Forum >> A jövő Alfái
WarbiRunner (Gyuri)25-02-2010 00:30:21 // 14092
Sőt, szerintem a kettős keresztlengőkar alap felállásban (egyszerű egyenes lengőkarok, alul hosszabb, felül rövidebb) kifelé dönti a kereket berugózáskor.
Junior25-02-2010 00:08:40 // 14091
Teljesen igazad van, de el lehetne vele úgy poroszkálni, mint egy 1,4 TSI passzáttal vagy mint egy S80 1,6 D-vel.
Belépőmodellről beszéltem, nem az országutak réméről
Belépőmodellről beszéltem, nem az országutak réméről
zolee14525-02-2010 00:06:15 // 14090
"És igen, kanyarodáskor dől. Többet között ezért is szarabb a kettős keresztlengőkarnál."
Tehát a kettős keresztlengőkarosnál nem változik a kerékdőlés? Kétlem. Biztosan változik, hiszen ez a dolog lényege. A kasztni dől, ha vele együtt dől a kerék is (kanyarívhez képest kifelé) akkor a gumi külső "éle" érintkezik a talajjal. Viszont ha berugózáskor befelé dől a kerék (plusz az utánfutás miatt is változik a kerékdőlés kormányzáskor) akkor elvileg mindig megfelelő felületen érintkezik a gumi a talajjal.
Persze ez azt jelenti, hogy nem kanyarban, sima berugózásnál is dől a kerék, és akkor a belső része van jobban terhelve.
A Megane hátsó futóműve csinál olyat, hogy sima be- és kirugózáskor (gyorsítás vagy fékezés) egyenesen áll a kerék, de kanyarodáskor (amikor az egyik kerék ki a másik berugózik) valamennyire elcsavarodik, így a fentebb említett "kanyarra rádőlés" valósul meg. Vagyis a kocsi mozgásától szinte függetlenül a kerék mindig merőlegesen áll a talajra.
Szintén Megane: az első MacPhersonnál alapból a rugós tag is fordulna amikor kormányzunk, de itt nem. Külön van a rugós tagra szerelve egy elem ami fordul, és amihez rögzítve van a kerék.
Tehát a kettős keresztlengőkarosnál nem változik a kerékdőlés? Kétlem. Biztosan változik, hiszen ez a dolog lényege. A kasztni dől, ha vele együtt dől a kerék is (kanyarívhez képest kifelé) akkor a gumi külső "éle" érintkezik a talajjal. Viszont ha berugózáskor befelé dől a kerék (plusz az utánfutás miatt is változik a kerékdőlés kormányzáskor) akkor elvileg mindig megfelelő felületen érintkezik a gumi a talajjal.
Persze ez azt jelenti, hogy nem kanyarban, sima berugózásnál is dől a kerék, és akkor a belső része van jobban terhelve.
A Megane hátsó futóműve csinál olyat, hogy sima be- és kirugózáskor (gyorsítás vagy fékezés) egyenesen áll a kerék, de kanyarodáskor (amikor az egyik kerék ki a másik berugózik) valamennyire elcsavarodik, így a fentebb említett "kanyarra rádőlés" valósul meg. Vagyis a kocsi mozgásától szinte függetlenül a kerék mindig merőlegesen áll a talajra.
Szintén Megane: az első MacPhersonnál alapból a rugós tag is fordulna amikor kormányzunk, de itt nem. Külön van a rugós tagra szerelve egy elem ami fordul, és amihez rögzítve van a kerék.
GEORGE25-02-2010 00:04:33 // 14089
Hiába turbós, ha csak 1,4-es és 140 lovas, nagyon bágyadtan mozgatná a nagy tömeget....ha meg a váltót átvariálják akkor meg utazóban forogna sokat ami nem lenne kedvező a fogyasztásra.
A köbcenti hiányt csak köbcentivel lehet helyettesíteni....
A köbcenti hiányt csak köbcentivel lehet helyettesíteni....
Tedi25-02-2010 00:03:08 // 14088
Úgy értem, hogy olyan váltó, ami elbír akkora nyomatékkal.
