Forum >> Transaxle syncro

Robi30-05-2005 18:56:36 // 806
Kezdem az rövidebbel: syncro = szinkron, csak idegenül. :)

A transaxle pedig az Alfetták, GTV-k, 75-ösök, 90-esek, és hasonszőrű társaik hajtáslánca. A lényege, hogy nem a kardán előtt, hanem utána helyezkedik el a kuplung és a váltó, a differenciálművel közös házban. Persze most szigorúan hátsókerekes autókról beszélünk, különben semmi különös nem lenne abban, hogy a difivel közös házban van a váltó. :)
Csak hogy teljes legyen a kép: a transaxle Alfák hátsó futóműve pedig a
de-Dion híd, ami szintén jól látható a képen:

Üvegtigris30-05-2005 18:38:12 // 805
Ne hurrogjatok le, de mit jelent a transaxle és a syncro?
Norbika30-05-2005 11:56:35 // 804
O.K.Az én kocsimon egy garnitúra gumi jó,a bontottból 6 darabban jött le minden,meg nem is nagyon figyeltem rá,mikor bontottam,tehát asszem az enyém jó,de nem biztos,tavaly október óta darabokban van a vas,nem is foglakoztam még vele.
remete29-05-2005 22:55:17 // 803
A régi kéderek meg vízlehúzógumik még jók nálad? Az enyémen rizzo lecserélte az ajtókeret-kédergumikat Ladára, ami passzol ugyan, de nehezen csukódik tőle az ajtó (van benne valami drótmerevítés és kör keresztmetszetű teljesen, ami a GTV-n nem ilyen - lobot öccséével összevetve, amin az ajtó úgy csukódik, mint az álom). A vízlehúzóim meg halottak, főleg az első ablakok mellett kívül :-(, azok inkább vízbeeresztő gumik... a naptól összezsugorodtak - állítólag idővel ilyen lesz és kész. Ha valamibe belefutsz - akár olyasmibe is (csak halkan mondom), hogy valami más típusé jó hozzá - szój lécci' ! Ha más nem a fényezés után belefutsz a problémába. Ha előbb jutok valamire, persze én is szólok majd.
remete29-05-2005 22:45:00 // 802
Minden világos :-). Az öcsém is hiába akar fekete 75-öt. Az okok hasonlóak :-DDD
Norbika29-05-2005 21:50:09 // 801
Hát az van,hogy rosso volt,mikor kijött a gyáárból,de a fater megtörte úgy 95 körül,na akkor acélkék metál lett,én meg már így mentettem ki a bontós karmai közül,és az asszony egyből mondta,hogy milyen szép a szine,én meg milyen hülye vagyok,hogy ebből szerintem autó lesz még(mit ért hozzá?)Na mindegy.Szóval metál kék lesz.
remete29-05-2005 21:41:55 // 800
Weber - puff neki. Nem hagyja? Érdekes, az én asszonykámnak meg pont ez tetszik. Nem az a baj, hogy rossóban a GTV már túl csajozós :-DDD?
Norbika29-05-2005 21:36:25 // 799
Szigorúan matt fekete lesz,de a roosot nem tudom tartani,mert az asszonynak nem tetszik.
Norbika29-05-2005 21:35:29 // 798
Na most az a helyzet,hogy nekem dupla weberem van,tehát nem dellorto,mint a tiéd,de a másik mocimról még a bontóban lelopták,tehát az nincs.A leömlőt megnézem,szerintem az lesz valahol a garázsban még egy.Hogy még mit tudok adni a mociból,nem tudom,mert ki kell válogatnom,sőt mire jó lessz a turbó,biztos kell tartalék hengerfej is,dugattyúból sem egy szériát veszek valszeg.A karosszériázás 80%-a készen van,tehát ott már nagy változás csak az alvázvédelem,meg a fényezés lesz,ha rámszakad az OTP.
remete29-05-2005 21:31:35 // 797
Gondolom a motorháztető matt fekete lesz :-)!
remete29-05-2005 21:30:42 // 796
Ha tényleg ez az álmod, akkor nincs kérdésem, nosza rajta! Drukkolok hozzá. Azért biztos többe lesz, mint egy "sima" felújítás, dehát hamár lúd... :-). Jelenleg egy Dellorto karbira vadászom, amelyet jól felújíthatnék, meg keresem azt az átkötést a légszűrőhöz, aminek téli üzemben van jelentősége (a kipuffogó csonkok fölül vezet a légszűrő oldalába), főleg az autentikusság végett. Ami közvetlenül motor az kb. ennyi volna - amúgy érdekelne még leömlő (az enyém kissé gyűrött, ami visszafog némileg), asszem' az elülső lehet az. Ha vannak motyik eladóba, szólj! Mivel láthatóan kasztnizásra is készülsz, ha sikerül szerezned kédergumikat, vízlehúzógumikat, légyszi szólj, mert én már egy ideje keresem a megoldást, de hiába. Előre is köszi! Kicsifijjú! Innen üzenem, hogy a veterános kontaktnak sajna nem volt semmije GTV-hez (brühühühü :-(((().
