Tonale vs Stelvio design
Ebből is látszik mennyire el van találva a Stelvio. Csak a lámpákat kell rátenni, pár apró módosítás a marketingesek kedvéért és még 5 évig nem lesz párja...
Forum >> Tonale
carver17-02-2022 18:25:12 // 284
carver17-02-2022 17:49:42 // 283
a lényeg 3:22-nél kezdődik...
carver17-02-2022 17:46:04 // 282
szerintem jó kis vid: Tonale - a masterclass in automotive design.
Mondjuk pont ami miatt azt mondja neki jobban tetszik a széria mint a koncepció, nekem amiatt tetszik jobban a genfi autó...
Mondjuk pont ami miatt azt mondja neki jobban tetszik a széria mint a koncepció, nekem amiatt tetszik jobban a genfi autó...
VKG231!!! (156+75)17-02-2022 16:54:53 // 281
Eléggé egyet tudok ezzel érteni.
Az egyik szomszédomnak kétturbós jtd Saab 9-3-asa van, 210 lóerősre írva, előtte meg valami épített turbós 300+ lovas gsi Kadettel járt.
Képtelen megérteni, hogy nem a lóeró a lényeg, meg az, hogy a tiéd a leggyorsabb autó a világon, hanem az, hogy neked jó legyen benne...
Csomó ember van így...
Nem is érti, hogy minek kezdtem bele felújítási Trombi motorját, pláne gyárira, miért nem rakok rá 2 turbót meg stb... Hiába mondtam neki, hogy én ezt így szeretem...
Ahogy ez elfordul egy hosszú íven, az nekem akármennyi lovat megér.
Pedig ott az "erős" dízel nekem, de... Nem érdekel a számháború:)
Az egyik szomszédomnak kétturbós jtd Saab 9-3-asa van, 210 lóerősre írva, előtte meg valami épített turbós 300+ lovas gsi Kadettel járt.
Képtelen megérteni, hogy nem a lóeró a lényeg, meg az, hogy a tiéd a leggyorsabb autó a világon, hanem az, hogy neked jó legyen benne...
Csomó ember van így...
Nem is érti, hogy minek kezdtem bele felújítási Trombi motorját, pláne gyárira, miért nem rakok rá 2 turbót meg stb... Hiába mondtam neki, hogy én ezt így szeretem...
Ahogy ez elfordul egy hosszú íven, az nekem akármennyi lovat megér.
Pedig ott az "erős" dízel nekem, de... Nem érdekel a számháború:)
Kazes☻17-02-2022 15:59:42 // 280
Detto! :)
Kazes☻17-02-2022 15:58:12 // 279
Na, de azok milyenek? A Tonale-ban legalább jobban van megrajzolva kívül, belül! :D
WarbiRunner (Gyuri)17-02-2022 15:16:10 // 278
MItől? kisképernyő, nagyképernyő, mit atöbbi XD
WarbiRunner (Gyuri)17-02-2022 15:14:58 // 277
Szerintem a kérdésre mindenki magának tud választ adni, hogy mire van szüksége.
Én már a 159 esp-jénél elakadtam anno. Persze, vigyorog az ember, amikor elsőkerekessel fánkot rajzol a hóba, húú de jó. De olyan szörnyű lesújtó érzés amikor rájössz, hogy tonna donna kikapcsolt elektronikával csak egy elhajított kő. Soha nem is volt kedvem újra jászani vele. Pár téli kanyarodás után hagytam, minek. Mentem a TD-vel inkább. Se esp, se abs. Valódi élményeket adott. Azzal amikor 60-ról jeges havas úton fékezel a kereszteződés előtt, és beriszál a fara, érzed hogy élsz :-) Értem, manapság ez felelőtlen és közveszélyes, de sajnálom, az én világom alapvetően továbbra is ez. Nyilván soha nem direkt történnek ilyenek, de benne kell, hogy legyen a kalapban, különben egy programozott unalom az egész.
Hamilton.. ő vajon élményért vezet? Nem. Az összes technika mind a századmásodpercekért van. Gyors kell, hogy legyen, hogy nyerjen. Nekem teljesen más a célom. Én ráérek élvezni az autózást. :-) Nem sürget semmi, nem kell 300-zal mennem, nem kell ezer lóerő, csak amit csinál, az legyen valódi. Ennyi az igényem. Majd akkor megyek keresztben, amikor valóban meg tudom csinálni, nem amikor a "drift mód" megcsinálja helyettem. Legfeljebb 90 helyett 40-nel. És igen, az esp-t szívből gyűlölöm. Kell, de nagyon ki kéne kapcsolni néha. És nem feltétlenül azért mert állandóan csúszkálni akarok.
