Forum >> A jövő Alfái

Satti02-10-2010 16:20:03 // 16192
Egy "klasszikus" Passat vásárló sosem fog Alfát venni, mint ahogyan egy igazi Volvo-s sem fog soha, sem Passatot, sem Alfát venni, más világ, más karakter, de ez fordítva is igaz természetesen, ezért is kell megérteni a másik oldalt is.
LeZo02-10-2010 16:08:44 // 16191
Ebbe az egészbe én beleszólni nem nagyon akarok meg hát hol vagyunk "mi", mint vásárlóerő a nagy cégeknél...
De ha egy autó elejét ezért kell elcseszni, hogy gyalogosbarát legyen, mert néha egy-egy okoska az autó elé téved, addig az Alfa valaha egyedi, szép megjelenését a töréstesztek határozzák meg és jönnek a MiTo orru variációk. Köze nincs ennek az orrnak a szépséghez, és a 8c-hez.
Ha az alfa mert volna olyan bátor lenni, hogy a 159 arressziv, mérte orrát viszi tovább, és erre épitenek egy utód sort, szerintem több autót adnának el... És azért egymás mellett egy "presztizs" Passat, vagy egy 159... vagy egy arra épülő utód azért igen látványos lenne.
Ha valami oka lenne a VW-nek az az, hogy a Passat vonalának ne legyen konkurense, ezért venné meg az Alfát, hogy igy piacot nyerjen, mert egyszerüen szebb...
És egy 166 utód a 159 vonalaival elvinné az összes Passat vásárlót...
zolee14502-10-2010 15:53:21 // 16190
Nem. Azt mondtam, hogy kicsit konkrétabban fogalmazd meg az életérzést. Erre írtál konkrét műszaki dolgokat. Ha abban megegyezhetünk, hogy nem minden jól összerakott autóban van olaszos életérzés akkor szerintem abban is megegyezhetünk, hogy te nem az életérzésről írtál, hanem egy jó autóról.

Bellucci tényleg jó, de szállj fel a villamosra csúcsidőben és biztosan találsz olyan szintű nőket, csak ezeket meg is szólíthatod. Ezzel csak azt akarom mondani, hogy nagyon sokan gyártanak manapság jó autót. Akár úgy is, hogy nem nevezik prémium márkának.

Ez a teljesen megfoghatatlan életérzés szöveg nagyon jól mutat egy prospektus végén, ami amúgy tele van konkurenciát verő adatokkal. Szóval kiegészítésnek. Nekünk is van olyan műszaki színvonalú autónk, és hát az olaszos életérzés, bla-bla. Ez így oké.
Ha csak az van, hogy oké, alul maradunk, nade az olaszos életérzés... akkor az elég kevés a márka túléléséhez. Szerintem.
Persze nem az Alfásoknak, mert nekünk ez most is elég. Csak mi vagyunk nagyon kevesen a gyár céljához, mely cél jelenleg a túlélés.

Az sajna nem fog menni, hogy szép lassan fejlesztgetnek, talán majd eladnak több autót, abból majd lesz egy kicsivel több pénz...stb. A folyamat így működik, csak erre most nem nagyon van idő. A dolog úgy lehet életképes ha jön a mikulás, a puttonya tele pénzzel, és mondjuk 10 éven belül felzárkózunk a többiekhez. Mert az biztos, hogy nem két hónap a felzárkózás. Ha meg bezár az Alfa akkor mindenkinek lehet azon gondolkodni, hogy mi lett volna a jó megoldás.
Nem szeretném, ha az unokám már csak OT-s rendszámú Alfát láthatna.

Na mindegy, részemről ennyi, úgysem mi döntünk...
koz02-10-2010 15:12:27 // 16189
Az előbb még konkrét dolgokat kerestél, most meg az életérzést. Most akkor végülis a nagy motorokat hiányolod? Hát azt én is, de szerintem túl nagy áldozat lenne elveszíteni az életérzést.

Mostanában mintha eretnekség lenne ilyet kijelenteni itt az amorén, de 3-as bmw szerintem csúnya és unalmas.

Szerintem is kellene:
- egy tőkeerős tulaj, aki nem szól bele semmibe
- többféle motor (erősebbek is)
- jobb marketing
- újra négysávos magnó

