Forum >> Transaxle syncro
Willy31-07-2006 16:39:52 // 2456
Én szívesen megtartanám. de egy autót is alig tudok fenntartani nem hogy 2-őt. :-))
Robi31-07-2006 16:38:25 // 2455
Én is fiatalítani szeretnék, de a 90-es biztos marad. Csak esetleg lesz mellé egy 164-es.
Willy31-07-2006 16:30:51 // 2454
Az még nincs eldöntve, hogy mi lesz az utód. :-)))
De egy valamivel biztos jobb: kb. 10-13 évvel fiatalabb.
159 semmiképp. Akkor inkább már Brera. :-)))
Robi31-07-2006 16:26:47 // 2453
Miben jobb egy 155-ös? :)
Ha 159-esre cserélnéd, akkor még megértenélek. :D
Willy31-07-2006 16:20:25 // 2452
Ami eddig is volt. Nem ebbe az autóba akarom beleölni a pénzemet.
Robi31-07-2006 16:19:10 // 2451
Már megint mi a hiszti tárgya? :DDD
Willy31-07-2006 15:49:49 // 2450
Ha valaki esetleg meg szeretné menteni a vasamat és érez magában kis kihívást a javítgatásokra, annak óccsón eladó a gép. Most jutottam el arra a szintre, hogy nem kívánok vele tovább foglalkozni, és örülnék ha Alfáshoz kerülne.
ACE29-07-2006 08:47:16 // 2449
Mi is ezt a megoldást javalltuk nekik többször is, de vagy feledékenyek vagy lusták vagy nemtom... :D
Wickey28-07-2006 12:46:05 // 2448
áá, ez túl egyszerű lenne :)
Lobot28-07-2006 10:17:23 // 2447
Ez azért elég béna. Meddig tart egy matricával leragsztani a problémás részt, aztán, mielőtt megy be a kemencébe, lehúzni...
Norbika28-07-2006 09:55:20 // 2446
O.K.,észben tartom majd.Ha mégsem tudják megoldani,majd lecsiszolom énis.Köszi.
ACE27-07-2006 19:13:33 // 2445
Norbika!!! Arra kell figyelni, hogy általában a féktárcsára felfekvő középső részt is le szokták "festeni" felninél. Mi szóltunk, hogy ne, de nem tudták megoldani. :D Na mind1. A lényeg, hogy onnan utána le kell csiszolni az anyagot, mert különben nem fekszik fel rendesen a kerék, oszt jól megnézheted magad. De a gumis is fel fogja rá hívni a figyelmed.
Wickey27-07-2006 10:18:23 // 2444
IC: ehehehehe. Jajj, erről jut eszembe, beszélnünk kell.
Norbika: valahol lejjebb ott volt a weboldaluk linkje asszem, www.tenline.hu volt az.
Inner Circle27-07-2006 09:09:14 // 2443
Szerintem még azt se. A homokszóró idővel leviszi a gumikat :D
Norbika27-07-2006 08:59:17 // 2442
Pontos címet tudnál adni,igaz még nem aktuális,de feljegyezném.
Norbika27-07-2006 08:57:55 // 2441
Tehát csak a gumikat kell lehúzatni,a többit elvégzik ők.
Wickey27-07-2006 08:36:19 // 2440
Benne van:
3./ A porlakk-bevonati rendszer kialakításának művelete:
3.1./ Alumínium termékek esetén:
3.1.1./ Felületelőkészítés
- Zsírtalanítás, savas vagy lúgos típusú vegyszer vizes
oldatában, mártó eljárással.
- Oxidmentesítés, alacsony hőmérsékletű pácolószerrel,
mártó eljárással.
- Konverziós réteg képzése, néhány mikron vastagságú
kromát vagy fluórtitanát réteg felvitele, mártó eljárással.
- Szárítás
3.1.2./ Porlakk-bevonás, elektrosztatikus kézi szóróberendezéssel,
min. 40 mikron rétegvastagságban epoxid illetve
polyester alapanyagú porlakk festék felvitele.
3.2./ Acéltermékek esetén:
3.2.1./ Felületelőkészítés
- Mechanikai tisztítás, a felületi szennyezettség mértékének,
jellegének megfelelő szemcseszórás.
- Zsírtalanítás, savas alkáli típusú vegyszer vizes oldatában,
mártó eljárással.
