Forum >> 145-146

WarbiRunner (Gyuri)13-12-2019 11:55:53 // 143354
Valószínű, hogy leszünk vagy 70 mire ez érint minket. :-)
Kazes☻13-12-2019 11:37:23 // 143353
Ezért nem fejeztem be a gondolatot... nem akartam idő jósolgatásba belemenni... minden esetre remélem, hogy nekem max. nagyon öreg koromba lesz ilyesmivel dolgom és addig is remek egészségnek örvendve tekerhetem a kormányt és ha kedvem szottyanik, parkettázharom a verdát! :D
WarbiRunner (Gyuri)13-12-2019 11:33:29 // 143352
Ebben nem vagyok biztos azért. Az autózás átalakulása elkerülhetetlen, de önvezetve is túl sok jármű közlekedik. Nem megoldás, ha az emberi tényezőt kiiktatjuk és gépekkel állítjuk sorba reggel az autókat. Ettől kevesebben nem lesznek az utakon.
A megoldás ennél komplexebb lesz, ha lesz. Pont néhány napja volt a rádióban hír, hogy a lakosság hány százaléka milyen idős autóval közlekedik. 14 év fölötti az átlag autó életkor, és a lakosság 12%-a 20 év fölötti autóval közlekedik. Érdekes, a nők nagy százaléka az első autóját nyúzza, kevésbé hajlamosak cserélni (köszi észrevettem XD).
Na most így ha 10 év múlva lesz önvezetés (és lesz? ki tudja), akkor kb 25 év múlva lesz a többségnek ilyen autója. De még 30 év múlva is lesznek ócska kormányos autók, amik nem kiszámítható módon "zavarják" majd a rendszert.
Kazes☻13-12-2019 11:10:12 // 143351
Ezért tesznek egyre több kütyüt a verdákba és végül elkerülhetetlen az önvezetés...
marci9113-12-2019 10:09:33 // 143350
Én ugyan még csak 10 éve vezetek, de rettenetes, ami az utóbbi 4-5 évben megy. Kell az új telefon évente, a 2 méteres TV meg az 5 éves autó, de vezetni meg egyre kevesebben tudnak. Én a nyáron a koccanás után komolyan elgondolkodtam, hogy mi lenne, ha városi nyüstöléshez fenntartanék egy B Corsát mondjuk, amit aztán végképp nem sajnálok és a 146 marad hétvégi utazós autó. Jövőre tölti a 20-at, meg akarom óvni az utókornak és nem akarom, hogy valami gyökér előbb utóbb a kopott nyárigumis Szuzkájával oldalról belemenjen.
WarbiRunner (Gyuri)13-12-2019 09:33:55 // 143349
Racevét :-(

