Forum >> A jövő Alfái
mesa11-03-2010 13:15:36 // 14642
Nekem túl macsós :))
Föckös11-03-2010 13:14:22 // 14641
De, így van.
valamiért mégsem terjedt el, persze, h az olajfogyasztás csökkenne.
sőt továbbvetítve:
nem kéne vizet vennem a vízművektől, hanem az autómból termelném.
ezt el lehetne használni nem ívóvíz célú használatra, aztán mehet a csatornarendszerbe.
valamiért mégsem terjedt el, persze, h az olajfogyasztás csökkenne.
sőt továbbvetítve:
nem kéne vizet vennem a vízművektől, hanem az autómból termelném.
ezt el lehetne használni nem ívóvíz célú használatra, aztán mehet a csatornarendszerbe.
Cgo11-03-2010 13:08:26 // 14640
szerintem ez igy jo. jobb, mintha az ugrana be, hogy rozsdaboglya, elektromossagi hibakollekcio.
Kazes☻11-03-2010 13:05:17 // 14639
Mert ha már kirepültek a gyerekek, akkor a családi berlinát le lehet cserélni, hogy anyával kettesben lehessen autókázni, de ez sem igaz, mert utána meg jönnek az unokák, tehát mindenképpen több autó kell, az meg ugye zsozsó! :)))))))))
KGBMAN11-03-2010 13:02:06 // 14638
Ez miért a koron múlik? Világosítsatok fel, ugyanis hozzád képest én még fiatalabb vagyok :)
mesa11-03-2010 12:58:52 // 14637
Csak arra utaltam, hogy a FIAT-Chrysler házasság miatt igen nagy a valószínűsége, hogy e módon oldják meg, mivel arról szó volt, hogy a 300C padlólemezét az Alfa is megkapja
Egyébként nekem sem kéne kabrió. Ahhoz még túl fiatal vagyok :)
Egyébként nekem sem kéne kabrió. Ahhoz még túl fiatal vagyok :)
Tedi11-03-2010 12:44:34 // 14636
Felőlem...:))) Nekem tök mind1, úgyse lesz ilyenem, ha sorozatgyártásba tolják :)
mesa11-03-2010 12:43:40 // 14635
300C alapú, maradjunk annyiban! :)
Kazes☻11-03-2010 12:04:41 // 14634
Akkor még reménykedhetünk! :)
KGBMAN11-03-2010 12:03:15 // 14633
1: Rohadtul nem beszéltem visszaalakításról..
2: A hidrogénautó termel vizet, mivel oxigént is használ. Ezt az "égésterméket" ugye tudod kondenzálni (nem olyan nagy cucc, csak leválasztó-szűrők kérdése) és összegyűjteni egy KÜLÖN tartályban, amit utána cserélsz/lecsapolsz/leeresztesz tankolásnál egy arra alkalmas tartályba a kúton, majd kezdődik előlről.
Nyilván a visszaalakítás energiát igényel, de ők azért nagyobb mértékben tudna kihasználni a telepen szél, víz és napenergiát. Nemde??
2: A hidrogénautó termel vizet, mivel oxigént is használ. Ezt az "égésterméket" ugye tudod kondenzálni (nem olyan nagy cucc, csak leválasztó-szűrők kérdése) és összegyűjteni egy KÜLÖN tartályban, amit utána cserélsz/lecsapolsz/leeresztesz tankolásnál egy arra alkalmas tartályba a kúton, majd kezdődik előlről.
Nyilván a visszaalakítás energiát igényel, de ők azért nagyobb mértékben tudna kihasználni a telepen szél, víz és napenergiát. Nemde??
Tedi11-03-2010 12:01:25 // 14632
Q4 az esélyes, de nem hallottam, hogy lenne belőle Q4. Egyelőre
Kazes☻11-03-2010 12:00:16 // 14631
Akkor át kell szabni! :)))))
Kazes☻11-03-2010 11:59:00 // 14630
Julis Q4 legalább? :)
Tedi11-03-2010 11:58:10 // 14629
Szerintem ez is 8C alapú, aztán azért. Transaxle-t nem tudom, hogy a Giulietta padlója be tud-e fogadni.