Egyébként megsúgom Neked, hogy a GT-ben 300 Nm-es váltó van. Szóval nem kell meglepődni, ha idő előtt szétesik. Ez volt a max, amit beletettek, ezért nem volt hozzá 2.4 dízel.
Egyébként megsúgom Neked, hogy a GT-ben 300 Nm-es váltó van. Szóval nem kell meglepődni, ha idő előtt szétesik. Ez volt a max, amit beletettek, ezért nem volt hozzá 2.4 dízel.
Junior25-02-2010 00:02:16 // 14087
Szerinted nem lenne dinamikusabb, mint a szívó 1,8-as vagy az 1,9 JTS?
Amúgy is nagy divat manapság a downsizing!
A fósvágen passzátban is van 1,4 TSI 122 lóval, tudom, hogy nem etalon, de a kedvezőbb regadó+biztosítás miatt szerintem tökéletes alapmodell lenne. hiába, sajnos manapság ezt a részét is nézni kell
Amúgy is nagy divat manapság a downsizing!
A fósvágen passzátban is van 1,4 TSI 122 lóval, tudom, hogy nem etalon, de a kedvezőbb regadó+biztosítás miatt szerintem tökéletes alapmodell lenne. hiába, sajnos manapság ezt a részét is nézni kell
GTPeti24-02-2010 23:41:52 // 14086
Egynégyes 159... jó vicc. (2010-ben, még.)
Az egész bmws társadalom rajtunk röhögne. BTW...
Az egész bmws társadalom rajtunk röhögne. BTW...
GEORGE24-02-2010 23:40:23 // 14085
Szerintem egy kicsit kicsi lenne maga az 1,4 motor....az 1,8 TBi-ből kéne kisebb teljesítményt mondjuk 150 lovat és az lehetne alap motor...
GTPeti24-02-2010 23:39:32 // 14084
Ezt most komolyan gondoltad?
GEORGE24-02-2010 23:39:20 // 14083
A 159-ben másik motor lesz koma. Ezért 1,9-nel és azért 2.0-nak.
Pl a most rendelhető 159-ben a 2.0 JTD 16V 170 lovas és az már az új motor csak még 1 turbó van rajta.
Pl a most rendelhető 159-ben a 2.0 JTD 16V 170 lovas és az már az új motor csak még 1 turbó van rajta.
Junior24-02-2010 23:39:00 // 14082
Ugyanígy a 159-be is belepakolhatnák az 1,4 T-jet-et 140 és 170 LE-s változatban.
Tökéletes alapmotor lenne!
Tökéletes alapmotor lenne!
GEORGE24-02-2010 23:37:15 // 14081
Igen 1750 TBI 235 lóval és 1750 TTBi 265 lóval :-)
GTPeti24-02-2010 23:35:29 // 14080
Tudom, hogy csak Lándzsába és thirdy party cuccokba tették. De miért??? (Az már csak hab a tortán, hogy a fenéért kettőnullásoznak, ha egykilences??)
WarbiRunner (Gyuri)24-02-2010 23:33:01 // 14079
1750-es? Ehh...na az úgy kicsit kemény...nem is kicsit.
WarbiRunner (Gyuri)24-02-2010 23:31:10 // 14078
Amcsi V6 még lehet...bár én egyre jobban a régiek felé fordulok. Valamiért most is a 155 V6-ra vagyok rákattanva :-)
GEORGE24-02-2010 23:30:04 // 14077
A 2,0 JTTD az valami 3. vagy 4. generációs JTD lesz. 220 lóval talán nem lesz az annyira rossz motor.
A mostani JTTD az még 1,9 ami jelenleg a Lanciában is kapható, meg a Saabokban volt kapható.
A mostani JTTD az még 1,9 ami jelenleg a Lanciában is kapható, meg a Saabokban volt kapható.
GEORGE24-02-2010 23:28:45 // 14076
Azt nem tudom, hogy lesz-e duplaturbós 159, de Giulietta az biztos :-)
GTPeti24-02-2010 23:28:39 // 14075
A 159, azon a jútúbos szpájvideón, azért eléggé megindult. És ráadásul könnyedén. Olyat csak egy V8 tud. S abból se lett semmi. :(((
WarbiRunner (Gyuri)24-02-2010 23:27:04 // 14074
Azér' mondom, hogy 7. Még akár alatta is, de a tippem kerek 7 :-) A duplatúrós 159 meg akár 6-6.5. Ott már kezd nehezedni a másodpercek lefaragása.
