A Maserati Ghibli prémium? Csak mert egy 159 nem rosszabb minőség. A fejekben a prémium már prémium brand-ekhez kapcsolódik, de nem feltétlenül jobbak a termékeik.
A prémiumságot mint szót kellene már elfelejteni, mert nagyon nem ahhoz kapcsolódik amihez kellene. A prémium ma a kevesek számára elérhető árszintű bármit jelenti. Amivel jelezni lehet a vagyoni szintet. Ennyi. Ezért drága fenntartani, hamar tönkremegy, és a drága és különleges megoldások is műszakilag megalapozatlanok. A prémium az én szememben már inkább negatív jelző (autónál legalábbis), mert minél "prémiumabb" valami, annál távolabb áll a tartós, átgondolt használható tárgytól.
Forum >> A Stellantis menedzsmentje és a konszern iránya
WarbiRunner (Gyuri)09-03-2021 14:54:34 // 222
Attis09-03-2021 14:37:07 // 221
Mindenféle ellenségeskedés nélkül, de nem nálam van fogalom zavar. A hozzászólásaidban csak ekézni tudod a más (általában német) gyártókat. Ha az zavar, hogy nem elég innovatívak vagy hogy lenyúlták a jobbtól (Alfa) az újításokat, akkor ez az ajtó mindvégig nyitva állt az FCA előtt is, de nem éltek vele, mert ők akarják feltalálni a spanyol viaszt. Nem mellesleg azok a gyártók gyártanak MINDENKINEK autót, olcsótól a felső kategóriáig. Van választék -> van pénz.
Én mindig azt szoktam mondani, hogy nem azt kell nézni, hogy mi sz@r máshol és azt hangoztatni, hanem azt kell megnézni, hogy mi az amit jól csinálnak és ebből én mit tudok profitálni.
Itt nincs semmi. Két modell az semmi. Lehet bármiféle körítés, akkor is egyenlő a nullával a kettő darabos választék.
A 159 pedig nagyon szeretett volna prémium lenni, de ha az lenne akkor most nem lenne romhalmazokkal tele a használtautó meg a fészbúk. És ugye itt egy MAXIMUM 15 éves autóról beszélünk. Felhasznált anyagok? Vannak nagyon jók igen és vannak silányak. A fényképek nem hazudnak. Amik meg nincsenek látható helyet, azért sokszor ott is sikerült a leghitványabb beszállítót megtalálni. pl. az ablakemelő szerkezet szétesése, ami ugyan könnyen orvosolható ellenben igen bosszantó vagy idesorolhatnám azt is, amit már a 2000-es évektől képtelenek voltak megoldani mégpedig, hogy nagy eső után ne álljon már a víz a kédergumin.
A lényeg, hogy ideje lenne már összekapniuk magukat és nem szégyen attól tanulni aki valamit jobban csinál mint mi.
Én mindig azt szoktam mondani, hogy nem azt kell nézni, hogy mi sz@r máshol és azt hangoztatni, hanem azt kell megnézni, hogy mi az amit jól csinálnak és ebből én mit tudok profitálni.
Itt nincs semmi. Két modell az semmi. Lehet bármiféle körítés, akkor is egyenlő a nullával a kettő darabos választék.
A 159 pedig nagyon szeretett volna prémium lenni, de ha az lenne akkor most nem lenne romhalmazokkal tele a használtautó meg a fészbúk. És ugye itt egy MAXIMUM 15 éves autóról beszélünk. Felhasznált anyagok? Vannak nagyon jók igen és vannak silányak. A fényképek nem hazudnak. Amik meg nincsenek látható helyet, azért sokszor ott is sikerült a leghitványabb beszállítót megtalálni. pl. az ablakemelő szerkezet szétesése, ami ugyan könnyen orvosolható ellenben igen bosszantó vagy idesorolhatnám azt is, amit már a 2000-es évektől képtelenek voltak megoldani mégpedig, hogy nagy eső után ne álljon már a víz a kédergumin.
A lényeg, hogy ideje lenne már összekapniuk magukat és nem szégyen attól tanulni aki valamit jobban csinál mint mi.
Kazes☻09-03-2021 13:34:51 // 220
Kétségtelen tény...
Giuntini09-03-2021 13:31:42 // 219
A fogalomzavarokat valahogy megpróbálnám tisztázni! Mi a prémium? A minőség, exkluvizitás, innovatív megoldások. Vegyük a német prémium gyártókat. Mercedes A és B ostály, Renault motorokkal. BMW és Mini az alsóbb kategótiákban Peugeot motorokkal. Audi? VW platformon, amelyet felhasznál a Skoda is.
Inkább én visszamennék a 80-as évekbe, mikor az autógyártók olcsóbb megoldásokkal kísérleteztek. A GM-Fiat együttműködésről... A Saab, Lancia, Fiat és Alfa felső kategóriás sedánjai egyforma platformon voltak, különbözőképpen pozicionálva. A Croma és a Thema rendkívül sokban egyeztek egymással, a Fiat volt a családi, olcsóbb autó, a Thema a prémium, akár Ferrari motorral, de a Cromával megegyező futóművön. A Saab már magyon sokban különbözött, saját motorokkal, és futómű változtatásokkal, a Themához hasonlóan prémium volt. A 164 különbözött leginkább, bonyolult futóművével, V6 vagy Twin Spark Alfa motorokkal, VM dízelekkel. Abszolút sportos prémium volt, akkoriban a világ leggyorsabb dízeljével.
