Forum >> Motorsport

Tommi08-11-2006 23:37:50 // 1972
Csaltakozom, szerintem borzalmasan borzalmas egy pálya :) Tökéletesen alkalmatlan autóversenyzésre. Emlékezzetek vissza, tavaly is rögtön verseny elején volt egy nagy baleset, egy erős jobbosban kicsúszott valaki a mezőny első részéből, többiek meg szépen hátulról mint a harmónika egymásba... Kb a fele brigád leamortizálta a technikát 3 másodperc alatt :)
Satti08-11-2006 21:14:38 // 1971
Nem egyszerű pálya,de aki itt jó,az nagyon jó!
zolee14508-11-2006 21:10:49 // 1970
Néztem egy videót a tavalyi futamról, egyes részei még Monaconál is alkalmatlanabbak autóversenyre.:)
Satti08-11-2006 20:57:11 // 1969
Ezek nagyon komolyak,ilyenkor megértem,miért is nézik ezt annyian,igazi harc van,nincs trükközés,taktika,majd variálunk a boxban szisztéma,az a lényeg,ki tudja,jobban,agresszívabban nyomni neki,ez Montoyának,sztem nagyon fog menni!
Satti08-11-2006 20:48:18 // 1968
Jövő hétvégén van az utolsó WTCC futam Makaoból,ami valószínűleg nagyon jó lesz,nagy dolog lenne,ha Farfus nyerne,a tavalyi versenyen is voltak meglepetések,ott bármi előfordulhat,hiszen Monaco-hoz hasonlóan itt sem lehet nagyon hibázni,mert akkor vége.
zolee14508-11-2006 20:32:02 // 1966
Lezárt útnál jó móka lenne:)
Tommi08-11-2006 15:17:09 // 1965
Teddy, zolee!

Ha már szó volt róla tegnap, előkerestem néhány nyári fotónkat arról a bizonyos gyorsaságiról :)))

zolee14507-11-2006 18:15:04 // 1964
majd a nap végeztével lehetne külön topicot nyitni a tk-s autók alkatrészeinek az eladására:)))
Tommi07-11-2006 13:57:15 // 1963
Csatlkozomszerintemisállatkirályságübercsászáristen az az út :))) Teddyvel beszéltük, hogy egyszer csapattal ki kéne oda menni, minden bekötő utat lezárni, hogy ne jöjjön szembe senki, walkie talkie-n tartani a kapcsolatot és végignyomni a szakaszt, mintha raliznánk :)
Xixo07-11-2006 13:22:56 // 1962
Nekem is tecc, de WRC-nek nem tudom elképzelni. De azért még csalódhatok majd pozitívan!! :-))
zolee14507-11-2006 08:46:25 // 1961
A Suzuki SX4-ből is csináltak, az sem kevésbé esetlen mint a Delta, már ha lehet egyáltalán esetlennek nevezni a Deltát, nekem bejön.
zolee14507-11-2006 08:44:34 // 1960
Xixo07-11-2006 01:29:04 // 1959
Nem tom, nekem a delta elég esetlennek tűnik ahoz, hogy WRC autót csináljanak belőle... Valahogy nem látom, hogy bármi köze is lenne az elődjéhez.
