Forum >> 145-146

Kazes☻03-12-2017 18:47:40 // 139304
Igen... ez valóban probléma velük... :)
misike7603-12-2017 18:37:51 // 139303
1.8 146? Mint a fehér holló.
Kazes☻03-12-2017 15:48:22 // 139302
1,8 ts szvsz ok... de, hogy 155...! 146-ban kell olyan! ;) Jöhetne! :)
misike7602-12-2017 14:13:19 // 139301
Persze, hogy azt csinálok amit akarok, csak tudnám mi az. Most megakadt a szemem egy 1.8ts 155-ön:-)
marci9102-12-2017 11:01:45 // 139300
Bizony! Talán ha részletesen vezetett szervízkönyves, akkor okosabb lehet az ember, de az ilyenre szerintem már lecsapnak rögtön a fanatikusok és maradnak a leharcolt példányok.
Kazes☻01-12-2017 21:02:12 // 139299
Nahát ez az! Ezért nyugodtan maradjál csak a szép és jó jtd-dnél... de persze azt csinálsz, amit akarsz! :)
misike7601-12-2017 20:47:42 // 139298
Na, de én azt honnan tudom egy húsz év körüli autónál, hogy az előző gazdái mikor, hogy hajtotta és volt e már benne olajcsere?
marci9101-12-2017 19:58:53 // 139297
A TS-ok amúgy 2 dologra érzékenyek csak. A gyári Selenia olajra és a hidegen kíméletes üzemmódra. Összehasonlítottam egy rövid tesztben az Alfás Selenia 10W40-et és egy mezei Eneos 10W40 olajat. Van különbség viszkozitásban, bármennyire is hihetetlen, hiába 10W40 mindkettő.

A vezérlésmódosító nem megy amúgy hamar tönkre, ha maxon tartod az olaj szintet és cseréled 10E-ként. A légmennyiség mérőt lehet tisztítani, lambda szondából pedig teljesen jó az univerzális is. Amikor viszont belevág valaki egy olcsó olajat, ami a max és a min szint között van feszt, meghajtja hidegen, esetleg még a vezérlés cserét is hanyagolja, na ott kezdődik a gond és a TS rossz hírének a keltése. Én amúgy élvezem az olajszint nézegetését :) Benne is van már 100E km a vez. módosítómban és tökéletesen működik. Az előző gazdájánál 50 E km után kicserélték már a gyárit.
misike7601-12-2017 17:57:13 // 139296
Igen, ez tetszetős, de 280000km van benne és én elég hamar gyűjtenék még hozzá elég sokat. És igen, a fogyasztás mellet a tartósság is a jtd mellett szól. 227-el vettem, 278 van benne, jön-megy, hoz-visz és jó ha kell akkor jó gyorsan teszi.
WarbiRunner (Gyuri)01-12-2017 16:35:30 // 139295
Mondjuk ezt lehet bevállalnám. Semmi felszereltség, tiszta alap, de amilyen gyárinak kinéz...
WarbiRunner (Gyuri)01-12-2017 16:27:54 // 139294
Ez pedig az én álom alfám. Ilyet akarok :-) Áhh de gyönyörű hangja van. Keeeeelllll :-D
WarbiRunner (Gyuri)01-12-2017 16:18:06 // 139293
Ha meg hangélményre hajtassz, szerintem tojni a fogyasztásra, it van ez a bububokszi. Megy, muzsikál, biztos rendben is van műszakilag. Annyi infóm van róla, hogy egyszer jól össze lett csukva, aztán viszont komolyan össze lett rakva.
