Forum >> Off-os verdák, tapasztalatok...
bilon26-05-2009 14:42:23 // 13993
ha látsz egy autót az utcán meg tudod mondani, hogy az golf-e?
Kazes☻26-05-2009 14:34:47 // 13992
Fújjjjolni ér??? :)
Satti26-05-2009 14:30:27 // 13991
Egy a lényeg, azzal én is úgy vagyok, hogy amennyiben most megengedhetném magamnak, akkor Brera-t vennék, vagy 159 SW-ét, de nem dobnám ki a garázsomból a BMW 3-as coupéját sem, vagy egy Audi A3 S line-t, de még az új Scirocco sem rossz, amióta láttam élőben, fehérben, szép kerekekkel, egészen megteccett.
Persze ezek mind a Brera / 159 SW után következhetnének.:-)
Persze ezek mind a Brera / 159 SW után következhetnének.:-)
Satti26-05-2009 14:27:40 // 13990
Például megyegyezik a müszerfal is, a kormány is, az egész stílusra, a vonalvezetésre gondoltam, mert az nagyon egyforma, ami nem is baj, mert épp ez benne a szép, de ezért is lehet, hogy bármelyik márkánál van egy aktuális irányzat, akkor természetesen az minden modellben akkor fellelhető.
GTPeti26-05-2009 14:23:58 // 13989
A 159 és Brera az elején kívül hol egyezik meg??? Az A oszloptól hátrafelé teljesen más a két autó. Még a hátsólámpák is abszolút eltérőek.
A Golf-stílus számomra egy elég megfoghatatlan (nem létező?) fogalom.
A Golf-stílus számomra egy elég megfoghatatlan (nem létező?) fogalom.
Satti26-05-2009 14:17:52 // 13988
Ennyi erővel a Gt ugyanaz mint a 147, ha oldalról megnézed, ugyanaz homorú oldalak, ugyanaz a karakter, meg persze, tökegyforma a müszerfal. Ott van, az egyébként csodás 159 és a Brera, előlről szinte tekljesen egyforma, meg az egész vonalvezetés megegyezik, csak az egyik 4 ajtós sedan, a másik ugyannnak a kétajtós ferdehátú kivitele. Minden márkára rá lehetne ugyanezt sütni.
Satti26-05-2009 14:14:44 // 13987
Ez nagyon egyszerű, Golf stílusa van! :-)
GTPeti26-05-2009 14:07:12 // 13986
A Q5 pedig ugyanaz mint a Q7, csak 20%-kal kisebb. Fantáziadús tervezőrészleg.
GTPeti26-05-2009 14:06:08 // 13985
OK. Milyen stílusa van egy Golfnak?
zolee14526-05-2009 13:32:12 // 13983
Gyorsan átfutottam a jelenlegi Audi kínálatot, mert amit írtál az alapján azt hittem, hogy valamiről lemaradtam. De nem.:)
A komplett modellpaletta úgy néz ki, mint amikor az egész osztály az eminens Pistike dolgozatát másolja. Mindenki egy kicsit másképpen próbálja leírni ugyanazt, de csak a hülye nem jön rá a trükkre.
Az Audinál adott egy hűtőmaszk, az övvonalnál egy él, és a kocsi alján egy enyhén felfelé ívelő törésvonal. A kupé egy kicsit laposabb és hosszabb, a terepjáró magas, a kompakt autó olyan mint egy kombi csak rövidebb...nem is sorolom tovább.
Tök sima lemezek, az autó úgy néz ki, mint egy félbevágott szappan. Mármint az üvegekig. Erre van rárakva kategóriától függően a tető és az üveg, majd ezeknek az arányait tologatják. A végén mehet rá a hűtőmaszk és a két említett él/törés vonal. Ennyi.
A komplett modellpaletta úgy néz ki, mint amikor az egész osztály az eminens Pistike dolgozatát másolja. Mindenki egy kicsit másképpen próbálja leírni ugyanazt, de csak a hülye nem jön rá a trükkre.