- Konverziós réteg képzése, néhány mikron vastagságú
vasfoszfát réteg felvitele, mártó eljárással.
- Szárítás
3.2.2./ Porlakk-bevonás, elektrosztatikus kézi szóróberendezéssel,
min. 40 mikron rétegvastagságban epoxid illetve
polyester alapanyagú porlakk festék felvitele.
Norbika27-07-2006 08:15:21 // 2439
Ebben benne van a homokfújás is előtte,vagy csak a szín ára?
ACE26-07-2006 11:29:55 // 2438
Ollah!!!
Színtől függ az ár. Nekem 6500 volt darabja("16), mert metálszerű (arany) fényezés.
Gerynek 5000 volt db-ja ("15) mezei szürke színre.
Inner Circle26-07-2006 10:18:07 // 2437
Amit írtál, az érvényes :-)
Whiteskull26-07-2006 09:16:50 // 2436
Hú ez most egy kicsit bonyolult volt nekem. :))))
De azért nyugtass meg, hogy nem írtam rosszul az előző hsz.-emben. :))))
Inner Circle26-07-2006 09:12:50 // 2435
Egész pontosan B kategóriával vezethető: "a 3500 kg-ot meg nem haladó megengedett legnagyobb össztömegű gépkocsi, amelyben a vezető ülésén kívül legfeljebb 8 állandó ülőhely van - az ilyen gépkocsiból és a 750 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó pótkocsiból álló járműszerelvény - az ilyen gépkocsiból és nehéz pótkocsiból álló járműszerelvény, feltéve, hogy a nehéz pótkocsi megengedett legnagyobb össztömege nem haladja meg a vonó gépkocsi saját tömegét, és az összekapcsolt járművek megengedett legnagyobb együttes össztömege sem haladja meg a 3500 kg-ot"
Ami meg a B-t és a nehéz pótkocsit illeti 3500 kg fölött, tegnap utánanéztem és remélem hogy Robinak nincs igaza :-) Beszéljük meg (copyright Bolgár György):
Tegyük fel hogy van egy pont 3,5 tonnás autóm (zum beispiel Peugeot Boxer) és ráakasztok egy nehéz pótkocsit. Az össztömeg lesz mondjuk 6 tonna. Mi kell ennek a vezetéséhez? "E" mindenképpen, de ezenkívül?
Az "E" csak kombinált kategóriaként adható ki, például:
'"B+E": a "B" kategóriába sorolt gépkocsiból és nehéz pótkocsiból álló járműszerelvény, a "B" járműkategóriában meghatározottak kivételével"
""C+E": a "C" kategóriába sorolt gépkocsiból és nehéz pótkocsiból álló járműszerelvény"
Na mármost, Robi szerint: "A másik, hogy (az utánfutónak) 1750 kg a legnagyobb megengedett össztömege. Ezt mondjuk vontathatja egy Chrysler Voyager, vagy vmi hasonló. Nem gond, megszerzem. Viszont az ilyen méretű autóknak jócskán 2 tonna fölött van a legnagyobb megengedett össztömege. 1,75 + 2 = 3,75 Az pedig már több, mint 3,5 tonna, tehát "C"-s jogsi is kell."
SZVSZ a jogszabályból nem következik, hogy a szerelvény összsúlya befolyásolná az "alap" jogsit, vagyis hogy B vagy C. Csak azt, hogy kell az alap mellé E. Robinak abban igaza van, hogy puszta B-vel 3500kg a limit, de a B+E szabály explicit kimondja, hogy B-ben foglaltak kivételével minden "B+nehéz pótkocsi"-ra érvényes, vagyis a 3500kg-os limit itt már nem érvényes. Remélem :-)
A "C" pedig egyáltalán nem játszik, mert ott kizárólag csak 3500kg fölötti össztömegű autókról (nem szerelvényekről!) van szó.
Buktató csak ott lehet, hogy valami rejtett módon mégiscsak meg van határozva a B+E járműszerelvény össztömege, de a fentiekből nem ez következik. Amúgyse hiszem, hogy mindenkinek, aki a terepjáróval hajót vontat, van valami extra jogsija hozzá.