WarbiRunner (Gyuri)01-12-2017 16:13:19 // 139292
Azért egy TS-nél bele lehet szaladni jó mókákba. Vez.mód hiba, lambda szonda, LMM, ezek örök bajok. Plusz a TS nem örök motor, szóval egyre nehezebb lesz olyat kifogni, amelyikben még van élet a következő 50e km-re. A jtd motor meg 500e-t simán elfut megbontás nélkül. Persze ott a rettegett nagynyomású és kettőstömegű... de ugye nagynyomásút én még nem hallottam hogy bárkinek tönkrement volna, annyira stabil egy konstrukció. A kettőstömegűre is van már sok opció, és annyira nem elpusztulós dolog ezen a motoron az se. TS motor felújításról már sokat olvastam, jtd-ről egyről tudok, Ferke a 156-osában fél millánál felújította :-)
A fogyasztás különbség meg egyértelmű :-)
Kazes☻01-12-2017 08:15:39 // 139291
Szvsz kb. egyforma... ezért is hangsúlyoztam, hogy td, tehát nincs nagynyomású, se kettőstömegű meg ilyesmik... Mindkettőre igyekszem figyelni és a kereteim közt ápolni. Szeretem mindkettőt... van pár blog róluk... :)
misike7601-12-2017 06:34:46 // 139290
És üzemanyagot nem számítva melyiknek a fentartása gebaszosabb?
Coyote29-11-2017 07:46:43 // 139289
Srácok, kéne egy kis segítség. Kicseréltem tegnap a kézikék köteleket. A rövid kötél menetes végénél van egy lapos kis izé bigyó nemtudomka. Azt bekell valahova akasztani? Ez a kézifékkarnál lévő.
Lásd képen.
misike7628-11-2017 14:19:42 // 139288
A hahu-s felhozatal is elég sovány. Meg nekem azt is bele kell kalkulálnom, hogy 20000km körül megyek évente (kb felét 40ft/km-el fizetik), tehát elég rendesen gyűlne bele a km.
marci9128-11-2017 13:24:01 // 139287
Jó tulajdonsága még az is, hogy hamar bemelegszik :) Nyáron a klíma viszont megfogja eléggé, nem használom, amikor nem muszáj.
Kazes☻28-11-2017 10:59:20 // 139286
Nálunk van mindkettő, igaz nem jtd "csak" td, amit bírok nagyon, de mégis szívesebben megyek a benyással... főleg így télen. :)
misike7628-11-2017 10:31:15 // 139285
Keveset városozok és még kevesebbet pályázok, 90%-ba országutazok, azt meg pont szeretné. De a jtd is nagyon bevált, a tatár meg nem hajt, ráérek meghányni/vetni, hogy cseréljek e.
Coyote28-11-2017 06:24:55 // 139284
Én úgy tudom, hogy jó hozzá.
Zsoltikj ૐ27-11-2017 20:58:29 // 139283
ismerős keresne, ha találna de még nem járt sikerrel
127_sud27-11-2017 20:47:10 // 139282
Nekem úgy rémlik a Tipo más. Amúgy létezik Alfa 145-höz javító küszöb rész, kb. 8000Ft.
Zsoltikj ૐ27-11-2017 20:21:32 // 139281
üdv 145höz a tipo 3ajtós küszöb jó?
marci9127-11-2017 17:13:51 // 139280
Én imádom :) Tökéletesen kiszolgálja az embert, HA vigyáznak rá, nincs "öregautó" érzeted. A mai viszonylatokhoz mérve persze már szinte átlagosnak mondható a 120 paci, de mégis nagyon dinamikusan lehet vele mozogni. Én egyedül pályán nem használnám, mert kicsit sokat forog 130-nál a rövid 5. miatt. Kifejezetten szeretem, hogy igényli sokszor a fordulatot és amikor odalépsz, akkor elkezd "zenélni", előtte csak halk duruzsolás van. Ilyet azóta sem tapasztaltam egyetlen autóban sem.
V.Tomi.145-146 🍀26-11-2017 16:37:13 // 139279
Hát még ugyan úgy mert mást csinalgatok. Szerintem idén már nem lesz foglalkozva vele, de tavaszra szeretném bent tudni. Jól mutatna
:)
Coyote26-11-2017 08:23:46 // 139278
A kormány projekt hogy áll? :-)
V.Tomi.145-146 🍀25-11-2017 22:58:15 // 139277
Akkor ezért nem emlékeztem :)
V.Tomi.145-146 🍀25-11-2017 22:21:35 // 139275
Ja nem. Facebookon tegnap láttam. Meg van a könyv is, de már nem emlékeztem hogy ott is benne van
Kazes☻25-11-2017 21:27:20 // 139274
Ez is bent van Alfa töriben... ott találtad?! ;)
V.Tomi.145-146 🍀25-11-2017 00:09:24 // 139273
.