Nem tudom mi lesz, de a négy kimenetel közül (fiat-Alfa túléli, fiat-Alfa bukta, vw-Alfa túléli, vw-Alfa bukta) nekem nem a te verziód a legelfogadhatóbb. Én inkább szeretném teljesen olasznak tudni az Alfát, még három modellel is, vagy akár eggyel is, minthogy lebutítsák a béemvé szintjére. Persze ha lóerőben mérjük akkor tényleg sehol sincs az Alfa, de miért olyan fontos a lóerő? Teljesen jók az Alfa motorok. Azért kéne több erő, hogy többet adjanak el? Szerintem nem kell, inkább a marketingen kell javítani. (miért nem csinálunk fan-reklámot? én simán benne lennék) És a jó marketinghez nem kellenek vw-millárdok.
Utálom a fiat vezetést én is, de szerintem nem kúrták el. Persze ehhez hozzá kell venni, hogy nekem tetszik a Mito is, meg a Juli is és szerintem a világgal van baj, hogy azt hiszik, csak a német szakértelem a megoldás mindenre, és 400 lóerő alatt nem élet az élet. Ha valakinek jobban bejön egy béemvé, mint a Giulietta, annak viszont nem tudok mit mondani, más dimenzióban vagyunk.
Simán elképzelhetőnek tartom, hogy a fiat életben marad és az Alfa is. 20-25 millióval nem is akarnám, hogy feltétlenül Alfát akarjon venni, szerintem onnan inkább egy nagy Lancia hiányzik, vagy ott a Maserati, bár végülis jó lenne egy nagy Alfa, csak inkább az legyen az áldozat, mint az egész márka.

A csajos példám még mindig áll, Belluccin több fognivaló van, mégis inkább ő kéne.
kbk02-10-2010 14:27:58 // 16188
"Ne mondja nekem senki, hogy egy 3-as BMW csúnya, netán unalmas lenne"

pedig én mondom, kövezz meg nyugodtan ;)
Tibe02-10-2010 14:08:36 // 16187
Szerintem a Bmw vásárlók döntő többsége sosem fog Alfát venni, akár megveszik az Alfát akár marad a jelenlegi helyén. Teljesen més a célközönsége a két márkának, szerintem.... :)
zolee14502-10-2010 13:43:15 // 16186
"Összegzem akkor az én konkrétumaimat: külső design, mert nem beolvadni akarok, belső design, hogy jól érezzem magam benne, futóműhangolás, jó fék, rugalmas motor, és ennek az egésznek az összhangja. Ezeknél megfoghatóbb dolgokat nem tudok írni."

Ez így rendben is van, pont ezt várom el én is egy autótól. De ez nem életérzés, ezek nagyon is konkrét dolgok. Ezek egy része ember függő (design), a többi pedig pénzfüggő. Az ember okés, tudnak szép dolgokat csinálni, de ha jól emlékszem elég sok ötlet bukott meg ott a 159-nél, hogy nem volt olyan váltó ami x nyomaték fölött is elég lenne. Ez viszont pénz kérdés.
Ne mondja nekem senki, hogy egy 3-as BMW csúnya, netán unalmas lenne. Azt se nagyon kéne boncolgatni, hogy az egyes részek mennyire állnak össze az autóban. Egy dolog: az a közepe ahol a 159-nek vége van. Mit mondasz annak az Alfa rajongónak akinek van 20-25 milkója egy kocsira, és valami durvább jószágot szeretne? Vagyen két 159-est 3,2V6-tal?
Mindegy, hogy nem az M3-as a húzó modell, hanem mondjuk a 318d, attól még jelenleg a BMW gyártja a sportos autókat nem az Alfa.

A VW miért állítaná be a sorba az Alfát? Van már unalmas prémium márkája, Audinak hívják. Egy BMW vásárló soha nem fog Audit venni, viszont egy Alfa már elcsábíthatja, ha műszakilag is oda tudod állítani a BMW mellé. Szerintem erre kell az Alfa a VW-nek, és ha igazam van akkor azzal nagyon jól jár a márka.
Tom1202-10-2010 13:19:37 // 16185
Már látom, hogy nagy fába vágja a fejszéjét a VW, ha "kikezd" az Alfával... ;-)))
Tom1202-10-2010 13:18:27 // 16184
Neked is igazad van...:-)))
zolee14502-10-2010 13:06:41 // 16183
De mi? Csak egy dolgot, légyszíves.:D Amikor megvetted az autót találtál benne valami eldugott sarokban pizza maradványt, vagy esetleg hosszú fekete hajszálat, vagy mi?

Van egy design ami vagy tetszik vagy nem. Vannak/nincsenek sportsikerek, és vannak autók az utakon amik bizonyos idő alatt kialakítanak magukról egy képet a többi autósban. Az Alfa mindig is sportos autó volt, olyan formával amit aztán a többiek másoltak.
Jelen állás szerint a múltból a közhiedelemben megmaradt a megbízhatatlanság, a jelen meg az amit a suzukis fórumon olvastam: nehéz és gyenge. Ennyi. És ugye ezt a szuzukis mondja, aki köztudottan a modern trabantos, aki egy tömegfossal közlekedik. Akkor mit mond a BMW-s?