GTPeti24-02-2010 23:25:15 // 14073
Jaja, a pálcácskák erősen fogyóeszközök lesznek. Feltéve, hogy nincs rajtuk vmi jófajta gömbfej. (Amit azért erősen kétlek, sajnos.)
George, én is elég vszínünek tartom, hogy simán belemenne a 2.4-es motor, ezért írtam. Ja... és van nekünk egy 2.0 JTTD. Azt meg addig tartogatják, mire elavul... (Olyan lesz, mint a túltárolt bor. :)
George, én is elég vszínünek tartom, hogy simán belemenne a 2.4-es motor, ezért írtam. Ja... és van nekünk egy 2.0 JTTD. Azt meg addig tartogatják, mire elavul... (Olyan lesz, mint a túltárolt bor. :)
GEORGE24-02-2010 23:21:57 // 14072
A 159-es 7,8 alatt futja a 100-at az 1.8 TBI-vel..ha a Giulietta könnyebb lesz akkor jobbat is fog nyújtani.
A dupla turbós 265 lovas verzió meg kimondottan jót fog lépni :-)
A dupla turbós 265 lovas verzió meg kimondottan jót fog lépni :-)
WarbiRunner (Gyuri)24-02-2010 23:18:28 // 14071
Ööööö...hohóóóóó..lehet elnézem majd neki a csumpi lámpáit? Az 7 körül fogja lépni a 100-at. Pont az ilyen 1100-1200 kilós autókkal jó "sportolni", 170 ló irgalmatlanul fogja tépni előre, és kanyarban sem fog érződni a súly. Sok limlom ki, hátsó székek kipakol, csövezés, ültetés és go :-) Na, így már kezd tetszeni!
GEORGE24-02-2010 23:18:26 // 14070
Apró szösszenet.... A GT bizonyos értelemben 1:1-ben 156-os. A motortér és az első nyúlványok stb tekintetében detto.
A 156-ban van 1,9 JTD 16V és a GT-ben szintén.
Ergo, hogy a 2,4 JTD miért nem került bele a GT-be azt csak az Olaszok tudnák megmondani.
Egy a tuti technikailag simán bele menne.
és nincs is akkora váltó a GT-hez, ami elbírná nyomatékban az 1751 TBi-t.
Hm a 1,9 JTD 16V pont akkora nyomatékkal bír mint a 1,8 TBi az az 320Nm.
Azt, hogy érted, hogy "akkora váltó"??
A 156-ban van 1,9 JTD 16V és a GT-ben szintén.
Ergo, hogy a 2,4 JTD miért nem került bele a GT-be azt csak az Olaszok tudnák megmondani.
Egy a tuti technikailag simán bele menne.
és nincs is akkora váltó a GT-hez, ami elbírná nyomatékban az 1751 TBi-t.
Hm a 1,9 JTD 16V pont akkora nyomatékkal bír mint a 1,8 TBi az az 320Nm.
Azt, hogy érted, hogy "akkora váltó"??
WarbiRunner (Gyuri)24-02-2010 23:13:31 // 14069
Az én autóm a kivétel? :-)
Csak belerakták kifutóban a jtd-t, jól tették. Belerakhatták volna a 2.4-et is :-)
Csak belerakták kifutóban a jtd-t, jól tették. Belerakhatták volna a 2.4-et is :-)
WarbiRunner (Gyuri)24-02-2010 23:07:55 // 14068
és az összetartása is változik...nem? Amúgy nem is olyan szimpla futómű ez. Nem sima csatoltról volt szó? Ami nem tetszik benne, azok elöl hátul a stabi összekötők. Félévente lehet majd cserélni azokat a kis hurkapálcákat...legalábbis Magyarországon :-)
Belga24-02-2010 22:15:17 // 14067
Igaz, igy van....
