én egyszerűen nem értem hogy miért nem mutatnak be az EU-nak, azért együtt jelentős erőt képviselhetnének...
Mert minden józan ésszel ellentmond, hogy a konkurenciát pénzeli lassan az egész autóipar.
Forum >> Junior
Liquid13-01-2025 21:03:42 // 391
WarbiRunner (Gyuri)13-01-2025 17:37:31 // 390
A wiki szerint azonosak a mechanikai alapméretek a 2.0 GME-vel, de külön motor. Gondolom ez azt jelenti, hogy nem nagy erőfeszítéssel Eu6-7 kompatibilis motor faragható belőle a 2.0 alapján, és növelhető a közös alkatrészek száma, ha szükség van rá- USA-ba mindenképp kell, akkor meg jöhet ide is valamennyi. EU-ba külön motor már nem éri meg. Szerintem a V6-ot kivezetik hamarosan.
A 2025 érdekes lesz, hogy hogyan érik el az egyes gyártók a 20% elektromos arányt az eladásaikban. Szerintem sokmindent befolyásolni fog.
A 2025 érdekes lesz, hogy hogyan érik el az egyes gyártók a 20% elektromos arányt az eladásaikban. Szerintem sokmindent befolyásolni fog.
Liquid13-01-2025 17:36:09 // 389
Ezt nagyon korrekt módon összefoglaltad
WarbiRunner (Gyuri)13-01-2025 17:33:44 // 388
Egy villanyautónál én nem érzem ezt a torsen dolgot, őszintén.
A vezetési élményt elektromos autóban keresők száma mennyire lehet minimális?
Egy Alpine A110-ben sincs már alapból sperr, mert elektronikából megoldja úgy, hogy a többség nem is tud róla hogy nincs benne.. de az Alfa nyilván belerak egy elsőkerekes villanyautóba egy torsent. For what? Anyunak, hogy a Tesco parkolóba szűkebb íven tudjon beérkezni? De legalább nagyobb legyen a mechanikai veszteség?
Pont az elektromos autó az, aminél az RWD hajtás könnyen kivitelezhető. És képesek voltak előre tenni a motort, aztán torsennel küzdeni a sportosságért. és büszkén hirdetni, hogy legsportosabb elektromos. Miután letettek az asztalra egy Giuliát, kikapcsolhatatlan menetstabival, végülis a logikába pont ez a lépés illett. Csináljunk valami értelmetlent újra :-S A Volvo miért volt képes az EX30-at kihozni hátsókerék hajtással? Minden trükk nélkül egy jó kis villanyos, 272 lóval árban is a Junior környéke. Méretben hasonló, bár a Volvo tengelytávja nagyobb.
Ha hajtana a vágy ennyi pénzért sportosan villanyozni, szóba sem kerülne a Junior. ha pedig hajtana a vágy azért villanyozni mert helyben megéri, vagy csak közlekedni akarok, akkor se jönne szóba, mert arra meg jobb ár érték arány az R5.
Miközben egyiknél sem tudunk semmit a műszaki tartalomról, mert egyen motor, egyen vezérlő, egyen akksi... szóval mitől jobb az egyik villanytaliga a másiknál? Annyi a különbség, mint két mosógép között. Ugyanúgy kimos, csak az egyik mobil app-ról követhető, gőzfunkciós anyámkínja a másik nyomógombos aztán simán csak kimos.. de igazából semmi különbség, mert mindenki simán csak mosni fog vele egy hét mobil app játszadozás után :-)
A vezetési élményt elektromos autóban keresők száma mennyire lehet minimális?
Egy Alpine A110-ben sincs már alapból sperr, mert elektronikából megoldja úgy, hogy a többség nem is tud róla hogy nincs benne.. de az Alfa nyilván belerak egy elsőkerekes villanyautóba egy torsent. For what? Anyunak, hogy a Tesco parkolóba szűkebb íven tudjon beérkezni? De legalább nagyobb legyen a mechanikai veszteség?
Pont az elektromos autó az, aminél az RWD hajtás könnyen kivitelezhető. És képesek voltak előre tenni a motort, aztán torsennel küzdeni a sportosságért. és büszkén hirdetni, hogy legsportosabb elektromos. Miután letettek az asztalra egy Giuliát, kikapcsolhatatlan menetstabival, végülis a logikába pont ez a lépés illett. Csináljunk valami értelmetlent újra :-S A Volvo miért volt képes az EX30-at kihozni hátsókerék hajtással? Minden trükk nélkül egy jó kis villanyos, 272 lóval árban is a Junior környéke. Méretben hasonló, bár a Volvo tengelytávja nagyobb.
Ha hajtana a vágy ennyi pénzért sportosan villanyozni, szóba sem kerülne a Junior. ha pedig hajtana a vágy azért villanyozni mert helyben megéri, vagy csak közlekedni akarok, akkor se jönne szóba, mert arra meg jobb ár érték arány az R5.
Miközben egyiknél sem tudunk semmit a műszaki tartalomról, mert egyen motor, egyen vezérlő, egyen akksi... szóval mitől jobb az egyik villanytaliga a másiknál? Annyi a különbség, mint két mosógép között. Ugyanúgy kimos, csak az egyik mobil app-ról követhető, gőzfunkciós anyámkínja a másik nyomógombos aztán simán csak kimos.. de igazából semmi különbség, mert mindenki simán csak mosni fog vele egy hét mobil app játszadozás után :-)
RomeoOne13-01-2025 17:01:54 // 387
Wow, ez elég király. És ezt akarják belerakni a Giulia/Stelvio-ba? Eléggé redundáns lenne a Q V6-jával ilyen teljesítménnyel. Meg hát a BMW-sek is mutogathatnának, hogy most már teljes a coming-out :DDD
WarbiRunner (Gyuri)13-01-2025 16:51:32 // 386
Van a Stellantisnak, Hurricane GME-T6.