Lényegében a Tipóra épülő Tempra/Dedra/155-el is ez volt a helyzet! Hogy mitől prémium az autó? Márkaidentitással, történelemmel, minőséggel és egyéniséggel. A 159 magasan prémium volt, hiszen mindennel rendelkezett, ugyancsak a 164/166 páros. A prémium szót a német gyártók járatták le, ők kavarták meg a világot a VW identitás vesztésével például! A Phaeton elmebeteg képzetével, az Audi egekbe pozicionálásával "Skoda platformon".
A Jaguar X Type-ra mindannyian emlékszünk. Egy feltupirozott Ford Mondeo volt, főleg az alap 2,0 dízellel, ordítóan gusztustalan fának álcázott műanyagjaival. Mégis, ki merné kétségbevonni hogy a Jaguar nem történelmi prémium márka?? Jobban mondva luxusautó márka ledegradálva prémiummá!
Az Alfánál mindegyik kategóriájában prémiumnak számított, a MiTo a Mininek állított konkurenciát. Kritizálták a MiTo-t a műanyag belsőért. Akkor nézzünk már meg egy Minit!!
A Tesla prémium? Árában az! De nézzük meg azt a hitvány összeszerelést és anyagokat! Ja a Fiat 500-nál ilyeneket alkalmaztak volna, akkor a saját bokájukat fosták volna le!
Prémium és nem prémium? Vannak olyan márkák amelyek DNA-jukkal magukban hordozzák ezt a vírust, mert erre születtek! És vannak olyanok (VW), mégha összefossák magukat, akkor sem fognak ebbe a kasztba tartozni...
Inkább én visszamennék a 80-as évekbe, mikor az autógyártók olcsóbb megoldásokkal kísérleteztek. A GM-Fiat együttműködésről... A Saab, Lancia, Fiat és Alfa felső kategóriás sedánjai egyforma platformon voltak, különbözőképpen pozicionálva. A Croma és a Thema rendkívül sokban egyeztek egymással, a Fiat volt a családi, olcsóbb autó, a Thema a prémium, akár Ferrari motorral, de a Cromával megegyező futóművön. A Saab már magyon sokban különbözött, saját motorokkal, és futómű változtatásokkal, a Themához hasonlóan prémium volt. A 164 különbözött leginkább, bonyolult futóművével, V6 vagy Twin Spark Alfa motorokkal, VM dízelekkel. Abszolút sportos prémium volt, akkoriban a világ leggyorsabb dízeljével.
Lényegében a Tipóra épülő Tempra/Dedra/155-el is ez volt a helyzet! Hogy mitől prémium az autó? Márkaidentitással, történelemmel, minőséggel és egyéniséggel. A 159 magasan prémium volt, hiszen mindennel rendelkezett, ugyancsak a 164/166 páros. A prémium szót a német gyártók járatták le, ők kavarták meg a világot a VW identitás vesztésével például! A Phaeton elmebeteg képzetével, az Audi egekbe pozicionálásával "Skoda platformon".
A Jaguar X Type-ra mindannyian emlékszünk. Egy feltupirozott Ford Mondeo volt, főleg az alap 2,0 dízellel, ordítóan gusztustalan fának álcázott műanyagjaival. Mégis, ki merné kétségbevonni hogy a Jaguar nem történelmi prémium márka?? Jobban mondva luxusautó márka ledegradálva prémiummá!
Az Alfánál mindegyik kategóriájában prémiumnak számított, a MiTo a Mininek állított konkurenciát. Kritizálták a MiTo-t a műanyag belsőért. Akkor nézzünk már meg egy Minit!!
A Tesla prémium? Árában az! De nézzük meg azt a hitvány összeszerelést és anyagokat! Ja a Fiat 500-nál ilyeneket alkalmaztak volna, akkor a saját bokájukat fosták volna le!
Prémium és nem prémium? Vannak olyan márkák amelyek DNA-jukkal magukban hordozzák ezt a vírust, mert erre születtek! És vannak olyanok (VW), mégha összefossák magukat, akkor sem fognak ebbe a kasztba tartozni...
Attis09-03-2021 13:00:27 // 218
Uhh, durva hogy 1000 darabot sem adtak el februárban Olaszországban. :(
Szerintem le kéne jönni arról, hogy az Alfa prémium autó. Az elmúlt 30 évben nem nagyon gyártottak prémiumot. 147-156 nem az. 166 felső kategóriás volt igen. Akármennyire is rossz kimondani, de a 159 sem felső kategóriás autó. Giulietta, Mito szintén nem. Most van a Stelvio és a Giulia, viszont ha csak prémiumot akarunk gyártani úgy marha nehéz lesz eladott darab számot és nyereséget is felmutatni. Két modellel meg teljesen esélytelen is. Lehet itt csűrni-csavarni, de igen is szükség van jelenleg tömeg modellekre is a "prémium" mellett. Rengeteg helyet leírták már, hogy ma nem a vezetés élményéért vesznek autók, ergo hiába gyártom én az autóhoz legjobban közelítő autót, akkor sem ezt keresi ma már a fizetőképes célközönség, főleg úgy nem hogy rengeteg mindenben fényévekre vagyok a legyőzni áhított "prémium márkáktól." Belépő Giulia halogén izzóval 2021-ben vagy a maximum amit fel tudnak mutatni Bi-Xenon? Ez még viccnek is rossz. 147-156-166-GT-GTV-Spider éra alatt volt választék, volt eladás is. Aki Alfát akart, az megtalálhatta a pénztárcájának megfelelőt. Talán vissza kéne térni arra a vonalra hogy legyen választék és lehet hogy akkor a szekér is jobban menne...