Kazes☻11-03-2010 11:46:36 // 14628
Szép, de mé' má' csak 5000 db? :)
TarP11-03-2010 11:43:12 // 14627
Ez a Ti hibátok! :)
Természetes, hogy valmi módon "tankolni" kell. Pl cserélhető akksi, vagy hidrogén patron... kivéve, ha az ótópálya alatt beépített elektromágnesek húzzák az autódat. De ez már nagyon előremutató.
Egyelőre örülni kell, ha pár évente jön egy fejlesztés, amivel csökken a károsanyag kibocsátás. Ugyanakkor figyelni kell, nehogy agymosás áldozatai legyünk és eladjanak nekünk egy atomerőművet, ami áramot termel, amivel Hidrogént bontunk, aztán vízzé és árammá egyesítjük, aztán visszatápláljuk az erőműbe, hogy beindítsuk előről az egész folyamatot és mindezért még fizessünk is :)
Természetes, hogy valmi módon "tankolni" kell. Pl cserélhető akksi, vagy hidrogén patron... kivéve, ha az ótópálya alatt beépített elektromágnesek húzzák az autódat. De ez már nagyon előremutató.
Egyelőre örülni kell, ha pár évente jön egy fejlesztés, amivel csökken a károsanyag kibocsátás. Ugyanakkor figyelni kell, nehogy agymosás áldozatai legyünk és eladjanak nekünk egy atomerőművet, ami áramot termel, amivel Hidrogént bontunk, aztán vízzé és árammá egyesítjük, aztán visszatápláljuk az erőműbe, hogy beindítsuk előről az egész folyamatot és mindezért még fizessünk is :)
Tedi11-03-2010 11:41:46 // 14626
Pedig kupéban ügyes kis jószág lehet :)
Tom1211-03-2010 11:30:18 // 14624
Milyen tökéletlen még ez a világ...:-)
Föckös11-03-2010 11:30:00 // 14623
mennyi is az űrben a légellenállás? mennyi a gravitáció? mennyi a légkör+szmog okozta napfény erő csökkenés?
nem műholdakkal járunk, hanem autókkal, légellenállásuk surlódási ellenállásuk van.
nem műholdakkal járunk, hanem autókkal, légellenállásuk surlódási ellenállásuk van.
Föckös11-03-2010 11:27:50 // 14622
na igen de ahhoz, h szétválasszák a vizet ahhoz energia kell.
és akkor ugyanott vagyunk
kb olyanról beszéltek, mintha lenne egy nagy akksi egy elektromos gépezetnek, amit kicserélsz "tankoásnál" egy feltöltött akksira.
vagy? fogyaszt az elektromos motor, és közben tölti az akksit?
fogyaszt hidrogént a hidrogén motor, ezzel hajtja az autót, és közben vissza is alakítja a kondenzvizet hidrogénné?perpetum mobile nincsen...
külső +energia kell hozzá, azt pedig napelemből elég keveset lehetne...
és akkor ugyanott vagyunk
kb olyanról beszéltek, mintha lenne egy nagy akksi egy elektromos gépezetnek, amit kicserélsz "tankoásnál" egy feltöltött akksira.
vagy? fogyaszt az elektromos motor, és közben tölti az akksit?
fogyaszt hidrogént a hidrogén motor, ezzel hajtja az autót, és közben vissza is alakítja a kondenzvizet hidrogénné?perpetum mobile nincsen...
külső +energia kell hozzá, azt pedig napelemből elég keveset lehetne...
Tom1211-03-2010 11:14:21 // 14621
"(porból lettünk, porrá leszünk elv)" :-)
...hát igen, nem termeli a vizet, csak visszaalakítja/ná/...
...hát igen, nem termeli a vizet, csak visszaalakítja/ná/...