zolee14506-11-2006 23:45:44 // 1958
azért azt nem mondanám hogy nem érdekli, egy fórumon találtam szintén, totya1980 hsz-e: Schumacher majdnem belekóstolhatott az oválpályába egy rögtönzött kirándulás keretében a Texas Motor Speedway-re. Barátokat látogatott meg a Kanadai Nagydíj előtt, amikor történetesen elhajtottak a Texas Motor Speedway mellett. Schumachernek muszáj volt benéznie. "Természetesen tudni akarod, hogy miről szól ez az egész." - mondja - "Csodálatosan nagynak és szépnek tűnik kívülről, úgyhogy látni akartam és el kell mondanom, hogy nagyszerű munkát végeztek ott. Fantasztikus pálya." Schumacher észrevette, hogy az emberek sorban álltak, hogy bemutató jelleggel vezethessenek egy NASCAR-stílusú "stock car"-t: "Az emberek jegyeket vásároltak, hogy utasok legyenek vagy vegyenek egy vezetés-órát. Azt hiszem mindkettőt lehetett. Ott álldogáltunk és ámultam, hogy senki nem vett észre. És vagy 100 ember volt ott. Mi is sorba álltunk, hogy megvegyük a jegyet, de aztán túl sokáig tartott és túl sok időbe került volna." Amúgy elkezdtem most nézegetni futamokat és az a helyzet hogy egyáltalán nem rossz, sőt. Van minden amitől jó egy autóverseny, és ha ezt karburátoros autók produkálják ám legyen.:) A Cup autók most olyan 800LE környékén járnak, és pl Talladegában folytás van rajtuk, mert folytás nélkül 360-as átlagsebességet mennének. A 800LE az akkor is 800LE ha az 20000-es fordulaton jön elő egy V8-asból, meg akkor is ha 9500-on.:) Persze az is tény, hgy ha Montoya nem megy a Nascarba akkor nem kezdem el nézni, de most már azt mondom hogy lemaradtam volna valamiről. Nem mondom hogy jobb vagy rosszabb, én szeretek mindent aminek kereke van és versenyezni lehet vele. "Engem sem érdekel különösebben egy olyan széria, ahol a pályaautók gumijai ballonosabbak mint az UAZ terepjáróé" Gondolom F1-et sem nézel, már elég régen 13"-os felniken gurulnak.;) Mindezt 1,1-1,3 bar nyomáson, amikor az Alfámba is 2,5-öt nyomok. UAZ?:)))
mesa06-11-2006 22:55:59 // 1957
Gyakorlatilag az S2000 meg a WRC között jelen állás szerint -nagyjából- csak egy turbo a különbség, tehát nem lenne nagyon kemény feladat a kivitelezés ;) De szerintem a GP marad S2000 és valójában már az új Lancia Delta lesz az, amivel visszatérnek a rallye királykategóriába. A próféta szólt!
mesa06-11-2006 22:53:08 // 1956
Engem sem érdekel különösebben egy olyan széria, ahol a pályaautók gumijai ballonosabbak mint az UAZ terepjáróé, üvegszál, gitt és popszegecs furcsa elegye a karosszéria, és egy hatalmas malomkereket tekergetnek, miközben az autó alig fordul :P :))))
Xixo06-11-2006 02:39:14 // 1954
Ha nem ment el a DTM-be a rekord fizetésért, akkor ide se fog. Mi értelme lenne két futamon elindulnia? Csak lebőgni tudna... Szerintem.
zolee14505-11-2006 00:36:12 // 1953
"Schumacher to run Cup road courses? Rumors that Michael Schumacher has signed a $10 million deal to drive the two NASCAR road races at Sears Point (Infineon) and Watkins Glen in 2007 could not be substantiated at [autoextremist.com] launch time.(autoextremist.com)(10-26-2006)" Egy Nascar fórumon találtam ezt. De mondom, pletyka!;)
Mike.05-11-2006 00:07:04 // 1952
Én nem hiszem el, hogy az F1 -et lecserélte volna erre. Kihívás és feladat váta volna az F1-ben is.
zolee14504-11-2006 23:58:16 // 1951
Nem találom a cikket, de olyasmiket hogy nem érdekli, számára semmilyen kihívást nem jelent, magyarul elég lenézően nyilatkozott. De mondom, az egész még csak pletyka szinten mozog, szóval jelen állás szerint 1%-ot adok a dolognak. Biztossá akkor válik majd ha Lauda elkezdi nyilatkozni hogy szerinte tutira nem.:)
Mike.04-11-2006 23:34:54 // 1950
Miért, mi volt a véleménye?
zolee14504-11-2006 23:32:58 // 1949
Hallottam egy érdekes pletykát... állítólag Schumacher jövőre 2 futamra beül egy Nextel cup-os autóba. Ha igaz akkor 10 millió USD-ért indul Watkins Glen-ben és az Infineon raceway-en (Sears point), vagyis a két road pályán. Nem tudom hogy ebből mi igaz és mi nem, de ha igaz lenne akkor rendesen szembeköpné magát, gondolok itt a Nascarral kapcsolatos véleményére. Na majd meglátjuk...
zolee14529-10-2006 12:24:07 // 1948
Még annyit, hogy a 20-ik helyen végzett az a Steve Wallace aki az előző (ARCA) futamon meglökte Montoyát, majd megnyerte a futamot.