Szerintem le kéne jönni arról, hogy az Alfa prémium autó. Az elmúlt 30 évben nem nagyon gyártottak prémiumot. 147-156 nem az. 166 felső kategóriás volt igen. Akármennyire is rossz kimondani, de a 159 sem felső kategóriás autó. Giulietta, Mito szintén nem. Most van a Stelvio és a Giulia, viszont ha csak prémiumot akarunk gyártani úgy marha nehéz lesz eladott darab számot és nyereséget is felmutatni. Két modellel meg teljesen esélytelen is. Lehet itt csűrni-csavarni, de igen is szükség van jelenleg tömeg modellekre is a "prémium" mellett. Rengeteg helyet leírták már, hogy ma nem a vezetés élményéért vesznek autók, ergo hiába gyártom én az autóhoz legjobban közelítő autót, akkor sem ezt keresi ma már a fizetőképes célközönség, főleg úgy nem hogy rengeteg mindenben fényévekre vagyok a legyőzni áhított "prémium márkáktól." Belépő Giulia halogén izzóval 2021-ben vagy a maximum amit fel tudnak mutatni Bi-Xenon? Ez még viccnek is rossz. 147-156-166-GT-GTV-Spider éra alatt volt választék, volt eladás is. Aki Alfát akart, az megtalálhatta a pénztárcájának megfelelőt. Talán vissza kéne térni arra a vonalra hogy legyen választék és lehet hogy akkor a szekér is jobban menne...
Giuntini09-03-2021 12:27:00 // 217
A 159 leállításával kezdődött el a legnagyobb bénázás! A 159 2008-ig olyan eladási mutatókkal büszkélkedett, amiről a Giulia a legjobban teljesítő évében is csak álmodozhatott. Az okokat már felesleges taglalni, már sokszor kiveséztük. 4 évre elengedték a középkategóriát, hagytunk 4 évet a konkurenciának.
A Giulietzával történő bénázás..
.Érdemes megnézni a TV2 vasárnapi tesztjét a Giulia QV-ről. Minden tárgyilagos tesztelő azt mondja, hogy a világ legjobb autója! Érthetetlen hogy ebből semmit nem használnak ki, helyette a BMW kaszál, kevésbé innovativ és érzelmekre ható megoldásokkal.
A Giulietzával történő bénázás..
.Érdemes megnézni a TV2 vasárnapi tesztjét a Giulia QV-ről. Minden tárgyilagos tesztelő azt mondja, hogy a világ legjobb autója! Érthetetlen hogy ebből semmit nem használnak ki, helyette a BMW kaszál, kevésbé innovativ és érzelmekre ható megoldásokkal.
Giuntini09-03-2021 12:14:09 // 216
Zalán ezért döntött így a Maserati hogy elengedik a Ghiblit. Nem véletlenül került be a Giulia motorja kis elektromos rásegítéssel.
Ott a probléma ahogy mondod, hogy a Ghiblit mindenben lelépte a Giulia, pedig nem ugyanaz a kategória, de a Ghibli a Giulia mellett eléggé idejétmúlt.
A Maserati vezetése olasz, de tudjuk nem ezen múlik. Kíváncsi vagyok, hogy merre haladunk. Én is az Alfában sokkal nagyobb potenciált látok mint a Maseratiban, szerintem az lenne jó választás ha minden prémium jelleget beletöltenének az Alfába, a Maserati meg maradna egy kéttípusos exkluziv márka.
Ott a probléma ahogy mondod, hogy a Ghiblit mindenben lelépte a Giulia, pedig nem ugyanaz a kategória, de a Ghibli a Giulia mellett eléggé idejétmúlt.
A Maserati vezetése olasz, de tudjuk nem ezen múlik. Kíváncsi vagyok, hogy merre haladunk. Én is az Alfában sokkal nagyobb potenciált látok mint a Maseratiban, szerintem az lenne jó választás ha minden prémium jelleget beletöltenének az Alfába, a Maserati meg maradna egy kéttípusos exkluziv márka.
Föckös09-03-2021 11:33:01 // 214
hát csak annyi jut eszembe:
"rozsdás szög van a szivemben"...
"rozsdás szög van a szivemben"...
WarbiRunner (Gyuri)09-03-2021 11:06:47 // 213
Na igen. Azért a BMW. Érdemes a konfigurátorát meglesni. Eszemben nincs bmw-t venni, na de ne járjunk már csukott szemmel. Minden IS van. És simán össze lehet rakni olyat amire azt mondom, hogy tök jó, pont el tudnám képzelni. Nem kell a kompromisszumokat kötni minden klikkelésnél. Sportos szövetülés? Van. Fabetét kell? 115e, válassz hatféle közül. Bőr kell? Nem kell megvenni a felesleges HK hifit hozzá, csak simán 300-ér' kiválasztani egy rakat szín közül ami tetszik. Touring? Hát hogyne lenne. Értem én, hogyne érteném, az Alfa jelenlegi palettája az utolsókat rúgja. Egyszerűsítik a gyártást, már semmi más nem megy, csak minimalizálják a bukót. Az évtizedekre visszanyúló bénázás most beérett. Jól értem, hogy kb két napi termelést fed le a havi eladás Cassino-ban? És jól értem, hogy el is engedték a történetet? Majd a válság után, a suvokkal valami lesz. Valahogy. Az új vezetés majd összerakja a dolgot vélhetően normálisan, modellpalettával, választékkal, marketinggel, mindennel. Abban a Stelvio, de főleg a Giulia már marginális szerepet fog játszani, ha egyáltalán megéri gyártásban tartani.
Piritu - 1.000.00009-03-2021 11:05:01 // 212
..és Spider? :-(
WarbiRunner (Gyuri)09-03-2021 10:52:08 // 211
És mikorra készül el? Jó esetben 2025. De kérdem én.. milyen motorral? 2l benzin, és akkor kettő év lesz a modellciklus? Vagy 1.3 hibrid egy nagy limóba? Már most látszik, hogy a jövő prémium autója a félmásodperc alatt 100-ra gyorsuló nagy villanyszedán/kupé. Ha Giorgio is lesz, valószínűleg villanyos lesz. A Maseratit... fáj kimondani, de el kéne engedni. Szerintem erre jutnak majd a franciák is. Az Alfa marad, Giorgio villanyosra átalakítva marad, és nyilván ugynez a platform megy a nagy pözsók alá is.
