Elég komolyan fenyegeti, már alig van belőle valami, pedig komoly halfeldolgozóipara volt a térségnek, mikor még volt hal.
Egy másik videó.
Forum >> Retrovízió - A '70-es, '80-as, '90-es évek életképei!
Tom1204-05-2008 19:55:54 // 2517
Zsolt15504-05-2008 19:38:57 // 2515
Döbbenet! Azt hallottam, hogy a kiszáradás fenyegeti, de ez már ... :-(((
Satti04-05-2008 18:54:31 // 2514
Ez is jó példa arra, hogy az emberek van ahol teljesen tönkretesznek mindent, némi pesszizmussal nézve, a távoli, vagy nem túl távoli jövőben az egész Föld is így járhat, ha időben nem lépnek közbe.
Giorgio04-05-2008 18:47:57 // 2513
Dzsízösz Krájszt whát dö hell?!?!? :-O
Tom1204-05-2008 18:31:58 // 2512
Úgy látszik, az emberi hülyeség tényleg határtalan... /ma ilyen napom van :-)/
A külömbség csak annyi, hogy ez a természeti katasztrófa nem percek alatt, hanem évek alatt, játszódott le, mégsem vették komolyan...
Az Aral tó - ról van szó...
A külömbség csak annyi, hogy ez a természeti katasztrófa nem percek alatt, hanem évek alatt, játszódott le, mégsem vették komolyan...
Az Aral tó - ról van szó...
csocsi04-05-2008 17:42:31 // 2511
Nekem semmi gondom nem volt vele.
Zsolt15504-05-2008 15:31:06 // 2510
A Lexusról, a lexus.lap.hu is azt írja, hogy a Toyota luxus márkája.
Zsolt15504-05-2008 15:17:41 // 2509
kettőt = kettő.
Zsolt15504-05-2008 15:17:18 // 2508
Akkor az első kettőt jó volt.
Nissan - Datsun,
Zastava - Yugo,
:-)))
Nissan - Datsun,
Zastava - Yugo,
:-)))
Tom1204-05-2008 15:12:39 // 2507
Lassan... Egy kis külső segítséggel...:-)
Taxi33™04-05-2008 14:41:21 // 2506
Lassan csak felnőnek a feladathoz!!
Tom1204-05-2008 14:40:15 // 2505
...csak úgy "tarol" mindkét japán a F1-ben, hogy már keverem őket...;-))
Tom1204-05-2008 14:35:58 // 2504
Ja, de, bocs´! :-)
Taxi33™04-05-2008 14:29:30 // 2503
A Mugen nem a Honda gyári tuningja véletlenűl?
Tom1204-05-2008 14:25:31 // 2502
Én is úgy tudom, hogy a Datsun kb. a 80-as évek elején szűnt meg - legalább is azóta nincs ilyen autó.
A Toyota meg "oszlott" Mugen-re /sport/ és Lexus-ra /luxus/, a "síma" Toyota meg maradt a "nagyközönségnek". /ez nem is volt régen/:-)
A Proton meg nem igazán érdekel...;-)
A Toyota meg "oszlott" Mugen-re /sport/ és Lexus-ra /luxus/, a "síma" Toyota meg maradt a "nagyközönségnek". /ez nem is volt régen/:-)
A Proton meg nem igazán érdekel...;-)
Zsolt15504-05-2008 14:07:39 // 2501
Ezeket találtam:
"Datsun" cég tulajdonképpen sosem létezett, a nevet a DAT Motors és a Nissan Motors használta a termelésben.1933-ban a Nissan vette át a DAT Motorcar Co.-t, és a név Datsunra változott. 1981 őszén jelentették be, hogy az amerikai piacra szánt autókat is Nissan néven forgalmazzák. Így 1983.-ban végleg megszünt a márkanév. Nissan néven a gyár csak 1960-as évektől gyártott személyautót.
"A Lexus a Toyota japán autógyár luxusmárkája. A megszokott Toyota minőségben, felsőkategóriás autó az igényes autókedvelőknek."
Proton, pedig tényleg maláj cég.
"Datsun" cég tulajdonképpen sosem létezett, a nevet a DAT Motors és a Nissan Motors használta a termelésben.1933-ban a Nissan vette át a DAT Motorcar Co.-t, és a név Datsunra változott. 1981 őszén jelentették be, hogy az amerikai piacra szánt autókat is Nissan néven forgalmazzák. Így 1983.-ban végleg megszünt a márkanév. Nissan néven a gyár csak 1960-as évektől gyártott személyautót.
"A Lexus a Toyota japán autógyár luxusmárkája. A megszokott Toyota minőségben, felsőkategóriás autó az igényes autókedvelőknek."