Tom1211-03-2010 11:08:55 // 14620
Áááá, nem mindenki "szakértő", az általam említett éppen egy hölgy volt /pont egy szürke "5-össel" :-))/, aki nem úgy nézett ki, mintha érdekelné az autók szervizigénye.:-))
Tom1211-03-2010 11:06:43 // 14619
Bizonyára azért, mert tudat alatt mindenki tisztában van vele, hogy "prémium kategória", ráadásul nem egy "száraz" német márka, igazán bátornak kell lenni annak, aki egy ilyet meglovagol és nem csak a "jól bevált szürkék" közül választott.;-))
KGBMAN11-03-2010 11:02:56 // 14618
Mert van pénzed a rendszeres szervízre amit alapból feltételeznek és ami a köztudatban 2x annyiszor szükséges mint másik autón.
Tom1211-03-2010 11:00:29 // 14617
Így kéne lenni, de ez a "ma emberének" talán már túl sok lenne... :-/
TarP11-03-2010 11:00:10 // 14616
Ha jön kívülről energia a rendszer számára, akkor már létezik.
A műholdakat sem kell folyton benzinnel locsolni :)
A műholdakat sem kell folyton benzinnel locsolni :)
Halesz11-03-2010 10:58:46 // 14615
Az mondjuk tényleg vicces, hogy ha valaki (idegen, vagy olyan kolléga, akivel annyira nem vagyok jóban) megkérdezi, hogy milyen autóm van, és megmondom, van egy kis csönd, aztán jönnek a kérdések...
Meg miért van az, hogy ha van egy Alfád, gazdagabbnak tartanak, mintha egy ugyanannyiba kerülő bármi másban ülnél???
Meg miért van az, hogy ha van egy Alfád, gazdagabbnak tartanak, mintha egy ugyanannyiba kerülő bármi másban ülnél???
Halesz11-03-2010 10:54:42 // 14614
13 millió? Bazeeee, egy Brera ára? Nem hiszem, hogy ennyi lesz, egy 5000 darabos autó :(
KGBMAN11-03-2010 10:46:46 // 14613
Mán bocsájnat, de eleve vízbül veszi kija zokszigéjnt... Meg a hidrógéjnt is. Tehát ha ugyanaz lesz belőle mint előtte (porból lettünk, porrá leszünk elv) akkor hol a probléma?
Így nem okoz a sok CO2 és CO meg egyebek éghajlat változást?
Azért nincs még piacon mert drága a technológia és az olaj lobby elég szépen fizet, hogy ne legyen meg hozzá a háttér.
Egyébként tényleg mehetne tartályba ahol a kondenzált vizet (mint ami a klímából csöpög) egy tartályba vezeti, amit mondjjuk következő tankoláskor lecsapolsz.
Nemde?
Így nem okoz a sok CO2 és CO meg egyebek éghajlat változást?
Azért nincs még piacon mert drága a technológia és az olaj lobby elég szépen fizet, hogy ne legyen meg hozzá a háttér.
Egyébként tényleg mehetne tartályba ahol a kondenzált vizet (mint ami a klímából csöpög) egy tartályba vezeti, amit mondjjuk következő tankoláskor lecsapolsz.
Nemde?
KGBMAN11-03-2010 10:42:35 // 14612
Nekem nem kellett agyat mostni, én belenyúltam a szarba könyékig, hiába voltam pozitív hozzáállású és vittem magammal egy k..va nagy lámpát. Ez van. Talán nem minden hír valós, de azért tegyük hozzá: Van némi alapja.. De hol nincs? Melyik márkánál?
mesa11-03-2010 10:38:48 // 14611
Éghajlat nem vész el, csak átalakul :))
Föckös11-03-2010 10:37:29 // 14610
sajnos az nem lenne elég hatékony, perpetum mobile pedig nem létezik...
TarP11-03-2010 10:35:58 // 14609
Még ha igen is, mér kéne a levegőbe engedni?
Mehet vissza a tartályba, ahonan újraindul a bomlasztása pl napelemről.
Mehet vissza a tartályba, ahonan újraindul a bomlasztása pl napelemről.
Föckös11-03-2010 10:22:42 // 14608
hja kb 15éve kész volt a bmwnél a hidrogénes autó...
vajon mennyi vízgőzt nyomna a sok autó a levegőbe, és ezzel mekkora éghajlatváltozást okoznának?
vajon mennyi vízgőzt nyomna a sok autó a levegőbe, és ezzel mekkora éghajlatváltozást okoznának?