Az Alfapress-en is:
The MiTo is shown in two versions at the Motor Show: a Distinctive 135 HP 1.4 MultiAir Turbo petrol (fitted with the DDCT automatic transmission and the “Blue&Me–TomTom” portable satellite navigation system) and an exclusive MiTo Quadrifoglio Verde fitted with the powerful 170 HP 1.4 MultiAir Turbo petrol, an historical symbol of the brand, which now represents a new kind of sportiness that combines maximum driving pleasure with improved environmental qualities. Such as the outstanding weight/power ratio (6.7 kg/HP), guaranteeing record-breaking agility, plus an exceptional specific power of 124 HP/litre, a real first for this category.
Az Alfapress-en is:
The MiTo is shown in two versions at the Motor Show: a Distinctive 135 HP 1.4 MultiAir Turbo petrol (fitted with the DDCT automatic transmission and the “Blue&Me–TomTom” portable satellite navigation system) and an exclusive MiTo Quadrifoglio Verde fitted with the powerful 170 HP 1.4 MultiAir Turbo petrol, an historical symbol of the brand, which now represents a new kind of sportiness that combines maximum driving pleasure with improved environmental qualities. Such as the outstanding weight/power ratio (6.7 kg/HP), guaranteeing record-breaking agility, plus an exceptional specific power of 124 HP/litre, a real first for this category.
GTPeti24-02-2010 22:13:38 // 14066
Úgy látom, az imént elég szűkszavúan fogalmaztam. :)
13724-02-2010 22:10:18 // 14065
Ezek a Mito értékei, a srác is javította magát. Ennyire jó nem lesz, ne örüljetek.
GTPeti24-02-2010 22:09:05 // 14064
Belga24-02-2010 22:08:11 // 14063
:))
jó, a britteknél gondolom ez alapján megy a biztosítás meg minden kutyafüle, és sokan ezért vesznek dízelt. Most pedig a start-stopos multiair egész korrekt CO2-t produkál
jó, a britteknél gondolom ez alapján megy a biztosítás meg minden kutyafüle, és sokan ezért vesznek dízelt. Most pedig a start-stopos multiair egész korrekt CO2-t produkál
Belga24-02-2010 22:05:32 // 14062
Az egyik hivatalos angol forgalmazó most húzta a 159Tbi-t 240Le-re, és adja garival. Kiváncsi leszek mennyi tartalék van még ebben a motorban.
Grando24-02-2010 22:02:41 // 14061
Annyira örülök én is ennek a CO2 kibocsátási értéknek! Asszem el is rúgom a háztól a nagyvadat. :DDD
Tedi24-02-2010 22:01:07 // 14060
Azzzzzzz naggyon durva! 1750 tbi is max 1200 kiló lehet akkor, azzal rongyolhat rendesen.
Seriff24-02-2010 21:59:40 // 14059
Kellemesen hangzik :)
Belga24-02-2010 21:53:03 // 14058
az angol kollégák épp pár perce számolták:
Fantastic weight on the new Guiletta! According to Fiat press the 170hp version has h weigt/ power ratio og 6,7 kg/hp. Wich means a weight of 1140 kg!
CO2 of 139 is not bad either fantastic!
Fantastic weight on the new Guiletta! According to Fiat press the 170hp version has h weigt/ power ratio og 6,7 kg/hp. Wich means a weight of 1140 kg!
CO2 of 139 is not bad either fantastic!
Vikking 31124-02-2010 21:52:18 // 14057
Inkább neee, sérvet kapsz!! :DDD
Tedi24-02-2010 21:51:26 // 14056
Erre én is nagyon kiváncsi vagyok, de egyelőre sehol nem közölték le. Ma adták ki a genfi előzetest, abban sincs benne. Na majd Genfben megpróbálom kideríteni...
Seriff24-02-2010 21:43:37 // 14055
Attól függ mekkora méretarányban :D
GTPeti24-02-2010 21:42:09 // 14054
A Giulietta amúgy milyen nehéz? Remélem nem sokkal nehezebb, mint a 147.
Vikking 31124-02-2010 21:27:24 // 14053
Leáll? Ezt nem tudtam...
Akkor visszaszívtam amit mondtam!
Úgy tudtam, még gyártásban akarják tartani jódarabig!
Akkor visszaszívtam amit mondtam!
Úgy tudtam, még gyártásban akarják tartani jódarabig!