Proton, pedig tényleg maláj cég.
Tom1204-05-2008 13:47:04 // 2500
Az eléggé szelídített verzió lehetett /nem láttam/, mert, ha csak azt vesszük, hogy mennyi "szennyezett technikát" hagytak maguk után, amit az első napokban használtak, akkor 1 embernek egyszerre kellett volna helikoptert, tűzoltót, terepjárót, autóbuszt, harckocsit, meg mentőautót is vezetnie + a "személyzet" és még akkor sem jönne ki a 30. Azok kb. csak a közvetlen robbanás áldozatai lehetnek.
néhány kép az irányítóteremből
...és a város jelenlegi "lakói":
néhány kép az irányítóteremből
...és a város jelenlegi "lakói":
Satti04-05-2008 13:22:41 // 2499
Némi pontosítás:-)
A Datsun volt előbb, abból lett a Nissan, a Lexus teljesen külőn márka mint a Toyota, csak a cégcsoport ugyanaz, a Proton az csak a Mitsubishi licence, ha jól tudom Malaysiában gyártják.
A Datsun volt előbb, abból lett a Nissan, a Lexus teljesen külőn márka mint a Toyota, csak a cégcsoport ugyanaz, a Proton az csak a Mitsubishi licence, ha jól tudom Malaysiában gyártják.
Zsolt15504-05-2008 13:21:05 // 2498
A járművek tipusszámozását a volt Szovjetunióban az állami szabvány írta elő. A legelső szám a gépkocsi nagyságát jelöli:
1 - kisautó pl. Tavria vagy Oka,
2 - közepes autó mint a Ladák,
3 - nagy autó pl. Volga,
4 - luxusautó a Csajka és a Zil.
1 - kisautó pl. Tavria vagy Oka,
2 - közepes autó mint a Ladák,
3 - nagy autó pl. Volga,
4 - luxusautó a Csajka és a Zil.
Zsolt15504-05-2008 13:11:19 // 2497
A Zsiguli-Lada különbség igazából nem nagy. Lényegében: belpiacra Zsiguli, exportra Lada.
Ugyanúgy, ahogy a:
Nissan - Datsun,
Zastava - Yugo,
Toyota - Lexus,
Mitsubishi - Proton, stb.
Mivel több százezer legyártott autóról volt szó, ezért akkoriban nem volt könnyű szelektálni, hogy belföldre csak Zsiguli, külföldre csak Lada néven menjen az autó.
1976-tól viszont már Magyarországra is LADA felirattal jönnek a 2101-esek (a felirat is már ilyen).
Ugyanúgy, ahogy a:
Nissan - Datsun,
Zastava - Yugo,
Toyota - Lexus,
Mitsubishi - Proton, stb.
Mivel több százezer legyártott autóról volt szó, ezért akkoriban nem volt könnyű szelektálni, hogy belföldre csak Zsiguli, külföldre csak Lada néven menjen az autó.
1976-tól viszont már Magyarországra is LADA felirattal jönnek a 2101-esek (a felirat is már ilyen).
Tom1204-05-2008 12:33:42 // 2496
Ilyen Ladánk is volt...:-) Vagyis az még Zsiguli volt. Miért is nevezték át?
Zsolt15504-05-2008 12:12:46 // 2495
Tom1204-05-2008 12:06:22 // 2493
A mi Daciánk még az elsők közül került ki, ezért csak a féltengellyel voltak gondok...:-)
Tom1204-05-2008 12:01:26 // 2491
Néhány kivételével igen.;-) /mikor éppen nem külföldön voltam :-)/
Zsolt15504-05-2008 11:54:51 // 2490
Zsolt15504-05-2008 11:46:58 // 2489
És a többin is voltál???
Tom1204-05-2008 11:43:57 // 2488
Gondolhatod, hogy majd´szét robbantam, hogy az 1. F1-es futamon /Magyar/ nem lehettem ott, nem kívánom azt az érzést senkinek...:-) /csak a TV-ben nézhettem/ ...de a 2.-on már ott voltam! ;-))
Zsolt15504-05-2008 11:41:00 // 2487
Gála est = Gálaest.
-----------04-05-2008 11:38:11 // 2486
nekem a Dacia-ról az egyetlen élményem, hogy szegény apám épp kétszer annyi időt töltött alatta a szerelőaknában, mint az ülésben vezetés közben
Tom1204-05-2008 11:37:12 // 2485
Zsolt15504-05-2008 11:32:13 // 2484
Ha már 1986, akkor ...
ment a Linda sorozat a tévében,
Az Első Emelet részt vett a Sport csarnokban egy Gála esten.
