Forum >> A jövő Alfái

zolee14503-03-2008 17:50:13 // 7142
Alatta kell tartaniuk, ez nem kétséges. Az meg egy másik fórum másik topikjának a témája, hogy mitől lesz ennyi az ára egy autónak mire itthon a szalonokba kerül.:)
Tedi03-03-2008 17:48:24 // 7141
Még egy szám hiányzik, a legalapabb Mini, a Mini One közel 5 millió forintról indul (4.8m). Kapsz érte egy 1.6-os 90 lovas benzines mocit.
Az árképzés szempontjából lehet fontos, hogy a Mini one netto 13.000 euróért (3.380.000) kapható, ebből lesz 5 milla, mire idér.
Lehet, hogy itthon is ilyen boom lesz az árában, de én továbbra is reménykedek abban, hogy a Mini ára alatt marad.
Tedi03-03-2008 17:42:33 // 7140
Elvilegb 16.000 euro az induló ára, ami 260 forintos euróárfolyammal számolva 4.160.000 HUF. Kiindulva abból, hogy a Mini ellenfelének szánják, valamivel a Cooper S alá fogják belőni. A Cooper S 6.442.000 HUF, tehát szerintem a GTA 6 milla körül elég reális lehet.
zolee14503-03-2008 17:31:42 // 7139
Egy 230LE-s GTA-ért a 6 milla baráti (lenne), ha mondjuk összevetjük a 130LE-s Fabia RS 5,6 milliós árával.
GT Ɨ|ѯ03-03-2008 16:37:23 // 7138
az nagyon valószínűű:-))
teccik a kicsike,de az első lámpáival nem vagyok kibékülve....
akárhányx nézegetem,nem tecc...
Ha ezzel nem csinálnak nagyobb szériás eladásokat,akkor harang......
ystuc03-03-2008 15:58:14 // 7137
Pici. Ja. Amit felfújtak. :-) Jelzem, a 145 után a 147-tel is hasonlóan gondoltam. Telenyomták levegővel. :-D
zolee14503-03-2008 15:56:36 // 7136
Jaja, az az ablak dobna rajta, és a kipuffban is egyetértünk. A keret nélküli ablakokkal tisztára olyan, mint egy picinyóccé.:)
ystuc03-03-2008 15:45:29 // 7135
Ami nekem tetszene, ha a hátsó ablak megkapná az 5 szög formát, mint korábban a 145-nél is volt. Az azért jót tenne neki. Meg ez a kipuff nekem nem jön be. A lámpája is inkább 8C, mint GPunto. Szerintem jó lesz ez, bízzunk a tervezőkben! :-)
Tibe03-03-2008 15:45:14 // 7134
Ha a kocsitól nem is vagy, majd az árától be leszel ájulva! :))) Sztem a GP fölé árazzák szal 4.5 misitől indul és a GTA sztem 6 milla körül fog leledzeni. Bár ne legyen igazam....
zolee14503-03-2008 15:42:41 // 7133
Ez tényleg olyasmi, mint amit a kémfotókon láttunk, vagy azok alapján sejtenénk. Szerintem egyáltalán nem csúnya, sőt, ráadásul nem egy átmatricázott GPunto.
GT Ɨ|ѯ03-03-2008 15:40:25 // 7132
Nem igazán vagyok beájulva,remélem nem a végleges:-))
Benőke03-03-2008 14:20:44 // 7131
Ebben a színben különösen tetszetős az új Alfa :) Remélem nem ez lesz a legnépszerűbb színe ;o)
Tedi03-03-2008 14:08:48 // 7130
Aki esetleg lemaradt volna, vagy érteni inglisül, vagy olaszul, az itt elolvashatjaBár inkább elemézs, mint friss infók :)
Tedi03-03-2008 13:23:00 // 7129
Úgy tudjuk, hogy még az idén, de ennél bővebbet sajna nem. Én személy szerint november-december környékét tippelek, fél évet minima szoktak várni a magyar piaci bevezetéssel.
koz03-03-2008 11:47:07 // 7128
Lehet hogy direkt. Mint a CES kontra Macworld Expo. :)
Atesz198703-03-2008 11:37:53 // 7127
Nálunk hol, és mikor lesz a hivatalos bemutatkozás? Szeretnék ott lenni.
Zool03-03-2008 11:34:35 // 7126
Ez volt már?
http://www.autoblog.it/post/12844/alfa-romeo-mito-ci-siamo-quasi

Állítólag Márc 18-a bemutató. Miért nem teszik akkor már Genfre? Pont az ujságírók Genf utáni posztorgazmusus punnyadásába kell tenni? Ennél rosszabb időpontot nem tudok elképzelni...

