Xixo07-03-2015 00:09:23 //
136218

....

....
No én is csatlakoztam a kollegához: :(
Sajna a kerék is kapott, mert a kormány nem egyenesen áll, meg talán mintha egy picit bizonytalanabb lenne.
valahogy van egy olyan érzésem nem fogok jól kijönni a balesetből hiába én voltam a vétlen fél, de ne legyen igazam
:(
ha valaki tud segíteni az ügyben vagy van jó ismerőse aki tudna ne tartsa magában
csak az a gond nincs jogász ismerősöm :(
Ki dönti el, hogy gtk e? És milyen alapon állítja bár ki, hogy gazdagodás történik akkor, ha az autót eredeti állapotába visszaállíttatod? Ha ez többe kerül mint az autó eurotax ára, a végeredmény akkor sem gazdagodás, hiszen az autód ugyanannyit ér mint törés előtt, hiszen uganabba az állapotba állíttattad vissza. A szomszédom járt pórul az év végén, hátulról beletrafált egy nő Suzukival. A fenéklemezt is megtolta, de még a C oszlop is rogyott. Egy 8 éves Skoda Octavia-ról van szó egyébként, nem új autó már. 270e Ft-ot állapított meg a biztosító.
Na ő bevitte a Skoda szalonba a gépet és velük intéztetett mindent. Zsír újra cserélték az autó minden sérült elemét, szépen lefényezték. Plusz kölcsön autóról is vitt számlát a biztosítónak, így 950e körül fizetett ki a biztosító. Csak ennyire kell észnél lenni, a biztosítók totál hülyének néznek és próbálnak mindent olcsón megúszni.
Szóval egy jogász ismerős jól jöhet, ki kell vasalni az ügyből amit lehet.
nos ha másikat kell vennem akkor a kártérítés és maradványösszegből akkor az okmányirodai költségeket a biztosítóra ráterhelhetem de csak azonos teljesítményig.
ez igy nem hangzik már rosszul, már csak az a kérdés mennyit számol ki a biztosító a kár előtti értéknek
olvasgattam meló közben, jogi segítség lehet hogy kell, mert olyat is olvastam hogy ha gtk-s akkor az eurotax katalógusár illetve használtautó árak alapján számol a biztosító egy káresemény előtti értéket illetve az autó maradványértékét a külömbözetet kifizeti kártérítésnek és lehetőség van akkor a maradványértéken eladja az autót, eből a 2 összegből kellene másikat venni viszont amiért a jogász kellene mert azt olvastam hogy a biztosítóval vásárolandó autó okmányirodai költségét is ki lehett fizettetni
persze a dacia logan alig sérült, sárvédő hajlott rajta meg ugy láttam hogy a lengéscsillapítója hajolhatott el mert a kerék befele dőlt felül
pár nap és minden kiderül, addig meg járhat az agyam mi lesz :(
azt majd csak akkor tudom meg ha a biztosító megmondja az árat ha gtk lesz, vagy esetleg bontott alkatrészekből ha belefér az összegbe a javítás
A gazdasági totálkár azt jelenti, hogy az autó - új alkatrészekkel történő - helyreállítása szakszervizben nem gazdaságos. A javítási költségek ugyanis meghaladnák a gépjármű forgalmi értékét, a kötelező gépjármű felelősségbiztosítás (kgfb) alapján történő kárrendezésnél pedig nem gazdagodhat a károsult autós ügyfél.
Az idősebb kocsikat ért nagyobb ütközésektől gyakran válik a jármű totálkárossá. A PBA szerint gazdasági totálkár esetén a kárszakértő a rendelkezésére bocsátott adatok - és a szemle jegyzőkönyv alapján - meghatározza az ép gépjármű értékét, a kár keletkezésének időpontjában. Ebből levonják a sérült gépjármű értékét (ez a maradványérték), mivel az autó a tulajdonosnál marad.
Ezt követően két lehetőség közül választhat a károsult: az egyik, hogy a sérült gépjárművet vagy a biztosító közreműködésével, vagy pedig a szabad piacon eladja. A kártérítési összegből és a sérült autó vételárából pedig másik kocsit vásárolhat magának.
A második lehetőség: a biztosítói kártérítésből a gépjárművet saját maga is helyreállítathatja a tulajdonosa, hiszen ez csak a biztosító számára gazdaságtalan.
Kazes☻05-03-2015 18:51:20 //
136207
Ezzel nagyjából eddig is tisztában voltam, de azzal még mindig nem, hogy "vajon, hogy át tudsz belőle ülni egy másikba, esetleg?"
"Totálkárról egyrészt akkor beszélünk, ha az autót azért nem érdemes megjavítani, mert a javítás többe kerülne, mint a jármű balesetkori forgalmi értékének a maradványértékkel (roncsértékkel) csökkentett összege (ez az ún. gazdasági totálkár), valamint ha a jármű oly mértékben sérült, hogy az műszakilag javíthatatlan (ún. műszaki totálkár).
Totálkár esetében tehát a kárszámítás nem a javítás költségein alapul, hanem a jármű káridőponti értékéből vonják le az értékesíthető roncs becsült értékét, és a kettő különbsége lesz a kártérítés összege.
A tulajdonos döntése szerint a totálkárt szenvedett gépjármű is megjavíttatható, de ilyenkor a javítás költségei a károkozóra, illetve biztosítójára nem terhelhetők tovább."