Szerintem sem feltétlen szándékos. Egyre több ember autózik, vezetni viszont egyre kevesebben tudnak. Napi szinten látok olyan hajmeresztő dolgokat, hogy el sem hiszem. Tegnap egy bácsika nem fért el EZEN a kanyarodó sávon. Nem találta el az utat basszus.. A villanyoszlopnál felment a járdára, később ledöccent, a feje forgott mint a motolla, de látni nem látott.
Ugyanitt pár nappal korábban oda soroltam át ahol a piros Samara áll a képen. A másik két sáv dugig. Már lógott át az autó orra, amikor vagy 60-nal szembe(!) jött egy román rendszámú Opel. Ha nem a feketével vagyok, amin kb 747-esre való fék van, és nem reagálok időben akkor ez csatt, nem is kicsi. ÉS minden napra van valami idiótaság sajnos :-(
Kau13-12-2019 08:19:13 // 143348
Ilyenkor elgondolkozok, milyen jó, hogy nem vettem Giuliettát :)))
Kau13-12-2019 08:12:31 // 143347
Nem gondolom, hogy van. Elég sok itt a felelőtlen ember. A kisebbség hatosával utazik, ki se látnak a kocsiból. Idős bácsikák, nénikék úgy mennek néha, hogy csak les az ember. Ugyanott, ahol nekem is meghúzták, fél évvel korábban láttam a visszapillantóban, hogy beletolattak a mögöttem lévő kocsiba. Sokan csak a boltig jönnek el, ott megfordulnak, aztán ahogy sikerül. Már más is panaszkodott, hogy meghúzták ott a kocsiját. Nem hiszem, hogy egy Tesconál is haragosnak kéne lenni. Ha valaki szándékosan csinálná, az nem hiszem, hogy az alatt a 15 perc alatt tenné meg, míg beszaladok a boltba. Máshol órákat parkol a kocsi.
Jani5513-12-2019 07:39:24 // 143346
Kb 10 éve kapcsolták le a környékünk rémét, egy M-es volgával. Párezer Ft-ért bárkinek, bármilyen kocsija mellett megfordult, ha többet kapott, kétszer is... A volgán elől-hátul 3-as vaslemezből van a lökhárító, szóval, ha csak meghúzta, az is fájdalmas volt. A volgán a festék se ment le, a másik kocsiján meg százezres nagyságrendű károk... Mindenhol vannak ilyen önkéntesek, ez meg egy igazi munkásőragyu volt. Szerintem gondolkodj el, ki lehet a haragosod... (mert, ha tényleg akkora hely állt rendelkezésre, akkor szerintem ez nem volt véletlen... bocs)
Laciferi12-12-2019 18:56:37 // 143345
Le kell vadászni :) Ismerem az érzést sajnos :(
Kazes☻12-12-2019 18:32:35 // 143344
Racevétem...
Kau12-12-2019 16:52:38 // 143343
Ma ismét bebizonyosodott, hogy mekkora köcsög emberek vannak.
A faluban az út szélén parkoltam, bementem a boltba vásárolni. Kb. 15 perc volt.
Mire kijöttem, valamelyik fasz meghúzta a kocsi bal oldalát. Első lökös, sárvédő. Picit meg is nyomva. Persze nem volt benne gerinc, hogy megvárjon. Nem elég neki 4 sávnyi hely, hogy megforduljon? (Láttam már ott ilyesmit).
Semmi papír, nem látta senki... Kamera felénk csak a mobiltelefonokban van...
A tököm kivan más faszságaival!
Kazes☻04-12-2019 21:43:37 // 143342
Mintha GT cartárs szedett volna szét ilyesmit...
IZT04-12-2019 20:48:26 // 143341
Sziasztok!