Namost ha nagyon össze akarjuk keverni az életérzést, meg a nőket meg az autókat akkor a nehéz és gyengéről nekem nem egy olasz bikinis bombázó jut eszembe akit de meg..., hanem egy középkorú 120 kilós germán bálna, akit viszont nagyon nem.:D

"zoli ez most fócvegenes hozzászólás volt... :)"

Igen, erről beszéltem. Meg az, hogy "ezt mi sokan nem így gondoljuk" vagy hasonlók. Tényleg szép dolog valami megfoghatatlant felhozni érvként, csak kíváncsi vagyok, hogy hány alfás lenne a fórumon ha nem látja a DTM-ben a 155-öst, vagy nem lát az úton többieket alázó 75-öst, vagy nem látja a WTCC-ben a 156-ost, és még sorolhatnám.
Jó az életérzés, de ha nem látod az úton a kortársakhoz képest útmutató design-t, és nem húz el melletted úgy egy Alfa, hogy megkérdezd a kedvenc németedben, hogy mi a francban ülök én most Alfa helyett, és nem akarod azonnal beborítani az árokba és venni egy Alfát akkor cseszheti a gyár az életérzést.

Megkockáztatom, hogy nagyon sikeres lehetett volna a 159-es ha vannak bele olyan motorok amik odavágnak a konkurenciának. Mert szerintem külsőre nagyon ott van, a futaműve is nagyon komoly, talán a legjobb a kategóriában, de biztos sokan megkérdezik, hogy oké, hogy szép, de mi van ha sietnem kell valahova? Holott maximum 130km/h-val mehet, azt meg mindegyik tudja...
Az a baj, hogy az életérzést elég nehéz odarakni egy 420lovas v8 meg egy torsen 4wd mellé... (nem, nem vennék akkor sem ha lenne, mielőtt valaki megkérdezné, de sokan vesznek a 159-es kategóriájában v8-at, meg erős v6-ost, meg erős dízelt, és ezekkel szemben az Alfa kereskedőnek nincs kártyája, ide nem elég az életérzés)

Nem örülnék, ha a VW venné meg, de annak sem örülök jobban, hogy a Fiat a tulaj. Annak viszont mégjobban nem örülök, hogy egy olyan autó ami sokkal többet érdemelt volna (159) pont sportosság terén veszít a konkurenciával szemben. Teccikérteni? Alfa, sportosság, és alul marad. Mi ez, ha nem a márka múltjának a kinyírása?
Ennél az is jobb, ha a VW a tulaj, és van pénz szarásig.
Tom1202-10-2010 12:51:25 // 16182
Pontosan ezeket kéne megtartani - ha jót akarnak...:-D
koz02-10-2010 12:46:29 // 16181
:) OK, akkor néhány példa. Inkább legyen szép a kombi hátulja, mint 10 literrel nagyobb. Inkább legyenek külön a lámpák elöl, burkolat nélkül, ha úgy ütősebb, minthogy könnyebben lehessen automata mosóban mosni. Inkább szerpentinen maradjon le mögöttem a suzuki, minthogy lámpnál gyorsulgassak hülyegyerek módjára. Inkább legyen szép belül is, hogy ne aludjak el benne, minthogy el tudjak benne pakolni 50 db bizbaszt mindenfelé. A 145-öm esetében nem érdekel, hogy ráz, viszont úgy kanyarodik, mint egy gokart, pedig ha hosszabb útra megyek vele, akkor sem fáraszt, sőt. Az akkori autóknak vagy szar volt a futóművük, vagy max. kényelmesek voltak. Mostmár tudnak jó futóműveket csinálni, viszont a jók közül is még mindig az Alfa a legjobb. És tényleg lenyom egy szuzuki álló helyzetből, viszont tudok úgy váltani, hogy 1-3-5, annak ellenére, hogy pörgős! A többiek vagy nyomatékosra hangolják a motorjaikat, hogy keveset fogyasszon, vagy pörgősre, hogy menjen valamennyire. Az enyém meg is-is, 6,5-t eszik százon, de úgy, hogy élvezet vele minden perc. Általában is: az Alfák motorerő tekintetében rugalmasak. Nem a legerősebb autók, de arra, amire kitalálták őket, arra nagyon is alkalmasak. Ezt amúgy sosem értettem, hogy miért kéne brutálisan gyorsulniuk az Alfáknak. Jó, alattam is megnyikkan néha, de párbajozni nem fogok vele.

Az összhatás a lényeg, hiába boncolgatod, az Alfák a jó, a rossz és az átlagos megoldásokból egy túraautóvá állnak össze. Van egy koncepció, és úgy hangolják, hogy elérjék azt. Nincs eldugva a motortérben egy ceruzaelemes alfásító alrendszer, amire azt mondhatám, hogy na ez az, ami miatt Alfa az Alfa, de mégis ezerszer inkább Alfával indulnék el Párizsba, mint bármi mással.

Monica Bellucci mitől lesz jobb nő, mint Heidi Klum? Mitől lesz az egyik istennő, míg a másik egy simán csak szép béjb? Jók a csöcsei mindkettőnek, meg ugyanazok a bejáratok megvannak mindkettőnél, de akárhogy méricskélném őket, így nem jöhetnék rá.

