Forum >> Junior

WarbiRunner (Gyuri)16-08-2024 10:45:29 // 341
Szerintem ez mindig így volt, az időközben bekövetkező inflációt kevesen számolják bele. Persze a mostani feltűnőbb volt. Viszont ha 5 éve megvolt rá a 6 milla, azt befektetve, ma meglenne az a 9.5m amiből már kijön egy használt Giulia. A probléma inkább ott van, hogy az infláció hirtelen és nagy léptékben következett be, az emberek bevétele ezt nem tudta követni. Néhány éve egy 6 millás új autó még elérhetőbbnek tűnt mint ma egy 10 millás, hiába csak az inflációval drágább. A bérek sem nőttek annyit, a vállakozások bevétele sem nőtt annyit, miközben a kiadások minimum inflációval nőttek.
Felkészülve sem volt a többség erre, gazdasági tudatosságban sem, nem szoktunk hozzá. Ugyanis volt 2012-2017 között egy nagyon stabil szakasz, ahol alig változott a pénz értéke. Aztán újabb 5 év alatt a pénzünk már csak két harmadát érte. Minden fillér, ami nem volt ezalatt valahova befektetve, nagyon gyorsan értéktelenedett.
Liquid16-08-2024 09:30:26 // 340
így van, bár erősen árnyalja a képet hogy közben volt egy új-ár-duplázódás
RomeoOne16-08-2024 09:12:04 // 339
Ja, 2016-17-ben is mindenki 5-6 millióért akart venni 2020-ra 2.0T Giulia-kat. Aztán valahogy csak nem jött el az az időszak még azóta sem :D
WarbiRunner (Gyuri)15-08-2024 22:09:07 // 338
Ez a realitás, mindenki használtan szeretne ilyesmit. Viragzik az i3-mak piaca. Egy olyat én is vennék 5-6 között akár, abban már van ráció. Viszont ehhez meg kéne hogy vegye valaki újonnan és be kéne nyelnie a rettenet nagy értékvesztést egy városi rohangálóson, majd el kéne adnia. Nem gondolom hogy öntve lesz a piac olcsó használt Juniorokkal 5 év múlva.
zsoltee8315-08-2024 21:58:49 // 337
Nekem a Stelvio mellett egy Renault Zoe van. Asszonynak, meg rövid távra tökéletes. A Stelviot el se indítom 10-20km távokra. Én simán veszek egy Mila... izé Juniort a Stelvio mellé 4-5 év múlva az új árának 40%-ért, ahogy a Zoe-t is használtan vettem az új árának 30%-ért 30ekm-rel. :))
WarbiRunner (Gyuri)15-08-2024 19:44:03 // 336
Ebben is van igazság, nem ? :-) A helyzet pedig fokozódik. Én a környezetemben még senkit nem találtam akinek a Junior tetszik. Az ára pedig valóban sok. Luxus cikknek jó, de valódi varosi közlekedési megoldásnak drága. Biztos lesz vevőköre, de pl nem látom az előnyét egy Renault 5 electrichez képest, ami várhatóan sokkal olcsóbb lesz. És a többség még azt sem fogja megfizetni szerintem.
berobbantam15-08-2024 17:32:44 // 335
Akkor a 159 meg insignia?Mert nagyon nem szerintem.Bár az enyém opelesedik🤣Kezdődött az emelési pontokkal.Alfához nem találtam.C vectráé ugyanaz fillérekért.A szívósorom meg insigniáé.Alfához 300 de nincs is.Insignia 160 és ugyanaz.Gyártó minden.Csak a cikkszám más rajta.
pettinke15-08-2024 16:13:28 // 334
óistenem, megint ide térünk vissza - "1986 óta nincs Alfa Romeo, csak csicsafiat"
Selmak15-08-2024 10:41:16 // 333
Egy PUGra rárakják az Alfa logót, az attól még PUG marad. Mint ahogy a Mito is csak Grande Punto vagy ha rosszmájú akarok lenni csak egy D-Corsa.
pettinke13-08-2024 20:36:18 // 332
Nem a motorról beszélek, az azonos lóerős autók áráról.
Dehát vegyél Model 3-at 15 milláért :)
Selmak13-08-2024 11:57:49 // 331
Ugyanaz a motor van mindekettőben, csak szoftveresen jobban engedi terhelni az erősebbet. Ennyi. Legjobb Tesla model 3 tudnak 15 kWh körül fogyasztani, az egy picit áramvonalasabb, ez meg egy ruhásszekrény légellenálásával rendelkezik.
pettinke11-08-2024 15:27:31 // 330
De miért az erősebbet hasonlítod a Peugeothoz, mikor abból az nincs? Ha 400 helyett 350-et tud, akkor is elég lesz itthonra, meg bevásárlónak, meg munkába járni.
Selmak11-08-2024 15:09:39 // 329
Az alap, az erősebb viszont 19 milla. A kombinált hatótávot villany autónál meg illik erősen fenntartással kezelni. 45 kWh egy SUV kasznival soha sem lesz elég 400 kmre, mert ahhoz 11 kWh/100 km fogyasztás kellene.
pettinke10-08-2024 18:09:08 // 328
Egyrészt 15 M az alap Core. Ugyanennyi a Pug 2008. Nem értem, amit írsz.