Norbika29-05-2005 18:47:41 // 795
Motoralkatrészek közül mire lenne szükséged?
Norbika29-05-2005 18:46:46 // 794
Egyetlen hátrány,hogy még egy picit csúszik a pénz miatt a projekt vége,dehát a télen ráérek kétszer annyit túlórázni,mint most.Ez az álmom,el kell érnem.
Norbika29-05-2005 18:45:16 // 793
Na igen,csak nálam az a helyzet,hogy van itthon két darab motor szétborítva ún "kuka" állapotban,mindenképpen teljes felújítás szükséges,ebben az esetben pedig úgy döntöttem,ha lúd,legyen kövér.Különben is nagyon szeretem a turbós autókat.Autodelta mintára tervezem a dolgokat,csak nem 175 lovacska kellen,hanem 200 körül.
remete29-05-2005 18:31:08 // 792
Nézd meg, hogy az anyagok között, amit küldtem, nicsen-e 75 1,8 turbo-é. Azok a paraméterek jó tájékozódási pontot jelenthetnek. Annak a turbója és egyéb cuccai jók lehetnek neked. Minden esetre az előbbi hozzászólásomban foglaltakat fenntartom!
remete29-05-2005 18:11:01 // 791
Hajh, emberek, mi ez nagy túróláz? Nem akarok semmi lelkesedést letörni, de ezek a gépek alapból is nagyon jól mennek ám - nem beszélnve arról, hogy én pölö sajnálnám az eredeti állapotokat összebxni (az más eset, amikor csak romok vannak és abból építkezik az ember, ami van, esetleg amúgy is hegyekbe' áll a GTV otthon :-)))). Műszaki szempontból meg az a véleményem, hogy valszeg' többe lesz a leves, mint a hús. Mire minden alkatrészt sikerül megerősíteni, és főleg mire az összes beállítási paramétert sikerül belőni (ami ugye egyedi ügy lévén csak hosszas kísérletezéssel megy), a számlán egy komplett motor ára lesz. Ha meg ész nélkül ráaggatja az ember a kütyüket a mocira, egyszer csak elszálldoshat a hengerfej, eltörik a főtengely, kiolvad a szelepszár, meg istentudja mi mindent terhel a turbó. Nem véletlen ám, hogy a gyári túrós motorok sem bírják annyira, mint a simák (már a benzinesek persze), jójó, tudom hogy a túrósok mindig fel is vannak piszkálva, de akkor is! Én minden esetre nem próbálnám be. Egykor játszottam azzal az ötlettel, hogy a régi 75-öm KKK-ját lecserélem egy vízhűtéses Garrett T3-ra, ami ugye nem lett volna radikális átalakítás, mégis, amikor ezt megtanácskoztam pár szakemberrell (akik turbóznak turbó nélküli motorokat téllegesen a gyakorlatban is, meg effélék), kiderült, hogy a hengerfej esetleges lerepülése mellett még a beépitéshez állogatni kell kompressziót, vezérlést, effélét; az árból komplett motorfelújítást lehetett volna csináltatni. Talán nem kell mondanom, mit választottam inkább. Ha mégis csak motoz az a túrósítás tovább, akkor én egy komplett, eredetileg is turbós motor beépítését javasolnám. Az tutira olyannak van csinálva és megbízhatóan menni fog. A régi motor darabjainak árából meg is lehet tán szerezni. (Norbika, ha így döntesz, feltétlen szólj nekem :-))) Tippet is mondok: Lobot öccsének a '79-es GTV-je alatt egy 75-ös 1,8-as turbo hajtáslánca van. Láttam élőben, nagyon szépen megcsinálta, de elárulta, hogy nem volt egyszerű műsor így sem, hogy látszólag minden "csereszabatos". Hát ez jutott momentán eszembe.
Norbika29-05-2005 18:02:35 // 790
Hú,kedves kollegák,nagyon meleg van!Megyek is a garázsba,le az aknáb,ki se jövök holnapig.
remete29-05-2005 17:52:14 // 789
Ez nagggyon veszélyesen néz ki! Ez kérem szépen már félelmetes!
bb1828-05-2005 20:50:06 // 788
az oldalamon van a világbajnok kamaz. akkor épp 4 turbo volt rajta !!!
Norbika28-05-2005 14:12:04 // 787
Szerintem a dupla turbó nagy falat a motornak is,meg neked is,mert azt beállítani,összehangolni,összerakni úgy,hogy az ne hulljon szét,azért azt ki kell találni,hogy-merre mennyit.Beszélni kellen egy emberrel,aki épít,vagy épített már turbós autót,mert nekem csak nagyszavakban van fogalmam róla,mit kell speckósra cserélni,hogy egyáltalán menjen gép.Viszont,hogy a vezérlést hogy kell alakítani,na arról fogalmam sincs.Mert kell,azt tudom,ugyanazzal a vezérléssel ronggyá égnek a szelepek.Szóval kéne egy kis felvilágosítás e témában.
Norbika28-05-2005 14:07:25 // 786
Meg kell nézni,hogy egyáltalán befér-e,nem kell-e esetleg lakatosmunka a motortérben.Ja,gyári dugóval turbós autót fölösleges összerakni,én is csináltatom a dugókat majd,mert a teteje acélötvözet,hogy ne olvadjon ki.Nekem a 2.0-ásra milyen turbót ajánlotok?Milyen áron lehet kapni használt turbót?
Norbika28-05-2005 14:04:59 // 785
Hát nem tudom,de abban biztos vagyok hogy a tádé turbó nagyon kajak.Szerintem elég abból egy is,ha a gyárija 1,8 bar,azt meg 20 percig sem bírná a motorod,de le kell tekerni belőle.Tulajdonképpen miért akarsz egyből két turbót?
Robi28-05-2005 13:29:17 // 784
A dízel nem 0,8 körül tölt, talán inkább 1,8 körül. Majd próbáld meg egyszer összenyomni a "szívócsövemet" (vagy inkább nyomócső? :)), amikor adok egy kis fordulatot a gépnek. Olyan, mint a biciklikerék. :D
Wickey28-05-2005 13:18:37 // 783
hatalmasat??? ezt részletezd. Abban a hitben voltam ui, hogy a TD forog ilyen 4000-4500akat, hengerűrtartalom 2 liter, és ezt kell percenként 4000szer feltöltenie a túrónak olyan 0.8 bar körül. Akkor az 1.5ös hengersort is fel tudja tölteni 1 barral 5-6000 körül. Jó, a túró bonyolultabb művészet, de saccperkábé így van sztem.
Robi28-05-2005 13:08:46 // 782
Nagyon nagy lenne rá. A tádék hatalmasat töltenek a túrós benzinesekhez képest. Egy 2.0 TD turbója lebutítva talán jó lenne a 3.0-ás mocihoz, de kettő az már sok. Szerintem az Uno Turbo csigája a reális megoldás, duplázva.
Wickey28-05-2005 12:34:34 // 781
két darab 2.0TD túróra gondoltam 0.7-0.8baron. Cseredarab annyi van mint égen a csillag :-))) és egy 2.0 dízel túrója egy másfél literes (fél)motorra csak jó lesz már... :-)
Norbika28-05-2005 11:49:51 // 780
Ezért nem jó nekem a gyári csapágygarnitúra sehova,csak a polcra,mert ha minden új,és a főbb motyók erősebbek is,úgyis feltekerem hétvégente azt a turbót a pop-offal,hagy sziszegjen:-)
Norbika28-05-2005 11:48:08 // 779
Dehát aki mer,az általában nyer is!Én is turbózni akarok!
Norbika28-05-2005 11:47:27 // 778
Csak már megint ott vagy,hogy ha veszel bontott túrót,vajon nem véres-e a torka?Mert a felújítása annak télleg nem olcsó.Meg ugye más kiput kell rá csináltatni,nem árt egy bika kuplung se,hogy nem is mélyedjünk nagyon bele.
Norbika28-05-2005 11:44:46 // 777
Tök mindegy,mert gépmunka nélkül nem érdemes összetenni egy motort sem,a főtengelyt(2.5)Úgyis bekell repedésvizsgáltatni,valszeg köszörülni is kell,hogy ne két hónapot fusson benne a zsír új csapágy.De ezt is túrózhatod,kettő db Uno Turbo,mondjuk 0.6 BAR-on nem nagyon terhelő,de a jókedved mindjárt meghozná.
Wickey28-05-2005 11:40:08 // 776
mert pettyet csapágyas lett, szóval a 3.0 főtengely múlt idő. Másikat meg 100 rongyért nem veszek, még akkor sem, ha ennyiért gyári csomagolásban vadonat újat kapnék, gyári csapágysorral. Ámbár... lehet azt kéne, és két lájtos túrót ráakasztani... :-))) megint csak a pénzt ölöm a technikába, a külseje belseje meg lepukkant... kéne valami épeszű kompromisszum.
