Forum >> Minden ami kamion

HátvédRomeo31-01-2009 17:45:00 // 325
Üdv Kamionos carik!

Sajnos Faternak is kicsnegettek a munkahelyén.
Belföldi kamionos, ill. fuvarozó, teherautós állást keres!!! Nagyon sürgős lenne, "tegnapra kellene"!!!!!!
B,C,D,E, DARUS meg mittomén minden féle jogsija van! 30 év tapasztalata van, folyamatosan, mindenféle guruló csodával dolgozott.

Falamra írjatok ha tudtok valami állást! Köszi előre is!!!!
Lobot27-12-2008 21:08:23 // 324
A 61 valóban a 610 LE-re utal, de a 18 nem sorozat számot jelöl, hanem a traktor maximális súlyát tonnában. Vagyis a traktor valamint a rakomány és a félpótkocsi vontatóra eső súlya max ennyi lehet. Remélem sikerült többé-kevésbé érthetően megfogalmaznom.
Poló27-12-2008 18:16:32 // 323
Most is 3 féle tengelytáv van, 3000 / 3450 / 4035 mm.
Poló27-12-2008 18:14:24 // 322
Csikibegétől Bo-n keresztül próbáltam árajálatot kapni, de nem kaptam. Aztán volt a Ferrari Racing Days-es jegy osztogatás, elmentem a Rieglerhez Győrbe, kipróbáltam egy 2,3-ast, kaptam árajánlatot. Ez az egész kb 2 órámba telt, jegyet pár héttel később kaptam meg, akkor azt mondta az ürge, hogy 20% kezdő kevés lesz hozzá, inkább 25-30 kellene. Később írtam neki egy mailt, hogy küldje át az árajánlatot különböző kezdőkkel és futamidőkkel. Felhív, kérdi, hogy mikor tudok érte bemenni, mondom inkább mailben küldje, ha lehet. Azt mondta oké, de mégsem jött semmi. Győrben van egy cég, mindenféle haszongépjárművekkel foglalkoznak, mondjuk inkább ilyenekkel (Daily, Ducato, Boxer, Jumper, Krafter, Sprinter stb.) és inkább újakkal. Korábban már felkerestem őket és többször is hívtak, hogy kell -e az autó. Végül náluk vettem meg, vevő orientáltabbak, gyorsabbak. Ők télleg el akarják adni az autót, nem úgy mint a Riegler. Értenek is hozzá (mondjuk a Rieglernél is). Így hát náluk vettem.
Árat tudsz, hogy mennyibe voltak nektek?
Don Gombóc27-12-2008 18:10:14 // 321
Végül is nekem mindegy, a 14 köbös is elég lenne, a lényeg a leghosszabb tengelytáv és a magasság. Ezeket az újakat nem ismerem de a padlólemez szerintem ugyan az mint a régieké. A régiekben meg három féle tengelytáv volt arra emlékszem. Amúgy is ritka hogy az ember az utolsó köbcentiig kisámfázza.
Don Gombóc27-12-2008 18:06:47 // 320
Először is nem az enyémek. :) Csak hozzám tartoznak mert bérlünk sok verdát a Csikitől hosszútávu bérletben. A régiek azok maxik voltak emelt tetősek, és én úgy tudom azok voltak 15 köbösek. Ezek már állítólag 16 osok. Majd megnézem mert és a héten szabin voltam és a fiuk voltak lecserélni hétfőn, majd megkukkolom őket két nap mulva. Nekem telon mondták hogy ezek a 16 köbösek. és a srácok hogy sokkal jobban mennek mint a régiek, azok 146 lovasok voltak ha minden igaz. Egyébként 3-4 raklapnál nem visznek többet, de raklapos cuccot is kevesebbet mint ömlesztett holmit, mert az ömlesztve belehajigált cuccok azok meg nem nehezek. Ami meg raklapos az van amikor 1400 kilo már két raklapon aztán annyi. :)
Poló27-12-2008 18:05:21 // 319
Maxi raktér
szélesség: 1870 mm
hossz: 4070 mm
magasság: 1932 / 2172 mm (magasított)

14,7 / 16,53 m3

Ezekből lejön a kerékdobok által elfoglalt terület. Akkor valszeg a nagyobbikra gondolsz, az papíron 17 köbös.
