Forum >> A jövő Alfái

Tom1211-09-2010 23:55:35 // 15792
Így van, a Giulietta is kb. úgy kapott végleges formát, hogy milyen irányt mutat a nagy többség a közvéleménykutatásokban. Nicsenek egyszerű helyzetben + a válság is bekavart, nem irigylésre méltó a helyzetük, ahhoz képest eddig egész jól megoldották.
WarbiRunner (Gyuri)11-09-2010 23:53:35 // 15791
A marketingesek is csak a dolgukat végzik azt erőltetik, amit legjobban el lehet adni. Én úgy gondolom, tényleg nincs igény már igazi autókra. vagyis más lett az igazi autó fogalma. Van néhány renitens, mindíg is lesz. ha van pénzük, lesz nekik való autójuk. ha nincs, akkor használtban lehet bogarászni..
Tom1211-09-2010 23:50:47 // 15790
...ha majd egyszer jól fog menni az Alfának /mondjuk, bejön az amerikai, vagy a kínai "biznisz" :-)/ lehet, hogy kidobnak valami "retrós Alfát" is, csak úgy "unalomból"...;-))

...vagy csak túl merészeket gondolok...? :-)
Kompressz úr11-09-2010 22:47:08 // 15789
Az, hogy kinek mitől élmény az autózás, az erősen szubjektív, van aki gokartozni szeret, mások meg puha párnák közt siklani. Mindkettő élmény, annak aki szereti.
GTPeti11-09-2010 22:25:48 // 15788
"Amire ma nincs igény."
A bzi marketingesek szerint.
WarbiRunner (Gyuri)11-09-2010 21:53:25 // 15787
Most tényleg ezt várnánk az Alfától? Az öncélú luxus a prémium? Az Alfa megoldhatatlan problémája, hogy az autóipar már nem az autózás élményéről szól, hanem az elektronikus bizbaszokról. És az Alfa arculata nem az mp3 lejátszó, hanem az Autó. Amire ma nincs igény.
GTPeti11-09-2010 20:51:26 // 15786
Az lehet. :)
GTVili11-09-2010 20:49:48 // 15785
....és ültetőrugó is csak hátra kéne......;-D
GTPeti11-09-2010 20:47:31 // 15784
De finom lenne egy ilyen teherautó-motor a 159 kasztnijában. Jó, lehet mondani, hogy orrnehéz lesz egy kicsit, de senkisem mondta, hogy a 159 szlalomversenyekre termett. :)
Pályán kiváló társ lenne.
GTPeti11-09-2010 20:40:51 // 15783
Gondolkoztam ezen. Egyszerűen nem hiszem, hogy ennyire hülyék lennének. Valami azt súgja, hogy még a 159-ben bemutatkozik a V6 dízel.
(Amúgy nem vagyok amúgy optimista beállítottságú az Alfával kapcsolatban. De ezt akkor is így érzem.)
Selmak11-09-2010 20:35:14 // 15782
Dodge Ram diesel motorjai meglepő módon pörgősek, 5200 adják le a max teljesítményüket és 4000 körül a max nyomatékokukat, a JTDk 4000 és 2000 fordulatához képest "sportmotor" de van bennük bőven tartalék mert a V6 3.7 pl csak 210 LE és 235 lb feet ami kb 320 NM. Szóval lehet hogy lesz V6 diesel, csak amcsi alapokon.
Erhard 242 (Pure Energy)11-09-2010 20:04:56 // 15781
már 2 éve várunk...mit mondjak azok után hogy a 2,4Mjet is megállt
Tedi11-09-2010 19:35:13 // 15780
Amennyire emlékszem az öt éves tervek diájára, nem volt benne szó a V8-as dízelről.V6-ról max...
Selmak11-09-2010 19:32:47 // 15779
Várd ki a végét, Chryslernek van V8 5.4 dieselje.
Erhard 242 (Pure Energy)11-09-2010 16:24:08 // 15778
érdekes cikk és persze szomorú ... nem értem az Alfa stratégiáját de már ott tartunk hogy nincs combos dejzel sem :(
Tom1211-09-2010 16:17:06 // 15777
Bízok benne, hogy jó irányba indulnak.:-)
Tom1211-09-2010 16:16:01 // 15776
