Forum >> A jövő Alfái

GT Ɨ|ѯ02-02-2009 20:25:50 // 9342
ezt is megéltük.....

Buksi02-02-2009 16:46:58 // 9341
Mi volt rajta olyan nehéz? :-)))
zolee14502-02-2009 14:04:35 // 9340
Kizárólag hozzáállás kérdése, hogy valaminek a hiánya a sportos érzetet erősíti, vagy a komfortot csökkenti.:D
GTPeti02-02-2009 14:02:25 // 9339
"Csomagtérnyitó kallantyú, esetleg mélyedés a kéznek egyszerűen nincs. Nem, a logóban sem. És ez így a jó, az ajtó szinte beleolvad a hátsó falba."
Persze Alfánál hatalmas negatívum lett volna...
Satti02-02-2009 13:03:15 // 9338
Ez egy ilyen ország.:-))
zolee14502-02-2009 12:30:38 // 9337
Ezt én értem, de attól még a mostani egy lapos Golf, és valahogy nem értem azt a hihetetlen nagy lelkesedést az újságírók részéről. Meg aztán ennek következtében látjuk a szavazásból is, hogy az olvasók is nagyon oda vannak érte.
Satti02-02-2009 12:05:04 // 9336
A Scirocco annak idején nagy siker volt, sokat eladtak belőle, a Corrado utána már közel nem volt annyira sikeres modell.
Az tény, hogy a VW eladásainak nagy részét a Golf jelenti már több mint 30 éve, tul.képpen már túlhaladták azt a számot, amit annak idején a Bogárral elértek.
zolee14502-02-2009 11:37:46 // 9335
A VW csak Golfot és Passatot tud csinálni. A kicsi Golf neve Polo. A nagyobb Golf neve Golf plus. A kicsi Passat neve Jetta, a nagyobb Passat neve Phaeton. Most van egy Scirocco, ami egy lapos Golf.:D Rendkívül kreatívak ezek a jürgenék.:D
zolee14502-02-2009 11:31:02 // 9334
Fura dolog ez az ízlés. Nem elég, hogy mindenkinél különböző még egyénen belül sem ugyanaz mindig a mérce.
Kitől mi az amit megszoktunk az alapján ítélünk.

Agyondícséri a pali ezt az autót, meg ad még fél pontot, hogy mindez a Volkswagentől... Képzeljük el ezt az autót Alfa pajzzsal meg emblémával. Majd képzeljük el azt a köpködést részünkről és a sajtó részéről amit akkor kapott volna ha ezt hívnák Brerának.
mesa02-02-2009 11:14:00 // 9333
Az nem lenne olyan gond, de egy Abarth-hoz képest is drága, és ez a kellemetlen...
Satti02-02-2009 09:37:06 // 9332
Attól egy kicsit nagyobb, kb. akkora lehet, mint a 3 ajtós 147.

Tegnap a hírtv-én a garázs című müsorban a MiTo-t tesztelték, egy extrás Tjet változatot, aminek 5.5 milla volt az ára, lényegében több jót mondtak rá, mint rosszat, de azt megjegyezték, hogy egy szintén extrás Tjet Grandepunto-hoz képest viszont drága.
Tom1202-02-2009 09:02:41 // 9331
Inkább a Brerával, csak abba /még/ nem raktak 1.4 turbot...
Grando02-02-2009 09:00:46 // 9330
Nem tudom mekkora a sirokkó, de egyáltalán egy kategóriába tartozik a MiTo-val??
Tom1202-02-2009 08:42:12 // 9329
Én is, csak nehéz volt dönteni:
VW Brera 1.4 TSI kéne 1745
Mini Cooper S kéne 1036
Alfa Mito 1.4 T-Jet kéne 590
Ezerhatos dízel 716d kéne 420
...:-))
Buksi01-02-2009 20:23:51 // 9328
Én már szavaztam! :-)
mesa01-02-2009 20:00:21 // 9327
Gyengén 'állunk' szavazásilag. :(
Lehet böködni a németek közé! Szavazz a MiTora alul!
GT Ɨ|ѯ31-01-2009 18:08:08 // 9326
pontosan!ezért ( még ) csak fúzió...:-)
Buksi31-01-2009 18:05:02 // 9325
Azért is! ;-)))))))))
Tommi31-01-2009 18:04:30 // 9324
Nekem kicsit németes... :) Hiányolom belőle az apró finom formai játékokat :) Alapnak nem rossz, de kéne hozzá az a kis "olaszos plusz" :)
GT Ɨ|ѯ31-01-2009 18:03:19 // 9323
mert ezüst,mi?:-))
Buksi31-01-2009 18:02:48 // 9322
Szívesen látnám a garázsomban! ;-)))
GT Ɨ|ѯ31-01-2009 18:01:24 // 9321
érdekes fúzió...:-)
Buksi31-01-2009 17:54:57 // 9320
Akárki akármit mondd, ez nekem rohadtul tetszik! :-)
GT Ɨ|ѯ31-01-2009 17:38:59 // 9319
GT Ɨ|ѯ31-01-2009 16:49:40 // 9318
kesa30-01-2009 17:23:25 // 9317
A Maserati gyár Modenában van, a Ferrari Maranelloban. Ez tény. Az autókat tehát a megadott helyeken rakják össze. Az más kérdés, hogy a Ferrari fő részegységekben beszállítója a Maseratinak. De hát ez miért meglepő? A Ferrari régóta Fiat érdekeltség, és komoly műszaki fejlesztés folyt náluk már azokban az időkben is, a Maserati meg szinte sufni-tuning szintre gyengült, amikor megvette a Fiat. Egyértelmű, hogy nem építenek fel új fejlesztő központot, motorgyárat, karosszéria gyártó üzemet, fényező üzemet, stb, ha a célra alkalmas (értsd: kis szériás prémium gyártmányokra berendezkedett), ráadásul bővíthető erőforrások már megvannak.
mesa30-01-2009 14:54:07 // 9316
Erre én nem mondok semmit, mert aztán meg leszek vádolva, hogy a pepita-pajzsosokért rajongok :)))
mesa30-01-2009 14:53:18 // 9315
a Bravonak nincs is saját padlólemeze!
Azért fejlesztették ki az autót rekord 11 hónap alatt, mert simán a FIAT Stilo lemezén van. CSak egy új 'ruhát' kapott. (Olyan mint a Peug 307>308, illetve szerencsére látványosabb a változtatás :))
Ezért írtam lejjebb, hogy a 149 nem a Bravo padlólemezére épült, hanem a Stiloéra.

Módosított padlólemezt akkor szoktak mondani, ha a tengelytávon változtatnak. A Grande Punto, a Corsa és a MiTO 1:1-ben testvérek, ugyanarra lettek felépítve.
Tibe30-01-2009 12:03:19 // 9314
Lehet igazad van, ezt nem tudom. Mindenesetre hamarosan meglátjuk mi lesz a 149-el ! :)
GTPeti30-01-2009 11:56:51 // 9313
"Ha így nézzük a MiTo is a Grande Punto módosított padlólemezére épül"

Nem. Elvileg a MiTo a GP nem módosított, tehát 1:1-ben átvett pl-re épül. (Én így tudom, legalábbis.)
Tibe30-01-2009 11:49:40 // 9312
Persze világos hogy módosítanak kicsit rajta, de alapvetően nem fog változni, szal nem lesz hátsókerekes stb.. erre gondolok.
Ha így nézzük a MiTo is a Grande Punto módosított padlólemezére épül ;)
GTPeti30-01-2009 11:46:30 // 9311
Az a kérdés, hogy mit értesz a "Bravo padlólemezén".

Mert a legutóbbi hivatalos információ az, hogy "a Bravo módosított" padlólemezét használják. Az én értelmezésemben ez nem feltétlenül számít a "Bravo padlólemezének", attól függően mennyit módosítanak rajta.
Tibe30-01-2009 11:36:10 // 9310
Én egy üveg Jégerben mernék fogadni hogy a 149 a Bravo padlólemezére fog épülni.... folyamatosan hezitáltak (még az utolsó hírekben sem biztos semmi) mi legyen és pár hónap nem elég kifejleszteni egy teljesen újat..
Tedi30-01-2009 11:34:27 // 9309
Minden ilyen híresztelés kacsa stádiumban van, amíg meg nem erősitik hivatalosan :) Korábban benzines túrókról nem volt szó, motorok terén csak a dízelek fejlesztése jött szóba. Kiváncsi leszek én is, hogy mi lesz ebből, persze, ha lesz vmi.
Tibe30-01-2009 11:33:32 // 9308
A Discoveryn ment a Gyáróriások Sorozat és abban mutatták be a Ferrari gyárat, végigkövették az 599 GTB Fiorano gyártását és lehetett látni a gyárban Maseratis cuccokat, félkész dolgokat...plakátokat stb... szal tuti ott csinálják a Maseratikat is.
mesa30-01-2009 11:26:11 // 9307
Nem akarok senkit elkeseríteni, de ez még csak "kacsa" stádiumban levő hír.
Ki tudja miről tárgyalnak, lehet hogy csak a Peugeot 1.6T motort akarják tényleg leváltani a bajorok, és tovább nem akarnak "együtt gondolkodni" ... :o
Tedi30-01-2009 11:23:42 // 9306
A saját padlólemez nem jelenti kapásból azt, hogy csak a 149 használja. Ebben a mondatban konkrétan azt jelenti, hogy nem a Bravo alapjaira épül.
De értem a felvetésed. :) A próféta szóljon belőled. Komolyan mondom.
mesa30-01-2009 11:22:37 // 9305
Nem, az a 149 utóda lesz!!! :))
A 147 utóda (149) a Stilo padlólemezén van, ugyanúgy mint a Bravo.

Jó lenne ha RWD lenne az összes jövő Alfája (kivéve a legkisebbet) !
GTPeti30-01-2009 11:21:13 // 9304
(Aki esetleg nincs képben: Miért kapna a "149" saját padlólemezt és nem a Bravo-ét, hacsaknem az RWD miatt?)
GTPeti30-01-2009 11:20:22 // 9303
"Egyrészt az Alfánál végül úgy döntöttek, hogy a 147 utódja saját padlólemezt kap"

Mondomééén... (Csak az időfaktor ad okot bizonytalanságra. Nemsokára bemutató.)
zolee14530-01-2009 10:10:10 // 9302
Mondjuk ebben is lehet valami. A motort azt tudtam, a komplett kasztnit viszont nem. Akkor a Maserati végülis egy lego üzem?:)
Azért lehet, hogy a GTA sem lenne tömegtermeléses gyártás, sajnos az egész Alfa nem az, de értem miről beszélsz.
Végülis lassanként a korai modellváltással és a többiek hathenger/turbo visszakanyarodásával a "V8 kéne" típusú problémák is lassanként megoldódnak.
Mostmár csak hajtáslánc nem lesz ami elbírkózna egy 400LE körüli turbo motor nyomatékával...
hacsak a Chrysler hozzánk nem vág valamit.:D
kesa30-01-2009 09:15:26 // 9301
A Maserati motorok gyakorlatilag Ferrari motorok. Ott tervezik és gyártják őket, a Maserati csak megkapja beépítésre, mint bármi más alkatrészt. A fényezett kasztnikat, és a komplett váltót is a Ferraritól kapják.

Éppen ebből következik az is, hogy ezek alapvetően nem sorozatgyártásra tervezett technikák, nem lehet őket tömegtermeléses módszerekkel gyártani, kvázi túl drága lenne.

A Maserati egyetlen évben, tavaly volt nyereséges, mióta a Fiat megvette a céget a '90-es évek elején. Tehát nekik nagyon nem mindegy, hány autót adnak el.
Xixo30-01-2009 02:11:05 // 9300
Azért a Thema -- Ferrari esetében nagyobb volt a szakadék. :))

De ez csak egy tipp volt, mert ugye elég kézenfekvő lenne, hogy hozzuk át a másik raktárból a motort és rakjuk be az Alfába, de valamiért csak nem csinálják ezt meg. Pedig lehet, hogy nekik is megfordult a fejükben. :)))))
zolee14530-01-2009 01:32:48 // 9299
A Thema sem rondított bele a Ferrari eladásaiba annak idején.

Egy Maseratinak vagy egy Ferrarinak mindig is megvolt a vevőköre, és ez mindentől független. Ha mondjuk a Ferrari motor holnap belekerül egy akármilyen sportkocsiba akkor a régi ferraris vesz esetleg egy olyat a többi Ferrari mellé. Esetleg, mellé, de nem helyette.
Mondjuk az Alfa verhetné a mellét, hogy Maserati motor van a 159 GTA-ban, ugyanakkor a Maseratinak nem oszt nem szoroz ez. Legalábbis szerintem. Ha túlélték a Fiat kezelőszerveket akkor ez már semmiség.:))