Egyébként pont Gyuri szokott ideológiáról írni, nem is venném el a szót tőle ezen a téren, sőt inkább idézem egy korábbi megállapítását, amivel totál egyetértek, és van benne megfogható dolog is: a motor, a fék és a futómű összhangja teszi különlegessé az Alfát.

Összegzem akkor az én konkrétumaimat: külső design, mert nem beolvadni akarok, belső design, hogy jól érezzem magam benne, futóműhangolás, jó fék, rugalmas motor, és ennek az egésznek az összhangja. Ezeknél megfoghatóbb dolgokat nem tudok írni.
Tom1202-10-2010 12:31:23 // 16180
Nézték bőven...;-)
Tom1202-10-2010 12:30:45 // 16179
hagyjok = hagyjuk :-)
Tom1202-10-2010 12:30:13 // 16178
Olyan vagy, mint Satti a F1-el...:-)))
Ilyen alapon, aki nem lett VB, annak kár volt megszületni, akkor mit néznénk hétvégente, autóversenyeket? Mindegy, hagyjok, OFF...

Nekem meg az élmény, amit adtak...;-)
Tom1202-10-2010 12:24:44 // 16177
Nekem az a tapasztalatom, hogy tudnak róla, ha nem is konkrétan "statisztikailag", de Alfa = Sport/osság még él a többségben, de lehet, hogy csak nem a megfelelő körökben mozgolódom...:-)
bilon02-10-2010 12:24:13 // 16176
igen...csak a győzelem számít...

elvégre az alfa romeo fenekét nézték a többiek...innen indultunk ki...
Tom1202-10-2010 12:20:45 // 16175
Szerintem Te nézz utána.
Jaaaa, vagy csak a bajnokság gyözelem a lényeg? Azért nem kell versenyeket nézni, elég, ha év végén megnézed a pontszámokat...;-)
bilon02-10-2010 12:17:25 // 16174
nah..csak az érzés a lényeg :P
bilon02-10-2010 12:16:16 // 16173
ennek nézz utána...
Vikking 31102-10-2010 12:15:56 // 16172
Bizony. 2 éves konstrukcióval.

Ez olyan mintha jövőre a Ferrari kiállna a tavalyi autóval, és végig esélyese lenne a vb-nek. (Persze lehet azt mondani, hogy nem egészen, mert ott vannak szabályváltozások, és lhet, hogy tényleg :DDD De nem ez a lényeg... )
Vikking 31102-10-2010 12:14:47 // 16171
Nalátod, csak nem semmi ez bázzeg :PPPPPPPPP

Nem egy dévú ... :P

(AZ F3-makat szerintem annyira nem érdemes idevenni, akkoriban a TS8V-k voltak a Forma 3-mas versenyautókban az átlag motorok.... :))))))))

De a többi igenis nagyon nagy verseny.
Targa Florio, Mille Miglia, DTM, BTCC, ETCC... :)

Nyilván nem azt mondom, hogy kötelező minden autóvásárlónak fejből vágnia a sportsikereit az adott márkának, azonban azt mondani, hogy igazából semmit sem nyert az Alfa, hánehogymááá :P

Azt hiszem, nyugodtan lehet a legnagyobbak közé sorolni az Alfát.
AZ Alfa Romeo 18 Targa Florio és Mille Miglia versenyt nyert, akkor, amikor a naagy Ferrari még csak szerelő volt meg csapatfőnök itt, nálunk!

Persze dúcsevíta meg minden, de szerintem aki beleül egy 156-osba, át kell, hogy érezze azt, hogy ez nem egy egyszerű autó... Az egész miliő ...
Miért vagyunk itt ennyien, ha csak egy egyszerű autó lenne?
Miért vannak annyian Alfacityben, a többi nagytalin, ha ez semmiről nem szól, csak arról, hogy vagány vagyok me' alfám van?

Aki ragaszkodik ezekhez a vasakhoz, az ha nem is tudja, de érzi, hogy itt ennél többről van szó!
Tom1202-10-2010 12:13:18 // 16170
Ja...

"Elavult" /a többihez képest/ technikával!
Tom1202-10-2010 12:10:53 // 16169
Szoktad nézni? /2005, 2006/ Akkor tudod, miről "beszélek"...
/:-P/
Szőrszálhasogatás felső fokon... :-/
bilon02-10-2010 12:07:51 // 16168
jaja...csakhogy - és lehet én tudom rosszul, mert engem sem annyira érdekel - az emberek nagy része ezekről nem tud.
itt vannak a győzelmek, a 90%-ának a versenyeknek most olvasok előszőr...