zolee14529-10-2006 12:21:57 // 1947
Tegnap véget ért Montoya első Busch szériás futama (Nascar második vonal) 11-ik lett, bár a hivatalos oldalon meg 12-ik helyet írtak.:) Ez volt iden - ahogy látom - a 32-ik futam, és akik indulnak a Busch szériában azok nagy része az első vonalban is indul, vagyis a Nextel Cup-ban... elég sokat versenyeznek a srácok. Montoya oldalán van egy visszaszámlálás a következő futamig, ami 6 nap múlva esedékes - nem semmi időbeosztás van a Nascarban.:) Sam's Town 250 Memphis Motorsports Park October 28, 2006 Race 32 of 35 1 5 #21 Kevin Harvick Chevrolet U.S. Coast Guard 185/5 252 Running 2 19 #2 Clint Bowyer Chevrolet ACDelco 175/5 252 Running 3 42 #60 Carl Edwards Ford FreeCreditReport.com 170/5 252 Running 4 1 #00 Johnny Sauter Chevrolet Yellow Transportation 170/10 252 Running 5 3 #88 Shane Huffman Chevrolet U.S. Navy 155/0 252 Running 6 40 #20 Denny Hamlin Chevrolet Rockwell Automation 150/0 252 Running 7 38 #41 Reed Sorenson Dodge Discount Tire 146/0 252 Running 8 41 #9 Kasey Kahne Dodge vitaminwater 142/0 252 Running 9 25 #50 Danny O'Quinn Jr.* Ford Transamerica 138/0 252 Running 10 7 #18 J.J. Yeley Chevrolet FedEx Express 134/0 252 Running 11 9 #42 Juan Pablo Montoya Dodge Texaco/Havoline 130/0 252 Running 12 2 #66 Jason Keller Ford Yard-Man 127/0 252 Running 13 10 #29 Timothy Peters Chevrolet Emerson Climate Technologies/CarMax 124/0 252 Running 14 6 #22 Kenny Wallace Ford AutoZone 126/5 252 Running 15 16 #4 Auggie Vidovich Dodge GEICO/DenBeste Transportation 118/0 252 Running 16 34 #06 Todd Kluever* Ford 3M Post-it 115/0 252 Running 17 17 #27 Casey Atwood Ford Scott Tissue/Dollar General 112/0 252 Running 18 31 #1 Mike Wallace Dodge Miccosukee Gaming & Resorts 109/0 252 Running 19 12 #90 Stephen Leicht Ford CitiFinancial 106/0 252 Running 20 28 #64 Steve Wallace Dodge Dodge Motorsports 103/0 252 Running 21 14 #35 Regan Smith Ford McDonald's McGriddles 100/0 251 Running 22 29 #5 Justin Labonte Chevrolet Lowe's/Sta-Green Winterizer 97/0 251 Running 23 8 #11 Paul Menard Chevrolet Menards/PEAK 94/0 251 Running 24 22 #59 Stacy Compton Ford Kingsford Sure Fire/Bush's Beans 91/0 251 Running 25 15 #33 Cale Gale Chevrolet Outdoor Channel 88/0 251 Running 26 27 #01 Jay Sauter Chevrolet Western Union 85/0 251 Running 27 23 #72 D.J. Kennington Chevrolet Northern Provincial Pipelines 82/0 251 Running 28 4 #114 Willie Allen Dodge Josh Turner/Nashville CVB 79/0 251 Running 29 30 #47 Jon Wood Ford Clorox/American Red Cross 76/0 250 Running 30 35 #270 Justin Diercks Chevrolet H57 Hoodia 73/0 249 Running 31 36 #36 Tim Sauter Chevrolet Lester Buildings 70/0 248 Running 32 37 #163 Dexter Bean * Chevrolet JDRF.org/Five Star Telecom 67/0 246 Running 33 39 #131 Peyton Sellers Chevrolet Whelen Engineering 64/0 245 Running 34 20 #138 Jason Leffler Chevrolet Great Clips 61/0 243 Off Track 35 18 #10 John Andretti* Ford JossieCordoba.com 58/0 243 Running 36 33 #99 Joey Miller Dodge Aaron's 55/0 198 Running 37 32 #25 Ashton Lewis Ford U.S. Marines 52/0 197 Running 38 11 #77 Burney Lamar* Chevrolet Dollar General 49/0 177 Out of Race 39 24 #112 Carlos Contreras Dodge Supercuts 46/0 135 Out of Race 40 21 #279 Shelby Howard Chevrolet Speedco 43/0 128 Out of Race 41 13 #23 Brad Keselowski Chevrolet Keith Coleman Racing 40/0 102 Off Track 42 43 #178 Jerry Robertson Chevrolet Furniture Row Racing 37/0 65 Out of Race 43 26 #156 Tim Schendel Chevrolet Power Equipment Company/Texpar Inc. 34/0 51 Out of Race Amúgy ezzel a futammal Montoya az összesített pontverseny 99-ik helyére került, összesen 151 versenyzőt rangsoroltak. Úgy nézem, hogy a különböző szériák közt elég gyakran "mászkálnak" a pilóták, végülis az élmezőny ami állandó, ez kb 25-30 pilótát jelent.
