A Maserati motorok gyakorlatilag Ferrari motorok. Ott tervezik és gyártják őket, a Maserati csak megkapja beépítésre, mint bármi más alkatrészt. A fényezett kasztnikat, és a komplett váltót is a Ferraritól kapják.
Éppen ebből következik az is, hogy ezek alapvetően nem sorozatgyártásra tervezett technikák, nem lehet őket tömegtermeléses módszerekkel gyártani, kvázi túl drága lenne.
A Maserati egyetlen évben, tavaly volt nyereséges, mióta a Fiat megvette a céget a '90-es évek elején. Tehát nekik nagyon nem mindegy, hány autót adnak el.
Forum >> A jövő Alfái
kesa30-01-2009 09:15:26 // 9301
Xixo30-01-2009 02:11:05 // 9300
Azért a Thema -- Ferrari esetében nagyobb volt a szakadék. :))
De ez csak egy tipp volt, mert ugye elég kézenfekvő lenne, hogy hozzuk át a másik raktárból a motort és rakjuk be az Alfába, de valamiért csak nem csinálják ezt meg. Pedig lehet, hogy nekik is megfordult a fejükben. :)))))
De ez csak egy tipp volt, mert ugye elég kézenfekvő lenne, hogy hozzuk át a másik raktárból a motort és rakjuk be az Alfába, de valamiért csak nem csinálják ezt meg. Pedig lehet, hogy nekik is megfordult a fejükben. :)))))
zolee14530-01-2009 01:32:48 // 9299
A Thema sem rondított bele a Ferrari eladásaiba annak idején.
Egy Maseratinak vagy egy Ferrarinak mindig is megvolt a vevőköre, és ez mindentől független. Ha mondjuk a Ferrari motor holnap belekerül egy akármilyen sportkocsiba akkor a régi ferraris vesz esetleg egy olyat a többi Ferrari mellé. Esetleg, mellé, de nem helyette.
Mondjuk az Alfa verhetné a mellét, hogy Maserati motor van a 159 GTA-ban, ugyanakkor a Maseratinak nem oszt nem szoroz ez. Legalábbis szerintem. Ha túlélték a Fiat kezelőszerveket akkor ez már semmiség.:))
Persze köszönhetően a válságnak lehet, hogy annyira lassan mennek majd a dolgok, hogy nem is lesz 159GTA, csak majd az utód, egy duplaturbós V6-tal, mert addigra már a 3 német is vissza tér a hathengeres motorokhoz, ahogyan az mostanában kinéz.
Szóval szerencse, hogy lassan haladunk, mert lehet, hogy rossz irányba indultunk.:D
Egy Maseratinak vagy egy Ferrarinak mindig is megvolt a vevőköre, és ez mindentől független. Ha mondjuk a Ferrari motor holnap belekerül egy akármilyen sportkocsiba akkor a régi ferraris vesz esetleg egy olyat a többi Ferrari mellé. Esetleg, mellé, de nem helyette.
Mondjuk az Alfa verhetné a mellét, hogy Maserati motor van a 159 GTA-ban, ugyanakkor a Maseratinak nem oszt nem szoroz ez. Legalábbis szerintem. Ha túlélték a Fiat kezelőszerveket akkor ez már semmiség.:))
Persze köszönhetően a válságnak lehet, hogy annyira lassan mennek majd a dolgok, hogy nem is lesz 159GTA, csak majd az utód, egy duplaturbós V6-tal, mert addigra már a 3 német is vissza tér a hathengeres motorokhoz, ahogyan az mostanában kinéz.
Szóval szerencse, hogy lassan haladunk, mert lehet, hogy rossz irányba indultunk.:D
Xixo30-01-2009 00:29:44 // 9298
Lehet ez hülyeség, de ha beraknánk a Maserati technikát, akkor ki venné meg az eredetit sokszor annyiért? Persze a sznobok, meg akik nagyon tele vannak. De szerintem azért konkurálnának egymással, még ha ez túlzásnak is hangzik.
Persze a motorpaletta így is szinte azonos a Fiat-Alfa-Lanciánál, de tán itt nagyobb a különbség technikailag és kisebb anyagilag.