Jó kis cikk, szerintem még annak is felkelti az érdeklődését, aki idáig csak a Golfig jutott el...:-))
Kazes☻11-09-2010 15:57:11 // 15775
A lényeg, hogy sikerüljön! :) Szerintem ehhez jól ki kellene préselni a Juliskában rejlő összes lehetőséget úgy, hogy minél több ember megtalálja magát benne, tehát izmi gép, Q4, 2 üléses radster és/vagy CC, stb. :)
Kazes☻11-09-2010 15:53:34 // 15774
Dettó!+ :)))
Andy11-09-2010 15:34:39 // 15773
Gondolnátok, hogy az origon ilyen cikk jelenik meg egy Alfáról? :)) Végre valami jó! :))
Tedi11-09-2010 14:27:41 // 15772
Az egyelőre az én titkom marad ;)
Tom1211-09-2010 14:22:47 // 15771
...hát ez az...
"Messziről jött ember" meg azt mond, amit akar, ki tudja, hogy keverik a lapokat "csapaton belül"...
ystuc11-09-2010 14:19:17 // 15770
És Neked mid lesz a QV után, ha elkel? :-)
Tedi11-09-2010 14:18:22 // 15769
Szerelem a részemről is, de ahogy írtad, vannak hullámvölgyek. Hát ez most az :)
Tedi11-09-2010 14:17:55 // 15768
Csakhogy ezek nem közzé tett adatok :) A Fiat konszern már nagyon régóta nem teszi közzé, hogy az egyes cégek a csoporton belül hogyan teljesítenek. Sajtóközleményben mindig csak a részlegek eredményét írják le, esetünkben a Fiat Group Automobiles-ét. Se a Fiatét, se az Alfáét, se a Lanciáét külön-külön nem kötik a népek orrára
Tom1211-09-2010 14:17:24 // 15767
Alafa = Alfa - bocs´:-)
Tom1211-09-2010 14:15:40 // 15766
Lehet, hogy "hivatalosan" 2 - 300 mill. -ra tették a lécet, de valójában a 150 - 200 mill. is elég lenne a "boldogsághoz". Én már az ilyen "közzétett" adatoknak nem igazán hiszek...:-) /nem csak az Alfával kapcsolatban/
Tom1211-09-2010 14:10:58 // 15765
Jól beszélsz!
Igen, rossz után csak jó jöhet - elvileg, én is remélem, hogy gyakorlatilag is így lesz.;-)
Tom1211-09-2010 14:07:51 // 15764
Az bizony elengedhetetlen egy Grand Turismo-ban.:-)
ystuc11-09-2010 14:05:30 // 15763
Csak most olvastam el a cikket. Mi ez a pesszimizmus, meg mély depresszió? Remélem ez nem jelenti az Amore végét is, meg hogy a főmuftik BMW és egyéb márkák felé fordulnak, csak mert jelenleg nehezebb a dolog...! Nálam ez szerelem, és a szerelem jóban-rosszban tart. Mindenhol vannak hullámhegyek, völgyek. Én optimista vagyok, és szerintem a nehézségek után igenis felemelkedés lesz!
Tedi11-09-2010 14:05:12 // 15762
Egy kicsit valóban pesszimista, ezt én aláírom. Tényeket lehet különböző módon tálalni, szerintem most ez volt a legjobb mód. Mert pesszimista vagyok a jövőt illetően. Attól félek, - ezt direkt nem írtam bele a cikkbe - hogy a Giulietta jól fog fogyni, de a frissítéseket megint elcseszik és a konkurencia megint akkora lépéselőnybe kerül, ami miatt megint az lesz, mint a 147-nél. Márpedig, ha ez lesz, akkor szifon látásra. Azt sem értem, hogy az Alfa hogyan gondolja, hogy évi 2-300 millás veszteséget behoz a Giuliettával, meg félig a MiTóval. Nem mondom, hogy lehetetlen, de az eddigiek fényében eléggé feladták maguknak a leckét.
GTPeti11-09-2010 13:53:47 // 15761
És még pohártartó is van benne! Nagyon ott van.
Tom1211-09-2010 13:07:47 // 15760
Ez meg kőkemény luxus, igaz, nem autó, de "Alafa"... ;-DD
/igen, az az akváriumszerű ott hátul, a medence :-)/

