Forum >> Stelvio

Erhard 242 (Pure Energy)04-01-2019 11:01:15 // 1163
jah néztem a jútyúbon fasza, rendeltem is egyet jövő 7en fújkálom amit szeretnék
Kócosw04-01-2019 10:42:24 // 1162
Siman jo, 2 - 3 reteg megunod lehuzod rola, es mint az uj. Rugalmas cucc. Nekem is van itthon, majd akarok en is fujkalni.
Erhard 242 (Pure Energy)04-01-2019 08:16:08 // 1161
nem pedig voltam 3x is szervizben ....
Erhard 242 (Pure Energy)04-01-2019 07:14:46 // 1160
Az enyémhez pl még nincs is frissítés csak a navihoz meg a fejegységhez... Akik ennyire paráznak hogyan mernek venni egy telefont vagy PC-t nincs hónap, hogy ne frissülne a sw...
zgi52103-01-2019 22:38:01 // 1159
az, hogy egy teljesen uj szerian van egy elso komplex sw upgrade sztem nem meglepo
Kb 12 olyan komoly komponens kap/ott uj sw t, amit az eddigi alfak nem hasznaltak
Ezen kar parazni velhetoen nem lesz ez mindig igy
Igen jo par ora de nagyresze pl a navi frissites
Ez van.
Csabi03-01-2019 22:28:04 // 1158
Autotechnika című járműtechnikai folyóiratban.
tdemeter03-01-2019 22:14:46 // 1157
Ezeket hol lehet elolvasni?
Erhard 242 (Pure Energy)03-01-2019 21:39:51 // 1155
Nem mondom, hogy hűdejó dolgok ezek de mindenfajta indokot kitalálni, hogy miért nem lesznek jók ezek az már nálam kimeríti a Sorosozást :)))
Csabi03-01-2019 21:23:54 // 1154
+1
A többségnek még mindig nincs semmi baja a DPF-el. Egyszerűen valótlanság állítani, hogy rossz a DPF a 159-ben. (másrészt 8éve használok 59-et , DPF hiba =0 )
RomeoOne03-01-2019 21:22:23 // 1153
Régen nagyon örültél, hogy megszabadultál az EGR-től meg a DPF-től, most meg már lassan az az érzésem, hogy cikkszám alapján berendeled a szűrőt és beépítteted a kocsidba, mert az annyira jó :DDDDD
Stef03-01-2019 21:12:03 // 1152
Azt osztom, amim van! Sajnálom, ha a lelkivilágotokba gázoltam vele... :)
sas-15903-01-2019 21:11:14 // 1151
Bocs, nem Stelvio, de már én sem bírom olvasni a "szűrőfóbiát".
A 159 1,9 16V nálam van 0 km óta. Most van benne 196 e km.
Első 6 évben 90% autóút, többi város.
Az uccsó 2 évben fordítva, 90% város, rövid utakkal.

A dpf miatt egy időben én is aggódtam - turbo nyomás figyelés, pill fogyasztás figyelés - stb.
Kizárólag itt a fórumon beindult dpf para miatt aggódtam én is állandóan.
Soha nem volt semmi baja, talán 1-2 szer éreztem a bűzt és meleget, hogy regenerálhatott leállítás előtt.
Már tojok rá, nem figyelgetem, semmi baja a városi használatnál sem.

Az utódja benzines Giulia lesz, nem érdekel milyen szűrő van/nincs benne.
Váltófül legyen, hang, kanyarsebesség, meg toljon rendesen. :)
tdemeter03-01-2019 21:04:37 // 1150
Van egy video a youtubeon, ami akkor készült, amikor a giuliat megmutatták a világnak (nemtom már melyik autókiállításon) és ott kérdezgeti a riporter az egyik német prémium fejét, hogy mi a véleménye róla.
Valami olyat mondott, hogy jó meg persze szép, de hát az alfákkal lehetnek problémák azért :) Milyen vicces már alfákról kérdezni a konkurenciát, ami még szép is, mit mondhattak volna róla :)
Annyira idevágónak érzem ezt, tényleg mint a propaganda ....
ÚGYIS SZ@R LESZ, FÉLJETEK! :)

Megpróbálom megkeresni, és megosztom...
Erhard 242 (Pure Energy)03-01-2019 20:59:12 // 1149
Aham akkor Te voltál a tesztpilóta az Alfánál, hogy így tudod :))) Cefet ez kezd jobb lenni, mint a propaganda hírek :D
tdemeter03-01-2019 20:52:31 // 1148
Pont ez a problémám, hogy "aggodalmakat osztatsz" és nem pedig tapasztalatokat.