RomeoOne13-01-2025 16:04:47 // 385
Honnan szednek 3 literes sor6-ot?
Halesz13-01-2025 15:54:27 // 384
Igen, gyakorlatilag elengedték a belsőégésű motorok fejlesztését. Csoda, hogy még van 2,0 literes motor a Giulia/Stelvio pároshoz, meg 1,5-ös a Tonaléhoz.
Az utóbbit ha berakták volna a Juniorba (hibrid hatjással együtt) én már sokkal elégedettebb lennék.
Nagyon nagy pénzben nem mernék fogadni arra, hogy a 2025-ös/2026-os Stelvióban és a Guliában lesz kétliteres motor... Igen, pletykálják a 3 literes sorhatost, meg lesz elektromos, de akkor köztük semmi?
Az utóbbit ha berakták volna a Juniorba (hibrid hatjással együtt) én már sokkal elégedettebb lennék.
Nagyon nagy pénzben nem mernék fogadni arra, hogy a 2025-ös/2026-os Stelvióban és a Guliában lesz kétliteres motor... Igen, pletykálják a 3 literes sorhatost, meg lesz elektromos, de akkor köztük semmi?
Giuntini13-01-2025 10:51:39 // 383
...jobban mondva a Stellantisnál. Az Alfa vagy a Fiat konszern csak azt hajthatja végre amit a Stellantis vezetői (ex Tavares) engedélyeznek.
Én abban is látom a bajt, ha befuccsol ez az elektrifikációs őrület, az Alfánál miből varázsolnak motort? Mert jelenleg a Stellantis mindent átalakít, sarkosan fogalmazva 14 márkát a szentgotthárdi motorgyárból nem lehet ellátni három hengeres motorokkal.
Mi lesz akkor, ha leszerelik a négyhengeres 280 lovas motorokat előállító üzemet? Egyre jobban kiderül hogy kizárólag elektromos hajtásláncra építeni zsákutca.
A BMW legalább megtartja a benzines és dízel motorokat.
Tavares agymenése volt a költségek minimazilása egy végrehajtó volt. Nagyon gyorsan újra kellene építkezni, mert így nagy baj lesz.
Én abban is látom a bajt, ha befuccsol ez az elektrifikációs őrület, az Alfánál miből varázsolnak motort? Mert jelenleg a Stellantis mindent átalakít, sarkosan fogalmazva 14 márkát a szentgotthárdi motorgyárból nem lehet ellátni három hengeres motorokkal.
Mi lesz akkor, ha leszerelik a négyhengeres 280 lovas motorokat előállító üzemet? Egyre jobban kiderül hogy kizárólag elektromos hajtásláncra építeni zsákutca.
A BMW legalább megtartja a benzines és dízel motorokat.
Tavares agymenése volt a költségek minimazilása egy végrehajtó volt. Nagyon gyorsan újra kellene építkezni, mert így nagy baj lesz.
Halesz13-01-2025 09:06:06 // 382
Épp azért, mert műszakilag azonosak, az Alfát olcsón tudják gyártani, nagy nyereséggel tudják eladni. Ez volt a terv.
Én is sajnálom, hogy ugyanaz a benzinmotor van mindegyikben, sőt, gyakorlatilag ugyanazt az elektromos hajtást használja mindhárom modell is. Nagy tapasztalat lesz majd ez a későbbiekre nézve, hogy érdemes-e így autót fejleszteni. De egy év múlva okosabbak leszünk, ha látjuk a számokat, hogyan fogy(nak).
Nekem az jobban fáj, hogy az Abarth 600e és a villany Junior 280 lóerővel gyakorlatilag ugyanazt tudja menetteljesítményben. Nyilván a futóművüket máshogy hangolták, de az Abarth is megkapta a mechanikus torsent... szóval hol van itt az egyediség?
Én értem, hogy a Junior Veloce még így is a legizgalmasabb futóművel rendelkező villanyautó a kategóriájában... de valami nekem akkor is hiányzik belőle. Egy kicsit több fun... Pedig eskü tetszik a Junior, kívül belül, de maradt hiányérzetem.
Viszont az R5-nél pont azt látom, hogy erre a fun faktorra éreztek rá jól, jobban, mint az Alfánál.
Én is sajnálom, hogy ugyanaz a benzinmotor van mindegyikben, sőt, gyakorlatilag ugyanazt az elektromos hajtást használja mindhárom modell is. Nagy tapasztalat lesz majd ez a későbbiekre nézve, hogy érdemes-e így autót fejleszteni. De egy év múlva okosabbak leszünk, ha látjuk a számokat, hogyan fogy(nak).
Nekem az jobban fáj, hogy az Abarth 600e és a villany Junior 280 lóerővel gyakorlatilag ugyanazt tudja menetteljesítményben. Nyilván a futóművüket máshogy hangolták, de az Abarth is megkapta a mechanikus torsent... szóval hol van itt az egyediség?
Én értem, hogy a Junior Veloce még így is a legizgalmasabb futóművel rendelkező villanyautó a kategóriájában... de valami nekem akkor is hiányzik belőle. Egy kicsit több fun... Pedig eskü tetszik a Junior, kívül belül, de maradt hiányérzetem.
Viszont az R5-nél pont azt látom, hogy erre a fun faktorra éreztek rá jól, jobban, mint az Alfánál.
Giuntini11-01-2025 21:53:50 // 381
Én nagyon elkeseredtem az Alfa Romeo jövője miatt.... Ez az eredménye hogy odadobtak egy lerágott csontot, hiszen a Fiat 600 és a Jeep Avenger műszakilag azonos a Juniorral.
