Forum >> Off-os verdák, tapasztalatok...

Vikking 31125-01-2009 12:57:39 // 12493
Ja, de ezek mind 16V motorok. Mi meg a 75-ben pl maradtunk a 8V megoldásnál. A VR6-tól sem kell annyira elájulni szerintem... Nagy köbcenti, ügyeskedés, jó hogy sok lóerő...

De állítom, hogy karakterisztikában a nyomába nem ér egy gyenge 165 lovas 155 2.5 V6-nak. Vagy egy 75 Americának...

Meg pl a 2.0 16v opel motor az az opel akkori high-tec motor volt opeléknél... Lásd GSi Astra...

Vagy mondhatjuk úgy, hogy ezek a sportmodellek voltak, míg nálunk sportnak a 155 Q4, meg a 164 Q4 számított. Vagy kicsit régebben a 75 EVO. Amik azért nem a szarral dobálózás kategóriájába esnek.
Youri25-01-2009 12:31:16 // 12492
Meglesz,Köszi!!:-D
Süni25-01-2009 12:30:04 // 12491
Akkor JÓ ÉTVÁGYAT!!!!!!!!!!!!!!! :-)))))
Youri25-01-2009 12:27:43 // 12490
Én meg most indulok majd zabázni :-D
Satti25-01-2009 12:27:15 // 12489
Mármint 20 évvel ezelőtt....
Satti25-01-2009 12:22:21 // 12488
Mondjuk ez igaz is, meg nem is, mert pl. az Opel, már az A Vectrába is tette a 2.0-16V motort 150 lóerővel, ugyanez volt a Calibrában is, már 2 évvel ezelőtt, ill. a Golf II GTi-ben is volt 1.8-as 136 lovas motor, a Golf III GTi-ben meg a 2.0-16V már 150 lóval, a VR6-os, meg már van volt '91-ben a 174 le-vel, pár évvel később már 190 le.
Süni25-01-2009 12:21:43 // 12487
Köszönöm szépen,ép most végeztem!Most pont úgy vagyok mint egy jóllakott napközis! :-DDD
Youri25-01-2009 12:20:09 // 12486
Legalább abban erős:-DDDD
Satti25-01-2009 12:15:02 // 12485
Sajnos a 147 ECO, a 105 lóval, nem volt épp versenyautó, nem kellett vele emberkednem, viszont a fohyasztása annyi volt, mint a 2.0 TS 166-nak.:-)
Satti25-01-2009 11:57:33 // 12484
Szar példányt fogott ki, mert ennyi erővel a 147-es váltójára sem lehet sok jót mondani, amelyik nekem is volt, az olyan volt benne, mintha lekvást kevergettem volna, lötxögött, pedig az autó jó volt, 130 ezer km-el, de mástól ios hallottam, hogy a 147 váltója az ilyen, így kell megszokni. Azt, hogy milyen a belseje egy autónak, kinek mi teccik, vannak akiknek az jön be, ami a másiknak abszolút nem. Az 1.4 TS-től sajnos nem lehet elájulni, már ami a menetteljesítményt illeti, a 145/146-ból is kell min. az 1.6 TS, mert elég nehéz a kaszni, 1185 kg.
Youri25-01-2009 11:53:58 // 12483
Ebben az esetben: JÓ ÉTVÁGYAT HOZZÁ!!!! :-D
Süni25-01-2009 11:52:33 // 12482
Az biztos!!! Na de kész az EBÉD!!!
Süni25-01-2009 11:50:12 // 12481
Nekem mindegyik bejön!!!! Mert keménye,vadak és Alfák!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :-)))))))))))
Youri25-01-2009 11:49:34 // 12480
Áááááááááááááá:-((((