NGC11-03-2010 10:20:49 // 14607
Ez a cikk is bizonyítja, hogy valójában az újságírás kezdetén a szépirodalmi kategórián belüli írás volt. Ezt ma már nagyon kevés helyen lehet megtalálni, nemhogy ezt tanítsák is!
Tedi11-03-2010 10:14:20 // 14606
Tényleg remekmű, és nem feltétlenül azért, mert azt írja, amit olvasni szeretnénk.
"Töredelmesen bevallom, hogy az előítéletek és a téves eszmélés vezetett eddig. Beálltam a sorba, mert könnyebb volt meggyőznöm magam erről, sem mint vinni a lámpást az agymosott emberek sötét tömegében."
Itt a pont.
"Töredelmesen bevallom, hogy az előítéletek és a téves eszmélés vezetett eddig. Beálltam a sorba, mert könnyebb volt meggyőznöm magam erről, sem mint vinni a lámpást az agymosott emberek sötét tömegében."
Itt a pont.
Balázs156SW11-03-2010 09:56:49 // 14605
Minden idők kimagaslóan legjobb Alfa Romeo tesztje.
http://origo.hu/auto/teszt/20060626duh.html Azt hiszem olyan nyelven íródott, ami az ilyen vezess.hu autós "újságíró"-k és társainál nem "jön le". Ha rajtam múlna kötelező olvasmánnyá tenném az újságíró iskolában. Ha van egyáltalán olyan....
http://origo.hu/auto/teszt/20060626duh.html Azt hiszem olyan nyelven íródott, ami az ilyen vezess.hu autós "újságíró"-k és társainál nem "jön le". Ha rajtam múlna kötelező olvasmánnyá tenném az újságíró iskolában. Ha van egyáltalán olyan....
Tom1211-03-2010 09:51:42 // 14604
...ha jól emlékszem, a BMW már dolgozik a hidrogénes autón /meg talán a Mazda?+ páran/, de úgy rémlik, hogy ők nem alakítják vissza el. árammá, hanem benzin helyett hidrogénnel működik a motor, vagy csak én tároltam rosszul az adatokat...:-)
mesa11-03-2010 09:50:16 // 14603
Ezt nagyon jól összefoglaltad.
A hibrid lett a XXI. század "pohártartója". Most ez számít csak
A hibrid lett a XXI. század "pohártartója". Most ez számít csak
Tom1211-03-2010 09:45:29 // 14602
"Minden sajtó Angol, Német, Magyar... mindenki kutyázta pl a Maserarti 3200GT-t. Én vezettem és megállapítottam, hogy egy autónak így kell viselkedni, hogy jó GT legyen."
Én sem sok jót olvastam róla, de én inkább ilyeneknek hiszek.:-) /mint pl. Alfa vásárláskor/
...valahogy itt sem húzzák le, igez, ez a "nagy tesó".:-)
Én sem sok jót olvastam róla, de én inkább ilyeneknek hiszek.:-) /mint pl. Alfa vásárláskor/
...valahogy itt sem húzzák le, igez, ez a "nagy tesó".:-)
TarP11-03-2010 09:30:57 // 14601
Ha lenne egy egyértelműen jó megoldás, akkor nem szivatnák magukat a mérnökök, gyártók, hogy ennyi különbözőn küzdjenek.
Ami ma probléma: Benzines motor hatásfoka kb 30%-os (turbódieselé 35%).
Az elektromos motoré jobb, de az elektromos energia tárolaási hatásfoka szintén csak 40% körüli. Így az sincs rendben.
A hidrogén előállításához megintcsak nagy energia kell, tárolni nagy nyomás miatt őrületesen drága. Majd vissza kell alakítani elektromos energiává. A sok átalakítgatás végére szintén gyengül a hatásfok, de legalkább kicsi a károsanyag kibocsátás.
Ezeket figyelembe véve vajon a Fiat-Alfa-Lancia csoport hibát követ-e el, ha 10-12%-ot javít a motor hatásfokán inkább, mint hogy látszathirideket gyárt, vagy 100km-et haladni tudó 5millióEuró értékű Hidrogénautót, aminek a sajtó tapsol?