Z
Tibe03-03-2008 10:30:03 // 7125
Jah sztem is szerencsém volt, mert bár nagyon lassan de felmentem :))
Azért nem volt fent a téligumi az Alfán mert van egy céges gépem és télen általában azt használom.
BeeGee03-03-2008 09:50:49 // 7124
Akkor szerencséd volt :)
Saját tapasztalatom volt, hogy - szintén nyári gumival - nem tudtam felállni friss hóba a helyemre az irodánál. Igaz nem lendületből, de szinte leakart fulladni a kocsi, annyira elvette a gázt.
mesa03-03-2008 09:44:54 // 7123
Most gondolj bele, mi lenne, ha télen téli gumit használnál ... :D
Tibe02-03-2008 22:36:51 // 7122
Értelme ennyi lesz, mint a kipörgésgátlónak havas emelkedőn - nem pörög el a kerék, de fel se mész vele. Reménykedem azért én is, hogy valami félrefordításról van szó :)

Nah ezt cáfolni tudom a saját tapasztalatomon. Nagykanizsa gyorsan leesett hó idén télen, egyik reggel. Van egy olyan lámpás kereszteződés ami lejt elég rendesen és ha megállsz a domb alján a lámpa miatt akkor nem tudsz elindulni, a rátaposott hó miatt.
Hát nem is tudott senki, én megelégeltem a dolgot és egy zöldnél mivel épp nem jött szembe senki kivágtam a szembesávba és láss csodát elindultam felfele, bekapcsolt ASR-rel és VDC-vel( amit amúgy sem lehet kikapcsolni) jah és nyári gumikkal! :))) A többiek úgy néztek mint a moziban :D
Tom1202-03-2008 22:31:51 // 7121
Akkor már inkább ezt választanám:

Legalább adtak valamit a "dizájnra" is.:-)
Tom1202-03-2008 22:24:57 // 7120
Kócosan, laza arccal...:-)))
Zool02-03-2008 15:08:27 // 7119
Mintha a selespeed is fentről jött volna át, a manettino megoldása sokkal könnyebb lenne, mert az tkp csupán az elektronika "előválasztója". Kb mint a Subarukban.

A motorvezérlés és az ESP toleranciáját állítva hardvermódosítás nélkül lehet vadítani a kocsin. Valamelyik autós lap pont nemrég elémlkedett ezen...

Szerintem jó ötlet lenne, továbrra is valom, hogy a legfontosabb a Juniornál a Gpuntótól való megkülömböztehetőség lenne...
Tedi02-03-2008 14:23:46 // 7118
Émmeg annak örülnék, ha ez a manettino tényleg igaz lenne :)) Kormányon nem láttam sehol ezeken a kémfotókon, bár lehet, hogy a sebességváltó környékére rakták, mint a GT-ben a sport gombot.
Formára a kormány nekem sem tetszik annyira, de adok még neki egy esélyt :)
zolee14502-03-2008 14:15:30 // 7117
Nem tudom. Ez amolyan utolsó reménysugár-felvetés volt, várjuk ki a végét. Nyilván sanszosabb a fékezgetős difi, mivel az szinte csak szoftver kérdése, de a remény hal meg utoljára.
Ráadásul pont a BMW példáján látszik, hogy egyáltalán nem gond, sőt törekvés, hogy az űrtechnika szélesebb körben használatos legyen. Nem mindegy, hogy az adott fejlesztésből mennyit adnak el.
Amúgy még azt is el tudom képzelni, hogy minden Alfa megkapja a fékezgetős izét, és mondjuk a GTA-k a Ferrari-féle rendszert.
mesa02-03-2008 13:58:49 // 7116
Én már annak is örülnék, ha nem az a csúnya kormány kerülne a Juniorba, amit eddig láttunk :)

És megkövetlek, tényleg keret nélküli az ajtó ;)
mesa02-03-2008 13:57:35 // 7115
A Torsennel szemben soha semminek nincs előnye.
Tedi02-03-2008 13:47:36 // 7114
Én sem kötözködésből mondom, de a Mitoban lesz pl manettino, ami szintén F1 származék. Nem mondom, hogy olcsón, de megifzethető áron. :)
BeeGee02-03-2008 13:29:14 // 7113
Milyen béke hangulat van ma :)

Idő kérdése, ami jó sok is lehet. Míg egy Ferrari tulajdons boldogan megfizei az e-diffi árát, sőt el is várja az űrtechnikát, addig az átlag agymosott autobild olvasónak elég a vakítás.

