Forum >> 145-146

Kazes☻09-09-2021 16:42:28 // 145150
Ő az! 😅
epitesz09-09-2021 15:02:25 // 145149
torjaytól vettem egyet én is. Végül megfutamodtam.
Kazes☻09-09-2021 11:17:07 // 145148
Ha jól látom az az úgynevezett kartergáz cső, ami visszavezeti a szívócsőhöz/be a gázt... és a többi. :)
Kau09-09-2021 10:36:33 // 145147
Na, még egy "jó" hír. Észre vettem, hogy az egyik gumicsövet kirágta a nyest. Láttam már a kocsi körül többször is. Tudja valaki, hogy ez a cső mi célt szolgál? Olaj, víz nem jön belőle beindítva sem. Ideiglenesen leragasztottam szigetelőszalaggal.
127_sud09-09-2021 10:17:30 // 145146
Igen, régi olasz autók alkatrészeivel foglalkozom. Igyekszem lehetőleg gyárival és csak újak vannak nálam.
127_sud09-09-2021 10:14:35 // 145145
Akkor nem csináltad meg az autót? Pedig pont olyan oldali gyári küszöböm volt mint ami neked kellett.
epitesz08-09-2021 16:16:06 // 145144
Ha már így kasznizgattok. Akinek Torjay féle új jobb oldali 146 küszöbre lenne szüksége jelentkezzen nálam! ;) Plusz van egy csomó TD-hez való cucc is amit még a Zöldhöz kaptam Gyuritól.
V.Tomi.145-146 🍀08-09-2021 10:15:47 // 145141
JTD leműszakizott :)) egyik rendszámtábla világítás nem égett, de hamar ki lett cserélve. Meg is kérdezte a vizsgabiztos hogy sokat dolgozatok vele? :D enni lehetne most az aljáról :D úgy hogy most nagy öröm van :))
Kazes☻08-09-2021 10:12:28 // 145140
Valószínűleg nála... Laci ezzel (is) foglalkozik. De persze majd pontosítja... 🙂
ervin08-09-2021 10:09:35 // 145139
Köszönöm!
A forrást is meg tudod adni, hol kapható?
Köszi
Kazes☻07-09-2021 23:26:08 // 145138
Simán lehet... csak hát a váltón lévőt sokkal könnyebb kicserélni... azt még Kau is ki tudná! :D
V.Tomi.145-146 🍀07-09-2021 22:22:28 // 145137
Hát hogy ha munkahenger akkor lehet szerintem a felső is mivel körülbelül fél úton már rásegít a rugó is. Asszonynak a JTD-be a felső adta meg magát, mondjuk ott lábbal kellett vissza húzni. Tiéd még valamennyire működhet egyenlőre. Persze csak találgatás
Kazes☻07-09-2021 22:16:26 // 145136
Szvsz a váltón lévővel kezd... ha már és bízzunk benne, hogy meg is oldja a problémát. Persze kérdés, hogy mi, hogyan, mikor volt cserélve... :)
Kau07-09-2021 19:56:22 // 145135
Kéne egy kis segítség, hátha jártatok már így.
Össze lett rakva a kuplung, de a pedál benyomásakor darabosan mozog a kuplungpedál. Nem olyan, mint a vaj. Csúsztatni nehezebben lehet, mert megugrik a kocsi. Mintha picit szorulna és ahogy engedem fel a lábam, hirtelen feljön. Nem tudom jobban leírni.
Lehet, hogy egy fékolaj csere és légtelenítés megoldaná a problémát? Régen volt már cserélve. Vagy egy munkahenger csere lehet a megoldás?
V.Tomi.145-146 🍀07-09-2021 13:54:07 // 145134
Innen jól néz ki az alja :) kis hibákat meg hamar lehet orvosolni :)
V.Tomi.145-146 🍀07-09-2021 13:52:44 // 145133
Én is fújtam minden zárt részbe. TD nekem lakatolás után 2015-ben került vissza forgalomba, télen is használom és most is szép az alja. Azóta egyszer egész biztosan újra üregvédőztem, de jól is bírja.
127_sud07-09-2021 13:49:52 // 145132
Még szerencsére az autódhoz lehet venni új főtengelyt, nem úgy mint a boxerekhez! Év elején szereztem valakinek és olyan 85000Ft körül volt csapágyakkal, nem rossz az elfekvő készlet néha.
ervin07-09-2021 12:46:08 // 145131
Sziasztok!

Sajnos hajtókarcsapágyas lett a 97-es 145QV-m 225000 km-rel, hiába kíméltem rendszeres olajcserével, hidegen nem taposással, stb.:(
Főtengelyt is kell köszörülni, kérdezném, hogy
- tud-e valaki jó gépműhelyt
- ha benyögik, hogy nem köszörülhető / nincs hozzá túlméretes csapágy, honnan tudnék beszerezni új főtengelyt

Köszi
Ervin
127_sud07-09-2021 12:19:40 // 145130
Persze nem rozsdamentes az enyém se de elviselhető hiába 26 éves. Én amit lehetett leszedtem mielőtt vittem a lakatoshoz (kívül-belül) és azért elég jól látszódtak a problémák. Egy kiadós mosás se árt ilyenkor, volt rajta kosz rendesen. Jobb mielőbb megcsináltatni a kasztnit mert nem rohad tovább legalább meg a megfelelő szakembereknek nagyon sok a munkájuk szóval nem könnyű sorra kerülni! Az enyémmel sajnos sokszor felültek mert ugye elég lapos az alja ezeknek, a boxer meg plusz egy kicsit érzékenyebb ilyen szempontból.
marci9107-09-2021 11:51:59 // 145129
Az igazat megvallva, az enyém is csak azért maradt meg ilyen állapotban, mert már 12 éves korától védem alulról is (üregvédelem, alvázvédelem, stb). Nekem gyári a küszöb még, de előszeretettel szereti csak úgy ledobni az eredeti rücsi bevonatot és ott már jön is a rozsda azonnal. Szerintem a technológia változhatott és a padlólemezen használt anyag minősége. Kívülről viszont szerintem jobb fényezést kaptak a FL-esek. Én amúgy zsírspray-vel szoktam kezelni minden hírtelen felbukkanó rozsdagyanút. A nyulványokat is általában ezzel fújom ki.
Most legutóbb a bölcső levételkor a csavarfuratokon is fújtam be, biztos ami biztos.
V.Tomi.145-146 🍀07-09-2021 10:27:56 // 145128
Faceliftesek 2 x jobban rohadnak az biztos, de attól függetlenül menthetőek. Boxeren is kell majd javítani, de első meglátásra nem tűnt vészesnek. Küszöb és padló találkozásnál is jó volt úgy rémlik. Ha a műanyag küszöbök lekerülnek ott derül ki úgy is a valóság. Fl-nél egyébként jobban féltem levenni a küszöb burkolatot :D
127_sud06-09-2021 18:37:42 // 145127
Van lakatos aki szerint a végén már vékonyabb lemezek voltak (nem feltétlen tartó elemre gondolok) illetve amikor már kifut egy modell nem erőlködnek annyira. Nemcsak Fiat csoportra értette. Ki tudja hol van az igazság.
Kazes☻06-09-2021 16:10:34 // 145126
Ezt én is tanúsíthatom, hogy a'96-os dízelem sokkal jobb kasznis, mint a '00-es Ts-em... de, hogy miért... ki tudja! 🙂
WarbiRunner (Gyuri)06-09-2021 15:11:41 // 145125
Jó sokat makrancoskodik mostanában az autód :-( Azért kitartás, meg lesz a megoldás! :-)
Halesz06-09-2021 15:11:13 // 145124
Hát ezt csak most látom :))))
Köszi, haNGyA! :)
WarbiRunner (Gyuri)06-09-2021 15:09:56 // 145123
A faceliftes 2000-es évjáratú 146-om 16 évesen került kasznishoz, nem mentettük meg, akkora feladat lett volna. Akkor még nem volt betonozott beállónk, biztosan ez sem segített rajta, egyébként tavaszonként alvázmosást kapott, rendben, tisztán tatottam az autót.
A 96-os évjáratú TD osztrák származással átmeneti autónak jött hozzánk, 9 évet maradt. Végig beton placcon állt, ő is megkapta a tavaszi nagymosást és a rendszeres takarítást. 22 évesen került a kasznishoz, szerintem jobb állapotban, mint a faceliftes volt 16 évesen.
A kipufogó dobok gyáriak voltak rajta, ami egész hihetetlen. A hátsó dobról egy réteg lehámlott 21 éves korában, és alatta ottt virított a fém tiszta második réteg. A teljes bölcső rozsdamentes volt még 24 évesen is, soha nem kellett hozzányúlni. Nagyon valószínű, hogy a fl előtti autók rozsdavédelme jobb volt.
A sors fintora, hogy a zöld már csak alkatrész, míg az ezüst Alfám a jszp szerint azóta is forgalomban van. Már 5 éve is meg volt gyengülve a kaszni nagyon, el sem tudom képzelni mennyire lehet szétrohadva már, de még valahogy forgalomban tartják, túl a valós négyszázezredik kilométerén.
127_sud06-09-2021 14:52:08 // 145122
Érdekes, mert az enyémnek szép az alja (padlólemez) pedig 95-ös gyártású. Sokkal de sokkal rosszabb állapotúakat láttam már és azok utolsó faceliftesek voltak. Én szereztem elég sok gyári új karosszéria elemet de nagy része nem is fog kelleni a lakatos szerint! Én most megakarom csináltatni rendesen és utána ha odajutok valamikor veterán is lehet belőle. Mostantól úgyis csak hobby autó lesz.
marci9106-09-2021 14:26:12 // 145121
Közben nálam tegnap elszakadt a cérna, majdnem csúnya szavak illették a "társamat". Megejtettük a váltócserét két hónapja, azóta beletekertem kb 1200 km-t és tegnap miután elindultam vele, a R után nyomtam egy 1-est, reccs és 1-esben maradt. A kulissza engedi kapcsolni az 5öst és a R-et, de olyankor csak recseg és fogja a motort, semmi más fokozat nincs. Még ma ránézek, hogy esetleg nem-e valamelyik váltóbowden ugrott le vagy szakadt el (kétlem), de mivel ennek a váltónak is sajnos volt hangja, nem számítok sok jóra.
Nem tudom egyszerűen elhinni, hogy nem találok hozzá kevesett futott, bontott darabot... Szóval most nagyon szomorú vagyok, trélerezzük haza hamarosan Miskolcra és állunk neki újra levenni a bölcsőt és a váltót :(
marci9106-09-2021 14:16:27 // 145120
Üdv itt! :)
Ha bármi tanács kell, én is segítek benne. A felújítást nagyban el fogja dönteni, hogy az autó milyen "alulról". Egy ilyen öreg Alfára lehet vigyázni is, de lehet úgy is használni, hogy a csavarhúzóval bárhol meg lehet alulról szurkálni és közben kívülről tök szép. Egyik ismerősöm pont a napokban vett egy 2001-es Lancia Lybra-t és persze, szép kívül-belül, de az alsó tájékhoz valódi szaki kell és sok sok munkaóra/munkanap.
De hajrá, tartsuk meg őket az utókornak :)
127_sud06-09-2021 10:49:25 // 145119
Nem tudom milyen az állapota de legalább ennyire fontos kérdés, hogy megvannak e a szakemberek a projekt kivitelezéséhez. Persze csak ha nem magad csinálod, főleg helyre és időre gondolok (meg szakértelemre). Én úgy látom, hogy egy komolyabb projekt már nem 1-2 év hanem érezhetően több.
WarbiRunner (Gyuri)06-09-2021 10:00:40 // 145118
A menthetőség szubjektív :-) Elméletileg bármi menthető. Ez a projekt inkább arról szól, hogy Neked mit jelent ez az autó. Semmilyen más érv nem nagyon van amellett, hogy nekiállj, hiszem még viszonylag normális áron külföldről lehet szerezni még ép darabokat. Csak az nem pont EZ az autó, amihez az emlékeid kötődnek. Ezt teljesen átérzem és megértem, ez volt a kezdőpont nekünk is.
Kobela cartárs akkoriban hirdette a zöld boxi 146-osát álom kevés kilométerrel és nagyon szép állapotban, amikor nekünk elkerülhetetlen volt dönteni a zöld 146 felől. Én simán megcsináltam volna a cserét a boxira, sokkal kevesebből is jött volna ki, minden szempontból értelmesebb döntés lett volna. De ez nem volt járható út, mert Kingának a saját autója kellett, egy másik 146 semmit nem jelentett volna neki. Mint ahogy valószínűleg neked sem egy másik piros 145. Ezt olyan szinten képzeld el, hogy amikor feltettem a donor ajtókat, Kinga másnap szólt, hogy az nem az ő ablaka, nem tudnám esetleg visszacserélni? Át kellett pakolnom az üvegeket :-))

Nyilván anyagilag egy rémes bukó volt az egész, le sem írom mennyi bukta lett ennek a vége. Cserében megmentettük az autót két évre. Én ennél sokkal többet láttam bele az elején, de végül feladtam. Nálunk közrejátszott az, hogy napi használatban is volt az autó, és szerettem volna, ha ennél modernebb szerkezet vigyáz a családra napi szinten.
Ehhez meg kellett találnom Chilit, végtelenül valószínűtlen körülmények között, de ez már egy másik sztori. :-)
127_sud06-09-2021 07:15:08 // 145117
Tényleg jó ha minél több 145/146 meg lesz "mentve", én is most kezdtem el a sajátom lakatoltatását. Az utóbbi évek alatt nagyon eltűntek az utakról.
Ha érdekel szívesen segítek alkatrész ügyben, van pár gyári új alkatrészem hozzá!
epitesz05-09-2021 23:19:04 // 145116
Kitartást! Sok türelmet és időt.
HaNGyA05-09-2021 21:59:25 // 145115
Halesz Mester!

Isten hozott a kezdőmezőn!
Ha bármiben, kérlek, szólj!
De a napfénytetőért továbbra is pukkadj meg! :-)
Giuntini05-09-2021 04:18:17 // 145114
Ez egy nagyon szép project! Kell hozzá pénz és kitartás, de meglesz!
Szurkolok!
Halesz05-09-2021 02:01:29 // 145113
Minden tanács jól jön majd. Egyelőre szeretném látni, hogy milyen állapotban van az autó, mennyire érdemes egyáltalán belefogni.

Ha menthető, akkor igen, az lenne a terv, hogy fullra szétszedni és nulláról rendberakni. Még nagyon sok tényezőn múlik, sokat fogok ezen agyalni, de rengeteg időm van, ez nem egy 1-2 hónapos projekt, inkább 1-2 évben gondolkozom.

Ha nekimegyek, akkor a cél a nagyjából gyári állapot (a napfénytető marad :) ), azzal a kinézetével, amit a legjobban szerettem. Valahogy így:

WarbiRunner (Gyuri)04-09-2021 11:41:53 // 145112
Szurkolok Zsolti! Egy hasonló mókán túl vagyok, ha kell távsegítség, szólj! Ha más nem tapasztalattal tudok segíteni, hogy az én hibáimat már ne kövesd el :-)
Full szétszedős/összerakós felújításban gondolkozol?
Halesz04-09-2021 10:57:17 // 145111
Igen, engem is ledöbbentett, milyen kevés a 145/146 az utakon. Szóval ez is egy plusz érv, miért kellene megmentenem :)
V.Tomi.145-146 🍀04-09-2021 08:10:56 // 145109
Én örülök neki :)) Sok sikert a felújításhoz!
Kau04-09-2021 06:43:50 // 145108
Miért? Mikor léptél ki? :)))
Amúgy természetesen örülünk, hogy visszatérsz a gyökerekhez.
Ezek lennénk mi :)))
Nem gondoltam volna, hogy visszaveszed a 145-öst! Sok sikert és nosztalgikus élményt hozzá! :)
Örülünk, hogy még egy 145-ös megmenekül. Én is most voltam dilemmában, hogy abbahagyom a 146-os éveket. Kellett az erdőkertesi tali, hogy lássam, milyen kevesen is maradtunk...
Halesz03-09-2021 22:06:05 // 145107
Sziasztok! Befogadtok ebbe a topicba? :)

V.Tomi.145-146 🍀03-09-2021 21:21:11 // 145106
Hát nyáron városban kifejezetten jól jönne :)
Kazes☻02-09-2021 22:57:44 // 145105
Kérlek... :) Az enyémben gyári van, de bár egyszer elkezdtem, ám aztán nem foglalkoztam vele, így nem is lehet használni... pedig néha jól jönne! :D
V.Tomi.145-146 🍀02-09-2021 22:50:02 // 145104
Okes rendben köszi :)) úton van egy gyári klíma rendszer, és esetleg ha cserélem a mostanira akkor jó tudni hogy ez a belevaló hűtő, mert abból akkor új lesz. Sajnos a mostani ereszt de még nem tudom hol, meg nincs bent nyomás kapcsoló. Ami most jön azt ha kint összerakom is le tudom próbálni hogy jó vagy sem akkor egyszerűbb lenne rászánni egy kis időt és gyárit rakni bele. Nem bánnám ha végre jó lenne :)
Kazes☻02-09-2021 19:28:15 // 145103
Próbáltam neked lefényképezni, de nagyon el van dugva, felülről sajna nem látszik.
Kazes☻02-09-2021 19:19:29 // 145102
Igen, kb. ilyen... nekem azok az oldalsó fülecskék nincsenek rajta, csak alul - fölül 2-2, de hasonlóan kanyarognak a csövek. :)
V.Tomi.145-146 🍀02-09-2021 04:47:49 // 145101
Kazes tőled szeretném kérdezni hogy a TD-be ilyen fajta lehet a klíma hűtő? Csatlakozások miatt érdekel mert itt úgye nem közvetlen a hűtőnél van a rácsatlakozás mint pl.: fl TS és JTD, hanem kivezetéssel. Ha majd az autódnál jársz és megnéznéd nekem azt megköszönöm... Hátha látszik a csatlakozás felülről. ;-)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.