Kazes☻11-01-2025 18:30:44 // 380
Én meg pont fordítva... és még így sem veszek észre pár Alfát, néha úgy szólnak rám, hogy „láttad...ott azt a szépet”?! :D
Azt nem tudom, hogy itt is... de úgy rémlik, hogy gumi tesztereknél derült ki ilyesmi... akkor akárhol is lehet ilyen neves(nek mondott) plecsniosztogatóknál! :P
Persze a kérdés (is) költői marad...
Azt nem tudom, hogy itt is... de úgy rémlik, hogy gumi tesztereknél derült ki ilyesmi... akkor akárhol is lehet ilyen neves(nek mondott) plecsniosztogatóknál! :P
Persze a kérdés (is) költői marad...
WarbiRunner (Gyuri)11-01-2025 10:26:53 // 379
Én nem látom a különbséget kategóriában. Két városi villanyos igényesen kivitelezve. Nem Fiat500 szint, futóművileg sem, belső kialakításban, funkciókban sem.
Greene10-01-2025 21:48:01 // 378
Oké-oké most utáljuk a COTY-t mert nem Alfát szavazott meg az év autójának. De nézzünk szembe a tényekkel: Nem lett akkora durranás a Junior mint amekkorát szerettünk volna. Sajnos jó szívvel én se szavaztam volna meg elsőnek. Kedvenc autós újságom a Quattroruote szerint is jobb az R5, amivel teljesen egyetértek. Még az Alfa fanatikus Csikós se adott több pontot neki mint az R5-nek.
Én csak annyit várok a Juniortól, hogy tartsa a víz felett az Alfát, és legyen lehetősége megmutatni majd, hogy mit tud igazán.
Amikor a 156-os kijött, sokáig nem is tudtam, hogy év autója, de annyira tetszett, hogy egyből beleszerettem. A 147-es is ugyanez a történet. Nem véletlenül fogyott belőlük aztán rengeteg.
A Junior egy megúszós autó lett, de azzal meg nem lehet év autója díjat nyerni.
Én csak annyit várok a Juniortól, hogy tartsa a víz felett az Alfát, és legyen lehetősége megmutatni majd, hogy mit tud igazán.
Amikor a 156-os kijött, sokáig nem is tudtam, hogy év autója, de annyira tetszett, hogy egyből beleszerettem. A 147-es is ugyanez a történet. Nem véletlenül fogyott belőlük aztán rengeteg.
A Junior egy megúszós autó lett, de azzal meg nem lehet év autója díjat nyerni.
Halesz10-01-2025 21:39:31 // 377
Más kategóriában játszik a két autó azért.
A Fiat 500e kötheti fel igazán a gatyáját. A világ legünnepeltebb, ikonikus modellje... menő, cuki, és egyban vagány forma... de az utóbbi 2 évben már sajnos alig vették, mert drága arra a funkcióra, amire való. Míg a belsőégésű motorral szerelt elődje - bár kicsit az is túl volt árazva - működött, mert bár egyben divattermékként kezelték sokan, egy praktikus városi autó volt, még épp elérhető áron. Az elektromos utódja is zseniális, imádom, meg nyilván jó termék, de sajnos nem ennyiért. És erre kihozza a Renault 5 ajtósban ugyanazt a vágyakozni való retró tárgyat.
Hát ha lenne most 11-12 millióm elektromos autóra, én is a R5-ö5 választanám, és sírnék a Fiat miatt (de meg tudnám magyarázni, hogy van már egy 500-as a garázsban).
A Fiat 500e kötheti fel igazán a gatyáját. A világ legünnepeltebb, ikonikus modellje... menő, cuki, és egyban vagány forma... de az utóbbi 2 évben már sajnos alig vették, mert drága arra a funkcióra, amire való. Míg a belsőégésű motorral szerelt elődje - bár kicsit az is túl volt árazva - működött, mert bár egyben divattermékként kezelték sokan, egy praktikus városi autó volt, még épp elérhető áron. Az elektromos utódja is zseniális, imádom, meg nyilván jó termék, de sajnos nem ennyiért. És erre kihozza a Renault 5 ajtósban ugyanazt a vágyakozni való retró tárgyat.
Hát ha lenne most 11-12 millióm elektromos autóra, én is a R5-ö5 választanám, és sírnék a Fiat miatt (de meg tudnám magyarázni, hogy van már egy 500-as a garázsban).
Piritu - 1.000.00010-01-2025 21:00:38 // 376
Amikor Győrben szervizbe vittem Júliát körülnéztem. Már volt Junior is.
Ott állt mellette a cégcsoportos Jeep villanyos is. Annyira jól hozták át a stílusjegyeket hogy arról 100 méterről is látni lehetett hogy egy Jeep.
Ugyanezt a Juniorról nem mondhatjuk el. (A nyáron boldogan rohantam oda olaszban egyhez amiről aztán kiderült hogy az egy pözsó...)
Ha nem a csúcs Alfában gondolkodunk gyakorlatilag a kettő ugyan azt is tudja.
Nagyon elgondolkodtam hogy melyik kéne...
Ott állt mellette a cégcsoportos Jeep villanyos is. Annyira jól hozták át a stílusjegyeket hogy arról 100 méterről is látni lehetett hogy egy Jeep.
Ugyanezt a Juniorról nem mondhatjuk el. (A nyáron boldogan rohantam oda olaszban egyhez amiről aztán kiderült hogy az egy pözsó...)
Ha nem a csúcs Alfában gondolkodunk gyakorlatilag a kettő ugyan azt is tudja.
Nagyon elgondolkodtam hogy melyik kéne...
