Forum >> 147
Mega Alfa22-06-2014 14:24:32 // 53282
Esetleg valaki tud ajánlani olyan helyet ahol olcsón lehet jó fajta hátsó lengéscsillapítót beszerezni?
alfa147,Gt20-06-2014 21:45:51 // 53281
( proxy alignment)Ezt probáltam,érdekes hogy a MES nem mutat hibát de a müszerfal jelzi.Aszerviz manuál-ban nem találtam ilyen adatokat vagy csak nem értek hozzá.
Csabo2220-06-2014 12:44:55 // 53280
De az is lehetséges, h 1 proxy alignment is megoldaná a dolgot. nem irtad, h azt próbáltad-e...
Csabo2220-06-2014 10:46:45 // 53279
Service manual van neked?
http://docky.netexpert.hu/alfa.html
innen szedd le és nézd meg benne. vagy autodata-ban (bár erre már biztos gondoltál)
http://docky.netexpert.hu/alfa.html
innen szedd le és nézd meg benne. vagy autodata-ban (bár erre már biztos gondoltál)
alfa147,Gt19-06-2014 23:56:19 // 53278
Már a második órát rakom be és most is VDC hibát jelez amit nem tudok megszüntetni.Lehet valahol olyan kapcs.rajz amin mutatják hogy a 18 tüs csatin ami bemegy az óracsoportba milyen jelek ill. feszültség megy be?
Csabo2219-06-2014 23:20:09 // 53277
Biztosan. A nagy kijelző bármelyik felszereltséghez rendelhető volt tudtommal. A menetbiztonsági kiegészitők inkább motor és felszereltség-csomag függők voltak. (nem mintha érnének bármit is...)
alfa147,Gt19-06-2014 23:13:03 // 53276
Helló.Létezik olyan 147-es amibe nagykijelzös Km óra van és nincs bent ASR és VDC?
Halesz19-06-2014 22:34:45 // 53275
Sziasztok! Egy barátom most szólt, hogy Pesten a Kissalétrom utcában vki megpróbált feltörni egy 147est, a rendszáma HPE576.
Ha valaki ismeri a tulajt szóljon neki, hogy menjen az autójához!
Ha valaki ismeri a tulajt szóljon neki, hogy menjen az autójához!
Satika19-06-2014 12:59:20 // 53273
Üdv!
Tudja valaki hogy a 147-es kulcsába milyen elem való?
Tudja valaki hogy a 147-es kulcsába milyen elem való?
dhnet19-06-2014 10:49:38 // 53272
Sziasztok!
Tud valaki 2006 os 3 ajtós 147 esbe kézifék kar bőrt? Sajnos ahol a Boxba pattintva van az a keret és műanyag fül tört le.
köszi előre is.
Tud valaki 2006 os 3 ajtós 147 esbe kézifék kar bőrt? Sajnos ahol a Boxba pattintva van az a keret és műanyag fül tört le.
köszi előre is.
Hetfield18-06-2014 06:35:49 // 53271
Egyértelmű! :)
malecs17-06-2014 23:52:15 // 53270
Nekem ez az első dízel autóm,és kellemeset csalódtam,de biztos azért mert ALFA.
Hetfield17-06-2014 21:11:27 // 53269
Na ja, de akinek Alfája van, az se spóroljon, hanem nyomja inkább, ha már Alfa.
Különben meg ott van a dízel Grande Punto.. oszt kész. :)
Különben meg ott van a dízel Grande Punto.. oszt kész. :)
Alfa GT-Csaba17-06-2014 21:01:52 // 53268
Akinek telik új kocsira kp-ra az ne is akarjon spórolni ,zabáltassa :-)
Hetfield17-06-2014 20:53:15 // 53267
Na mindegy, kiszálltam, nekem jó a benzines, másnak meg tökéletes a dízel, ettől még vissza fogok neki villogni, ha szembe jön és rám villog, ráadásul, szemből nem is fogom látni, hogy dízellel jön. :)
Hetfield17-06-2014 20:51:23 // 53266
Az új autó legfőbb előnye, hogy elmondhatod, volt az életedben új kocsid is (és nem céges). :)
Zselé17-06-2014 20:49:51 // 53265
Új autó esetében természetesen más a helyzet. Olyat már egyszer vettem (bár benzines volt), soha az életbe nem teszek ilyet többet! :D
Hetfield17-06-2014 20:49:48 // 53264
Ok, megnéztem, 800 ezerrel drágább a dízel Guilietta, 105 lóerős mindkettő, a legalapabb modell.
Fogyaszthat két literrel kevesebbet, de kb. 6-7 év mire elkezdi megérni az említett futásteljesítménnyel.
Fogyaszthat két literrel kevesebbet, de kb. 6-7 év mire elkezdi megérni az említett futásteljesítménnyel.
Alfa GT-Csaba17-06-2014 20:36:23 // 53263
sokszor van az hogy napi 20-30km-t megyek diesellel és semmi baja tőle!Nem értem miért kell rögtön azt terjeszteni a dieselről ha elromlik ,akkor 100 ezrek stb.Nem szokása elromlani,de ha 6-8 év alatt spórolok közel 1 millát az üzemanyagon akkor bármi bele fér az összegbe,és biztos nem kell az összes megtakaritást rákölteni!a benzinesnél meg nem elég a többlet fogyasztás ,az is elromolhat,és ott nem spóroltál az üzemanyagon sőt többet is eltankoltál,pluszba még vehetsz is hozzá sok kacatot ami elromlik!Vagy esetleg elkezdi enni az olajat,vagy kikönyököl a hajtókar!!
Hetfield17-06-2014 20:35:30 // 53262
Ez igaz, de ne feledd, hogy ha új autó lenne, akkor azért a dízel motor többe is kerülne.
Használtaknál már ez a különbség, legalábbis a 147-esnél, nincs meg.
A másik meg, amit írtam, ami rám vonatkozik, hogy h elugrok a teszkóba 500 méterre, meg ide-oda, akkor mindenképp jobb választásnak tartom, tartottam a benzinest. Ha minden nap Pestről mennék Debrecenbe, akkor persze hogy jobb lenne a dízel, bár én szerintem akkor is benzinest vennék! :D
Tudom, a Passat az nem Alfa, de sok évvel ezelőtt a dízel Passatok hangjától szinte hányni tudtam volna.. na, akkor ment el a kedvem a dízeltől egy életre. :)
Elnézést kérek mindenkitől, nem akarok egy újabb dízel-benzin vitát nyitni.
Egyébként meg, ha Alfáról van szó, akkor már csak jó lehet (tök mindegy milyen üzemanyag), ebben mindenki egyet fog érteni itt, azt hiszem! :)
Használtaknál már ez a különbség, legalábbis a 147-esnél, nincs meg.
A másik meg, amit írtam, ami rám vonatkozik, hogy h elugrok a teszkóba 500 méterre, meg ide-oda, akkor mindenképp jobb választásnak tartom, tartottam a benzinest. Ha minden nap Pestről mennék Debrecenbe, akkor persze hogy jobb lenne a dízel, bár én szerintem akkor is benzinest vennék! :D
Tudom, a Passat az nem Alfa, de sok évvel ezelőtt a dízel Passatok hangjától szinte hányni tudtam volna.. na, akkor ment el a kedvem a dízeltől egy életre. :)
Elnézést kérek mindenkitől, nem akarok egy újabb dízel-benzin vitát nyitni.
Egyébként meg, ha Alfáról van szó, akkor már csak jó lehet (tök mindegy milyen üzemanyag), ebben mindenki egyet fog érteni itt, azt hiszem! :)
Zselé17-06-2014 20:11:43 // 53261
Igen, a várható futásteljesítmény a legtöbb vélemény szerint nem indokolná a dieselt... Csak nem értem, hogy miért.
Ha átlag 2 literrel fogyaszt kevesebbet egy benzinesnél, az egy 15 ezres évben 125.000,- Ft spórolás a benzineshez képest fogyasztásban. Szerintem a szervíz számlája nem több ennyivel, mivel nem cserélek évente kettős tömegűt és turbót.
Ha átlag 2 literrel fogyaszt kevesebbet egy benzinesnél, az egy 15 ezres évben 125.000,- Ft spórolás a benzineshez képest fogyasztásban. Szerintem a szervíz számlája nem több ennyivel, mivel nem cserélek évente kettős tömegűt és turbót.
Hetfield17-06-2014 20:01:41 // 53260
Hát, évi 15-20 ezer km nem sok, szerintem azért kár dízelt venni, én legalábbis nem vennék, de én 90%-ban Pesten mozgok a kocsival, rövidebb távokat.
Zselé17-06-2014 18:31:51 // 53259
Ez a dízel 147 végül is nem rossz tipp..
Fenntartási költségeket pórálok szem előtt tartani, de rájöttem, hogy a dízel 147-es vetélytársa ebben az esetben nem a benzines 147-es, hanem valami 1.4 8V kisautó egy kommersz márkából (dehát azért mégiscsak, na... :D)
Évi 15-20000 km menne bele, amit ezalatt a fogyasztáson spórolok az várhatóan pont kinullázza a többlet kockázatot javítások terén. Ez persze nem baj..
Fenntartási költségeket pórálok szem előtt tartani, de rájöttem, hogy a dízel 147-es vetélytársa ebben az esetben nem a benzines 147-es, hanem valami 1.4 8V kisautó egy kommersz márkából (dehát azért mégiscsak, na... :D)
Évi 15-20000 km menne bele, amit ezalatt a fogyasztáson spórolok az várhatóan pont kinullázza a többlet kockázatot javítások terén. Ez persze nem baj..
Csabo2217-06-2014 18:29:10 // 53258
Mikor kérdezek, akkor is hazudok ;)
Alfa GT-Csaba17-06-2014 18:02:42 // 53257
Komolyan mondod?Nem baszol át ?? :-)
piski17-06-2014 17:24:08 // 53256
Hali ! tegnap este felkapcsoltam a tompítottat és mind a 2 lámpa nagyon le világít és hiába állítom nem mozdul le és fel.Mi lehet a baj? Meghalt volna egyszere a fényszóró állító motor? Vagy van ennek valahol bizosítéka lehet az ment ki? alfa 147
Csabo2217-06-2014 15:45:23 // 53255
Jaja, nagyon visszafogtam magam
Ha leirom az őszintét, akkor lehet jövő 7re a naptáram pár boxmeccsel gazdagodik :D
Lehettél vna a szoritó segédem ;)
Ha leirom az őszintét, akkor lehet jövő 7re a naptáram pár boxmeccsel gazdagodik :D
Lehettél vna a szoritó segédem ;)
Gegee17-06-2014 15:36:48 // 53254
Le a kalappal, hogy ennyire diplomatikus tudtál maradni. Személy szerint inkább nem írtam semmit, mert nagyon megbántam volna. :)
Csabo2217-06-2014 14:00:55 // 53253
Lehet ám kis betűvel is irni ;)
Az itt a baj, h már megint csak 1 oldalát nézitek az éremnek. Dizel keveset, benzines sokat fogyaszt. Ez az alap tézis.
Mindkettőnek vannak előnyei és hátrányai, ezt be kell látni, és nem csak a levegőbe kiabálni, megalapozott ismérvek nélkül. Soxor pedig ez folyik itt...
Mindenki döntse el, h milyen körülmények között kivánja a kocsit használni és annak megfelelően válasszon motortipust. Ez a legjobb tanács amit tudok adni.
Az itt a baj, h már megint csak 1 oldalát nézitek az éremnek. Dizel keveset, benzines sokat fogyaszt. Ez az alap tézis.
Mindkettőnek vannak előnyei és hátrányai, ezt be kell látni, és nem csak a levegőbe kiabálni, megalapozott ismérvek nélkül. Soxor pedig ez folyik itt...
Mindenki döntse el, h milyen körülmények között kivánja a kocsit használni és annak megfelelően válasszon motortipust. Ez a legjobb tanács amit tudok adni.
0Balazs17-06-2014 12:45:39 // 53252
Én meg 6.5-el most így nyáron. Télen 7 volt. Pedig nem nehéz a lábam, csak néha kigyorsításnál lépek egyszer egyszer oda. (Kijelző ezeknél általában 1 literrel kevesebbet ír átlagra). Általában nem megyek 15km-nél kevesebbet.
Kareszka198417-06-2014 07:46:33 // 53251
body comp nalam ha jol remlik 8,5-9lityit mutat (nem nezem napi szinten)...igaz gazzal hajtok. legutobbi gaz tankolasnal 25liter ment bele,300km-ert gurultam vele.
amugy a benzinszint jelzonel amikor csippan es irja,h keves a benzin,akkor meg kb hany liter lehet a tankban??
amugy a benzinszint jelzonel amikor csippan es irja,h keves a benzin,akkor meg kb hany liter lehet a tankban??
Piritu - 1.000.00016-06-2014 21:54:16 // 53250
Piritu - 1.000.00016-06-2014 21:49:46 // 53249
A 10-12 kicsit sok. Egy 1,6 TS-em se fogyasztott annyit. A 147 8 literrel zárta a 127 ezret.
Alfa GT-Csaba16-06-2014 21:35:22 // 53248
Ha KIMÉSZ PÁLYÁRA ÉS MEGKERGETED AKKOR IS 9-10 KÖZÖTT ESZIK TÉLEN .ÉN SOSEM JÁRTAM AZ ENYÉMMEL CSAK VÁROSBA ,INKÁBB 50-50% VÁROS ÉS PÁLYA DE TÉLEN KÉNYELMESEN MEGETTE A 9-ET ,DE 10 KÖRÜL IS.AKI TŐLEM MEGVETTE AZ CSAK VÁROSBA JÁR AZ 1,6TS-EL ÉS MONDTA HOGY 540 KM-NÉL TÖBBET NEM MEGY EL NYÁRON SEM 1 TANKNYI NYÁLLAL AMI UGYE 63 LITER ,MÉG HA MARAD IS BENNE PÁR LITER ,AKKOR IS SOKAT ESZIK HA ELOSZTOD A KM-T A MENNYISÉGGEL!EZÉRT SZABADULTAM MEG TŐLE 3 ÉV UTÁN :-) .TÉLEN MENTEM VELE PÉCSRE,AMI TŐLÜNK 400KM ODA VISSZA , TÉLI GUMIVAL,40-45 LITERT EVETT MEG ,AZTÁN A GT-T MEGVETTEM PÉCSEN ÉS HAZÁIG 3 KIS VONÁST MENT LE A FOGYASZTÁS MÉRŐ!VAN KÜLÖNBSÉG RENDESEN !!
hering*dani16-06-2014 21:25:34 // 53247
Ha zavar a fogyasztás akkor JTD fix 6 liter klímával kergetve!!
Kell ennél jobb?
Kell ennél jobb?
msd16-06-2014 10:17:38 // 53246
12 literes fogyasztás városban sem normális. Télen is max 10, nyáron 8-9.
malecs16-06-2014 08:13:03 // 53245
Vegyél 147JTD-t én 4.9-el eljárok vele....
Alfa GT-Csaba15-06-2014 22:45:29 // 53244
Gyári is annyi neki városi adatnak ,és télen rövid távon esetleg araszolva lehet hogy még érdekesebb eredmény is születhet!Nyűgje a futóművön kivül vezérlés módositó ,néha lmm ,és lambda szonda és esetleg az olaj fogyasztás.
Zselé15-06-2014 22:42:25 // 53243
Úgy alakult az élet, hogy nem én fogom használni első sorban (asszonynak lesz bevásárlásra/munkába járásra), nekem meg céges autóm jön hamarosan.
Azért mivel egyszer-egyszer hosszabb úton én is használnám, csak jó lenne ha egy Alfát hajtanék továbbra is, nem pedig valami "bevásárlókocsit" :)
A 12 literes fogyasztás azért elég húzós
Azért mivel egyszer-egyszer hosszabb úton én is használnám, csak jó lenne ha egy Alfát hajtanék továbbra is, nem pedig valami "bevásárlókocsit" :)
A 12 literes fogyasztás azért elég húzós
Alfa GT-Csaba15-06-2014 22:34:40 // 53242
fogyasztásod rövid távon ,és városba 8-10 12 liter lesz ,és ráadásul a diesel után egy gyenge vasnak fog tűnni !Én nem cserélném le a helyedbe!!!
Zselé15-06-2014 22:30:07 // 53241
Sziasztok,
Gondolkozom rajta, hogy a dízel 156SW-met egy 2008-2009 körüli benzines (1.6) 147-esre cserélném.
Tudnátok tapasztalatokat írni ezekről az autókról? Mik a nyűgjei (futóművön kívül), és mennyit fogyaszt? Első sorban rövid és átlagos városi használatra kellene, néha egy-egy hosszabb útra.
Előre is köszönöm a segítséget!
Gondolkozom rajta, hogy a dízel 156SW-met egy 2008-2009 körüli benzines (1.6) 147-esre cserélném.
Tudnátok tapasztalatokat írni ezekről az autókról? Mik a nyűgjei (futóművön kívül), és mennyit fogyaszt? Első sorban rövid és átlagos városi használatra kellene, néha egy-egy hosszabb útra.
Előre is köszönöm a segítséget!
Kareszka198414-06-2014 19:06:41 // 53240
Kareszka198414-06-2014 18:55:44 // 53239
Igaz angolul van, meg Stilohoz, de jó kiindulási pont lehet :)
What You Will Need
1.
A Cruise Control Stick! These cannot be ordered separately from FIAT for the Stilo, so you??™ll have to source one from a breakers yard for example. I got mine as part of a whole column stalk set off eBay so keep a lookout there too. You can get one for an Alfa Romeo 147; it shares the same fixings and connector, but you will have to adapt the steering shroud for it to fit properly. Part Number for this stalk is 735365522.
Tools! A Size 3 Allen key and a pozidrive screwdriver may be all you??™ll need, but some may require a 10mm socket setup too.
(Hopefully) A new lower steering shroud, one to fit round the cruise control stalk.
Only go ahead with this if you??™re confident; I don??™t want to hear any stories of Stilos not starting after this. Also, you'll read in a few pages about Stilo's that aren't wired up; it has come to my attention that other modifications to the Stilo are required for this to work, and as I do not know the extent, all information here is provided as A BASIS WITH NO GUARANTEE that it'll work!
2.
One little problem . . .
Retrofitting cruise control to the Stilo incurs one problem; the LED on the instrument cluster will NEVER illuminate. From what I understand, the cruise control stalk is wired straight to the Engine Node (hence it is not placed on the CAN line at the clock spring). When switched ON, the engine node will place a ???Cruise Control is ON??? message on the CAN network. What would normally happen is the Body Computer would read this, then place a ???Switch Cruise LED ON??? signal on the CAN, for the instrument cluster to pick up. However, as none of the Stilos without it haven??™t had the option programmed into the Body Computer, it will not know what the ???Cruise Control ON??? signal is, hence never submitting the ???Switch Cruise LED ON??? signal. This you??™re going to have to accept and live with! The Examiner can switch the light on manually by mimicking the ???Switch Cruise LED ON??? signal though.
3.
Categorisation of your Stilo
Firstly, these instructions are going to be categorised as follows:
- FULLY PREDISPOSED Stilos
- SEMI PREDISPOSED Stilos
- NON-PREDISPOSED Stilos.
To find out which category your Stilo falls in, you must remove the lower steering shroud, which is held on by 3 Allen screws (Size 3 from what I remember). Then, be on the lookout for this connector (it's hanging to the left ):
On mine , it was taped to another loom. If that connector is there, go to page 4. It was believed that Stilos with ESP are pre-wired, however this is not the whole story, as my mum's 1.6 without ESP was wired too. One could speculate that if the vehicle is pre-03 it's wired, but I do not know for definite. If it is not, venture into the engine department. Remove the battery cover (3 M6 bolts, 2 on later vehicles) and look for a Brown connector, as shown below:
If that is there, go to 4. If not, go to 5.
4.
Installation of the Stalk
With the cowling still removed, offer up the stalk to where it should go, and you??™ll see that the front of the mount will be passing over a screw on the column stalk. Remove that screw (see first picture). Now, offer it up again, and it??™ll click into the back. Replace the screw at the front. Having had another set of column stalks, I also fitted the screw behind (see second picture); it??™s not essential but I wanted it done properly.
All this is self-evident when you look at the car. You might need to remove the top shroud to get access; it??™s held on by two Allen screws at the top near the steering wheel.
Picture to Come Soon . . .
Once done, connect the stalk to the connector, clip the connector assembly onto the end of the stalk, and replace everything (with the new shroud). Take the car for a spin and notice that you??™ll have Cruise (albeit without the light on the dash!).
5.
Wiring from the Brown Connector
With this, you need to take the wiring from this connector , through the bulkhead, then up to the steering column. The pin-to-pin configuration is as follows:
D4B (Brown Connector) ------> H7 (Cruise Control Stalk)
Pin A02 ------> Pin 1 (Green) RESUME
Pin A03 ------> Pin 6 (Orange/White) SPEED -VE
Pin A04 ------> Pin 5 (Orange/Black) SPEED +VE
Pin A05 ------> Pin 4 (Violet) ON/OFF
D4B Connector
H7 Connector
Remember: The pin out diagrams for D4B are for the non-existent connector that would go into D4A (D4A is the one on your car). Although its damned obvious: the row with the wires is obviously Row A, and there is one pin not-connected (A01), then moving along the next 4 are connected, so A06 to A08 are also not connected.
All you need to do then is connect Pin 2 of the Cruise Control Stalk (Blue) to a +12V feed. There is a dedicated feed from the body computer (Pin 17 of of the brown connector), but you could get a generic 12V feed from the battery or somewhere inside the car with an in-line fuse (the fuse rating on the body computer is 7.5A). Pin 3 on H7 is not connected. If you get stuck, see the wiring diagram on the last page.
Now feed the 4-core wire (2 sets of speaker wire would be ideal, just remember which wire is which!) into the bulkhead. One way suggested is as follows:
1. Remove the drivers side A-pillar and locate the bulkhead grommet.
2. Make a hole just large enough for the wire and feed through.
3. Feed the wire (from the engine bay) under the scuttle plate and into the main engine compartment.
4. Wire up to D4A.
5. Inside the car, allow enough length to go past the body computer and up into the steering area.
6. Replace everything!
I??™d also wrap it to other looms using black insulating tape for an original look .
It is also a requirement that the brake pedal and clutch pedal switches need to be modified to allow this to work . . . watch this space! (PM me if you're doing it and the information isn't up yet).
6.
Only read this if you??™re sure you can??™t find the brown connector in the battery box!
What you??™ll need to do for this is to take the feed for the 4 cruise feeds (see last section) directly from the engine node.
Once located, you will see the following connector:
The following wires must be connected then fed to the cruise control stalk (see the previous or next page for stalk wiring):
M10-A (Engine Node) ------> H7 (Cruise Control Stalk)
1.2 16V
Pin 58 ------> Pin 4
Pin 41 ------> Pin 1
Pin 08 ------> Pin 5
Pin 09 ------> Pin 6
1.6 16V
Pin 33 ------> Pin 4
Pin 17 ------> Pin 1
Pin 41 ------> Pin 5
Pin 21 ------> Pin 6
1.8 16V
Pin 57 ------> Pin 4
Pin 23 ------> Pin 1
Pin 53 ------> Pin 5
Pin 31 ------> Pin 6
2.4 20V
Pin 10 ------> Pin 4
Pin 42 ------> Pin 1
Pin 58 ------> Pin 5
Pin 43 ------> Pin 6
1.9 JTD
Pin 53 ------> Pin 4
Pin 55 ------> Pin 1
Pin 56 ------> Pin 5
Pin 57 ------> Pin 6
Then, proceed as with the previous page to get the wire into the car, then hook up the +12V feed etc etc. . .
7.
Just incase you want to use another method for switching (someone on the Italian Stilo forum used a Sony joystick!), here is the wiring information:
Pin 1 = Green = Resume
Pin 2 = Blue = +12V feed
Pin 3 = Not Connected
Pin 4 = Violet = ON/OFF Switch
Pin 5 = Orange/Black = Speed +ve
Pin 6 = Orange/White = Speed -ve
Iskustvo čoveka koji je to uradio, ali on ima MultiJet, a ne JTD...
...'' Konacno je jucer stigla rucica tempomata za Alfu 147 i ugradjena je danas u Stilo 1.9 MultiJet. Sto reci nego da sve sljaka kako treba.
Moj Stilo je dosao totalno zicano neopremljen za ovaj zahvat, pa je tu doslo do izrazaja moje poznavanje elektronike.
Za sve one koji ce to eventualno ugraditi imajte moje iskrene preporuke za ovu rucicu jer mehanicki potpuno pase na konzolu na koju se ugradjuje. Jedino sto treba preraditi je jedan mali vijak, koji se odvije s poluge za zmigavac, zamjeniti 5-6 milimetara duzim a donju plastiku volana treba samo malo pazljivo izrezati i to je to.
Spomenuo sam da je auto bio totalno zicano nepripremljen sto znaci da sam morao povlaciti zice izravno u ECU. ZA MultiJet motore koriste se slijedeci pinovi na ECU-u za Cruise Control: 77 ON, 38 Restore,
78 - i 56 +.
Morao sam najprije odspojiti akumulator da bi odspojio konektor sa ECU-a (veliki konektor blizi kabini). Uslijedio je kratkotrajni sok. Nema niti kontakata u konektoru na pinovima koji se ne koriste. Rastavio sam konektor i malo ga proucio. Malo sam usporedjivao kontakte i ustvrdio da su pinovi vrlo slicni kao pinovi na audio kabelu koji se u PC-u koristi za spajanje CD-ROM >>> zvucna kartica. Izvadio sam 4 komada s kabela, zalemio zice u njih i ugurao ih u veliki konektor. Buduci da nisu 100% isti i da vole kliznuti van kod spajanja osigurao sam ih tako da sam nakon guranja pinova u konektor zagurao one male plasticne iglice koje sluze kao cepovi na konektoru gdje nema zica i to je savrseno dovoljno.
Usljedio je jos jedan problem. Gdje provuci kabel?
Malo sam gledao kuda provuci ali bi trebalo rastavljati neke komponente u motornom prostoru pa sam odustao od toga jer sam bio krajnje nestrpljiv da vidim hoce li proraditi. Malo sam proucio kuda bi provukao kabel i krenuo. Kabel sam vukao iz ECU-a u plasticnu kutiju za accu i osigurace, zatim izmedju veznog lima i blatobrana na vozacevoj strani pa prema vratima, i usao u kabinu kroz mali gumeni cep pored velikog konektra za vrata. Dalje kroz pretinac za osigurace pa na konzolu volana. Nestalni vod +12 sam skinuo s kontakt brave tako da sam ugurao malo jace pin s rucice u izvode koji idu s kontakt brave i spoj je odlican i bez lemljenja ili kidanja pa spajanja.
Usljedio je kretkotrajni test i odusevljenje ucinjenim poslom. Sve radi onako kako je i predvidjeno. Najvise sam se bojao da ne zeznem sa spajanjem na ECU ali me je ohrabrilo to sto kad sam mjerio rucicu onda svaki izvod prema van iz rucice ima otpornik po 330 Ohm-a sto je dobro ako se slucajno spoji na krivi pin da ne dodje izravno +12 na pin nego preko otpornika koji bi sprijecio pregaranje ECU-a.
Puno srece kod buducih ugraditelja Cruise Control-a i slobodno me kontaktirajte za savjet. Rucicu koju sam ja koristio je rucica za Alfu 147 i pase skoro pa savrseno osim sto treba donju plastiku obloge stupa volana samo malo pazljivo izrezati da sve sjedne na svoje mjesto. Rucica izgleda super i neovisni promatrac ne vidi nikakvu razliku dali je tvornicka ili naknadna ugradnja.
FIAT-ov kod za nabavku rucice je "735365522"
What You Will Need
1.
A Cruise Control Stick! These cannot be ordered separately from FIAT for the Stilo, so you??™ll have to source one from a breakers yard for example. I got mine as part of a whole column stalk set off eBay so keep a lookout there too. You can get one for an Alfa Romeo 147; it shares the same fixings and connector, but you will have to adapt the steering shroud for it to fit properly. Part Number for this stalk is 735365522.
Tools! A Size 3 Allen key and a pozidrive screwdriver may be all you??™ll need, but some may require a 10mm socket setup too.
(Hopefully) A new lower steering shroud, one to fit round the cruise control stalk.
Only go ahead with this if you??™re confident; I don??™t want to hear any stories of Stilos not starting after this. Also, you'll read in a few pages about Stilo's that aren't wired up; it has come to my attention that other modifications to the Stilo are required for this to work, and as I do not know the extent, all information here is provided as A BASIS WITH NO GUARANTEE that it'll work!
2.
One little problem . . .
Retrofitting cruise control to the Stilo incurs one problem; the LED on the instrument cluster will NEVER illuminate. From what I understand, the cruise control stalk is wired straight to the Engine Node (hence it is not placed on the CAN line at the clock spring). When switched ON, the engine node will place a ???Cruise Control is ON??? message on the CAN network. What would normally happen is the Body Computer would read this, then place a ???Switch Cruise LED ON??? signal on the CAN, for the instrument cluster to pick up. However, as none of the Stilos without it haven??™t had the option programmed into the Body Computer, it will not know what the ???Cruise Control ON??? signal is, hence never submitting the ???Switch Cruise LED ON??? signal. This you??™re going to have to accept and live with! The Examiner can switch the light on manually by mimicking the ???Switch Cruise LED ON??? signal though.
3.
Categorisation of your Stilo
Firstly, these instructions are going to be categorised as follows:
- FULLY PREDISPOSED Stilos
- SEMI PREDISPOSED Stilos
- NON-PREDISPOSED Stilos.
To find out which category your Stilo falls in, you must remove the lower steering shroud, which is held on by 3 Allen screws (Size 3 from what I remember). Then, be on the lookout for this connector (it's hanging to the left ):
On mine , it was taped to another loom. If that connector is there, go to page 4. It was believed that Stilos with ESP are pre-wired, however this is not the whole story, as my mum's 1.6 without ESP was wired too. One could speculate that if the vehicle is pre-03 it's wired, but I do not know for definite. If it is not, venture into the engine department. Remove the battery cover (3 M6 bolts, 2 on later vehicles) and look for a Brown connector, as shown below:
If that is there, go to 4. If not, go to 5.
4.
Installation of the Stalk
With the cowling still removed, offer up the stalk to where it should go, and you??™ll see that the front of the mount will be passing over a screw on the column stalk. Remove that screw (see first picture). Now, offer it up again, and it??™ll click into the back. Replace the screw at the front. Having had another set of column stalks, I also fitted the screw behind (see second picture); it??™s not essential but I wanted it done properly.
All this is self-evident when you look at the car. You might need to remove the top shroud to get access; it??™s held on by two Allen screws at the top near the steering wheel.
Picture to Come Soon . . .
Once done, connect the stalk to the connector, clip the connector assembly onto the end of the stalk, and replace everything (with the new shroud). Take the car for a spin and notice that you??™ll have Cruise (albeit without the light on the dash!).
5.
Wiring from the Brown Connector
With this, you need to take the wiring from this connector , through the bulkhead, then up to the steering column. The pin-to-pin configuration is as follows:
D4B (Brown Connector) ------> H7 (Cruise Control Stalk)
Pin A02 ------> Pin 1 (Green) RESUME
Pin A03 ------> Pin 6 (Orange/White) SPEED -VE
Pin A04 ------> Pin 5 (Orange/Black) SPEED +VE
Pin A05 ------> Pin 4 (Violet) ON/OFF
D4B Connector
H7 Connector
Remember: The pin out diagrams for D4B are for the non-existent connector that would go into D4A (D4A is the one on your car). Although its damned obvious: the row with the wires is obviously Row A, and there is one pin not-connected (A01), then moving along the next 4 are connected, so A06 to A08 are also not connected.
All you need to do then is connect Pin 2 of the Cruise Control Stalk (Blue) to a +12V feed. There is a dedicated feed from the body computer (Pin 17 of of the brown connector), but you could get a generic 12V feed from the battery or somewhere inside the car with an in-line fuse (the fuse rating on the body computer is 7.5A). Pin 3 on H7 is not connected. If you get stuck, see the wiring diagram on the last page.
Now feed the 4-core wire (2 sets of speaker wire would be ideal, just remember which wire is which!) into the bulkhead. One way suggested is as follows:
1. Remove the drivers side A-pillar and locate the bulkhead grommet.
2. Make a hole just large enough for the wire and feed through.
3. Feed the wire (from the engine bay) under the scuttle plate and into the main engine compartment.
4. Wire up to D4A.
5. Inside the car, allow enough length to go past the body computer and up into the steering area.
6. Replace everything!
I??™d also wrap it to other looms using black insulating tape for an original look .
It is also a requirement that the brake pedal and clutch pedal switches need to be modified to allow this to work . . . watch this space! (PM me if you're doing it and the information isn't up yet).
6.
Only read this if you??™re sure you can??™t find the brown connector in the battery box!
What you??™ll need to do for this is to take the feed for the 4 cruise feeds (see last section) directly from the engine node.
Once located, you will see the following connector:
The following wires must be connected then fed to the cruise control stalk (see the previous or next page for stalk wiring):
M10-A (Engine Node) ------> H7 (Cruise Control Stalk)
1.2 16V
Pin 58 ------> Pin 4
Pin 41 ------> Pin 1
Pin 08 ------> Pin 5
Pin 09 ------> Pin 6
1.6 16V
Pin 33 ------> Pin 4
Pin 17 ------> Pin 1
Pin 41 ------> Pin 5
Pin 21 ------> Pin 6
1.8 16V
Pin 57 ------> Pin 4
Pin 23 ------> Pin 1
Pin 53 ------> Pin 5
Pin 31 ------> Pin 6
2.4 20V
Pin 10 ------> Pin 4
Pin 42 ------> Pin 1
Pin 58 ------> Pin 5
Pin 43 ------> Pin 6
1.9 JTD
Pin 53 ------> Pin 4
Pin 55 ------> Pin 1
Pin 56 ------> Pin 5
Pin 57 ------> Pin 6
Then, proceed as with the previous page to get the wire into the car, then hook up the +12V feed etc etc. . .
7.
Just incase you want to use another method for switching (someone on the Italian Stilo forum used a Sony joystick!), here is the wiring information:
Pin 1 = Green = Resume
Pin 2 = Blue = +12V feed
Pin 3 = Not Connected
Pin 4 = Violet = ON/OFF Switch
Pin 5 = Orange/Black = Speed +ve
Pin 6 = Orange/White = Speed -ve
Iskustvo čoveka koji je to uradio, ali on ima MultiJet, a ne JTD...
...'' Konacno je jucer stigla rucica tempomata za Alfu 147 i ugradjena je danas u Stilo 1.9 MultiJet. Sto reci nego da sve sljaka kako treba.
Moj Stilo je dosao totalno zicano neopremljen za ovaj zahvat, pa je tu doslo do izrazaja moje poznavanje elektronike.
Za sve one koji ce to eventualno ugraditi imajte moje iskrene preporuke za ovu rucicu jer mehanicki potpuno pase na konzolu na koju se ugradjuje. Jedino sto treba preraditi je jedan mali vijak, koji se odvije s poluge za zmigavac, zamjeniti 5-6 milimetara duzim a donju plastiku volana treba samo malo pazljivo izrezati i to je to.
Spomenuo sam da je auto bio totalno zicano nepripremljen sto znaci da sam morao povlaciti zice izravno u ECU. ZA MultiJet motore koriste se slijedeci pinovi na ECU-u za Cruise Control: 77 ON, 38 Restore,
78 - i 56 +.
Morao sam najprije odspojiti akumulator da bi odspojio konektor sa ECU-a (veliki konektor blizi kabini). Uslijedio je kratkotrajni sok. Nema niti kontakata u konektoru na pinovima koji se ne koriste. Rastavio sam konektor i malo ga proucio. Malo sam usporedjivao kontakte i ustvrdio da su pinovi vrlo slicni kao pinovi na audio kabelu koji se u PC-u koristi za spajanje CD-ROM >>> zvucna kartica. Izvadio sam 4 komada s kabela, zalemio zice u njih i ugurao ih u veliki konektor. Buduci da nisu 100% isti i da vole kliznuti van kod spajanja osigurao sam ih tako da sam nakon guranja pinova u konektor zagurao one male plasticne iglice koje sluze kao cepovi na konektoru gdje nema zica i to je savrseno dovoljno.
Usljedio je jos jedan problem. Gdje provuci kabel?
Malo sam gledao kuda provuci ali bi trebalo rastavljati neke komponente u motornom prostoru pa sam odustao od toga jer sam bio krajnje nestrpljiv da vidim hoce li proraditi. Malo sam proucio kuda bi provukao kabel i krenuo. Kabel sam vukao iz ECU-a u plasticnu kutiju za accu i osigurace, zatim izmedju veznog lima i blatobrana na vozacevoj strani pa prema vratima, i usao u kabinu kroz mali gumeni cep pored velikog konektra za vrata. Dalje kroz pretinac za osigurace pa na konzolu volana. Nestalni vod +12 sam skinuo s kontakt brave tako da sam ugurao malo jace pin s rucice u izvode koji idu s kontakt brave i spoj je odlican i bez lemljenja ili kidanja pa spajanja.
Usljedio je kretkotrajni test i odusevljenje ucinjenim poslom. Sve radi onako kako je i predvidjeno. Najvise sam se bojao da ne zeznem sa spajanjem na ECU ali me je ohrabrilo to sto kad sam mjerio rucicu onda svaki izvod prema van iz rucice ima otpornik po 330 Ohm-a sto je dobro ako se slucajno spoji na krivi pin da ne dodje izravno +12 na pin nego preko otpornika koji bi sprijecio pregaranje ECU-a.
Puno srece kod buducih ugraditelja Cruise Control-a i slobodno me kontaktirajte za savjet. Rucicu koju sam ja koristio je rucica za Alfu 147 i pase skoro pa savrseno osim sto treba donju plastiku obloge stupa volana samo malo pazljivo izrezati da sve sjedne na svoje mjesto. Rucica izgleda super i neovisni promatrac ne vidi nikakvu razliku dali je tvornicka ili naknadna ugradnja.
FIAT-ov kod za nabavku rucice je "735365522"
Kareszka198414-06-2014 14:01:50 // 53238
haro epitett be utolag tempomatot,neki sem volt bekabelozva.
ha esetleg talalsz fotokkal illusztralt folyamatabrat,akkor oszd meg velem is,mert engem is erdekel a tema :)
fekkapcsolo tuti kell 4 polusu,ha nem olyan van mar most is a tiedben. ugytudom sima lan kabellel megoldhato a kar bekabelezese :)
regebben talaltam leirast,de az fiat stilohoz volt,mar nem is tudom hova mentettem el a linket,de laptopon meg kene,h legyen.
ha esetleg talalsz fotokkal illusztralt folyamatabrat,akkor oszd meg velem is,mert engem is erdekel a tema :)
fekkapcsolo tuti kell 4 polusu,ha nem olyan van mar most is a tiedben. ugytudom sima lan kabellel megoldhato a kar bekabelezese :)
regebben talaltam leirast,de az fiat stilohoz volt,mar nem is tudom hova mentettem el a linket,de laptopon meg kene,h legyen.
Hetfield14-06-2014 06:16:04 // 53237
Na, hát nekem kellene egy ember is, aki megcsinálja, mivel én sajna nem vagyok spíler.
Ötlet? Tudtok valakit, aki szakértő? És ráér és akar pénzt keresni. :)
Ötlet? Tudtok valakit, aki szakértő? És ráér és akar pénzt keresni. :)
GTPeti14-06-2014 00:21:00 // 53236
Ha a bowden beszorul akkor ott ragad a gázpedál,
alfa147,Gt14-06-2014 00:17:38 // 53235
Beleolvastam az utmutatoba,hát vannak bent érdekes részek.
MAGIC SPEED MS-50 típusú sebességtartó automata (tempomat)
Beszerelési és használati utasítás
6. A Bowdenhuzalnak a gázpedál teljes működési tartományában akadálytalanul kell
csúsznia a megfelelő vezetékben úgy hogy a rendszer eredeti funkciója zavartalan
maradjon. Ha ez nem lehetséges, válasszunk más rögzítési megoldást.
Vigyázat ! A sebességszabályozó automata a biztonsági funkciók egész sorával
rendelkezik a megfelelő és megbízható működés érdekében. Mindezek
azonban együtt sem tudják megakadályozni a motor hirtelen felpörgését
amelyet a működtető mechanizmus beszorulása okozhat. Ezért a bekötést
többszörösen ellenőrizzük a beszorulás szempontjából.
Figyelem ! Gondoskojdjunk róla, hogy a szerelés során leszerelt vezetékek és csövek
kerüljenek vissza a helyükre. Ennek elmulasztása esetén károsodhat a
motor, esetleg a kipufogó gáz összetétele kedvezőtlenül változhat.
MAGIC SPEED MS-50 típusú sebességtartó automata (tempomat)
Beszerelési és használati utasítás
6. A Bowdenhuzalnak a gázpedál teljes működési tartományában akadálytalanul kell
csúsznia a megfelelő vezetékben úgy hogy a rendszer eredeti funkciója zavartalan
maradjon. Ha ez nem lehetséges, válasszunk más rögzítési megoldást.
Vigyázat ! A sebességszabályozó automata a biztonsági funkciók egész sorával
rendelkezik a megfelelő és megbízható működés érdekében. Mindezek
azonban együtt sem tudják megakadályozni a motor hirtelen felpörgését
amelyet a működtető mechanizmus beszorulása okozhat. Ezért a bekötést
többszörösen ellenőrizzük a beszorulás szempontjából.
Figyelem ! Gondoskojdjunk róla, hogy a szerelés során leszerelt vezetékek és csövek
kerüljenek vissza a helyükre. Ennek elmulasztása esetén károsodhat a
motor, esetleg a kipufogó gáz összetétele kedvezőtlenül változhat.
GTPeti14-06-2014 00:16:24 // 53234
Van egy sokkal elegánsabb módja a dolognak. Hogy bekábelezed az ECU-ig és felszerelsz egy gyári kart + kicseréled a fékpedál-kapcsolót kétkörösre.
Olyanról még nem hallottunk, hogy valaki megcsinálta ezt az akciót és ne működött volna, mert az ECU mégsem támogatta a funkciót. Az esélye persze megvan.
Olyanról még nem hallottunk, hogy valaki megcsinálta ezt az akciót és ne működött volna, mert az ECU mégsem támogatta a funkciót. Az esélye persze megvan.
alfa147,Gt13-06-2014 22:57:53 // 53233
Én raktam be.Az ELEAR-ban bent van a kapcs. rajz és Föckös telefonon segített mert elöször rossz vezérlöhöz csatlakozttam a 4 vezetéket.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
440
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?