Én is aggódok sok minden miatt, mégsem írom le tényként ezeket, mert annak mások felesleges megtévesztése lenne a vége.

Mutass már egy hiteles forrást, ahol leírják, hogy ezeket a motorokat nem így tervezték és soha nem is gondoltak erre, hogy majd szükség lehet rájuk. Hogy nem volt annyi eszük, hogy majd lejjebb szorítják ezeket a normákat és akkor annak is meg kell felelni.

Jó lenne már, ha végre nem ilyen baromságokról menne a társalgás, hanem értelmes témákról. A 159 8v-je 5 év alatt egyszer sem dugult el nekem, sosem jelzett dpf hibát, nem hagyott ott az út szélén - akárki állít bármi mást akkor sem. Akinek meg gondot okozott és ezért kiszerelte belőle, az biztosan nem a hiba okát, hanem az okozatát szüntette meg.
Az egy 12 éves konstrukció, de mikor elkezdték gyártani már biztos létezett vagy 1-2 éve.

Biztosan érdemes emiatt emberek agyát ezzel tömni?
RomeoOne03-01-2019 20:41:33 // 1147
Van egy alkatrész, ami mind az élvezeti, mind a funkcionális értékét negatívan befolyásolja az autónak, és ezt most belepakolták a 2.0 benzinesekbe, ez a szűrő. Van aki azt mondja, hogy szarni bele, meg van, aki húzza rá a száját. Nagyjából ennyi.
Stef03-01-2019 19:46:50 // 1146
1. A 2019 modellévre az Alfa 2 újítással lepi meg a rajongóit.
2. Ezek egyike a 2.0 benzinmotorhoz a részecskeszűrő.
3. Emiatt van aki aggódik, és van aki nem...


:)
Csabi03-01-2019 19:35:47 // 1145
Elég hozzá egy szó is: szűrőfóbia :)
Tommi03-01-2019 19:34:17 // 1144
Hogy felélénkült ez a topic :)

