Forum >> Minden ami kamion

Poló15-09-2008 17:17:40 // 175
:)))

Az az érdekes, hogy matrica kell a jobb oldali ajtóra vagy a kocsi oldalára, de elég az engedélyszám is. Csakhogy az engedélyt ott fogom megkapni, ahol nézik a matrica meglétét. Állítólag ezért nem szólnak.
GTPeti15-09-2008 14:53:08 // 174
Matrica kell rá. Többféle is. "Poló-Trans" az oldalára, illetőleg kígyó az idexek alá. :)
Don Gombóc15-09-2008 14:36:49 // 173
Én régen voltam de szerintem az lesz, annyi különbséggel hogy az nem Concorde hanem egy Tu 144, ami a Concorde koppintása. Ezt vették az Oroszoktól jó pár éve. De lehet hogy van Francia gép is de már éppen hét éve nem voltam, akkor hagytam abba a kamcsizást. :)
Don Gombóc15-09-2008 14:33:12 // 172
A 16 sebességes váltó az valójában egy négy sebességes váltó. :) Az alap elrendezés az a négy sebesség, amit a váltóház végén a kihajtásnál egy osztómű felez le, tehát így lesz belőle egy alsó négy tartomány. Valójában ez a felező a közhiedelemmel ellentétben, azzal a kapcsolóval szemben,ami egy fogaskereket iktat be, így két sebesség közé is be lehet váltani. Rosszul lett értelmezve a dolog régen. :) Tehát négy alap sebesség van kettéosztva, és az így kapott sebességeket lehet még úgymond ketté osztani. Ez a ZF azaz ejtsd cetef váltó sajátossága. A Svédek hasonló szisztémával használnak a Volvokon és Scaniakon 2x3x2 azaz 12 sebességes váltót Tök mindegy melyik az mert mindkettő könnyen megszokható. Ezek a legelterjedtebbek kézi váltóban, de már az új verdák leginkább automata váltósok, ez a fejlődés a teheratóknál is begyűrüzött, bár télen nem nagyon szeretik az automatát mert nem lehet vele játszani a trutyis úton.
Poló14-09-2008 16:10:47 // 171
Bonyolult dolog ez :(
Felhívtam az NKH-t, hogy mik kellenek, azt mondja a nő, hogy hát elég sok minden kell, a weboldalukon megtalálom...
Gonosztevő14-09-2008 16:02:51 // 170
Ennyire azért nem vagyok képben! :(
Az időszakos engedélyt a müszakinál kapjuk,ez kell ha nemzetköziben fuvarozol és valoszinü akkor kell 3.5-tonnásra is a közösségi!
Poló11-09-2008 23:49:04 // 169
Köszi!

Ez kell 3,5 tonna alatt is?
Ha egy Ducato-ra szeretnék kapni engedélyt, hogy nemzetközi fuvarozást végezhessek vele, akkor milyen igazolások kellenek?

Kell:

- árufuvarozói vállalkozói bizonyítvány
- erkölcsi biz.
- adó- és vámtartozásom nincsen
- önkormányzattól 0-ás igazolás
- TB-től, hogy nincs járulék tartozásom
- NKH-tól papír, hogy nincs feléjük tartozásom
- 1 millió Ft vagyon, ezt biztosítónál tudom kötni
- autónak a papírjai legyenek rendben, legyen rajta KGFB, műszaki, zöldkártya

Kell még máshonnan is papír vagy valamit rosszul írtam vagy minden jó?

Ha jól tudom, akkor az autón nem kell semmit alakítani. Poroltó kell rá? Gondolom háromszög, izzókészlet, EÜ doboz kell. Matrica a jobb oldalára? Valami nemzetközi időszaki vizsgát mondogatott a nő a telefonban. Ez egy sima műszaki vagy valami extra?
Gonosztevő11-09-2008 21:51:00 // 168
Hello!
A közösségi engedély egy olyan dokumentum ami minden olyan magyar autónak kötelezö aki az Europai Unioban közlekedik,illetve fuvarozik!Ez azóta kötelező,amióta beléptünk az Unioba!Elötte minden országba külön engedély kellett 7.5tonna felett! Ezt váltotta ki a Közösségi engedély,egységesen minden europai országban!
Poló10-09-2008 08:48:31 // 167
400 HuF / liter? :))))
Poló10-09-2008 08:48:10 // 166
Sziasztok!