Piritu - 1.000.00010-01-2025 20:54:21 // 375
"Ha jól emlékszem, akkor helyette a Nissan Leaf- et hozták ki győztesnek" - A mai 300 km-en sokkal több Leaf-ot láttam mint Giuliát :-(
Már jó ideje a kutyát nem érdekli hogy melyik a jobb autó. Már amikor 19-ben hazahoztam Júliát is csak két dolog érdekelte a népet. Carplay és LED fényszóró van-e benne? Több kérdés nem volt.
"A szagemberek meg sajna megvehetőek..." - Csak mi tudunk róla és a japánok? Az Alfánál nem tudnak? Összegben biztos kevesebb lett volna mint akár a plakátkampány :-)
Már jó ideje a kutyát nem érdekli hogy melyik a jobb autó. Már amikor 19-ben hazahoztam Júliát is csak két dolog érdekelte a népet. Carplay és LED fényszóró van-e benne? Több kérdés nem volt.
"A szagemberek meg sajna megvehetőek..." - Csak mi tudunk róla és a japánok? Az Alfánál nem tudnak? Összegben biztos kevesebb lett volna mint akár a plakátkampány :-)
GT Ɨ|ѯ10-01-2025 18:27:05 // 374
Semmi jelentősége nincs a továbbiakban:-)
WarbiRunner (Gyuri)10-01-2025 17:26:17 // 373
Ha én most elképzelem, hogy vásárolni szeretnék egy villanyautót. Egyértelműen a R5-öt venném. A Junior 15millától indul, a Renault 11m-tól. Máris nyert a Renault. Kicsi villanyjárgány mindkettő, városi, vagy rövid távú közlekedésre. Őszintén, a 11m is sok erre a korlátozott funkcióra. De tegyük fel, hogy veszek, mert megtehetem. Nem látom azt az előnyt, amiért plusz négy milliót ki kellene adnom.
Szerintem a Renault csinálja jól. Kívülről abszolút hozza a Renault 5-öt, de modern formatervben. Ötletes, sok a jó részlet, és nem néz ki SUV-nak, mégis pont elég magas. Belül viszont modern, nem akar heritage-olni, hanem odateszi a ma elvárt funkciókat. Szerintem ez a jó recept.
Az Alfa meg erölködik a fordítottján, mert továbbra is bele akarja eröltetni a villanyos közlekedésbe az autózást. Alápakol egy sportos futóművet, telerakja az amúgy "érdekes arcú" formatervet sportos, de nem felismerhetően Alfás jegyekkel, és belül hagyományos autós hangulatot csinál, csőműszerbe tesz LCD-t és hasonlók Értem.. csak ez nem fog működni, mert a fordítottja a divat XD Retro autó, futurisztikus belső. Itt most szépen be kéne állni a sorba, nem ellen trendeket eröltetni, hanem eladásokat csinálni.
Nem azzal van baj, hogy ne lenne jó egy sportos, jó vezetési élményű villanyautó. A gond az, hogy ez senkit nem érdekel. Ezen bukott meg a Giulia is, nem fizetnek az emberek vezetési élményért. Ellenben kérik a pénzükért a modern funkciókat és belteret.
Azt gondolom, hogy a COTY nem lőtt nagyon mellé, abból a halom közlekedőedényből egyedül a R5-öt tudnám örömmel megvenni, nekem nagyon is tetszik, pláne a sárga betétes szövet belsővel.
Szerintem a Renault csinálja jól. Kívülről abszolút hozza a Renault 5-öt, de modern formatervben. Ötletes, sok a jó részlet, és nem néz ki SUV-nak, mégis pont elég magas. Belül viszont modern, nem akar heritage-olni, hanem odateszi a ma elvárt funkciókat. Szerintem ez a jó recept.
Az Alfa meg erölködik a fordítottján, mert továbbra is bele akarja eröltetni a villanyos közlekedésbe az autózást. Alápakol egy sportos futóművet, telerakja az amúgy "érdekes arcú" formatervet sportos, de nem felismerhetően Alfás jegyekkel, és belül hagyományos autós hangulatot csinál, csőműszerbe tesz LCD-t és hasonlók Értem.. csak ez nem fog működni, mert a fordítottja a divat XD Retro autó, futurisztikus belső. Itt most szépen be kéne állni a sorba, nem ellen trendeket eröltetni, hanem eladásokat csinálni.
Nem azzal van baj, hogy ne lenne jó egy sportos, jó vezetési élményű villanyautó. A gond az, hogy ez senkit nem érdekel. Ezen bukott meg a Giulia is, nem fizetnek az emberek vezetési élményért. Ellenben kérik a pénzükért a modern funkciókat és belteret.
Azt gondolom, hogy a COTY nem lőtt nagyon mellé, abból a halom közlekedőedényből egyedül a R5-öt tudnám örömmel megvenni, nekem nagyon is tetszik, pláne a sárga betétes szövet belsővel.
Kazes☻10-01-2025 16:59:10 // 372
Ha jól emlékszem, akkor helyette a Nissan Leaf- et hozták ki győztesnek. Vajon annak mennyit dobott ez a plecsni az eladásokban?! Ezt is meg kellene vizsgálni, merthogy a Giulia klasszisokkal jobb autó, az egész biztos! De lehet akár a Peu - t is előkeresni. 🙄🙂
A szagemberek meg sajna megvehetőek... mint már párszor be is bizonyosodott. 😋
A szagemberek meg sajna megvehetőek... mint már párszor be is bizonyosodott. 😋
Piritu - 1.000.00010-01-2025 14:41:32 // 371
Mi lett volna ha megkapja anno a Giulia?
Attól még a mai trendektől (amiket a hátam közepére se kívánok) továbbra is elmaradott maradt volna.
Nem vettek volna többet belőle, mert a piac nem ilyen autót keres. Mint írtam ezt látták anno a zsűritagok is.