Poló27-12-2008 18:01:02 // 318
Fiatos papír van a kezemben, ez sem ír 16-ot. 8-10-11,5-13. Aztán Maxi 15-17. De ha készletről vetted és 2,3-as, akkor valszeg még a 15-ösek, mert 17-es már a 3000-es motort szokták tenni. Ugyanúgy fordítva is igaz, hogy 3000-es motorhoz nem teszik az alacsonyabbik kasztnit.
Poló27-12-2008 17:57:47 // 317
Na várjál. Én úgy tudom, hogy van a Maxi, ami 15 köbös, és van a magasított (mint az enyém), ami már 17 köbös. 16-ról nem nagyon tudok.
Te hány raklapot tudsz beletenni? Állítólag vannak ügyes emberkék, akik valahogy be tudnak forgatni 6-ot is.
Hol vetted őket?
Don Gombóc27-12-2008 17:56:11 // 316
A régi kasznisok voltak 15-ösek.
Don Gombóc27-12-2008 17:54:45 // 314
Amúgy azok a 2,5-3,0 dízel hengerfejek amúgy is egy fos konstrukciók. Annyira nincs bennük anyag hogy az már siralmas. Már pár ezer kilométer után elepednek a gátak az izzítógyertya és a porlasztó között. Még jó hogy attól még megy.
Poló27-12-2008 17:53:43 // 313
Enyém a 157 lovas.
15 köbösek?
Don Gombóc27-12-2008 17:52:00 // 312
Na lecserélődött két maxi Ducatom olyanra mint a tiéd, mert a régi kasznisok voltak, 2,7esek, de ezek 2,3asok lettek 130 pacival. Ugyan gyengébbek mint a 2,7 esek voltak, de nyomatékosabbak lettek.
Poló27-12-2008 17:51:57 // 311
Lesz még pár hülye dolog, ami inkább a termelést fogja szolgálni, viszont a szerelő anyázza majd a motor tervezőjét :))))
Hengerfej leszedéséhez előbb szét kell majd bombázni a hengerfejet utána lehet majd hozzáférni a hengerfej csavarokhoz :)))
Don Gombóc27-12-2008 17:49:57 // 310
Az amcsik is használták már. No de lesz még egy elektromos szar amiért kemény ezreket lehet majd fizetni. Bár ezt megoldhatnák viszko kuplunggal is mint régi ventillátorokat.
Poló27-12-2008 17:41:44 // 309
Múltkor nyomtak nálunk valami oktatást az új motorjainkról (ódi). Büszkén mondja a főnök, hogy az új motorban olyan lesz a vízpumpa, hogy míg nem ér el a hűtőfolyadék egy bizonyos hőmérsékletet (már nem emlékszek mennyit, talán 70 fokot), addig a vízpumpa nem hajt, majd elektromosan bekapcsol és akkor kezdi csak el keringetni a vizet, így hamarabb bemelegszik a motor. Hízott a mája, hogy ez házon belüli saját fejlesztés. Egyik nap mondja valaki, hogy ilyen már az IFA-ban is volt :))))
Don Gombóc27-12-2008 17:31:18 // 308
Nos erről egy történet. 1993 ban amikor az egyik cimbim kapott ilyen vardát akkor megmutattuk egy öreg 73 éves autószerelő szakinak. Fülke felbillentve, és az öreg körülnézett, majd azt kérdezte hogy hol van ebben az ujdonság azon kívül, hogy a porlasztók elektromosak? Mert ő már az ötvenes években szerelt olyan caterpilar motorokat amik szintén adagoló nélküliek voltak csak akkor a vezérműtengely nyitogatta a porlasztókat. Paff. :) De volt ilyen a ruszkiknak Krazban is. Mindent feltaláltak már ezer éve, már csak vetítés megy meg a finomítás. 15 éve a Scania maradt az adagolónál és simán tudták azt a környezetvédelmi osztályt mint a Volvo és hát teljesítményben is előrébb voltak. De szerintem már mindenki ezekkel a közös nyomócsöves szarokkal nyomul.
Vili27-12-2008 17:29:40 // 307
Most 9 van nálunk,egyre több magyar verda fut már ezekből is meg már itt vannak a románok is.Az olaszok a bárányban királyok,mivel náluk van a legtöbb vágóhíd,de kevés a birka és folyamatosan tűnnek el a cégek vagy át állnak disznóra,de azt már nem látjuk erre.
Don Gombóc27-12-2008 17:23:14 // 306
Sok kocsi van? Mármint élőállatos. Szinte nem is látni Magyar verdákat, ez is így már kuriózumnak számít. A digok uralták ezt a piacot itt a környékünkön.