Alfa Romeo have won the following major victories and championships:[5]
5 World Championships (1925, 1950, 1951, 1975, 1977)
11 Mille Miglia (1928,1929,1930,1932,1933,1934,1935,1936,1937,1938)
10 Targa Florio (1923,1930,1931,1932,1933,1934,1935,1950,1971,1975)
4 24 Hours of Le Mans (1931, 1932, 1933, 1934)
17 European Touring Car Championships
9 Makes Championship
4 Drivers' Championships
10 Italian F3 Championships
10 European F3 Championships
5 European F3 Cups
8 French F3 Championships
3 German F3 Championships
1 Giro d'Italia (1988)
1 Trans-Am championship (1966)
1 Deutsche Tourenwagen Meisterschaft (DTM) (1993)
2 British Touring Car Championship (BTCC) (1983, 1994)
5 Spanish Touring Car Championship (1988, 1991, 1994, 1995, 1997)
2 French Touring Car Championship (1983, 1984)
6 Italian Superturismo Championship (1988, 1992, 1998, 1999, 2003, 2004)
7 European Historical Gran Turismo Championships
4 European Classic Touring Car Championships

szerinted? átlag EU-polgár mennyivel tud erről többet?
sokkal többet tud a feelingről, mint a sportsikerekről...
Vikking 31102-10-2010 12:02:36 // 16167
A WTCC-ben azért nem nyert az Alfa sosem, mert a csapaton belül folyamatos kilökdösés volt. Arról meg mondom ne felejtkezz meg, hogy 2005 után nem volt gyári támogatás. És Thompson 2007-ben a szezon második felében a legtöbb pontot szerezte az akkor mér két éves konstrukciójú 156-ossal. Ez szégyellnivaló???

Farfus is lehetett volna bajnok, ő az utolsó futamon bukott hatalmasat 2006-ban.
Vikking 31102-10-2010 12:00:54 // 16166
Nana.. ITC- DTM-ben két győzelem, ETCC-WTCC (konkrétan az Alfa ellen hozták a szabályok nagy többségét, lásd H kulisszás váltó -30 kiló, fordított rajtoltatás két futam alatt, stb-stb... És a 156-ost így sem tudták legyőzni, még a privát autóval is az utolsó futamig versenyben volt Thompson a bajnoki címért 2007-ben, pedig akkor már két éve nem nyúltak az autóhoz a gyárból... ) , a 60-as éveket a Giulia GTA változatok a Porschék ellen uralták, milliónyi Migle Millia, Le Mans még a régi időkben, nagy túraautók között a 33 különböző változatai (kb ezer... Coda Lunga, TT12, stb...:D ) P2-P3 Vittorio Jano tervezése alatt, Bimotore...

Azért ez nem semmi szerintem. Sőt. Baromira nem semmi.

Az Alfának jelentősen több sportsikere van a múltból mint a BMW-nek, vagy igazából akárkinek.

Azonban lásd a bajorokat, ők az egyetlen Migle Millia győzelmük tiszteletére csináltak koncepcióautót, nálunk össze sem lehet számolni, mennyi van, és éppen, hogy nem szégyelljük........ :(
bilon02-10-2010 11:59:47 // 16165
ott nyert? :P
Tom1202-10-2010 11:57:20 // 16164
WTCC ? :-)
Tom1202-10-2010 11:54:14 // 16163
Ez megint egy kicsit hosszú lett, de remélem, legalább nem unalmas...;-)
Tom1202-10-2010 11:53:01 // 16162
Nagyjából egyetértek, egy két kiegészítéssel.
Nem tudom pontosan, hogy ez az együttműkdés hogy zajlik a gyakorlatban, de szerintem ugyanúgy olasz mérnökök tervezik továbbra is a Lamborghinit ugyanazokban a tervezőirodákban, ugyanolyan olyan oliva olajjal locsolják meg a pizzájukat, ha száraz és ugyanazt a mediterrán levegőt szívják, mint idáig. A motorokat Audi gyárban gyártják VW pénzen, eddig ez a "mínusz", ha egyáltalán mínuszként értékelhetjük, mert "az erő" szinte mindegy, hogy honnan jön. Ami nem egészen világos, hogy a motor tervezését és a hangolását kik végzik, mert ott sok elszállhat a "feelingből"... Egy másik /nagy/ része meg a futóműnél, amivel kapcsolatban megint csak van egy olyan érzésem, hogy nem Wolfsburgban tervezik, max. "beleszólnak", ha esetleg pl. túl "kopogósra" sikerülne a teszt példány. Mondjuk, ha a 156-osnál pl. ezt az apróságot rögtön orvosolták volna, nem kellett volna éveket várni a 159-esig, akkor, gondolom sokkal jobb "kritikákat" kaphatott volna és még sikeresebb lehetett volna, tényleg lehetett volna a megmentő, de ebben túl sok a "volna"...:-)
Szóval, szerintem, ha a dizájnba /külső - belső/, pl. "nagyobb csomagtartó kell, mert azt vinné a nép", mindegy, hogy utána utána teljesen elveszti az autó az eredeti karakterét, a motorhangolásba /+kipuff. rendszer, stb/ és azokba az alapvető "Alfa érzést" generáló dolgokba nem fognak drasztikusan beleszólni, amik a rajongóknak fontosak, akkor nem lehet kifogásunk a "házasság ellen".
...ha meg nem így sülne el a dolog, akkor marad az olasz Alfa és a következő, mellé a Fiat csoport egy másik tagja lesz... /nem az Ivecora gondolok...:-)/