Persze a motorpaletta így is szinte azonos a Fiat-Alfa-Lanciánál, de tán itt nagyobb a különbség technikailag és kisebb anyagilag.
zolee14530-01-2009 00:17:09 // 9297
Biztos, hogy valami nemkerek, mert ha mi ezt itt látjuk akkor nálunk sokkal okosabb gyári szakemberek is biztosan látják. Ha pedig ismert a probléma akkor viszonylag könnyen megoldást is lehet rá találni. A kivitelezés meg egy kis pénzbe kerül, és kész is. Gondolom az utóbbival vannaka gondok, bár az érdekes, hogy meglévő dolgokból is össze lehetne rakni egy jó autót. Annak idején a Thema kapott Ferrari motort, gondolom a 159-es is kaphatna, de mondjuk egy Maseratit mindenképpen. V8, Q4, szerintem az M3-at meg is lehetne fogni vele.
Lehet hogy ez ennél azért bonyolultabb.:)))
Lehet hogy ez ennél azért bonyolultabb.:)))
Tedi30-01-2009 00:04:12 // 9296
Ez igaz, de amint látod, így sem tudnak mit kezdeni a célokkal. Lehet, hogy ők tudnák csinálni, de valaki, vagy valami mindig közbeszól. Én biztos vagyok benne, hogy ha az Alfának hozzáférése lenne a Maser technikához (motorról, erőátvitelről beszélek elsősrban), akkor kurvajó autókat tudna csinálni. Nekik csak a nagy dízelek fejlesztésével kéne foglalkozni és akkor az is le lenne fedve.
De hát álom, édes álom.
De hát álom, édes álom.
Tedi30-01-2009 00:02:02 // 9295
Ez már nem csak előítélet kérdése. A 159 szerintem egy bazingy ziccer volt, amit kihagytak. Pedig csak értelmes motorokat kellett volna belerakni. Pl az 1.9-es duplaturós változatát, ami kéznél volt, kicsit jobban megreszelni a szaros HoldenV6-ot, meg 2.2-est, és beszerezni 3 literes dízelt a 2.4 mellé. Voltak ilyen tervek a VM Motorival, de nem lett belőle semmi. Aajna az egyetlen motor, ami a palettán a helyén van az a 2.4-es dízel. A többi kuka.
Ilyen formával, futóművel, kormányzással, stb stb simán lepipálhatták volna a 3-ast. De meg kell érteni, hogy akkor, a GM házasság kellős közepén erre nem volt lehetőség. Más kérdés, hogy miért, de nem volt. Vagy amire volt, azt a ziccert kihagyták. Meg is lett az eredménye, sokkal nagyobb kudarc a 159, mint várták, bár az egyik legkeresettebb Alfa a 147 és a MiTo mellett. Nem lepődöm meg azon, hogy máris a leváltásán gondolkodnak, pedig még egy szaros facelift sem volt, asszem idén kell(ene) jönnie. Kérdés, hogy most, a válság kellős közepén lesz-e annyi pénz és technika, hogy egy jó középkategóriás autót kifejlesszenek. Úgy tűnik, hogy valami mindig közbeszól az Alfának...:S
Ilyen formával, futóművel, kormányzással, stb stb simán lepipálhatták volna a 3-ast. De meg kell érteni, hogy akkor, a GM házasság kellős közepén erre nem volt lehetőség. Más kérdés, hogy miért, de nem volt. Vagy amire volt, azt a ziccert kihagyták. Meg is lett az eredménye, sokkal nagyobb kudarc a 159, mint várták, bár az egyik legkeresettebb Alfa a 147 és a MiTo mellett. Nem lepődöm meg azon, hogy máris a leváltásán gondolkodnak, pedig még egy szaros facelift sem volt, asszem idén kell(ene) jönnie. Kérdés, hogy most, a válság kellős közepén lesz-e annyi pénz és technika, hogy egy jó középkategóriás autót kifejlesszenek. Úgy tűnik, hogy valami mindig közbeszól az Alfának...:S
zolee14529-01-2009 23:52:17 // 9294
Szerintem lehet az a mérce. Jelenleg még nincs ott az Alfa, de úgymond a célt illik kitűzni, különben még azt sem tudjuk merre kell elindulni.