Poló27-12-2008 17:22:49 // 305
93-ban közösnyomócsöves rendszer a kamionokban. Akkoriban miért nem tették még bele személyautóba? Miért csak 97-ben?
A közvetlen befecskendezés is előbb bent volt a teherautókban, úgy tudom azt azért nem tették még bele személyautóba, mert túl hangos volt.
Vili27-12-2008 17:19:46 // 304
Nem ez magyar de a fuvarozás csak "kiegészítő"tevékenység.
Vili27-12-2008 17:17:21 // 303
Engem mondjuk csak a bankszámlám érdekel ha azt utalja amiben megegyezünk,még most is beülök a turbóstarba.....
Don Gombóc27-12-2008 17:17:06 // 302
Ez milyen cég ahol dolgozol? Valami Magyar külföldi közös?
Don Gombóc27-12-2008 17:13:43 // 301
Na abba nem voltam hajlandó beleülni. A Rábás hőskorszak és keletezés után jöttek az Ivecok, és azt nem űberelte semmi. Itt még a Turbo starra gondolok meg az Euro starra, Aztán jött a Magnum azt is nagyon imádtam, és semmi gond nem volt vele az ég világon. Csak az alap 420 as Francia motor volt egy kicsit gyenge, mondjuk a Spanyol pályát nem bírta, de lakhatóságra számomra még mindig az az etalon.
Vili27-12-2008 17:09:26 // 300
Nem vagy Te még annyira öreg 98ban már automata actrossal dolgoztam:-)))
Don Gombóc27-12-2008 17:08:46 // 299
Ez mindennel így van a mai világban. Annyit a 19 év nemzetközim alatt nem jártam szervízbe összesen a kocsijaimmal mint a végén az FH Volvoval két és fél évig. Két és fél év alatt tettem bele 390 ezret de valami apró szar mindig volt vele. Ők voltak az első idióták akik bele rakták a közös nyomócsöves rendszert még 1993-ban, de évente két háromszor kellett nagynyomásu szivattyút cserélni, meg néhány injektort. Az egész légrugós rendszer meg egy egy kalap szar volt.
Vili27-12-2008 17:00:04 // 298
Hát itt ez a 105 ös 510-es kinyalja a seggemet de mikor 24én kétszer kell hívnom az its-t akkor eszembe jut hogy így még egy retekkel nem jártam,,,,,,,,,,,Lehet hogy szép,de a 95-ös jobb volt az tutti.
Don Gombóc27-12-2008 16:59:10 // 297
Bár mint írtam az én koromban még nem volt automata váltó, de ott lehet a gond hogy a megváltozott nyomatékot nem tudja az ecu és vagy a váltó elektronikája lekezelni. Ezek gondolom hagyományos váltók mint a selespeed már ami a szisztémát illeti, arra gondolni sem merek hogy valami szíjas vagy lamellás személyautó rendszerű váltóra rámerik engedni ezt a nyomatékot. Bár biztos hogy kényelmes de a téli hóláncos vagy csak sima jeges csúszós pályán a legtöbbek szerint szar.
Vili27-12-2008 16:54:17 // 296
Nálunk is az ecu-n keresztül csinálták és mint Gonosztevő barátunk mondja a fogyasztás miatt.De van a verdába500egynéhány ezer és nem veszi be a gyomra.Az újakra azt mondták magától be fog állni hozzá a váltó.Érdekes,hogy mindegyikkel ugyanazt csinálták és az egyik tökéletes a másik meg rumlis.
Don Gombóc27-12-2008 16:53:10 // 295
Nem tudom most hogy van mert 7 éve kiszáltam, de az előtt a Merci opcios listája volt az etalon. Alap teljesen fapad, és mindenért fizetni kellett. Rajtuk röhögtünk a legtöbbet. A haszonjárműveknél is az Olasz gépekben volt alapból a legtöbb extra. Hiába a cigány szereti a kényelmet. :)
Vili27-12-2008 16:48:08 // 294
Beszarás hogy oldalspoiler vagy klíma.Menjen az anyjába a kereskedő.....
Don Gombóc27-12-2008 16:27:55 // 293
A Volvonál úgy működött hogy a fizetés után a szervízben rádugták az ECU-ra a kompit és neten keresztül a gyárból megfrissítették a szoftvert és kész is volt. Néhányunk kocsiját csinálták meg így, és a környezetvédelmi besorolása is jobb lett egy osztállyal.
