Forum >> 155

TSiga ( I am the TSIG)24-02-2011 19:35:01 // 111479
Sajna nem szedtem szét a panelt, mert 6 helyen rá van forrasztva egy fémdoboz árnyékolásként. Ha át szeretnéd alakítani, akkor kérdezd meg Marklart, hogy mennyiért küldi el neked.
Amúgy a bekötése nem nehéz: van rajta a rádióantenna csatija. A szélvédőről le kell húzni a fekete és a barna-fehér vezetéket. Ezek helyére megy az elektronikából kiinduló 2 db fekete habszivaccsal védett vezeték. Az eredeti barna-fehér vezeték nekem is hozzá van fogatva a csomagtartó kábelkötegéhez. A panel jobb oldalán van a tápellátó csatlakozó a barna-fehér vezetékkel. Megy bele egy vékonyabb vezeték is. Gyanítom, hogy az a rádióhoz megy.
sprint8324-02-2011 19:28:44 // 111478
Ezeket láttam a blogodban. Azt szeretném tudni, hogy kb. mégis milyen alkatrészekből áll. Egy sima rezgőkörrel nem-e lehet esetleg helyettesíteni.
TSiga ( I am the TSIG)24-02-2011 19:26:43 // 111477
Sajna nincs, csak ez a 3 jó minőségű. Mire lennél kíváncsi?
sprint8324-02-2011 19:24:56 // 111476
Köszi, felülnézeti képed nincs véletlenül?
TSiga ( I am the TSIG)24-02-2011 19:23:26 // 111475
Azért AC-re viszek vontatókötelet :-P
TSiga ( I am the TSIG)24-02-2011 19:20:30 // 111474
Gratula!!!! :-D
Akkor az enyémet is hozzád viszem majd :-D
TSiga ( I am the TSIG)24-02-2011 19:17:39 // 111473
Hali!
Sprint83 Cartársnak:
süsnye24-02-2011 18:57:22 // 111472
miért, egy kisfityó nem életveszélyes? :)
Értem én, h veszélyes, de erre miért az a megoldás, h B-s jogsival lehessen 125ig vezetni? Aki, akar most is vezethet 125-öst 50es helyett, senki nem tiltja... igen, pénzbe kerül, de mi nem? A problémát azzal is gyorsan lehetne orvosolni, h betiltják az 50cm3-s robogókat oszt jó van... A hivatkozott probléma meg lenne oldva ezzel is, de akkor is félre állna a szájuk...
Hogy egyértelmű legyek, nem magával a kezdeményezéssel van bajom, hanem az indoklással. Itt egyértelműen arra megy ki a játék, h akik most 50cm3-s motorral járnak, de anyagilag nem fér bele nekik a jogsi, azok most hipp-hopp mehessenek, akár 125össel is. Ez kérem hülyeség... :)
Emellett a cikk az ország, egyetlen városának, nagyon kicsi (de forgalmas) területére hivatkozik... ne vicceljünk már... ez azért édes kevés...:)
sprint8324-02-2011 18:54:20 // 111471
Ebben a szép időben?:) Egész nap esett a hó, még most is. Ráadásul így járkálok az autóval lökös nélkül:

Még a fényező cimborámnál van ma fújtuk le holnap már végre rakhatom fel, egész héten így voltam kénytelen járkálni.
Ati7724-02-2011 18:53:44 // 111470
Úgy érted rajtad kívül? :)
Fairlane24-02-2011 18:40:37 // 111469
Nyóestét.