Másrészt 400 km a kombinált hatótáv, az országon belül elég.
Selmak10-08-2024 08:49:44 // 327
20 milla egy kis hatótávolságú villany PUG-ért, a hülyének is megéri. Ja nem.
Halesz17-07-2024 23:24:49 // 326
Ez egy városi elektromos autó. Milyen külső sáv? :) Az elektromos Mininél és a többinél is ezt mindig mindenhová odaírod? :)

Ott mész a Giuliáddal, a városban pedig ezzel.

Az a célközönség, aki megengedhet magának egy második vagy harmadik autót, ami már villanyautó, és szerintem sokan vannak olyanok, akik szívesen vettek volna villany Alfát is a meglévő benzinesük mellé, de eddig offos márkákat kellett keresgélniük.

Amúgy meg van hibrid is belőle.
WarbiRunner (Gyuri)17-07-2024 22:40:00 // 325
19 milláért 110-zel a külső sávban? Vagy 19 milláért autó anyunak. Lehet jó a vezethetőség, de ki a célközönség?
Halesz17-07-2024 20:40:55 // 324
Ha csak annyit elkönyvelhet, hogy a legjobban vezethető elsőkerekes villanyautó, már jó!
Én is csupa jót olvasok a vezethetőségéről, halálra dicsérik a legtöbb videóban!
Morfiusz Cédula12-07-2024 20:57:12 // 322
Renault 2008 helyett Peugeut 2008
Morfiusz Cédula12-07-2024 20:55:05 // 321
Úgy tűnik jók lesznek az új Alfák is. Több angol nyelvű tesztet is megnéztem, senki nem mondta, hogy ez a Renault 2008-hoz vagy az Avengerhez hasonlítana. Úgy látszik az egyen platformból is ki lehet hozni nagyon más végeredményeket.
Egy brit autós youtuber egyenesen azt mondta, hogy ez a legjobban vezethető villanyautó amit valaha vezetett, rögtön a Porsche Taycan után. Ami azért mégis egy teljesen másik kávéház.
Kazes☻10-05-2024 15:47:40 // 318
pl. ;)
Giuntini10-05-2024 14:01:48 // 317
Bocs, de ezt nem osztom veled!
Ha egy autó magasabbra van pozicionálva árban, teljesítményben, műszaki kvalitásaiban mint a testvérmodellek, akkor a belső térben, ahol éled az autót is legyen különb.
Ha mondjuk a Junior elektromos változata 2-3000 euroval többe kerül mint az Avenger, akkor az anyagok tapintásában, a minőségérzetben is legyen különb. Különben az egyszeri vásárló, aki nem Alfás, az olcsóbbat fogja választani. Mikor bemegy a szalonba és először beül az Avengerbe, majd a Juniorba, és megtapintja az anyagokat, meglátja a kijelzőt, és azt fogja mondani, a másik 2-3 ezer euróval olcsóbb, pedig ugyanaz. És nem fogja érdekelni az áthangolt kormányzás és a futómű. Ha a Stellantis érdekeit nézzük értem, de a vásárló érdekei ugyanannyira fontosak, mert a vásárló kezében van a döntés.
Még egy: a Junior vásárló közönsége nem az Alfásikból fog kikerülni.
RomeoOne10-05-2024 13:47:26 // 316
Megnéztem Imleda videóját is. Mit mondjak, neki például nem tenne jót a túlzott emancipáció/egyenjogúság/jóság szerinti megmérettetés, mert ha egy kopaszodó, köpcös 50-es fazon beszélne ennyi hülyeséget*, akkor a kutya sem lenne rá kíváncsi :D

Pl. szegény Csikósnak nagyon kell vágnia a témát, mert esztétikai élményt nem nyújt :DDD