Ami ma probléma: Benzines motor hatásfoka kb 30%-os (turbódieselé 35%).
Az elektromos motoré jobb, de az elektromos energia tárolaási hatásfoka szintén csak 40% körüli. Így az sincs rendben.
A hidrogén előállításához megintcsak nagy energia kell, tárolni nagy nyomás miatt őrületesen drága. Majd vissza kell alakítani elektromos energiává. A sok átalakítgatás végére szintén gyengül a hatásfok, de legalkább kicsi a károsanyag kibocsátás.
Ezeket figyelembe véve vajon a Fiat-Alfa-Lancia csoport hibát követ-e el, ha 10-12%-ot javít a motor hatásfokán inkább, mint hogy látszathirideket gyárt, vagy 100km-et haladni tudó 5millióEuró értékű Hidrogénautót, aminek a sajtó tapsol?
Tedi11-03-2010 09:29:54 // 14600
You never know...;)))
Kau11-03-2010 09:21:49 // 14599
...a blognak az egyik Fiatnál dolgozó informátora célzott arra, hogy az autó egy nagyon fontos nyári eseményen fog bemutatkozni.
Alfacity???? :))))))))
Alfacity???? :))))))))
TarP11-03-2010 09:14:41 // 14598
Azt nem tudom, szakma, nemszakma, de az bizots, hogy olvasok vagy 20 éve autós szaksajtót és amit megtanultam az az, hogy ha egy cikket elolvasol, elsősorban nem azt tudod meg, hogy milyen az autó, hanem azt, hogy mit szeret/nem szeret az újságró.
Véleményeket kapsz, meg gondolatokat, de neked kell eldönteni, hogy az adott felmagasztalás, lekutyázás a TE értékrendennek megfelelő, vagy semmi köze hozzá.
Minden sajtó Angol, Német, Magyar... mindenki kutyázta pl a Maserarti 3200GT-t. Én vezettem és megállapítottam, hogy egy autónak így kell viselkedni, hogy jó GT legyen.
Véleményeket kapsz, meg gondolatokat, de neked kell eldönteni, hogy az adott felmagasztalás, lekutyázás a TE értékrendennek megfelelő, vagy semmi köze hozzá.
Minden sajtó Angol, Német, Magyar... mindenki kutyázta pl a Maserarti 3200GT-t. Én vezettem és megállapítottam, hogy egy autónak így kell viselkedni, hogy jó GT legyen.
Tom1211-03-2010 09:12:24 // 14597
"No nem arra gondolok, hogy hidrogén kúthálózat, vagy otthoni vízbontóról tankolunk, hanem a metanolos cellára."
...pedig az lenne az igazi, pl. Kuvaitban már most költhetnének a megvalósítására...;-)
...pedig az lenne az igazi, pl. Kuvaitban már most költhetnének a megvalósítására...;-)
Tom1211-03-2010 09:09:49 // 14596
Így kell ezt csinálni - mintha ott lettem volna. ;-)
Tom1211-03-2010 09:07:41 // 14595
Nekem valahogy a bioetanoltól a hibrideken keresztül, az "elvont" atommeghajtásig, ezek a kísérletezgetések csak zsákutcának tűnnek, szerintem valami sokkal egyszerűbb lesz a megoldás, pl. a hidrogén.
Tom1211-03-2010 09:04:27 // 14594
Kell is már egy ilyen és remélem még szebb lesz ettől a régebbi "kreációtól", de, ha pont ilyen lesz, akkor sem lesz gond.:-)
Tom1211-03-2010 09:02:00 // 14593
Ahogy "mondod". Én kimondottan élvezem, mikor pl. egy ügyféllel megbeszélünk egy találkozót /legutóbb pl. pénteken egy hotel parkolójában, onnan folytattuk/ és megkérdezi, hogy mivel jövök. Mondom: Alfa Romeo - erre 3 mp szünet /a tisztelet, "misztikum", vagy kinek mi... :-)/, aztán mikor feldolgozta a kezdeti "sokkot", jönnek a további kérdések, hogy milyen irányból, milyen színű, stb...:-) Az a pár másodperc mindent elmond...;-))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
541
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?