nem kiforrott, hanem egy őskövület, olyan mint a fordék 1.3-as motorja, amit még az előző fiesztához lehetett rendelni. Volt vagy 20 éves konstrukció.
Nálam ez nem kifforott hanem elavult.
Forum >> Off-os verdák, tapasztalatok...
Liquid12-10-2008 20:24:22 // 10043
Liquid12-10-2008 20:20:15 // 10042
azé tudnék ellenpéldát mondani.... láttam már pár szétszedett aszma blokkot a szerelőnél...
bár igazából ez nézőpont kérdése, a trabant is megbízható mert nincs semmi ami elromolhatna benne :)
bár igazából ez nézőpont kérdése, a trabant is megbízható mert nincs semmi ami elromolhatna benne :)
Vikking 31112-10-2008 20:19:48 // 10041
Mutassak 164-est, 3.0 V6-ot túl a hétszázezren?
HátvédRomeo12-10-2008 20:19:48 // 10040
Kicsit félre érted. Bizony vannak autók amiből élve kiszálsz épségben és vannak autók amiből sérülten. Én per tudom azokat az Asztmákat hogyan fejlesztették mert egy csomó ilyen filmet láttm régen. Nyúzták őket rendesen, még is nem lett a legjobb a kategóriában, semmien téren. e erőben, se fogasztásbn se vezethtőségben, se kényelmben, se maszivitásban.
A szerencsére hagyatkozva inkább az amiben nem biznék. De ha megválogatom milyen autót vezetek inkább nagyobb az esély HA törésre kerül a sor.
És én nem vagyok elfogult mert én OFF-ok közül elismrem a jó autót.
A szerencsére hagyatkozva inkább az amiben nem biznék. De ha megválogatom milyen autót vezetek inkább nagyobb az esély HA törésre kerül a sor.
És én nem vagyok elfogult mert én OFF-ok közül elismrem a jó autót.
Vikking 31112-10-2008 20:18:43 // 10039
Már ne haragudj, amíg én nem beszélek veled így, addig te se beszélj velem így, nem őriztünk együtt libát...
Másrészt ott volt a barátnőm, a leendő anyósom meg a leendő sógorom, nem mint az állat mentem, hanem normális tempóban IGYEKEZTEM hazafelé este 11kor.
Gyere el egyszer gokartozni majd meglátjuk, hogy számít-e a kor. Ész szempontjából már most látszik, hogy nem! Már ne haragudj. Aki ekkora bunkó tud lenni ismeretlenül, az valszleg élőben sem értelmesebb...
Másrészt ott volt a barátnőm, a leendő anyósom meg a leendő sógorom, nem mint az állat mentem, hanem normális tempóban IGYEKEZTEM hazafelé este 11kor.
Gyere el egyszer gokartozni majd meglátjuk, hogy számít-e a kor. Ész szempontjából már most látszik, hogy nem! Már ne haragudj. Aki ekkora bunkó tud lenni ismeretlenül, az valszleg élőben sem értelmesebb...
HátvédRomeo12-10-2008 20:13:39 // 10038
Félreérted Viking Cartárat. Ő nem az állandóan határon autózós tipus. Csak azt próbált érzékeltetni, hogy HA valaki sport kocsinak nézi az F Asztmát eléggé felelőtlen és pofára esik vele. Itt nálunk jó pár kölök ilyen khm"szarral" jár és eléggé határon autókáznak vele mindenfelé. Na már most az F asztmának ami határon autózás az nekünk boxisoknak némi sietős dolog pusztán csak. Neked is van tudhatod, hogy ég és föld a két autó. csak pl. volt.
Megbizhatóságot meg hagyjuk. Reltív. Szomszédom Opel szervizbe volt szerelő évekig és állndóan priviben hozták hozzá az Asztmákat és ugyan azokat mert sose volt kerek a kép. És nem voltak idős autók 4-5 évesek. Vizpumpáik pl, kalap szart se érnek. kb 12-14 éve volt visszahívás is ebből, ha jól dereng.
Megbizhatóságot meg hagyjuk. Reltív. Szomszédom Opel szervizbe volt szerelő évekig és állndóan priviben hozták hozzá az Asztmákat és ugyan azokat mert sose volt kerek a kép. És nem voltak idős autók 4-5 évesek. Vizpumpáik pl, kalap szart se érnek. kb 12-14 éve volt visszahívás is ebből, ha jól dereng.
frutta12-10-2008 20:09:42 // 10037
Az hogy élve vagy épségben szállsz ki az autóból, az a szerencse függvénye....a szituáciotol függ, nem az autó képességeitől...az autó nem fog megvédeni, rég rossz, ha abban bízol! A száguldás a közutón előbb utóbb a tepsibe kerülsz te is!
HátvédRomeo12-10-2008 20:06:02 // 10036
Ha már törések szóba kerültek. SUD blogomban a képek egy 5 méteres beborulásról ami után Fater kikászálódott az ablakon némi lelki töréssel. A verda meg szépen körbült, horpadt törött, föccsent de az vezetőt megvédte. Ja kb 40-nél kezdett lecsúszni az útról.
SUD súlya 880 kg. Szóval törik az Alfa DE meg is véd. 83-as évjárt volt. Sőt ha lett voln akkor egy tökös szerelő fel is újítom az a verdát. Akkori szerelőm húzta a száját nem vállalta.
Egy ilyen akciónál Asztma F vagy mi a rák a betűi, sztem nem csak lelki törés lett volna.
SUD súlya 880 kg. Szóval törik az Alfa DE meg is véd. 83-as évjárt volt. Sőt ha lett voln akkor egy tökös szerelő fel is újítom az a verdát. Akkori szerelőm húzta a száját nem vállalta.
Egy ilyen akciónál Asztma F vagy mi a rák a betűi, sztem nem csak lelki törés lett volna.
frutta12-10-2008 20:01:05 // 10035
Nem tudom, hogy butaság-e amit leírtam az Astráról. Nekem ezek a benyomásaim, lehet hogy bennem van a hiba. Ez egy ROSSZ autó és ennyiért szvsz csak jobbat lehet kapni.