De persze még mindig nagyon szép és beülhetne a Giulia jobbegyre :DDD (Imelda, nem Csikós :D )

*2:11: ...nem gondoltok rosszra, ha Renault modellt véltek felfedezni az autó első lámpatestén, ugyanis az autó az e-CMP platformra épül..."
Mi van? Mert melyik Renault épül még erre? :DDD

De van még sok ínyencség a videóban, csak ez tetszett a legjobban :D
Tommi10-05-2024 13:26:41 // 315
"az Alfának, akárhogy is a legkisebb modell, nem kéne lemenni a PSA szintjére anyagminőségben"

Hanem? :)

A versenytársak mit kínálnak és mennyiért? Lehetne bele minőségibb anyagokat rakni, de akkor már nem ennyibe kerülne... Nyilván konszernen belül nem fognak külön az Alfa kedvéért beszerezni valami "extra" anyagokat ahelyett, hogy levennék a polcról azt, ami amúgy is kéznél van és használják más modellekben is, mert nem érné meg. De ha mégis és emiatt x euroval drágább lenne, akkor meg az lenne a baj :)
Tommi10-05-2024 13:23:04 // 314
A feleségemnek 500 X Sportja van, ami kb hasonló méret. A kislányunk 5 éves és neki gyereküléssel teljesen jó a hátsó sor :) Nekem a 180 centimmel már kicsit szűkös, de szerintem ezt az autót (ahogy az többször is elhangzott több helyen) másodiknak fogják venni, anyának meg teljesen jó egyedül gyerekkel.
zümi16607-05-2024 11:03:24 // 313
Ezt adom, a Tonale kívülről szebb, a Junior belülről. Kivéve amit említettél, a Tonaleba szépen követi a kijelző az árnyékoló ívét.
No meg a térérzet, a Tonale tényleg ötszemélyes, hátul kényelmesen elfér a három majdnem felnőtt gyerek.
A kopogós műanyagok nekem sem tetszenek, reméljük lesz olyan csomag vagy felszereltségi szint, amiben igényesebb megoldással találkozunk, nyilván az plussz pénzbe fog kerülni, de legalább meglesz a választás lehetősége.
Giuntini07-05-2024 09:44:07 // 312
Nekem az a problémám, hogy az Alfának, akárhogy is a legkisebb modell, nem kéne lemenni a PSA szintjére anyagminőségben.
Formatervileg a Junior belseje nekem sokkal jobban bejön mint a Tonale. Viszont miért lenne különb a minőségben a többinél, ha a költségek csökkentése Tavares elsőrendű szempontja.
Én csak az Avangerről tudok nyilatkozni ebből a szempintból, kiábrándító. A Junior sem lehet különb, ugyanazok az anyagok.
Giuntini07-05-2024 09:28:50 // 311
Nekem most a fő problémám a belső lett. Eddig nekem bejött nagyon, formatervileg nincs is bajom. Viszont az gáz, hogy a canocchiale-ba csak betettek egy téglalap alakú kijelzőt. Ezt nem lehetett látni a képeken és ez gagyiság. A másik, ugyanaz a kemény és kopogós műanyag mint az Avangerben. Ez szégyen, ez már a teljes gagyisítás. A legopcsóbb MiTo-ban is a műszerfala is puha volt. Ez szégyen a prémium szegmensben.
zümi16607-05-2024 08:36:33 // 310
Nekem is az elejével van bajom, a lámpák-scudetto-embléma trió, pont ami annyira meghatározó egy Alfa design-jában, s ütősnek kellene lennie, eléggé kommerszre sikeredett, mintha nem lenne fontos a hagyományt, az örökséget tovább vinni.
A belső viszont nagyon el van találva, kiemelném elöl a lègbeömlőket, korábban a halálcsillag is mekkora ötlet volt, most 19-re lapot húzták, s bejött, nagyon faxa ez is. Az viszont elég gáz, hogy hátul nincs, nem is értem hogy ezt hogy gondolták ezen a szinten.
Piritu - 1.000.00006-05-2024 22:06:25 // 309
A Junior a legkisebb Alfa SUV, nem hinném hogy túl sok hely van hátul. Tedi körül se maradt túl sok hely, nem véletlenül említi hogy jó helyen van kikönnyítve az üléstámla.
carver06-05-2024 21:51:23 // 308
miután nálunk...
carver06-05-2024 21:50:02 // 307
Nekem összességében az első lámpatestek azok amik szerintem nem illenek egy Alfához (a motorizációt már kitárgyaltuk abba most nem mennék bele), minden mással meg tudok barátkozni, sőt tetszik. De azt vétek volt ilyen jellegtelenre faragni (Németországba szakadt cartársankak: 08-15).

