Ott leszek. Egész nap. :-)
Forum >> Vezetéstechnika
PietroStelvio09-03-2024 10:27:35 // 575
Halesz14-11-2023 19:46:38 // 574
Régóta mondják, mondjuk, hogy évente legalább egy vezetéstechnikai tréningre mindenkinek el kellene menni az autójával...
Aktuális beszámolónk, komoly videóval: https://alfaamore.hu/esemenyek/Tempo2
Aktuális beszámolónk, komoly videóval: https://alfaamore.hu/esemenyek/Tempo2
Kazes☻11-10-2023 11:59:41 // 573
denpet25-02-2023 16:27:33 // 571
Sziasztok!
Mar csak egy hét! :)
Ki milyen gumival érkezik? Gondolkodom, hogy már feltegyem a nyári szettet, bár a P zero corsa hidegben meg alig tapad..
Szóval ki mit gondol?
Mar csak egy hét! :)
Ki milyen gumival érkezik? Gondolkodom, hogy már feltegyem a nyári szettet, bár a P zero corsa hidegben meg alig tapad..
Szóval ki mit gondol?
Kazes☻09-12-2021 19:15:49 // 570
Végre itt a tél!
Milyen autó ez, hogy így bírja...?! :)
Milyen autó ez, hogy így bírja...?! :)
Kazes☻16-09-2021 21:00:26 // 569
Kazes☻10-04-2021 21:01:09 // 568
Odaért a kocsival a földomláshoz, hihetetlen, ami ezután jött - videó
Azt hiszem, hogy még az off - road-osok is megirigyelhetik. :)
Azt hiszem, hogy még az off - road-osok is megirigyelhetik. :)
Kazes☻08-04-2021 21:09:02 // 567
Kazes☻20-05-2020 20:44:42 // 564
Igen, ezt láttam már... elég gáz... de szerencse, hogy senkit nem talált el.
Piritu - 1.000.00020-05-2020 20:05:11 // 563
Így van.
Ha meg mégis ott van illik észrevenni. Az út és látási viszonyoknak megfelelő tempó a lényeg.
A többiek nem pördültek meg...
Van itt egy jó példa videó: klatty
A kommentelők tudják hogy rossz az út, rosszul lett a sofőr, stb. Pedig egyértelmű hogy a tempó volt sok. Az egyik fórumban írt aki ott volt, a sofőrnek semmi baja se volt.
Ha meg mégis ott van illik észrevenni. Az út és látási viszonyoknak megfelelő tempó a lényeg.
A többiek nem pördültek meg...
Van itt egy jó példa videó: klatty
A kommentelők tudják hogy rossz az út, rosszul lett a sofőr, stb. Pedig egyértelmű hogy a tempó volt sok. Az egyik fórumban írt aki ott volt, a sofőrnek semmi baja se volt.
Kazes☻20-05-2020 19:42:56 // 562
Na, ja... bár valójában ott sem kellene lennie, mármint a tócsának.
Piritu - 1.000.00020-05-2020 19:38:40 // 561
Ilyesmi miatt kell ésszel hajtani a vizes autópályán.
Kazes☻20-05-2020 18:39:00 // 560
Suhant a belső sávban, aztán jött egy pocsolya - videó
Ilyesmikért van a tanpályán a hátsókerék rántás... :)
Ilyesmikért van a tanpályán a hátsókerék rántás... :)
G-MANN🍀06-05-2020 19:58:49 // 559
Már lehet jelentkezni 😉
szelod922-02-2020 14:28:44 // 558
Az októberi tréningre mikor lehet jelentkezni? :D :D :D
Köszönet a szervezésért, nagyon jó volt. Várható az eseményről videó vagy képek?