Az Audinál adott egy hűtőmaszk, az övvonalnál egy él, és a kocsi alján egy enyhén felfelé ívelő törésvonal. A kupé egy kicsit laposabb és hosszabb, a terepjáró magas, a kompakt autó olyan mint egy kombi csak rövidebb...nem is sorolom tovább.
Tök sima lemezek, az autó úgy néz ki, mint egy félbevágott szappan. Mármint az üvegekig. Erre van rárakva kategóriától függően a tető és az üveg, majd ezeknek az arányait tologatják. A végén mehet rá a hűtőmaszk és a két említett él/törés vonal. Ennyi.
bilon26-05-2009 13:31:46 // 13982
álljunk meg...
itt nem két forma összehasonlításáról van szó!
hanem hogy golfot nehéz tervezni. Az első terv zseniális volt...szakított a hagyományokkal.
Ehhez kell nekik ragaszkodni, ez a golf védjegye...
a 156 a "semmiből jött" új autó...ahol mind az sw, mind a 4 ajtós szép, tökéletes. Talán épp ezért nem nyúltak nagyon hozzá a faceliftnél, és talán épp ezért olyan nagyon hasonló a 159.
Ezért írtam, hogy "golfi-útra"...mert a 159 nem nagyon lépett el a 156 formavilágától...
ahogy a golfon is csak annyit változtatnak, hogy golf maradjon...
nézz meg egy 155-öt és tedd mellé a 156-ot ég és föld...ellenben a 3-as és a 4-es golf nem annyira...
itt nem két forma összehasonlításáról van szó!
hanem hogy golfot nehéz tervezni. Az első terv zseniális volt...szakított a hagyományokkal.
Ehhez kell nekik ragaszkodni, ez a golf védjegye...
a 156 a "semmiből jött" új autó...ahol mind az sw, mind a 4 ajtós szép, tökéletes. Talán épp ezért nem nyúltak nagyon hozzá a faceliftnél, és talán épp ezért olyan nagyon hasonló a 159.
Ezért írtam, hogy "golfi-útra"...mert a 159 nem nagyon lépett el a 156 formavilágától...
ahogy a golfon is csak annyit változtatnak, hogy golf maradjon...
nézz meg egy 155-öt és tedd mellé a 156-ot ég és föld...ellenben a 3-as és a 4-es golf nem annyira...
bilon26-05-2009 13:26:41 // 13981
nincs azzal gond...Giugiaro is zseni...
az egész onnan indult ki, hogy szerintem golfot nehéz tervezni..pont mert egyenruha...mert jellegzetes...mégha ez hülyén is hangzik...
az egész onnan indult ki, hogy szerintem golfot nehéz tervezni..pont mert egyenruha...mert jellegzetes...mégha ez hülyén is hangzik...
bilon26-05-2009 13:25:22 // 13980
nem véletlenül lett golf-kategória az alsó-közép :)))
Satti26-05-2009 12:58:02 // 13978
Talán úgy gondolta a kolléga, hogy mindkettőnek megvan a maga egyéni jellegzetes stílusa, ami igaz, hogy teljesen eltérő, de viszont egyedi, azonnal felismerhető. Sok olyan egyéb márka van, aminek nem azonnal lehet felismerni bizonyos kiadásait, de egy Alfát és ugyanúgy a Golf-ot azonnal fel lehet ismerni, mert megvan a maga sajátos stílusa.
GTPeti26-05-2009 12:45:14 // 13977
És ezen sziluett kapcsán egyáltalán megemlíteni egy Golfot, sztem böszmeség. És én kérek elnézést. ;)
GTPeti26-05-2009 12:43:56 // 13976
Satti26-05-2009 12:36:37 // 13975
Az biztos, hogy a 156 SW is még mindig nagyon szép, pedig már 9 éves konstrukció, de a mostani 159 SW az meg egyenesen álomszép, főleg a Ti kivitel.