Egyébként megnéznék egy nagyarcú m6 tulajt, vagy akár egy gizda F430ast, hogy miképpen száll ki egy Ariel Atomból mondjuk :)
Tom1202-03-2008 13:16:36 // 7112
Én sem kötözködésből, de számtalan F1-es "trükk" bekerült már az utcai autókba, csak idő kérdése az egész. Persze az sem lesz, hogy az F2008-ból 1:1-ben ártakják a "technikát" a 149-be.:-)
BeeGee02-03-2008 12:59:50 // 7111
Nem kötöszködésből mondom, de kétlem, hogy egy kvázi F1 technikát adoptálnának az alfákba. Kissé borsos és értelmetlen lenne, mikor a 400 Nm feletti dolgokkal is bajban van a gyár.

A "parasztvakító" tendenciát figyelve, sajnos esélyes, hogy egyszerű kamu eQ2-t kapnak. Boots gomb is megjelent már (értelme nincs, max az hogy védi a hajtásláncot, és hivatkozhatnak a garanciás váltócserénél arra, hogy nem kellett volna végig bekapcsolva tartani) akkor ez is esélyes. Értelme ennyi lesz, mint a kipörgésgátlónak havas emelkedőn - nem pörög el a kerék, de fel se mész vele.
Reménykedem azért én is, hogy valami félrefordításról van szó :)
zolee14502-03-2008 10:08:03 // 7110
"Akkor miattad kivesézzük a történetet, rendicsek ? :-)"

Ezzel most megint úgy fogunk járni mint annak idején a robotizált váltóval, ami szerinted csak az Alfának van meg a a BMW-nek az M3-asban, de azért ott is kiderült, hogy az összes létező autógyárnak van. Meg kamionokban is.

Van az amiről te beszélsz. Ha valmelyik kerék elforog az elektronika fékez és kész, kap hajtást amásik kerék is. Ilyen van pl. az általad egekig magasztalt BMW-ben is.

Aztán van a másik, ami egy sokkuplungos rendszer, amit a fene tudja hány helyről érkező szenzorok alapján zár és nyit. Ilyet használ pl. a Ferrari.
Az utóbbit bár nem pontosan ismerem, de megkockáztatom, hogy a Haldex rendszerhez hasonlatos. Nyilván nem Torsen, de van annak valami oka, hogy a Ferrari ezt használja, és nem a Torsent...ráadásul F1-ből származó technikaként emlegetik.
Talán annyi előnye van a Torsennel szemben, hogy ezt lehet programozni. Mondjuk a Manettino szart sem érne a Torsennel, mert az egy mechanikus rendszer, nem lenne/lehetne különböző üzemmódok közül választani.

Ha az utóbbi technika kerül az Alfákba akkor hurrá van, mert gondolom neked sem gáz, ha Ferrari technikát vehetsz nem Ferrari árban.
Ha meg a kerékfékezgetős rendszert kapják az Alfák akkor megint nincs baj, hiszen ami a csúcsszuperfantasztikus BMW-ben megfelel az a szarolaszban is jó lehet. Szerintem...de mint tudjuk én hülye vagyok...

F430 E-diff
Zool02-03-2008 10:01:07 // 7109
Ha hiszed ha nem, az újató (beleértve a bömö) vásárlók többsége így gondolkodik. Ugyanis BMW eladásainek többségét sem a 335i-k adják anem a flotta 318d-k meg a családapák 320d-i. És sem utóbbiak, sem a cégek nem szeretik, ha renszeresen elszállnak az autóik az útról. Az, hogy a sok hülye bevándorló török meg a pár tini a 10 éves használt 3asaikkal ökörködnek a bömöikkel, ahhoz már nem sok köze van a gyártóknak, ők abban érdekeltek hogy új autókat adjanak el.