A Bugatti egy más téma, az, hogy "újraélesztették" és semmi köze az eredeti könnyed sportkocsikhoz, szerintem felesleges volt, csak azért, hogy egy jól csengő név alatt mindenféle használhatatlan szörnyetegeket kínáljanak...

Szóval, a lényeg: gondolom a németek sem estek fejre, hogy kiirtsanak mindent az Alfából, ami azzá teszi, ami 100 év alatt lett. Szinte biztos, hogy, nem akarnak egy másik Seatot a nyakukba venni csak úgy jótékonyságból, hogy megmentsék a márkát, arra lenne - lett volna - más jelölt is. Nagyon is tisztában vannak vele, hogy ezt a kitartó /persze, nem csak az Alfa Amoréra gondolok :-)/ rajondótábort /ami nem kis erőt képvisel úgy reklám szempontjából, mint vásárlóerőt - itt most nem a gyér "keleti blokkon belüli" vásárlókra gondolok - illetően/. A szerelmet nem lehet megvenni, de könnyen el lehet veszíteni - remélem ilyen szellemben gondolkodnak Popeye Piech -ék.
Az Alfa csak nyerhet mindenen. Lesz pénz fejlesztésekre, kísérletezésekre, új típusokra, kiterjedt értékesítői és szerviz hálózat + egy jókora adag új vásárló, akik lehet, hogy idáig is kacsintgattak az Alfa felé, de, hát "szarolasz rozsdaboglya kinek kell" alapon inkább egy Passat mellet döntöttek. A Skoda is akkor lendült fel, mikor a VW "védence" lett, szerintem talán már sehol nem lenne azóta...
Egy konkrét példa, nem nagy dolog, csak egy nyugdíjas, de sokatmondó: a faterom egyik volt osztálytársa újságolta egyszer, hogy új autót vett. Mikor kérdeztem, hogy milyet, azt válaszolta, hogy Fabia-t /a 3 hengereset, amik ráadásul nem igazán váltak be/, úgyis mindig az volt az álmom, hogy egyszer Volkswagenem legyen...:-)
Kimondottan sajnáltam szegényt, de, ha neki ez kellett, hát legyen.:-) Szóval egy rakás új vevőt is nyerne az Alfa ezzel a "bulival".

...ha meg nem így gondolkodik a VW vezetősége, ahogy fentebb leírtam, akkor tényleg "monnyanak le" és az Alfát nem adjuk! ;-)
bilon02-10-2010 11:52:31 // 16161
hozzáteszem, hogy olyan nagyon nagy sportsikereket nem ért el az alfa (persze az első két F1-es győzelem, meg az az 1 dtm győzelem azért mégis valami), és egy átlegembernek ez nem is jut eszébe.
szerintem, ha megkérdeznénk embereket, hogy mi jut eszébe az alfa romeo hallatán, akkor egy spider-t mondanának. sportos, kabrio, dolce vita....
bilon02-10-2010 11:33:21 // 16160
zoli ez most fócvegenes hozzászólás volt... :)
pont az hiányzik, ami koz szerint az alfából fog, ha a vw-é lesz :)
GTPeti02-10-2010 11:01:14 // 16159
", de valahogy most nem tudnék semmi olyan nagyon Alfásat mondani a 145-ösből, aminek a hiánya engem zavarna."
"Mármint úgy értem, hogy fogalmam sincs, hogy azt egy németben hogy oldják meg, és pláne nincs arról fogalmam, hogy az a megoldás nálam kinyírná-e a márka múltját."

Látod ezekkel vagyunk mi sokan máshogy...
zolee14502-10-2010 10:55:04 // 16158
Ez szép volt Gaben...

Komolyan, nem sokon múlott, hogy megkönnyezzem az írásodat. Ha én lennék az Alfa tulaja most simán fel is vennélek marketingesnek, és áhitattal hallgatnám a háttérben a sajtótájékoztatóidat, miközben végig azon törném a fejemet, hogy ugyan mi a nyavajáról is beszélsz?:D
Most komolyan kérdezem, hogy miről? Hol van az a dolog amiben az általad leírtak kézzel foghatóak?
Olyat nem ér írni, hogy "ha te ezt nem érzed nem is vagy igazi alfás", mert akkor mosolyogni fogok.;) Mondj pár olyan dolgot ami nem belemagyarázás, hanem tényleg van.

