Tegnapi szerzemény IC-nek köszönhetően:
Most már egy-két év és teljesen jól fog kinézni az autóm :-))))
Forum >> Transaxle syncro
silversurfer15-06-2005 12:59:11 // 906
remete15-06-2005 12:50:34 // 905
? Valaki?
remete14-06-2005 23:33:47 // 904
Speciálisan lobot figyelmébe:
Ezek az én egykori, most öcsém autójának oldalkárpitjai (már ami látszik a képen), ha még érdekel a téma, elbótolhatjuk (mondjuk cserében a tekerengyűkért, meg tanksatyiért), mivel megígértem neki, hogy csinálok rá műbőrből újakat. Ha gondolog amúgy a tiéden is lehet új, mert nem bonyolult ügy. Értekezzünk mindenképpen!
Ezek az én egykori, most öcsém autójának oldalkárpitjai (már ami látszik a képen), ha még érdekel a téma, elbótolhatjuk (mondjuk cserében a tekerengyűkért, meg tanksatyiért), mivel megígértem neki, hogy csinálok rá műbőrből újakat. Ha gondolog amúgy a tiéden is lehet új, mert nem bonyolult ügy. Értekezzünk mindenképpen!
remete14-06-2005 23:29:14 // 903
remete14-06-2005 23:25:12 // 902
Inner Circle14-06-2005 13:54:28 // 901
Tudod mit, örülj hogy nem a GTV6-nak b.szta neki, mert ugyanúgy leállhattál volna azzal is oda, ugyanúgy nekiment volna és nagyjából ugyanannyit is kapnál érte a biztosítótól, ráadásul még életfogytot emberölésért.
remete14-06-2005 13:25:07 // 900
Tegnap belebotoltam két Brembo fékbe, de nem tudom milyen Alfán volt... majd teszek fel képeket. Más: újra van hitem a mesteremberekben (kár, hogy lassan kihalnak - szó szerint sokszor), a többit este :-)))))
ingegnere14-06-2005 08:18:25 // 899
Srácok, ha van valami fontos dolog, az index Alfetta topicjában megtaláltok.
ingegnere14-06-2005 08:03:48 // 898
269mm.
Az elmélkedésedet nem igazán értem. Egy féknyereg kiválóan teszi a dolgát 30-50 éves korában is ha megfelelően volt tömítve. Konstrukciójából adódóan az elhasználódása elhanyagolható. Amit cserélni kell az a tárcsa és a betétek.
ingegnere14-06-2005 08:01:42 // 897
Hát tényleg nem egy szívderítő látvány...:-(
silversurfer13-06-2005 21:37:57 // 896
Mekkora a Ti tárcsátok átmérője? én valami 266 körülire emlékszem...
Azon gondolkozom hogy jobb volna lecserélni újakra de GTV6 méretüre, mert valahogy ezeknél a főbb és fontos alkatrészeknél nem feltétlenül ragaszkodom a 10-15 éves dolgokhoz...
Attie13-06-2005 21:28:59 // 895
Jujj de csúnyán néz ki az a futómű :(
De tudod mi lesz... azt mondja, hogy avultatja és majd kiszúrja a szemed 20e Ft-tal :(
Wickey13-06-2005 21:16:38 // 894
Na, lenn voltam Lacházán körbefényképezni:
Így jártunk 1.
Így jártunk 2.
Remélem nem kell sokat ütni a kárfelmérőt hogy rájöjjön, hogy a nem látványos sérülés komoly összegű javításokat taka.
Szervókormánymű, futóműben gömbfejek, szélvédő... mind-mind 15-20ezres tételek. Most, hogy a gtv is nyeli a lóvét, tiszta öröm.
Wickey13-06-2005 19:22:50 // 893
Elég sűrűn fordul elő azért 5x98as felni.
Én most speciel két garnitúrát is tudok (az egyik, 16 collosért nagyon nyáladzok...). Újabb alfákon is sűrűn ez van, tényleg, az ET és a középső furat mérete stimmel? Tudja valaki?
Inner Circle13-06-2005 13:52:58 // 892
Wickey és az ócska dízel vas, hát mit is mondhatnék erre?
Összenőtt, ami összetartozik! :PPP
(Mondom én az 1.4 fehér kombi Asztmából!) :DDD
Adam13-06-2005 12:49:20 // 891
annyira nem drága ám egy 5*98-as felni, inkább csak türelem kell kivárni egy jó ajánlatot. nekem kb fél éven belül kettő is érkezett.
nagyon jó a GTV6 fék
ingegnere13-06-2005 12:37:17 // 890
Szerintem nem. De számadattal nem bírom alátámasztani.:-)
ingegnere13-06-2005 12:36:17 // 889
Hát erről érdemben nem tudok nyilatkozni, uis hosszú távú tapasztalat még nincs.
A brembo betétje is nagyobb, nagyobb a felület, alu a nyereg, tehát a hő itt is el tud disszipálódni, az más kérdés, hogy egy belső hűtésű tárcask valószínűleg jobb hatásfokkal dolgozik.