Elmagyarázná valaki nekem, műszaki antitalentumnak három mondatban, hogy pontosan mi ez a nagy szűrő-mizéria? :)
Erhard 242 (Pure Energy)03-01-2019 18:44:24 // 1143
szerintem rohadtul ráb@sztál erre az új Alfádra, sírva fogsz benne vezetni annyira rossz lesz a hangja és alig fog menni, ráadásul 5e-ként el fog tömődni a részecskeszűrő és napokat fogsz csücsülni a szoftverfrissítések miatt :DDDű
itt annyi autóipari mérnök van akik titkon látták mit tervezett már 2-3 éve az Alfa és tudják ez egy fos lesz :DDDDDDDDDDDDDDDD
Erhard 242 (Pure Energy)03-01-2019 17:55:39 // 1142
ohhh krva jó rendelek is egyet köszi ez nagyon jó találmány
Erhard 242 (Pure Energy)03-01-2019 17:21:15 // 1141
Köszi erre rákeresek, mennyire folyékony és tartós?
Kócosw03-01-2019 17:12:08 // 1140
Fujd le folyekonyfoliaval magad, nem kell folia. Van nindenfele formaban, szinben.
Stef03-01-2019 16:11:03 // 1139
Ez egy tök jó példa! :) A 2.0 JTDm egy új tervezésű motor, eleve dpf-el tervezve. A Giulia 2.0
E6D motorjára most úgy lesz ráakasztva a részecskeszűrő, hogy eredetileg nem volt odatervezve. Hogy milyen befolyása lesz a teljesítményre még senki nem tudja, mivel szerintem még senki nem kapott ezekből az autókból. Egyedül a gyárban tudhatják hogy ez mivel fog járni. Még a márkaszervizek sem kaptak semmi anyagot ezeknek a szervizelésről, csak sejtik hogy a benzinmotor magasabb hőmérsékleten talán jobban tisztítja majd a szűrőt.
A Giulia QV E6D esetében meg tudták oldani hogy kihagyták a részecskeszűrőt, helyette egy második szett befecskendezővel érték el a tisztább üzemet.
Én teljesen megértem és osztom Gyuri aggodalmát, különös tekintettel hogy mint tudjuk, a Giuliánál akár egy egész napos is lehet egy szoftverfrissítés. És ebből lesz néhány az szinte biztos!
Erhard 242 (Pure Energy)03-01-2019 16:04:32 // 1138
nos akkor egy kis Stelvios ... látom a B-Technél fekete az első króm a hűtőrácsban meg hátul a diffuzor is egészen pofás így sokkal szebb számomra, mit a króm szín, fóliás vajh meg tudja oldani? Karbon kipuffvégek vannak Ragazzon rendszerrel egy olyanra szerintem be fogok ruházni legalább eltűnik a nagy csőben a kiscső feeling :DDD
Zolibácsi03-01-2019 15:54:27 // 1137
Párom egy éve hajtja a giulietta 2.0 jtdm - t főként városban. Semmi baja és az átlag regen is valahol 600 km körül van. Csak a régi vágású dízelek 1.9 2.4 problemasak amire rá erőltettek dpf-et. Nem gondolom hogy még egyszer ebbe a hibába esik az alfa mint a 159-nel.
Erhard 242 (Pure Energy)03-01-2019 15:27:07 // 1136
szerintem hagyjad, meddő vita nem tudod úgy sem meggyőzni :))) van élet Alfán kívül is ...
WarbiRunner (Gyuri)03-01-2019 15:23:32 // 1135
Nem is kell egyetérteni, vitázni sem kell, mert felesleges :-) Biztos hogy az összes 2.4 és egyébként 1.9 is bénán van ebből a szempontból megtervezve. Nem állítom, hogy az összes Alfa ilyen, de nem én szeretném kipróbálni. Nem akarok senkit meggyőzni sem, nem tudom milyen az a szűrő és mit fog, vagy nem fog okozni, szóval nincs rá alapom sem. De ha nem baj, én inkább megvárom, hogy mi sül ki ebből :-D
tdemeter03-01-2019 15:00:27 // 1134
Gyuri, ne haragudj, de nem értek veled egyet. Lehet a 2.4 ilyen (sőt valszeg tényleg az) de jó lenne már elengedni azt, hogy akkor az ÖSSZES ALFA ilyen.
Az egész vita, szűrősdi eleve ebből az általánosításból jön.
Nem, nem úgy általában nem jó ez, hanem a 2.4-nél.
Érdemes lenne átgondolni, hogy nem-e emiatt van az, hogy egyesek már ipari hulladéknak bélyegeznek minden alfát amibe valaha dpf-et szereltek...
Jani721203-01-2019 14:42:32 // 1133
annyiban tuti igazad van, hogy a dpf elég rossz helyen van nekik, télen a regenerálás menet közben szinte lehetetlen, mert nagyon hűl a dob. opeloknál csak szoftveresen tudom egyhelyben állva elvégezni. Viszont a julisnál és gondolom ezeknél a csúnyaságoknál is a motortérben van közel a motorhoz ezért hatékonyabb a regenerálás