Mi az a közösségi engedély?
Gonosztevő07-09-2008 14:15:18 // 165
Nagyon durca volt mind a 2video benne!
Tackry07-09-2008 10:07:19 // 164
Goodboy01-09-2008 11:34:52 // 163
megsporolt goilt jo pézért megveszem!!éljen a ateherfuvarozáááás!!DDDDD
uaz146ti (kispali kisebbik fia)01-09-2008 11:23:47 // 162
Ez az a múzeum ahol kint van egy concorde nem?
már sokszor eljöttem mellette...:)
Cacho01-09-2008 10:13:29 // 161
Ezzel járok én:
Cacho01-09-2008 10:06:46 // 160
A géppark :)
Cacho01-09-2008 10:02:55 // 158
Végre kész lett a másik autóm is. Több, mint másfél hónapja már, hogy felborult :(
Cacho09-08-2008 20:44:04 // 157
Jaja, ez csak a butított, 470-es verzió.
Igen, a fő profil a gabona.
zolee14509-08-2008 20:41:46 // 156
A bringánál elvileg nem tudod végigjátszani az összes sebességet. Régen meséltek nekem erről...szóval a lánc nem mehet keresztben, ezért van, hogy a pedálon (nem rajta, hanem ott..értitek) lévő külső fogaskerékhez hátul mondjuk a külső 3 kerék tartozik, az első középsőhöz a középső 2-3, és így tovább. Szóval a sima összeszorzás nem helyes (elöl 3, hátul 7 = 21 pl...).

Kamionnál meg ha jól tudom terheléstől függ. Van amikor azt is 4-6 sebességesként használják, mondjuk terheletlenül. Akkor megy is mint állat. Ha meg a fél várost rárakják akkor szépen végigtornászkodja a sofőr az összes fokozatot, és még úgy sem gyorsul.:)
Gonosztevő09-08-2008 20:22:09 // 155
Hali!
Látom ez FH16-os! Hány lovas? 470? Gabonáztok vele?
Cacho05-08-2008 14:36:14 // 154
Az egyik pénzkeresőm.
Mike.05-08-2008 13:24:40 // 153
Csak neked! :-))
Poló05-08-2008 13:16:35 // 152
Köszönöm :)
Cacho05-08-2008 13:16:20 // 151
De faszányos kis topik, még észre sem vettem :)
Mike.05-08-2008 13:16:09 // 150
Poló kérte az utca áldozatai topicba, hogy ez legyen ide is beírva.
"idióta, k***ög kamionosok"


:-DDDD
anti7725-07-2008 15:08:28 // 149
Szia. bocsi hogy beleszólok de a mercinél a 18 az össztömeget jelöli nem pedig a sorozatszámot. ;)
Zsolt15525-07-2008 14:08:39 // 148
Pontosan. :-)))
Vili25-07-2008 08:19:41 // 147
A 1861ből az első két szám a traktor megengedett legnagyobb össztömegét jelenti.
Zsolt15525-07-2008 07:30:56 // 146
Anno a házunkban lakott egy nemzetközi fuvarozással foglakozó vállalkozó. Többszőr is hívott, hogy menjek hozzá dolgozni, de végül még egy pár évig a buszozásnál maradtam.
Viszont amikor megkért, akkor besegítettem neki.

Ezzel a M.A.N. 19.403 Silent-tel voltam kint Angliában (1997-ben).


Vámkikötő Dover fehér szikláinál,


kamoinok a komp belsejében (középen három sorban a kamionok, a két szélén két szinten a személyautók állnak),


Jómagam az egyik SEA FRANCE hajó fedélzetén még Doverben hajnali félegykor a behajózást követően.