Kazes☻05-03-2015 18:44:11 //
136205
Én BIRTH-et vettem... egyelőre f@sza, remélem jó sokáig így is marad. :)
William05-03-2015 18:34:43 //
136204
Sziasztok! Meg tudná valaki mondani milyen toronycsapágyat vegyek 1.6 T.S.-be? Csak mert sok félét lehet kapni és nem kevés az árkülönbség. Illetve kell ilyenkor cserélni gumibakot vagy sem? Kinek milyen tapasztalata van? Köszi mindenkinek
Kazes☻05-03-2015 17:41:32 //
136203
Nem jó hírek... A G.T.K. mit jelenthet vajon, hogy át tudsz belőle ülni egy másikba, esetleg?
Xixo05-03-2015 02:01:08 //
136200
Ferkének van (legalábbis volt).
pb_05-03-2015 00:33:53 //
136199
Akár.
sziasztok, tudna valaki segiteni 145 bal küszöböt keresnék
Nekem enélkül nincs élet,az Ivecoban is van,ebben is van,de ha beülök fater 164-esébe rögtön rákönyökölök a semmire és az jut eszembe hogy egy ekkora tepsibe vajon miért nincs? :D
Basszus..de sajnálom. :-(
Kau04-03-2015 08:15:43 //
136195
Racevét :(
Kau04-03-2015 08:14:55 //
136194
Régen (10 éve) én is érdeklődtem könyöklő iránt. Egy tuning bolt tudott volna rendelni gyári könyöklőt a 146-hoz. Még a szövet anyaga is megegyezett. Csak nagyon drága volt és lemondtam róla. Lehet, hogy más, külföldi piacra tettek bele.
Muszáj kreatívkodni :)
Kau04-03-2015 08:11:46 //
136193
TS-nél, ha jól tudom, az utastérben van. Valahol a kormány mögötti műanyagborítás után.
és csak az 1-2 megy el?
3-4-5 és a hátramenet van
pb_03-03-2015 20:45:44 //
136191
Bowden.
Sziasztok! Megszünt az 1-2 es fokozat és a váltókar holtjátéka is sokkal nagyobb lett.
Az létezik,hogy csak egy reteszelés vagy egy stift ment el a váltóban?
51 lityó annak is szerintem. :)
sziasztok;
az 1,4es boxer 145ösnek mekkora a benzintartálya?!
Kazes☻03-03-2015 16:49:49 //
136186
Fááákkk...! Racevét cartárs, és mielőbbi gyógyulást a kicsikének!
TUYUNGA02-03-2015 16:47:15 //
136183
Üdv! Urak valaki tudd valami információt erről a 146 1.9TD-ről?
http://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/146/alfa_romeo_146_2.0_td_std.-8543032
Előre is köszönöm!
Üdvözletem! Lenne egy olyan kérdésem ha cserélem a motor vezérlő elektronikát utánna ujra tanítai kell az immot? vagy semmi köze a 2-nek egymáshoz?
Hello
Hol találom a code vezerlőt?
Üdv! Ajtó nyitó szerkezetet mennyire macera cserélni? Az anyós oldal nem nyílik, a kilincs emelésekor hátra billen a szerkezet belül, nem pedig fordul. Elsőre gyorsan össze is raktam, sok bizbasz van ott bent..:-)
Oké megprobálok valamit aztán ha nem találok semmit akkor nem is tudom mihez kezdjek utánna.
Kau28-02-2015 14:59:17 //
136178
Ez eléggé úgy tűnik, hogy ott van valami kontakthiba. Amíg a code lámpa világít, nem tudod beindítani a kocsit. Nézd át a kábeleket is!
Hello
Lehuzom a biztositékot relét működik is az ac pumpa hallani de amikor be akarom inditani majdenm indul is a motor és akkor hirtelen leáll minden ,utána ujbol relé kihuzás illetve biztositék kibe rakása csak akkor jön meg az ac pumpa bugása,code kulcs világit .
ha érdekel a boxer 380 irányáron tudok egy a eladót!
Kau28-02-2015 12:38:30 //
136174
Azért majd írd meg, hogy sikerült-e megoldanod ;)
Köszöünöm a segitséget megprobálok valamit ott kezdeni valamit vele!
Kau28-02-2015 12:35:28 //
136172
Pedig nagy valószínűséggel ott kell keresned a hibát. Ott az immo reléje is. Cseréld ki ott a biztiket is. Ott 3 relé egyforma, próbaképpen át lehet cserélni egyiket a másikkal. Nekem olyan is volt, hogy a relék alatt ki volt csúszva az egyik vezeték. Ugyanez a tünet.
Az ac relét meg a biztositékát már lehuztam megmozgattam de semi ki is cseréltem a relét akkor sem biztositék jó .
Kau28-02-2015 12:22:13 //
136170
Nem. A motortérben, az akkumulátor előtt van egy doboz, abban is vannak biztik és relék. Ott a középső bizti az üzemanyagpumpáé (ha nincs összecserélve). Mozgasd meg a vezetékeket és a reléket. Utána hallani fogod a gyújtás ráadásánál, hogy beindul a pumpa és így az autó is. A kis lámpa pedig kialszik.
Igen, van ott is akormány alatt balra. De van egy biztosítéktábla a motortérben is az akkumulátor előtt, azt ellenőrizd le.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.