Whiteskull26-07-2006 08:25:10 // 2434
Amennyiben a vontató gépkocsi és a tréler együttes megengedett össztömege nem éri el a 3500 kg-ot, lehet vezetni sima "B" kategóriával is a 750 kg-nál nehezebb utánfutót. :))
Norbika26-07-2006 08:20:23 // 2433
Köszi,ha nem találok közelebb,megkeresem őket!
veteranviking25-07-2006 21:49:58 // 2432
:))))
a harmadik, na ez a járható út!
Robi25-07-2006 21:44:09 // 2431
Igaz, eszembe se jutott a 750 kiló. Itthon már felhoztam egyszer egy Skodát Keszthelyről úgy, hogy ráakasztottam a 90-esre egy 1750 össztömegű trélert. Nem volt túl sok gond az igazoltató rendőrrel, mert szerencsére még nálam is tájékozatlanabb volt. :)
fastcar25-07-2006 20:18:45 // 2430
Minden trélert csak E-vel tudsz vontatni, ugyanis csak az jogosít fel nehéz pótkocsi (750 kg feletti össztömeg) vontatására.
Egy ismerös hozott egy Astrát. Volt 'C' jogsija, meg nemzetközi árufuvarózói gyakorlata is, viszont egy lejtön hirtelen fékezniük kellett a pályán, a szerelvény bebicskázott, a kocsi lerepült, ök megpördültek, de alapvetöen megfogta a szerelvényt, mert nem borultak és komolyabb sérülést sem szenvedett a vontató autó, de a németek megbírságolták 600 Eurora, mert nem volt E-s jogsija, tehát csak óvatosan vele, mert néha utaznak is erre a Kelet-európai autók esetében.
Inner Circle25-07-2006 20:03:22 // 2429
Na pont így vagyok vele én is. Akárhányszor voltam Németországban és rajtam kívül senki sem vállalta el, hogy beszél németül, és mindig megérttettem magam (megkértem Fritzet hogy beszéljen lassan, végső esetben megfenyegettem hogy innentől kezdve angolul beszélünk majd; na, ez mindig hatott, rémülten kezdtek németül szótagolni :DDD ) Egyetlenegyszer volt, hogy vittem egy felsőfokú némettudort, na innentől kezdve egy szót sem értettem, mert ugye Fritz rögtön lekagylózta hogy egyikünk keni-vágja a nyelvet és nem fogta vissza magát a tájszólásokat meg elharapott szavakat illetően... csak pislogtam, hogy mivan? Szóval ne vigyetek tolmácsot, még mindig egyszerűbb hebegni-habogni, mint a tökéletes fordításra várni (hiába)! :-)
Robi25-07-2006 16:51:47 // 2428
Utánfutót napi 5 ezerért tudok. Csak két baj van vele. Az egyik, hogy két tengelyes, úgyhogy "E"-s jogsi kell hozzá. A másik, hogy 1750 kg a legnagyobb megengedett össztömege. Ezt mondjuk vontathatja egy Chrysler Voyager, vagy vmi hasonló. Nem gond, megszerzem. Viszont az ilyen méretű autóknak jócskán 2 tonna fölött van a legnagyobb megengedett össztömege. 1,75 + 2 = 3,75 Az pedig már több, mint 3,5 tonna, tehát "C"-s jogsi is kell. Pont ott tartunk jogsi szempontból, mintha egy nyerges autószállító kamionnal akarnék behozni hat autót. :)
A papírozásnak pedig két módja is van. Az egyik, hogy megvárod, míg eltörlik a regadót. A másik, hogy kifizeted. Van harmadik megoldás is, szerintem nem kell részleteznem. :)
Robi25-07-2006 16:46:22 // 2427
Én végső esetben beszélek németül, de csak ha nincs más megoldás. Persze akklimatizálódnom kell előtte. :)
Inner Circle25-07-2006 13:54:37 // 2426
Megvan a lökös, csak a képről hiányzik. Papírja viszont Németországban sincsen, nemhogy Magyaro.-n, szóval szövődményes lesz (bár állítólag a németet lehet pótolni).
Robi tarsolyában inkább egy német tolmács lenne, mint jobbnál-jobb ötletek a cígölésre :P
Face25-07-2006 13:26:45 // 2425
Én ide újpestre szoktam vinni a "Mihóczai és fia" kft.-hez IV. ker Elem utca 1-3. Ez egy ilyen nagy vaskapus ipari telep (a Főtáv épülete mellett kell bemeni egy utcán egy autómosó mellett, ki van nagy zöld táblázva) és annak a végében, de a portán segítenek. Az áraik teljsen korrektek egyáltalán nem drágák, alkatrész mérettől függ.