Attól még a mai trendektől (amiket a hátam közepére se kívánok) továbbra is elmaradott maradt volna.
Nem vettek volna többet belőle, mert a piac nem ilyen autót keres. Mint írtam ezt látták anno a zsűritagok is.
Piritu - 1.000.00010-01-2025 14:37:07 // 370
Mi minden Alfa modellt oda várunk.
A világ meg másképp ítél.
A Giulia esetén is ez látszott. Lehet nekünk a világ közepe, meg a legjobb autó, ha a vásárlók másképp döntenek. Hiába lett volna első (vagy most a Junior) akkor se vettek volna belőle többet, mert a világ másfelé megy. Ha tetszik nekünk, ha nem.
Gyanúm hogy a zsűritagok ezt nagyon jól látják :-(
A világ meg másképp ítél.
A Giulia esetén is ez látszott. Lehet nekünk a világ közepe, meg a legjobb autó, ha a vásárlók másképp döntenek. Hiába lett volna első (vagy most a Junior) akkor se vettek volna belőle többet, mert a világ másfelé megy. Ha tetszik nekünk, ha nem.
Gyanúm hogy a zsűritagok ezt nagyon jól látják :-(
Kazes☻10-01-2025 13:14:12 // 369
Én meg elsőre! 😀
De Ferikével maximális egyetértéssel nyugtázom a szagértők döntését... de, hogy még az olaszok is... mondjuk biztos van az a péééz...! 😉😅
De Ferikével maximális egyetértéssel nyugtázom a szagértők döntését... de, hogy még az olaszok is... mondjuk biztos van az a péééz...! 😉😅
RomeoOne10-01-2025 12:53:55 // 368
Nyugi Halesz, nem kell az ilyen belterjes díjakkal különösebben foglalkozni, a piac sem teszi. Legkésőbb akkor értelmetlenné vált az egész, mikor anno a Giulia nem kapta meg. Azóta sem követem, mert tökmindegy kit hoz ki győztesnek az az irreleváns bagázs a saját szórakoztatására.
Halesz10-01-2025 12:28:07 // 367
RomeoOne04-01-2025 12:50:15 // 366
Na, látom közben csendben kiigazításra is került :)
RomeoOne23-12-2024 14:13:00 // 365
Lehet, de most már elég idő eltelt, senki nem hivatkozik már rá Milano-ként. A Giulietta topik nevében sincs ott zárójelben a Milano, pedig az is annak indult :DD
GT Ɨ|ѯ23-12-2024 13:51:18 // 364
Azért még jó olvasni az eredeti nevet is:-)
RomeoOne23-12-2024 10:46:15 // 363
Sztem a topik most már átnevezhető simán csak "Junior"-ra, elég idő eltelt már :D
Kazes☻16-12-2024 19:40:20 // 362
carver04-10-2024 14:33:09 // 361
A Giuliát én sem váltanám le semmire, mert egyedül egy BMW ami vezetési élményben hasonlítható hozzá, de hát az meg BMW... De a második, szaladgálós autónál - nálam - sokkal többet nyom a latba a praktikum és a kényelem, és kevesebbet a vezetési élmény. Arra ott van a Giu. A Junior pedig arra amire nekünk kell nem praktikus. Továbbra is nagyon tetszik és biztos utána fognak fordulni az utcán, de annyira szűk a hátsó üléssor meg a csomagtartó, hogy az nekünk kevés lesz.
Persze lehet hogy a hibrid nagyobb lesz de kétlem.
Az Avenger nem prémium, de nem is állítja magáról viszont cserébe kívül belül vicces, friss, ötletes.
KIA-kba beültem, Sportage-tól felfelé nem éreztem óriási különbséget az Alfához képest (csak belső térről beszélek). Egy modern letisztult nagyképernyős belső tér,friss design sokat dob az érzeten (annak akit ez érdekel, és az érdeklődők mennyiségéből ítélve sokakat érdekelt), akkor is ha nem a legdrágább anyagok vannak mindenhol. Cserébe prémium térkihasználás van, hátul óriási hely van, még a Niro is nagyobb belül mint a Tonale. És azért szerintem az Alfa még mindig nem annyira prémium az anyaghasználatban, design-ban mint a németek, főleg mióta elkaszáltak egy csomó extrát. Az a kivitel ami nekem van a Giuliában szerintem megüti a prémiumot, de nem is lehet most megvenni... Nem kéne sok a mostani felszereltségi szintekhez sem, csak kicsit lazítani kéne a profitmaximalizálási nyomáson és betenni (meg visszatenni) pár olyan extrát, ami ma már elvárt a prémium szegmensben...
Sry ha túl szőrös szívű vagyok, de Imparato nagy dérrel dúrral bejelentette hogy az Alfa prémium autó lesz, az árát azonnal felvitte a prémium szegmensbe de nem látom hogy az autó is megérkezett volna oda. Persze a Stradale az ott van, de amit ma a szalonban meg tudsz venni az szerintem nincs közelebb a prémium kategóriához mint amennyire 2016-ban volt. Sőt.
Nagyon várom az új Stelviót meg Giuliát, remélem az minden aggályt eloszlat majd...
Persze lehet hogy a hibrid nagyobb lesz de kétlem.
Az Avenger nem prémium, de nem is állítja magáról viszont cserébe kívül belül vicces, friss, ötletes.
