Forum >> Pályaautózás

13722-06-2011 13:57:58 // 360
Konrétabb példa: nekem például állítható Konik vannak. Ha elöl full puhára állítom, hátul pedig fél fordulatnyit tekerek rajta, akkor lesz semleges a viselkedés. Minél keményebbre állítom relatíve az elsőhöz képest a hátsót, annál inkább a seggét tolja. Fordítva pedig minél keményebbre állítanám az elsőt, annál inkább az orrát tolná.
Állatható stabilizátornál ugyanez, csak ott az állítás más. Ha elöl keményebbre van tolva, akkor orrtolós lesz, ha hátul, akkor seggtolós. Általában van több lyuk az állítható stabilizátorokon, ezekkel lehet a keménységüket szabályozni. És akkor ezen belül van még az, aminek külön a kompressziós/extenziós csillapítását is lehet állítani.
Ennél a teljes rugóstagok, mint pl. a PSS széria annál tudnak többet, hogy a magasságot is tudják állítani. Ha hátul magasabb az autó, akkor jobban tolja a seggét, és fordítva.
A Bilstein egyébként szerintem inkább utcára való, mint pályára. Legalább is, amiben nem külön kompressziócsillapítás állítás, szinte tuti, hogy utcára van. Pályára alig kell kompressziócsillapítás ugyanis, akkor jól át lehet döngölni a kerékvetőkön.
Belga22-06-2011 13:55:38 // 359
kemeny vagy csoki :)
13722-06-2011 13:49:03 // 358
Úgy értem, hogy az alul/túlkormányozottságot általában 3 dologgal szokás állítani. Lehet persze máshogy is, de ezek a kézenfekvőek: 1. Futómű terpesztés állítással 2. állítható stablizátorrokkal 3. állítható keménységű lengéscsillapítással.
Mivel az elsőt állítani nehézkes, ezért a 2.-3. verziót szokás. A keménység állításának célja elsősorban szerintem ez, nem pedig a menetkomfort. Sőt, ezek nélkül sztem nem pályaautó a pályaautó. Állítható stabi minimum kell, de annál sokkal pontosabb eszköz a gátló keménységének állítása.
Nekem ez triviálisnak tűnik, kicsit furcsállom is, hogy egyikőtök autójában sincsenek állítható gátlók. Olyan, mintha valaki papucsban indulni futóversenyen.
kalizsoli22-06-2011 13:42:40 // 357
Fogalmazd újra kérlek, mert nem értem.
kalizsoli22-06-2011 13:42:13 // 356
Másold a böngésző sávba :-S
13722-06-2011 13:36:21 // 353
Ha nem állítható a csillapítás, akkor mivel állítod az alul/túlkormányozottságot? Sokkal flexibilisebb ezzel, mint a futóművel.
Public Enemy22-06-2011 13:32:25 // 351
:-) Amikor beszereltettem, nem akartam 17-es kerekeket venni, ezért maradt a gyári méret. A gyári féktől így is sokkal jobb volt, dehát a pályázás slickkel meg betonkemény futóművel, az egy egészen más kávéház... Ha lesz pénzem rá, berakatok valami "brutál" rendszert!? Hasonló versenyfék már akkor is (2004) 4000,-€-ba került...
kalizsoli22-06-2011 13:26:14 // 350
Nnna, Bilstein futómű megrendelve, igaz nem B16PSS9, hanem a B14PSS, de a katalógus szerint mindenben megegyezik a kettő, csak ennél nem állítható a csillapítás.
A maradék pénzből slick-et veszünk. :-)
kalizsoli22-06-2011 13:22:09 // 349
Olyan volt 206 RC talán, de Krisz azt mondta nem lehetett felismerni az autót....
kalizsoli22-06-2011 13:21:11 // 348
Ennyi hibát egy hozzászólásba??? Okos telefonról írtam :-)
13722-06-2011 13:21:11 // 347
Ha az a világoskék 206-os vagy 207-es volt, amelyiknek egy MLM területi képviselős kinézetű mókus volt a vezetője, akkor el tudom képzelni.
kalizsoli22-06-2011 13:19:52 // 346
Valahol fent a 11-12 kanyar környékén, egyszer csak arra lettünk figyelmesek, hogy megy a mentő :-O
Blade22-06-2011 13:00:29 // 345
Óó... és hogy történt pontosan??
kalizsoli22-06-2011 12:55:07 // 344
Tudod, nem ágyban párnáközt, hanem a Pályán!