Na, miva, ma senki sem szerelt? :D
Edyboy24-02-2011 18:32:43 // 111468
Ó,szegény :(
Akkor most szemébe süt majd a nap :))
Ati7724-02-2011 18:09:44 // 111467
Az utolsó képen 1értelműen látszik,hogy miért "csak" 98%-os a króm pajzs!
(fiat) Vagy nem erre gondoltál? :)))
Zsolt15524-02-2011 18:02:54 // 111466
Becsukta a bal szemét a Tempra, amikor túl közel került a másik autóhoz.
Edyboy24-02-2011 17:50:46 // 111465
Szép lesz :))
Hová lett a bal szemöldök?
Longman24-02-2011 14:41:36 // 111464
Hiába modern és környezetbarát az 50 köbcentis robogó, ha a hivatalosan 45 km/h-ra korlátozott végsebességével inkább mozgó forgalmi akadály, mintsem valóságos ingázási és közlekedési alternatíva.

Európa számos jól motorizált országában – feltételekhez kötve – érvényes a szabályozás, ami megengedi, hogy B kategóriás jogosítvánnyal vezethetőek legyenek a 125-ös, legfeljebb 11 kW-os robogók és motorkerékpárok. Az ottani a döntéshozók felismerték, hogy a nagyvárosi dugók nemzetgazdasági léptékkel is mérhető károkat okoznak azon túl, hogy tönkreteszik milliók életét és egészségét.

Itt az idő, hogy Magyarországon is rendezzük a helyzetet. A várt hatások között szerepel a segédmotoros kerékpárok és a most rendszám nélküli motorok biztosítási hátterének rendezése, környezetvédelmi és közlekedésbiztonsági ellenőrzésük lehetővé tétele, és a modern, környezetkímélő motorkerékpárok üzembehelyezése.
Longman24-02-2011 14:38:50 // 111463
De van köze, mert azt bizonyította be ezzel -ami a kezdeményezés lényege is - hogy a mindennapi forgalomban életveszély egy 50ccm-es robogó, míg egy 125 nem az.
NaTo24-02-2011 14:19:30 // 111462
Ha külön tábla van, akkor nyilván nem lehet :))) Egyébként ha tábla tiltja, akkor meg se állhatsz bizonyos helyeken! Sőt, továbbmegyek! Ha tábla tiltja, nem is előzhetsz vele! Vannak ám ilyen furcsaságok a KRESZben... én már figyelem egy ideje, és ezek a táblák brutálisak... :))))
süsnye24-02-2011 14:13:16 // 111461
SD sztem alapvetően saját Árpád hidas tapasztalata okán linkelte ezt be... ;)
süsnye24-02-2011 14:12:13 // 111460
Magát a kezdeményezést értem, de ennek a cikknek ahhoz semmi köze. Annak, hogy az 50es motor életveszélyes ilyen forgalmas csomópontokban mi köze van, ahhoz, hogy 125-ig engedélyezzék a B-s jogsit?? Ha veszélyes az 50-es, nem kell felülni rá ilyen helyeken...:)
Amit láttam Genovában, ott teljesen használható a robogó és rengeteg is van és rengetegen használják, ott pl. 125cm -ig lehet vezetni. De, ettől még rengeteg kis motor is van, 50-es, amit használnak és nem nyomták őket agyon. Valamint ott nyilván a klíma lehetővé teszi, h tulajdonképpen egész évben lehet robogóval közlekedni. Itthon megnézném, h -5 -10ben ki fog robogózni. Nem beszélve, h hóban, latyakban 125össel is akkorát lehet esni sztem (ha nem nagyobbat), mint 50essel.
Nekem ez a cikk iszonyatosan szubjektív és hülyeség...
Ezzel együtt megjegyzem, ha el tudnák érni, h 125ös legyen a határ, erősen elgondolkoznék, h vegyek egyet. De 50est nem azért nem veszek, mert félek, h agyonnyomnak, hanem, mert mind 1 személyes és városon kívüli használatra nem igazán alkalmas... :) De, ha nem lesz 125ös határ, akkor is el fogok jutni A-ból B-be, akár városon belül (BKV), akár városon kívül (Affa) :)
ystuc24-02-2011 13:48:32 // 111459
Ha kint van a kiegészítő tábla, akkor valóban nem lehet. De alapvetően ez nem tiltott.
beero15524-02-2011 13:47:06 // 111458
dehogynem pl:pécs felé mész a 6-os számú főútvonalon, és minden kereszteződésben ahol alacsonyabb rendű út kereszetezi, kint van a sárga rombusz tábla, és alatta valami traktort, lovaskocsit, és segédmotort jelző tábla....legalábbis pécs környékén.....

amúgy amikor én vizsgáztam kismotorból...2002 akkor még nem volt szabad főútra (pl 6-os) menni, és akkor még 40km/h volt a megengedett maximális sebesség...
de ettől függetlenül lehet hogy tévedek,de az a véleményemet nem változtatja meg..
NaTo24-02-2011 13:29:41 // 111457
Te! A KRESZ nem tiltja, hogy a segédmotoros főútvonalra hajtson! :)
Ennek nézzél utána jobban. ;)
beero15524-02-2011 12:48:45 // 111456
tényleg FIAT???és ebbe nem kötnek bele hogy az eleje AR?
beero15524-02-2011 12:47:44 // 111455
miért mi a lényege?mert én értelmét nem látom..
Longman24-02-2011 12:40:42 // 111453
Bár én nem(sem) írtam alá különféle okokból, de úgy látom Te sem érted igazán a lényegét a kezdeményezésnek..
beero15524-02-2011 12:28:34 // 111452
mi van a forgalmiba írva a gyártmányhoz?
FIAT vagy AlfaRomeo
beero15524-02-2011 12:16:39 // 111451
figyelj nem tudom hogy az említett árpád-hídon mennyi a megengedett sebesség, de a cikkben a tag folyamatosan arról ír hogy 50-es motorral illegális 45-nél gyorsabban menni. (ez egyértelmű dolog), de a többi járgánnyal-autó,kamion,nagyobb motor- nekik nem illegális 50-nél többel menni?
egyébként ha az nem zavar hogy 50 helyett 70nél mész, (hozzá teszem engem sem szokott érdekelni) akkor van olyan 50-es motor ami képes 70 körül menni (pl simson,vagy egyéb úgynevezett nagytestű robogó)

egyébként azt is tiltja a KRESZ hogy főútvonalra hajts segédmotoros kerékpárral
de nem tudom hogy Budapesten melyik út minek számít..

szerintem ebből kiderül hogy mi a véleményem a B125-ről...
Fairlane24-02-2011 10:43:50 // 111450
Ne vedd magadra, tényleg.... :)
SD24-02-2011 10:14:18 // 111449
Zsolt15524-02-2011 08:07:12 // 111448
Jól rakta fel. Én 15"-s helyett 16"-s "sokküllős" felnit szeretnék a saját gépemre. Ha átteszi hátulra és azt is lefotózza, akkor legalább látom, hogy kb. miként mutatna az enyémen. :-DDD
Pepe14724-02-2011 07:24:45 // 111447
Le a Fiat jellel!!!!!:-))))
András bácsi24-02-2011 07:11:37 // 111446
Lóg a lökös! Meg nem ugyanolyanok a felnik! Már megint nem figyelsz, és így elhozod? :))
Zsolt15524-02-2011 06:54:04 // 111445
Gratula, szép lesz a papripa. :-)))
Pepe14724-02-2011 06:05:23 // 111444
Na akkor vigyázni rá!!!!:-) Csini nagyon a vas!
Marklar15524-02-2011 00:36:33 // 111443
Még mielött valaki belekötne.
Je a nyoma túlcsordúlt ablakmosóé...:)
Marklar15524-02-2011 00:34:52 // 111442
Naaa:)
Első lökösön még 1 kis festés, hátsó tuning, szemöldök meg egy csomó apróság hátra van így is:)
Marklar15524-02-2011 00:14:31 // 111441
Amúgy mielött ezt elhoztuk elvittem a saját V6 osom is:)
Lassan mehet rá a vizsga....
De most épp nem indúlt, + vannak paranormáliák is.
Marklar15524-02-2011 00:09:27 // 111440
Szombat vasárnapraprogid lenne:)
S.O.S. ben szétkapni ezt a Buksi szinű V6 ost:)
Itt kiélheted magad:)))
+ a TD szervó szivattyú is. kell.
beero15523-02-2011 23:25:57 // 111439
de egyedül mentem és akkor állt meg.. aztán mikor megpiszkáltam a biztosítékokat utána ment kb 1 percig...aztán megint vége...utána meg is bizonyosodtam hogy nem a biztosítékkal van probléma mozgattam már a venti csatlakozóját is. aztán megint ment kb 1 percig és utána ismét vége
tehát nem tudom hogy mi lehet a valós oka, ezt ki kéne mérni, de nekem nincs ilyen biszbaszom, na meg persze nem is értek hozzá, tehát el kell vigyem valaki szakihoz...szórakozzon vele ő.. kitudja melyik kábel van eltörve vagy valami ilyesmi...

de egy biztos hamarosan kurva hamar meglesz csinálva,mert amellet hogy isszonyat hideg van még ráadásul párásodik is a kicsike....tehát résnyire lent az ablak, és nagykabátban az autóban....
röviden ennyi...
feltéve ha ez rövid.. :)
Fairlane23-02-2011 23:20:55 // 111438
Hi!
Ommm-mantrákat mondogatunk, és várjuk a tavaszt :DDD

Nekem egyszer fagyott be, akkor járattam vagy 10-15 percet az autót, és a kipuffnak volt annyi hője, hogy kiolvassza a bowdent.
Ha befog, akkor nemigen tanácsos menni vele, mert a folyamatosan fogó fékpofa hőt termel, elbaxa a tárcsát, és kiolvasztja a csapágyból a zsírt...
Ádi_390023-02-2011 23:15:43 // 111437
Hello,
Befagyott kézifék esetén mit csináltok?...
Fairlane23-02-2011 23:11:26 // 111436
Hátugye, nekem 8V van, nemtom, passzol-e minden a 16ossal...

A kuplungtárcsához menő tengelyen egy fémházas szimmering van egy tölcsér alakú házban, ami alá tömítőpaszta megy. Az unixnál 234186 cikkszámon, sebességváltó szimmering néven fut. Egyébként ehhez nem kell szétszedni a váltót, elég a tölcsért a kuplung felől.
A rükverc fogaskerék tengelyére megy egy 15x1,5ös O-gyűrű; a sebességjeladóra pedig egy 14x2,5ös.
katbal23-02-2011 22:50:03 // 111435
Na, királyság!
Remélem szombat estére az enyém is ilyen állapotba kerül majd!
Az O-gyűrű méretét, ami a kuplung irányába tömít, még meg tudod adni?
Fairlane23-02-2011 21:38:49 // 111434
Akkor legalább lóvét nem bukott senki....
Fairlane23-02-2011 21:37:53 // 111433
Ééééééééééééééééssssss Tadaaaammmmmmmm:


Sikerült úgy összerakni, hogy nem maradt belőle egy csavar sem :P
Új szimmeringek, O-gyűrűk, tömítőpaszta...
Legalább kipróbáltam a másfél éve vett nyomatékkulcsomat is :)

Pár kép az ominózus ötödik áttételről
Üresben:

Ötösben: Itt megfigyelhető a kis bekattanó biztosító acélhenger, amit belülről egy rugó feszít (3 ilyen van). Na ez gecire el tud repülni... :P

Rükiben: Itt meg látszanak a körmök, amiket összezár a kapcsolóvilla meg a izé...
Ati7723-02-2011 21:24:58 // 111432
Ez a naptár-szervezés tavaly...előtt is elindult,de ha jól emlékszem már hamarabb befulladt.
Ati7723-02-2011 21:16:28 // 111431
+ a 145/146-é.
sprint8323-02-2011 21:14:23 // 111430
Azt azért ne tedd:))) Még a végén minden reggel hányingered lesz ha ránézel:))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.