(Bocs a képek minőségéért, de be kellett őket szkennelnem.)
Gonosztevő24-07-2008 18:53:14 // 145



Pár fotó a szakszerű rakodásról!::)))
Gonosztevő24-07-2008 18:48:07 // 144


Kisfiam is szereti a kamionokat!
Ez a nagy kedvence!:)
Papamaci20-07-2008 21:29:23 // 143
Egy kis emlékeztetö!!!
Tommi20-07-2008 21:28:38 // 142
Nem szorzó, hanem felező :) Így jobban el lehet osztani a vonóerőt és jobban ki lehet használni a motor erejét. Van a váltón egy kis kapcsoló, amivel felezel és a váltókart nem kell állandóan rángatni és a fél fokozat váltásához elég kapcsolni és utána rákuplungolni. Az új szekvenciális váltók már "megelégszenek" kevesebb (12) fokozattal is, Apám speciel nem szereti, mert nem lehet úgy játszani vele, mint a kézissel.

De majd a cartársak elmondják, hogy szerintük jó-e vagy nem :)
Tommi20-07-2008 21:24:39 // 141
Apámnak is Super Space Cab volt, mondjuk kellett is, mert ő néha 2 hónapra is eltűnik dolgozni :)
Ádi_390020-07-2008 21:01:27 // 140
Nagyon érdekes. Köszi a választ.
Mesélnétek a sebsségváltóról is? Szó volt itt a 16 sebsségről. Ezt hogyan kell elképzelni? Hasonló a bicajhoz, ahol van a szorzó? Az én bicajomis pont 16 sebsséges, és azon simán eligazodok (mondjuk legfeljebb 6-8-at használok belőle :))
Gonosztevő19-07-2008 22:21:51 // 139
Nálunk ugy van beállítva a szerviz,hogy 70.000km-enként olajcsere+minden olyan szürö csere amit ilyenkor kell,ez kb.5havonta jön ki!
Azért 3.5éves az én Társam,most van benne496.000km,ilyenkor már azért jönnek elő,föbb szerkezeti problémák is,nem pont motorral,de pl.nemrég cseréltek kormánymüvet ami pl.370.000pínz volt!nagyon drágák hozzájuk a cuccok!Havi 11-15000km-t megyek és azért vannak aprobb hibák már rajt!Szerencsére javíttathatunk folyamatosan márkaszervízben aminek sok előnye van!
Tudják mikor hova kell nyúlni!Sok kisebb cég sajna nem engedheti meg magának,de hosszú távon, jol,kis hiba százalékkal csak így müködhet!
Ha pl.olaszban lerobbansz autópályán szó nélkül levontatnak 1500-2000Eurért,(de más országokban is hasonlo dijakért) és akkor még az autó rossz,ez csk a levontatás, mentés volt! Ugyhogy nem igazán éri meg rossz müszaki állapotúval melózni,senkinek,sem a sóförnek ,sem a fönökének!
Gonosztevő19-07-2008 22:04:58 // 138
Én szeretem a Dafot!
Enyém 430-as,de szerencsére felhúzták 500asra!
Ennyi kell LE-ben,hogy kényelmes legyen vele dolgozni és nagy sullyal ne kelljen állandóan visszakapcsolgatni!
Persze ebben is a Super Space Cab,sokkal kényelmesebb!
De nekem elég ez,én nem megyek ki hetekre,hónapokra!Egy hét,egy fuvar és 7vége általában itthon!
Persze a Scania,meg a Volvo valószínű,jobb auto!
Ádi_390019-07-2008 21:04:16 // 137
Akkor nem csak kényelmes, de jó is.
És tényleg: a kamionok milyen gyakran fordulnak? Mikor és mennyit vannak szervizben?
Arra gondolok, hogy nyilávn akkro éri meg a legjobban, ha folyton megy. De ahhoz meg karban kell tartani. Szóval mi az arany középút?
(Repülőknél tudom, hogy naponta mennek 2-3 kanyart is - Európán belül, minden felszállá selőtt rutn ellenőrzés, aztán van a napi rutin, meg x repült óra után ilyen olyan átvizsgálás, cserék, stb.)
Biztosan fontos dolog ez a kamionoknál is, mert ugyan itt nem halnka meg százan ha elromlik útközben, de biztos nagy bukta, ha félúton lehal a gépezet.
Szóval hog y van ez? És amúgy előfordulnak mégis lehalások?
Tom1219-07-2008 17:53:35 // 136
Köszi, állítólag van, ebből élek, illetve nem pont ebből, reklámból + fantáziából.:-)
Zsolt15519-07-2008 13:21:11 // 135
Ez igen! Gratula! Van kézügyességed, ahogy elnézem. :-)))
Poló19-07-2008 10:33:54 // 134
Ennek az a baja, hogy túl hosszú. Ha jól tudom, akkor az egész szerelvény nem lehet hosszabb 18 méternél. Egy átlagos pótkocsi 13,60 méter hosszú, hozzáadod ennek a kamionnak a hosszát és már túl is vagy 18 méteren, szóval kisebb pótot kell venned hozzá, kevesebb árut tudsz vinni. Valszeg ezért nem elterjedtek felénk a csőrös kamionok. Na meg kis helyekre beállni is könnyebb a simával.
Youri19-07-2008 10:09:52 // 133
Na,ez odab@sz!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!44
Edyboy19-07-2008 10:05:54 // 132
Ha vennék kamiont,akkor ilyet:
Tommi19-07-2008 09:38:44 // 131
De-de, voltunk Sinsheimben :) Csak sajnos már nagyon régen, még 1992-ben, amikor még kis pöcsös voltam, szóval nem nagyon emlékszem már rá :) El kéne menni megint, firssíteni az emlékeket. Pl egy közös Amorés kirándulás? :)))
Tom1219-07-2008 09:34:48 // 130
...akkor hozzájárulok én is egy - két "műalkotással", amik a kezeim alól kerültek ki, igaz, nem pont kamionok /az is volt, csak a kép az.../, de az "alap" teljesen mindegy, hogy mi... :-)