A Maserati sajnos értelmetlen választás már most is, de lehet sosem volt értelmes választás. Pedig tudjátok, hogy szívem csücske :-) De amíg a szervíze ilyen árkategória, amíg nem adják ki a műszaki dokumentumait hogy u.gy. alkatrész ellátása lehessen, a Fiat csoportostól eltérő spéci diagnosztika kell hozzá. Ugyanakkor nem hozza azt az exkluzivitást sem már. Műszakilag pedig jó alap volt, de a Giuorgio annyira jó lett, hogy az Alfa házon belül, műszakilag lelépte.
A Maserati sajnos értelmetlen választás már most is, de lehet sosem volt értelmes választás. Pedig tudjátok, hogy szívem csücske :-) De amíg a szervíze ilyen árkategória, amíg nem adják ki a műszaki dokumentumait hogy u.gy. alkatrész ellátása lehessen, a Fiat csoportostól eltérő spéci diagnosztika kell hozzá. Ugyanakkor nem hozza azt az exkluzivitást sem már. Műszakilag pedig jó alap volt, de a Giuorgio annyira jó lett, hogy az Alfa házon belül, műszakilag lelépte.
VKG231!!! (156+75)09-03-2021 08:43:32 // 210
Ó a régi szép idők, mikor a 2007-es Mito és a 2010-es Giulietta volt a modellpaletta! :D
Igazságtalan vagyok, lett 4C is :))))
De most tökmás ám a helyzet! Hiszen a Giulia meg a Stelvio a modellpaletta...
:DDDDDDD
A tizenhetedik suvkupékabriókombit kéne kihozniuk, ehelyett a Tonale majd talán ősszel, vagy nem, vagy ki tudja :)))) Egy változatban, két hajtáslánccal. Aztán örüljél, válasszál :)
Nem ujjal mutogatva, de 316-318-320-323-325-328-330-335-M3, plusz a dejzelek a választék máshol, itt meg rejtély, hogy van-e a 250 lovas 2.0, vagy még mindig csak a 200-280 a választás.
Persze, a 330 is 2literes négyhengeres, de kit érdekel, ha egyszer így az olcsó gyártani? És a népek megveszik, mint a huzat.
Szóval garbósember ide, psa oda, vicc az egész.
Igazságtalan vagyok, lett 4C is :))))
De most tökmás ám a helyzet! Hiszen a Giulia meg a Stelvio a modellpaletta...
:DDDDDDD
A tizenhetedik suvkupékabriókombit kéne kihozniuk, ehelyett a Tonale majd talán ősszel, vagy nem, vagy ki tudja :)))) Egy változatban, két hajtáslánccal. Aztán örüljél, válasszál :)
Nem ujjal mutogatva, de 316-318-320-323-325-328-330-335-M3, plusz a dejzelek a választék máshol, itt meg rejtély, hogy van-e a 250 lovas 2.0, vagy még mindig csak a 200-280 a választás.
Persze, a 330 is 2literes négyhengeres, de kit érdekel, ha egyszer így az olcsó gyártani? És a népek megveszik, mint a huzat.
Szóval garbósember ide, psa oda, vicc az egész.
Halesz09-03-2021 01:38:07 // 208
Az átlag alfás erre pedig csak annyit kérdezne: jó jó, de lesz belőle Sportwagon? :)))
Giuntini08-03-2021 23:53:58 // 207
Viszont az új delegált főnök (legalább vezetékneve olasz) megszellőztette, hogy lesz ismét nagy Alfa a Giorgio nyújtott padlólemezén. Egyébként egyszerű lenne a dolog, ha a Maserati kilép a Ghibli szegmenséből. Átadja az egészet az Alfának!
Kazes☻08-03-2021 21:54:45 // 206
Ejjjjj... hát pedig ennek a pulóveresnek a csúcskreténségei (ahogy fogalmaztad) kellettek ahhoz, hogy most is legyen még élő márka a szeretett Alfa Romeonk... legalábbis korábban erről (is) volt szó.
Zselé08-03-2021 21:21:44 // 205
Az idő dönti el, felőlem aztán egy kínai is lehetne - ha villant egy olyat, mint a Volvo-val (ezt már többször hangoztattam). Az elmúlt évek töketlenkedését végig nézve ( a csúcskreténségek az én szememben szegény megboldogult pulóveres húzásai) nem magas a léc. Ha még rosszabb lesz, akkor egy nyílt összeesküvésnek vagyunk áldozatai :)
Kócosw08-03-2021 21:16:51 // 204
Én nemtudom ebből mi lesz... de az a baj az egesz autoipar elferdult es elmegy egy olyan iranyba ami nelem mint megrögzött autob.zinak nagyon nem tetszik.Ehhez csatlakozott most az Alfa Romeo is attól félek...
Giuntini08-03-2021 20:59:33 // 203
Azt nem értem, hogy az Alfa és a Lancia vezetését miért bízták egy PSA delegált franciára, egy mondvacsinált prémium DS miatt??
Ha jó munkát végez, akkor ok! De ha csak lenyúlásról szól az egész, akkor jobb ha nem lenne ott....
Ha jó munkát végez, akkor ok! De ha csak lenyúlásról szól az egész, akkor jobb ha nem lenne ott....