Norbika28-05-2005 11:39:52 // 775
Megmondom őszintén,én a hengerfejjel okoskodnék,de a többi 3.0-ás lenne,csak itt egy kis polír,esetleg egy kis könnyítés:lendkerék,főtengely,hajtókar,keményebb csapágy,átdolgozott hengerfej,de minden szigorúan utcára,így tartós,valamivel erősebb,nem is fogyaszt sokkal többet,de a 188-ból mindjárt 210-220 lesz.
Norbika28-05-2005 11:36:42 // 774
Miért nem a 3.0-ás főtengellyel fűzöd össze?Egy pettyet könnyítve?
Wickey28-05-2005 11:32:06 // 773
Motor okosításra van esetleg valami ötletetek? Amim van: 3.0 blokk, 2.5 blokk, 2.5 főtengely, 2.5 és 3.0 hüvely dugó szett, 3.0 hengerfejek, meg egy komplett, erős, de leharcolt 2.5 motor (gyűrűtöréses valszeg). Arra gondoltam, hogy 2.5 blokk, 2.5 főtengely, 2.5 hajtókar, 3.0 hüvely dugó, valamint 3.0 hengerfej. Ekkor lenne 2.8, és kb. 170-175 lóerő. Ami némi visszaesés a jelenlegi állapothoz (3.0, 188 le) képest. Ezért gondoltam 24 voltos hengerfejekre. Szóval ha valakinek van elfekvőben 24 szelepes 3.0 V6 hengerfeje, szóljon!
Wickey28-05-2005 11:26:17 // 772
csak motor, nézd, hosszában áll. Ugyanolyan 60 fokos V6-os mint a 2.5ös. Szóval elfér alapvetően. Van benne trükközés gondolom én, mert azon a motoron elég sok a sallang, de nem kivitelezhetetlen. A futómű váltó együttes átépítése már megoldhatatlannak tűnik, nameg szerintem a srác hülyét is kapna, ha előlkaparós lenne a kocsija :-)))
Norbika28-05-2005 11:10:37 // 771
Tud valaki valamit a 3.2-es GTv-ről?Pl:Ezt hogy oldották meg?Váltóstul,futóművel együtt átlehet tenni?
Norbika28-05-2005 11:06:33 // 770
A lázítót arra értettem,hogy nagyon durván tetszik.
Norbika28-05-2005 11:05:33 // 769
A HF tömítésről akartam képt feltenni,de nem találom.
bb1828-05-2005 09:30:09 // 768
amikre mindig nagyon figyelni kell: tisztaság és a síkok jok legyenek. nekem a versenyautoban is ez volt és rengeteg benzin, diesel, és td motorba tettem.
bb1828-05-2005 09:28:38 // 767
ezt a lázitot azért megmagyarázhatnád egy kicsit jobban mert nekem nem jött át ! mit vársz egy alsó garniturátol ? minden benne van ami kell.
bb1828-05-2005 09:26:15 // 766
ha van benne hegerfej töm akkör tuti van nyomatéklista is !
Kicsifijjú28-05-2005 09:11:34 // 765
Mit keresel Te a gépnél?! :o) Tessék napozni vagy valami! :o)
ingegnere28-05-2005 09:09:35 // 764
csakhogy ez nem hengerfejtömítés, hanem karter, vízpumpa, AC és társai. Erre nem szoktak megadni igazán nyomatékot, vagyis nem olyan jelentős, mint a HF esetében.
Norbika27-05-2005 22:58:58 // 763
Szerintem nem lesz vele gond.
Wickey27-05-2005 21:47:20 // 762
Köszi, uraim, bepróbálkozom az Ajusával. Nem mindegy, hogy 13ezer, vagy 4ezer forint a hengerfejtömítés darabja... Az a fájdalmam, hogy ez a tömítés, amivel összeraktam 2 hónapja, nagyon bevált, legalábbis az első 10ezer km-en, porszáraz a motorom, sehol semmi szivárgás. Hogy mi benne a fájdalom? Ez a 13ezer forintos kategória volt... :-(( Majd odafigyelek a szokásosnál is jobban amikor tömítem.
Adam27-05-2005 21:04:33 // 761
nekem is ajusa HF tömitésem van és volt mellette papir.
Norbika27-05-2005 21:04:03 // 760
Ez a kép lázító!!
Norbika27-05-2005 21:02:33 // 759
Nem az alsó szettet akartam feltenni,bocs,na mindegy a felsőn nincs.
Norbika27-05-2005 21:01:14 // 758
Most nézem csak,hogy az Ajusa csomagolásán nincs feltüntetve semmi csak valami gyári kód,de nem nyomaték.
Norbika27-05-2005 20:57:50 // 757
Hát mindegy,én mostmár ezt teszem fel,pontos meghúzással,remélem beválik,nem kellett kidobnom ennyi pénzt.Meglátjuk.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.