Satti26-05-2009 12:17:36 // 13974
Mondjuk a mostani Audik azért sztem elég szépre sikerűltek, akár a coupé jellegűt, akár a kompakt kiviteleket nézem. A nagy kombik is jól mutatnak belőle.
Erhard 242 (Pure Energy)26-05-2009 12:16:22 // 13973
nekem erről a Belga száma jut eszembe :" egyesgóf, kettesgóf, hármasgóf...érzed?" :DDD
Satti26-05-2009 12:15:03 // 13972
Az első Golf-ot Giugiaro tervezte.:-)
Egyébként akármilyen "egyenruha" van is a Golf-okon, vmit biztosan jól csinálnak, mert nem véletlenül adnak el annyit belőle változatlanul már bő 30 éve.
Egyébként akármilyen "egyenruha" van is a Golf-okon, vmit biztosan jól csinálnak, mert nem véletlenül adnak el annyit belőle változatlanul már bő 30 éve.
Erhard 242 (Pure Energy)26-05-2009 12:13:28 // 13971
mikor?
Vinnie26-05-2009 12:02:02 // 13970
Most te a 156-159-ről beszélsz?
bilon26-05-2009 11:56:40 // 13969
mert? olyan nagyfokú volt a változás? akár facelift is lehetne :DDDDDD
bilon26-05-2009 11:56:07 // 13968
a golf egy zseniális autó volt anno ;)
GTPeti26-05-2009 11:55:20 // 13967
Konkrétan: Az Alfa 156 rálépett a golfi útra??? Mivaaaan?? Nanehogymár!!!
GTPeti26-05-2009 11:51:14 // 13966
Én ezt teljesen máshogy látom.
Nem az a kérdés, hogy hány százalékot változik valami, hanem hogy mi a kiindulási érték.
Nem az a kérdés, hogy hány százalékot változik valami, hanem hogy mi a kiindulási érték.
bilon26-05-2009 11:46:21 // 13965
ez a költséghatékonyság... :)))
de ha megnézed, a bravo, és delta beltere...szinte ugyanaz...(félek a 149 is ilyen lesz)
most a dizájn az ízlés kérdése...
amúgy erről beszélgettünk selénián páran, hogy minden autógyártó ebbe az irányba fog lépni...
de ha megnézed, a bravo, és delta beltere...szinte ugyanaz...(félek a 149 is ilyen lesz)
most a dizájn az ízlés kérdése...
amúgy erről beszélgettünk selénián páran, hogy minden autógyártó ebbe az irányba fog lépni...
zolee14526-05-2009 11:41:17 // 13964
Azért van különbség egységes márka arculat, és "ugyanaz a szürke öltöny különböző méretekben" közt.:) Aztán lehet, hogy majd idővel rámcáfolnak az olaszok, és egyendolgokat csinálnak.
bilon26-05-2009 11:40:46 // 13963
az az időszak, mikor az alfa 156 rálépett a golfi útra? :PPPP
merthogy a 159 az pont annyit változott a 156-hoz képest, mint amennyit a golf szokott változni :DDDDDDD
merthogy a 159 az pont annyit változott a 156-hoz képest, mint amennyit a golf szokott változni :DDDDDDD
zolee14526-05-2009 11:38:39 // 13962
Nem hiszem, hogy ő diktál.
A VW vagy az Audi féle egyenszürke biztosan a konszern felsőbb utasításai szerint készül. Talán a Seat az ahol van egy kis szabad keze, azt amúgy is a sportosabb, érzelmekre ható márkának szánják, látjuk is a sok Alfa koppintást.
Érdekes dolog ez, hogy ki határozza meg a stílust. A kereteket egészen biztosan a munkaadó szabja meg, azon belül ténykedhet a dizájner. Az az érzésem, hogy ezek a keretek a VW csoportnál vállban kicsit szűkek, ennek látjuk az eredményét ha a konszern modelljeit megnézzük.