Zselé08-03-2021 20:05:00 // 202
Tudtommal ez nem egészen így van, a többségi befolyás a közgyűlésbe a PSA-jé. Mert a barátaink megint akkora üzletet kötöttek, mint Róka az Üvegtigrisbe... :D Erről szólt minden cikk az egyesülésnél, hogy a világ nem b@szott ilyet: az FCA méretével és árbevételével jelentősebb volt, de az lett a vége, hogy a PSA-nak van nagyobb befolyása a fúzió végett...
Nem értem én eztet a gazdaságtant...
Nem értem én eztet a gazdaságtant...
Giuntini08-03-2021 17:39:17 // 201
Az a baj ezekkel.a cikkekkel, hogy talán akaratlanul, de azt sugallják, hogy PSA tulajdonba kderült a Fiat, és mindenről Tavares dönt. Facen is a kommenteket olvasva ez jön le. Fuzionáltak. Az Opelt megvette a PSA, de az FCA-val egyesültek. Ez olyan, mint mikor az 1,9 jtdm-re vagy a 2,0-ra azt mondták hogy Opel motor.
Nem a PSA dönt, hanem a két cégnek a delegáltjai.
Nem a PSA dönt, hanem a két cégnek a delegáltjai.
RomeoOne08-03-2021 16:05:45 // 200
A Peugeot biztosan nem megy Amerikába
A Peugeot amerikai visszatérését még 2016-ban határozták el [...]. Alakult ugyan egy amerikai iroda, [...], de látványos lépéseket egyáltalán nem tettek.
Az átalakuló vezetési struktúrában ennek a részlegnek a vezetője, Larry Dominique új feladatot kapott: ő irányítja a továbbiakban az Alfa Romeo amerikai részlegét. Ez sem kisebb feladat, mivel az olasz márka 2015 óta van ismét jelen az Egyesült Államokban, és azóta a legjobb évükben, 2018-ban is csupán 23 ezer autót tudott eladni az egész márka, annak ellenére, hogy Amerikában csak az újabb, hátsókerék-hajtású modelleket forgalmazták.
Az Alfa Romeo egyébként is eléggé nagy figyelmet kap a Stellantison belül: eredményes PSA-veteránokra bízták a haldokló márka újraélesztését, az élükön azzal a Jean-Philippe Imparatóval, aki az utóbbi években a Peugeot márka vezetője volt.
A Peugeot amerikai visszatérését még 2016-ban határozták el [...]. Alakult ugyan egy amerikai iroda, [...], de látványos lépéseket egyáltalán nem tettek.
Az átalakuló vezetési struktúrában ennek a részlegnek a vezetője, Larry Dominique új feladatot kapott: ő irányítja a továbbiakban az Alfa Romeo amerikai részlegét. Ez sem kisebb feladat, mivel az olasz márka 2015 óta van ismét jelen az Egyesült Államokban, és azóta a legjobb évükben, 2018-ban is csupán 23 ezer autót tudott eladni az egész márka, annak ellenére, hogy Amerikában csak az újabb, hátsókerék-hajtású modelleket forgalmazták.
Az Alfa Romeo egyébként is eléggé nagy figyelmet kap a Stellantison belül: eredményes PSA-veteránokra bízták a haldokló márka újraélesztését, az élükön azzal a Jean-Philippe Imparatóval, aki az utóbbi években a Peugeot márka vezetője volt.
Kócosw04-03-2021 17:35:28 // 199
igen erdekes modon a hülye porsche a taycan bol is epitett pupos hátut... bolondok ezek. Bezzeg az FCA tudja hogy nem. ke puposhátu. Az hogy mas gyartok ak megy az FCa meg csak nyűglődik abszolút nem zavarja meg őket... Itt mindsnki hülye csak az FCA helikopter...
Kócosw03-03-2021 05:32:17 // 198
még rendesen el se kezdte..
WarbiRunner (Gyuri)02-03-2021 21:45:59 // 197
Jaja. A suv leért a dácsiáig, most kell új szimbólum a sokpénzért vett 'gazdag vagyok lenyomlak' kategóriában. Porcse, Teszla, aztán majd jön a Merci, Ódi, Bimmer, Opel, Pözsó, Renyó, Dákó. Amíg megint le nem ér a tápláléklánc aljáig. XD
Kazes☻02-03-2021 20:30:27 // 196
Porschenek már van, nem?! 😃
Kazes☻02-03-2021 20:29:00 // 195
Akkor már lehet jobb lett volna kétféle suv, egy Gtv és abból egy Spider. Persze simán lehet, hogy akkor meg sokaknak az nem tetszett volna... 🤔
Kazes☻02-03-2021 20:24:51 // 194
Már túl vagyunk rajta asszem... beszívatta...
Kazes☻02-03-2021 20:23:49 // 193
De látod?! Ott a magyarázat, hogy akinek olyasféle kell, annak ott a Stelvio. Ennyi.
Kócosw02-03-2021 19:20:57 // 192
majd a lobby eldönti mit akar a nep. Meg majd kina... amig be nem szivatja a kapzsi Nyugatot...
WarbiRunner (Gyuri)02-03-2021 19:13:36 // 191
A következő divat a villanykupé lesz 4-5 ajtóval XD Suvja már mindenkinek van, hamarosan jön az új divat.
Kócosw02-03-2021 19:11:36 // 190
"Mert néhány álmodozó lelkű rajongó miatt nem fognak pénzt tenni egy halott projektbe :)"
Hat ha valami haldoklo projekt az eppen a sedan.... 😬
Hat ha valami haldoklo projekt az eppen a sedan.... 😬
Zselé02-03-2021 19:07:01 // 189
Gondoltam, hogy nem adják oda háromezerkettőér’ az Ecserin, de nem is akkora tétel, mint amennyit hozni tud...