Én már a 159 esp-jénél elakadtam anno. Persze, vigyorog az ember, amikor elsőkerekessel fánkot rajzol a hóba, húú de jó. De olyan szörnyű lesújtó érzés amikor rájössz, hogy tonna donna kikapcsolt elektronikával csak egy elhajított kő. Soha nem is volt kedvem újra jászani vele. Pár téli kanyarodás után hagytam, minek. Mentem a TD-vel inkább. Se esp, se abs. Valódi élményeket adott. Azzal amikor 60-ról jeges havas úton fékezel a kereszteződés előtt, és beriszál a fara, érzed hogy élsz :-) Értem, manapság ez felelőtlen és közveszélyes, de sajnálom, az én világom alapvetően továbbra is ez. Nyilván soha nem direkt történnek ilyenek, de benne kell, hogy legyen a kalapban, különben egy programozott unalom az egész.
Hamilton.. ő vajon élményért vezet? Nem. Az összes technika mind a századmásodpercekért van. Gyors kell, hogy legyen, hogy nyerjen. Nekem teljesen más a célom. Én ráérek élvezni az autózást. :-) Nem sürget semmi, nem kell 300-zal mennem, nem kell ezer lóerő, csak amit csinál, az legyen valódi. Ennyi az igényem. Majd akkor megyek keresztben, amikor valóban meg tudom csinálni, nem amikor a "drift mód" megcsinálja helyettem. Legfeljebb 90 helyett 40-nel. És igen, az esp-t szívből gyűlölöm. Kell, de nagyon ki kéne kapcsolni néha. És nem feltétlenül azért mert állandóan csúszkálni akarok.
Kazes☻17-02-2022 14:52:45 // 276
Ennek aztán gáz a műszerfala... :D
WarbiRunner (Gyuri)17-02-2022 14:41:32 // 275
Igen, az majd egyszer az én dolgom lesz, ráérek vele :-)
Kazes☻17-02-2022 14:35:15 // 274
Halesznak csak baltája van... vagy volt! ;)
RomeoOne17-02-2022 14:26:49 // 273
Rá kell állni egy mérlegre csak az egyik tengellyel és kiderül :D
carver17-02-2022 13:57:48 // 272
igen, ezt az 50-50-et sosem értettem hogy hozták ki, megmondom őszintén gyanakodok is egy kicsit, nem ez is olyan-e mint a csomagtartó literszáma. Lehet hogy megvan ha "úgy" számolom (tele tank, pótkerék stb ;)
De amíg úgy viselkedik mintha meglenne, kit érdekel :)
De amíg úgy viselkedik mintha meglenne, kit érdekel :)
carver17-02-2022 13:55:01 // 271
jajjjj nem Hami, Kimi!! Halesz hol az edit gomb!!! :(
RomeoOne17-02-2022 13:50:55 // 270
Nem biztos, hogy az én preferenciáim meg Gyuriéi annyira egybe esnek :D
Úgyis divat manapság minden kütyü elé betenni a smarrt jelzőt, hát a nyomatékvektorozás egy smart-diffi :D
Én megvagyok vele, biztos, hogy sokkal fárasztóbb meg veszélyesebb lenne egy sima sperrel az autó ekkora teljesítmény mellett. De mondom R-ben nekem az a benyomásom, hogy sokkal inkább úgy viselkedik mint egy sperrdiffi, szóval azt az élményt is meg lehet kapni ezzel.
Ilyen szemmel nézve meg persze, jobb, mert ha akarod sperred van, ha akarod meg okosan teszi le a nyomatékot az útra.
Nyilván, cserébe - ha már az automata meg kéziváltó analógiánál maradunk -, ez is egy nehezebb, nagyobb szerkezet, mnit egy sima sperr. Sztem ez az egyik nagy tőkesúly hátul, amivel megvan az 50-50%-os súlyeloszlás a telezsúfolt motortér ellenére is :D
Úgyis divat manapság minden kütyü elé betenni a smarrt jelzőt, hát a nyomatékvektorozás egy smart-diffi :D
Én megvagyok vele, biztos, hogy sokkal fárasztóbb meg veszélyesebb lenne egy sima sperrel az autó ekkora teljesítmény mellett. De mondom R-ben nekem az a benyomásom, hogy sokkal inkább úgy viselkedik mint egy sperrdiffi, szóval azt az élményt is meg lehet kapni ezzel.
Ilyen szemmel nézve meg persze, jobb, mert ha akarod sperred van, ha akarod meg okosan teszi le a nyomatékot az útra.