Mert ha jól tudom azért régebban a műszaki dolgok nem belemagyarázások voltak, hanem tényleg léteztek. Nem belemagyarázás volt, hogy azonos kategóriában azért elpáholták a konkurenciát. Nem belemagyarázás volt, hogy az Alfák hátulját bámulta a többi autós. Sportsikerek, ami szintén volt. A DTM vagy a WTCC nem belemagyarázás. Az F1 sem volt az.
Ez az életérzés dolog nagyon jó, mert megmaradt mint utolsó szalmaszál, ráadásul el sem vehetik, mert bármikor mondhatjuk azt, hogy de az Alfában van, a többiben meg nincs. A Suzukis meg majd mosolyog egyet és lenyom a lámpánál...
Vikking 31102-10-2010 10:53:20 // 16157
Egyetértek. Maximálisan. Jár a sör! Sok!

Ez az amit nem is akarnak megérteni a béjembé rajongók, stb-stb... De ez megint más történet.

A lényeg az, hogy egy Olasz autó Olasz kell, hogy maradjon. Lehetnek jobbak a németek, de az olasz autóból ne legyen német. Mert az olasz autó szívvel lélekkel autó.
koz02-10-2010 09:45:21 // 16156
Ezt most nem egészen neked írom, csak bekapcsolódnék. Szerintem minden Alfa túraautó, és ez már nem divat a többi márkánál. Sőt, kevesen tudják milyen a túraautózás egyáltalán, már nem divat úgy átszelni országokat, hogy direkt nem mész pályára, hogy érints egy-két hegyi kilátót, és este égés nélkül el tudj menni színházba, operába. Mások közlekedési eszközöket gyártanak, és elvesznek a kényelmes-kontra-sportos vonalon. Vagy vonatpótlékot csinálnak autópályára, vagy fölöslegesen erős, magamutogató csúfságokat. Ezt a stílusos túraautóságot a fiat még nem ölte ki az Alfákból, de félek, a vw megtenné. Mert azt sem tudják, mi az. Nekem sem a vw-Bugatti, sem a vw-Lambo nem tetszik, mert érzem rajtuk ezt a németes értetlenséget. Simán csinálhattak volna jó seatot is, ha át tudták volna érezni, milyen a hedonista, önkiteljesítő életvitel, ha tudták volna, milyen jó bort inni, és akaratos, fekete hajú nővel szexelni egy olyan tenger partján, aminek meleg a vize. Nekik a sör kell, a meleg háziköntös, meg egy kis S/M ursulával az Északi-tenger partján. Drága autót tudnak csinálni, de stílusosat nem, mert a stílus nekik egyszerűen nem érték. Bele tudnak rakni W12 motort bármibe, de az az autó nem lesz több egy száguldó kredencnél, míg ez a latinos gyár egy kis négyhengeressel is csodákat tud művelni. Tulajdonképpen világnézetek harca ez, mert Európában ez a két hozzállás váltakozik országról országra, a puritán és az individualista. És pont a két - ilyen értelemben - talán legmeghatározóbb nemzet autógyárairól van szó. Ez a jürgen gyerek, vagy hogy hívják (ferdinánd) soha sem fogja megérteni, mit jelent ez a márka. Azért nem, mert egy kisstílű kolbászzabáló schweinsteiger.
Persze nekem végülis tökmindegy, mert vagy megveszik, vagy nem, Alfám már van, max megtartom. Új meg úgyse lesz, amíg ez a mi individualista országunk állandóan a puritánok felé ácsingózik - de ez már egy másik történet.
Szerintem fel fogják vásárolni, és szépen végig kell majd néznem, ahogy kinyírják, de azért én az olaszoknak szurkolok.
zolee14502-10-2010 08:58:13 // 16155
Gondolom egy márkát megvenni nem 2 forint, bár a Rovert valami 1 euroért adta el a BMW.
koz02-10-2010 08:37:38 // 16154
ateista? :)
GT Ɨ|ѯ02-10-2010 08:01:08 // 16153
Nem izgalom, nekünk még olasz autónk van és marad is....:-)
kbk02-10-2010 01:13:42 // 16152
hmm, vajon mennyire gazdag rajongónak kell lenni ahhoz, hogy az ember megvegye az alfát? :)
GTPeti02-10-2010 01:04:34 // 16151
Srácok, mi az ortodox ellentéte? :)
zolee14502-10-2010 00:54:50 // 16150
Lehet, hogy én ehhez hülye vagyok, vagy nem érdekel, vagy nincsenek meg a megfelelő érzékszerveim, de valahogy most nem tudnék semmi olyan nagyon Alfásat mondani a 145-ösből, aminek a hiánya engem zavarna. Mármint úgy értem, hogy fogalmam sincs, hogy azt egy németben hogy oldják meg, és pláne nincs arról fogalmam, hogy az a megoldás nálam kinyírná-e a márka múltját.
Gondolom a 146-os más.:)

Kíváncsi vagyok, hogy vajon melyik jelenlegi új Alfában találod meg azt a dolgot amit keresel, és melyik hogyan kapcsolódik a mostani autódhoz. Nem mondtam, hogy nem, inkább csak kérdezem.