Köszönet a szervezésért, nagyon jó volt. Várható az eseményről videó vagy képek?
carver22-02-2020 14:19:12 // 557
Halesz, köszi a szervezést, szuper volt a tréning, a hangulat és külön köszönöm hogy remek időjárást intéztetek :D
Halesz13-02-2020 15:14:13 // 556
Korlátozott számban van még helyünk a jövő szombati vezetéstechnikai tréningre:
Délelőtt: 1 autó
Délután: 4 autó
Délelőtt: 1 autó
Délután: 4 autó
Arslan20-10-2019 11:04:56 // 555
Csakhogy a kézifékkel csak pillanatokra tudod befolyásolni a haladás irányát, a hatsó kerék túlpörgetésével pedig nagyjából amíg akarod. Persze ez függ az erőtől is. De egy hátsókerekessel így tudod a gázpedállal is kormányozni, míg a kézivel csak pillanatokra tudod megtörni az erők irányát. Ahogy Király Gabi pécsi VFTS pilóta is mondta az autója bemutatójában, a hátsókerekes autóban két kormány van. A kormány és a gázpedál.
WarbiRunner (Gyuri)16-10-2019 10:46:57 // 554
Olvasd újra az 550-est :-)
Amúgy meg minden autót a kormányzott első kerekeivel és az egyensúly áthelyezésével, kormányzol. Mindegy hol hajt. A kerék kipörgetése hátul arra szolgál, hogy elvessze a tapadást, így a farát tolja ki a centrifugális erő. Elvileg, ha nagyon hirtelen terheled vissza, akkor ugye hátul visszatapad, megszűnik a farának a sugár irányú mozgása, leteszi az "erőt" az útra, és képes a bekormányzott első kerekeket megcsúsztatni úgy, hogy egyenesen alulkormányzottan fog csúszni az autó. Nem vagyok egy gyakorlott hátsókerekes driver, anno Ladát vezettem párszor és néha gokartot :-) De ennek kéne történni. Elsőkerekesnél ugyanezt a far csúsztatást kézifékkel éred el. Tudom, hogy nem olyan "vagány", pedig ugyanaz történik. Megszünteted a tapadást, a centrifugális erő (ha kanyarodsz) sugárirányban elmozdítja a hátsó kerekeket. Ha gázra lépsz, az eleje is elveszti a tapadást, sodródik. Ha elengeded a kéziféket, alulkormányzásba megy át, ha viszont a gázról lépsz le, újra túlkormányzás irányba viszed. Nyilván függ az adott autó súlyeloszlásától, gumijaitól, hogy pontosan mire, hogyan reagál. A 146-tot simán kézifék nélkül, csak gáz+gázelvétel kombinációval szembefordítom neked :-)
Szóval szumma: a kormánnyal kormányzunk, de mindkét hajtás esetén adott a lehetőség átterheléssel és a tapadás vesztés szabályzásával is befolyásolni az autó haladási irányát :-)
Amúgy meg minden autót a kormányzott első kerekeivel és az egyensúly áthelyezésével, kormányzol. Mindegy hol hajt. A kerék kipörgetése hátul arra szolgál, hogy elvessze a tapadást, így a farát tolja ki a centrifugális erő. Elvileg, ha nagyon hirtelen terheled vissza, akkor ugye hátul visszatapad, megszűnik a farának a sugár irányú mozgása, leteszi az "erőt" az útra, és képes a bekormányzott első kerekeket megcsúsztatni úgy, hogy egyenesen alulkormányzottan fog csúszni az autó. Nem vagyok egy gyakorlott hátsókerekes driver, anno Ladát vezettem párszor és néha gokartot :-) De ennek kéne történni. Elsőkerekesnél ugyanezt a far csúsztatást kézifékkel éred el. Tudom, hogy nem olyan "vagány", pedig ugyanaz történik. Megszünteted a tapadást, a centrifugális erő (ha kanyarodsz) sugárirányban elmozdítja a hátsó kerekeket. Ha gázra lépsz, az eleje is elveszti a tapadást, sodródik. Ha elengeded a kéziféket, alulkormányzásba megy át, ha viszont a gázról lépsz le, újra túlkormányzás irányba viszed. Nyilván függ az adott autó súlyeloszlásától, gumijaitól, hogy pontosan mire, hogyan reagál. A 146-tot simán kézifék nélkül, csak gáz+gázelvétel kombinációval szembefordítom neked :-)
Szóval szumma: a kormánnyal kormányzunk, de mindkét hajtás esetén adott a lehetőség átterheléssel és a tapadás vesztés szabályzásával is befolyásolni az autó haladási irányát :-)
Arslan16-10-2019 10:06:53 // 553
Nem egészen. Hatsókerekest az elejével kormányzod, de valójában az elejével és a hátuljával is. Persze ha nincs mindenbe belepofázó menetstabilizátor.