Aprpó, mikor elmentetek volt egy hatalmas baleset, egy kékutó, talán Peugeot, pördült a tejeén párat, leis fujták 1/2 órára a futamokat. Krisz szerint felismerhetetlenségig összetört. :-O
Blade22-06-2011 12:30:14 // 343
Nem tervezel hosszú életet, vagy mi??:DDD
Public Enemy22-06-2011 12:11:24 // 342
Igen. Brembo tárcsa (284mm), Ferodo DS betétekkel. A hátsóknak kutya baja!
Herr Engstler fabrikálta bele fémfékcsövestül, még amikor nem BMW-zett...
Utcán életem végéig jó lett volna...
Public Enemy22-06-2011 12:07:42 // 341
Mi a kérdés?? :-)
Persze, hogy... (szlovákosan)
dyRo22-06-2011 11:42:29 // 340
Na, egész jó kis csapat jött így össze! Így lehet fejlődni, egymástól tanulni! Hajrá mindenki! Csak azért az F1-es idő alá nehogy bemenjen valaki ;) bár nekik csak 2000-es motorjuk van...
Grando22-06-2011 11:19:10 // 339
Toltad neki rendesen! Királyság! :)))
Kau22-06-2011 11:16:06 // 338
Jó videó! Kedvet hozott a pályázáshoz :))
Egyszer ki kéne már nekem is próbálni. Elég hasonló a vezetési stílusunk. Legalább lenne egy Alfa is a 150 LE alatti kategóriában. ;)
13722-06-2011 11:04:04 // 337
Majd legközelebb, vagy Euroringen, vagy ilyesmi.
Blade22-06-2011 10:38:58 // 336
Kiváló! Odajöhettél volna megmutatni a gépet,ilyesmi..:))
Blade22-06-2011 10:35:09 // 335
Hát pl. a 11-es kanyarban pont el kell kerülni,mert csak időveszteséget okoz, mint ahogy mi is rácsúsztunk vagy kétszer, azt nem kellett volna..:)
Legközelebb én ülök be melléd!:))
BeeGee22-06-2011 10:32:06 // 334
Ja Ollah,

Federalok maradnak?
Kijött a gumisom (a bevált, nem az a tróger) a ringre nézelődni, dumálni. Használtat nem, de új slickeket tud beszerezni, küld majd árakat. Az utcai árakból kiindulva jó árakra számítok.
BeeGee22-06-2011 10:26:54 // 333
Nekem még két tanulság volt a napra:
Ollah kocsija nagyon megy. Bladdel csak huhogtunk, mikor kigyorsításoknál úgy letette a seggét, mintha állóból indult volna :)
Látva Blade vezetési technikáját, még sok gyakorlásra van szükségem :) Én nem vagyok olyan bevállalós, főleg féktávon és kerékvetőkön.

Egyébként a jó időhöz ki kell használni a kerékvetőket, vagy anélkül is megvan az ideális ív? Össz vissz egyszer mentem kerékvetőre a 11-12 kanyar között, de úgy megdobta az autót, hogy inkább kerültem utána :)
BeeGee22-06-2011 10:19:11 // 332
Milyen fék voltak azok? Fúrtak?
13722-06-2011 10:18:07 // 331
Hazamentem. A 2. menetben váltások közben elkezdett csúszni a kuplung, utána meg már harmadik fokozatban végig. Miután lehűlt a kocsi, minden ok lett, de így inkább nem folytattam.

2:24.9 lett a legjobb időm, szerintem 126 lóerőből ez se rossz. Ráadásul én utcai gumin voltam, bár elég fasza Yokohama AD08 gumikon. PerformaceBox-os elemzővel lehet látni, hogy jóval 1G felett, olyan 1,3 G körül volt a max kanyarsebességem, és 1G felett fékeztem. Külső íven előztem a Caterhamet...



