalt ahol egy fickó olajszűrőket tesztelt. Elég sokat. Szűrés és ellenállás oldalról. A link sajnos nincs kéznél.
(*: Egyszer próbáltam az Uno-mnál Purolatort is, mert a lámpa indítás után 1mp-rel később aludt ki. Gondoltam a szűrő a hibás. Azóta sem tudom mi okozta.)
Wickey25-02-2007 13:05:37 // 768
Van különbség szűrő és szűrő közt. A gagyik tudnak olyat, hogy eresztik az olajat, hiába van meghúzva, sőt olyat is láttunk már, hogy 140-nél autópályán letolta az olajszűrőt a 3 bar-os olajnyomás a helyéről, és gyorsabban ürült az olajtócsa a pályára mint ahogy a motor gyújtás levételére megállt volna.
Kau25-02-2007 10:56:52 // 767
Köszi az infót. Amúgy a Durablendre gondoltam (ha jól emlékszem). A ROWET meg ajánlották, hogy ez jó olaj...
De akkor úgy nézem, maradok én a Seléniánál.
És olajszűrő és olajszűrő között van különbség? Nálunk az autósboltba rendelhetek kb. 5 fajtát.
bb1824-02-2007 19:17:09 // 766
nem szeretem fikázni egyik márkát sem, már csak azért mert nem is illik, de én lemondtam a valwoline-rol, és ezt csak saját tapasztalatbol ( meg az ugyfeleim, és néhány kolléga véleménye ) mondom. ezért pártoltam át az Addinol-hoz.
én durblenddel ( 10w-40 ) jártam, és most csöndesebb/finomabb a motor és nem is drágább az anyag.
Don Gombóc24-02-2007 19:13:07 // 765
Én max life-ot használok és nagyon fajintos kis olaj. Szerintem.
bb1824-02-2007 19:10:50 // 764
a walvoline-n belül melyik tipusra ( top-guard, durablend,stb ) gondolsz ( bár tapasztalatom szerint romlott a minösége, vagy nem javitottak ugy mint a konkurencia ).
a rowe-t semmiképpen nem ajánlom ha még jo az autod. állitolag német gyártmány, de gyanusan alacsony az ára ( 10w-40 kb 1250 ft/l )
Kau24-02-2007 15:24:18 // 763
Sziasztok. Ezt a topikot ritkán olvasom, lehet, hogy volt már róla szó.
Milyen olajnak találjátok a Valvolinet ill. a ROWE olajakat? (10W-40)
Érdemes ilyenre váltanom? (Most nagyon jó árban tudnék szerezni) Vagy maradjak a Seléniánál. Amit persze felénk csak hozatni lehet, horror áron.
bb1816-02-2007 11:23:11 // 762
vagy ha mégsem mükszik : www.addinol.hu
bb1816-02-2007 06:26:59 // 761
Mától műlödik :
lehet olvasgatni
ha esetleg valami hibát találtok, kérlek szoljatok.
bb1814-02-2007 17:36:51 // 760
jo én irtam el az A4 még nincs, állitolag ez lesz valamelyik benzines, talán a közvetlen befecskendezösökhöz való osztály.
a B4 nem feltétlenül szintetikus, van fél ( rész ) szintetikus is. igen a közös nyomocsöbesekhez van. HDi, commonrail, stb. ki hogy hivja. személy és transporter ( kisteher ).
kru14-02-2007 09:45:59 // 759
ACEA/B4 a commonrail személyautó-hoz dukáló spec.szint, nem?
bb1813-02-2007 18:07:12 // 758
adjisten !
na véletlen van net igy irok nehány sort.
ha valakinek kell valamilyen oil zsir miegymás ami ken, nyugodtan hivjon fel ( az a biztos ) és igyekszem jo árakat mondani. teljes árlistám van, kb 600 féle kenöanyagról, minden területen ( gyogyszer és bányaipar, közuti közlekedés, és tengeri hajozás, stb )
beszéltem a fötudorral, nem pesten hanem veszprémben lesz elöadása de még ö sem tudja mikor, mert ezer felé áll a feje.
ugyanezen indokbol még nem lehet tudni mikor tudunk összeröfit tartani, de remélem max 1 honap és minden letisztul. én ugy gondoltam, hogy valami kedves kajáldába elmegyünk, és ott mindenki ehet ihat ( fizethet ) magának amit akar, igy nem lesz vita hogy kinek mennyibe kerül.
viszont végre tisztában vagyok avval, hogy pl. a 10w-40 mit jelent !
az elsö számban a 0W azt lejenti, hogy az adott olaj minusz 35 fok-tol szivattyuzható, és ahogy megy fölfelé ( 5W-10W stb ) 5 fokokkal emelkedik ez is.
a második szám azt lejenti, hogy az olaj hány fokig tartja meg a kenöképességét ( ezt szintén nem fokban jelzi, csak mindegyik jelhez rendelhetö egy hömérséklet ) , de ez nem lineárisan növekszik, igy arra különösebb szabály nincs.
a különbözö jelek a következök pl :
SAE : amerikai besorolási szabvány
ACEA: europai szabvány szerint
SL/CF
az elsö jel ( SL ) benzines terhelési index, a második ( CF ) dieselre vonatkozik.
minél magasabb az abc szerint annál jobb. benzinesben jelenleg az SM a legjobb ami van ( azt hiszem ).
dieselben talán a CG.
A2-A3-A4- stb motorfajtákra utal, pl az A4 a közös nyomocsöves redszerekhez (is) jo pl: HDi.
specifikácio: hogy melyik motorgyárto milyen számu követelményeire lett bevizsgálva.
mefelel : nem lett bevizsgálva az adott gyárto által, de tudja azt a követelményt.
remélem nem irtam nagy hülyeségeket sehova mert akkor aztán kapok...
uaz146ti (kispali kisebbik fia)08-02-2007 22:09:23 // 757
kösz szépen főnök meginterjúvolom őket aztán még beszélünk!
mégegyszer kösz
RoliQ408-02-2007 20:33:53 // 756
Wilker 465-0330 árakat itt! és ezekből 20% ! Ennyit tudok tenni érted! És ha egyszer jössz érte akkor bemegyek veled!
uaz146ti (kispali kisebbik fia)08-02-2007 15:33:26 // 755
Hát kéne pontosan egy légszűrő, olajszűrő, olajteknő tömítés, selénia a 146Ti-be, meg valami másik selénia egy fiat bravaba.
Kb ennyi, de kéne valami ár, közelítőleg...
A segítséged szívesen elfogadom, ha úgy jön ki a dolog..
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
438
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?