Nyilván, cserébe - ha már az automata meg kéziváltó analógiánál maradunk -, ez is egy nehezebb, nagyobb szerkezet, mnit egy sima sperr. Sztem ez az egyik nagy tőkesúly hátul, amivel megvan az 50-50%-os súlyeloszlás a telezsúfolt motortér ellenére is :D
Kazes☻17-02-2022 13:50:27 // 269
Szép, hogy pont Hamit hozod fel egy alfás oldalon... :P
A többi felvetésed, mint technikai újdonsággal kapcsolatosan szinte pont ugyanígy vetültek fel anno, amikor a sokak által csodált utolsó Alfa, a 75-össel szemben pár évvel később megjelentek a különböző kütyük, példaként a menetstabilizátor... és akkor mi lesz és jajjjj... aztán szépen mindent mondhatni megszoktunk, mert muszáj volt! :)
A többi felvetésed, mint technikai újdonsággal kapcsolatosan szinte pont ugyanígy vetültek fel anno, amikor a sokak által csodált utolsó Alfa, a 75-össel szemben pár évvel később megjelentek a különböző kütyük, példaként a menetstabilizátor... és akkor mi lesz és jajjjj... aztán szépen mindent mondhatni megszoktunk, mert muszáj volt! :)
carver17-02-2022 13:03:13 // 268
ha jól értem két része van a felvetésednek (aztán ha nem majd kijavítasz). Az egyik hogy jó ez a sok újdonság ami egyre több mindent csinál a sofőr helyett.
Erre olyanokat tudok mondani hogy
- kérdezzük meg a Ferit, hogy őt pl zavarja-e a torque vectoring, nem eddig úgy tűn hogy cseppet sem
- az sem véletlen, hogy most úgy megy egy széria autó mint 15 éve egy Forma 1-es
- kisebb király Hamilton attól hogy egy csomó intelligens kütyü van az autóban (meg egy hadsereg mögötte)?Ettől függetlenül ha én beleülnék az autójába (max) az első kanyarig jutnék es lehet ki se szállnék belőle
- ez magán a vezetési élményen nem ront, bár tény hogy ez már nem az a "tisztább, szárazabb érzés", de én most (úgy érzem) ugyanannyira tudok örülni egy tempós országúti autózásnak, mint amikor apám ezerötösét meglovasítva a Salgó rally szakaszain csapattunk, és abban kormányszervó sem volt nemhogy torque vectoring...
2. Az hogy jó dolog-e hogy a lúzer azt gondolja hogy tud vezetni, pedig a gép vezet, ezért nem 80-nál fog elszállni a kanyarban hanem 110-nél, azt nem tudom, erre talán a baleseti statisztikák adhatnak választ
Nyilván nem azt mondom hogy minden fejlesztés jöjjön, ez a downsizing szerintem is egy ......................... - na most semmilyen nyomdafestéket elbíró szó nem jutott eszembe -, de azt sem mondanám hogy nem kell ide semmilyen okosság amit besegít. És itt nyilván a besegít a lényeg, nem a "helyettem csinálja", nem vesz el az örömből (lásd még kikapcsolhatatlan kipörgésgátló)...
Erre olyanokat tudok mondani hogy
- kérdezzük meg a Ferit, hogy őt pl zavarja-e a torque vectoring, nem eddig úgy tűn hogy cseppet sem
- az sem véletlen, hogy most úgy megy egy széria autó mint 15 éve egy Forma 1-es
- kisebb király Hamilton attól hogy egy csomó intelligens kütyü van az autóban (meg egy hadsereg mögötte)?Ettől függetlenül ha én beleülnék az autójába (max) az első kanyarig jutnék es lehet ki se szállnék belőle
- ez magán a vezetési élményen nem ront, bár tény hogy ez már nem az a "tisztább, szárazabb érzés", de én most (úgy érzem) ugyanannyira tudok örülni egy tempós országúti autózásnak, mint amikor apám ezerötösét meglovasítva a Salgó rally szakaszain csapattunk, és abban kormányszervó sem volt nemhogy torque vectoring...
2. Az hogy jó dolog-e hogy a lúzer azt gondolja hogy tud vezetni, pedig a gép vezet, ezért nem 80-nál fog elszállni a kanyarban hanem 110-nél, azt nem tudom, erre talán a baleseti statisztikák adhatnak választ
Nyilván nem azt mondom hogy minden fejlesztés jöjjön, ez a downsizing szerintem is egy ......................... - na most semmilyen nyomdafestéket elbíró szó nem jutott eszembe -, de azt sem mondanám hogy nem kell ide semmilyen okosság amit besegít. És itt nyilván a besegít a lényeg, nem a "helyettem csinálja", nem vesz el az örömből (lásd még kikapcsolhatatlan kipörgésgátló)...