Az 1-es kategóriában egyébként az volt a legrosszabb, hogy a lamerek nem néztek a tükörbe, szinte mindig zárták előttem az íveket. Fiesta, meg Lacetti és barátai.

Töltöttem fel egy videodarabkát ide:

http://www.youtube.com/watch?v=Alxv2IZxb2A
BeeGee22-06-2011 10:17:23 // 330
A GT-vel én 2.38at mentem legjobbnak anno.

Most nagyon sokan voltunk ritka volt a tiszta kör. Köröket nem számoltuk :) Mindenki egyedül ment, egyszer ültem be Blade mellé, de akkor már rossz nyomás volt a gumikban. Mondjuk az én súlyom sem nyom sokat a latban :D
Blade22-06-2011 10:15:15 // 329
Na az a helyzet, hogy a következő HRingi nyílt nap még nincs kiírva. Az biztos hogy ebben a hónapban és júliusban nem lesz. A következő augusztus végére és szeptemberre várható. Az meg soká van:( Sajnos ebben az évben nagy átalakuláson megy keresztül a nyílt nap szervezés,az autós és motoros is, és az egész Hungaroring Sport Zrt.
Azt javaslom, hogy a következő HRingi nyílt napig hozzunk össze még legalább egy vagy kettő nyílt napot az EuroRingen. Azért lenne jó, mert a tegnapi nagyszerű napot megismételhetnénk, ráadásul egy költséghatékony pályán, ami olcsó is, sokkal kíméletesebb az autókhoz (szerintem a Hring sem volt vészes), gyakorlatilag bármikor lehet menni, a pálya 90%-a belátható és sokkal családiasabb hangulatosabb napot lehet rendezni. Ja és az aszfalt minősége is "finomabb" nem koptatja úgy a gumikat mint a HRing.
Nos? Benne vagytok?:)))
Blade22-06-2011 10:09:08 // 328
Ezt csak akkor tudjuk meg pontosan, ha ki lesz próbálva mindkettővel:) Az utcaival már kivan, jöhet a semi-slick!:))
Blade22-06-2011 10:03:12 // 327
Kár hogy nem jöttél, pedig írtam neked!:)))

