Forum >> Alfa-HiFi

Szabeee17-03-2011 21:28:34 // 12726
nem rosszból, de nem piskóta a 2 x 1,5 mm2 ?
GTPeti17-03-2011 21:27:27 // 12725
3-ik vezeték meg természetesen a test, amit csak találok valahol :)

Így a földhurok szinte előre be van tervezve. Az autóhifi nem annyira a "csak találok valahol" műfaj. A kábelezést tudatosan és átgondoltan kéne megoldani SZVSZ.

Én a végfoktól vinném hátra a tápot és a földet, lehetőleg 4es kábelen. Közvetlenül mellettük vinném az antennakábelt.
Szabeee17-03-2011 21:27:12 // 12724
hehe :D él feltoltam a netre a SAL hulladék kukás lomjaimat és elvitték! :D a két 16 cm-s subwoofernek csúfolt izét meg a 146-tal együtt adtam el!
Kareszka198417-03-2011 21:06:27 // 12723
egyik az akksira megy, másik pedig a rádió "vezérlés" kimenetjére....amikor a rádió bekapcsol, kapcsolja a mélynyomót is...3-ik vezeték meg természetesen a test, amit csak találok valahol :)
Piritu - 1.000.00017-03-2011 20:56:36 // 12722
A két 1,5-es vezetéket párhuzamosan kötöd?
Kareszka198417-03-2011 20:43:28 // 12721
akksitól egy biztosíték közbeiktatásával
Piritu - 1.000.00017-03-2011 20:38:52 // 12720
Honnan viszed a +12-t?
Kareszka198417-03-2011 20:32:55 // 12719
tápkábel karakterisztikája:
tápellátás + bekapcsolás távvezérlése; 2 x 1,5 mm2 + 1 x 0,75 mm2

anno a régi fitban hasnzáltam, ott szépen nyomta, majd átraktam a fordba...na abban szarul szólt, nem is használtam :-/ (abban egymás melet húztam az rca és tépkábelt, lehet ezért) ott porosodott kb 2 évig hasnzálatlanul, majd kikaptam és 1,5-2 éve a szekrényben pihent. No gondoltam most berakom, ha már van :) ok SAL, de perpillanat egy figyingembe sem került...eladni úgyse tudom (kinek kéne?)...

holnap megérkezik ez a kábelvédő harisnya, belehúzom a kábeleket és szépen behúzom őket a helyükre...
Piritu - 1.000.00017-03-2011 19:45:08 // 12718
Elég a 0,75, hiszen csak jelet visz, nincs teljesítmény.
A tápnak a minél vastagabb, annál jobb elv él. Oda a 0,75 szerintem kevés. Nem véletlen, hogy a tápkábel szettek 6 mm2-től indulnak.
Szerintem viheted őket egymás mellett, hiszen nem kis szintű jel megy, a ládánál való jelleosztással a zavarszint is csökken.
Kareszka198417-03-2011 19:06:54 // 12717
szerinted elég ehhez a 0,75-ös hangszórókábel? tervek szerint közvetlen a rádió mögött a hátsó hangszóró vezetékeit "csapolom" meg ilyenekkel:

tápkábel:

hangszóró és tápkábeleket húzhatom egymás melet?? ilyenben szeretném előbb behúzni őket:
Piritu - 1.000.00017-03-2011 18:52:25 // 12716
A "high input" először leosztja a rádióról érkező jelet, majd a beépített végfok újra felerősíti.
Piritu - 1.000.00017-03-2011 18:49:34 // 12715
Jó a koax hangszóró a csomagtartóban a mélyláda mellett :-))
sty17-03-2011 18:26:31 // 12714
ilyet még nem csináltam,de szerintem nem túl jó ötlet egy zajos jelet még jobban felerősíteni,
Kareszka198417-03-2011 18:22:35 // 12713
egyszerű sal xb-10/a...itt hever a szekrényben, beépítem, csakhogy ne porosodjon :)
nem az rca-kal szeretném rákötni, hanem a "high input" bemenetjére, az első hangszórókrol lehúzva a bal és jobb oldali, már rádió által erősített hangot...ha jóltudom ekkor már nem használja a beépített kis erősítőjét...(?)
sty17-03-2011 18:09:06 // 12712
mélynyomónak illene valami vastagabb kábel,bár ez függ az erölködö teljesítményétől is és a tápkábeltól is
Kareszka198417-03-2011 18:01:46 // 12711
+valami...
0,75-ös hangszórókábel megfelel majd hozzá? abbol ugyanis van jópár méterem "elfekvőben"...ilyen piros/fehér hangszórókábel
Zoszko17-03-2011 17:13:06 // 12710
Én a Morel-re voksolok.
Kareszka198417-03-2011 17:12:53 // 12709
ebben lehet valami...fordban anno egymás melett vezetem el a táb és az rca kábeleket és a enyhén szólva fika volt...úgy voltam vele a csomagtartó akusztikája a szar, de ezekszerint akkor én csináltam rosszul :)
Zoszko17-03-2011 17:07:03 // 12708
Nekem együtt van, a gyári köteg mellett megy mind kettő, de egyáltalán nem gerjed....
sty17-03-2011 16:47:05 // 12707
Tudtommal a tápkábel csak az Rca kábellal szokott gerjedni
Kareszka198417-03-2011 16:42:04 // 12706
Végre kitavaszodott, így tudok foglalkozni ezze/azzal...
Mivel sajnos nincs RCA kimenet a gyári fejegységemen, így ezeken keresztül szeretném beüzemelni a mélynyomót:

Kérdés: tápkábel melett húzhatom a 2 hangszórókábelt, vagy tutibb a két különböző oldalon? Ha nem gerjednek egymásba, akkor az egészet behúznám egy ilyesmibe és úgy húznám hátra az egyik oldalon:
Kócosw16-03-2011 18:32:20 // 12705
komoly SAL installäcioval noname erölködövel, tyukbelekkel.. :D
Bgabor16-03-2011 18:27:12 // 12704
http://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/164/alfa_romeo_164_2.0_twin_spark-4450657
"A hifit ajándékba adom, ha alku nélkül megy el. Igen szépen szól, igen drága hifi" ez mekkora szöveg. Profi install,profi összetevőkből,bocs de muszáj volt :)))))
sty16-03-2011 15:15:11 // 12703
Na látom nagyon pang ez a topic,feldobom egy kicsit.Kinéztem 2 első szettet a véleményetekre volnék kíváncsi,Phass ES 6.5 és Morel Tempo 6",ti melyiket ajánlanátok?thx
sty12-03-2011 21:50:56 // 12702
Skacok ,eladó egy gyönyörű hangú Rockford Fosgate FNX 1405 első szettem igaz csak 13 cm és 70W RMS de egy kisebb erősítővel csodákra képes,szóval ha valakit érdekez az nyugodtan zaklasson
Kócosw12-03-2011 12:56:45 // 12701
ja tilleg az az egesz kacat kijön egyben...
mar emlexem :)
GTVili12-03-2011 12:32:30 // 12700
Elvileg elég a kilincs körüli műanyagot leszedni......azthiszem egy csavar fogja,aztán hátra kell húzni.....
Bgabor12-03-2011 08:44:04 // 12699
A hangváltót ha szerencséd van be tudod csúsztatni az ajtókárpit leszedése nélkül is ,én belecsúsztattam egy fűtésnél használatos csőhéj szigetelésbe ,és igy nem is zörög.A vezetéket meg le tudod fűzni szintén a kárpit alatt .
Frank156Rosso12-03-2011 08:34:11 // 12698
Igen, ez az egyszerűbbik fele a dolognak.
Ha viszont az első ajtókban lévőket szeretném kicserélni (magas és mély sugárzók), akkor ott már meg kell bontani az ajtót is, mivel a szetthez jár egy kis dobozka (gondolom valami ellenállás, műszakilag fakezű vagyok, bocsi :) azt is gondolom ki kell cserélni, felrögzíteni. De mondjátok nyugodtan, ha nem így van :)
Kócosw11-03-2011 22:05:46 // 12697
csavarhuzoval csak kikell pattintani a racsot, csavarokat kihajtod, hangszorot kicsereled esmar kesz is.
ha a magassugarzot is cserelni akarod akkor mar a karpitot is lekell szedned emlekeim szerint...
Frank156Rosso11-03-2011 21:23:43 // 12696
Cartársak!