A Modern Hungária énekelte az Elfújja a szél című dalt,
az első Forma-1-es futam is megrendezésre került,
ment az Isaura,
az újságosnál a Kisdobos volt kapható,
és piacra dobták a "Sport" Daciát is.
ment a Linda sorozat a tévében,
Az Első Emelet részt vett a Sport csarnokban egy Gála esten.
A Modern Hungária énekelte az Elfújja a szél című dalt,
az első Forma-1-es futam is megrendezésre került,
ment az Isaura,
az újságosnál a Kisdobos volt kapható,
és piacra dobták a "Sport" Daciát is.
Tom1204-05-2008 11:31:46 // 2483
Esetleg, ha valaki sugárszennyeződés nélküli /virtuális/túrát akar tenni a környéken, itt megteheti:
Google Earth, 51°23'21.46"N, 30° 5'57.41"E
Google Earth, 51°23'21.46"N, 30° 5'57.41"E
-----------04-05-2008 11:30:22 // 2482
És lesznek is még :(( A "Csernobili csata" című filmben tízezrekről beszélnek.
Zsolt15504-05-2008 11:17:55 // 2481
Sokkal, de sokkal többen lehettek. :-(((
Tom1204-05-2008 10:58:36 // 2480
Nem csak ott voltak "hiányos térképek"...
Tom1204-05-2008 10:42:26 // 2479
Kb. ez lehetett...
-----------04-05-2008 10:30:45 // 2478
És nem csak a szovjetek a hibásak a titkolózásban, hanem még a mai szenzációhajhász sajtó (tisztelet a kivételnek) is. A NatGeo-n a Katasztrófák nyomában c. sorozat Csernobillal foglalkozó epizódját úgy állították össze, mintha mindössze az a 30 tűzoltó lenne a halálos áldozat, akik az első oltásban részt vettek.
Zsolt15504-05-2008 10:11:38 // 2477
Konkrétan ezt a jellegzetes alakú fát láttam egy képen, amelyeken partizánok, vagy kollaboránsok voltak.
Zsolt15504-05-2008 10:09:06 // 2476
Az erőművel kapcsolatosan sajnos elég sok titok volt. Mint ahogy anno a SZU-ban sem mindig ott volt a város, ahol a térképek jelölték.
Tom1204-05-2008 10:08:06 // 2475
Biológiából az...;-)))
Tom1204-05-2008 09:52:46 // 2473
Ja, iskolai tananyag is volt, de az "kissé" retusálva volt...:-)
Zsolt15504-05-2008 09:43:54 // 2472
Ha megtalálom, akkor beszkennelem, és elküldöm neked.
Zsolt15504-05-2008 09:42:52 // 2471
Zsolt15504-05-2008 09:27:03 // 2470
Pár száz évig még időzített bomba, az biztos. :-(((
Tom1204-05-2008 09:15:42 // 2469
2468 h.sz.
Erre gondoltál, ugye? ;-)
Erre gondoltál, ugye? ;-)
Tom1204-05-2008 09:14:29 // 2468
...és őket soha nem is fogják az áldozatok közé sorolni... :-/
Egyébként, ha kicsit belegondolok, bármelyik kormány hasonlóan cselekedett volna - talán még most is... Képzeld csak el, ha rögtön bejelentették volna, hogy terjed a "gyilkos felhő", europai méretű pánik tört volna ki, beláthatatlan következményekkel. Talán jobb is, hogy már csak akkor kezdték felfogni az emberek, hogy mi is történt valójában, mikor már nagyjából sikerült "kordában tartani" az eseményeket. A "biorobotokat" is beküldte volna bármelyik ország, mert nem volt más megoldás, se technika, ami az emberi munkát helyettesítette volna, erre már végképp nem gondoltak a tervezéskor...
Egyébként, ha valakit érdekel, ITT megtalálja a baleset pontos leírását percről percre...
/Aztán nem fárasztok tovább senkit...;-))/
Egyébként, ha kicsit belegondolok, bármelyik kormány hasonlóan cselekedett volna - talán még most is... Képzeld csak el, ha rögtön bejelentették volna, hogy terjed a "gyilkos felhő", europai méretű pánik tört volna ki, beláthatatlan következményekkel. Talán jobb is, hogy már csak akkor kezdték felfogni az emberek, hogy mi is történt valójában, mikor már nagyjából sikerült "kordában tartani" az eseményeket. A "biorobotokat" is beküldte volna bármelyik ország, mert nem volt más megoldás, se technika, ami az emberi munkát helyettesítette volna, erre már végképp nem gondoltak a tervezéskor...
Egyébként, ha valakit érdekel, ITT megtalálja a baleset pontos leírását percről percre...
/Aztán nem fárasztok tovább senkit...;-))/
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
501
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?