A bajuszkapcsolóban lévő ledeket miként lehet cserélni? Van valakinek valami élménye ezzel kapcsolatban?
marci9103-12-2019 14:57:05 // 143340
Egy eredeti, alap galvanizált bevonatot sajnos valóban nem lehet visszaállítani. Ha egy nagyon híg, korróziógátló alapozót felken az ember a tiszta, alaposan drótkorongozott, alapvetően nagyon minimális, kráteres felületi rozsdára, az elég nagy eséllyel megállítja. Ha cinkes alapozó, akkor még nagyobb az esély, de a tuti véleményem szerint a nagyon régen előszeretettel használt, félelmetesen tartós bevonatot képző és betiltott sötétvörös lenolajkence-ólommínium por keveréke volt. Én próbáltam ebből szerezni, mielőtt a kisbuszomat elkezdtük felújítani, de feladtam. Nem egy háznál láttam, hogy a kádárkocka építésekor ezzel kenték le az ereszcsatornát, ill nagyapám is mesélt róla. Néhol még a mai napig rozsdamentesen virít, csak állítólag a méhekre volt kártékony hatással, na meg az ólomtartalma miatt tiltották be. Na ha esetleg egy ilyen anyaggal az alaposan drótkorongozott padlólemezt lekezeli valaki, majd megfújja rücsivel, arra már merném azt mondani, hogy gyári minőség :) De a ponthegesztett lemezösszetételek akkor is lemezösszetételek maradnak, és általában ott van a gócpont.
WarbiRunner (Gyuri)03-12-2019 12:49:43 // 143339
Én attól tartok, hogy egy rendbetett autó azért soha nem bírja már annyira, mint egy új. Olyan ez, mint a fogorvos :-) Ha egyszer már javítani kellett, visszatérő vendég leszel. És igaz ez nem csak az 5-600e Ft-os nagyjavításra, hanem atöbb millós restaurálásra is :-)
Persze nyilván az állapot fenntartása már mindig kisebb erőfeszítés.
djhans03-12-2019 12:21:36 // 143338
2 hetente történő alváz mosást túlzásnak tartom. Szerintem 1-2 havonta elegendő alulról mosni. A galvanizált lemez nagyon jó dolog. Sajnos azonban ez sem csodaszer. Ha egy helyen megsérül akkor alatta futótűzként terjed a rozsda. Szerintem ezek az autók nagyon jól teljesítettek mert úgy 15 éves korukig különösebb beavatkozás nélkül rozsda nélkül maradtak. 15-20 év között kijött a rozsda és el is terjedt rajtuk. Aki tud 500-600 ezer forintot áldozni egy 20 éves autó korrekt rendbetételére az szerencsés mert lesz egy sokáig még jó állapotú autója. Én ezt el kellett, hogy engedjem sajnos. 300 ezer forintos autóra ennyit költeni nem tudtam. Használt autó hirdető oldalról is látszik hogy elkezdenek ezek a vasak egyre gyorsabban kihalni. Szívesen tartanék egy tip-top 146-ost a garázsomban örömautózásra ha megtehetném. Még a 3 ajtós ráncfelvarrott Tipomat is megtartottam volna. Érdekes hogy annak az alja már 11 éves korában olyan gatya állapotban volt mint mondjuk egy 20 éves 145-146
marci9103-12-2019 09:30:32 // 143337
Én ennek pontosan az ellentétét vallom és mellőzöm is teljesen a gumiszőnyeg használatát. A szövetszőnyeg hiába úgymond átnedvesedik, meg tud száradni, ha a lábra megy a fűtés, ellenben a gumiszőnyeg alatt örökké marad lecsapódott pára. Amikor valami ki tud szellőzni, azért az nem akkora gond, mint amikor egyszerűen beragad valahová a pára és a nedvesség.

Amúgy visszatérve a korrózióra, az az alapvető gond, hogy simán eltudom képzelni, hogy a korai szériák még cink tartalmú alapozó festéket kaptak a padlólemezen, a későbbiek pedig nem. Ma már a piacon 30 alapozóból kb 1-2 van, aminek van cink-kromát tartalma és lényegesen drágábbak. De relatív minden. Az se jó, amikor egy autó alját naponta mossák, mert mindig "áztatva" van és a rücsifesték is kopik róla, de az se jó, amikor fél évben egyszer van lemosva a szutyok. Én kb 2 hetente, szigorúan jó időben és lehetőleg pályázás előtt le szoktam mosni a padlólemezt.
Jimmi T.03-12-2019 08:52:57 // 143336
még hogy nincs csomagtér :-)
WarbiRunner (Gyuri)02-12-2019 10:35:14 // 143335
Végre, leesett az első hó!! ;-)

Ezzel a vassal mekkorát lehet menni. Gázfröccsel szúrni vissza neki,
, táncoltatni a gázpedállal. Állat.. még mindig :-)
Kazes☻30-11-2019 16:56:40 // 143334
Elkelt! :)
Gergely25-11-2019 16:00:10 // 143333
Nem lehetetlen, hogy a téli használatban volt különbség.
Hallottam egy olyan elméletet, miszerint ha télen nem használsz gumiszőnyeget odabent, akkor rengeteg nedvességet tudsz bevinni cipővel, ami nem tud kiszáradni és belülről rohasztja a taposókat.
Jorjie25-11-2019 11:38:28 // 143332
Érdekel valakit lemezfelni téligumival? Kiszórom, mert nekem már nem kell. Annyi, hogy a gumik már öregek, de mintájuk még van. Adok hozzá lemezfelni csavart is. 15-re gondoltam, de rugalmas vagyok :-)