WarbiRunner (Gyuri)03-01-2019 14:37:03 // 1132
Bullshit... meg fórum. Nem a fórumozók a hibásak, az Alfába tervezték meg szarul. Igen, pl. egy Mondeo-t simán elhajtasz városban is sokáig úgy, hogy nem is tudsz a dpf-ről. Van ismerősöm, aki napi városozásra használ ilyet. Sosem tudta, hogy mikor regenerál, és nem is érdekli, a fogyasztáson sem látszik. El fog biztos romlani az is egyszer, de más szint, mint amikor a 2.4 lelkét hetente kell ápolgatni, ha leesik a turbónyomás már gondolkozni a kerülőútvonalon, ahol kb 10 percig tudok haladni, lehetőleg sorállás- és dugómentesen. Igen, működik nekem is, mert úgy állok hozzá. Kapok annyi pluszt az autómtól, hogy cserébe én is bevállalom ezt a kis pluszt. De..
A 2.4 motornál egész biztosan az alábbiak vannak rosszul megtervezve: EGR, DPF és maga a vezérlő program illesztése ezekhez. . Miért feltételezzem azt, hogy majd most a benzinessel elsőre jó lesz? Nekem köszi egyelőre nem kell.
tdemeter03-01-2019 10:34:54 // 1131
Hát meg bullshit az egész. A dízel is működik (nekem), erősen hozzáállás kérdése, hogy most akkor ezt mennyire veszi be a gyomrod.
Korábbi autóimban is volt dpf, de kb sohasem tudtam róla. Én is csak azóta foglalkozok ezzel, amióta itt a fórumon ezt látom, hogy mindenki ezt hájpolja.
Ha a fórumos parák alapján kéne autót vennem, biztosan autóm sem lenne.
Összességében tisztában kell lenni vele, hogy van egy ilyen az autóban, ami minimál odafigyelést igényel, de engem kb ennyire érdekel.
Erhard 242 (Pure Energy)03-01-2019 10:07:17 // 1130
mindenhol mások az elvárások vagy túl nagyok az igények? .... barátom svájci olasz autó szervizbe szokta vinni a 2,4-es Breraját de nem vállalták el a vezérlés cserét és az üa szűrő cserét sem, mert bonyolult (kb 10 perc) büdös nekik a dízel meg persze ferkákat, lambókat javítanak szívesebben, egy 488 Ferka tulajnak pl nem elég gyors a váltója (??? F1 váltó) és plusz 40 lóerőért képes kifizetni 6e chf-et csak találjanak rajta :DDD
Jani721203-01-2019 10:02:45 // 1129
tegnap ugyenezt akartam írni :) a dizel részecskeszűrövel is megy a cirkusz, de közben meg vannak cégek akik 300€-ért kimossák. garanciát vállalnak rá lepapírozzák és megint évekig nincs gond vele! többet megcsináltam már és tényleg semmi gond nem volt még velük.
tdemeter03-01-2019 09:25:01 // 1128
Én nem teljesen értem hova ez a nagy para ettől a szűrőtől . Én simán berendeltem így is a vasat. Szerintem az egész olyan kicsit mint a medve fűnyírója, hogy eleve előre eldöntöttétek, hogy ez biztosan borzasztó lesz.
Az tény, hogy a szűrők csak bonyolítják a rendszert, de hány évük volt az autógyártóknak, hogy megtanuljanak részecskét szűrni?
Azt gondolom, hogy egy benzines motor, ami jóval több hőt termel, lényegesen hatékonyabban oldja meg ezt majd, mint a dízel.
Másfelől nem gondolnám, hogy az Alfa nem számolt ezzel amikor a motort tervezte. Biztosan nem 2 éves életciklussal számoltak, amikor új motorok kifejlesztéséhez kezdtek. Szerintem régen létezik már ilyen változat, szoftverrel, tesztekkel stb, emiatt ugrották meg ilyen gyorsan ezt.
Az pedig, hogy hova kerül majd a szűrő - majd megoldják. Az én 8V-mben hátul van és tökéletesen működik, de a 16v-be már előre rakták és senki sem rinyált érte, hogy jajj mi lesz most....
Erhard 242 (Pure Energy)03-01-2019 08:30:18 // 1127
jah kb így van megkérdeznék 10 vásárlót abból 11 azt sem tudja mi az a E6D meg nem is érdekli .... kb mint az 1.8TBi-t sem azért veszik az emberek, mert nincs benne EGR, nem is tudják :)))
'''''03-01-2019 07:26:27 // 1126
Az övében nem lesz szűrő! Abban a modellben nincs benne. :-)))
droberto03-01-2019 06:17:11 // 1125
Minden szavaddal egyetértek. Meg is lepődtem, amikor mondta a családom, hogy karácsonykor a tv2 főműsoridőben tolta az Alfa reklámot.
Viszont a visszaesés most tényleg az elhúzódo re-homologizáció miatt lehet.
Az európai eladások:



Kb úgy néz ki arányaiban, mibtha csak itt is dízel lenne csak.

Te mikor és melyik motorral rendelted?
Esetleg rákérdezhetnél erre a kereskedésben.
R33Z02-01-2019 23:53:27 // 1124
Az eladas visszaeses a gyenge marketingstrategia erdemenye. Vagyis pontosabban, van egyaltalan marketingstrategia?...Ket ev utan hajnal 2kor el lehet csipni egy-egy TV reklamot... Ez mi, konyorgom, komolyan gondoljak, hogy igy lehet premiumtermeket ertekesiteni 20 ev melyalom utan? Igy nem lehet vevoket elcsabitani, hiaba kivalo a termek. Ha ket eve nem nyaggat a felesegem, hogy menjunk be egy Alfa szalonba es nezzuk meg a Giuliat, mert olyan szep, lehet eszre sem veszem. Megtortent es mostanra a masodik Alfamat varom gyartasbol, mert ez a termek nemhogy qrvajo, egyedulallo es kulonleges a mai a autopiacon, nincs ettol jobb egy autoszereto embernek. Szvsz, az igazi vasarloreteget egyaltalan nem erdekli az E6D, abszolut nem ezen mulik. Ezeket az autokat mutogatni es promotalni kellene, hogy minel tobben megismerjek es rakivanjanak. Nem fog menni az az elkepzeles, hogy egy marka 100 eves multjabol magatol csinalunk csodat. Kezdek attol tartani, hogy az uj vezerkar esetleg elengedi a markat, ne legyen igazam... igazan nem szeretnem. Addig futott Giorgio amig kitartott a Nordschleife-s varazslat es folyamatosan olvashattuk a teszteket. Szedjek mar ossze magukat...
WarbiRunner (Gyuri)02-01-2019 23:10:18 // 1123
Érteni akkor fogod, ha megismersz :-) Hidd el, hogy nem egy döntésképtelen béna vagyok. Tudod, minden mögött van egy sztori.
droberto02-01-2019 22:50:47 // 1122
Azért az tökk vicces, hogy az NEDC ciklust a dízelbotrány véreztette ki, SZVSZ elég későn. Most meg a WLTP mérésnél pont a benzineseket nem, vagy csak szűrővel tudják homologizálni.
Passatból állítólag jelenleg csak dízel van.
Bruhaha...
Erhard 242 (Pure Energy)02-01-2019 22:34:32 // 1121
eperben egyenlőre nem látszik...
Erhard 242 (Pure Energy)02-01-2019 22:29:24 // 1120
nem zavar csak nem értem :)
örülök is neki az uccsó tisztán benyás autóm szerintem...
mindegyik autó kompromisszumos...
Te pénzed, döntésed, időd...
Csabi02-01-2019 22:23:03 // 1119
Érdekük, hogy figyelembe vegyék, mert komoly hatással van a turbóra és annak élettartamára, a szűrő miatti nyomásnövekedés. (Ezért is csúszott sok autógyártó)
Majd idővel kiderül mit hoz ez. Lehet a szeptember utáni Stelviókba már egy másik turbó kerül,vagy épp más cikkszámú, vagy ép más geometriájú...Vagy más szoftver...
WarbiRunner (Gyuri)02-01-2019 22:22:09 // 1118
Mert mit zavar az Téged, hogy meddig gondolkozok rajta? :-)
Nem vagyok meggyőzve, gyűjtöm az infót, ennyi. A ha. hu-n meg 20+ éves romok vannak beparkolózva, csak hogy bonyolítsam neked :-) Nem tök mindegy?
Örülj, hogy neked volt álomautód, megvetted és azt kaptad amit vártál. Én csak kompromisszumos autókat látok, elleszek még vele egy darabig, ha megengeded, hogy mit miért áldozok fel és mindezért mennyit vagyok hajlandó fizetni. És mikor :-)
Erhard 242 (Pure Energy)02-01-2019 22:21:39 // 1117
nem hiszem hogy nagyon el tudják rontani mivel a leömlő után van a katalizátor gondolom abba helyezik el, mint a dízelekbe ...felül a részecskeszűrő alatta a katalizátor egy egységben...
droberto02-01-2019 22:19:36 // 1116
Erről én is olvastam és én is egyből megnéztem én is az EU-s és USA-ás eladásokat. Valóban látszik az erős hullámvölgy, de ezt mindenki meg fogja ugorni.
Erhard 242 (Pure Energy)02-01-2019 22:13:52 // 1115
Kirohanása Zrínyinek volt a várból én csak reagálok a vajúdásra ami lassan 9 hónapos lassan kihordhatnád... én csak próbálom megfejteni de lehetetlen olyan sok az érv és az ellenérv amik egymásnak teljesen ellentmondanak :)
SUV-ban igen a Stelvio a legjobb választás számomra ár/érték, minőség, vezethetőség kinézet arányában, hol van ettől egy 2,5L-es deszkájaktív 190 lovas CX5-ös? Zongorázni lehet a különbséget ... mert az egy fos a Stelviohoz képest :P
RomeoOne02-01-2019 22:12:35 // 1114
Egyébként engem nem csak maga a szűrő jelenléte zavar, hanem az, hogy ez egy olyan autó, amit eredetileg NEM így terveztek. Most hozzávágnak egy szűrőt, akkor mi lesz ebből? Mert ez nem lesz olyan szerves része az autónak, mint a többi rész, amit együtt terveztek meg. Lehet, hogy ez is csak egy katalizátorhoz hasonló dolog, de a katalizátort már elég ideje teszik az autókba és azzal együtt tervezték az eredeti modellt. Elrontja a kipufogó rendszer hangolást, helye sincs neki, így nem ott lesz, ahol a legoptimálisabb, hanem ott, ahova be tudják zsúfolni, stb. Ez sajnos nettó rossz lesz a kocsinak.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.