KIA-kba beültem, Sportage-tól felfelé nem éreztem óriási különbséget az Alfához képest (csak belső térről beszélek). Egy modern letisztult nagyképernyős belső tér,friss design sokat dob az érzeten (annak akit ez érdekel, és az érdeklődők mennyiségéből ítélve sokakat érdekelt), akkor is ha nem a legdrágább anyagok vannak mindenhol. Cserébe prémium térkihasználás van, hátul óriási hely van, még a Niro is nagyobb belül mint a Tonale. És azért szerintem az Alfa még mindig nem annyira prémium az anyaghasználatban, design-ban mint a németek, főleg mióta elkaszáltak egy csomó extrát. Az a kivitel ami nekem van a Giuliában szerintem megüti a prémiumot, de nem is lehet most megvenni... Nem kéne sok a mostani felszereltségi szintekhez sem, csak kicsit lazítani kéne a profitmaximalizálási nyomáson és betenni (meg visszatenni) pár olyan extrát, ami ma már elvárt a prémium szegmensben...
Sry ha túl szőrös szívű vagyok, de Imparato nagy dérrel dúrral bejelentette hogy az Alfa prémium autó lesz, az árát azonnal felvitte a prémium szegmensbe de nem látom hogy az autó is megérkezett volna oda. Persze a Stradale az ott van, de amit ma a szalonban meg tudsz venni az szerintem nincs közelebb a prémium kategóriához mint amennyire 2016-ban volt. Sőt.
Nagyon várom az új Stelviót meg Giuliát, remélem az minden aggályt eloszlat majd...
zümi16630-09-2024 17:52:46 // 360
Én majd 2 hét múlva fogom megnézni a Juniort Kecskeméten, kíváncsi leszek rá nagyon. Azt már így látatlanban ki merem jelenteni, hogy szerintem 2 felnőtt 2 gyerek, bevásárlás, nagyihoz utazgatás, ezt a szintet megtudja ugrani, a bicajos dologhoz nem tudok hozzászólni, de bizonyára 3 bicajt ráakasztani az más márkánál sem egyszerű. Esetünkben a Giulietta helyett nagyon eltudnám képzelni, melóba járni, meg az általad említett dolgokra ideális lenne.
Ami a Tonale-t illeti, kérdésedben a válasz, a futómű, a vezetési élmény, a precíz pontos irányíthatóság az a plussz, amivel többet tud a többinél, ezért kerül többe, meg persze az embléma, hisz az Alfa prémium kategória, a Kia, Jeep, Skoda, meg még amiket írtál nem azok.
A márkahűség megint egy másik kérdés, nálam szóba se jöhet más márka, nem érezném jól magam semmi másba. Az az êlmény amit ad az Alfa, a társaság, az intès/villantás, az összejövetelek, nekem megérik a felárat.
Ami a Tonale-t illeti, kérdésedben a válasz, a futómű, a vezetési élmény, a precíz pontos irányíthatóság az a plussz, amivel többet tud a többinél, ezért kerül többe, meg persze az embléma, hisz az Alfa prémium kategória, a Kia, Jeep, Skoda, meg még amiket írtál nem azok.
A márkahűség megint egy másik kérdés, nálam szóba se jöhet más márka, nem érezném jól magam semmi másba. Az az êlmény amit ad az Alfa, a társaság, az intès/villantás, az összejövetelek, nekem megérik a felárat.
carver28-09-2024 15:34:57 // 359
megnéztem Fehérváron a Juniort, beültem benéztem mindenhova, nagyon rá akartam magam (meg a feleségemet) beszélni, de magamtól is lehúztam végül a listáról.
A legkisebbet még naponta hordjuk ide-oda, városi szaladgálás, néha nagyszülők oda-vissza 500 km, meg kutyás vagy bicajos kirándulások, az sem lenne baj, hogy ha már crossover/SUV 3 bicaj is felmenne rá.
Na erre nem csak így együtt, de részleteiben sem jó a Junior.
A sportülés nagyon dög, de nagyon nem praktikus, enni fogja a nadrágot meg a huzatot, hátul olyan szűk a hely hogy magam mögött (nem, nem nyújtott karral vezetek) csak a műanyag ülésborításban kialakított mélyedésbe fér be a térdem (183 cm vagyok), de miközben beszállok, odaverem a térdem akemény műanyagba. Az övvonal és a fekete belső miatt koporsó fíling van (tudom a magas övvonal általános önkényes divat most), a csomagtartó kicsi, és még lehajtva sem óriási, persze tudom a Jazz origami üléseit semmilyen más autó nem tudja.
Ha valaki 98%-ban egyedül/kettesben jár, max 2 emberre vásárol be, hitelkártyát visz csak nyaralásra, annak egy jópofa, stílusos kisautó lehet. Nekünk sajnos nem lesz jó második autónak. Itt jön a sok sok sírós smiley...
Az Avenger sokkal jobban bejött, de ha Budaörsön bemegy az ember a szomszéd kereskedőhöz akkor 1-2 millióért hasonló alig nagyobb, de beltérben 2 kategóriával több hellyel rendelkező, sokkal jobban felszerelt autót kap. Persze, semmit nem érzek az útból, de másodiknak vállalom, hogy közlekedő edényt keresünk, ha egy fokkal több egyénisége van mint egy Skodának vagy Suzukinak már jöhet.
Nagyon a koreaiknak áll a zászló, és rossz leírni, de amikor ott nézelődtem épp egy Stelviós cserélte az autóját Sorrentóra mert nem fért be a 3 gyerek...
Mielőtt bárki rákérdezne, persze hogy megnéztem a Tonale-t is, de 3-4 millával olcsóbban nagyobb belső térrel rendelkező, jó minőségű autót lehet kapni, köpjetek le, de nem látom be hogy a márkahűség miatt ennyvel többet kéne költenem (meg ha akarnék se tudnék)... Ha leszámítom a Scudettót, az Alfa emlémát, meg a futóművet, egyszerűen nem látom hogy mi az a többlet ami megérné a plusz 3-4 millát.