Persze köszönhetően a válságnak lehet, hogy annyira lassan mennek majd a dolgok, hogy nem is lesz 159GTA, csak majd az utód, egy duplaturbós V6-tal, mert addigra már a 3 német is vissza tér a hathengeres motorokhoz, ahogyan az mostanában kinéz.
Szóval szerencse, hogy lassan haladunk, mert lehet, hogy rossz irányba indultunk.:D
Xixo30-01-2009 00:29:44 // 9298
Lehet ez hülyeség, de ha beraknánk a Maserati technikát, akkor ki venné meg az eredetit sokszor annyiért? Persze a sznobok, meg akik nagyon tele vannak. De szerintem azért konkurálnának egymással, még ha ez túlzásnak is hangzik.

Persze a motorpaletta így is szinte azonos a Fiat-Alfa-Lanciánál, de tán itt nagyobb a különbség technikailag és kisebb anyagilag.
zolee14530-01-2009 00:17:09 // 9297
Biztos, hogy valami nemkerek, mert ha mi ezt itt látjuk akkor nálunk sokkal okosabb gyári szakemberek is biztosan látják. Ha pedig ismert a probléma akkor viszonylag könnyen megoldást is lehet rá találni. A kivitelezés meg egy kis pénzbe kerül, és kész is. Gondolom az utóbbival vannaka gondok, bár az érdekes, hogy meglévő dolgokból is össze lehetne rakni egy jó autót. Annak idején a Thema kapott Ferrari motort, gondolom a 159-es is kaphatna, de mondjuk egy Maseratit mindenképpen. V8, Q4, szerintem az M3-at meg is lehetne fogni vele.
Lehet hogy ez ennél azért bonyolultabb.:)))
Tedi30-01-2009 00:04:12 // 9296
Ez igaz, de amint látod, így sem tudnak mit kezdeni a célokkal. Lehet, hogy ők tudnák csinálni, de valaki, vagy valami mindig közbeszól. Én biztos vagyok benne, hogy ha az Alfának hozzáférése lenne a Maser technikához (motorról, erőátvitelről beszélek elsősrban), akkor kurvajó autókat tudna csinálni. Nekik csak a nagy dízelek fejlesztésével kéne foglalkozni és akkor az is le lenne fedve.
De hát álom, édes álom.
Tedi30-01-2009 00:02:02 // 9295
Ez már nem csak előítélet kérdése. A 159 szerintem egy bazingy ziccer volt, amit kihagytak. Pedig csak értelmes motorokat kellett volna belerakni. Pl az 1.9-es duplaturós változatát, ami kéznél volt, kicsit jobban megreszelni a szaros HoldenV6-ot, meg 2.2-est, és beszerezni 3 literes dízelt a 2.4 mellé. Voltak ilyen tervek a VM Motorival, de nem lett belőle semmi. Aajna az egyetlen motor, ami a palettán a helyén van az a 2.4-es dízel. A többi kuka.
Ilyen formával, futóművel, kormányzással, stb stb simán lepipálhatták volna a 3-ast. De meg kell érteni, hogy akkor, a GM házasság kellős közepén erre nem volt lehetőség. Más kérdés, hogy miért, de nem volt. Vagy amire volt, azt a ziccert kihagyták. Meg is lett az eredménye, sokkal nagyobb kudarc a 159, mint várták, bár az egyik legkeresettebb Alfa a 147 és a MiTo mellett. Nem lepődöm meg azon, hogy máris a leváltásán gondolkodnak, pedig még egy szaros facelift sem volt, asszem idén kell(ene) jönnie. Kérdés, hogy most, a válság kellős közepén lesz-e annyi pénz és technika, hogy egy jó középkategóriás autót kifejlesszenek. Úgy tűnik, hogy valami mindig közbeszól az Alfának...:S
zolee14529-01-2009 23:52:17 // 9294
Szerintem lehet az a mérce. Jelenleg még nincs ott az Alfa, de úgymond a célt illik kitűzni, különben még azt sem tudjuk merre kell elindulni.
Tibe29-01-2009 23:51:05 // 9293
Hát legyünk őszinték a BMW-t sosem fogják utolérni ebben a tempóban amit "diktálnak" úgymond... :) Szal ez csak egy szép álom marad, ellenben bizonyos szegmensekben meg tudják(nák) szorítani a Bömőt, pl. a 159 vs 3-as BMW...
Csak hát az emberekben ott él még mindig az a sok fránya előítélet stb....
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.