Ollahnak amikor megjött a nyomása a sikán után, BeeGee-vel csak néztünk ahogy felveszi a kilövőállást a GTV Speciál:))))
KORYY22-06-2011 09:58:29 // 326
sziasztok, sajnos nem jutottam ki de tök jó köridőket mentetek, emlékeim szerint az mf3as wiesmann ment álló rajtból utcai gumikon 2:20-at de az egy sokkal kihegyezettebb és könnyebb autó. csak elképzelni tudom hogy az ollahnak amikor megjön a nyomása a célegyenesben elszáguld mindenki mellett. :-)
Public Enemy22-06-2011 09:54:05 // 325
Kalizsoli: KUMHO Excsta KU 36 XS
Public Enemy22-06-2011 09:51:34 // 324
Ez a tipikus magyar hozzáállás sajnos, pedig biztosan nem a te hibádból ment gallyra mindjárt az elején... Szerintem sokat javultál volna a nap végére, ha találsz valami jó aszfalt slicket, ne tartsd magadban... És kösz a segítséget, utána is remekül működött az időmérőm!! Még nem volt időm "kiértékelni" az adatokat, pedig biztosan érdekesek lesznek a szektoridők!? Azért a 1,5"G" amit mértél, az elég kemény...
Blade22-06-2011 09:50:29 // 323
BeeGee - Pirelli RX5 Rally-Slick (Médium volt ha jól emlékszem?)
Kriszking - Yokohama Rally-Slick Soft
Blade - Yokohama Advan A048 Semi-Slick
Ollah - Federal 595 RSR Semi-Slick
Csöri - Michelin Pilot Sport2 - utcai
Kalizsoli - Kumho nem tudom pontosan
137- nem tudom
Blade22-06-2011 09:44:09 // 322
Na várjál, mert nekem nem full slick volt, hanem semi-slick:) A full slick még egy lépés lenne előre:)
Blade22-06-2011 09:39:02 // 321
Bosszant kicsit a dolog, mert 2.18 szerintem meg lett volna tegnap, csak nem kellett volna játszani a guminyomással.
Az első etapban az 5-ik körben tudtam volna megfutni a 2.19-et. Az első kör bemelegítés volt, a többi meg a ráhangolódás a pályára.
Te mennyit mentél? És hol voltál egész nap? Mert a reggeli találkozás után nagyon eltűntél!:)
Public Enemy22-06-2011 09:31:40 // 320
Nem akartalak kihagyni a felsorolásból, szenzációs ahogy megy az autótok!!! Inkább néztem hátulról, hogyan teszi-veszi a farát a GTV, akkora élmény volt, meghát egyenesben, van POWER a gépben rendesen!!! :-)
Public Enemy22-06-2011 09:26:26 // 319
Sziasztok!
A teljesség igénye nélkül pár szó a tegnapi pályanapról.
Klassz volt ennyi szép és gors Alfát együtt látni a Hungaroringen! Kiváló alkalom volt ez a pályanap arra, hogy remek időben összehasonlítsuk az autóinkat és teszteljük az elmúlt időszak fejlesztéseit. Habár nem tudtam 8h-ra kiérni a ringre, mert volt Pesten még egy kis dolgom, végül 1/2 tíz körül csatlakoztam a szépszámú "brigádhoz".
A kölcsönös köszöntés után következett a ballasztok kidobálása és a "gyors" kerékcsere no meg az emaradhatatlan nyomásmérés, utána indulhatott a "buli". Addigra a többiek már túl voltak két 20 perces etapon, vegyes benyomásokkal. Csöri gumiproblémákkal küzdött, Blade-t meg majdnem "kiütütték" a pályáról. Aztán végre eljött az idő, irány a pálya, kiváncsian vártam, hogyan teljesítenek majd a "rettegett" Yokohama 0006T rallye-slickek ! Mindjárt a 3. körömben a sikánban bebicskázott előttem egy 5-ös BMW, ugratás a kerékvető fölött hogy elkerüljem az ütközést, sikerült, és az autóm alja sem szakadt le!! Pfuuuú..
A slick-gumik és az előző nap estére kész lett Q2 (thx. Csöri!) remekül "tették a dolgukat", nagy boldogság volt a Csöri által mért 2.24-es idő!!!! Ez megadta az alaphangot az egész napra, innen már nyugodtan és felszabadultan autóztam. Később "Beegee" cartárs összehangolta a telómet a QSTARTZ időmérővel, és ettől kezdve én is tudtam pontosan (10Hz) köridőket mérni magamnak. Legjobb köridőmet a koradélutáni 29 C-os melegben futottam: 1.22.8. A nap végéig már nem sikerült tovább gyorsulnom, az utolsó etapban konstans 1.24-es köröket tudtam autózni. A végére "meghaltak" az első féktárcsáim, a perforációknál az apró hajszálrepedések tovább futottak, az egyik helyen 3-4 cm-es repedés keletkezett, így jöhetnek a GTA-nagyfékek előre!! Szóval mindenkinek fel van adva a lecke, szerintem jót autóztunk, eltekintve a kis csapatunkat sujtó technikai malőröktől felejthetetlen nap volt!!! :-)
Csöri22-06-2011 08:58:06 // 318
Szerintem a slick kb 5-10 mp előnyt hoz körönként a ringen.
Én a következő nyílt napra még meghagyom a michelineket, a jövő meg kifürkészhetetlen.:-)

A fogyasztásomról. Reggel teletankoltam és még negyed fölött vagyok közel 300 km alatt.:-)
dyRo22-06-2011 08:35:38 // 317
Szia BeeGee!

Mi annak idején a GT-vel mennyiket mentünk?

Hány kört tudtatok menni? Illetve akkor áruljátok már el, hogy ki milyen gumival indult, hányan ültek a kocsiban, mennyire volt tele a tank, milyen volt a forgalom a pályán... stb.

Szerintem ez mind számít.