Wickey25-07-2006 13:19:40 // 2424
dehogynem lehet.
Csak be kell fizetni a regadót.
Azt meg megvárom szépen, amíg eltörlik :)
prooF_7525-07-2006 13:11:04 // 2423
Egy utánfutót olcsóbb kibérelni, vagy akár kölcsönbe elkérni valakitől.
Viszont ha ebből autót akar csinálni Wick, akkor hogy fogja lepapirozni? Mert ha jól tudom, ezt hivatalosan nem lehet lepapirozni...
Robi25-07-2006 12:08:06 // 2422
Nem, szerencsére meg se kérdezik, hogy mi az az autó a platón.
Egyébként van pár ötlet a tarsolyomban, hogy hogyan hozzuk haza. Dolgozom még az ügyön. :)
Norbika25-07-2006 11:30:32 // 2421
Hát semmiképpen nem nevezném olcsónak,plussz még egy kis áfácska is rájön,üzemanyag,autópályamatrica,letét(mennyi lehet?),parkolási díjak.Minél kevesebb idő alatt kellen lezongorázni ugye a dolgot,majdnem az autó áránál vagy,na jó ez egy kicsit tulzás,de tényleg nem olcsó.A határnál semmit nem kell fizetni?
Robi25-07-2006 10:37:01 // 2420
Elvileg saját lábán is hazajöhetne, de én nem akarok az autópálya-leállósávban szerelgetni. :) Szóval tréleren hozzuk, vagy valami teherautón. Meglátjuk, mit tudok hozzá szerezni. Ez egy kicsit drága megoldásnak tűnik, de mindenképp a legegyszerűbb, és itt a legkisebb a kockázat, hogy bármi közbejön.
Norbika25-07-2006 10:33:42 // 2419
Ez így mennyiből van itthon?Gondolom trélerrel kell elmenni érte.
Robi25-07-2006 10:30:20 // 2418
No akkor lelövöm a poént:
Ezt nézzétek... :)
Norbika25-07-2006 10:24:45 // 2417
Kellene egy kis információ!Homokfújatni szeretnék egy-két futóműalkatrészt(lengőkar,stab-rúd,stb.Tudja valaki hogy hol-mennyiért megy ez?Még a héten kellene.Köszi!
Norbika25-07-2006 08:36:38 // 2416
Információval tartozol nekünk.Képet is kérnénk!Árat is,és a jvőjérő egy kis ízelítőt:-)))
martin-i25-07-2006 08:24:58 // 2415
wazze! Gratulálok! Honnan???! milyen... izéé... kép+minden!!! :)
Ollah24-07-2006 23:29:44 // 2414
Koszi. Van egy egeszen klassz hely a Gyomroi uton, tobbszaz szint tudnak szinterezni es nem is veszes aron. Tenline-ek mennyiert csinalnak meg egy "17 gurulot? Nem talaltam arlistat.
Wick'
Grats. ;)
Ollah24-07-2006 23:27:51 // 2413
Biztos en emlekszem rosszul, de barmennyiszer nezegetem meg a felniket, Milanonak nezem. Pedig ennyiert tenyleg inkabb Q4 lesz, de... No mind1, majd eloben osszehasonlitjuk. ;)
Mindenesetre nagyon szepek lettek.
Wickey24-07-2006 23:03:40 // 2412
Rozsdabogja, de aszongya a fáma hogy komoly sérüléstől mentes. Az első lökős hiányzik, meg az alsó spoiler faszul áll, de amúgy a hűtőrács meg a homloklemez már sértetlennek tűnik. Sz'al restaurationsobjekt. :)
veteranviking24-07-2006 22:53:46 // 2411
Állapot?
donor, rozsdabogja, jó alap??
Ne csigázzz!
Whiteskull24-07-2006 22:41:10 // 2410
Gratulálok! :)))
Most jut eszembe! Aki irigy az szokott gratulálni? :))))
veteranviking24-07-2006 22:40:53 // 2409
Gratula!
pictures?
Wickey24-07-2006 22:37:45 // 2408
kiegészítés: gtv6-ját :))))
Wickey24-07-2006 22:37:27 // 2407
No, tessék gratulálni, megvettem életem harmadik GTV-jét :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
4
Guests4
445
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?