Egyábbénk nekem spec eddig a torsen tetszett legjobban a hajtások közül. De a mai másfétobbás sportlimókban valahol 200-250LE között kezd el zavaró lenni az elsőkerékhajtás. Mondjuk a 147 GTA vagy a régi Saab Viggen tipikus negatív példa.
Zool02-03-2008 09:47:43 // 7108
Pár adalék. A bömö tényleg azért tette tele a kocsijait mindeféle elektronikával, mert pont a lendületesebb autói jópár tehetős vevőjét hozták kellemetlen helyzetbe. Személy szerint én több TV- riportól emlékszem a 90es évekből, ahol dühös 3as tulajok perelték a márkát mert elszálltak a kocsijukkal.

Azok a baromságok, hogy "jobban ívre megy" (ami keresztbe áll, az gyanúgy nem megy ívre, mint ami kiegyenesíti a kanyart, csak utóbbinál sokkal könnyebb ösztönösen korrigálni), meg precízebben irányítható csak parasztvakítás. Bekapcsolt elektronikával semmivel nem jobb a mostani 3ast vezetni, mint a 159est. A Lexus IS meg egyenesen szánalmas szerintem. Akkor már ezerszer a 159es mint az IS, ott legalább a kormány ad visszajelzést, és precízen irányítható (utóbbit spec a bömö is tudja). Ezen kívü nem hiszem, hogy sokan szeretnének kilinccsel előre menni a 15 millás autójukkal. Legalábbis többen fogják szívni a fogukat, amikor télen mehetnek taxival.

Az a 159 q2 dolog nekem is furcsa, az italiaspeed-en is valami elektronikáról beszélnek, de ha az csak fékez és nem hozzáad, akkor nem értem mi a külömbség az ESP hez képest. Ahogy asszem mesa írta, akkor tényleg parasztvakítás.
koz02-03-2008 00:08:17 // 7107
Ebből megin szavazás lesz...:)
mesa01-03-2008 23:49:39 // 7106
ha meghallunk egy szót nem biztos, hogy azonnal neki kell állni fikázni, lehet, hogy valami nem úgy van ahogy gondoljuk.


Akkor miattad kivesézzük a történetet, rendicsek ? :-)

Adott ugye a Q2. Biztos ismered, ha máshonnan nem, itt írt róla BeeGee.
Ez egy nagyszerű Torsen differenciálmű, amit az Alfa a kiemelt felszereltségű FWD modelljeihez kínál.
A Torsen rendszer a legjobb a világon, erről már sok oldalt írtunk itt össze.

Az MY2008-as típus frissítésnél a hírekben írták, hogy minden modell megkap egy "elektronikus differenciálzárat". (De az nem derül ki, hogy Q2 név alatt fogják-e.)
Na most ha utána nézel mit jelent az elektronikus differenciálzár, akkor pontosan meglátod, hogy az egy parasztvakítás.

Csúszós, jeges útviszonyok esetén segíti hatékonyan a sofőr munkáját az elektronikus differenciálzár. Elinduláskor nyújt hathatós segítséget azzal, hogy lefékezi a tapadását vesztett, kipörgött kerekeket, így gondoskodva az előrejutásról.
zolee14501-03-2008 23:46:48 // 7105
Kötekedés? Eddig azt hittem a véleményemet mondom itt el. Van egy véleményed ami szerinted tény. ha más mást mond az kötekszik. Okés, akkor részemről vége.
mesa01-03-2008 23:41:18 // 7104
Nem értem miért kell neked folyton kötekedned? Nem vezet ez semmi jóra.

Azért raknak bele annyi elektronikai vackot, hogy emiatt ne veszítsenek vásárlót, akik úgy gondolkodnak mint te -csak pénzük is van-, hogy "Jobb az elsőkerekes télen, meg úgysem fogok keresztbe autózni, de csak azért kell a BMW, Merci mert a szomszédnak is avvan" ;-)
mesa01-03-2008 23:33:28 // 7103
Nos, aki egy 3-as Bimmeren és egy Alfa 159-esen egyszerre gondolkodik, arról nem tudom megmondani, de az biztos, hogy beszámíthatatlan :)))
Dobjon fel pénzt, úgyis mindegy neki ! :DDD
zolee14501-03-2008 22:15:31 // 7102
"De az is tény, hogy az RWD autó mindig a kanyarodást segíti, arra fordítja rá az autót, míg az FWD pont ellenkezőleg, a kanyarból kifelé vezeti az ívet.
Tehát a hátsókerék meghajtás biztonságosabb!"