Akkor marad a 3.0 :-D
Vikking 31125-01-2009 11:48:32 // 12479
Asszem TB nem volt a Spiderben.
Atesz198725-01-2009 11:47:45 // 12478
Szívó benzinesek terén nem is, de nézzétek meg az insignia 1.9-es dieslét. 225 ló. ;) Bár rémhíreket már hallani róla... :-S
Youri25-01-2009 11:47:33 // 12477
Hiába,ami hegyezett az érzékeny....
Youri25-01-2009 11:47:05 // 12476
Vkinek többször is összejön.... Nem túl kellemes dolog....
Süni25-01-2009 11:45:46 // 12475
Igen! Van 2 CRX-se haverom,mind a 2-nél bejött! :-DDD
Youri25-01-2009 11:44:49 // 12474
Vagy TB....
Vikking 31125-01-2009 11:43:46 // 12473
Vagy egy 3.0 V6 Spider... :))) Az sem lehet rossz azért :)))
Youri25-01-2009 11:42:14 // 12472
Ismerős??:-D
Süni25-01-2009 11:41:58 // 12471
Igen! Igen! :-)
Youri25-01-2009 11:41:57 // 12470
Jól beszélsz!!:-D
Vikking 31125-01-2009 11:40:17 // 12469
De a GTV azér igen :PPP
Süni25-01-2009 11:35:27 // 12468
Pontosan úgy ahogy mondod!!! :-) Szerintem nem rossz gépek,már mint motorikusan! viszont a kasznija nagyon gyenge! :-D
Youri25-01-2009 11:31:48 // 12467
Ja,azoknál meg a hajtókar csapágy volt a hiba forrás általában....
Youri25-01-2009 11:31:13 // 12466
Az már ízlés dolga.Nekem pl kicsit se tetszik a coupe.....
Youri25-01-2009 11:30:24 // 12465
A CRX olyan volt mint ha a motoron ültél volna.
Szigeteléssel nem annyira foglakoztak:-D Plussz,ha kinyitottad az ajtót,leért a kezem az útra:-DDDD
Vikking 31125-01-2009 11:29:04 // 12464
Na igen. a régi stift gti is megy mint a barom. Amíg valami meg nem állítja...

Amúgy nekem a formája olyan tetszik is meg nem is kategóriában van.

És nekem azért fontos, hogy hogy néz ki egy autó :) Ha az nem számítana, akkor Multipla, bele egy V6, azt jóvan :)))

Így, ha már tizenéves kupét nézegetnék, akkor vagy Fiat Coupé 16 v vagy 20v Turbo, vagy GTV V6tb, vagy 3.0 V6. Bár a Fiat se tetszik mindenkinek, de nekem jobban bejön mint a prelűd...
Süni25-01-2009 11:27:02 // 12463
Ebben igazad van! Tény hogy a VTI-ken kívül egyik sem ér sok minden.Nekem volt civicem,gondom nem volt 3 évig vele!Pedig az aztán kapott!!!!
Youri25-01-2009 11:23:24 // 12462
Szerintem jó az mindenhogy....Mint ahogy a CRX-ek is!!!! Én elég sokat utaztam és vezettem egy első generációs CRX-et 125 pacival ( kb pariban volt a QV-val....),és kurvára szerettem azt a dögöt!!!! Most az esetleges ütközésről NE beszéljünk....
Vikking 31125-01-2009 11:20:37 // 12461
Az zsír gép, de csak az összkerékkormányzás miatt :)
Youri25-01-2009 11:18:46 // 12460
Ja,10 év körüli Prelude ( ha jól írom?!?!? ) -ről van szó...
Youri25-01-2009 11:18:07 // 12459
Még jó:-D

Azért az vicces h annak idején nézegettem a Hondákat is,és a VTI-ken kívül az is egy raklap szar.2.0 szívó B 136 LE....Aztán az ugrás 2.2 szívó B 185 LE....Az már igen!:-D
Youri25-01-2009 11:15:56 // 12458
Persze ha minden új modell MiTo ormánnyal készül majd,akkor SZVSZ eleve halva születettt a márka feltámasztása....
Ha pedig nem lesz (sok) eladás,akkor továbbra se teheti meg a gyár,h olyan ótókat csináljanak amik csak az élményről szólnak.No meg a presztízsről!!!!!!

A 8C és a GTA közé képzelnék el vmit....
Süni25-01-2009 11:14:37 // 12457
A Hondánál nem Type-R a legerősebb civic,hanem a VTI amiből van 1.6 160le és az 1.8 170le és ezeket is gyártották egy jó ideig. :-)
Youri25-01-2009 11:07:48 // 12456
Persze egy bizonyos réteget tekintve a kis túrósok azért visszahozhatják az élvonalba a márkát.Itt az 1.8 T -re gondolok.Szerintem nem sok gyártó fog ilyen köbcentiből ilyen erejű mocit faragni:-D

Csak ez még mindig kevés.sok embernek ( pl nekem ),nem lesz alternatíva a kicsi túrós moci...1.6,1.8,2.0 2.5 körüli szívó motorokat kellene már fejleszteni!!!!
Vmi nagy dobás mint annak idején a VTI Hondák ereje!
Youri25-01-2009 11:03:25 // 12455
Egyre sűrűbben hallani ALFA szerető emberektől,h azért vesz/vett más autót,mert az igényeit (motorikusan) az ALFA már nem tudja/tudta kielégíteni...Választék nuku.
És azért ez elég nagy probléma!!!!
GTVili25-01-2009 11:02:49 // 12454
Nem azt mondtam hogy nincs jobb a TS-eknél.....de az megkérdőjelezhetelen,hogy nagyon sokáig a technika élvonalába tartozott....és szerintem ma sincs sok szégyellni valója....
Youri25-01-2009 11:01:22 // 12453
Ez így igaz sajnos:-((((

De azért bízzunk bennük!!!!:-D
Grando25-01-2009 11:00:23 // 12452
Na igen. De sajnos az Alfa már jó ideje nem saját magának diktálja a tempót. :((
Whiteskull25-01-2009 10:56:08 // 12451
Ezt nem is mondtam. De simán leültek a seggükre, és megvárták, míg a konkurencia utoléri őket. És abban sem vagyok biztos, hogy újra fel tudják venni a kesztyűt.
Youri25-01-2009 10:53:39 // 12450
Ez mind OK,de azért egyik TS se nevezhető gagyinak még most se!!!! És ez igaz a menetteljesítményekre is!!!!

Persze azért jó lenne végre vmi új szívó motorok fejlesztése igazán ütős dolgokkal...
Whiteskull25-01-2009 10:48:39 // 12449
Ja, de azt se hagyhatjuk figyelmen kívül, hogy már 1983-ban 109 le volt az alfa 1,6-os mindenféle ilyen varázskütyük nélkül is. A boxer meg 1,5-ból kihozott 105 le-t. Akkor már nem is olyan nagy csoda 25 év után a 120. :)))
Grando25-01-2009 10:41:45 // 12448
Akkor most már lassan az offosok is megtanulják, hogy hol lakik a technika istene - és a nevét is gyakran emlegetik majd. :DDDD ;)))
GTVili25-01-2009 10:37:19 // 12447
Azért egy-két dolgot nem hagyjunk figyelmen kívül....még ma is ritka a 120LE feletti széria 1.6-os......a BMW is "csak" 115LE.....ne feledjük mikor is konstruálták a TS motorokat.....
A 2.0TS már mióta 150-155LE.....míg a többiek egy pár évvel ezelőttig "csak" VW 115LE....franciák 136LE voltak......
A Honda(űrhajó) Civic Type R....az 1.8-as most 140LE......az 1.8TS mióta is ennyi...?

A motorok technikájáról meg csak annyit hogy mondj már egy-két olyan más márkájú motort,amiben ezek mind jelen vannak.....:16V....Twin Spark....két balansz tengely...változó szívóoldali vezérlés...változó hosszúságú szívócső.....kettős tömegű lendkerék............? Nos...? És mindezt mondjuk tizenöt évvel ezelőtt....?
zolee14525-01-2009 10:00:30 // 12446
Ezek a dolgok akkor voltak helytállóak amikor bemutatták a ts-eket. Az a baj, hogy azóta motorok terén nem sokat fejlődtek. Ami akkor élenjáró technika volt az ma már alap.
Egy 145 1,6 ts akkoriban nagyon komoly volt az 1,6-ok közt, csakhogy azóta kifutott a 145, de már az utódja is túl van egy fészliften, és sok szeretettel várjuk az utód utódját (149)...évek óta. A motor meg maradt ami, csak ez mostmár átlagos.
Ha elhisszük amit a gyár mond, hogy a 149-nek nem lesz 3 ajtós verziója, mert az bekavarna a MiTo-nak, és a 145-147 3ajtós helyébe lép valamilyen szinten a MiTo akkor azért a turbo miatt megintcsak pariban vagyunk a többiekkel. Pláne az 1,8-230LE.
Egy tizenéves 1,6TS viszont már nem elég ahhoz, hogy különösebb gondolkodás nélkül nekiálljunk letologatni az 1,6-okat az útról.
Hozzá teszem, hogy a 2,0TS sem. Manapság nem komoly ebből a 150LE, hanem egyenesen ciki, ha nincs minimum ennyi. Utolérték az Alfát, sőt, egyesek meg is előzték. Ez van, fejleszteni kell.
MYSKHA25-01-2009 09:23:32 // 12445
Egy suzuki jobbról előzte és odalépett neki ~236km/h :-) Hayabusára gondolt az amg-s? :-)
Erhard 242 (Pure Energy)25-01-2009 09:21:49 // 12444
tudom csak lambdaszonda meg LMM-ő meg a gátlók mennek tönkre....de akkor is fapad fos, előbb lenne 147 TS-em ha benyásat szeretnék...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.