Pl a BMW-nél más volt a helyzet, a főtervező ízlését láttuk az autókon, csak pár jellegzetes dolog maradt a BMW-ből, mégis passzolt a BMW-k világába minden újonnan tervezett autó. Aztán jött a második hullám, amikor a vezetés egy kicsit cenzúrázta az újszülötteket, szelidültek a formatervek.
Az a kérdés, hogyha én egy nagy autógyár vagyok akkor mi a fontosabb? A saját kis agyamon átfuttatva a problémát arra jutnék, hogy egy "sztárdizájner" leigazolása akkor éri meg, ha nagyon tág határok közt mozoghat, különben az egész történet leminősül egy sima marketing fogássá, vagyis csak a nevét igazolom le az elképzelésimhez.
A VW-nél ezt látom. Vagy úgy voltak vele, hogy ő tudja kihozni a legtöbbet a szürkeségből, bár ahogy nézem ez nem nagyon sikerült. Amúgy is, ha a szürkeségből való kitörés valamilyen szinten is törekvés lenne a VW csoportnál akkor csak annyit kellene mondaniuk, hogy Walter, tied a pálya.
A cikkre visszatérve, a de'Silva véletlenül nem da'Silva?
A VW vagy az Audi féle egyenszürke biztosan a konszern felsőbb utasításai szerint készül. Talán a Seat az ahol van egy kis szabad keze, azt amúgy is a sportosabb, érzelmekre ható márkának szánják, látjuk is a sok Alfa koppintást.
Érdekes dolog ez, hogy ki határozza meg a stílust. A kereteket egészen biztosan a munkaadó szabja meg, azon belül ténykedhet a dizájner. Az az érzésem, hogy ezek a keretek a VW csoportnál vállban kicsit szűkek, ennek látjuk az eredményét ha a konszern modelljeit megnézzük.
Pl a BMW-nél más volt a helyzet, a főtervező ízlését láttuk az autókon, csak pár jellegzetes dolog maradt a BMW-ből, mégis passzolt a BMW-k világába minden újonnan tervezett autó. Aztán jött a második hullám, amikor a vezetés egy kicsit cenzúrázta az újszülötteket, szelidültek a formatervek.
Az a kérdés, hogyha én egy nagy autógyár vagyok akkor mi a fontosabb? A saját kis agyamon átfuttatva a problémát arra jutnék, hogy egy "sztárdizájner" leigazolása akkor éri meg, ha nagyon tág határok közt mozoghat, különben az egész történet leminősül egy sima marketing fogássá, vagyis csak a nevét igazolom le az elképzelésimhez.
A VW-nél ezt látom. Vagy úgy voltak vele, hogy ő tudja kihozni a legtöbbet a szürkeségből, bár ahogy nézem ez nem nagyon sikerült. Amúgy is, ha a szürkeségből való kitörés valamilyen szinten is törekvés lenne a VW csoportnál akkor csak annyit kellene mondaniuk, hogy Walter, tied a pálya.
A cikkre visszatérve, a de'Silva véletlenül nem da'Silva?
GTPeti26-05-2009 11:33:34 // 13961
Ezt senki nem vitatja. De nézzük csak meg a 97-98 körüli időszakot...
bilon26-05-2009 11:27:57 // 13960
szerintem sok szép kombi van... (elég csak a rönyó kombikat megnézni, ott azok szebbek a limuzinoknál, de a pug is szép kombikat tervez...mondhatnám, hogy a kombik manapság szebbek, mint a limuzinok :))) )
bilon26-05-2009 11:24:34 // 13959
lassan a fiat-csoport is eljut oda...
ill nem jellegtelen autókat, csak tök egyformákat...
már megvannak a jelei...
ill nem jellegtelen autókat, csak tök egyformákat...
már megvannak a jelei...
GTPeti26-05-2009 11:24:22 // 13958
"szerintem golfot a legnehezebb tervezni...az az igazi kihívás."
Szerintem pedig a legszebb kombit megtervezni... na az (volt) a kihívás...