Részleteket plz ;)
Ollah22-06-2011 08:34:19 // 316
Én kétszer mértelek stopperrel, és 2:34 - 2:35 volt a két köröd. De ezek már utolsó körök voltak, feltehetőleg elnyúlós gumikkal és fékkel.
Döbbenet, mennyire kib@ nagy királyság a GTA. Évek óta szajkózom és most a Hringen is kiderült: a GTA az GTA. Begurultok utcáról, mentek tetves jó időket (a 2:30 is qrva jó utcai gumikon, gyári fékekkel, szűzként ;P), aztán go haza; zene, klíma stb.
Egyszer csak kéne nekem is egy ilyen. :)

Blade-ről meg a 2:21-es idejéről nem is beszélve. És a slicket leszámítva tulajdonképpen gyári autó. Repetitio est mater studiorum: döbbenet. :)

Krisz a "fika" 192 lójával 2:22... :O
Zsolt elsőre egy 2:26, szektor idők alapján sima 2:24, és akkor még be sem melegedett. :O
Begét is sajnáltam a gumik miatt, mert a gyári autóval 2:30 qrva jó idő, most már látom/érzem, és sokkal gyorsabb lett volna a slickeken.

Aliék miket mentek?

Nekünk egy 2:28.9 és 2:29.4 sikerült, ami elsőre nem rossz, azt gondolom. Póver-hiány nincs, az tuti. :)
Eszméletlen élmény erőből lenyomni Evo6-ot meg "lácsetti" STi-t. Azon túl, hogy most is tartom, amit az első etap után Begének mondtam: ez egy 601S-sel is életem egyik legnagyobb élménye lett volna.

Majd írok blogot, most hirtelen ennyi. Le a kalappal a banda előtt, szép számban összegyűltünk, rajtunk kívül mindenki tud is nagyon jól(!) autót vezetni; eszméletlen időket mentek skacok, qrva jó.
Valami apróság(?) megmakkant az autóban, majd kiderítjük, mi az, és nagyon remélem, hogy az őszi nyílt napon újra felsorakozunk a boxban, mert ezt tilos kihagyni.

Ja, ~150 HRing km = ~50l E85. :)
kalizsoli22-06-2011 07:28:57 // 315
Számomra ez a pályanap nem tartozott a sikeresebbek közé, összesen 3 kört tudtam menni, ebből is az utolsóban a Blade által említett 7-Bimmerből kifolyt valamin megpördültem, majd még ennek a körnek a végén elhunyt a légtömegmérőm.

Szóval 2,5 bemelegítő kört futottam egész nap. :-S A jó hír az, hogy még a nem tiszta (2 előzéssel) első körömben futottam 1.26.225 és a megpördülős körömben az első két szektorban 1.458 mp gyorsabb az 1.26-os körnél. Ez azt jelenti, hogy már az első etapban lehetett volna 1.24 közepe körüli időm. :-D
Tommi21-06-2011 22:51:01 // 314
Csatlakozom, nekünk a 156-oson volt Michelin + a céges OFFos is azon fut és mind tartósságra, mind teljesítményre nagyon kellemes csalódás volt. Először én is csak azt hittem, hogy marketing és etetik a népet, de nem :) Tényleg tudnak gumit gyártani :)))
13721-06-2011 22:48:08 // 313
Ezek nagyon jó idők. A Vmax szintén elég jó. Ez alapján csak a célegyenesben rám vertél kb. 2 mp-et.
GEORGE21-06-2011 22:41:40 // 312
Még jó, hogy jobbat mész a 3.2 -es V6-al mint egy 2,4 Jtd20v :-)
BeeGee21-06-2011 22:35:13 // 311
Kezdem elhinni, hogy a Michelinnek nem csak marketing, hogy tartós gumikat gyárt. Slickek területén is ezt olvastam róla, +1-2 pályázás benne van a vetélytársakhoz képest. Úgyhogy ha veszek újra slicket, akkor az lesz a kiszemelt márka :)

Gumissal az volt, amit vártam - ő persze nem tehet róla, nála rendben volt, ő megfelelően tárolta, én csesztem el őket, kenjem a hajamra. A hátsók elég jól túlélték, azokat megpróbálom elpasszolni, hogy valamennyi visszajöjjön legalább..
És legközelebb pályaslicket veszek, nem rallyt. Tanuló pénz volt, ahogy Ollah gumija. Csodák nincsenek :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.