Kazes☻24-11-2019 19:17:19 // 143331
Nemhiába az 1,8-ból lett a versenymotor is... ha jól tudom! :)
WarbiRunner (Gyuri)24-11-2019 16:55:53 // 143330
Na, ezt is megtanultam :-)
Kau24-11-2019 16:11:21 // 143329
Így-így :)
127_sud24-11-2019 14:43:50 // 143328
Az 1,8-ban már van váltózó szívócsőhossz ami az 1,6-ben nincs és igen csak a 2,0-ban van kiegyenlítő tengely.
Piritu - 1.000.00024-11-2019 13:52:24 // 143327
Nincs dupla vezérműszíj, ellenben van két balansztengely hogy egyenletesebben járjon a motor, annak van egy plusz szíja. Ez itt elöl:

Ha az elszakad nem történik semmi, max amit írsz hogy beakadnak a darabjai az igazi vezérműszíj alá és akkor...
Ezért is illik ezt is rendszeresen cserélni.
Piritu - 1.000.00024-11-2019 13:45:19 // 143326
a 326-ra gondoltam :-)
Kau24-11-2019 12:56:35 // 143325
Nem. Az 1.8 olyan, mint az 1.6-os csak 144 lovas. A 2.0 másabb. Dupla vezérműszíjas, már itt több a hibalehetőség. Itt szokott előfordulni, hogy az egyik elszakad, és belever a másikba, tönkre vágva a motort. Az olajozásnál is van vmi ami eltömődik. És még van egy-két eltérés :) Kényesebb motor. Figyelni kell az olajszintre és érdemes 40-50 ezernél lecserélni a szíjakat.
misike7624-11-2019 12:45:55 // 143324
Azok legándásak arról, hogy semennyit sem esznek.
WarbiRunner (Gyuri)24-11-2019 12:35:09 // 143323
Vagy az 1.8 a legritkább, ezért kevesebb a rémtörténet :-) A 2.0-t meg leginkább arra vették, hogy hajtsák, kevés a normál használatú jármű köztük :-)
127_sud24-11-2019 11:57:25 // 143322
Egyik barátom most akarja eladni a Punto "Classic" 1,3 Mjet-et, volt amikor szolidan ment és valóban 1100km-t ment el egy tankkal. Talán 45 literes a tankja.
misike7624-11-2019 11:48:46 // 143321
855km-re? Ebbe van még 200 km🙂
VKG231!!! (156+75)23-11-2019 22:01:01 // 143320
Nem.
A legjobb az 1.8.