zolee14521-10-2006 14:48:55 // 1946
ez komoly, a palinak van valami saját védőszentje: http://www.videoplayer.hu/videos/play/4172
zolee14521-10-2006 01:50:13 // 1945
Ha jók az információim akkor 28-án Magyar idő szerint fél 8-kor kezdődik az első Busch szériás versenye. Elvileg az NBC adja, ami TVUplayerrel neten is nézhető. A Busch a Nascar másodosztály. Elvileg még ebben az évben indítják Nextel Cup futamon is. Ez az egész dolog végülis arról szól, hogy felkészüljön Montoya a 2007-es idénykezdetre ami a Nextel Cup daytona-i futamát jelenti majd.
Satti20-10-2006 11:41:54 // 1944
Mindenesetre érdekes!
Cho Simba (TomQ4)20-10-2006 11:39:58 // 1943
Hm. Érdekes anyag. A fene sem gondolná hogy mi mindenre nem figyelnek. Mondjuk nekem mindig tetszettek a Nascar versenyek, nagy tolongások, tömeg, nincs szétszóródva annyira a mezőny és ráadásul az egész belátható. És nincs olyan idegesítő agyzúzó hangjuk mint az F1-eseknek. Szép az de 2 óra után csöng tőle a fülem :)
zolee14520-10-2006 11:31:41 // 1942
az origo fórumon találtam ezt, totya1980 hsz-e. Érdekes, legalábbis abból a szempontból, hogy mennyire más a Nascar légköre, bár néha kezdem azt hinni, hogy nem a Nascar a kivétel pozitív irányban, hanem az F1 a kivétel negatív irányban. Ahogy tudom a motorosok közt sem a titkolózás a lényeg. Az idézet: "Montoya: "Tudod, Európában nem így csinálják. Ha látod, hogy valakinek nem megy valami a Formula 1-ben, nem mész oda és mondod neki, hogy szerinted mit csinál rosszul. Ott csak a saját csapatodhoz mész és nekik mondod, hogy 'Látjátok, mit csinálnak rosszul?'." :-) magyarul a NASCAR-ban segítenek egymásnak a csapatok és a versenyzők. A Homestead-i teszten Harvick bement Montoya csapatához és elmondta neki, hogy amikor mögötte ment, úgy látta, hogy a bal oldala az autójának túlságosan lent van. Tanácsokat adott Montoya-nak. Közben Mears is odament és Ő is próbált segíteni. Ezután Sorenson és Mears is ment Montoya autójával, hogy még többet tudjanak segíteni neki (csapattársai). Kérdés: "Szerinted a sznob hozzáállás miatt nem terjedt el a NASCAR Európában?" Montoya (furcsa angolja van, de azért érthető): "Nem, inkább azért, mert szinte ismeretlen, hiszen nem közvetítik. Lehet látni, de nem túl sokszor. Ha nem tudsz valamiről eleget, akkor nem figyelsz rá és ha nem is közvetítik, akkor nem is fogod nyomon követni. Ez így nincs rendben, nem jó ez így." "Amikor átjöttem a CART-ból a Formula 1-be, azt mondták nekem: 'Nagyszerű voltál a road course-on, de az az ovál pálya csak időpocsékolás volt. Azok könnyűek.' A Road Course-ok a könnyűek. Az ovál pályák a nehezek. A road pályák egy olyan embernek, mint én, aki road Course-on nőtt fel, egyszerűek: balra, jobbra, lent, fent. Nekem ez elég egyszerű. De az ovál az egy más történet. A road course-on egy féktáv van és egy