Tibe29-01-2009 23:51:05 // 9293
Hát legyünk őszinték a BMW-t sosem fogják utolérni ebben a tempóban amit "diktálnak" úgymond... :) Szal ez csak egy szép álom marad, ellenben bizonyos szegmensekben meg tudják(nák) szorítani a Bömőt, pl. a 159 vs 3-as BMW...
Csak hát az emberekben ott él még mindig az a sok fránya előítélet stb....
Csak hát az emberekben ott él még mindig az a sok fránya előítélet stb....
Tedi29-01-2009 23:46:14 // 9292
Ha hasonlítgatunk, akkor talán a BMW, legalábbisd a gyáriaknak az a mérce, szerintem nem. Ők is dupla annyi autót adnak el és ők - mondjuk ki - igazi sportautókat csinálnak pár modelltől eltekintve.
Tibe29-01-2009 23:43:58 // 9291
Na jó, de a két gyárnak teljesen más a célközönsége. Az Alfát talán a Minivel lehetne összehasonlítani ilyen módon.
zolee14529-01-2009 23:41:08 // 9290
Tehát csak ~9x annyit hívnak vissza, mint amennyit az Alfa összesen gyárt?:)
Mondjuk a világ legnagyobb gyártójáról beszélünk. Ez van.
Mondjuk a világ legnagyobb gyártójáról beszélünk. Ez van.
Tedi29-01-2009 23:38:20 // 9289
Ha jól emlékszem, akkor tavaly olyan 160 ezer Alfát adtak el.
Tibe29-01-2009 23:23:09 // 9287
Szerintem nem gyárt ennyit, próbáltam rákeresni a neten de nem találtam semmi érdemlegeset erre vonatkozóan...
zolee14529-01-2009 20:52:46 // 9286
Itt azért más a lépték. Nem is tudom hiretlen, hogy gyárt-e éves szinten összesen ennyi autót az Alfa?
Benőke29-01-2009 11:41:05 // 9285
zolee14528-01-2009 19:32:54 // 9284
Én is úgy tudtam, hogy náluk lehet szinte brmelyikhez rendelni lsd-t. Sőt, ez amolyan "igazi".:)
Buksi28-01-2009 19:27:00 // 9283
Azért csak próbáld meg! :-DDDDDD
Atesz198728-01-2009 18:35:39 // 9282
Hááááááááááááááttttttt........ Nem igazán tudom szavakba önteni az érzelmeimet. :DDDD
Buksi28-01-2009 18:34:59 // 9281
Fokozzuk még! :-DDDD
Buksi28-01-2009 18:34:33 // 9280
Mé' neked tetszik? :-DD
Youri28-01-2009 12:12:04 // 9279
Olyan messze,h közelebb vszínű nem is fog érni!! :-DDDD
Atesz198728-01-2009 12:00:50 // 9278
Most mééé? Olyanok vagytok! :DDDDDDDD
Buksi28-01-2009 11:56:39 // 9277
Olyan messze, hogy nem is tudom kimondani! :-DD
Buksi28-01-2009 11:53:51 // 9275
Hát azért ez messze van a széptől! :-D
Atesz198728-01-2009 11:49:34 // 9274
mesa27-01-2009 08:47:06 // 9273
Olyannyira nincs értelme, hogy nem is csinálták sperr nélkül! :))
Mivel a 147 3.7 GTA-ba (is) saját fejlesztésű, opcionális 25 vagy 30%-os önzáró differenciálművet épített az Autodelta... Katalógus
Autodelta's own in-house developed limited slip differential is an integral part

Attól hogy opcionális, nehezen tudom elképzelni, hogy valaki ott hagy egy rakat pénzt az átépítésért, majd egy sperren akarna spórolni :DD
Mivel a 147 3.7 GTA-ba (is) saját fejlesztésű, opcionális 25 vagy 30%-os önzáró differenciálművet épített az Autodelta... Katalógus
Autodelta's own in-house developed limited slip differential is an integral part

Attól hogy opcionális, nehezen tudom elképzelni, hogy valaki ott hagy egy rakat pénzt az átépítésért, majd egy sperren akarna spórolni :DD
Blade27-01-2009 08:23:59 // 9272
Apám! Simán..:))
Tedi26-01-2009 18:06:18 // 9271
Az egy másik kérdés :))) De igazad van...