Sajnos csak kameráról tudtam "lelopni" a képeket /+ néhány szkennelt/, mert a fényképeket nem találtam meg róluk - de lehet, hogy valahonnan majd előkerülnek...:-)/

Egy kis jeges tenger ebben a hőségben:

"Alkotás" /1995 - akkor még ráértem ilyesmivel "pepecselni" .-)/

"Állat" :-):


+ egy "így készült" sorozat ;-):
Don Gombóc19-07-2008 07:07:26 // 129
Szerelték külön rendelésre az Angoloknak 650 lovas Caterpilar motorral is, igaz drága volt de az ereje és a hangja nem volt gyenge. Csak annyit láttál különbségként hogy az oldalára AE650 volt írva. Na meg a Mack motorosok is frankók voltak az 580 lovasok, azt azután rakták bele miután a Renaulték megvásárolták az Amcsiktól a Mack céget. Ez a 610-es valszeg az alap Mack moci továbbfejlesztett változata.
Don Gombóc19-07-2008 07:02:24 // 128
Én három évet Magnumoztam ez 390 ezer km volt aztán átültem Fh Volvóba, de visszasírtam a vonatot. Ugyanis semmi baj nem volt vele. Bár gyengébb volt hiába ugyanaz a 420 le volt benne papíron de megbízhatóbb volt, és az a táncterem belül az megfizethetetlen. A Volvo meg egy csalódás volt, annyi apró hiba volt rajta mint állat. A common rail rendszer állandóan szarakodott, a légrugós rendszer is szar volt. Valamit mindig kiírt, ahhoz képest egy Alfa hibaüzenet kispályás volt. :)
Don Gombóc19-07-2008 06:52:20 // 127
Az a nagy motor a Sinsheimi technikai múzeumban van, az egy tengeralattjáró motorja.
Nem voltál ott a faterral? Mert ha nem akkor sürgősen pótoljátok, sőt mindenkinek nagyon ajánlom. Heilbron mellett van a 6-os autópálya mellett, persze Németben. :)
Tommi18-07-2008 23:17:04 // 126
Van ám :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.