versenyvonal. Egyféleképpen lehet bevenni csak a kanyart is. Láthatod, hogy mindenki ugyanott megy. Itt (Homestead-Miami Speedway), tegnap, gyakorlatilag négy versenyvonalon haladtunk, néha ötön. Volt, aki fent ment és volt, aki ezen csak keresztül ment. Egy csoport (pack), két csoport, a csoport segítik a kanyarodást. Wow, annyi dolog van. Annyi apró részlet, amit meg kell tanulnom. Tudod, amikor open-wheel autóval mész oválon, gyorsan tudsz haladni, hiszen a leszorító erő ott sokkal nagyobb. Onnan sok dolog hiányzik, ami itt megvan. Beszéltek nekem a különböző versenyvonalak találkozásáról is. Ha oda tudod tenni az autódat, akkor könnyebben tudsz kanyarodni. Ezaz, amiről beszélek! Sok dolog van, ami befolyásolja, hogy az autó eleje (tight) vagy a hátulja (loose) mozdul-e ki? Azt hiszem, hogy az egyik legkritikusabb az, ahogyan az üzemanyag mennyisége változik és ez kihat a kocsira. Azt mondták, hogy a versenyt egy (loose) hátül kitörő autóval kell megkezdeni. A tesztelés meg is erősített ezt ebben. Kimész oda és van egy jó autód két-három kör erejéig, utána kezd feszessé (tight) válni. Ilyenkor egyszerűen nem akar többé befordulni. Meg kell találnod a helyes utat, hogy rábírd a kanyarodásra és lejjebb mész. Ha már nagyon feszes, akkor nagyon magasra próbálsz menni vele. Én ezt nem csináltam még. Egyelőre csak két versenyvonalat próbáltam itt ki. Ezek a fiúk felmennek egészen a falig. Whew, majd én is kipróbálom. Amikor az autóm nem igazán jó, akkor inkább lent maradok, esetleg egy kicsit feljebb is próbálkozom, hogy tanuljam azt is. Azt gondoltam, hogy túlságosan felmentem, utána láttam Juniort, aki vagy három autónyival feljebb száguldott. Wow, nem semmi! Kemény lehet. Meg kell bíznod az autódba ahhoz, hogy ott menj. A sebesség sokkal nagyobb, ha az autód nem feszes. Nem megyek ki a pályára és mondom, hogy majd én milyen gyors leszek. Kimegyek, de szükségem van több száz körre, amíg kényelmesen érzem magam az autómban." "
Tedi16-10-2006 21:31:46 // 1941
Elfogultságod érthető :) Viszont erre a 147 CUP-ra nem is gondoltam. Csak hát kérdés, hogy azok az autók mennyiben térnek el a WTCC-s szabályoktól...na mind1, lassan megemésztem ám ezt a 147 WTCC dolgot :))) Köcc a dícséretet, legyél itthon sűrűn és meg van oldva a dolog ;)
Tedi16-10-2006 21:17:10 // 1940
Őőő akkor szvsz nem ugyanarról a kanyarról beszélünk :) Elág után (vagy előtt, nézőpont kérdése) híd és emelkedő, vagy sima S kanyar fahíddal a közepén? :)
URBAN16-10-2006 21:11:29 // 1939
Na hát én csak azt mondtam, amit hallottam a tv-ben, de szerintem ésszerű egy kissebb autóra váltani (mellesleg 147 kupa létezik, tehát a fejlesztés nem olyan bonyi) mellesleg kicsit elfogult is vagyok! Tuti a topic, még nem is kapta meg a figyelmem, de többet fogok jelentkezni! Persze ha itthon vagyok!!! Üdv!