G-MANN🍀16-10-2019 09:18:42 // 552
:-)
mindig a gázon a lábam :-) :-)
mindig a gázon a lábam :-) :-)
WarbiRunner (Gyuri)15-10-2019 21:58:04 // 551
Sőt, így nézve, ha állsz a gázon is mindegy, ha már elvesztetted a tapadást.
WarbiRunner (Gyuri)15-10-2019 21:57:19 // 550
Ha nem állsz a gázon közben, akkor kb tökmindegy szerintem. Mozogsz egyenes vonalú egyenletes mozgással, és egy erre merőleges akkora erőt alkalmazol, aminek nem. tart ellen a tapadási surlódás. Ebben, a mozgásra merőleges irányban fog elmozdulni az autó hátulja.. Elfordul egy tengely körül, miközben a forgási tengelye mozogna tovább egyenes vonalban. Hogy mi történik, az függ attól, hogy mi körül fordul, és milyen tapadás tud kialakulni kerekeken. A drift sem azért következik be, mert hajtja a kerék, hanem mert tapadást veszt azáltal, hogy elforog. Szerintem így van, de meggyőzhető vagyok :-)
G-MANN🍀15-10-2019 20:36:21 // 549
A felvetés nem pont így szólt, csak arra irányult, hogy azért nem igazán összehasonlítható, hogy egy hátsó kerekes autó hajtott kerekét rántod ki, ami még gázadás közben tol valamerre, vagy egy első kerekes autó hátát rántod ki, ami csak úgy gurúl, de nem hajt. Sztm
Kazes☻15-10-2019 19:13:53 // 548
Elég, ha megnézel egy pl.egy esős F1 futamot. Ott láthatsz mindenre példát. :)
WarbiRunner (Gyuri)15-10-2019 18:47:13 // 547
Hogy csúszik el oldalra egy előre haladó autó első kereke? És mihez képes? És mit csinál a hátulja? Megy tovább? :-)) Ha az elejét tolod meg, a hátsó kerekek "körül" , ha a hátulját, az elsők körül akar majd fordulni (nagyjából). Valószínűleg foghatatlanabb hajtástól teljesen függetlenül az előbbi. A hátsókerekest is elöl kormányozzuk :-) Plusz nem tudnék olyan életszerű szituációt, amikor az eleje kezd el oldalra csúszni (kivéve egy ütközés, ahol már mindegy). A mozgás jellegéből adódóan vagy tovább csúszik egyenesen, vagy elkezdi utolérni az autó elejét a fara.
Hogy melyik hajtástípusnál mi a helyes reakció, szerintem ez az igazi kérdés. Vagyis igazából autó függő, mert pl a két elsőkerekes Alfám közt is akkor a különbség van, hogy hihetetlen.
Hogy melyik hajtástípusnál mi a helyes reakció, szerintem ez az igazi kérdés. Vagyis igazából autó függő, mert pl a két elsőkerekes Alfám közt is akkor a különbség van, hogy hihetetlen.
Kazes☻15-10-2019 16:36:30 // 546
Na, ja... azért lehet driftelni a kocsi orrával! :D
Liquid15-10-2019 16:28:37 // 545
Ha a hátulja elszabadul, akkor biztosan nem irányítod sehova, ha az eleje, azzal még lehet kezdeni valamit
Kazes☻15-10-2019 16:14:40 // 544
Vagy pont fordítva... mert ha az eleje csúszik, akkor elvesztetted és kb. már csak utazol valamerre, amíg meg nem áll... szvsz. :)
Liquid15-10-2019 15:57:33 // 543
gondolom azért csinálják így, mert az autó hátuljának megcsúszása az ami veszélyes és nehezebben kontrollálható
VV615-10-2019 11:36:35 // 542
elcsúszna arra, amerre kilökik...
G-MANN🍀15-10-2019 11:02:26 // 541
Azért egy észrevétel ehhez a rántópados teszthez. Én azt gondolom, nem mindegy, hogy egy hátsó kerekes autó hajtott kerekét rántják ki és ezáltal azonnal valamilyen oldalsó irányba lökik a hajtott kereket, i arra tol tovább abban a pillanatban, vagy egy első kerekes autó hátsó kerekét rántják ki, ahol az első kormányzott kerék azonnal irányba áll (ha oda tekeri a sofőr) és oda húzza az autót.