leopop317-02-2022 12:49:10 // 267
Plusz hogy VW konszern akitől aztán soha nem kéne autó volt már tőlük több is sajna :/
Meg vicces ez a Seat vagy mostmár Cupra kiváltak meg minden aztán mégis az Audi 5 hengeres motorja van benne 😅🤣🤣
Meg vicces ez a Seat vagy mostmár Cupra kiváltak meg minden aztán mégis az Audi 5 hengeres motorja van benne 😅🤣🤣
RomeoOne17-02-2022 12:36:59 // 266
De a tiedbe azért még bele kéne operálni egy Q2 sperrdifi-t ;) Hátha lehet még valahonnan szerezni egyet az első szériásokból :)
RomeoOne17-02-2022 12:32:43 // 265
Én is ezt akartam mondani, hogy a torque vectoring nem biztos, hogy olyan dolog, ami feltétlenül kell egy oldschool autózásra vágyónak. Mi a torque vectoring? A féltengelyekre, a két oldalra egy számítógép által vezérelt szerkezet osztja le két kuplunggal a nyomatékot. Tehát ami a Giulia Q-ban is van, az nem egy mechanikus önzáró diffi, hanem ez a kétkuplungos "nyomatékvektorozó" szerkezet.
Ez kb. olyasmi mint a kéziváltó és az automata közötti külnbség. Az automata gyorsabb, kényelmesebb, meg úgy kb. minden tekintetben jobb, kivéve, ha valaki kimondottan egy váltóbottal akar váltogatni, meg kuplungot rugdosni. Nyomatékvektorozás és minden tekintetben jobb, mint egy sperrdifi, kivéve, ha neked kimondottan a sperrdiffi élménye kell.
Giulia Q-nál pl. abban is észrebehető a működése, hogy D-ben egy padlógázra, ha megindul oldalra a segge, akkor egyenesbe teszi magát, nem kell ellenkormány. érzed, hogy riszál, de nem kell csinálnod semmit, hogy egyeneseben maradjon. Kvázi ráfed így a menetstabilizátor funkciójára is, csak nem a fékerőkkel, hanem a nyomatékleosztással machinál. Persze ezzel együtt gyorsabb is lesz, mnti egy sima sperrdifivel, mert úgy játszik a nyomatékkal, hogy minél hamarabb tapadást szerezzen és tudjon tolni előre.
Mondjuk R-ben elvileg sokkal sperrdiffisebben működik és ott jobban észnél kell lenni, de keveset használtam még ott.
Ez kb. olyasmi mint a kéziváltó és az automata közötti külnbség. Az automata gyorsabb, kényelmesebb, meg úgy kb. minden tekintetben jobb, kivéve, ha valaki kimondottan egy váltóbottal akar váltogatni, meg kuplungot rugdosni. Nyomatékvektorozás és minden tekintetben jobb, mint egy sperrdifi, kivéve, ha neked kimondottan a sperrdiffi élménye kell.
Giulia Q-nál pl. abban is észrebehető a működése, hogy D-ben egy padlógázra, ha megindul oldalra a segge, akkor egyenesbe teszi magát, nem kell ellenkormány. érzed, hogy riszál, de nem kell csinálnod semmit, hogy egyeneseben maradjon. Kvázi ráfed így a menetstabilizátor funkciójára is, csak nem a fékerőkkel, hanem a nyomatékleosztással machinál. Persze ezzel együtt gyorsabb is lesz, mnti egy sima sperrdifivel, mert úgy játszik a nyomatékkal, hogy minél hamarabb tapadást szerezzen és tudjon tolni előre.
Mondjuk R-ben elvileg sokkal sperrdiffisebben működik és ott jobban észnél kell lenni, de keveset használtam még ott.
Erhard 242 (Pure Energy)17-02-2022 11:08:47 // 264
hát az is réteg autó ...Seat alig adnak el belőle
WarbiRunner (Gyuri)17-02-2022 11:02:46 // 263
Ez a torque vectoring érdekes kérdés. :-) Jó az, hogy elhiteti az autó veled, hogy mekkora király vagy, miközben minden feltételt ő teremt meg, hogy ne ess le az útról? Lehet hogy nekem ment el az eszem, de én ezeket a dolgokat nem kérem. Az awd pl. éles dilemma volt, kaptam egy olyan ajánlatot egy visconti zöld raktári Veloce-ra, amit szerintem rajtam kívül mindenki azonnal elfogadott volna, boldogan. Ezt sem akartam. Inkább kihoztam a számomra maximumot a Superből, ami nyilván a többségnek inkább egy szánalmas minimum :-) Nekem így jó. Úgyhogy az én véleményem ezért sem mérvadó a Tonaleval kapcsolatban, mert kb semmilyen tulajdonsága nem hoz lázba. Ha nem lesz túl nehéz, az ezerötös alapmotorral még el tudom képzelni, hogy jó kis autó lesz. Vagyis jó nagy. Vagy magas. :-) És eddig a szubjektív világom.