A F asztra az egyik legkiforottabb autó megbízgatóság szintjén, aki közlekedni akar vele/az emberek 99%-a, pl/ annak tökéletesen megfelel.....munkahelyen ezek vannak, némelyik tul van a 400 ezren is....motormegbontás nélkül.........
A F asztra az egyik legkiforottabb autó megbízgatóság szintjén, aki közlekedni akar vele/az emberek 99%-a, pl/ annak tökéletesen megfelel.....munkahelyen ezek vannak, némelyik tul van a 400 ezren is....motormegbontás nélkül.........
frutta12-10-2008 19:57:59 // 10034
Kisfiam, te vagy életveszélyes, nem az autó....majd 10-15 év múlva vagy röhögsz vagy sirsz az efféle hozászólásoktól........de most betudható a korodnak....
És fogadd meg zolee tanácsát: a közút nem versenypálya, csak egyszer nézd el a "határon" autozásodat, és máris a tepsibe kerülsz, mialatt belülről kipakolnak, aztán más emberkébe rakják a szerveidet........
És fogadd meg zolee tanácsát: a közút nem versenypálya, csak egyszer nézd el a "határon" autozásodat, és máris a tepsibe kerülsz, mialatt belülről kipakolnak, aztán más emberkébe rakják a szerveidet........
Liquid12-10-2008 19:27:17 // 10033
nagyon nem mindegy ám, hogy egy jóból ül át az ember a rosszabba, vagy fordítva.
Mert ha most visszaülök az Alfából egy aszmába, lehet hogy katasztrófának érzem, de ha úgy vezetek aszmát, hogy még nem vezettem rosszabbat akkor valszeg más a helyzet.
veled is ez esett meg...
Ezért van az hogy a buzukit sokan versenyautónak hiszik, persze mert a tarbant meg a 120-as skodához képest az is, de attól még egy sz@r :)
Mert ha most visszaülök az Alfából egy aszmába, lehet hogy katasztrófának érzem, de ha úgy vezetek aszmát, hogy még nem vezettem rosszabbat akkor valszeg más a helyzet.
veled is ez esett meg...
Ezért van az hogy a buzukit sokan versenyautónak hiszik, persze mert a tarbant meg a 120-as skodához képest az is, de attól még egy sz@r :)
Vikking 31112-10-2008 19:22:24 // 10032
Na cartárs, ne forgasd ki a szavaimat, kérlek szépen!
Figyelj, az autópályafelhajtóról beszéltem Cartárs!
Hidd el nekem, hogy nem lett volna sok abban a futóműben ha még tolom neki. Előttem egy WagonR+ ment, nagyjából ugyanezzel a tempóval, én úgy éreztem, hogy ez a vége, már kezdett el-elnyekleni az autó alólam. Higgy nekem, a múltkor olyan jót meccseltünk a RaceX-ben, kérlek hidd el, hogy megéreztem az autó tudásának a végét :)
Egyébként rögtön gondoltam, hogy elkúrom az aktív és a passzív eszközök kérdését, de ez nálam már csak ilyen természetes dolog, szóra sem érdemes :DDD Vedd úgy, hogy ezt írtam :P
Az Avensis 1.6 ilyen 1300 kiló körül van, nem is ez a lényeg :) Hanem az, hogy nehezebb. Azért írtam azt, mert ennél unalmasabb szürkébb autó nem jutott eszembe :D A Ducato általában max 3.5 tonna, ha csak nem valami különleges verzió, mint pl az Iveco Dailyknek szoktak ilyen majd' 4 tonnás verziói lenni, szóval üresen nem lehet sokkal nehezebb 1700 kilónál szvsz.
Hogy az Alfa miért veri a mellét a 159 töréstesztjére? Azért, mert van mivel ellensúlyozniuk azt, hogy olyan kurva nehéz lett az autó, mint az ólom :P :DD Így legalább ezzel büszkélkedhetnek :D
Nyilvánvalóan igazad van, a 156 törik mint a barom. DE és viszont szvsz nem rosszabban mint egy Fasztma. Ebben majdnem biztos is vagyok. Az érzetről meg nem is beszélve :)
Nem tudom, hogy butaság-e amit leírtam az Astráról. Nekem ezek a benyomásaim, lehet hogy bennem van a hiba. Ez egy ROSSZ autó és ennyiért szvsz csak jobbat lehet kapni.
Figyelj, az autópályafelhajtóról beszéltem Cartárs!
Hidd el nekem, hogy nem lett volna sok abban a futóműben ha még tolom neki. Előttem egy WagonR+ ment, nagyjából ugyanezzel a tempóval, én úgy éreztem, hogy ez a vége, már kezdett el-elnyekleni az autó alólam. Higgy nekem, a múltkor olyan jót meccseltünk a RaceX-ben, kérlek hidd el, hogy megéreztem az autó tudásának a végét :)
Egyébként rögtön gondoltam, hogy elkúrom az aktív és a passzív eszközök kérdését, de ez nálam már csak ilyen természetes dolog, szóra sem érdemes :DDD Vedd úgy, hogy ezt írtam :P
Az Avensis 1.6 ilyen 1300 kiló körül van, nem is ez a lényeg :) Hanem az, hogy nehezebb. Azért írtam azt, mert ennél unalmasabb szürkébb autó nem jutott eszembe :D A Ducato általában max 3.5 tonna, ha csak nem valami különleges verzió, mint pl az Iveco Dailyknek szoktak ilyen majd' 4 tonnás verziói lenni, szóval üresen nem lehet sokkal nehezebb 1700 kilónál szvsz.
Hogy az Alfa miért veri a mellét a 159 töréstesztjére? Azért, mert van mivel ellensúlyozniuk azt, hogy olyan kurva nehéz lett az autó, mint az ólom :P :DD Így legalább ezzel büszkélkedhetnek :D
Nyilvánvalóan igazad van, a 156 törik mint a barom. DE és viszont szvsz nem rosszabban mint egy Fasztma. Ebben majdnem biztos is vagyok. Az érzetről meg nem is beszélve :)
Nem tudom, hogy butaság-e amit leírtam az Astráról. Nekem ezek a benyomásaim, lehet hogy bennem van a hiba. Ez egy ROSSZ autó és ennyiért szvsz csak jobbat lehet kapni.