Szerintem az volt a baj eddig a vezetéssel, hogy “óvatos”. Csinálunk egy félét, megnézzük, megy-e. Ha igen, akkor megyünk tovább. Ez egy degenerált elképzelés, működésképtelen üzleti megközelítés.
Szerintem az volt a baj eddig a vezetéssel, hogy “óvatos”. Csinálunk egy félét, megnézzük, megy-e. Ha igen, akkor megyünk tovább. Ez egy degenerált elképzelés, működésképtelen üzleti megközelítés.
Kócosw02-03-2021 19:05:36 // 188
nekem van némi ralátásom es koztudott hogy nem egy plusz karosszériavarians a fő költséghordozo. Egy kombi es egy sedan siman elmegy egy gyartosoron, aminek a kiepeitesenek a kolsegei egy plusz melyhuzoszerszamhoz meg par fröccsöntő szerszamhoz kepest ami egy oldalfal huzasahoz kepest nem ugyanaz a kategoria. Jah meg ugye ha azt mondom hogy a masik titkos kulscsszo a "Darabszám" 😉.... Jo alkutargy a beszallitoknal... tobb modell nagyobb darabszam jobb matek...
WarbiRunner (Gyuri)02-03-2021 19:03:29 // 187
Nem én vagyok az autógyárért, de az autóért sem :-)
Ugyanakkor nagyon örülök a Giuliának, és minden Alfásnak aki veszi és boldog vele, egész biztosan az utolsó hagyományos élményautók egyike.
Ugyanakkor nagyon örülök a Giuliának, és minden Alfásnak aki veszi és boldog vele, egész biztosan az utolsó hagyományos élményautók egyike.
Kócosw02-03-2021 18:59:57 // 186
megmondom sztem mi. hibas vezetői döntések sorozata. Lemaradt valóságot véletlen se látó vagy felismerni nem akaro döntéshozoi körök balfaxkodasa. Az folyik itt a hatterben..
RomeoOne02-03-2021 18:41:30 // 185
Dehogynem. Ránk :D
Ha meg sikeres autókat próbálnának gyártani, amiket vesz a tömeg, akkor meg az lenne a baj, hogy nem igazi Alfák, hanem tömegízlésnek megfelelők. Örüljünk, hogy nekünk gyártanak autót és akkor vegyük is meg, ha már ezt az irracionalitást megtették, hoyg boldogok legyünk :D
Ha meg sikeres autókat próbálnának gyártani, amiket vesz a tömeg, akkor meg az lenne a baj, hogy nem igazi Alfák, hanem tömegízlésnek megfelelők. Örüljünk, hogy nekünk gyártanak autót és akkor vegyük is meg, ha már ezt az irracionalitást megtették, hoyg boldogok legyünk :D
Kazes☻02-03-2021 18:36:13 // 184
Sajnos akkor is csak itt fűrészelgethetünk... és továbbra sem tudjuk mi, miért, hogyan dolgozott a háttérben... kb. mint az F1-ben, hogy mire, miért és hogyan zajlott az a titkos megbeszélés és szerződés, ami után a tavalyi év ment a kukába a motorvásárlóknak, így az Alfának is.
Tetszeni nekem is tetszenek az sw-k, de sok értelmét nem látom... még a mélynyomó is akkora helyet foglal, mint a berlinában... persze ettől még lehetne! 😉😃
Tetszeni nekem is tetszenek az sw-k, de sok értelmét nem látom... még a mélynyomó is akkora helyet foglal, mint a berlinában... persze ettől még lehetne! 😉😃
WarbiRunner (Gyuri)02-03-2021 18:16:37 // 183
Jaja, VW-nél a Passat mellé megérte az Arteon? Az Alfának meg nem éri meg az SW, nehogy valamit pl. a Touring ellen oda tudjon tenni.
Inkább tűnik úgy, hogy tervezték, húzódott, aztán elengedték. A Giuliára nem költenek többet, csak amit muszáj ahhoz, hogy nagyjából végigküzdje a modellciklusát. De sebaj, jön majd a frankó egyhármas hibrid Tonále, hathengeres műhanggal XD
Inkább tűnik úgy, hogy tervezték, húzódott, aztán elengedték. A Giuliára nem költenek többet, csak amit muszáj ahhoz, hogy nagyjából végigküzdje a modellciklusát. De sebaj, jön majd a frankó egyhármas hibrid Tonále, hathengeres műhanggal XD
Kócosw02-03-2021 18:03:57 // 182
egy oldalfalpres amiről te beszelsz. de te is tudod a szerszam. megvan a pres adott. es lehet lökni a lemezeket. Az osszes többi belso eleme losebb presszerszamok vagy fröccsöntöttek. Az osszkoltsegveteshez merten peanuts... Az összes gyarto okadja a modelleket a plattformra nekik is kell szerszam csak az fca nak nem eri meg az "almodozoknak" mas modelleket pl kombi ratenni? ugyanmár. 3 as sedan kombi, 5 osz szedan kombi, ódi 3 as sedan, csapotthatu, 4 es detto etc... es ha valahol a vw nel megy a fillerezes erősen megis belefernek a variaciok. Ne magyarazzuk meg ezzel a missplanning et..
Kazes☻02-03-2021 17:52:32 // 181
Én sem vagyok ellenes... de egyszer, még'94-ben volt egy rövid ideig kombi Trabim és annyi... kombim, sw-m azóta sem. Öt ajtós is egyelőre csak a jelenlegi'46, de ez is mondhatni véletlenül, mert épp '55-re vadásztam, aztán ez a típus szólt közbe, elérhetőségben, árban, akármi - bármi stb. 😁
Kazes☻02-03-2021 17:47:01 // 180
Egy darab nagyobb prés szerszám milliós tétel (is lehet) és akkor az még csak egy. Egy alkatrészre egy szerszám természetesen nem elég.