Viszont..Szerintem valódi probléma az, hogy az Alfa Romeo a sportosságot mostantól úgy értelmezi, hogy kihoz egy sportváltozatot 1.3-mas motorral. A legerősebb változat, a sportmodell a legkisebb köbcentis? Megbolondultak? Ezt meglépik és vezetési élményről mesélnek? Ugyanaz az Alfa Romeo aki tegnap még 510 lovas v6-os szörnyet dobott elegánsan az utcára? Ennél jobban semmi nem jelezheti a változás lényegét. De tudom, a reményhal még úszkál. Csak szegény reményhal meglátja EZT és ijedtében feldobja az uszonyt..
Viszont..Szerintem valódi probléma az, hogy az Alfa Romeo a sportosságot mostantól úgy értelmezi, hogy kihoz egy sportváltozatot 1.3-mas motorral. A legerősebb változat, a sportmodell a legkisebb köbcentis? Megbolondultak? Ezt meglépik és vezetési élményről mesélnek? Ugyanaz az Alfa Romeo aki tegnap még 510 lovas v6-os szörnyet dobott elegánsan az utcára? Ennél jobban semmi nem jelezheti a változás lényegét. De tudom, a reményhal még úszkál. Csak szegény reményhal meglátja EZT és ijedtében feldobja az uszonyt..
leopop317-02-2022 10:21:33 // 262
Na igen én is ezt hiányoltam a Giulia/Stelvio párosnál
Erhard 242 (Pure Energy)17-02-2022 09:14:55 // 261
kinézetre szép szerintem meg jó, hogy visszatértek a 3as tagolású első lámpához azt a Giulia/Stelvio-nál sem engedtem volna el ez már olyan Alfa védjegy...
leopop317-02-2022 09:12:43 // 260
Szerintem brutálisan jó, nekem misanoban tetszik eddig a legjobban amúgy.
A videó alapjan azért sok olyan dolgot tud amit a mai Plug-in hibridek nem. Jónak kell lennie a közönség számára is én drukkolok a Tonalenak nagyon!!
A videó alapjan azért sok olyan dolgot tud amit a mai Plug-in hibridek nem. Jónak kell lennie a közönség számára is én drukkolok a Tonalenak nagyon!!
carver16-02-2022 23:52:45 // 259
nézzétek meg HD-ban szépen felpolírozva. Nekem kiadja...
carver16-02-2022 23:32:57 // 258
plusz túl??? plusz súly!
carver16-02-2022 23:32:02 // 257
Aszem értem miről beszélsz, még ha ez is az első Alfám (de nem az első olasz autóm). A korrektség jegyében még hozzá akartam tenni, hogy várjuk meg z első vezetett teszteket, de ahogy Erhard is megírta, egy hibridtől attól tartok tényleg nem várhatunk nagy csodát, már csak a plusz túl miatt sem.
Ha jó autó lesz akkor egy hibridhez képest jól fog menni, és megint csak a korrektség jegyében ettől viszont lehet Alfás. Gondolj bele egyikünk sem SUV párti, de ettől függetlenül baromira körbemennék az Alpokon egyszer egy Stelvióval, mert tudom hogy úgy megy.
Az FCA/Fiat féle olaszság meg benne van, nézd meg azt a hátsó középkonzolt. Odaadták valamelyik Fiatos gyakornoknak, hogy tervezz oda valamit, de csak olyat ami van a raktárban. Hátul (most még?) az ajtó kárpit teteje is műanyag...
Ettől függetlenül én is gondolkodom rajta mert ezzel együtt is szép, és a Jazzünk már szépkorúvá válik, ahelyett pont el tudnám képzelni.
De hogy mondjak olyat is amiben már nem korrektség van hanem a sentimento: azért jó nekünk is a Tonale mert arra például nagyon rákívántam ahogy elképzeltem a Giuliát ezekkel az első meg hátsó lámpákkal. Meg ha a Tonaléban már Torque vectoring van akkor lehet hogy az alap Giuliákba is belekerülnek, azt is meghajtanám. Szóval egy-két nyalánkság még jöhet, Imparato is nagyon hangsúlyozta a vezetési élményt. A remény hal meg utoljára (és a lepényhalat is szeretem).
Amíg engem kiengednek autóval az utcára addig úgy néz ki lesznek olyan autók amivel lehet élvezni a vezetést, ha más nem vigyázok a mostanira (vagy veszek egy Ariel Atomot ) :) A gyerekeimet meg mintha egyébként sem érdekelné ez a vezetés dolog annyira...
Ha jó autó lesz akkor egy hibridhez képest jól fog menni, és megint csak a korrektség jegyében ettől viszont lehet Alfás. Gondolj bele egyikünk sem SUV párti, de ettől függetlenül baromira körbemennék az Alpokon egyszer egy Stelvióval, mert tudom hogy úgy megy.