Ha odaálmodtak volna egy baby Tonale lámpatestet higgyétek el teljesen más lett volna az általános reakció, az egész autó karakterét alapjában változtatta volna meg!

És mégegy amitől nagyon tartok, hogy a hátsó üléssor nagyon szűk. Haleszék videójából pont nem ez derül ki, de mindenhol máshol ezt látom, és miután náluk a legkisebb még egy darabig velünk utazik, (iskola, délutáni logisztika, kutyaiskola meg ezeregy hasonló helyijárat), ez fontos szempont...
Halesz04-05-2024 19:32:43 // 306
Én nem is féltem tőle.
Kócosw04-05-2024 19:31:50 // 305
meg fogom...de magamat ismerem azért,de Halesszal mar megvitattam privatban 🤣
RomeoOne04-05-2024 19:06:43 // 304
Én mit magyarázzak? Látod, meg kell nézni :DDD
Kócosw04-05-2024 17:09:01 // 303
engem továbbra se győzött meg ,bocs... még ha személyesen jössz el és magyarázod el se 🤣
RomeoOne04-05-2024 15:49:09 // 302
Mondtam én, hogy jó lesz ez, már az elejétől. Lásd 2. és 6. hsz. :D
Legközelebb forduljatok nyugodtan hozzám tanácsért :DDD
Kazes☻03-05-2024 22:03:23 // 301
Hajrá, hajrá...! :D
Simán lehet, hogy a teslások már erre gyúrtak! XD
Halesz03-05-2024 21:15:45 // 300
Az nekem is nagyon tetszett. Cserébe viszont a cannocchiale-ban lévő digitális kijelző széleit igazán letakarhatták volna úgy, hogy le legyen kerekítve... :( ezt sajnálom nagyon.
De akkor is jobb a kijelzője, mint a legtöbb unalmas elektromos autónak.
Piritu - 1.000.00003-05-2024 21:05:25 // 299
:-)
Végre meg lehet nézni mindent - köszönet!

Amikor megláttam belül hogy az a "tablet" nem csak oda van biggyesztve hanem rendesen be van építve nagyon megörültem hogy mégis van fantáziája az Alfa tervezőknek :-)
Halesz03-05-2024 20:40:30 // 298
Piritunak (és mindenki másnak, akit érdekel) hoztunk egy videót, ami nincs elforgatva! :) Viszont alaposan körbeforgattuk, majd körbejártuk a Juniort!

Kicsit dicsekednék. Magyarországról Csikóst és Imeldát vitték ki az április 10-ei bemutatóra, erre a statikus bemutatóra pedig csak minket hívtak meg. Igyekeztünk alaposan megmutatni Nektek az autót.

Alfa Romeo Junior - Látnod kell, hogy elhidd!

Lesz majd még pár részletvideó az Alfa Amore TikTok-csatornáján is, érdemes bekövetni minket. Előre is bocs, ott vertikálisan toljuk a kontentet... :)))

Aztán majd valamikor nyáron tudjuk majd tesztelni is az autót - remélem.

Várjuk a kommenteket a YouTube-on!
Piritu - 1.000.00003-05-2024 17:26:14 // 297
Ha direkt van elcseszve akkor persze király és legalább ezer like-ot és kb ugyanannyi megosztást érdemel :-DD

Lehet hogy a Tesla nagy kijelzője is ezért forgatható hogy függőlegesen az ilyen videókat is lehessen rajta nézni? :-DD
Kazes☻03-05-2024 13:27:30 // 296
Ez csak egy ú.n. short... ez direkte ilyen! :D
Piritu - 1.000.00002-05-2024 21:25:22 // 295
Valaki szólhatna ezeknek a x-y-z generációs videósoknak hogy el kéne fordítani azt a telót vízszintesre mert úgy ráfér amit videóznak!
Kazes☻02-05-2024 20:44:00 // 294
RomeoOne24-04-2024 12:54:14 // 293
A német piacot már kicsit komolyabban veszik, az egész aktuális és úgy tűnik, hogy betartotta Imparato az ígéretét, 30k eur alatt indul a kis hibrid:
RomeoOne24-04-2024 12:46:59 // 292
Vicces, hogy még az alfaromeo.hu-n mindig hatalmas betűvel, MILANO-ként hirdetik a modellt a főoldalon. Konfigurátorben természetesen még mindig nincs benne és árlista sincs. Csak a szokásos :D
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.