Nem tudom ez valamelyest kielégítő válasz-e számodra, amiből már tudsz további következtetéseket levonni. 🙂
Nem tudom ez valamelyest kielégítő válasz-e számodra, amiből már tudsz további következtetéseket levonni. 🙂
Kazes☻02-03-2021 17:41:31 // 179
Nem rövid, viszont jó hosszú.. de sajna jól foglaltad össze azt hiszem... és nem is nagyon lehet rajta fogást találni, de persze a kákán is szoktak csomót keresni. 😏
WarbiRunner (Gyuri)02-03-2021 17:27:00 // 178
Amúgy az egész projekt pont arról szól, hogy elképesztő pénzt öltek bele, hogy álmodozó lelkű rajogóknak autót gyártsanak. A vezetési élményért autót az USA-ban is kevesen vesznek, Kínában pedig nullához közelít. Mindkét helyen elsősorban használati tárgy az autó, és a praktikum és a kényelem számít, nem az élmény. Ezért van sok puha futóművű autó, SUV, automata váltó. Nincs is hol kihasználni egy sportos autót.
Én is hiányolom az sw-t, igencsak lett volna értelme.
Én is hiányolom az sw-t, igencsak lett volna értelme.
Zselé02-03-2021 16:56:56 // 177
Ezt én értem, de egyet fejts ki kérlek:
Mi az a hatalmas lóvé, ami egy kombi kifejlesztése? Arányaiban kérdezem, egy új modellhez képest.
Azt gondolom - bár nincs nagy gazdasági rálátásom az autógyártásra -, hogy egy plattformra, azonos motorokkal, futóművel, majdnem azonos beltérrel kezelhető kategória egy sedan/kombi/kupé hármas a kínálatba. Kell még pár beállítás a préseken, meg érint vagy 10 beszállítót (kárpit, lámpa, üveg, stb.).
Lehet, hogy nem háromszorozza, de kétszerezni tudja a vásárlóerőt...
A tradíciókat meg ott felejtsük el, hogy megalkották ezt a remek autót, meg Alfát csak olaszországba gyártunk -> nem jött be -> jött a PSA meg a lengyel gyártás...
Mi az a hatalmas lóvé, ami egy kombi kifejlesztése? Arányaiban kérdezem, egy új modellhez képest.
Azt gondolom - bár nincs nagy gazdasági rálátásom az autógyártásra -, hogy egy plattformra, azonos motorokkal, futóművel, majdnem azonos beltérrel kezelhető kategória egy sedan/kombi/kupé hármas a kínálatba. Kell még pár beállítás a préseken, meg érint vagy 10 beszállítót (kárpit, lámpa, üveg, stb.).
Lehet, hogy nem háromszorozza, de kétszerezni tudja a vásárlóerőt...
A tradíciókat meg ott felejtsük el, hogy megalkották ezt a remek autót, meg Alfát csak olaszországba gyártunk -> nem jött be -> jött a PSA meg a lengyel gyártás...
WarbiRunner (Gyuri)02-03-2021 15:56:12 // 176
A lényeg, hogy a Giulia sehova nincs célozva sajnos..
WarbiRunner (Gyuri)02-03-2021 15:53:58 // 175
Húú jó vacak minőségben tette be.
WarbiRunner (Gyuri)02-03-2021 15:53:06 // 174
Tommi02-03-2021 15:32:45 // 173
"Tovabbra is vesszőparipam a giulia Sw. Miert nem csinaltak?"
Mert néhány álmodozó lelkű rajongó miatt nem fognak pénzt tenni egy halott projektbe :)
Valamelyik régebbi Backstage adásban Vályi Pista szépen levezette ezt... 3 nagy piac van manapság, az európai, az amerikai és az ázsiai (értsd: főleg Kína), amire figyelnek az autógyártók. Az európai piac nagyjából halott, senkit nem érdekel, mindenki a másik kettőre koncentrál. A kombi pedig Európán kívül kb sehol nem megy, egyszerűen a történelmi előzmények miatt. Az amerikaiaknál sosem volt igazán elterjedt és mára gyakorlatilag teljesen kihalt, mert a SUV/pick up vonal régóta sokkal erősebb. Ázsiában pedig elsősorban presztízs/sznob/villantós kategória az európai autó, ebbe pedig a kombi forma nem nagyon fér bele :)
Azt pedig már nem Vályi mondta, hanem valami külföldi autós blogon olvastam egyszer valahol, hogy az európai vásárló már rég nincs annyira elkényeztetve, mint régen, mára nem ő az elsődleges célpont és alapminta egy autógyár szemében. Erre kiváló példa az új BMW-k óriásira nőtt veséje, ami egyértelműen a kínai piac igénye miatt került rá az autókra és nem nagyon foglalkoztak vele, hogy az európaiak mit szólnak hozzá, majd megszokjátok...
Azt pedig csak halkan jegyzem meg, hogy az Alfánál sosem volt igazán hagyománya a kombinak. Javítsatok ki, ha tévedek, de a 33-156-159 trión túl nem nagyon jut eszembe más.
Az tény, hogy Európában van valamennyi piaca és a német gyártóknál pl szép arányt képvisel a kombik eladása, de ha nem arányt, hanem darabszámot nézünk, akkor az Alfa (illetve a Stellantis, meg nagyjából az összes többi gyártó) inkább egy kínai vagy amcsi piacon eladott nagyobb darabszámra szavazna, mint egy európai piacon a kombik nagyobb részesedésére.