Egy biztos, a fékhatás jobb,mint Ate nyeregnél. A tartósság ebben az esetben másodlagos kérdés.
Norbika13-06-2005 12:33:20 // 888
A főfékhengeretek más a GTV6-ban,mint a 2.0-ban?
Norbika13-06-2005 12:32:03 // 887
Kiváncsi lennék,mennyire tartós a megoldás,mert ahogy írod,csak a nyerget cserélem ki,viszont a tárcsa marad,tehát a GTV6 nyerge betétekkel markol rá a gyári 2.0-ás tárcsára,ami a tömör fajta.Nem melegszik túl a tárcsa?Vagy nem kopik el gyorsan?Végülis mindegy,van itthon pár 2.0-ás tárcsa,ha olyan jó,mint mondod,kipróbálom majd,ha rakom össze a gépet,csak nincs nyergem hozzá.
Norbika13-06-2005 12:28:31 // 886
Jó,kipróbáljuk.
ingegnere13-06-2005 12:15:28 // 885
Wickey
Sajnálom a 90-et.:-/
Múlt héten vettem észre, hogy van.
ingegnere13-06-2005 12:14:09 // 884
Mondok egy tippet!:-)
Szerezz egy garnitura BREMBO elsó féknyerget GTV6-ról vagy 75-ről. Ha abból kiveszed a közdarabot, jó a gyári tömör tárcsára. És a hatás ELKÉPESZTŐ!
Én szkeptikusan fodgadtam az ötletet, de Ali76 kolléga kivitelezése meggyőzött az ő igazáról. Tényleg óriási előrelépés, és a legolcsóbb. Mellesleg átalakítást sem igényel, csupán egy kis hézagolást.
Norbika13-06-2005 12:08:28 // 883
De a GTV6 féktárcsáját,ha beszerelem,akkor asszem csak 5.körosztós felni megy fel a verdára,akkor meg már jóval drágább a móka,vagy ugye lehet átalakítót feltenni,amit nem szeretnék,mert szélesíti a nyomtávot,amit megintcsak nem akarok,mert fárad a futómű tőle.Szóval a GTV6 fékei sajnos nem jók.Egyébként,amit írtál 2.0-ás kasztniról,mennyiért mérik,és mi jár hozzá?
remete12-06-2005 23:24:08 // 882
Szép gép lehet... :-/ Lássuk a képét neki!
Wickey12-06-2005 22:21:39 // 881
mondjuk így kölcsönbérleti szerződés tárgyát képezi.
Haver számította be az eladott 164esébe, és most mászkálunk vele, mielőtt kiosztunk róla 2 betétlapot és elbontjuk.
Attie12-06-2005 22:17:52 // 880
Uhh.. akkor még az előző tulajjal is kell egy két kört futnod :(
Ismerőstől vetted?
Wickey12-06-2005 22:12:44 // 879
Jól hangzik. Még elfilózok rajta, először legyen fertig a GTV :-)
ps: vanosz azóta egy dízel Alfetta, de annál csótányabb autót még nem láttam, majd rakok fel róla képeket. Egy év műszaki. höhö... ma mentem tescoba, megállok a parkolóban, erre elkezdett füstölni a műszerfal. Ott röhögtem kínomban. Patent, már beindulni sem szeret, külön mutatvány valahogy előcsalogatni a gyújtást benne. Valami olyasmi, hogy jobb kézzel a kulcsot mószerolja az ember a gyújtáskapcsolóban, a bal kézzel meg a vezetékköteget rángatja. A motorja viszont hibátlan, megy mint golyó, ellenben a kardán pöttyöt üt, szóval ajánlott sebesség 60, max sebesség 80, mert 2500rpm felett majd' széthullik a kasztni. Hátsófék nincs rajta, az első közül is csak a jobboldali fog úgy ahogy... rég ültem ennyire életveszélyes autóban. De egy év műszaki... és van vonóhorog :-P
remete12-06-2005 22:04:58 // 878
Hali! Tudom, messze van, meg mindenféle, de hátha: Kazsokon lakik egy öreg gépészmérnök, akinek két Alfa 90-ese volt, bontva eladta őket (ami jó volt 75-re azt még én hordtam el tőle pár hónapja). Áll neki az udvarán egy karambolmentes, gyakorlatilag rozsdátlan fehér 90-es kasztni (fehérre fényezték, láttam már szebbet is, meg rondábbat is - szóval elmegy), felbakolta az illető jó 40cm-re a földtől stb... Ablakok benne vannak, ülés ez-az benne van, de amúgy üres, a szélvédő felverődés miatt repedt sajna. Amikor én kérdeztem még el akarta vitetni roncstelepre (ingyé elhozhattam volna). Egy telefont megér, ha van fuvaros ismerősöd. A nevét elfelejtettem sajnos (valamilyen József rémlik). A telefonszáma: 0670/310-4218. Sok sikert!
Wickey12-06-2005 21:57:31 // 877
Olasz féktárcsa darabja újonnan 13 a Unixnál...
Jurid (amire azt mondják, hogy gyári minőségű) 16/stück...