V.Tomi.145-146 🍀24-11-2017 23:15:46 // 139272
Nah hol találtad? :) én akármikor kerestem sosem találtam semmit
Kazes☻24-11-2017 20:01:03 // 139271

Jorjie23-11-2017 16:47:22 // 139270
Á, ez már túmaccs :-)
Beérem egy rugalmas, napi szinten használható, nem annyira féltengelygyilkos, szűk kétszáz lovacskával, az 1235 kilóhoz :-)
Coyote23-11-2017 11:51:39 // 139269
Uhhh, de állat. Szivesen meg nézném nelülröl mit mehet egy ilyen :-D
Kazes☻23-11-2017 09:47:10 // 139268
Mint egy gőzös bakkR...! Hogy menekülnek körülötte! :D Fölös... szvsz. :)
WarbiRunner (Gyuri)23-11-2017 09:43:21 // 139267
Jorjie, neked EZ kéne :-D Nagyon durva :-) Lehet a 159-ből át kéne tennem a motort a TD-be :-)
Coyote22-11-2017 17:40:42 // 139266
Az nekem is kellemessé tudná tenni az tuti :-) na majd meg lesem milyen lesz a tied aztán......
:-D
Kau22-11-2017 16:44:34 // 139265
Mentem egyszer Ronnie ellen a ringen :)
Nitró nélkül én nyertem, nitróval ő :)
WarbiRunner (Gyuri)22-11-2017 16:23:03 // 139264
Kell hozzá Galletto kábel és egy progi. Majd eljuttatom neked, letöltöd, elküldöd a fájlt. Aztán majd vissza jut a kábel. A 159-hez mpps adapter kell úgyis, ahhoz nem jó a Galletto. A Td-hez meg.. csavarhúzó :-D
Jorjie22-11-2017 16:18:48 // 139263
Szörnyet azért nem :-) De egy 180-190 paci, és 350-380 nyúlmókus egész kellemessé tenné a mindennapokat. Ahogy Ronnie oldalán van: "úgy megy, ahogy kinéz."
Btw, múltkor mentünk 166-ot venni havernak, és egy új Cromával mentünk. 2.4 mjet, 200 lovacska, leheletnyit könnyebb, mint a 159, és hát na :-)
Jorjie22-11-2017 16:12:25 // 139262
Ha elárulod, hogy kell leszedni a programot, elküldöm, aztán bogarászhatsz vele :-)
Coyote22-11-2017 14:29:11 // 139261
Ami késik nem múlik :-D még lehet belőle bármi....
WarbiRunner (Gyuri)22-11-2017 13:59:29 // 139260
Bella megúszta :-) Belőle azt akartam előbb utóbb :-)
WarbiRunner (Gyuri)22-11-2017 13:57:57 // 139259
146 jtd programozásban akár tudok én is segíteni. Mást sosem vállalnék, magam szórakoztatására tanultam ecu-t programozgatni :-) De ehhez a motorhoz nagyon sok adatom, saját készítésű excelem van. Lehetséges turbók kompresszor mapjaitól kezdve mindenféle kalkulációk. Még wmi (water-methanol injection) számolóm is van ipari Lechler fúvókákhoz. Sőt, a prototípus fúvóka is megvan, ami az egr helyére csatlakozik :-)



20Bar-os pumpa volt hozzá (ez duplája az az ilyen Snow Performance-os lomoknak). A vezérlése sajnos már nem készült el, egy tesztkört ment a cucc, de padlógázra betiltott a rail szenzor. Annak a jeléről akartam hajtani, de nem tudtam normálisan illeszteni.
Coyote22-11-2017 12:34:15 // 139258
Mit akarsz te építeni abból a kék szépségből? Szörnyeteget? :-D
Jorjie22-11-2017 11:15:54 // 139257
A gyári lendkerék maradt, mert még használható. De legközelebb kap egy nagyobbat :-)
Szóval kell pár db 156-os injektor, egy Marea turbó, némi legózás, majd az egészet meg kell Mankyzni és reszkess Kau? :-D
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.