Vikking 31112-10-2008 19:10:39 // 10031
zolee14512-10-2008 19:10:18 // 10030
"A biztonság kérdése nem csak a törésteszten múlik, ezt Te is tudod! Ezernyi más dolgon, pl a futóművön, a féken, esetleg azon, hogy egy előzést van-e erő befejezni. Ezek ugye a passzív biztonsági eszközök."
Tehát ha valamiben rosszabb egy Alfa a másik autónál akkor az adott dolog "nem azon múlik".:) Nem szeretném ha félreértenél. Nem véletlenül keveredtem az aa-ra, és a 145-öst sem csak a kert végében találtam. :) Viszont volt szerencsém az általad lovaskocsi szinten emlegetett életveszélyben eltölteni pár hónapot-évet, és valahogy nem éreztem azt, hogy félelmetes lenne a futómű, vagy úgy egyáltalán rettegve kellene öszpontosítanom, nehogy valami baj történjen. Egész egyszerűen az adott típus nem olyan amilyennek leírtad. Lehet kifogtál valami szakadékot ami épp szét akart esni, de egy normális (korának megfelelő) állapotú F Astrára egész egyszerűen nem igaz az amit leírsz.
Mi az, hogy félve mennek fel az autópályára? Szerinted minden egyes sofőr az út minden pillanatában határon autózik, és az amit látunk egy autótól az az adott típusból kihozható maximális sebesség? Ugye ez csak vicc? :D
Ebből adódnak azok a nagy nevetések az utca áldozatai topikban amikor valaki beírja, hogy az 1,4ts-el porig alázta a Lambót, pedig tutira nyomta neki az is.... Hogyne, mindenki mindig határon autózik, hiszen ez nem közút, hanem versenypálya.:D
Futómű, fék, kormány, 3 betűs dolgok, és általában azok, amik segítenek elkerülni a balesetet az aktív biztonsági eszközök. Légzsák, oldalmerevítés, gyűrődő zóna, és általában amik segítenek túlélni a már megtörtént balesetet a passzív biztonsági eszközök.:)
"Másrészt szvsz a 156-nak nem lehet kvázi rosszabb a törési mutatója (nem véletlenül nem a törésteszt kifejezést használtam!), mint az Astrának, már ha a motortérbe benézel (váznyúlványok, erősítések, stb) szerintem feltűnő a különbség. Az, hogy egy 2-300 kilóval könnyebb autó esetleg jobban vagy legalábbis ugyanúgy teljesít a törésteszten, nem igazán számít, ha a valós életet vesszük. Ugyanis az Astránál manapság már gyakorlatilag csak nehezebb autók vannak, a fizikát meg ugye - Wickey cartárs kifejezésével élve - nem lehet megbaszni, ott van annak az adott esetben 1500 kilós Avensisnek (pl) a tehetetlensége, ha frontális balesetről van éppen szó."
Hívhatod akár ütközéselnemkerülésilemezhajlásnak is, a lényeg ugyanaz marad. A 156 bizony törik. Pár hónapja volt egy Daewoo (talán Leganza?) vs 156 a balesetek topikban, és páran hüledeztek, hogy hogy lehet hogy a 156 így néz ki, míg a Daewoo egészen egyben lévő autó benyomását keltette. Úgy, hogy bár szart se ér, meg nem számít, meg kitérdekel, meg a valós helyzet azért más, de a törésteszt bizony nem hazudik.
1500 kiló az Avensis...értem. Szerinted a Fiat Ducato hány kiló lehet?
Amúgy szerinted miért hirdeti annyira az Alfa a 159 törésteszt eredményeit? Meg szerintem a bemutatás után szinte az első videók közt volt a törésteszt. Csak van ennek valami oka. Mondjuk az, hogy mostmár van mire verniük a mellüket?:))
Mégegyszer mondom. Az Alfa jobb autó, arra amire egy korombeli emberkének kell mindenképpen. De az amit írtál az Astráról az butaság.
Tehát ha valamiben rosszabb egy Alfa a másik autónál akkor az adott dolog "nem azon múlik".:) Nem szeretném ha félreértenél. Nem véletlenül keveredtem az aa-ra, és a 145-öst sem csak a kert végében találtam. :) Viszont volt szerencsém az általad lovaskocsi szinten emlegetett életveszélyben eltölteni pár hónapot-évet, és valahogy nem éreztem azt, hogy félelmetes lenne a futómű, vagy úgy egyáltalán rettegve kellene öszpontosítanom, nehogy valami baj történjen. Egész egyszerűen az adott típus nem olyan amilyennek leírtad. Lehet kifogtál valami szakadékot ami épp szét akart esni, de egy normális (korának megfelelő) állapotú F Astrára egész egyszerűen nem igaz az amit leírsz.
Mi az, hogy félve mennek fel az autópályára? Szerinted minden egyes sofőr az út minden pillanatában határon autózik, és az amit látunk egy autótól az az adott típusból kihozható maximális sebesség? Ugye ez csak vicc? :D
Ebből adódnak azok a nagy nevetések az utca áldozatai topikban amikor valaki beírja, hogy az 1,4ts-el porig alázta a Lambót, pedig tutira nyomta neki az is.... Hogyne, mindenki mindig határon autózik, hiszen ez nem közút, hanem versenypálya.:D
Futómű, fék, kormány, 3 betűs dolgok, és általában azok, amik segítenek elkerülni a balesetet az aktív biztonsági eszközök. Légzsák, oldalmerevítés, gyűrődő zóna, és általában amik segítenek túlélni a már megtörtént balesetet a passzív biztonsági eszközök.:)
"Másrészt szvsz a 156-nak nem lehet kvázi rosszabb a törési mutatója (nem véletlenül nem a törésteszt kifejezést használtam!), mint az Astrának, már ha a motortérbe benézel (váznyúlványok, erősítések, stb) szerintem feltűnő a különbség. Az, hogy egy 2-300 kilóval könnyebb autó esetleg jobban vagy legalábbis ugyanúgy teljesít a törésteszten, nem igazán számít, ha a valós életet vesszük. Ugyanis az Astránál manapság már gyakorlatilag csak nehezebb autók vannak, a fizikát meg ugye - Wickey cartárs kifejezésével élve - nem lehet megbaszni, ott van annak az adott esetben 1500 kilós Avensisnek (pl) a tehetetlensége, ha frontális balesetről van éppen szó."