Szeretném magam kicserélni a gyári 156-osban lévő gyári hangszórókat. A hátsó ajtókban lévők gondolom nem jelent nagy nehézséget, a probléma kezdetét inkább az első ajtóban lévőkben látom.
Tudnátok linkelni valami leírást, hogy mit-hogy kéne csinálni? Biztos, hogy itt foglalkozott már valaki a témával, de valahogy a francnak sem tudtam rendesen rákeresni :S

előre is köszi!
Frank156Rosso
kando.07-03-2011 07:12:24 // 12695
Jó ez a külső kontroll, néha beleesem abba a hibába, hgy túlbonyolítom a dolgot.
Persze ez kivez. mérő nem lesz high-end, de ha kellően pontos lesz/lenne, nagy felbontású, nem bánom ha sok ,,kacat'' van benne :)

Bár elfilóztam azon is, lenne 1-2 ilyen kártya s a bemenő jel multiplexelve jutna rá, vagyis a komparátoráramkör egymás után 10 különböző jelet kapna, ennek a kimenete menne valami latch-be és az a ledekre s új mérés esetén törlődne a latch, bekerül az új stb.... Persze ehhez elég gyors rendszer kell :D
GTPeti07-03-2011 00:54:07 // 12694
Másrészről persze megértelek. Tuti gyönyörködni akarsz majd a kész kapcsolásban. Mondom... megértelek. :)
GTPeti07-03-2011 00:26:07 // 12693
Irigyellek. Tudod, feleslegesen komplikálni a dolgokat bizony luxus. Legalábbis számomra. :)

(Nem azt írtam, hogy én nem szoktam komplikálni. Csak akkor szoktam, amikor nem felesleges. Pl. high-end.)
kando.06-03-2011 23:30:21 // 12692
NEm tetszik.. bár lehet, hogy jó, de anno az UAA Ic-kkel sokat szívtam, hamar kipurcantak egy kis ,,zavartól''... Ez meg saját tervezés-fejlesztés :) Az én ,,gyermekem'' na'! :D
GTPeti06-03-2011 23:27:21 // 12691
Az LM339 jobb, mivel pont ecélra van kitalálva. Egy opamp ide SZVSZ felesleges. De továbbra sem értem mi a bajod az LM3914-gyel.
kando.06-03-2011 23:24:05 // 12690
Hát akkor akár OPA404 is jó ide vagy bármi gyors 4-es opa :)

Kicsit fáradok már..
GTPeti06-03-2011 23:15:26 // 12689
Az LM2904 egy műveleti erősítő, ennélfogva nem OC kimenetű. ;)
kando.06-03-2011 23:13:29 // 12688
Lehetséges, eredetileg LM2904-gyel készült, csak az Eagle progiban ez a típus volt benne, bár lehet ez is OC... Majd átnézem a katalógusokat.
GTPeti06-03-2011 23:12:06 // 12687
Amúgy az LM339 tudtommal open collector-os, tehát kéne még a kapcsolásodba pár pull-up ellenállás.
GTPeti06-03-2011 23:11:08 // 12686
Az, hogy létezik az LM3914, ami egymaga 10 LED-et tud meghajtani.
kando.06-03-2011 23:09:35 // 12685
Nem értem, hogy mi a probléma vele :)
GTPeti06-03-2011 23:09:31 // 12684
Nem csak a Rotelnek nem tetszik. Egyszerűen minden rossz, ami feleslegesen a hang útjában van. Egy relé a maga pogácsáival, az is. A kérdés persze, hogy ez milyen szinttől hallható. Mindenesetre vszínüleg én is teszek majd védelmet a végfokomba.

És megérkeztünk a kiindulási témához. A fent leírt dolog az oka, miért használnak néhányan forgókapcsolót relé helyett.
GTPeti06-03-2011 23:07:31 // 12683
Nem értem, hogy ennek mi az értelme.
kando.06-03-2011 22:57:02 // 12682
Pedig azt gondolnám, az Omron relék nem rosszak :) Na meg mert a Rotelnek nem tetszik, még lehet jó. A nagy gyárak is visznek be típushibákat, design error-okat a gépeikbe :D
kando.06-03-2011 22:55:50 // 12681
Itt az alkatrésztemetős kivezérlésmérő. Elvileg működik, működött ez nálam próbapanelen. Lehet persze, a ledeknek fordítva kell lennie.. ezt egy nyákrajzról rajzoltam vissza, mert csak az maradt meg. (Még régi Eagle-vel készült és a sch rajzot az új, win/mac alapú nem olvasta be, ami még DOS alatt készült..)



Enjoy :D
GTPeti06-03-2011 22:33:41 // 12680
Megnéztem az oldalát. A jelek szerint ő Omron G2R relét használ a végfok végén.
(A Rotel ettől nagyon óckodik.)
Szabeee06-03-2011 22:33:14 // 12679
nekem a 38 kg-s tömege nagyon megtetszett :D
GTPeti06-03-2011 22:22:11 // 12678
Ügyes fickó!!
kando.06-03-2011 22:11:51 // 12677
Szép cuccos :)

Ezért érdemes foglalkozni hangtechnikával is
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.