Az FCA/Fiat féle olaszság meg benne van, nézd meg azt a hátsó középkonzolt. Odaadták valamelyik Fiatos gyakornoknak, hogy tervezz oda valamit, de csak olyat ami van a raktárban. Hátul (most még?) az ajtó kárpit teteje is műanyag...
Ettől függetlenül én is gondolkodom rajta mert ezzel együtt is szép, és a Jazzünk már szépkorúvá válik, ahelyett pont el tudnám képzelni.
De hogy mondjak olyat is amiben már nem korrektség van hanem a sentimento: azért jó nekünk is a Tonale mert arra például nagyon rákívántam ahogy elképzeltem a Giuliát ezekkel az első meg hátsó lámpákkal. Meg ha a Tonaléban már Torque vectoring van akkor lehet hogy az alap Giuliákba is belekerülnek, azt is meghajtanám. Szóval egy-két nyalánkság még jöhet, Imparato is nagyon hangsúlyozta a vezetési élményt. A remény hal meg utoljára (és a lepényhalat is szeretem).
Amíg engem kiengednek autóval az utcára addig úgy néz ki lesznek olyan autók amivel lehet élvezni a vezetést, ha más nem vigyázok a mostanira (vagy veszek egy Ariel Atomot ) :) A gyerekeimet meg mintha egyébként sem érdekelné ez a vezetés dolog annyira...
Putyesz16-02-2022 23:22:30 // 256
Ezzel csak annyit érnek el, hogy benne lesznek a co2 emisszióban! 😀😀😀
Szörnyű ezt látni.... 2ezres évek elején, fiatalon a 155,156,166,gtv stb típusokra csorgattuk a nyálunkat, 5hengeres dízelek, busso V6ok stb... 19 évesen ez fogadott mikor belecsöppentem az Alfás "univerzumba".
10 év múlva milyen lesz egy Alfa tali???... Nézzük majd az 1.3as motorokat, azon versengünk kinek nagyobb az akkupakkja, te jó isten! Hova torzul a márka, meg igazság szerint az egész autóipar????.... Vagyis csak az európai, mert a világ többi részén békében elvannak az amperszagúak mellett a belsőégésűek. Miért építik le, teszik tönkre tudatosan az európai autóipart?
Na mindegy, ezt lehet nem ebbe a topicba kell, csak felbosszant ez az egész.... Nem ezért szerettem meg a márkát!
Az hogy jól gyorsul majd a tonale, vagy nem akar az első kanyarban az árokba esni még kevés egy Alfás embernek..... Maga az Alfás életérzés(számomra) a designról, az egyediségről, a vezethetőségről(értem itt beszédes kormány, jól hangolt futómű,), sokhengeres motorokról, motorhangról, dinamikáról szól.....
De..... Sok sikert a Tonale-nak!!! A belőle keletkezett profitból meg rem tudnak gyártani majd megfizethető élményautókat , ahogy eddig is tette az Alfa!!!!
Szörnyű ezt látni.... 2ezres évek elején, fiatalon a 155,156,166,gtv stb típusokra csorgattuk a nyálunkat, 5hengeres dízelek, busso V6ok stb... 19 évesen ez fogadott mikor belecsöppentem az Alfás "univerzumba".
10 év múlva milyen lesz egy Alfa tali???... Nézzük majd az 1.3as motorokat, azon versengünk kinek nagyobb az akkupakkja, te jó isten! Hova torzul a márka, meg igazság szerint az egész autóipar????.... Vagyis csak az európai, mert a világ többi részén békében elvannak az amperszagúak mellett a belsőégésűek. Miért építik le, teszik tönkre tudatosan az európai autóipart?
Na mindegy, ezt lehet nem ebbe a topicba kell, csak felbosszant ez az egész.... Nem ezért szerettem meg a márkát!
Az hogy jól gyorsul majd a tonale, vagy nem akar az első kanyarban az árokba esni még kevés egy Alfás embernek..... Maga az Alfás életérzés(számomra) a designról, az egyediségről, a vezethetőségről(értem itt beszédes kormány, jól hangolt futómű,), sokhengeres motorokról, motorhangról, dinamikáról szól.....
De..... Sok sikert a Tonale-nak!!! A belőle keletkezett profitból meg rem tudnak gyártani majd megfizethető élményautókat , ahogy eddig is tette az Alfa!!!!
RomeoOne16-02-2022 21:00:16 // 255
Szurkolok, szép ez a Montreal zöld. Nem olcsó, de hát nem úr, aki nem herdál :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)16-02-2022 19:37:17 // 254
attól függ milyen a hajtása pl az Ampera csak az akkut töltötte a benya motorral legalább is ezt hazudták, mert biza a hajtásba is besegített, itt szerintem tölti az akkut + ha lemerül akkor csak az viszi a hajtást, no ott a gond mikor az 1.3-nak vinnie kell a 1.8 tonnát...a Mitsu Outlander is akkumerülés után simán benyalta a 10L-et ...szóval nem tudom ezzel mit spórolnak meg hova...