Kiváncsi lennék, ha az orrát löknék ki egy első kerekesnek, akkor mi történne. :-)
Kiváncsi lennék, ha az orrát löknék ki egy első kerekesnek, akkor mi történne. :-)
kapeka (Nagyvad)13-10-2019 22:45:13 // 540
Erre könnyűszerrel válaszolok: Feleségem 146-tal egyszer sem pördült meg, jobban csinálta, mint én a 166-tal, viszont pár hónapos Continental gumik voltak fent. Mondta is az instruktor, hogy a gumi típusa és állapota (kopottsága) sokat hozzátesz, ez látszott a fékúton is.
RomeoOne13-10-2019 22:07:38 // 539
Négyévszakossal jobban szerepelne. Ez a műgyanta kicsit olyan, mintha jégen mennél. Négyévszakos jobban belekapaszkodik, mint a nyári gumik. Nekem az volt a tapasztalatom, hogy ilyen szinten már az elektronika nem tud beleavatkozni. Hiába kapcsolgattam a VDC-t, semmi különbséget nem éreztem.
WarbiRunner (Gyuri)13-10-2019 21:32:51 // 538
Amúgy az kezdte piszkálni a fantáziámat, hogy vajon hogy szerepelne (le) a 146. Nincs abs, nincs vdc, négyévszakos gumik vannak rajta. Meg lehetne fogni? Csak a gumi és az elektronika számít, vagy nyom a latban az is, hogy az autót jobban lehet érezni?
WarbiRunner (Gyuri)13-10-2019 20:36:49 // 537
Pedig már azt hittem, hogy a 159-eshez nem is kell tudni vezetni. Megold mindent :-)
Egyébként sejtettem.. :-)
Egyébként sejtettem.. :-)
Halesz13-10-2019 19:21:36 // 536
Halesz13-10-2019 19:20:22 // 535
Hm, tudtam, hogy valami gyanús lesz a videóban :) De pördült meg 159-es is :)
RomeoOne13-10-2019 19:02:45 // 534
Egyébként a sárga féknyerges piros Giulia QV-ról mit lehet tudni? Az magyar volt egyáltalán? Az első rendszáma meglepően kicsi. Vagy az valami kincstári (importőri) autó?
RomeoOne13-10-2019 16:46:29 // 533
Zolibácsi13-10-2019 15:06:16 // 532
nekem is ezt tűnt fel, hogy a 159 atomstabilan ment át mindenen
WarbiRunner (Gyuri)13-10-2019 11:38:32 // 531
Mármint hogy 159-ről nincs megforgós, az mind kikorrigál. Ha jól figyeltem :-)
WarbiRunner (Gyuri)13-10-2019 11:36:03 // 530
Jó az összefoglaló videó :-) Kedvet kaptam a következőhöz.
A bevágásokban érdekes módon csak a 159-ek nem forognak meg. Lehet csak véletlen :-)
A bevágásokban érdekes módon csak a 159-ek nem forognak meg. Lehet csak véletlen :-)
Halesz16-09-2019 16:29:04 // 529
Van még három helyünk a jövő szombati vezetéstechnikai tréningünkre!
https://alfaamore.hu/esemenyek/vezetestechnika-01
https://alfaamore.hu/esemenyek/vezetestechnika-01
Halesz06-08-2019 18:06:53 // 528
Piritu - 1.000.00022-11-2018 14:17:34 // 527
Ha németbe megyek egyre többször tapasztalom, hogy Ausztrián 130 tempomattal jobb átlagot lehet futni, mint a németeknél olykor 200 fölé is tolva. Mostanában ott se szoktam 150-160 fölé belőni a tempomatot, nem nagyon van értelme.
RomeoOne22-11-2018 14:04:42 // 526
Hétvégén leugrottam Tatabányára Fish! koncertre. Éjjel fél 12 felé indultunk haza, az M1-esen is lehetett volna nagyon gyorsan is haladni, nem sokan használták :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
712
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?