Tedi24-02-2010 21:25:00 // 14052
Szerintem nem hiába nem tették bele az 1750 TBi motort. Valszeg bele sem tudták volna, mert teljesen mások a paraméterei, mint a jtd-nek, ts-nek, jts-nek, amihez végülis fejlesztették. Meg másik váltó is kéne akkor bele, ami meg megint nem a GT-hez lett fejlesztve - szép passzívban megmondva - és nincs is akkora váltó a GT-hez, ami elbírná nyomatékban az 1751 TBi-t. Ezért sem kapott 2.4-es motort a GT. De ha ezeket valahogy mégis bele tudták volna faragni, akkor sem tették volna meg. Kifutó modellbe zsír új motort tenni nem szokás, Alfáéknál főleg nem :) A ynár végén úgy látszik amúgyis leáll a gyártása, értelmetlen lett volna pár hónapra belefarigcsálni egy új mocit meg váltót.
Vikking 31124-02-2010 21:11:03 // 14050
Így van! Egyetértünk.
De szerintem a 147-be is belefért volna a TBI (legalább... ). Persze, ott mondhatni, hogy már kiöregedett, és le akarták cserélni, de ahogy hallom, a GT-t még egyelőre bőven gyártásban akarják tartani!
Off:
Mostanában rengeteg 159-est látok Pesten... Többet, mint pl e90-es bömbit... Csak gondolom az összeset használtan vették... :(
De szerintem a 147-be is belefért volna a TBI (legalább... ). Persze, ott mondhatni, hogy már kiöregedett, és le akarták cserélni, de ahogy hallom, a GT-t még egyelőre bőven gyártásban akarják tartani!
Off:
Mostanában rengeteg 159-est látok Pesten... Többet, mint pl e90-es bömbit... Csak gondolom az összeset használtan vették... :(
GTPeti24-02-2010 21:08:45 // 14049
A GT-ből SOKKAL többet kihozhattak volna. Ha nem erőltették volna azt a "maradjon meg a hierarchia a motorok/modellek terén" dolgot. 2.4-et és TBi-t a GT-be!!
Vikking 31124-02-2010 21:08:42 // 14048
Csakugye Alfáéknál semmi sem úgy megy ahogy azt az ember várná :(
Esetleg bele a Q2-t...
Hirtelen az Alfák a "kéne" kategóriába is ugranának rögtön...
Esetleg bele a Q2-t...
Hirtelen az Alfák a "kéne" kategóriába is ugranának rögtön...
Ferko24-02-2010 21:07:10 // 14047
Hmmmmm..............................látod, tudsz Te ha akarsz.:-DDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Ez ám igen jó ötlet.:-)))
Ez ám igen jó ötlet.:-)))
Vikking 31124-02-2010 21:06:03 // 14046
:))) Vagy legalább most kéne még gyorsba a GT-be belerakni az 1750TBI-t... Szerintem pofátlanul jó áron tudnák adni vele a GT-t, és egy pici finomítással brutál húzómodell lehetne belőle.
Csak sajnos vannak a vágyak, meg van a Fiat konszernen belüli bürokratikus lassúság... :(
Csak sajnos vannak a vágyak, meg van a Fiat konszernen belüli bürokratikus lassúság... :(
Belga24-02-2010 21:05:32 // 14045
hm, efelett a macP. felett átsiklottam :) ha dől akkor kell bele egy marha vastag stabrúd, és mindjárt nem dől semmi :)
Ferko24-02-2010 21:03:31 // 14044
Ez a baj. Fejleszteni kellett volna.
Vikking 31124-02-2010 21:02:44 // 14043
Ja hát igen, ez lehet.
De ha még gyártották volna 5 évig, akkor már nem lett volna annyira extra benne semmi...
(Lásd 147 - 10 éve van gyártásban, és az első 4-5 évben nagy durr volt, mára szinte teljesen elkopott az előnye... )
De ha még gyártották volna 5 évig, akkor már nem lett volna annyira extra benne semmi...
(Lásd 147 - 10 éve van gyártásban, és az első 4-5 évben nagy durr volt, mára szinte teljesen elkopott az előnye... )
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
3
Guests3
470
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?