WarbiRunner (Gyuri)16-02-2022 18:53:05 // 253
Azt a szintet amit a Giulietta? Nézőpont kérdése, hogy mit keresel majd benne. :-)
Egy tesztvezetésre szívesen elmennék majd, hogy nálam megüti e azt a szintet, vagy nem.
Egy kompakt suvban vagyok biztos, hogy megütné a szintet, nagyon is, de az nyilván egy értelmetlen offos rásenézünk fújfúj.. XD És gondolom a világ összes pénze plusz 20 fillér az ára.
Egy tesztvezetésre szívesen elmennék majd, hogy nálam megüti e azt a szintet, vagy nem.
Egy kompakt suvban vagyok biztos, hogy megütné a szintet, nagyon is, de az nyilván egy értelmetlen offos rásenézünk fújfúj.. XD És gondolom a világ összes pénze plusz 20 fillér az ára.
András16-02-2022 17:47:16 // 252
Az nem lehet, hogy ez is olyan lesz, mint az összes PHEV?
Ha jól tudom azok úgy működnek, hogy amíg tud megy elektromosan, aztán pedig normális hibridként működik tovább, tehát érdemben nem hagyja lemerülni az elemet.
Ha jól tudom azok úgy működnek, hogy amíg tud megy elektromosan, aztán pedig normális hibridként működik tovább, tehát érdemben nem hagyja lemerülni az elemet.
András16-02-2022 17:43:40 // 251
Nagyon jó volt ez, innentől mindig így fogom mondani! :) Kalapban, pipával a számban a ház előtti padon, mint Mikszáth Kálmán: "Hmmm... Rég vezettem már olyan igazi átlagos autót..." :D
Én szeretem a Giuliettát. Szerintem ezt is szeretni fogom. És Montreal verde lesz ha nem lesz egy fél autónyi felára. :D
Én szeretem a Giuliettát. Szerintem ezt is szeretni fogom. És Montreal verde lesz ha nem lesz egy fél autónyi felára. :D
András16-02-2022 17:38:07 // 250
Ha azt a szintet hozza, mint a Giulietta, akkor boldogan fogok cserélni. A kutyáim be fognak férni a csomiba és nem az utastérben fogjuk cirkuláltatni a kutyaszőrt. :D
HOVA MÉG ENNÉL NAGYOBB RAJONGÁST!?!?! :D:D:D
Szép. Praktikus. Olyan jó lesz, mint az összes többi ALFA! :)
HOVA MÉG ENNÉL NAGYOBB RAJONGÁST!?!?! :D:D:D
Szép. Praktikus. Olyan jó lesz, mint az összes többi ALFA! :)
Erhard 242 (Pure Energy)16-02-2022 15:06:54 // 249
nem írom le előre de azért az 1.3 turbó ... írtam, hogy a Renegade-ben az 1.4 is hahhh... és abban csak egy 16kg-os akku lakik :), gondold el a szépen felhúzott 170 le + az akkupakk mikor az kifogy és vinnie kéne a nagyobb súlyt, mint pl a Stelvio ami alapban 200 nyiha vagy több ugye, akkor gondolkodjunk Béláim...
WarbiRunner (Gyuri)16-02-2022 15:01:02 // 248
A bolygó még egyben, úgyhogy annyira nagy baj nincs XD
Kazes☻16-02-2022 14:45:16 // 247
Egy kicsit el, mint rendesen... két fizikus! XD
Kazes☻16-02-2022 14:44:48 // 246
Pontosan! ;)
WarbiRunner (Gyuri)16-02-2022 14:23:40 // 245
Szerintem ha ezt kérdezed, akkor továbbra sem érted amit írok. Elbeszélünk egymás mellett, kár eröltetni :-)
WarbiRunner (Gyuri)16-02-2022 14:21:17 // 244
Mert rosszul tudod. A két autó platformjában annyi a közös, amennyi a zöld terület ezen a képen:
Ezt nagyon sokan nem tudják. És aztán az Alfa Romeo elegánsan ezt a prlatformot sem használta soha többet. Dodge, Chrysler és Jeep épült ennek a tovább módosított, nyújtott változatán. Rengeteg nagyszilárdságú és ultranagy szilárdságú acél van benne, plusz egy alu alsó keret. Nem véletlenül hangsúlyozták anno nagyon a torziós merevségét. Ami persze már akkor sem érdekelt senkit, ezért is maradt a köztudatban is csicsa Bravo.