"A probléma az RWD-vel ott van, hogy amint az átlag vezető a szándékaitól eltérő szituációba keveredik, akkor az FWD autó reflexszerűen vissza tornászható a helyes irányba."

Csak én látom az ellentmondást?:O :D

Az RWD nem biztonságosabb. Versenypályán talán gyorsabb, bár ezt pont az Alfa cáfolta, elég sokáig.
Ha jól emlékszem még KRESZ könyvekben is volt erről említés. Ha a hátsókerekes megcsúszik akkor ellenkormány, betapad, visszakormány, megint csúszik, ellenkormány, stb. Ha szerencséd van menet közben lassulsz annyit, hogy ne ess le az útról. Ha az elsőkerekes tolja az orrát elveszed a gázt és meg is tapad a kerék, különösebb gépészkedés nélkül mehetsz tovább. Ha úgy van hangolva a futómű akkor gázelvételre akár a hátulját is meg tudod indítani, de sokkal könnyebb kontrollálni a dolgokat.
Kacorka01-03-2008 22:12:18 // 7101
És azért a videóban 02.07-nél érdemes megfigyelni, hogy mennyire könnyű visszatornázni egy hátsókerekes autót :-)

Pedig ezek nem hülyegyerekek.
zolee14501-03-2008 22:07:12 // 7100
Volt. Sőt, igaz nem volt, de vezettem elég sokszor BMW-t is. 192ló. Igen, teljesen más vezetni. Neked jobb, másnak meg nem.
Nem tudom miért jobb konstrukció... csak abból kell kiindulni, hogy az átlag sofőrnek nem merik odaadni mindenféle elektronika nélkül. Ennek azért oka van, vagy nem? Szerinted miért adnak hozzá alapból minden lószar 3 betűst? Ne mondd azt, hogy hátmertqrvamódfelszerelik, mert mint mondtam az E46-ost adták hátul tekerős ablakkal, de abban is ott volt minden szar.

"A BMW pedig nem FWD-ket gyárt (aláköpésre mondom), hanem 4WD-ket. Amik alapból az RWD-re hasonlítanak."

Egyrészt a BMW gyárt Minit is, másrészt meg az az "aláköpés", hogy hajtott kerekeket nem lehet kormányozni. Szerintem nincs olyan 4WD autó aminek legalább egy tengelyén ne lenne kormányzás is.

"Amire te hivatkozol, az húsz évvel ezelőtt lehet, hogy igaz volt, de ma már az elektronika világában ESP ASR stb. egyáltalán nincs télen sem hátrányban egy FWD autó, sőt!"

Gondolo RWD-t akartál írni.;) Igen, ezt írtam már párszor. Ha valamihez ennyi elektronika kell, hogy az átlag sofőr ne haljon meg benne akkor tényleg olyan jó konstrukció? Száraz úton ökörködni második autónak okés, de biztonságosan és mégis tempósan autózni jó az FWD, egy jó futóművel.

"Q2 ? : nem tudom ki hogy figyelt, de amit ezentúl megkap minden 159, Brera, Spider, az nem egyenlő az eddigi Torsen differenciálművel, hanem egy ún. "elektronikus differenciálművel" szerelik. Ami semmi egyéb, mint hogy az elforgó kereket megfékezi.
A ketőnek egymáshoz semmi köze. Mondhatni a második megint csak egy parasztvakítás! Kanyarban nem fog csikorogni a kerék, ennyi."


Azért várjuk meg a végét. A Ferrarikban is E-diff van (asszem így hívják). Nem állítom, hogy ilyen rendszer kerül az Alfákba, sőt semmit nem állítok, mert nem tudom. Mindössze azt mondom, hogy ha meghallunk egy szót nem biztos, hogy azonnal neki kell állni fikázni, lehet, hogy valami nem úgy van ahogy gondoljuk.;)
Kacorka01-03-2008 22:02:48 // 7099
És mondjuk egy elsőkerekes alfasud-ot korántsem neveznék kommersz autónak, különösen úgy nem, hogy elég komiszul tud alázni pályaversenyken.

katt...
Kacorka01-03-2008 21:56:40 // 7098
Nem arról volt szó, hogy a Q2 egy Torsen B önzáró differenciálmű? Mert az egy tisztán mechanikus szép megoldás, én úgy tudom abban szó sincs elektronikus fékezgetésről. Ha ez tényleg nem az, akkor az kurva nagy ciki az alfának, hát ez lett beharangozva mindenhol, keress rá a neten.