Hívhatod akár ütközéselnemkerülésilemezhajlásnak is, a lényeg ugyanaz marad. A 156 bizony törik. Pár hónapja volt egy Daewoo (talán Leganza?) vs 156 a balesetek topikban, és páran hüledeztek, hogy hogy lehet hogy a 156 így néz ki, míg a Daewoo egészen egyben lévő autó benyomását keltette. Úgy, hogy bár szart se ér, meg nem számít, meg kitérdekel, meg a valós helyzet azért más, de a törésteszt bizony nem hazudik.
1500 kiló az Avensis...értem. Szerinted a Fiat Ducato hány kiló lehet?
Amúgy szerinted miért hirdeti annyira az Alfa a 159 törésteszt eredményeit? Meg szerintem a bemutatás után szinte az első videók közt volt a törésteszt. Csak van ennek valami oka. Mondjuk az, hogy mostmár van mire verniük a mellüket?:))
Mégegyszer mondom. Az Alfa jobb autó, arra amire egy korombeli emberkének kell mindenképpen. De az amit írtál az Astráról az butaság.
Liquid12-10-2008 19:04:40 // 10029
"Ha összehasonlítjuk a futóművet vagy a motor erőt akkor azt mondja az opeles, hogy nekem nem az a lényeges szempont. Ha összehasolítjuk a fogysztást azt mondja az alfás, hogy kit érdekel, ha így megy?"
igen nem szempont, csak sajnos amikor elgurul a gyógyszere és azt hiszi Ő a somaher, akkor már az első kanyart nem tudja bevenni... :(
A fogyasztásról meg annyit, hogy ezek az 1.4-es csodagépek, simán megeszik a 8-10l-t is (a gófok, aszmák, stb), hiába hazudják a tulajaik hogy nem...
Ismerős ignáca 160-nál, 15 fölé ment...
Akkor már inkább a 156, ami szintél 10l-t eszik, de cserébe, megy és kanyarodik :)
igen nem szempont, csak sajnos amikor elgurul a gyógyszere és azt hiszi Ő a somaher, akkor már az első kanyart nem tudja bevenni... :(
A fogyasztásról meg annyit, hogy ezek az 1.4-es csodagépek, simán megeszik a 8-10l-t is (a gófok, aszmák, stb), hiába hazudják a tulajaik hogy nem...
Ismerős ignáca 160-nál, 15 fölé ment...
Akkor már inkább a 156, ami szintél 10l-t eszik, de cserébe, megy és kanyarodik :)
Liquid12-10-2008 18:59:13 // 10028
tanusíthatom én is hogy egy katasztrófa. Igaz eccer vezettem csak kb. 40km-t egy ilyenben, de motorerőről én sem tudok beszámolni.
Egyetlen előnye volt neki, az hogy olcsó, viszonylag tágas új autó. Azonkívül semmi.
Egyébként számomra is érthetetlen, hogy miért vesz valaki egy ennyire fapados kocsit 10 évesen, mikor ugyanannyiért vagy kicsit többért sokkal jobban felszerelt bármilyen autót lehet kapni.
Sóginak van egy '98as régi stiftje, 1.3-as. asszem kb. 7-800e-ért vette. Jó fel van szerelve, és abban érezhető a 70Le. Igaz nem szivesen ütköznék, abban ülve, de vezetni egész jó, korrektül megy. Persze azért a 7 évvel idősebb UNO-mat nem cserélném el rá. :)
Egyetlen előnye volt neki, az hogy olcsó, viszonylag tágas új autó. Azonkívül semmi.
Egyébként számomra is érthetetlen, hogy miért vesz valaki egy ennyire fapados kocsit 10 évesen, mikor ugyanannyiért vagy kicsit többért sokkal jobban felszerelt bármilyen autót lehet kapni.
Sóginak van egy '98as régi stiftje, 1.3-as. asszem kb. 7-800e-ért vette. Jó fel van szerelve, és abban érezhető a 70Le. Igaz nem szivesen ütköznék, abban ülve, de vezetni egész jó, korrektül megy. Persze azért a 7 évvel idősebb UNO-mat nem cserélném el rá. :)
Vikking 31112-10-2008 18:21:44 // 10027
Hát igen, Stift az azért egy más világ :P
"azért egy suzuki az csak egy suzuki..." :DDDD
Ha a biztonság lenne az elsődleges szempont, ki se engedném a Volvo 850ből :DDD
"azért egy suzuki az csak egy suzuki..." :DDDD
Ha a biztonság lenne az elsődleges szempont, ki se engedném a Volvo 850ből :DDD
Vikking 31112-10-2008 18:19:48 // 10026
Ajj, hasonlította a bráner az M5-höz :DDDD Csak hülyültem :D Erre való a :D jel :P
A célcsoport lehet hogy más a 145-146 és a Fasztma esetében, de a kettő egy kategória, ezt látni kell. Azért a futómű csak fontos kéne hogy legyen egy fospel esetében is, ha már közlekedőedény... És rájöttem, hogy miért kanyarodnak ilyen lassan fel az opelesek, szuzukisok egy autópályafelhajtóra, azért mert ennyit tud a futómű. És ez azért félelmetes szerintem.
Másrészt, az a motor abban az astrában nem eszik kevesebbet a 156-nál, maximum városban előny a súly. De barátnőm is 7-10 literes fogyasztásról számol be, ugyanolyan körülmények között pedig a 156 sem eszik többet ( sőt, 10nél többet általában ritkán), csak ebben van "hová menekülni"...
A biztonság kérdése nem csak a törésteszten múlik, ezt Te is tudod! Ezernyi más dolgon, pl a futóművön, a féken, esetleg azon, hogy egy előzést van-e erő befejezni. Ezek ugye a passzív biztonsági eszközök. Ebben a kérdéskörben a másik, hogy azért ha becsukod egy ilyen astra ajtaját, nem nagyon érzed, hogy lenne úgymond kvázi súlya, másrészt maga az ajtó is papírvékony kárpitostul együtt. Állítom, hogy a 75-é vastagabb.
Ebből a szempontból pl a 156 masszívnak tűnik. Na persze ez messze nem szempont, de ettől függetlenül ez az igazság :D
Másrészt szvsz a 156-nak nem lehet kvázi rosszabb a törési mutatója (nem véletlenül nem a törésteszt kifejezést használtam!), mint az Astrának, már ha a motortérbe benézel (váznyúlványok, erősítések, stb) szerintem feltűnő a különbség. Az, hogy egy 2-300 kilóval könnyebb autó esetleg jobban vagy legalábbis ugyanúgy teljesít a törésteszten, nem igazán számít, ha a valós életet vesszük. Ugyanis az Astránál manapság már gyakorlatilag csak nehezebb autók vannak, a fizikát meg ugye - Wickey cartárs kifejezésével élve - nem lehet megbaszni, ott van annak az adott esetben 1500 kilós Avensisnek (pl) a tehetetlensége, ha frontális balesetről van éppen szó.
Igen, teljesen igazad van, az elvárásoknak teljesen megfelel, én csak megemlítettem, hogy egy a mienkkel kvázi egyidős autó lehet ennyire szar - érzésre.
Viszont minden bizonnyal egy szaros LMM nem romlik el rajta, van alapjárat, nincs vezmód, légzsák hibakód is kizárt dolog, a szervóba se kell olajat tölteni... Na de kérem, 900.000 forintért ilyet adnak? Satti cartárs valamelyik nap linkelt be egy bőrbelsős 156-ot ami náluk van épp, 1.050.000-ért...
Szerintem pl egy 1.4 boxer 145-ben ezerszer normálisabban lehet közlekedni, nem csak azért, mert az egy Alfa. Hanem azért, mert az egy kigondolt autó. (Tudom, 1.4-nek csak hangja van, de nem ezen van a hangsúly)
TERMÉSZETESEN van elfogultság, de azért kérem... Ne mondd, hogy nem jobb választás egy egykorú Alfa - Fiat - BÁRMI...
Városon belül lehet jó szerintem csak. Hosszabb utakra már nem az, sőt. Borzasztó. Nemrég lettem túl egy 700 km-es túrán az Alfával, esküszöm hogy 2-300 km-es etapokat nyomva sem voltam fáradtabb abból kiszállva, mint ebből. Nem az ülések miatt, vagy ilyesmi, dehogy. Hanem mert annyira összpontosítanom kellett az autó határaira....
(Egyébként zárójelesen megjegyezném, ezt így három hsz-ből leszűrtem, hogy ez bizony egy parttalan vita :DDDDD)
A célcsoport lehet hogy más a 145-146 és a Fasztma esetében, de a kettő egy kategória, ezt látni kell. Azért a futómű csak fontos kéne hogy legyen egy fospel esetében is, ha már közlekedőedény... És rájöttem, hogy miért kanyarodnak ilyen lassan fel az opelesek, szuzukisok egy autópályafelhajtóra, azért mert ennyit tud a futómű. És ez azért félelmetes szerintem.
Másrészt, az a motor abban az astrában nem eszik kevesebbet a 156-nál, maximum városban előny a súly. De barátnőm is 7-10 literes fogyasztásról számol be, ugyanolyan körülmények között pedig a 156 sem eszik többet ( sőt, 10nél többet általában ritkán), csak ebben van "hová menekülni"...
A biztonság kérdése nem csak a törésteszten múlik, ezt Te is tudod! Ezernyi más dolgon, pl a futóművön, a féken, esetleg azon, hogy egy előzést van-e erő befejezni. Ezek ugye a passzív biztonsági eszközök. Ebben a kérdéskörben a másik, hogy azért ha becsukod egy ilyen astra ajtaját, nem nagyon érzed, hogy lenne úgymond kvázi súlya, másrészt maga az ajtó is papírvékony kárpitostul együtt. Állítom, hogy a 75-é vastagabb.
Ebből a szempontból pl a 156 masszívnak tűnik. Na persze ez messze nem szempont, de ettől függetlenül ez az igazság :D
Másrészt szvsz a 156-nak nem lehet kvázi rosszabb a törési mutatója (nem véletlenül nem a törésteszt kifejezést használtam!), mint az Astrának, már ha a motortérbe benézel (váznyúlványok, erősítések, stb) szerintem feltűnő a különbség. Az, hogy egy 2-300 kilóval könnyebb autó esetleg jobban vagy legalábbis ugyanúgy teljesít a törésteszten, nem igazán számít, ha a valós életet vesszük. Ugyanis az Astránál manapság már gyakorlatilag csak nehezebb autók vannak, a fizikát meg ugye - Wickey cartárs kifejezésével élve - nem lehet megbaszni, ott van annak az adott esetben 1500 kilós Avensisnek (pl) a tehetetlensége, ha frontális balesetről van éppen szó.
Igen, teljesen igazad van, az elvárásoknak teljesen megfelel, én csak megemlítettem, hogy egy a mienkkel kvázi egyidős autó lehet ennyire szar - érzésre.
Viszont minden bizonnyal egy szaros LMM nem romlik el rajta, van alapjárat, nincs vezmód, légzsák hibakód is kizárt dolog, a szervóba se kell olajat tölteni... Na de kérem, 900.000 forintért ilyet adnak? Satti cartárs valamelyik nap linkelt be egy bőrbelsős 156-ot ami náluk van épp, 1.050.000-ért...
Szerintem pl egy 1.4 boxer 145-ben ezerszer normálisabban lehet közlekedni, nem csak azért, mert az egy Alfa. Hanem azért, mert az egy kigondolt autó. (Tudom, 1.4-nek csak hangja van, de nem ezen van a hangsúly)
TERMÉSZETESEN van elfogultság, de azért kérem... Ne mondd, hogy nem jobb választás egy egykorú Alfa - Fiat - BÁRMI...
Városon belül lehet jó szerintem csak. Hosszabb utakra már nem az, sőt. Borzasztó. Nemrég lettem túl egy 700 km-es túrán az Alfával, esküszöm hogy 2-300 km-es etapokat nyomva sem voltam fáradtabb abból kiszállva, mint ebből. Nem az ülések miatt, vagy ilyesmi, dehogy. Hanem mert annyira összpontosítanom kellett az autó határaira....