A legkisebbet még naponta hordjuk ide-oda, városi szaladgálás, néha nagyszülők oda-vissza 500 km, meg kutyás vagy bicajos kirándulások, az sem lenne baj, hogy ha már crossover/SUV 3 bicaj is felmenne rá.
Na erre nem csak így együtt, de részleteiben sem jó a Junior.
A sportülés nagyon dög, de nagyon nem praktikus, enni fogja a nadrágot meg a huzatot, hátul olyan szűk a hely hogy magam mögött (nem, nem nyújtott karral vezetek) csak a műanyag ülésborításban kialakított mélyedésbe fér be a térdem (183 cm vagyok), de miközben beszállok, odaverem a térdem akemény műanyagba. Az övvonal és a fekete belső miatt koporsó fíling van (tudom a magas övvonal általános önkényes divat most), a csomagtartó kicsi, és még lehajtva sem óriási, persze tudom a Jazz origami üléseit semmilyen más autó nem tudja.
Ha valaki 98%-ban egyedül/kettesben jár, max 2 emberre vásárol be, hitelkártyát visz csak nyaralásra, annak egy jópofa, stílusos kisautó lehet. Nekünk sajnos nem lesz jó második autónak. Itt jön a sok sok sírós smiley...
Az Avenger sokkal jobban bejött, de ha Budaörsön bemegy az ember a szomszéd kereskedőhöz akkor 1-2 millióért hasonló alig nagyobb, de beltérben 2 kategóriával több hellyel rendelkező, sokkal jobban felszerelt autót kap. Persze, semmit nem érzek az útból, de másodiknak vállalom, hogy közlekedő edényt keresünk, ha egy fokkal több egyénisége van mint egy Skodának vagy Suzukinak már jöhet.
Nagyon a koreaiknak áll a zászló, és rossz leírni, de amikor ott nézelődtem épp egy Stelviós cserélte az autóját Sorrentóra mert nem fért be a 3 gyerek...
Mielőtt bárki rákérdezne, persze hogy megnéztem a Tonale-t is, de 3-4 millával olcsóbban nagyobb belső térrel rendelkező, jó minőségű autót lehet kapni, köpjetek le, de nem látom be hogy a márkahűség miatt ennyvel többet kéne költenem (meg ha akarnék se tudnék)... Ha leszámítom a Scudettót, az Alfa emlémát, meg a futóművet, egyszerűen nem látom hogy mi az a többlet ami megérné a plusz 3-4 millát.
GT Ɨ|ѯ07-09-2024 20:14:35 // 358
Carlos Tavares at the wheel of the new Alfa Romeo Junior Veloce at the Caramulo Motorfestival
WarbiRunner (Gyuri)18-08-2024 23:01:45 // 357
Az átlag vásárló fejével próbáltam gondolkozni. 😀 A SUV nekem sem jön be, bár épp jól jött volna a Bihar túrához. VW-t nem, Japót viszont vennék. Nem bármilyet, de volna pár ötletem.
Piritu - 1.000.00018-08-2024 19:49:08 // 356
Sajna vannak becsípődéseim. Fókszvágent, japót sose vennék. A SUV-ot mint műfajt nem kedvelem :-(
Liquid17-08-2024 22:01:51 // 355
Az a Mazda sorhat jó cucc lehet :)
WarbiRunner (Gyuri)17-08-2024 15:03:29 // 354
Sőt, raktárról még egy 2.2-es Stelvio is belefér.
WarbiRunner (Gyuri)17-08-2024 14:55:11 // 353
19m körül pedig Mazda cx-60 3.3-mat 😆
WarbiRunner (Gyuri)17-08-2024 14:52:21 // 352
14-ből új Passat Tdi-t veszek, ami egy tankolással kimegy a világból és vissza. A 8 misi a benzinesért reálisabb szerintem.
Piritu - 1.000.00016-08-2024 21:59:55 // 350
A múltkor a győri szervizben megakadt a szemem a Jeep Avenger-en.
Elektromos változatban 156LE-vel 54 kWh-os akkuval 14.990.000-től. (A benzines ehhez képest kicsit több mint féláron 8 misi.)
Nem egy világrengető autó és a beltérben a tablet se lenne a szívem csücske, de van egyénisége. Bárki ránéz tudja hogy ez egy Jeep.
Ha mellé teszem a Junior-t gyakorlatilag ugyan ennyiért van a 156LE/54kWh változat. (A legolcsónn mild-hibrit 11 misi, kicsit húzósabb a Jeep-nél.) Elég csábító amit írnak: "...8 év / 160.000 km garancia a nagyfeszültségű akkumulátorra. "
Ellenben ha bárki - vagy akár én is - ha ránéz nem tudja azonnal hogy ez egy Alfa.
pl. vesd össze az piros és a kék autó sziluettjét.
A kéket a Comói tónál fényképeztem mert azt hittem hogy egy Junior, aztán nem :-(
Elektromos változatban 156LE-vel 54 kWh-os akkuval 14.990.000-től. (A benzines ehhez képest kicsit több mint féláron 8 misi.)
Nem egy világrengető autó és a beltérben a tablet se lenne a szívem csücske, de van egyénisége. Bárki ránéz tudja hogy ez egy Jeep.
Ha mellé teszem a Junior-t gyakorlatilag ugyan ennyiért van a 156LE/54kWh változat. (A legolcsónn mild-hibrit 11 misi, kicsit húzósabb a Jeep-nél.) Elég csábító amit írnak: "...8 év / 160.000 km garancia a nagyfeszültségű akkumulátorra. "
Ellenben ha bárki - vagy akár én is - ha ránéz nem tudja azonnal hogy ez egy Alfa.
pl. vesd össze az piros és a kék autó sziluettjét.