Egyébként versenysportban tényleg van jelentősége a hátsókeréknek, de sokkal inkább a futómű egészének szerintem. A hétköznapokban szerintem nem jön ki a hátsókerék igazán, ha csak nem forgatod a fenekét vagy nem tudsz baromi jól vezetni és le tudsz driftelni a bakonyból valami jó kis úton. Én annak nem sok értelmét látom hogy egy hátsókerekes új bömös meg tele van rakva hárombetűs cucokkal és az emberek 99 százaléka úgy jár vele, hogy meg se nyikkan a hátsókerék 10 év alatt egyszer se. Más kérdés, hogy a presztizs egyértelműen a hátsókerék mellet szól a hagyományok miatt leginkább szerintem, ezért marketing okokból tér vissza ehhez az alfa is, mert prémium kategóriában nehéz elsőkerekes autót eladni és nem azért mert akkor innentől majd csúsztatja forgatja mindenki az autóját hazafelé a melóból a váci úton.
Kompressz úr01-03-2008 21:48:09 // 7097
Szerinted egy 159 vs 320D vásárlói dilemma esetén, egy teljesen átlagos usert alapul véve, mennyi súlya van annak, hogy a 3er hátsókerekes a 159 pedig "csak" első?
mesa01-03-2008 21:28:19 // 7096
Parasztvakítás. Marketing fogás.

Olyan dolog, mint az új Astrákban a SPORT gomb :) Lényegében, ha azt ON állásba teszed, akkor csinál úgy az autó, amit anélkül is mindig tudna, ha egyébként az elektronikus gázpedáljukat nem korlátoznák le 75%-on, alapból. A sok hülye meg boldog, hogy olyankor 'megtáltosodik a paripa' és jobban megy :DDD
mesa01-03-2008 21:25:16 // 7095
Azért ez koránt sem ilyen egyszerű! :))

Engem többször tréfált már meg az FWD, amikor kanyarodtam, mint a hátsókerekes autóim :)

De az is tény, hogy az RWD autó mindig a kanyarodást segíti, arra fordítja rá az autót, míg az FWD pont ellenkezőleg, a kanyarból kifelé vezeti az ívet.
Tehát a hátsókerék meghajtás biztonságosabb!

Nyugodtan gondoljatok bele, ha nem lett volna spórolás a lényeg az autógyártóknak, ma is még mindig RWD autókkal járnák. Ez tuti.

Audi: cikizi is őket az összes prémium márka az FWD miatt :P De a Volvot is

A probléma az RWD-vel ott van, hogy amint az átlag vezető a szándékaitól eltérő szituációba keveredik, akkor az FWD autó reflexszerűen vissza tornászható a helyes irányba.

Autósport:
Ott aztán teljesen jól kijött az RWD előnye! A szűk, kanyargós pályákon pontszerző helyek közelébe mások nem nagyon tudtak szagolni, ott a BMW-k élnek...
Meg aztán elég megnézni bármelyik rajtot! Az RWD-s kocsik faképnél hagyják az elsőkerekeseket, simán.


Én örülök neki, hogy a kicsi kommersz Alfák elsőkerekesek maradnak, míg a komoly vasak visszatérnek a legjobb meghajtási elrendezéshez ! ;-)
BeeGee01-03-2008 21:19:54 // 7094
Igen, elektronikusat emlegetnek sajnos :(

De minek, ha ott a rendes is?
Vikking 31101-03-2008 21:16:22 // 7093
nem egyenlő az eddigi Torsen differenciálművel, hanem egy ún. "elektronikus differenciálművel" szerelik

Ez tényleg igaz? Akkor semmi értelme. Akkor faszság, már bocsánat... Akkor a 3.2 V6 ugyanazt fogja csinálni mint a régi GTA-k, hogy padlógáz kanyarban és ledadog? Elmegy akkor az Alfa is a csába...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.