(Egyébként zárójelesen megjegyezném, ezt így három hsz-ből leszűrtem, hogy ez bizony egy parttalan vita :DDDDD)
HátvédRomeo12-10-2008 17:32:16 // 10025
Ok amit irsz, de kategória társ a két tipus. Asztma-146, 33. Alsóközép kategória.
És a szaklapok össze is hasonlították öket anno.
Az más kérdés, hogy a két márka kiknek gyárt vasat. Egyik muteréknak hegyre, bótba, másik meg sportos stílusú dinamikus embereknek, fiataloknak. :)
Vásárláskor dől el, ki milyen beállítottságú ember.
És a szaklapok össze is hasonlították öket anno.
Az más kérdés, hogy a két márka kiknek gyárt vasat. Egyik muteréknak hegyre, bótba, másik meg sportos stílusú dinamikus embereknek, fiataloknak. :)
Vásárláskor dől el, ki milyen beállítottságú ember.
Wickey12-10-2008 17:25:22 // 10024
Kőbalta az Fasztra, olyan egyszerű. És kábé annyira masszív is, legalábbis a kor és fajtársaihoz képest.
Ha már szóbakerült az asszony:
Inkább egy '93-as - '94es C14NZ vagy C16NZ asztmára legyen bízva, mint mondjuk egy '95-ös stiftre...
Ha már szóbakerült az asszony:
Inkább egy '93-as - '94es C14NZ vagy C16NZ asztmára legyen bízva, mint mondjuk egy '95-ös stiftre...
zolee14512-10-2008 17:19:09 // 10023
"Opel Astra (F) 1.4 8V, 68 lógyenge. (ez minden csak nem lóerő :D)"
Nekem ugyanez volt, csak kombi, és 1,4 16V 90LE
"Egyszer eljutottam 130-ig vele, de csak mert egy M5-ös feltartott a belső sávban az M3 kivezetőjén :D (Egyébként tényleg jobban lendületben voltam mint az M5-ös,csak annyi különbséggel, hogy az M5-nek valszleg a kislábujjának a körme nyomta a gázpedált, míg én kieresztettem a belét a vasnak :DDD )"
Esetleg nem az M5-öshöz kellene hasonlítani, mert azzal a 156-osod sincs pariban, de mondjuk a 8C is izzadna (igaz a 8C szerintem elverné). :D
"Szóval nem tudom mit lehet(ett) enni ebben az autóban, egy korabeli 33-mas vagy 145-ös kb ezerszer JOBB autó!"
Ezerszer mondtam már, tudni kell helyén kezelni a dolgokat. 33 vagy 145 nem ellenfele az F Astrának, mert teljesen más a célcsoport. Nem nagyon van olyan dolog a két autóban amit érdemes összehasonlítani. Ha összehasonlítjuk a futóművet vagy a motor erőt akkor azt mondja az opeles, hogy nekem nem az a lényeges szempont. Ha összehasolítjuk a fogysztást azt mondja az alfás, hogy kit érdekel, ha így megy? Érted? nem egy ligában játszanak, nincs mit összehasonlítani.:)
"Ja és a barátnőm erre az autóra van bízva."
Nincs ám olyan rossz kezekben. Hidd el, tudom...egy Ducato-t állítottam meg az enyémmel.:) Mellesleg pont egy 156-osból merész dolog a biztonság kérdését feszegetni.
"Szerintem életveszélyes egy autó, és tényleg. Ebben semmi elfogultság nincsen, borzasztó.... Mit lehet ebben szeretni? Jó, hogy nem romlik el, de mi romolhatna el rajta? A fényszórónak van egy reléje meg az indexnek. Bonyolult elektronikai rendszer :P :DDD"
Az autózás alapvetően veszélyes dolog, és szerintem nem kicsi elfogultság van a hsz-edben. Ez persze nem baj, csak ne írd le, hogy nincs.:D
Szóval mégegyszer: mielőtt véleményt mond az ember meg kell vizsgálni, hogy az adott autó milyen elvárásoknak akart megfelelni a tervezéskor, és utána azt, hogy azoknak sikerül-e?
Nekem ugyanez volt, csak kombi, és 1,4 16V 90LE
"Egyszer eljutottam 130-ig vele, de csak mert egy M5-ös feltartott a belső sávban az M3 kivezetőjén :D (Egyébként tényleg jobban lendületben voltam mint az M5-ös,csak annyi különbséggel, hogy az M5-nek valszleg a kislábujjának a körme nyomta a gázpedált, míg én kieresztettem a belét a vasnak :DDD )"
Esetleg nem az M5-öshöz kellene hasonlítani, mert azzal a 156-osod sincs pariban, de mondjuk a 8C is izzadna (igaz a 8C szerintem elverné). :D
"Szóval nem tudom mit lehet(ett) enni ebben az autóban, egy korabeli 33-mas vagy 145-ös kb ezerszer JOBB autó!"
Ezerszer mondtam már, tudni kell helyén kezelni a dolgokat. 33 vagy 145 nem ellenfele az F Astrának, mert teljesen más a célcsoport. Nem nagyon van olyan dolog a két autóban amit érdemes összehasonlítani. Ha összehasonlítjuk a futóművet vagy a motor erőt akkor azt mondja az opeles, hogy nekem nem az a lényeges szempont. Ha összehasolítjuk a fogysztást azt mondja az alfás, hogy kit érdekel, ha így megy? Érted? nem egy ligában játszanak, nincs mit összehasonlítani.:)
"Ja és a barátnőm erre az autóra van bízva."
Nincs ám olyan rossz kezekben. Hidd el, tudom...egy Ducato-t állítottam meg az enyémmel.:) Mellesleg pont egy 156-osból merész dolog a biztonság kérdését feszegetni.
"Szerintem életveszélyes egy autó, és tényleg. Ebben semmi elfogultság nincsen, borzasztó.... Mit lehet ebben szeretni? Jó, hogy nem romlik el, de mi romolhatna el rajta? A fényszórónak van egy reléje meg az indexnek. Bonyolult elektronikai rendszer :P :DDD"
Az autózás alapvetően veszélyes dolog, és szerintem nem kicsi elfogultság van a hsz-edben. Ez persze nem baj, csak ne írd le, hogy nincs.:D
Szóval mégegyszer: mielőtt véleményt mond az ember meg kell vizsgálni, hogy az adott autó milyen elvárásoknak akart megfelelni a tervezéskor, és utána azt, hogy azoknak sikerül-e?