A legrosszabbnak a 2.0-t mondják. Nálunk az egyhat is megkotlott :)
Piritu - 1.000.00023-11-2019 21:03:37 // 143319
"mindegyik ugyanott vérzik el" - Hol? Létezik bármilyen módszer a megelőzésre? Mit kell kicserélni amíg még nincs baj?
Piritu - 1.000.00023-11-2019 21:01:58 // 143318
Lassan kéne már tankolni is :-)))
djhans23-11-2019 18:20:21 // 143317
Sokan gondolják hogy jó autót csak 1990 és 2000 között gyártottak. Utána ment a spórolás.
djhans23-11-2019 18:16:59 // 143316
Lehet hogy téves a következtetésem de szerintem az 1.4 és 1.6 TS motorok tartósabbak mint az 1.8 és 2.0. Ezekben ugyanis a lökettérfogathoz képest erösebb a főtengely és a csapágyazás mint az utóbbi kettőben. Vagy megfordítva a nagyobb köbcentisek főtengelye nem sokkal erősebb. Ha hülyeséget írtam elnézést kérek.
127_sud23-11-2019 14:34:05 // 143315
Nyilván elsősorban a családban lévő vagy volt autókról beszéltem de szerencsére elég sok Alfás vevőm van akiknek van TS motoros autójuk. Nem mondanám, hogy túl sokan panaszkodnak vagy vesznek alkatrészt. Eleve szerintem az arányokat lenne jó vizsgálni amit persze nem lehet pontosan. Kérdés hány darab működőképes/használatban lévő TS motoros, Nord motoros, Boxer és Busso féle V6 motoros Alfa van. Az adott motoros összes autó közül kérdés mennyi hibásodik meg. Szerintem messze a legtöbb Twin Spark motorral szerelt autó van az országban szóval érhető ha azok romlanak el legtöbben. Ha pl. 1000db Boxer motorosból 20db motorhibás lesz az nem ugyanaz arányaiban mint 10000db TS-ből 100db. Szóval ezt is jó lenne látni. Ma már elég kevés lehet a Nord motoros mindennap használt Alfa. És persze biztosan vannak problémás részei a konstrukciónak ezt senki nem vitatja.
Arra kíváncsi lennék milyen jobb minőségű csavart tesztek a hajtókarba. Persze csak ha nem titok, a spéci forrásokat nem kell felfedni :)
Kazes☻23-11-2019 14:16:44 // 143314
Grat! Még további sok boldog km-t vele! :)
misike7623-11-2019 12:36:31 // 143313
Kicsit túl a 100000 közös km-en.
pettinke23-11-2019 11:11:59 // 143312
sajnos jött be már ügyfél olyan frissen vett 156-al, amit meg akart volna tartani, kipofozni, de miután megemeltük, kb. sírva fakadt, mert olyan volt az alja, mint egy 60-as évek beli veteránnak - szita. első + hátsó taposók kuka, pedig a küszöb nem is volt gáz.
159 bölcsője úgy rohad, hogy ha nem látod, el sem hiszed.
pettinke23-11-2019 11:09:39 // 143311
értem én, hogy te látsz 2 db jó állapotú TS-t a környezetedben, de ez sajnos nem változtat azon, hogy mi meg a "kórházban" dolgozva azt látjuk, statisztikailag nagyon magas a meghibásodási arány, és mindegyik ugyanott vérzik el :-( az ugyanyúgy magyar ridegtartásban használt és feltehetőleg ugyanúgy mostoha előéletü egyéb motorokkal arányosan kevesebb probléma van.
én nyugodt szívvel jelentem ki, hogy a Fiat TS konstrukciósan hibás.
Hakuna23-11-2019 10:20:21 // 143310
A korrózióhoz szeretnék egy lábjegyzetet írni:

FL előtti TS taposólemezeim, mind a 4, cserésnek bizonyultak (ritka jelenség ez hibátlan küszöbök mellé). A cseredarabokat évekkel korábbi boxermotorosból vágta hozzá a szakember, egytől egyig makulátlannak tűntek.
Biztos, hogy már jó irányba haladt az FL után a korrózióvédelem, ha előtte csak visszalépés detektálható? Vagy a tárolási/téli használati körülmények tértek el olyan jelentősen, hogy az enyém évekkel jobban öregedett? Nem hiszek benne, hogy az FL utáni 22 évesen jobb lesz, mint az enyém volt. Szerintem visszafelé haladt már a szakterület a "környezetvédő anyagokkal". Ez persze magánvélemény, remélem lesz esélyem megtapasztalni az ellenkezőjét egy FL utáni modellel.
Vajon "régen minden jobb volt", vagy van fejlődés?
Kau22-11-2019 21:41:39 // 143309
Az olcsóbb :))
Kazes☻22-11-2019 21:05:54 // 143308
Így van, kis odafigyelés és máris sokáig szalad a macchina! :)
Kazes☻22-11-2019 21:05:25 // 143307
Persze, mert az már inkább motort cserél! :D
127_sud22-11-2019 09:23:00 // 143306
És mennyi a nem túl nagy oldalirányú holtjáték a hajtókarnál? Kicsit kisebb? Nem akarok bántani senkit de a gyári műszaki leírások pontosan megadják mennyinek kell lennie (tűréssel). Meg milyen az a jobb minőségű csavar pontosan mint mondjuk a gyári új? A legtöbb probléma a nem megfelelő kenés miatt alakul ki a motorokban, persze kérdés azt mi okozza. Amúgy Apámnak is van egy 1,4 TS és gyakorlatilag semmi olajat nem fogyaszt a két csere között és köszöni jól van a motor amúgy is. Pl. nekem se volt semmi gondom az 1,6 TS 156-al, nyilván azért karban is tartottam de soha nem lett megbontva a motor. És az új tulaj azóta is hajtja.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.