Példának megintcsak az új duplakuplungos váltót hozom fel: vajon ebben mi lehet az az olaszos-alfás dolog ami megkülönbözteti a vw váltójától? Mivel remélhetőleg ebben az új váltóban nem reccsen a kettes így tényleg kíváncsi vagyok mitől olasz dsg ez, és miért nem német?

A tapintható és látható dolgoknál tartom az álláspontomat, hogy csak a feladat meghatározása a lényeg. Ha da Silva azt kapja feladatul, hogy tervezzen egy modern nagyon-Alfát (kösz győzike:D) akkor fog is egy ilyet tervezni. Szóval maradtak az érezhető dolgok, amiknél viszont tényleg nem tudom, hogy mire gondolsz.

A VW nagyon durván befürödne azzal, ha az Alfát nem feltámasztani akarná, hanem beolvasztani, beállítani a sorba. Egy csomó pénzt költene rá, miközben a kutya nem venné meg (aki egyen németet akar az most is vw-t meg audit vesz, viszont így bukná a maradék rajongó tábort is). Ahhoz meg talán egy kicsit drága, hogy az egész egy konkurencia felvásárlás/kinyírás legyen, mivel nem vagyok róla meggyőződve, hogy jelenleg bárkinek is konkurencia legyen az Alfa. Amúgy rohadtul fájó ezt kijelenteni, és talán nem is látom jól a dolgokat, de nem hiszem, hogy sok marketingesnek fáj a feje a többi gyártónál az Alfa miatt.
Szóval egy út van: az Alfát újra azzá tenni ami volt, és akkor a vw csoport számára új piacokon (új piacok = azok a vásárlók akik beülnek a szalonban egy audiba, és az unalomtól kb 1 perc alatt elalszanak) is el tudja adni a technikáját, ami nagyobb darabszámot és több pénzt jelent. Pl.: mivel más a stílus, a célközönség szerintem egy Audi igazán soha nem alternatívája egy BMW-nek. Egy műszakilag versenyképes Alfa viszont igen.

Persze jó lenne, ha a Fiat összekapná magát. Én is szeretném, ha olasz kézen maradna, sőt a Fiatokat is szeretem. Vagy mégjobb lenne, ha egy gazdag olasz Alfa rajongó venné meg. Viszont a legjobb választás jelenleg szerintem a vw lenne.
kbk02-10-2010 00:03:24 // 16148
akkor én is... :)
WarbiRunner (Gyuri)01-10-2010 23:45:20 // 16147
Hogy mit nem tud biztosítani? A lényeget. A műszaki, felépítésbeli különbözést. Különböző ipari kultúrára épülő (mégha vannak is közös gyökerek) technikai megoldásokat tartalmaz egy Alfa (Fiat) és egy VW. És nálam igen nagyban hozzájárul az Alfa érzéshez ez a műszaki különbözőség. És ezzel nem minősítem, hogy jobb, vagy rosszabb. Különbözik. Sok sok részletmegoldás évek hosszú során fejlődött ki Alfa és Fiat gyökerekből, és ez tepintható, látható, érezhető ma is. Ha pikk-pakk belevágják egy más ipari kultúra más gyökerekből táplálkozó bármilyen korszerű megoldásait, azzal lényegében kitörlik a márka teljes múltját, abban az autóban már nem lesz meg AZ az érzés. Legfeljebb olyasmi...Én így gondolom...
Tom1201-10-2010 22:45:08 // 16146
Egyszer már említettem, hogy még a 70-es években olvastam egy cikket amiben azt jósolták, hogy 20 - 30 éven belül csak 2, max. 3 autógyár lesz Európában. Most már biztos, hogy tévedtek, lesz az 40 év is...
A másikban nem tévedtek, azt hiszem, akkor pont a Fiatot, a VW-t és a "franciákat" /PSA/ említették "túlélőként".

Nem örülök neki kimondottan, hogy "belenyúlnak" a németek, de inkább egy "űber Alfa", mint úgy végezze, mint a Talbot, Simca, vagy Datsun, stb...
Egyébként meg akárhogy is lesz, nem mi fogunk dönteni, sőt, még csak nem is az Alfa a saját sorsáról...:-/
Tom1201-10-2010 22:13:06 // 16144
"Aztán ott a Bentley, ami régen egy RR másolat volt, önálló arculat nélkül."

Azért ez nem ilyen egyszerű. A RR kizárólag luxuskocsikat gyártott a kezdetektől /1904/, a Bentley meg szinte csak sport - verseny autókat 1919-től 1931-ig, akkor vásárolta fel a RR, talán pont azért, amiért most szeretné a VW az Alfát...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.