Rumi26-01-2009 17:50:33 // 9270
"Az Autodelta 400+ lovas 147-et csinált sperrdifi nélkül"
sok ertelme mondjuk nincs :S
sok ertelme mondjuk nincs :S
Tedi26-01-2009 17:29:20 // 9269
Háááát eggen. Biztos van még abban a motorban lehetőség. És biztos vagyok benne, hogy nem fogja érdekelni őet, hogy elsőkerekes :) Az Autodelta 400+ lovas 147-et csinált sperrdifi nélkül, a MiTo GTA-ban legalább lesz egy.
zolee14526-01-2009 17:24:39 // 9268
...és majd erre ráugranak szépen a tuningműhelyek, Autodelta, Novitec. Jól nézünk ki majd.:D
Vikking 31126-01-2009 17:21:16 // 9267
Valszleg Evo szinten lesz. Vagy STi. Az meg azért nem szar... :P
Tedi26-01-2009 17:20:42 // 9266
Mondjuk úgy, hogy mi 240-ről tudunk, mások 230-ról. A gyár meg szopat. Bő egy hónap múlva Genfben kiderül.
Vikking 31126-01-2009 17:18:59 // 9265
Persze, nem is mondtam hogy rossz :)
Meg gondolom így is kellemesebb a 78 lovas 1.4-esünknél...
Meg gondolom így is kellemesebb a 78 lovas 1.4-esünknél...
zolee14526-01-2009 17:18:39 // 9264
240LE, vagy csak elírás? Ezzel a súllyal nemhogy az offok nagy részét, de a 147-156GTA-t is megeszi reggelire.:))
zolee14526-01-2009 17:16:25 // 9263
11,8 sec és 178km/h. Nem versenyautó, de azért nem olyan vacak az.
Tedi26-01-2009 17:14:21 // 9262
Az 1.3 Mjetet most vezették be pár hete a 120 lovas 1.4 TB-vel együtt.
Vikking 31126-01-2009 17:13:30 // 9261
Nemrég vezették be. Nem lehet túl acélos, de azért női autónak tök jó.
Blade26-01-2009 17:12:36 // 9260
Nem is tudam hogy van 1.3 jtdm... Nem 1.6-os? A GTA változatrol meg azt irták hogy valóban konnyitett is lesz,konyebb anyagok használata miatt. Akkor valszeg ~1100kg vagy alatt
zolee14526-01-2009 16:57:39 // 9259
És ezek mellett még biztonságos is.:)
mesa26-01-2009 16:35:44 // 9257
A MiTo 1200-1300 kiló
Pontosabban: még annyi sincs! A GTA fogja átlépni az 1200-at.
EZ EGY KÖNNYŰ AUTÓ
Tessék megérteni!!! :)
Íme az adatok:
1.4 16v 1,080 Kg
1.4 TB 1,145 Kg
1,4 TB (155HP) 1,145 Kg
1.3 JTDm 1,150 Kg
Pontosabban: még annyi sincs! A GTA fogja átlépni az 1200-at.
EZ EGY KÖNNYŰ AUTÓ
Tessék megérteni!!! :)
Íme az adatok:
1.4 16v 1,080 Kg
1.4 TB 1,145 Kg
1,4 TB (155HP) 1,145 Kg
1.3 JTDm 1,150 Kg
Vikking 31126-01-2009 16:35:00 // 9256
Vagy húzzanak egy picit a 230 lovon.. Nem lesz az elég... :P :DDD
Tedi26-01-2009 16:22:08 // 9255
Nem, ha kellően ősz a hajad, kellően sok pénz van a bankszámládon és ül melletted egy kellően fiatal, nagymellű bombázó :)))
zolee14526-01-2009 16:04:21 // 9254
Majd várok 10 évet és meg is vehetem. 40+ évesen, amikor már kiröhögnek benne.:D
Tedi26-01-2009 15:49:06 // 9253
A próféta szóljon belőlem....kezdj el töprengeni rajta, mire megvan a megoldás kijön a kupé 1.8 turbóval és kipróbálhatod :))
zolee14526-01-2009 15:48:11 // 9252
Bele sem gondolok mit csinálna 1100 kilóval 230LE. Valszeg széttépné.:D
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
585
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?
Members
New members
- Kaccsa
- ramirez001
- “ Kevin “
- Rókus
- benebp
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas