Forum >> 147

Csabo2231-07-2013 15:27:54 // 51982
15-20 körül csinálják általában. Legalábbis Dunakeszin Mihály az olasz specialista.
Az anyagnak ki kell jönnie kb 35-40ből max a Bárdinál kedvezménnyel. 40-43 max a lánból kedvezménnyle, de a legjobb alkatrészekkel.
Tehát 65 max. (vezmód nélkül)
Bence31-07-2013 14:34:18 // 51981
Nekem 50e volt mindennel együtt. (40 az anyag - vezszett, vízpumpa, hosszbordás szíj, 10e a munkadíj). Vezmód az enyémben nincs.
Janika31-07-2013 14:24:07 // 51980
Igen, csak a szerelés.
A vízpumpa és vezérlésszettel együtt 80 ezer az ajánlat.. A vez. mód. már megvan.
flyerz31-07-2013 14:17:53 // 51979
halványnak tűnik. ~100e reálisabb
blogom
Kareszka198431-07-2013 13:43:42 // 51978
/tétel? aha
Janika31-07-2013 13:11:48 // 51977
Sziasztok!
Komplett vezérlés cserére: Vízpumpa, vezérlésszett, vez. módosító reális 30 ezer ft.?
Gina14730-07-2013 23:20:28 // 51976
Most megyek haza, majd vissza Hollandiába, az 3000 km... csere óta már volt egy 1500-as Mo-Hollandia táv, és plusz még itt beletettem kb 2000-et :D Hamar meglesz a 10ezer
6UR2030-07-2013 23:04:24 // 51975
Mondjuk az barátok közt is egy év addig meg tuti nem fogok várni de azért köszi :D :D
6UR2030-07-2013 20:55:18 // 51974
Erhard sztem. Attol jobbat nem nagyon láttam....
Gina14730-07-2013 20:03:34 // 51973
Rendben! Hamar eljön az ideje, mert a havi 1000km-t szinte mindig megvan :D Esetleg tud valaki jó áron Racing olajat? :D (ha már itt tartunk)
hering*dani30-07-2013 18:47:58 // 51972
Lehet az lenne a legjobb de kitudja meddig kéne nélkülözni az autót..
Csabo2230-07-2013 17:42:40 // 51971
Ha mindenképp magad akarod csinálni, akkor sztem az adott területet rozsdamentesiteni kell, majd alapozni, majd rücsizni. de én nem bajlódnék vele, mivel olyan kevés anyag kell rá, h ezekért 1-1 flakont nem érdemes megvenni. egy lakatos megcsinálja bagóért.
Csabo2230-07-2013 17:39:14 // 51970
Tetszik a hozzászólás, egyetértek :-)
meg még azt is hozzáteszem, h a FL előtti kezelési könyvben nincs szó megengedett olajfogyasztásról, akárhogy is kerestem.
6UR2030-07-2013 17:23:36 // 51969
Na arra kíváncsi leszek. Ha nem nagy kérés majd a tapasztaltakat írd már be ide ;)
Gina14730-07-2013 17:03:53 // 51968
Igen igen, a következő olajcserénél Racing-et rakatok bele, ez volt a terv. De akkor sem normális szerintem az ilyen szintű olajfogyasztás...
Kareszka198430-07-2013 14:52:54 // 51967
én lehet bepróbálkoznék egy 10-60-as racing-el...megszünni nem fog az olajfogyi, de valamennyire visszaesik...nálam báris így volt
hering*dani30-07-2013 14:47:53 // 51966
Ti nem vettetek észre ilyet?
Gina14730-07-2013 00:07:42 // 51965
Szabad. Nem Selenia :) Úgy gondoltam, addig nem merem beletetetni a drágát, amíg ilyen az olajfogyás. Sajna azt nem tudom, hogy előtte milyen volt benne :S (mármint mikor megvettem).
Egyébként Castrol 10W-40
Grando29-07-2013 23:38:01 // 51963
Szabad megkérdezni, hogy pontosan milyen olaj van most a motorban? :)
hering*dani29-07-2013 23:05:09 // 51962
Már érdeklődtem ebben a témában de nem jutottam előrébb! Szóval az emelési pontokon lejött az alvázvédő és kilátszik a vas amin felületi rozsda látható. Többen írták hogy le kell csiszolni meg ezt azt kenjek rá. De az a baj hogy egyáltalán nem vagyok otthon a témában hogy milyen terméket(keket) és mit használjak egyáltalán pontosan. Máshol mindenhol épp az alváz ezért nem szeretném szakemberhez vinni hogy leszedje az egészet és ujra álvázvédőzze. Vagy érdemes lenne?
Gina14729-07-2013 22:16:32 // 51961
Bár az első autóm, de még így laikusként is soknak érzem jó magam is az 1 liter/1000 km-t. Sajna ez van. Igaz, szinte csak pályán megyek vele, a generál egyébként tervben van, csak hát kuporgatni kell hozzá a pénzt egy hollandiai kuplungcsere ára után :)
Egyébként az az érdekes, hogy se kék füst, se semmi tipikus jele nincs, hogy ennyire zabálná az olajat... Most 470 km-t mentem vele az utántöltés óta, és olyan 2 dl hiányzik belőle, de szerintem el fog fogyni az 1 liter 1000 km megtétele után.
Egyébként egyéb külföldi alfa oldalakon olvastam ennél horribilisabb fogyasztásokat is.
6UR2029-07-2013 21:49:57 // 51960
Ezt mondom én is.....
hering*dani29-07-2013 21:37:15 // 51959
Legenda vagy sem 10 l olajat megenni 10 ezer km-en az nem normális szerintem...mert ugye átlagba 10 ezrenként cserélik
6UR2029-07-2013 20:21:12 // 51958
Köszönjük szépen. Ezek szerint valóban nem csak legenda:D
Grando29-07-2013 17:59:30 // 51957
A 166 régi kezelésijében van így:

Az új kézikönyvben már a 166-nál is 400 grammot írnak. A világ változott, a motorok... na ja. Másrészt 1 liter tényleg eszméletlen sok. De nagyon nem mindegy, hogy milyen olaj van benne. :)
Squeky29-07-2013 17:51:56 // 51956
Szia!
Nekem is megeszik 4-7 decit 1000 kilométeren. Persze függ a használattól, de valószínűleg melegen és nagy fordulaton eszi és nem hidegen füstöl kéken. Legközelebb 10W-60as olajat próbálok, hátha kicsit jobb lesz, mivel melegen sűrűbb. Alfáéknál nekem természetesnek tűnik az olajfogyasztás, valószínűleg ezért szinte minden második! benzines alfa motorhibás vagy már motorcserés volt, a hanyag tulajnak köszönhetően. Szóval szerintem amíg nincs rá "biztos" megoldás, érdemes gyakran figyelni a szintet ;)
Máté
6UR2029-07-2013 17:00:37 // 51955
Nem tudom melyik könyvben van benne, azért írtam h "elvileg" mert én is csak itt a hozzászólásokban olvastam. Igazából az se érdekelne ha 5l/1000 km lenne a megengedett én akkor is sokallom az én 5-7 decimet is (egyáltalán nincs hajtva) pedig ezen kívül semmi baj nincs vele, nem füstöl nem eszik sokat (csak olajból), jól is megy....ha szét lett szedve majd azért leírom ide mi volt vele.
Bence29-07-2013 16:35:38 // 51954
természetesen 4,5 dl/ 1000 km
Bence29-07-2013 16:34:46 // 51953
Jah és kb. 0,9 kg/dm3 sűrűséget feltételezve ez durván 4,5 dl /100 km-re jön ki.
Bence29-07-2013 16:27:56 // 51952
A faceliftes angol kézkönyv 400g/1000km-t ír. Magyar facelift előtti kezelésiben én sem találtam semmi ilyesmit.
Csabo2229-07-2013 15:17:26 // 51951
Ciao

Ez a "könyve szerinti megengedett olajfogyasztás" ez vmi leganda, vagy tényleg benne van a kezelési útmutatójában?
Múltkor én legalábbis hiába kerestem benne. hanyadik oldalon irja?
mikor én olajat cseréltetek, akkor az 5 literes kannából mindig marad annyi (6 dl) amivel elég utántöltögetnem (12-13k-s csereperiódus). tény, h keveset járok autópályán. nagy tempónál, kb aláirom az 1 l/ 1000 km-es fogyasztást, de alatta...
6UR2029-07-2013 12:01:41 // 51950
Nekem 5-7 dl/1000 km használattól függően de már be van kalkulálva egy generál, csak érjek haza. Erre sokan azt mondják h még belefér a könyve szerint ami ugye elvileg annyit határoz meg maximumként mint amit neked eszik 1l/1000km.
Gegee29-07-2013 10:29:17 // 51949
Szia! Sok-sok tulaj írt már hozzád hasonló problémát, mint a Tiéd, de még ennyire drasztikus olajevésre nem emlékszem. Érzésem szerint ez nagyon sok. Én nem vagyok szaki, de egy barátom blogjávól kimásoltam egy részletet, hogy nála mi okozta az olajfogyást.
Íme: mindenhol olajsár, erősen karcos főtengely, megfáradt szelepvezetők, szelepszár szimmeringek
Ezek nem olcsó cuccok...
Személy szerint még soha nem töltöttem olajat utána. Verda előéletén is sok múlik. Itt van a kutya elásva, szerintem.
Gina14729-07-2013 09:52:34 // 51948
Sziasztok! Nektek mennyi olajat fogyaszt az alfa? Nekem van, hogy 1000km/l :S
hering*dani22-07-2013 16:35:52 // 51947
Benzinesen lehet :) De az én dízelem más...de mondjuk a céges hdi-k is joval érzékennyebbek a gázra és az tetszik nekem :)
Gegee22-07-2013 08:46:07 // 51946
Úgy a legegyszerűbb és legolcsóbb, ha sofőrt cserélsz. :D Persze csak viccelek, viszont szerintem semmi baj nincs a reakció időn. Ezek utcai autók, nem verseny kocsik.
Csabo2221-07-2013 21:57:10 // 51945
Vékonyabb talpú cipőt vegyél fel :)
/esetleg vietnámi papucsot, bár az kicsit veszélyesebb/
Komolyra forditva a DCS csapat talán tud segiteni ezen.
hering*dani21-07-2013 18:36:55 // 51944
Ciao! Tudna valaki segíteni abban, hogy hogyan lehetne az autóm gázreakció idején javítani?
sty21-07-2013 18:31:41 // 51943
esetleg nincs valakinek elfekvőben 156-os Alfához és Kenwood fejegységhez kormánytávirányító adaptere?
Csöri21-07-2013 14:04:29 // 51942
Csak gyári van és párban. Legutóbb 60 ezer forint körül mozgott.
Mi a gond vele?
Alfa GT-Csaba21-07-2013 12:59:45 // 51941
Kérdezd Erhardot!!!
Ata14721-07-2013 12:57:09 // 51940
hajjajj..
hering*dani21-07-2013 12:40:55 // 51939
Hár azt elképzelhető hogy csak gyáriit tudsz rendelni hozzá!
Ata14721-07-2013 11:49:09 // 51938
Sziasztok!

Váltó-bowden beszerzésével küszködök. Sehol nem találok.
Tudnátok adni tippeket, hogy hol tudnám beszerezni?
Előre is köszi!
Piritu - 1.000.00020-07-2013 21:56:55 // 51937
Az elektronikának semmi baja, a mechanika kopik el, vagy csak koszos az olvasófej :-
Csabo2220-07-2013 21:51:36 // 51936
Sztem létezik hozzá adapter amivel a multikormány használható marad. ebay-en rá kell keresni.
Meg lehet próbálni egy tisztitó cd-t lefuttatni rajta. Nekem az a gyanúm, h a párás levegő miatt vmi szutykos bevonat keletkezett a fejen, ami miatt igencsak válogat a lemezek között. melegben nagyobb hajlandóságot mutat a működésre, de tényleg jön 1 bukkanó és cd error...
Meg az is igaz, h elfárad azért az elektronika. ez nem egy 90es években, japánban gyártott cucc :)
Hungary14620-07-2013 20:53:46 // 51935
Nekem is az a gondom, hogy közepes bukkanónál ugrál kicsit a zene vagy kidobja a cd-t. A fej tisztítását egy sima cd tisztítű megoldja? Esetleg van valakinek egy jobb ötlete, illetve orvosolta e a hibát. Van egy kenwood mp3-as fejegységem, amit csak azért nem építem be, mert a multikormányt imádom és esztétikailag kilógna az öszképből.
Csabo2220-07-2013 16:10:25 // 51934
Ciao

Én nem szarakodnék ezzel. A gyári fejegység sajna nekem már nagyon nehezen olvassa az irt lemezeket, pedig elég sok tippet felhasználok, mikor irom őket. És jön 1 közepes bukkanó, aztán már meg is állt a tudomány... (lehet egy fejtisztitás segitene rajta)
Vettem egy gyári cd tárat a csomiba, de a jó lemezeket sajnálom benne hagyni. Hamarabb elöregszenek a nem megfelelő tárolás miatt és nem szólnak már úgy.
A gyári Blau hangtechnikája elég jó a 147-nek, de egyre inkább hajlok arra, h egy jó Pio fejegység és hangszórók (esetleg mélyláda vagy cső) kellene, ami sokkal jobban is szól, és játsza a lemezeket.
Ami az utólagos hifi ellen szól, az, h a multikormánnyal nem lehet mindet összelőni (igaz, nagyon kevés akad amihez nincs még adapter kábel) illetve a harmonikus műszerfal képét rontani tudja egy nem oda illő szinben pompázó fejegység.
A Bose ráadásul tudtommal műanyag boritásos. Egy mélysugárzónak asszem jobban illik a fa burkolat. Viszont helytakarékos.
Verdiktem: inkább az utólagos, sem mint a Blau vagy a Bose.
Piritu - 1.000.00020-07-2013 14:43:16 // 51933
A Bose cuccal az lesz a gondod, hogy a gyári rádió nem biztos, hogy működik vele.
A meglévő erősítőddel meg az a gond, hogy a gyári rádiónak nincs vonal kimenete, amiről meg lehetne hajtani. Hangszóró kimenetről lehet, de nem túl elegáns megoldás.
Én vennék a Bose árán pár tisztességes hangszórót és megpróbálnám a meglévő erősítőt használni ládástól.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.