HátvédRomeo12-10-2008 17:09:06 // 10022
Régi boxer 1000X jobb?! Keveset mondtál! :DD
160-180-nál elfekszek az ülésbe és magabiztosan tolom neki.
Hát igen, egy közlekedő edény max. Mi meg autóban ülünk! :)))
160-180-nál elfekszek az ülésbe és magabiztosan tolom neki.
Hát igen, egy közlekedő edény max. Mi meg autóban ülünk! :)))
Vikking 31112-10-2008 16:44:31 // 10021
Na tegnap sikerült egy igen kemény autót letesztelni :D
Opel Astra (F) 1.4 8V, 68 lógyenge. (ez minden csak nem lóerő :D)
Nos, hazajöttem vele Pestről. Senkinek nem kívánom. Az még elférne, hogy gyengus, vagy valami. De erre szavak nincsenek. Jó, hogy ez csak egy közlekedőedény, de akkor is.
2-3-4-ben padlóztam, hogy tudjam tartani a tempót a forgalommal! Azt hittem, legalább hangosabban zúg padlógázra, de még csak azt sem :D Fordulatszám növelésére sem reagál semmit, ugyanannyira húz (?) mint addig.
Egyszer eljutottam 130-ig vele, de csak mert egy M5-ös feltartott a belső sávban az M3 kivezetőjén :D (Egyébként tényleg jobban lendületben voltam mint az M5-ös,csak annyi különbséggel, hogy az M5-nek valszleg a kislábujjának a körme nyomta a gázpedált, míg én kieresztettem a belét a vasnak :DDD )
De 130 már veszélyes volt szerintem... A 156-osban 130 még mindig tötymörgésnek tűnik, utána lesz sebességérzet csak.
Szóval nem tudom mit lehet(ett) enni ebben az autóban, egy korabeli 33-mas vagy 145-ös kb ezerszer JOBB autó!
Sietős tempóban értem haza 10 perccel később annál, mint amikor az Alfával úgymond tötymörgök....
Ja és a barátnőm erre az autóra van bízva.
Azt ugye nem kell mondanom, hogy se elektromos ablak, se szervokormány (!!!!!!), borzasztó váltó, sztem szervo nélküli fék, úgy kellett nyomni mint az állat, érezhetetlen kuplung...
Viszont nem rossz a világítása. Ennyi a pozitív oldalon.
Jó, hogy nem mindenkinek élvezet az autózás, de azért az se elhanyagolható, hogy egy 99-es évjáratú autóról beszélünk, alapvető dolgok nélkül. Parkolni úgy parkoltam vele, mint egy Zsigulival szokás, csak én Zsigulit utoljára 6 éves koromban vezettem faterom öléből :DDDD
Szerintem életveszélyes egy autó, és tényleg. Ebben semmi elfogultság nincsen, borzasztó.... Mit lehet ebben szeretni? Jó, hogy nem romlik el, de mi romolhatna el rajta? A fényszórónak van egy reléje meg az indexnek. Bonyolult elektronikai rendszer :P :DDD
Opel Astra (F) 1.4 8V, 68 lógyenge. (ez minden csak nem lóerő :D)
Nos, hazajöttem vele Pestről. Senkinek nem kívánom. Az még elférne, hogy gyengus, vagy valami. De erre szavak nincsenek. Jó, hogy ez csak egy közlekedőedény, de akkor is.
2-3-4-ben padlóztam, hogy tudjam tartani a tempót a forgalommal! Azt hittem, legalább hangosabban zúg padlógázra, de még csak azt sem :D Fordulatszám növelésére sem reagál semmit, ugyanannyira húz (?) mint addig.
Egyszer eljutottam 130-ig vele, de csak mert egy M5-ös feltartott a belső sávban az M3 kivezetőjén :D (Egyébként tényleg jobban lendületben voltam mint az M5-ös,csak annyi különbséggel, hogy az M5-nek valszleg a kislábujjának a körme nyomta a gázpedált, míg én kieresztettem a belét a vasnak :DDD )
De 130 már veszélyes volt szerintem... A 156-osban 130 még mindig tötymörgésnek tűnik, utána lesz sebességérzet csak.
Szóval nem tudom mit lehet(ett) enni ebben az autóban, egy korabeli 33-mas vagy 145-ös kb ezerszer JOBB autó!
Sietős tempóban értem haza 10 perccel később annál, mint amikor az Alfával úgymond tötymörgök....
Ja és a barátnőm erre az autóra van bízva.
Azt ugye nem kell mondanom, hogy se elektromos ablak, se szervokormány (!!!!!!), borzasztó váltó, sztem szervo nélküli fék, úgy kellett nyomni mint az állat, érezhetetlen kuplung...
Viszont nem rossz a világítása. Ennyi a pozitív oldalon.
Jó, hogy nem mindenkinek élvezet az autózás, de azért az se elhanyagolható, hogy egy 99-es évjáratú autóról beszélünk, alapvető dolgok nélkül. Parkolni úgy parkoltam vele, mint egy Zsigulival szokás, csak én Zsigulit utoljára 6 éves koromban vezettem faterom öléből :DDDD
Szerintem életveszélyes egy autó, és tényleg. Ebben semmi elfogultság nincsen, borzasztó.... Mit lehet ebben szeretni? Jó, hogy nem romlik el, de mi romolhatna el rajta? A fényszórónak van egy reléje meg az indexnek. Bonyolult elektronikai rendszer :P :DDD
admirális11-10-2008 15:35:08 // 10020
Ma mentem a Lancia Deltával. Sziluettre kb úgy néz ki, mint egy Bravo, de ránézésre nekem nagyobb tengelytávúnak tűnik. Állítólag viszont ugyanaz az alváz, ugyanazokkal aparaméterekkel. Nem egy rossz autó, de ezek a mai új autók teljesen el vannak torzulva. Nem tetszett az a nagy domború műszerfal, rosszak az ülések, nem igazán szoktam meg a kilátást.
De jól néz ki a kormánya, és döbbenetesen könyen lehet tekerni. Kb ennyi jó tudok róla elmondani. Azért még mindig inkább ezt venném mint valami németet vagy japót.