Szerintem pedig a legszebb kombit megtervezni... na az (volt) a kihívás...
bilon26-05-2009 11:22:04 // 13957
szerintem golfot a legnehezebb tervezni...az az igazi kihívás.
pont mert nem szárnyalhat a fantázia, és sok a kötöttség...így jót tervezni, tényleg nehéz...
és nem válthatnak, mert végtére is kategóriateremtő vagy mi...
nem ficánkodhatnak, mint mondjuk a mazda a 323-mal anno, vagy a toyota corollával, vagy az opel az astrával...hogy szinte mindig új a forma...
pont mert nem szárnyalhat a fantázia, és sok a kötöttség...így jót tervezni, tényleg nehéz...
és nem válthatnak, mert végtére is kategóriateremtő vagy mi...
nem ficánkodhatnak, mint mondjuk a mazda a 323-mal anno, vagy a toyota corollával, vagy az opel az astrával...hogy szinte mindig új a forma...
zolee14526-05-2009 11:19:47 // 13956
Az a baj a vw csoporttal, hogy jellegzetesen jellegtelen autókat csinálnak. Tökmindegy, hogy éppen mi az irányzat, mind ugyanúgy néz ki, ugyanolyan szürke. Kitalálták ezt az új orr részt és mind ilyen, az autó többi része meg maradt amilyen volt. Persze nem teljesen, a vastag C oszlopba raktak egy kis ablakot, amivel sikerült az 5 ajtós vw-k egyetlen jellegzetes megoldását is kinyírni.
A Mazda6 tényleg szép, remekül sikerült ellopkodni a Lexus megoldásait, talán ezért tetszik.:)
A Mazda6 tényleg szép, remekül sikerült ellopkodni a Lexus megoldásait, talán ezért tetszik.:)
GTPeti26-05-2009 11:12:16 // 13955
Persze. Ez mind igaz és számomra is egyértelmű. (*)
De attól még fájhat nekem. :))
(*: Ha nagyon erősködnének (€€€) egyszer a karikások, talán én is átigazolnék oda. Cserébe viszont tellene egy fickós Alfára a 7végékre. Szóval tényleg megértem a helyzetet. De! lásd 3. sor. :)
De attól még fájhat nekem. :))
(*: Ha nagyon erősködnének (€€€) egyszer a karikások, talán én is átigazolnék oda. Cserébe viszont tellene egy fickós Alfára a 7végékre. Szóval tényleg megértem a helyzetet. De! lásd 3. sor. :)
Satti26-05-2009 11:07:52 // 13954
Ez egyébként egy Off verda fórum.:-))
Satti26-05-2009 11:06:56 // 13953
Gondolom azért igazolt oda, mert jól megfizetik és a formatervezés terén az egész konszernél ő diktál, nem utolsósorban a világ egyik legnagyobb, legstabilabb cégénél dolgozni, gondolom jelent némi biztonságot is, nem kell mindig újabb munkahely után néznie. Nem csak a VW, hanem az Audi és a Lamborghini is hozzá tartozik, ami azért valljuk be, nem lehet rossz dolog.
GTPeti26-05-2009 10:45:25 // 13952
Nekem azért nagyon fáj, hogy a Mester pont a hülye VW-hoz igazolt. Szerencsére meg van kötve a keze, de akkor is. (Amit múltkor említettem a fényszórók kapcsán, ezekszerint nem volt véletlen... W DS munkája...)
Azért akkor is. Egy Polo-t, vagy Golf-ot tervezni, sztem az európai autótervezés legalja. (Ez egy alfás fórum, asszem itt ennyi belefér. :)
Azért akkor is. Egy Polo-t, vagy Golf-ot tervezni, sztem az európai autótervezés legalja. (Ez egy alfás fórum, asszem itt ennyi belefér. :)
Erhard 242 (Pure Energy)26-05-2009 10:36:43 // 13951
mi ez? Ceed, Fabia, Swift keveréke...nem csúnya de nem is szép...igazi vw...belül is...a 240-es óra tetszik a 41kw vagy az 51kw modellben :DDD
Satti26-05-2009 10:17:50 // 13950
Jaj, bazz ne legyél már ennyire elvakult. Ezt megfigyeltem azért, ami nem Alfa, vagy olasz, azt itt elég sokan azonnal lefikázzák, mert persze minden más csak szar lehet, ezt én nem értem igazán. Egy 159-hez, vagy egy Brera-hoz biztosan nem kell hasonlítani semmilyen más hasonló kategóriát, bár meg kell vallani, hogy pl. az új Mazda 6 az nagyon szépre sikerűlt. Viszont a kisautó kategóriában sok szebb autó van, mint pl. a Mi To, amire mindent lehet mondani, csak azt nem, hogy szép, hiába Alfa, az embléma még magában kevés. De'Silva még most is az egyik legnagyobb tervező, az elmúlt évek két legszebb Alfa típusa az ő nevéhez fűződik, azért mert már nem az olaszoknál nyomul, még nem kell fikázni a munkáit sztem.
Seriff26-05-2009 10:11:39 // 13949
Szerintem ez ocsmány.
GTPeti26-05-2009 09:59:11 // 13947
OFF
Na jó... De az említett kategória, akiknél a rendszám mindig leesik... szóval náluk nem azért nincs fent, hogy 45-tel mehessenek 30as táblánál...
ON
Na jó... De az említett kategória, akiknél a rendszám mindig leesik... szóval náluk nem azért nincs fent, hogy 45-tel mehessenek 30as táblánál...
ON
Liquid25-05-2009 22:55:45 // 13946
az a gáz, hogy mivel mostanság a megállítás nélküli trafizás és közig bírság a trendi, ezért nem állítanak meg, ergo szinte esély sincs hogy kiszűrjék az ilyen dzsippeseket :(
Seriff25-05-2009 22:22:56 // 13945
Van igazság abban, amit írsz, viszont a 30as táblákat kint felejtik, amikor befejezik a munkálatokat, ami miatt kitették, és utána véletlenül beállnak oda mérni... Hány ilyen eset van...
Mondjuk a 45össel én azért jártam első rendszám nélkül, mert sokkal szebb volt úgy, sosem fotóztak le, nem azért volt. Az ablakba ki is raktam mindig. Csak aztán rámszóltak párszor.
A legelevetemültebbeknek olyan masinájuk van, ami zavarja a mérőket, és minden kamerát is, ami a buszsávokban, autópályákon van. Ismerek ilyet, nem vesz matricát sem a pályán, nem tartja be a sebességhatárokat... Ja és dzsippel jár :DD
Mondjuk a 45össel én azért jártam első rendszám nélkül, mert sokkal szebb volt úgy, sosem fotóztak le, nem azért volt. Az ablakba ki is raktam mindig. Csak aztán rámszóltak párszor.
A legelevetemültebbeknek olyan masinájuk van, ami zavarja a mérőket, és minden kamerát is, ami a buszsávokban, autópályákon van. Ismerek ilyet, nem vesz matricát sem a pályán, nem tartja be a sebességhatárokat... Ja és dzsippel jár :DD
GTPeti25-05-2009 21:47:28 // 13944
OFF
Pedig nyugodtan ráugorhatnának. Semmi szükség a kontrollvesztett száguldozásra. Mert vannak akik nem tudnak MÉRTÉKET tartani. Gondolok itt a cayennes v. X5-tel járó kopaszokra és társaikra. (Megint más kérdés a sok felesleges korlátozás. De ezek az emberek éppenhogy nem tudnak különbséget tenni a az alkalmas és veszélyes helyek között.)
ON
Pedig nyugodtan ráugorhatnának. Semmi szükség a kontrollvesztett száguldozásra. Mert vannak akik nem tudnak MÉRTÉKET tartani. Gondolok itt a cayennes v. X5-tel járó kopaszokra és társaikra. (Megint más kérdés a sok felesleges korlátozás. De ezek az emberek éppenhogy nem tudnak különbséget tenni a az alkalmas és veszélyes helyek között.)
ON
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
542
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?