Ezt nagyon sokan nem tudják. És aztán az Alfa Romeo elegánsan ezt a prlatformot sem használta soha többet. Dodge, Chrysler és Jeep épült ennek a tovább módosított, nyújtott változatán. Rengeteg nagyszilárdságú és ultranagy szilárdságú acél van benne, plusz egy alu alsó keret. Nem véletlenül hangsúlyozták anno nagyon a torziós merevségét. Ami persze már akkor sem érdekelt senkit, ezért is maradt a köztudatban is csicsa Bravo.
leopop316-02-2022 14:12:12 // 243
Nagyon egy rugóra járunk, ezt akartam Warbitól én is kérdezni
RomeoOne16-02-2022 13:37:36 // 242
Mondok egy példát. Ez releváns, mert van első kezű tapasztalatod. Giulietta. Az mitől Alfás, mi az az öncélúság, ami a szemedben azzá teszi?
Én nem nagyon ismerem az autót és ha ezt megkérdeznék, nem is nagyon tudom mit mondhatnék. Fiat Bravoval közös padlólemez, motorok közt is van átfedés. Rosszmájúan, tudatlanul meg lehetne jegyezni, hogy egy csicsa-Bravo.
Ha meg kéne nevezni, hogy miért más... hát gondolom a futómű. Beltér kis gag-jei. Talán morgósabb kipuff? Máshogy hangolt hajtáslánc? Nem tudom, hogy te mitől érzed Alfásnak, csak feltételezem, hogy ilyesmi okok lehetnek. De ezek nem olyan dolgok, amiket így ránézésre látsz és első látásra csettintesz, hogy ez mennyire Alfa (hisz emlékszem, Te is csak azután jöttél rá, hogy megvetted).
Ezért nem értem, hogy miért írod már le előre a Tonale-t, hogy ebben nem lesz meg az az Alfás öncélúság, amíg nem került ki a polcra. Ezek nem ránézésre látszó dolgok, és amik pl. a Giuliettát is Alfává teszik, sztem simán meglehetnek ebben is.
Én nem nagyon ismerem az autót és ha ezt megkérdeznék, nem is nagyon tudom mit mondhatnék. Fiat Bravoval közös padlólemez, motorok közt is van átfedés. Rosszmájúan, tudatlanul meg lehetne jegyezni, hogy egy csicsa-Bravo.
Ha meg kéne nevezni, hogy miért más... hát gondolom a futómű. Beltér kis gag-jei. Talán morgósabb kipuff? Máshogy hangolt hajtáslánc? Nem tudom, hogy te mitől érzed Alfásnak, csak feltételezem, hogy ilyesmi okok lehetnek. De ezek nem olyan dolgok, amiket így ránézésre látsz és első látásra csettintesz, hogy ez mennyire Alfa (hisz emlékszem, Te is csak azután jöttél rá, hogy megvetted).
Ezért nem értem, hogy miért írod már le előre a Tonale-t, hogy ebben nem lesz meg az az Alfás öncélúság, amíg nem került ki a polcra. Ezek nem ránézésre látszó dolgok, és amik pl. a Giuliettát is Alfává teszik, sztem simán meglehetnek ebben is.
RomeoOne16-02-2022 13:21:49 // 241
Én azt nem tudom, hogy miért gondolod, hogy ebben már nem lesz meg az az Alfás bugi? Miből gondolod, hogy ebben már nem lesz öncélúskodás? Nem a hagyományos Alfa selling point-okkal marketingelik már, de sztem nem véletlenül említették meg, hogy van azért ott játéktér, amitől Alfává teszik ezt is. Futómű, stb. Sztem pont, hogy meglesz benne az öncélúskodás itt is, csak odafigyelnek arra, hogy pénzt is keressenek vele.
leopop316-02-2022 13:15:02 // 240
Igen és valszeg a legrosszabb időpontban mentem be érte edzés után péntek este 8-9 fele.
Nem gondoltam hogy mindenki akkor fog sorban állni :DD
Nem gondoltam hogy mindenki akkor fog sorban állni :DD
leopop316-02-2022 12:51:55 // 239
Ez így van de azért szerintem a kettő tud találkozni erre szerintem jó példa a Tonale de persze ehhez az is kell hogy vigyék majd
TtK16-02-2022 12:43:59 // 238
Van még nyomtatott autó-motor? :O
Tocke16-02-2022 12:32:34 // 237
Amit mi alfások hiányolunk, az nem érdekli a többséget. Ami a többséget érdekli, azt mi nem hiányoljuk. De a darabszámot a többség elégedettsége hozza, nem a cuore sportivo.
leopop316-02-2022 12:30:11 // 236
leopop316-02-2022 12:24:56 // 235
SUV előtt nincs “a” betű csak az “átrajzolva” szót erre javította a telefon
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
487
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?