Van, akinek kb. ez a véleménye a prémiumról, meg a luxusról:

:-DDD
Tom1211-09-2010 13:03:09 // 15759
Pontosan erre gondoltam a VW-el kapcsolatban.:-)
Igen, pl. a Rolls-t sorolhatjuk luxus kategóriába, de valahol a prémium is egy bizonyos szintű luxust kell, hogy takarjon, ennek a pontos meghatározása meg egyénenként nagyon változó. Lehet, hogy egy Rolls tulajnak egy "prémium" 1-es BMW csak "budi a kert végében" és a Phantom-nál kezdődik nála egy "normálisan felszerelt autó".:-)
A másik oldalon meg ismerek 120-as Skoda tulajt, akinek 25 év után felszerelt elektromos ablakemelős Skodája a "prémium" - az ijesztő csak az, hogy komolyan is gondolja és símán sorolja, hasonlítgatja a "spéci" Skodáját a mostani alsó közép kategóriájú autókkal...:-))
Szóval, elég nehéz meghúzni a határt, azért rakok fel pár képet, hogy szerintem kb. hogy is /nézhetett ki/ kéne kinézni egy prémium autónak.:-)
A múlt /talán maradhatott volna ezen a vonalon az Alfa, de az 50-es évek végén kezdődött az "elkommerszesedés" - akárcsak más gyártóknál/:


Lehet, hogy az utolsó /legalább is eddig/ prémium Alfa ő volt? :-/


Szerintem egy igazi PRÉMIUM autónak manapság pedig valahogy így kéne festenie:

...hát nem gyönyörű? Valami hasonlóval kirukkolhatna az Alfa, mondjuk 166 utódként /persze, nem kis ugrás lenne/, akkor még a legellenszenvesebb "szakújságíró" sem kérdőjelezné meg, hogy "prémium márka", pedig semmi különös nem történne, csak visszatérne /leghalább 1 modellel/ az eredeti "pedigréhez".;-)
Kompressz úr11-09-2010 08:17:27 // 15758
Népautó névvel sose lehet a VW prémium.
Egyébként a Rolls nem prémium, hanem luxus kategória, szerintem.
Andy11-09-2010 07:22:41 // 15757
Na ja! :) Akkor minden modellből tarthatnánk egyet! :)))
Tom1211-09-2010 00:18:34 // 15756
Tudtam, hogy valamit elírtam: csirkr = csirke :-)
Tom1211-09-2010 00:17:34 // 15755
Én sem, a VW-eket meg végképp...:-)
Tom1211-09-2010 00:16:29 // 15754
Ez a prémium, nem prémium, honnan kezdődik és meddig tart egy autónál, elég húzós kérdés, kb. olyan, mint a csirkr volt-e előbb, vagy a tojás...:-)
Szerintem nagyjából egy olyan autó lehet "prémium" /nem is szeretem ezt a megjelölést és egyáltalán ki találta ezt ki?! :-)/, amiből nem annyival találkozol nap közben, hogy lefekvés után becsukott szemmel is szemben jön veled.:-) Aztán: a formája, az egész megjelenése /dizájn/, a felhasznált anyagok és minőségük + a kidolgozásuk, hogy ne annak örülj, mikor végre ki kell szállni belőle, szóval egy megfoghatatlan dolog, amit nem lehet "kütyükkel" elővarázsolni. Szóval szerintem nem egyszerűen azt jelenti, hogy van-e egy autóban pl. pár Eurós eső érzékelő vaskos áron, meg "ha akarnám" ugyanez kerülhetne xx-millióval többe is, mert van hozzá 3 lap "extra" lista...
Szerintem pl. az Enzo Ferrari is prémium autó, mert olyat nyújt, amit más autó nem, pedig "fapados", szervó és el. ablakemelő nélkül, mégis még most is élnek - halnak érte a gyűjtők, mert különleges - "prémium". Jó, az egy kicsit más kategória, csak azt szerettem volna érzékeltetni, hogy attól függ, hogy honnan nézzük és kinek mi a prémium és mit akar alatta érteni.
Szerintem egyszerű, sorozatgyártású autókat kár volt az elején "leprémiumozni", mert valahogy elveszett a gyerek a sok bába közt és tulajdonképpen már senki nem tudja pontosan, hogy mit is takar ez a fogalom. Szerintem valami német autógyártó cég találhatta ki az "űber" megjelölés helyett, mégiscsak "kultúráltabban" hangzik.:-)
Szerintem pl. egy BMW soha nem lesz igazi prémium autó, hiába pakolják tele extrákkal, vagy adják 170ezer EUR-ért, arra ott a Bentley /sajnos már VW kézben/, a Rolls Royce /nem is tudom, hogy velük mi van mostanában/ , a 612 Scaglietti, a Maserati Quattroporte és még sorolhatnám... A BMW pl. a 7-es sorozattal ebbe az "elit társaságba" próbál befurakodni, de akkor is csak egy BMW marad, az Ötödik sebességben is ez volt a véleményük - nem csak szerintem...
Persze biztos, hogy ahány ember, annyiféleképpen látja ezt a "prémium ügyet", ezért inkább nem is folytatom, nem meggyőzni akarok senkit...:-)
Tommi10-09-2010 23:42:13 // 15753
Nem kötözködök, én is csak megjegyeztem :)
Tommi10-09-2010 23:41:50 // 15752
Grande Punto? Akkor lemaradtam valamiről :) Így éjfél felé ez már előfordulhat :)
Kompressz úr10-09-2010 23:39:36 // 15751
Mármint A6 alatt.
Kompressz úr10-09-2010 23:36:11 // 15750
Az Audit nem is tartom prémiumnak.
Kompressz úr10-09-2010 23:35:29 // 15749
A külső az teljesen szubjektív, azon kár vitát nyitni, hogy melyik a "szebb" autó, az, hogy melyik "tud többet", melyik ad többet, melyiknek van komoly motorválasztéka, az már inkább összemérhető.
Halesz10-09-2010 23:34:54 // 15748
Mondjuk a Puntonál pont az Abarth verzió kavar be csúnyán... :)
Halesz10-09-2010 23:34:06 // 15747
Miért, egy A3-as Audi miben különbözik tartalmilag egy Golftól? Kb ugyanazokat a dolgokat rendelheted mindkettőbe extraként, mégis, a végén az árlista csúnyán feljebb van az előbbi esetében... Én emiatt pont nem érzem gáznak a MiTo-GPunto rokonságot.
tipoatti10-09-2010 23:32:44 // 15746
arról nem is beszélve, hogy... khm... egy komolyabban felszerelt GPunto szvsz. jobban is néz ki...
Kompressz úr10-09-2010 23:31:26 // 15745
Ne kötözködj! :) Te cikizted a bimmert, én csak szerényen megjegyeztem, hogy ugyanez a helyzet a szeretett márkánknál is.
Kompressz úr10-09-2010 23:30:30 // 15744
A T. Kolléga nem olvas elég figyelmesen :-))
Én nem a full fapad, állítólagos alapmodellekról beszéltem, hanem arról, hogy miben különbözik egy MITO tartalmilag egy GPunto-tól. Az én erősen szubjektív véleményem szerint nem annyiban, amennyivel többe kerül.
Tommi10-09-2010 23:24:34 // 15743
Akkor a 159 prémium, mert itt is úgy van, mint a BMW-nél? :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.