1,4 T-Jettel nem volt olyan meggyőző, mint a Bravo tavasszal. A Bravotól egyébként mostanában teljesen el vagyok ájulva, ezért hasonlítom ahhoz:).
OFF:
A Fiat Szabó nyílt hétvégéjén történtek a fent leírtak, és ha már ott voltam, rákérdeztem erre a szerviz akcióra, amit hirdetnek (az Alfákat év végéig ingyen szervizelik, tehát az alkatrész árát kell csak kifizetni). Azt mondta az úriember, hogy ha nincs alkatrész ár, mert mondjuk csak computer hibatörlést kérek, vagy hegeszteni kell egy kipuffogó tartó vasat, akkor az tök ingyen van. Úgyhogy én igénybe fogom venni, ha a szükség úgy hozza, bár ennek jelen pillanatban semmi jele nincs:). Azért mielőtt valaki igénybe veszi, telefonon kérjen tőlük megerősítést, mert nem vállalok érte felelősséget:)).
De jól néz ki a kormánya, és döbbenetesen könyen lehet tekerni. Kb ennyi jó tudok róla elmondani. Azért még mindig inkább ezt venném mint valami németet vagy japót.
1,4 T-Jettel nem volt olyan meggyőző, mint a Bravo tavasszal. A Bravotól egyébként mostanában teljesen el vagyok ájulva, ezért hasonlítom ahhoz:).
OFF:
A Fiat Szabó nyílt hétvégéjén történtek a fent leírtak, és ha már ott voltam, rákérdeztem erre a szerviz akcióra, amit hirdetnek (az Alfákat év végéig ingyen szervizelik, tehát az alkatrész árát kell csak kifizetni). Azt mondta az úriember, hogy ha nincs alkatrész ár, mert mondjuk csak computer hibatörlést kérek, vagy hegeszteni kell egy kipuffogó tartó vasat, akkor az tök ingyen van. Úgyhogy én igénybe fogom venni, ha a szükség úgy hozza, bár ennek jelen pillanatban semmi jele nincs:). Azért mielőtt valaki igénybe veszi, telefonon kérjen tőlük megerősítést, mert nem vállalok érte felelősséget:)).
Belga10-10-2008 23:43:52 // 10019
Belga10-10-2008 23:31:10 // 10018
Bagee10-10-2008 16:41:05 // 10017
Jjhaaaaa :DDDDD
csocsi10-10-2008 16:40:21 // 10016
Bocsi, akkor figyelmetlen voltam.
HátvédRomeo10-10-2008 16:39:43 // 10015
Most mér?! Épp melegítette a motort. :-DDD
Buksi10-10-2008 16:27:49 // 10014
Gratula a K-hoz! :-))
Bagee10-10-2008 16:23:29 // 10013
és a víz hőfokát nézted neki? az sem gyenge..... Nem értem az ilyen embereket...
ystuc10-10-2008 15:52:30 // 10011
Van, de ezt már írtam korábban. :-)
csocsi10-10-2008 15:47:53 // 10010
Pohártartó van? :))
ystuc10-10-2008 15:42:31 // 10008
Na, ahogy mondtam, két napig egy VW Phaeton volt nálam. Hát, a felszereltsége durva, ezt írtam korábban. A teljesítménye viszont rendben van. Kb 230 lóerő, húz is, nincs semmi gond vele. Csak hát nehéz, így a fogyasztása sem kevés. Bár aki ilyen autót vesz, annak nem ez lesz a legnagyobb gondja. Tulajdonképpen nem tudok róla rosszat mondani, egyben van. Ami viszont zavart, hogy egy nagyobb cetlit egyszerűen nem tudok lerakni úgy sehova, hogy villámgyorsan a kezembe kerüljön, és vezetés közben ha kell, rá tudjak nézni. Mivel olyan munkán voltam vele, ahol ez feltétlenül szükséges, így ez nagyon szembetűnő volt nekem. Az ajtóban van zseb, de ahhoz mély, hogy egy cetlit gyorsan kivegyek belőle, ráadásul be is csukódik. Pici tartó rekesz nincs, a könyöklő jöhet még szóba. De az megint nem esik kézre gyorsan. Hát, röviden ennyi. :-)
GTPeti10-10-2008 15:27:11 // 10007
Az első mondat után IS tessék egy ilyet odaképzelni: ;) Köszönöm.
GTPeti10-10-2008 15:18:35 // 10006
George a hibás. Az ő hsz-ére reagáltam, tehát automatikusan a MiTo topicra asszociáltam. Vajon miért? :))) Amikor meg készen voltam nem volt kedvem ezt a szép autót vmi darabos Skodára kicserélni.
satya10-10-2008 15:17:44 // 10005
mivan vazze fejbe lőttek hátulról, vagy csak a nap sütött meg? :)) mijjjen szinű zskoda? :DD
csocsi10-10-2008 14:56:30 // 10004
Hát itt valóban az, de nem kövezlek meg :))))))
GTPeti10-10-2008 14:50:52 // 10003
csocsi10-10-2008 14:39:08 // 10001
Legalább nem kell a srácnak messzire menni alfát nézni :))
GTPeti10-10-2008 14:35:15 // 10000
Ez a hsz. most engem is meglepett.
"Ha nem Alfáznék valóüszínüleg Skodáznék..." Ez nagyon kemény a te szádból!!! ;)
"Ha nem Alfáznék valóüszínüleg Skodáznék..." Ez nagyon kemény a te szádból!!! ;)
Buksi10-10-2008 08:42:23 // 9999
Ja, hát elcserélni én sem cserélném el! ;-))
Xixo10-10-2008 04:08:00 // 9998
Ha azt mondanák, hogy egy az egybe csere a 47esemre (de nem lehet eladni, azzal kell járni), akkor se hiszem, hogy belemennék. Nem érezném jól magam benne...
Buksi10-10-2008 04:02:12 // 9997
Elvégre egy családból származunk, bratyó! :-))
Buksi10-10-2008 04:01:28 // 9995
Az! :-DDDD
Buksi10-10-2008 04:01:06 // 9994
Nekem az Alfa az álomautó, de ha nem lenne más, akkor símán elfogadnám! :-))))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
531
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?