Megjegyzem, hogy nem vagyok kombi ellenes (bár Alfából sosem volt), egyszerűen csak arra próbáltam rávilágítani, hogy a világ nem erre megy mostanában, nem mi európaiak vagyunk a fő célkeresztben. Egyébként pedig nem gondolom, hogy egy esetlegesen utcára dobott SW rántaná ki a bajból az Alfát. Crossover kéne, hibrid/elektromos autó kéne, bármi, ami ma eladható és pénzt termel.
A Porschénál pl a teljes eladásnak valami 70-80%-a SUV. köztük rengeteg hibrid és a maradék az összes többi, beleértve a mezítlábas 911-től kezdve a méregdrága, limitált, rendszámot sosem kapó RS/GT/akármilyen pályaautókig minden mást. Őket pedig nehezen lehetne azzal vádolni, hogy nem egy játszós, élményautókat gyártó cég, mert az Alfa kapcsán gyakori érv, hogy egy sportos márka ne akarjon másfelé kacsingatni és azt vigye tovább, amiben évtizedek óta erős. Persze, csak erre az egykori erősségre ma már jóval kevesebben vevők :)
Ha a hardcore alfásokon múlna, akkor még mindig V6-os, kéziváltós, hátsókerekes kupék/kabriók készülnének és kb semmi más :))) Csak sajnos a mai piacon ezzel éhen halnának. Az Alfa hátránya a mai világban pontosan az, amire a történelme épül és amiben hagyományosan jó: sportos élményautók, kifinomult technika és konstans vigyorgást okozó vezetési élmény, én is ezért szeretem és vagyok hozzá hűséges a negyedik Alfával immár 21 éve. De mi vagyunk az elenyésző kisebbség, a potenciális autóvásárlóknak a multilink lengőkarnál meg a kevlár kardánnál fontosabb, hogy van-e masszírozós ülés, HUD meg hárombetűs kütyük...
Mert néhány álmodozó lelkű rajongó miatt nem fognak pénzt tenni egy halott projektbe :)
Valamelyik régebbi Backstage adásban Vályi Pista szépen levezette ezt... 3 nagy piac van manapság, az európai, az amerikai és az ázsiai (értsd: főleg Kína), amire figyelnek az autógyártók. Az európai piac nagyjából halott, senkit nem érdekel, mindenki a másik kettőre koncentrál. A kombi pedig Európán kívül kb sehol nem megy, egyszerűen a történelmi előzmények miatt. Az amerikaiaknál sosem volt igazán elterjedt és mára gyakorlatilag teljesen kihalt, mert a SUV/pick up vonal régóta sokkal erősebb. Ázsiában pedig elsősorban presztízs/sznob/villantós kategória az európai autó, ebbe pedig a kombi forma nem nagyon fér bele :)
Azt pedig már nem Vályi mondta, hanem valami külföldi autós blogon olvastam egyszer valahol, hogy az európai vásárló már rég nincs annyira elkényeztetve, mint régen, mára nem ő az elsődleges célpont és alapminta egy autógyár szemében. Erre kiváló példa az új BMW-k óriásira nőtt veséje, ami egyértelműen a kínai piac igénye miatt került rá az autókra és nem nagyon foglalkoztak vele, hogy az európaiak mit szólnak hozzá, majd megszokjátok...
Azt pedig csak halkan jegyzem meg, hogy az Alfánál sosem volt igazán hagyománya a kombinak. Javítsatok ki, ha tévedek, de a 33-156-159 trión túl nem nagyon jut eszembe más.
Az tény, hogy Európában van valamennyi piaca és a német gyártóknál pl szép arányt képvisel a kombik eladása, de ha nem arányt, hanem darabszámot nézünk, akkor az Alfa (illetve a Stellantis, meg nagyjából az összes többi gyártó) inkább egy kínai vagy amcsi piacon eladott nagyobb darabszámra szavazna, mint egy európai piacon a kombik nagyobb részesedésére.
Megjegyzem, hogy nem vagyok kombi ellenes (bár Alfából sosem volt), egyszerűen csak arra próbáltam rávilágítani, hogy a világ nem erre megy mostanában, nem mi európaiak vagyunk a fő célkeresztben. Egyébként pedig nem gondolom, hogy egy esetlegesen utcára dobott SW rántaná ki a bajból az Alfát. Crossover kéne, hibrid/elektromos autó kéne, bármi, ami ma eladható és pénzt termel.
A Porschénál pl a teljes eladásnak valami 70-80%-a SUV. köztük rengeteg hibrid és a maradék az összes többi, beleértve a mezítlábas 911-től kezdve a méregdrága, limitált, rendszámot sosem kapó RS/GT/akármilyen pályaautókig minden mást. Őket pedig nehezen lehetne azzal vádolni, hogy nem egy játszós, élményautókat gyártó cég, mert az Alfa kapcsán gyakori érv, hogy egy sportos márka ne akarjon másfelé kacsingatni és azt vigye tovább, amiben évtizedek óta erős. Persze, csak erre az egykori erősségre ma már jóval kevesebben vevők :)
Ha a hardcore alfásokon múlna, akkor még mindig V6-os, kéziváltós, hátsókerekes kupék/kabriók készülnének és kb semmi más :))) Csak sajnos a mai piacon ezzel éhen halnának. Az Alfa hátránya a mai világban pontosan az, amire a történelme épül és amiben hagyományosan jó: sportos élményautók, kifinomult technika és konstans vigyorgást okozó vezetési élmény, én is ezért szeretem és vagyok hozzá hűséges a negyedik Alfával immár 21 éve. De mi vagyunk az elenyésző kisebbség, a potenciális autóvásárlóknak a multilink lengőkarnál meg a kevlár kardánnál fontosabb, hogy van-e masszírozós ülés, HUD meg hárombetűs kütyük...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
757
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?