A kéket a Comói tónál fényképeztem mert azt hittem hogy egy Junior, aztán nem :-(
WarbiRunner (Gyuri)16-08-2024 18:39:22 // 349
Az i3-mak ára is akkor kezd majd bezuhanni, amikor elkezdenek jönni az akksi problémák. Most még az a legenda, hogy 80%-ot simán tudnak az egészen sokat futott akksik is. Elég jó minőségű akkumulátorokat használtak a németek. Örök élet azonban nincs, úgyhogy előbb utóbb elhasználódnak ezek is. Ha jól látható lesz a rizikó, a piac konkrétabban beárazza.
Liquid16-08-2024 14:36:45 // 348
abszolut egyetértünk :)
G-MANN🍀16-08-2024 14:23:37 // 347
Legalább is mostani fejjel.
G-MANN🍀16-08-2024 14:21:22 // 346
És vajon mi lesz a másodlagos piaccal, 8-10 évesen én biztos nem merném megvenni, sztm sokan nem. Nem is az ára, hanem az akku korából fakadó bizonytalanság. Vicc ez sajnos. (8 évesen inkább egy használt benzines vagy dízel az ami egyáltalán eladható. Sztm.)
Liquid16-08-2024 14:19:13 // 345
valóban...
rosszul emlékeztem sorry :)
Viszont, Giulia Super 200LE
2020.dec. 10.5
2021.dec. 13.8
2022.nov. 17.8
Tényleg nem duplázódás, de azért jelentős :)
rosszul emlékeztem sorry :)
Viszont, Giulia Super 200LE
2020.dec. 10.5
2021.dec. 13.8
2022.nov. 17.8
Tényleg nem duplázódás, de azért jelentős :)
Liquid16-08-2024 14:13:13 // 344
A fene se tudja mi lesz, de tényleg.
Az elektromos autók használt ára még csak nem is tippelhető szerintem felelősen, mert nagyon ingadozik minden. Szabályzás, új technológiák stb. (pl. a flottakezelők is szívnak)
Lehet hogy tök olcsó lesz, de az is lehet hogy nem :)
Szerintem egyébként inkább fog olcsósodni (az elektromos) és nem tartja úgy az árát, mint a Giulia, mert ha holnap megint árat csökkent a teszla, meg a többiek is, vagy jön valami szaftos állami támogatás, akkor az új ár is zuhan, és viszi magával a használt árat is, ha meg technológia előrelépés lesz akkor azért fog zuhanni a használtak ára.
Márpedig a következő 3-5 évben ezek közül lesz bőven...
A belsőégésű változatok inkább fogják tartani az árukat, feltéve hogy valóban nem olyan rossz ez az új 1.2-es motor mint az előző verziók.
Az elektromos autók használt ára még csak nem is tippelhető szerintem felelősen, mert nagyon ingadozik minden. Szabályzás, új technológiák stb. (pl. a flottakezelők is szívnak)
Lehet hogy tök olcsó lesz, de az is lehet hogy nem :)
Szerintem egyébként inkább fog olcsósodni (az elektromos) és nem tartja úgy az árát, mint a Giulia, mert ha holnap megint árat csökkent a teszla, meg a többiek is, vagy jön valami szaftos állami támogatás, akkor az új ár is zuhan, és viszi magával a használt árat is, ha meg technológia előrelépés lesz akkor azért fog zuhanni a használtak ára.
Márpedig a következő 3-5 évben ezek közül lesz bőven...
A belsőégésű változatok inkább fogják tartani az árukat, feltéve hogy valóban nem olyan rossz ez az új 1.2-es motor mint az előző verziók.
RomeoOne16-08-2024 13:53:56 // 343
2023-ban már csak Veloce-t kaptál, aminek az ára 2020-ban is inkább 15-16 volt, de kis extrázással hamar megvotl a 18M. Duplázódás azért messze nem volt, ha almát az almával hasonlítunk.
Hogy a piac mit hogy áraz, az egy külön disszertáció lehetne. Dízelből is keveset adtak el, annak mégis beesett az ára. Anno a 159-nek vmiért beesett nagyon hamar és ottmaradt. Pedig sokat abból sem adtak el. A Giuliánál nem esett be, az eladók kitartották az árat és úgy maradt...
A kiindulási pont az volt, hogy egyes elképzelések szerint majd 4-5 év múlva kevesebb, mint feléért lehet majd Juniort venni. Na, ez az amire nem érdemes nagy tétben fogadni.
Hogy a piac mit hogy áraz, az egy külön disszertáció lehetne. Dízelből is keveset adtak el, annak mégis beesett az ára. Anno a 159-nek vmiért beesett nagyon hamar és ottmaradt. Pedig sokat abból sem adtak el. A Giuliánál nem esett be, az eladók kitartották az árat és úgy maradt...
A kiindulási pont az volt, hogy egyes elképzelések szerint majd 4-5 év múlva kevesebb, mint feléért lehet majd Juniort venni. Na, ez az amire nem érdemes nagy tétben fogadni.
Liquid16-08-2024 13:46:17 // 342
Egyrészt a Giulia/Stelvio páros túl jól sikerült, nem adtak el belőlük nagyon sokat és ezt beárazta a használt piac, másrészt meg 2020-ban még bő 10m körül volt Giulia, 2023-ban már inkább a 20-hoz volt közelebb. Akár honnan nézzük ez közel duplázódás.
Tudom hogy mi az oka, de a végeredmény szempontjából lényegtelen.
Lényeg az hogy az új árának mondjuk 80%-án mozog a használt ára 7 évesen.
Tudom hogy mi az oka, de a végeredmény szempontjából lényegtelen.
Lényeg az hogy az új árának mondjuk 80%-án mozog a használt ára 7 évesen.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
3
Guests3
636
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?