Áki16-10-2006 20:53:06 // 1938
Megtörtént!:-)
Áki16-10-2006 20:52:50 // 1937
Asszem annál a kanyarnál mi is voltunk pár éve akkor a szutykák repkedtek el!:-))
Tedi16-10-2006 20:47:13 // 1936
Te nagyon szőke, kicsit görgess lefelé ;)))
Áki16-10-2006 20:42:59 // 1935
Tedi16-10-2006 18:28:34 // 1934
Szép-szép, de engem inkább a kanyarok meg az utak fognak meg :) A szépségéhez már hozzászoktam :)))
Tommaso 15916-10-2006 18:26:14 // 1933
Háát én sajna kb 2-3 éve voltam ott,azóta nem jártam azon a vidéken,pedig nagyon szép!
Tedi16-10-2006 18:11:47 // 1932
Ma egyébként kb gyök2-vel lehet átmenni azon a hídon, nagyon más helyen van az út szintjéhez képest :)
Tommaso 15916-10-2006 18:01:03 // 1931
:-)))))))
Tedi16-10-2006 17:51:39 // 1930
Fater egyszer oda állt be kamerával, hááát volt pár eset, amikor keresni kellett a menekülő utat :))) Főleg Ladák és tsaik esetében :)
Tommaso 15916-10-2006 17:49:21 // 1929
Ott lent ha jól emlékszek akkor volt egy fahidas dobbantós rész is,utána nagyon erős jobbossal!!!!!!Na itt nagyon sok fotós volt,és 80szor annyi defekt!!!
Tedi16-10-2006 17:25:19 // 1928
A helyzet pontos vázolásából ez kimaradt: havas út (letaposott, hardcore version :)), 60-70-nel csorogtunk és egyszercsak ott volt a kanyar. Kicsit erősebben fékeztem és az autó seggel elkezdett kifele mászni. Na akkor kicsi ellenkormány, kicsi gáz és szépen faroló autóval befordultunk és ki is jöttünk :) Még most is beleborzongok, kurvanagy feeling volt ezt megcsinálni azon a szűk kis úton :)
Tedi16-10-2006 17:22:19 // 1927
Jaja, vágom melyik az :) A kedvenc kanyarjaim egyike :))) A másik amit nagyon szeretek az a Tés után a lejtő aljában lévő balos. Illetve van egy másik, amit nagyon szeretek, abból két éve a várpalotai talin count M-mel majdnem beszálltunk az erdőbe :) Azóta csaj hajmeresztős kanyarnak hívjuk :))) Hosszú egyenes után egy lágy(nak kinéző, de mégis durva) balos. Folyt a fülünkön az adrenalin, nagyon jó volt :)
Tommaso 15916-10-2006 17:15:38 // 1926
Ezek a gyorsok tényleg legendásak voltak!! Olaszfalu után volt lefelé egy kanyar,nem volt olyan verseny,h ott valaki ne szálljon el az erdőbe 130 körül a fák közé!!!Sajnos egyszer hiába álltunk dombon,belső íven ,minket is majdnem elkaszáltak,de tőlünk egy bő 10 méterre lévő nőt sajnos úgy elütöttek,hogy hónapokkal később meg is halt:-((Az nagyon kemény szakasz volt!!
Tedi16-10-2006 17:08:08 // 1925
Akkor nem csak én érzem azt, hogy a régi versenyek hangulata már rég a múlté...a pénz témában pedig abszolút igazad van. Mondjuk én nem voltam annyira fanatik,h ogy innen elmásszak Kisterenyére, de a Veszprém, Budapest, Fehérvár ralikat álltalában megnéztem. Pontosabban a Budapest ralit csak addig, amíg a Bakonyban voltak a gyorsok, Kisgyónbánya és társai :) Oda a mai napig kijárok vezetni :) meg Olaszfalu-Tés a másik nagy kedvenc
Tommaso 15916-10-2006 17:04:12 // 1924
Sajna ez nem így van... Régebben szinte minden versenyre kimentem,nem izgatott,h az Veszprém volt,és vonattal kellett menni hajnalba,mert nem volt jogsim,mert ha ralinál lehet ilyet mondani kevésbé szólt a pénzről,mint ma:-(((( Ma már elég gáz,h mindenki óv mindenkit,fellebeznek stb...
Tedi16-10-2006 16:44:38 // 1923
Nem értem miért így kell eldönteni egy bajnokságot...anno a Kiss Ferit én nem szerettem túlzottan, de azt sem tartottam korrektnek, hogy egy fél erdőt, meg sziklákat raktak ki eléjük. Azt hittem, hogy ennek vége...:(
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.