Gonosztevő27-12-2008 16:21:58 // 292
Igen,de a klima is csak úgy jött hogy választhatott alufelni,oldalspoiler,vagy állóklima vagy stb.
Gonosztevő27-12-2008 16:15:12 // 291
Hali!
Nekünk 2 db 95-ös 430-as van ,,meg chippelve! Az egyik, ami az enyém szerencsére!
Nekünk úgy nézett ki a chippelés,hogy jött a csávó,kiszedte a vezérlő egységet,azt mondja:
-Elviszem haza,mindjárt jövök!Átforrasztok benne egy két dolgot!
1.5 h alatt kész volt! 800euroért!
Tökéletes lett! ennek 1éve!
Azt,mondta a srác,nem tudja pontosan mennyi lett igy ,de 500LE körül van!
Fogyi átlagosan 1.5l-el kevesebb lett!Annyi,végül is hogy dombokon,emelkedökön nem erőlködk!
Bár az újakat ezzel a modszerrel tuti nem tudják,mert ugyebár ott a garancia,az pedig gáz ha kibontják a vezérlő egységet!
Vili27-12-2008 10:27:39 // 290
Így van a svédek kedvelik a 380-at 60t összgördülőben mert lényegesen olcsóbb csippelni.Nálunk berakták a 430-okba,megbolondult az automata váltó,egyszerűbb volt kivenni mint variálni,az 510-ek mennek vele rendesen,bár ott is hibázik néha a váltó de amíg csak néha addig maradhat tán megszokja.
Don Gombóc27-12-2008 08:53:16 // 289
Gyári chip? Mert a Volvonál működött, az FH 12 420-asnál 460-ast csinált belőle.
Vili27-12-2008 06:20:39 // 288
Hali!Így van,itt melózom már harmadszor:-)Mindig visszasírnak:-)))))
A klímát nem láttam a képeken,így egy picit már jobb véleményem van a főnökötökről!
Nálunk most van a chip próba,hát elég tréfás 2-ből már ki kellett venni.
Áki26-12-2008 22:05:16 // 287
LOL!:DDDDD Pont ezért!:DDD
Gonosztevő26-12-2008 21:58:49 // 286
Juniusban, Spanyol sztrájkot megettem, ott találkoztam egy volt kollégátokkal ,azt hiszem ,,Döglégy Józsi",sokat mesélt az élő állatosokrol igy a cégetekről is!
Gondolom ott melózol!?
Gonosztevő26-12-2008 21:55:38 // 285
Igen! Sima alap 410-esek,annyi az extara,hogy valamit kapott ajándékba és választhatott,igy kerültek rá az álloklímák,de azok is a vizesek!
Álítolag ki chipelteti őket így olcsobb!
A következő 4 amire vár az viszont super space cab-os lesz!
Vili26-12-2008 21:42:42 // 284
Hi!Lehet hogy korrekt ,de mikor megrendelte őket tipikus főnök volt:nem köszönöm semmi extra az alapot kérem soförállatoknak lesz.
HátvédRomeo26-12-2008 07:13:47 // 283
Sziasztok! :)
Pedig a 95-ös is jól sikerült. Asszem év kamionja is volt 8-10 éve.
Vili26-12-2008 06:56:36 // 282
magyarország első 105-öse
munkaközben.....
az országot nem is kell mondani.....
23.-a este Predeal,a lánc már melegszik
Gonosztevő20-12-2008 08:15:49 // 281
Majdnem!
Napoliban voltam,onnét hoztam Pestre az Ocsai útra a Vajda paírhoz papír hengereket!Hétfőn leszórom és vége!
Don Gombóc20-12-2008 08:07:46 // 280
Idénre vége a melónak?
Gonosztevő20-12-2008 08:00:22 // 279
Hello!
Igen jól látod ő a főnökasszony!Le a kalappal előtte!Ritka az ilyen normális főnök!,meg aztán nem is akárhogyan néz ki!:)
Don Gombóc20-12-2008 06:52:51 // 278
Ő a főnök.
GTPeti20-12-2008 06:39:08 // 277
A hölgy gondolom nem kamionsofőr. :))
GTPeti20-12-2008 06:31:31 // 276
(Hideg volt a motor úgyhogy nem nyomtam neki, ez a Neoplan buszhoz mérten gyorsul jól. Mielőtt vki kaján megjegyzéseket tenne a JTD-re. :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.