Wickey12-06-2005 21:53:55 // 876
Próbálj gtv6 féket szerezni előre.
100% compatible, és felfér a 14es felni alá. Az asszem nagyobb, és belső hűtésű.
Norbika12-06-2005 20:57:38 // 875
Szerintem mindenképp cserélj fékolajat,elöl a gumi fékcsöveket,nézd meg,milyen állapotban vannak a nyergek,a tárcsa hullámos-e,nincs-e megrepedve(azzal nem menj egy métert se!)
silversurfer12-06-2005 20:55:12 // 874
Igazatok van!
Norbika12-06-2005 20:49:52 // 873
Akkor is fontosabb a féked szerintem is,a kasztnidat láttam,azért nem fog széthullani alólad,viszont,ha 160-nál jössz rá,hogy nincs féked....
silversurfer12-06-2005 20:46:58 // 872
Ezen a témán már én is sokat gondolkoztam, hogy melyik előbb de elől a motortérben a sárvédőnél már kicsit gázos a helyzet.
Viszont garázsom az nincs sajnos :-(((((
Wickey12-06-2005 20:40:57 // 871
Ha rám hallgatsz, először fék, utána kasztni...
Hülyén venné ki magát, ha a frissen kikupált autóval beleszállnál valamibe a rossz fékek miatt. Kasztnival elég lesz a tél előtt, ősszel foglalkoznod, hogy a csillaggarázsban minél kevesebb kár érje a kasztnit télen.
silversurfer12-06-2005 20:30:07 // 870
Szerintem nem. A fékolaj nem tudom mikor volt cserélve, pár betét meg lett egy éve cserélve.
A karosszériás után ez lesz a következő project!
Norbika12-06-2005 20:26:01 // 869
Jó műszaki állapotban vannak?
silversurfer12-06-2005 20:25:24 // 868
Én a mostani fékeket gyengének találom még ehhez a 2 litereshez is...
Norbika12-06-2005 20:21:41 // 867
Fék témában:A jó minőségű tárcsák darabja 15-40.000,betétek 10-30.000-ig,természetesen/darab.Ezzel okosabb lettél te is,én is,csak nekem ez drága,úgyhogy egyenlőre a féktéma nálam stoppol,jó a gyári(még)Műszakin így is lessz elég bajom a turbó miatt.
Norbika12-06-2005 20:19:10 // 866
Nagyvonalakban a blokk marad,a főtengely,elméletileg a hengerfejnél a szelepekkel kell variálni.Remélem,fokoltatni nem kell a vez.tengelyt.
silversurfer12-06-2005 20:19:03 // 865
A fék téma érdekel, majd ha okosodsz akkor okosits :-)))
Norbika12-06-2005 20:17:03 // 864
Ja,majd elfelejtettem,olajhűtőt kell szereznem,mert az nincsen.Lessz még itt min gondolkodni.
Norbika12-06-2005 20:15:50 // 863
Ezt még pontosan nem tudom.Valszeg bemegyek a Pál-hoz az egész cókmókkal,elmondom mi a tervem,elméletileg tudnak segíteni,ugye a dugattyút ők készítik,csapágyat is tudnak adni a főtengelyhez,leömlőt kell csináltatni,stb,stb.Pénz kérdése,szépen apránként megcsináltatok ezt-azt,úgyse lesz jövő nyárig autóm,az biztos.
Norbika12-06-2005 20:13:01 // 862
Fékeknél egyenlőre semmi újdonság,holnap szedem szét őket.Nyergek mennek eloxálásra,Szerintem max szerzek be sporttárcsákat betétetekkel,bár az ára húzós lesz,egyenlőre a gyári fékek mennek vissza majd,különböző tuning sitekon nézelődök,ki milyen fékeket ad,persze kompatibilis kell,hogy legyen.A fém fékcsöveken is gondolkozom,a nyomáspontot tudod javítani vele,ilyen fém rostokkal erősített motyó.
silversurfer12-06-2005 20:10:09 // 861
A motort mennyire kell átépiteni, megerősiteni??
Norbika12-06-2005 20:07:18 // 860
silversurfer12-06-2005 20:03:18 // 859
A fékek terén mire jutottál??
Azokat is kéne cserélned, én is keveslem ezt a 261, 248 konfigurációt, előre jobb lenne valami hűtött de csak olyan ami kényelmesen befér a 14-es felni mögé.
Norbika12-06-2005 19:59:02 // 858
Pontos elképzeléseim nincsenek még a végeredményről,de 200 lovacska nem lenne rossz:-)Majd meglátjuk,mit mondanak azok az emberek,akik értenek hozzá,meg azt is hogy meddig mehetek el a teljesítmény terén.
silversurfer12-06-2005 19:38:41 // 857
Én is kb. igy értettem :-)
Te úgyis újra épited az autót igy tudod a turbóhoz igazitani a többit.
Én altalában ráérősen vezetek nem nyomom annyira (sajnálom az autót meg rosszak az utak), úgyhogy talán majd egy másik autónál lesz turbó. Neked addig is hajrá, kiváncsi vagyok mit lehet kihozni ebböl :-))))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
573
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?